Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pris/erbjudanden PS3 40GB

1316 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
35 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 10 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 11 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 11 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 13 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 13 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 13 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 14 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 15 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 16 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 16 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 16 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 16 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 16 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 17 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 17 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 17 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 17 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 17 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 17 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 17 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 17 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 17 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 17 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 17 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 17 år sedan

Postad 21 oktober 2007 - 21:10

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Angående 3,995 kr så är det Expert Stormarknad som kommer sälja för det priset.

<{POST_SNAPBACK}>

Detta skrevs och bekräftades på ett annat forum redan den 12 oktober (att den skulle säljas för det veckan efter). Detta inträffade aldrig.
Är det samma källa nu igen?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ringde Expert Stormarknad senast måndag 15:e oktober och då höll de fast vid 3990 kr. De hade dock inget leveransdatum från Sony (antagligen menade de Nordisk Film).

Postad 21 oktober 2007 - 21:24

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Detta skrevs och bekräftades på ett annat forum redan den 12 oktober (att den skulle säljas för det veckan efter). Detta inträffade aldrig.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ringde Expert Stormarknad senast måndag 15:e oktober och då höll de fast vid 3990 kr. De hade dock inget leveransdatum från Sony (antagligen menade de Nordisk Film).

<{POST_SNAPBACK}>

Å då är de i samma sits som Elgiganten mfl, 3995:- till kund och NF levererar inga konsoller.

Solklart fall av en agent som "tvingar" sina kunder att sälja till ett rek.pris som de själva satt.
Fri handel ? My a-s...

:)

Tror NF kommer släppa konsoller till alla som vill sälja lagom till julhandeln och då till det rekommenderade priset 3995:-
NF vill väl inte behöva justera priset igen innan jul!

Postad 21 oktober 2007 - 21:27

zebularg
  • zebularg
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Angående prisuppdateringar så tror jag nog att det görs mer eller mindre varje dag, det gör vi iallfall på Onoff, så det är bara att hålla korpgluggarna öppna. Förresten så kan jag tala om att jag hatar nya prisskyltar, eller iallafall att sätta upp dem ;P

Postad 21 oktober 2007 - 21:50

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Angående prisuppdateringar så tror jag nog att det görs mer eller mindre varje dag, det gör vi iallfall på Onoff, så det är bara att hålla korpgluggarna öppna. Förresten så kan jag tala om att jag hatar nya prisskyltar, eller iallafall att sätta upp dem ;P

<{POST_SNAPBACK}>

Cheerleaders och bollhav kanske inte är en så dålig idè i alla fall då?

Edit: Äh fan, fel butikskedja så det skämtet föll platt...

Redigerat av Tomanista, 21 oktober 2007 - 23:04.

Postad 21 oktober 2007 - 22:03

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Å då är de i samma sits som Elgiganten mfl, 3995:- till kund och NF levererar inga konsoller.

Solklart fall av en agent som "tvingar" sina kunder att sälja till ett rek.pris som de själva satt.
Fri handel ? My a-s...

Tror NF kommer släppa konsoller till alla som vill sälja lagom till julhandeln och då till det rekommenderade priset 3995:-

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det verkar onekligen så. Något för Konsumentverket eller EU:s motsvarighet att kolla närmare på kanske.

Postad 21 oktober 2007 - 22:21

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Fri handel ? My a-s...

<{POST_SNAPBACK}>

Detta är noga kontrollerat i svensk lag sedan några år tillbaka så det får vi väl hoppas att det har koll på.

Bl.a. så är det förbjudet att använda ordet rekommenderat pris, både av återförsäljare och distrubitörer/general agenter/importärer etc.
Detta för att man tidigare alltid angav ett jättehögt s.k. rek pris som som det sedan var jättelätt att rea emot.
Istället används något som kallas listpris (vet inte skillnaden, men det ska tydligen spela roll)

Sedan är det absolut förbjudet vägra en återförsäljare att köpa p.g.a. att de tänker dumpa priserna. Ni minns kanske historien om klädaffären som krängde Lewis jeans för 299:- och blev vägrad att köpa in fler från Lewis. Därefter tillkom dessa lagar.

