![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 20 juli 2008 - 07:12
Man kan streama mp3-radio så mp3-filer bör funka. Xvid troligen inte.Hur pass bra funkar 800:an som mediaspelare i dagsläget?
Är den duglig som MP3-spelare?
Klarar den köra XVID och lite andra format som filmer lagras i??
Vad tror ni om möjligheter att spela upp h.264 -filmer i den?
Funderar på att byta min DM500 mot denna och även använda den som lite mediacenter även om jag förstår att den inte är fullt utvecklad än, men kanske kan va duglig iaf så man inte behöver skaffa en popcorn oxå.
/MVH
H.264 testade jag en trailer som funkade, men jag var tvungen att konvertera om den från .mov till .ts och ljudet från aac till ac3 för att det skulle funka. Inte helt optimalt alltså.
Vill du ha ett mediacenter så köp en mac mini och lägg in xbox media center istället, det är samma pengar men med ett överlägset resultat (tar alla format utan krångel osv).
Postad 20 juli 2008 - 09:40
Postad 20 juli 2008 - 11:53
Ok, avvaktar kanske lite då, man strävar ju ändå efter att få så lite apparater som möjligt till TV:n för att få en snygg installation. Så därför ja vill kunna köra MP3/Xvid/H.264 osv på en dreambox istället för att behöva ha både digitalbox å mediacenter-pc eller nåt annat sånt..
Köp en riktig mediaplayer istället som klarar alla HD format, mediafunktionen är urkass på just satboxar och det läggs aldrig någon energi på att förbättra dom heller.
Redigerat av Packetloss, 20 juli 2008 - 11:54.
Postad 20 juli 2008 - 13:00
http://dreamboxupdat...p3.cpp?view=log
och kör man med LT5 imagen så har man utmärkt mediacenter...
med den kan man bla grabba EPG 14 dar framåt från internet med...
http://www.ltteam.org
Redigerat av Leatherface, 20 juli 2008 - 13:02.
Postad 24 juli 2008 - 13:58

Mvh
Postad 24 juli 2008 - 16:44
Är någon som har en DM800 som vet om man kan se på HD kanalerna genom scart utgången?
, skalar den "ner" HD till SD med andra ord.
Mvh
Japp det funkar perfekt även via scart.
Postad 25 juli 2008 - 07:26
Nope det finns det inte.Sen om det funkar via någon typ av adapter kan jag ej svara på.Tack Hakon!
Finns det även en s-video utgång på den?
Postad 26 juli 2008 - 20:00
Välj Scart i A/V Inställningar och S-video som utsignal...
Men varför köra S-video eller Komposit från en DM800, är inte det lite overkill???
Redigerat av bpl, 26 juli 2008 - 20:02.
Postad 27 juli 2008 - 08:05
Men varför köra S-video eller Komposit från en DM800, är inte det lite overkill???
kan tänka mig att han gör som jag... har 2 tv å vill köra DM 800 till båda. då är scarten ett bra alternativ

Postad 27 juli 2008 - 12:29
Snarare underkill med tanke på kvaliteten på en komposit-signal...Visst skickar DM800 ut S-video. (Via scart utgången)
Välj Scart i A/V Inställningar och S-video som utsignal...

///DM
Postad 27 juli 2008 - 14:42
Snarare underkill med tanke på kvaliteten på en komposit-signal...
///DM
Haha...tänkte samma sak

Postad 28 juli 2008 - 15:57
Funkar Canal digitals HD kanaler bra med originalkort?
Fattar inte det här med cardpairing, operatörerna är urbota korkade. Allt jag vill är att se canal digital och viasat (inklusive alla hd kanaler) i samma box..
Postad 28 juli 2008 - 16:16
JUST DETHur är det med Viasat HD? Kan man emulera boxid osv som på den gamla goda tiden med DM7000 nu?
Funkar Canal digitals HD kanaler bra med originalkort?
Fattar inte det här med cardpairing, operatörerna är urbota korkade. Allt jag vill är att se canal digital och viasat (inklusive alla hd kanaler) i samma box..
Postad 30 juli 2008 - 19:41
Postad 31 juli 2008 - 07:12
Någon som kan jämföra denna box med Canal Digitals inspelningsbar box? Jag hade CDs box men skickade tillbaka i februari p.g.a. oljud, hängningar, buggar m.m. Jag funderar över att prova CDs box igen för att se om dem har rättat till problemen (högst osanolikt), eller att slå till på en DM800HD. Vilken box är för mig? Det som jag är rädd för med DM800HD är att jag måste ägna mycket tid åt den för att få den till att fungera. Visst kan jag installera ett operativ system, men sedan vill jag inte behöva göra så mycket mer.
Du behöver inte ägna mer än 15-30 minuter åt boxen om du har bra datorvana, sen rullar boxen på utan problem...
Flasha boxen med LT5 image så blir du mer än nöjd