Hur det ligger till med att importera och sälja själv vet jag inte riktigt. Uppenbarligen så har ju NF svensk lag på sin sida på något sätt. Annars hade de flesta handlare redan importerat själva.

Men med tanke på att EU faktiskt har ganska bra lagar och regler för att förhindra sådan här sne prissättning så är det konstigt att de inte går att importera själv (som affär). Man kanske skulle undersöka det mer.
Det är ju inget som hindrar vem som helst att köpa en PS3 från tyskland med tysk moms och inga strafftullar. Det tillkommer bara frakt runt 200-300 kr

Vad jag vet så finns det inga svenska specialregler eller straffskatter för just spelkonsoller (till skillnad från brännbara CD/DVD) så varför kostar den inte samma?

Sedan kan man tycka att Sony har ett konstigt system med olika priser i olika länder. Det borde vara 399euro i hela EU, allt annat borde EU reda ut!

Redigerat av e3henri, 21 oktober 2007 - 22:23.

Postad 21 oktober 2007 - 22:42

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
MediaMarkt struntar t ex i NF.

Postad 22 oktober 2007 - 09:25

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är deras pris ?
Är det 40gb ?

Postad 22 oktober 2007 - 09:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Fri handel ? My a-s...

<{POST_SNAPBACK}>

Detta är noga kontrollerat i svensk lag sedan några år tillbaka så det får vi väl hoppas att det har koll på.

Bl.a. så är det förbjudet att använda ordet rekommenderat pris, både av återförsäljare och distrubitörer/general agenter/importärer etc.
Detta för att man tidigare alltid angav ett jättehögt s.k. rek pris som som det sedan var jättelätt att rea emot.
Istället används något som kallas listpris (vet inte skillnaden, men det ska tydligen spela roll)

Sedan är det absolut förbjudet vägra en återförsäljare att köpa p.g.a. att de tänker dumpa priserna. Ni minns kanske historien om klädaffären som krängde Lewis jeans för 299:- och blev vägrad att köpa in fler från Lewis. Därefter tillkom dessa lagar.

Hur det ligger till med att importera och sälja själv vet jag inte riktigt. Uppenbarligen så har ju NF svensk lag på sin sida på något sätt. Annars hade de flesta handlare redan importerat själva.

Men med tanke på att EU faktiskt har ganska bra lagar och regler för att förhindra sådan här sne prissättning så är det konstigt att de inte går att importera själv (som affär). Man kanske skulle undersöka det mer.
Det är ju inget som hindrar vem som helst att köpa en PS3 från tyskland med tysk moms och inga strafftullar. Det tillkommer bara frakt runt 200-300 kr

Vad jag vet så finns det inga svenska specialregler eller straffskatter för just spelkonsoller (till skillnad från brännbara CD/DVD) så varför kostar den inte samma?

Sedan kan man tycka att Sony har ett konstigt system med olika priser i olika länder. Det borde vara 399euro i hela EU, allt annat borde EU reda ut!

<{POST_SNAPBACK}>

Är inte alls konstigt det är olika priser i EU. Skulle de ta 399 Euro i ett öststatsland tex så skulle de inte sälja många konsoller. De tjänar mycket mindre där. Priserna anpassas till hur lönerna och levnadsstandarden ser ut.

Det jag opponerar mig mot dock är att USA har så låga priser jämfört med Sverige. De har för sjutton högre löner där än vi i Sverige har. Samma sak med England. De tjänar nästan dubbelt så mycket som oss och ändå får vi betala samma pris.
Inte riktigt rättvist :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 oktober 2007 - 09:52.

Postad 22 oktober 2007 - 10:45

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är deras pris ?
Är det 40gb ?

<{POST_SNAPBACK}>

I lördags 20/10 kostade den 4290kr på Mediamarkt KK. (PS3 40GB)

Redigerat av _green_, 22 oktober 2007 - 11:34.

Postad 22 oktober 2007 - 12:17

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är deras pris ?
Är det 40gb ?

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar,

Jag tolkar det dock som att de inte alls "struntar i NF" utan säkert följer ngt listpris.
Det ligger ett helt gäng från 4290kr och uppåt inte särskilt unika med andra ord.

De första som nu börjar kränga för 3990kr är de som troligtvis struntar i NF.

Postad 22 oktober 2007 - 12:20

Infotool
  • Infotool
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag arbetar på Elgiganten och kan säga att Elgiganten, m.fl. stora kedjor i bl.a. Norge, ligger i en liten fejd med Sony. För att förenkla så kan man säga att Elgiganten vill köpa x antal PS3 40 GB för x antal kronor. Sony (med Nordisk Film) vill inte sälja x antal PS3 40 GB för x antal kronor då vi (Elgiganten) vill sälja för 3,990,-. Sony (med Nordisk Film) vill inte att PS3 40 GB skall säljas för det priset och vägrar därför leverera till flertalet elektronikkedjor runt om i norden.

Elgiganten har varit här flera gånger förut, bl.a. med Samsung, med det har alltid löst sig. Ryktet som går på arbetet är att Elgigantens jurister varit framgångsrika i sina diskussioner med Sony (med Nordisk Film) så säljstart av PS3 40 GB förväntas blir inom de närmaste två-tre veckorna.

Uppdaterar när jag vet lite mer konkret.

Postad 22 oktober 2007 - 12:28

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Kanske dags för en ny importör av PS3....

Postad 22 oktober 2007 - 12:32

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0

Jag arbetar på Elgiganten och kan säga att Elgiganten, m.fl. stora kedjor i bl.a. Norge, ligger i en liten fejd med Sony. För att förenkla så kan man säga att Elgiganten vill köpa x antal PS3 40 GB för x antal kronor. Sony (med Nordisk Film) vill inte sälja x antal PS3 40 GB för x antal kronor då vi (Elgiganten) vill sälja för 3,990,-. Sony (med Nordisk Film) vill inte att PS3 40 GB skall säljas för det priset och vägrar därför leverera till flertalet elektronikkedjor runt om i norden.

Elgiganten har varit här flera gånger förut, bl.a. med Samsung, med det har alltid löst sig. Ryktet som går på arbetet är att Elgigantens jurister varit framgångsrika i sina diskussioner med Sony (med Nordisk Film) så säljstart av PS3 40 GB förväntas blir inom de närmaste två-tre veckorna.

<{POST_SNAPBACK}>

Nice nice, nu börjar vi komma någonvart... Håll oss uppdaterade och tack för ditt inlägg. Ungefär vad man kunde misstänka, hoppas bara att det löser sig!

Postad 22 oktober 2007 - 13:11

j0nkan
  • j0nkan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Kanon .. då har snöbollen börjat rulla så att säga .. fom nu så kostar den 3995 hos EG, OnOff mfl :-D

Var det önsketänkande eller? Hittar den inte på elgiganten och på Onoff tar dom 4.490:-

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag inte missminner mig så har väll både EG & OnOff sk "lägsta-pris-garanti" :)

Postad 22 oktober 2007 - 13:14

j0nkan
  • j0nkan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för infon!

Nu har jag inte sett PS3 i butik hos EG eller på deras hemsida, men har inte EG något som kallas för lägsta-pris-garanti? Dvs jag kan köpa PS3 på EG för 3995:- då Expert stormaknad säljer maskinen för det priset?

EDIT: Läste ditt inlägg ett par gånger till & noterade "så säljstart av PS3 40 GB förväntas blir inom de närmaste två-tre veckorna."

Redigerat av j0nkan, 22 oktober 2007 - 13:18.

Postad 22 oktober 2007 - 13:54

Infotool
  • Infotool
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det stämmer. Elgiganten har prisgaranti som gäller i 30 dagar från inköp. Skulle du mot förmodan hitta produkt billigare betalar Elgiganten tillbaka mellanskillnaden. Villkoren är att produkten finns i lager, är av samma märke, har motsvarande specifikationer samt kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller endast mot lokala butiker (ej Internet).

Tips: PS3 60 GB Starter Pack (1 st extra Sixaxis, Motorstorm, Resistance) för endast 5,299;- på CDON.