Just det

Postad 31 juli 2008 - 07:54
Postad 31 juli 2008 - 08:38
Är det några speciella krav om man vill ha en extern hårdisk eller går vilken som helst med eSATA?
Det funkar med eSATA eller USB... Några speciella krav tror jag det inte finns...
Postad 14 augusti 2008 - 14:56
Undrar även om nån vet bra program för bouquethantering mm för 800?
Postad 14 augusti 2008 - 18:05
Undrar även om nån vet bra program för bouquethantering mm för 800?
dream edit funkar.
se bara till att ändra inställning till v3
Postad 14 augusti 2008 - 18:51
Postad 14 augusti 2008 - 20:24
Synd på en sån rar ärta

Postad 15 augusti 2008 - 06:28
Har fått hem ni 800 nu. MEN den låser på HD kanalerna. Om jag plockar av kåpan så funkar dom ok, men med kåpan på så låser den sig efter ett par minuter. Ingen som t ex provat en fläkt från s-ata matningen. Annars så är jag nöjd med apparaten, men funderar på att lämna tillbaka den.
Synd på en sån rar ärta
en polare tryckte in en fläkt i min 800. jag hade visserligen inga som helst problem med värme tidigare men har läst en del som har det. svala prylar brukar ju som bekant hålla längre

min e numera "kall" iom fläkten. mycket lätt att fixa till oxå. behöver i princip bara öppna kåpan å lägga dit en fläkt.
Postad 15 augusti 2008 - 10:18
Har fått hem ni 800 nu. MEN den låser på HD kanalerna. Om jag plockar av kåpan så funkar dom ok, men med kåpan på så låser den sig efter ett par minuter. Ingen som t ex provat en fläkt från s-ata matningen. Annars så är jag nöjd med apparaten, men funderar på att lämna tillbaka den.
Synd på en sån rar ärta
Reklamera boxen direkt till DMM då detta är ett känt problem.
Här reklamerar du: http://tickets.dream...trs/customer.pl
Mer info: http://www.dreamboxx.nu/
Postad 15 augusti 2008 - 11:10
nyaste 2sub har den buggen... med 2.07.12 så funkar det som det ska tyvärr funkar inte den versionen på dm800...2Sub synkroniserar inte till bilden vid inspelning till hdd. Texten är ca 5 sec före bilden. Någon lösning förutom aktivera TTX sida 199, den texten synkar iaf, även om den inte är vacker precis
Postad 17 augusti 2008 - 17:58
Postad 17 augusti 2008 - 18:18
National geographic channel har också speedande text med 2Sub. Startar rätt men accelererar efter hand. Jag tycker inte alls om 2Sub finns det bättre alternativ?
Nope tyvärr inte, vi får hoppas på att det kommer en uppdaterad version snart eller att utseendet på Enigmas undertext blir lite snyggare, inte så stor babyblå text

Postad 17 augusti 2008 - 18:21
Fulaste jag settNope tyvärr inte, vi får hoppas på att det kommer en uppdaterad version snart eller att utseendet på Enigmas undertext blir lite snyggare, inte så stor babyblå text