Postad 22 oktober 2007 - 14:12

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Det stämmer. Elgiganten har prisgaranti som gäller i 30 dagar från inköp. Skulle du mot förmodan hitta produkt billigare betalar Elgiganten tillbaka mellanskillnaden. Villkoren är att produkten finns i lager, är av samma märke, har motsvarande specifikationer samt kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller endast mot lokala butiker (ej Internet).

Tips: PS3 60 GB Starter Pack (1 st extra Sixaxis, Motorstorm, Resistance) för endast 5,299;- på CDON.

<{POST_SNAPBACK}>

Är inte CDON internet enbart?

Postad 22 oktober 2007 - 14:36

Infotool
  • Infotool
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det stämmer. Verkar dock ha varit lite oklar i mitt inlägg. Våra (Elgigantens) villkor för prisgaranti och tipset på CDON var menat som två helt olika saker. CDON är helt klart en Internetbaserad butik så mot dem gäller inte vår prisgaranti. Det jag ville få fram var att tipsa om Sveriges i nu billigaste Starter Pack som CDON säljer. Extra billigt är det om man nyttjar de fri fraktkoder som man kan hitta på nätet.

Postad 22 oktober 2007 - 14:43

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Men det här paketet från Webhallen tycker ju iaf jag är ett riktigt hyggligt paket... sen kan man ju ev lägga till ett spel oxå...!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag citerar mig själv... Detta måste väl vara det mest prisvärda för tillfället på 40GB konsollen iaf...?

Edit: stavfel.... :)

Redigerat av Unregistered36883, 22 oktober 2007 - 14:49.

Postad 22 oktober 2007 - 15:19

gus777
  • gus777
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
På vilket Expert kan man köp PS3:an för 3995? PS3 finns ju inte ens upplagt på deras sida. Skulle vara grymt att köp den för 3995 samt använda 5 % checken... :)

Nej jag är inte snål, men vill ju bara ha 40 GB för den är tyst, och eftersom jag vill ha en kontroll till samt spel handlar det om en princip sak att jag vägrar betala lika mycket som 60 GB versionen som ju egentligen är en "bättre" konsol (nu är den ju inte det, för den låter som en skördetröska...)

//Gus

Redigerat av gus777, 22 oktober 2007 - 15:21.

Postad 22 oktober 2007 - 18:22

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Pratade med Expert Forum i Bromma idag o dom sa att priset kommer ligga på 4500 i dagsläget.

Fast han visste inte om det kommer ändras tills dom får in den.

Postad 22 oktober 2007 - 18:40

AnteHN
  • AnteHN
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Ifall Expert stormarknad skulle släppa ps3 för 3990 :- borde de inte skrivit det på sin hemsida? Tänker på att det är grymt bra reklam att visa att man är billigast.

Är det så att man kan få olika svar ifall man ringer och frågor verkar det ju inte som de s###### har riktigt koll på läget.

Postad 22 oktober 2007 - 19:57

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är deras pris ?
Är det 40gb ?

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar,

Jag tolkar det dock som att de inte alls "struntar i NF" utan säkert följer ngt listpris.
Det ligger ett helt gäng från 4290kr och uppåt inte särskilt unika med andra ord.

De första som nu börjar kränga för 3990kr är de som troligtvis struntar i NF.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ber om ursäkt. MediaMarkt vet jag inget om när det gäller Sony, men jag vet att de t ex respekterar regioner rörande förstärkare. De kommer t ex inte sälja Denon, eftersom Denon har gett Hifiklubben ensamrätten till dem i Sverige.

Jag menade Europris. Udda skräpvaruhus (läs; Jula, Rusta), som finns i några städer i Sverige. Jag köpte min i Västerås. Och den var defintivt inte från NF.

Postad 22 oktober 2007 - 20:41

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nice, då fick man den teorin man lade fram för ngn vecka sedan bekräftad.

J-ligt synd bara att man var rätt ute, och för dem som inte har fattat.
Det skulle kunna vara 50kr i överpris - det är principen, monopol när det är som värst - agenter som prisreglerar marknaden de verkar på.
Handlare som inte själva får bestämma sitt slutpris, sin avans per såld artikel!

:D

Redigerat av Unregistered4eba3a31, 22 oktober 2007 - 20:41.

Postad 22 oktober 2007 - 20:49

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för infon!

Nu har jag inte sett PS3 i butik hos EG eller på deras hemsida, men har inte EG något som kallas för lägsta-pris-garanti? Dvs jag kan köpa PS3 på EG för 3995:- då Expert stormaknad säljer maskinen för det priset?

EDIT: Läste ditt inlägg ett par gånger till & noterade "så säljstart av PS3 40 GB förväntas blir inom de närmaste två-tre veckorna."

<{POST_SNAPBACK}>

Antingen är jag bara trött eller så är jag allmänt trög, men jag förstår inte nått av ditt inlägg.
1. Expert säljer inte ens 40 GB och skulle de göra det så verkar det vara 4490:-
2. Varför ska du köpa det på elgiganten och krångla med prisgaranti (ganska hårda villkor för att få igenom det) då du kan åka direkt till det billiga stället? Elgigantens prisgaranti gäller ju bara mot lokala konkurrenter som har varan i lager.
3. PS3 säljs inte ens på EG, vilket du redan hade insett ser jag :D

Postad 22 oktober 2007 - 21:21

j0nkan
  • j0nkan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för infon!

<{POST_SNAPBACK}>

Antingen är jag bara trött eller så är jag allmänt trög, men jag förstår inte nått av ditt inlägg.
1. Expert säljer inte ens 40 GB och skulle de göra det så verkar det vara 4490:-
2. Varför ska du köpa det på elgiganten och krångla med prisgaranti (ganska hårda villkor för att få igenom det) då du kan åka direkt till det billiga stället? Elgigantens prisgaranti gäller ju bara mot lokala konkurrenter som har varan i lager.
3. PS3 säljs inte ens på EG, vilket du redan hade insett ser jag :D

<{POST_SNAPBACK}>

En blandning av båda delarna kanske :D

1. Om du läser tidigare inlägg så har uppgifter om att priset på Expert Stormarknad skulle vara 3995:- framkommit, detta har ju nu visat sig var felaktigt.
2. Därför att Elgiganten finns på min hemort, det gör inte Expert Stormarknad (jag hade ej tidigare heller info om att det måste röra sig om en butik inom samma rikt#-område för att man skulle kunna utnyttja lägsta-pris-garanti.)
3. Ja.. jag såg som sagt det.

Postad 22 oktober 2007 - 21:25

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

2. Därför att Elgiganten finns på min hemort, det gör inte Expert Stormarknad (jag hade ej tidigare heller info om att det måste röra sig om en butik inom samma rikt#-område för att man skulle kunna utnyttja lägsta-pris-garanti.)

Det verkar vara lite dagsnotering på hur elgigantens prisgaranti fungerar, men jag förstår hur du tänker. Tyvärr har jag blivit nekad när jag försökt med samma sak. Då sas det att butiken skulle finnas i samma postnummerområde (vad det nu är).

När jag köpte min gamla PS2 så hade elgiganten 200% prisgaranti, det var tider det.
Bl.a. fixade jag Gran Turismo 3 för 100kr (den kostade 599 på EG och 349 på rea hos onoff)

Postad 22 oktober 2007 - 21:45

j0nkan
  • j0nkan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Det verkar vara lite dagsnotering på hur elgigantens prisgaranti fungerar, men jag förstår hur du tänker. Tyvärr har jag blivit nekad när jag försökt med samma sak. Då sas det att butiken skulle finnas i samma postnummerområde (vad det nu är).

När jag köpte min gamla PS2 så hade elgiganten 200% prisgaranti, det var tider det.
Bl.a. fixade jag Gran Turismo 3 för 100kr (den kostade 599 på EG och 349 på rea hos onoff)

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med, det ska väll låta bra det där med lägsta-pris-garanti. Sen är det en annan femma hur det igentligen fungerar.

EG kör f.ö med väldigt skumma saker nu för tiden imo.. Köpte en bänkdiskmaskin där en gång, först var jag och tittade på den & säljaren sa att dom måsta plocka hem den för de hade bara visningsexemplaret i butik. Fine sa jag & sa att jag skulle fundera på saken, när jag funderat klart & bestämt mig för att jag skulle ha varan & att dom kunde plocka hem den så ville han ha HANDPENNING på 10% innan han kunde beställa hem, helt värdelöst, jag hade inte ens pengar på mig för han hade tidigare inte sagt något om någon handpenning.. *SUCK*

(sry för lite Off Topic där..)

Redigerat av j0nkan, 22 oktober 2007 - 21:47.

Postad 22 oktober 2007 - 22:19

Infotool
  • Infotool
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
j0nkan, tyvärr finns det dåliga kundkonsulenter på Elgiganten precis som hos alla andra butiker. Hoppas du får bättre hjälp nästa gång du besöker din lokala butik.

Angående Expert och 3,995,- så kan de mycket väl sälja PS3 40 GB för det priset ifall de tar in sina konsoler via andra kanaler eller om det lyckats få till något med Nordisk Film.

Postad 23 oktober 2007 - 08:18

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Angående Expert och 3,995,- så kan de mycket väl sälja PS3 40 GB för det priset ifall de tar in sina konsoler via andra kanaler eller om det lyckats få till något med Nordisk Film.

<{POST_SNAPBACK}>

Paralell import ?
Det tror jag inte att de vågar samt undrar vem som vågar leverera utanför sitt avtalade distributions område med Sony.
Gör man det riskerar man nog inte bara rätten att sälja PS3...Sony kränger ju en del annat.

Så det lär vi aldrig få se.

Privart Import är det enda som gäller för att undkomma NF´s listpriser.

Och Ja, de kan mycket väl sälja till 3995:- eller ännu lägre om de får "till något" med NF...det är ju just det som är haken.

:D

edit: en himla massa stavfel på morgonkvisten...

Redigerat av Unregistered4eba3a31, 23 oktober 2007 - 08:20.

Postad 23 oktober 2007 - 17:15

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
Hur stor chans/risk tror ni det är att fler spel blu ray filmer får regionskodning?

Jag undrar för PS3 40gb kommer att släppas den 11 nov i Japan och kostar 40.000 Yen = ~2350kr och jag har många på jobbet som åker lite fram och tillbaka.

Postad 23 oktober 2007 - 18:28

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Finns det någon lista på vilka filmer som är regionskodade i Europa?
Ex svenska filmer?
releaser med svensk text?

Är ex.vis Bilar (svensk release) regionskodad?

Redigerat av Benedict, 23 oktober 2007 - 18:28.

Postad 23 oktober 2007 - 20:16

Unregistered4769c54e
  • Unregistered4769c54e
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Hur stor chans/risk tror ni det är att fler spel blu ray filmer får regionskodning?

Jag undrar för PS3 40gb kommer att släppas den 11 nov i Japan och kostar 40.000 Yen = ~2350kr och jag har många på jobbet som åker lite fram och tillbaka.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som ett riktigt trevligt pris (och jobb för den delen, om man får pendla till Japan lite då och då)

Postad 23 oktober 2007 - 20:27

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
38 000 Yen på amazon med handkontroll och Spiderman.

Svart: http:/www.amazon.co.jp/...
Vit: http:/www.amazon.co.jp/...

Postad 23 oktober 2007 - 20:33

Unregistered4769c54e
  • Unregistered4769c54e
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

38 000 Yen på amazon med handkontroll och Spiderman.

Svart: http:/www.amazon.co.jp/...
Vit: http:/www.amazon.co.jp/...

<{POST_SNAPBACK}>

Skickar dom till Sverige? :)

Postad 23 oktober 2007 - 20:36

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Inte PS3 tyvärr, endast böcker, musik och film.

Postad 23 oktober 2007 - 20:38

Unregistered4769c54e
  • Unregistered4769c54e
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Inte PS3 tyvärr, endast böcker, musik och film.

<{POST_SNAPBACK}>

Synd...

Kanske går lite off nu men; kan man på nåt sett få dom att skicka till nåt företag som levererar till sverige (typ DHL eller nåt liknande)

Postad 23 oktober 2007 - 21:19

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Ex svenska filmer?

<{POST_SNAPBACK}>

Lite väl off-topic eller? :)

Postad 23 oktober 2007 - 23:54

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Ex svenska filmer?

<{POST_SNAPBACK}>

Har läst i någon annan tråd att det skall finnas en lista över alla filmer & vilken regionskodning de har. Testa att söka, eller skriva i PS3 som bluerayspelare-tråden. )

Åter till PS3 40 GB!!!! NÄR GÅR DEN UNDER 4000 kr??!?!?! ;)

Postad 24 oktober 2007 - 15:31

Hansel2000
  • Hansel2000
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag kan rekommendera alla som har vägarna förbi London (Heathrow) att besöka butiken HMV. Igår på hemresan så köpte jag en PS3 40 Gb inklusive 2 Blu-ray filmer (man fick välja mellan 4st) för bara £259, vilket är runt 3400kr!!

Observera att det här priset endast gäller HMV's taxfree affär på Heathrow.

Postad 24 oktober 2007 - 16:37

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Då blir det till att ringa runt till sina resande-polare och höra om det är nån som har vägarna förbi London närmsta tiden..... ;)

Postad 24 oktober 2007 - 18:15

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Damn va nice... Vilka filmer fick man välja på?

Postad 24 oktober 2007 - 19:46

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Då blir det till att ringa runt till sina resande-polare och höra om det är nån som har vägarna förbi London närmsta tiden..... :(

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe ja och som orkar släpa ett 5kg paket stort som en mikrovågsugn genom röntgen och tull och kabin...

Postad 24 oktober 2007 - 20:15

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Hör inte hemma här men 60GB PS3 Starter pack kostar 5100 på CDON. Resistance, Motorstorm och 2 handkontoller ingår.

Postad 24 oktober 2007 - 20:29

Unregistered4769c54e
  • Unregistered4769c54e
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Hör inte hemma här men 60GB PS3 Starter pack kostar 5100 på CDON. Resistance, Motorstorm och 2 handkontoller ingår.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag läste någonstans att Resistance och Motorstorm kostar ca 150kr/styck (tror det var de) på El-giganten eller nåt sånt.
Sen kostar väl en hk ca 500kr.
Då blir det billigare att köpa en 40gig :(

Postad 24 oktober 2007 - 20:52

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag läste någonstans att Resistance och Motorstorm kostar ca 150kr/styck (tror det var de) på El-giganten eller nåt sånt.
Då blir det billigare att köpa en 40gig :o

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, det är tre saker som inte stämmer:
1. Starterpack kostar 5290, inte 5100 på CDON (5290 är visserligen ett bra pris det också)
2. Motorstorm kostar 199:-
3. Resistance reas inte ut längre, finns från 438kr+frakt

För 40GB + starterpackinnhållet hamnar du alltså på drygt 5400:- + frakt från 3 olika ställen.
Samt du får 20GB mindre HD, ej PS2 stöd osv...

nej 40Gb är fortfarande för dyr i förhållande till 60GB starterpack.
Det är knappt så 3990:- ens känns prisvärt i förhållande till ett komplett starterpack för 5290 :-

Verkar som flera rear ut 60GB nu, det börjar dra ihop sig för slutspurten mot jul :(
Det borde vara lätt att få tag på ett 40GB för under 4000kr inom någon vecka....

Postad 24 oktober 2007 - 21:11

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

199kr/st för Motorstrom & RFOM på EG

Redigerat av Baruba, 24 oktober 2007 - 21:14.

Postad 24 oktober 2007 - 21:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

199kr/st för Motorstrom & RFOM på EG

<{POST_SNAPBACK}>

RFOM är slut på lager hos EG och kan inte köpas för det priset

Postad 24 oktober 2007 - 21:33

Yesum
  • Yesum
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Jag kan rekommendera alla som har vägarna förbi London (Heathrow) att besöka butiken HMV. Igår på hemresan så köpte jag en PS3 40 Gb inklusive 2 Blu-ray filmer (man fick välja mellan 4st) för bara £259, vilket är runt 3400kr!!

Observera att det här priset endast gäller HMV's taxfree affär på Heathrow.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter mkt billigt men kul om det är fläktfel eller annat skit som är fel.. va gör du då? Åker tillbaka till Heathrow o lämnar in den på service? Hur gäller egentligen garantin när man importerar såhär ??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.