Postad 20 augusti 2008 - 00:59
De få minus som finns:
Kontakterna sitter lite väl tätt, jag kör med Supras kablar som är lite grövre och stadigare, då blir det lite trångt. Men de ger så mkt bättre ljud/bild så det är det värt 1000 gånger om!
Den blir rätt varm, så sätt inte en hårddisk i den. Köp hellre en NAS server DNS-323 med två stora hårddiskar i, så kan ni spela in filmerna där, och dessutom använda mediaspelaren att spela upp nersparade HD filmer!
Postad 21 augusti 2008 - 19:27
Är sugen på denna box, har Dreambox 700 (ComHem), och önskar få tillgång till HD-kanalerna. Vilka är det som fungerar givet att man har alla i abonnemanget? Canal Digitals HD-kanaler? Viasats? SVT:s? TV4:s?
Vidare kör jag med en SUPRA-Scart samt en SUPRA-Optisk för ljudet. Funkar dessa bra till den nya eller måste jag byta ut SCARTen för att få den bästa bilden?
Mvh E
Postad 21 augusti 2008 - 19:31
Föjer med en Dvi-hdmi som också skickar ljudHej!
Är sugen på denna box, har Dreambox 700 (ComHem), och önskar få tillgång till HD-kanalerna. Vilka är det som fungerar givet att man har alla i abonnemanget? Canal Digitals HD-kanaler? Viasats? SVT:s? TV4:s?
Vidare kör jag med en SUPRA-Scart samt en SUPRA-Optisk för ljudet. Funkar dessa bra till den nya eller måste jag byta ut SCARTen för att få den bästa bilden?
Mvh E
Redigerat av Benkke, 21 augusti 2008 - 19:31.
Postad 22 augusti 2008 - 07:54
Hej!
Mvh E
Alla HD kanaler utom SVT HD kommer INTE fungera med Com Hem pga. pairingen...
Postad 24 augusti 2008 - 20:03
finns inte ens några riktiga CA moduler heller än som man kan stoppa in i t.ex TV så även om den klarar MPEG4 och DVB-C så kommer du inte kunna se annat än SVT HD... Viasat HD på satellit funkar inte heller och det finns inget som hindrar CD att också börja köra CAS7 pairing på HD kanalerna... frågan är hur långt borta det ligger....
Redigerat av Leatherface, 24 augusti 2008 - 20:08.
Postad 25 augusti 2008 - 07:52

Postad 25 augusti 2008 - 10:25
När den dagen kommer då alla operatörer kör med pairing och påtvingar sina kunder en skitbox då kommer inte jag vara deras kund längre...
En av dom absolut största anledningarna till att jag inte är kund hos viasat längre.
hade det inte varit för dragonmodulen som möjlggjorde att man kunde se viasat i valfri mottagare så hade jag sagt upp det för flera år sen.
hoppas verkligen att inte Canal digital börjar med pairing mot "skitbox"
Postad 25 augusti 2008 - 10:48
när den börjar boota så fastnar den i detta läge och en lampa
börjar blinka hela tiden med röt sken. Någon som har en anning
vad jag kan göra för att komma runt detta problem ? Hjälper
ej att starta om den. Går det att flasha den eller köra nollmodemskabel
eller nånting ?
Med vänliga hälsningar
Magnus
Postad 25 augusti 2008 - 15:21
Jag har problem när jag skall starta igång dreamboxen och
när den börjar boota så fastnar den i detta läge och en lampa
börjar blinka hela tiden med röt sken. Någon som har en anning
vad jag kan göra för att komma runt detta problem ? Hjälper
ej att starta om den. Går det att flasha den eller köra nollmodemskabel
eller nånting ?
Med vänliga hälsningar
Magnus
Fick precis samma symptom på min.
Håll in on/off-knappen när du slår på den. Efter en stund skall det dyka upp en ip adress i displayen (tror att du måste ha en DHCP server aktiv). Sedan är det bara att knappa in ip:n i en browser så får upp en meny där du bla kan flasha.
EDIT: http://www.dream-mul...eng_browser.php
Redigerat av Speedball, 25 augusti 2008 - 15:24.
Postad 25 augusti 2008 - 21:05
Först: Det var attans så mycket sk*t två (icke namn nämnda) har kastat här i tråden, jag har fått ägna över en timme extra åt att läsa ikapp här p.g.a. dom. Tack till Leatherface som iaf försöker att vara saklig hela tiden!
Nog om det.
Jag funderar på att köpa DM800 idag eller imorgon och har några frågor:
- ½) Jag sitter på ComHem (ska försöka påverka hyresvärden att kasta ut dom!) vad jag förstått så ser jag inte HD canalerna.
- 1) Någon som har erfarenheter/åsikter/bra synpunkter av att handla det här från Tyskland, ex från AC-Sat-Corner?
- 2) ComHem, det betyder DVB-C (?!) är det här rätt tillbehör som jag behöver? Tuner är det "plug and play" eller behöver jag ladda någon modul?
- 3) Vilken image rekommenderar ni? G2 3.70? eller annan?
- 4) Räcker det med den Camd som följer med 3.70 eller behöver jag ytterligare program för att ansluta till min huvudserver? (tänkte sätta den här åt barnen) - (behöver inte hjälp med server cfg)
Tackar för all hjälp och alla synpunkter jag kan få!
Och till sist - Ja! Jag betalar gärna mer pengar för att få open source (helst GPL) - om det behövs! så berätta inte om de produkter jag kan läsa om på andra trådar/forum.
Postad 26 augusti 2008 - 06:17

thanquol
1/2, SVT HD kan du se med Com Hem, alla andra HD kanaler är parade med deras skit box...
1, Jag köpte min 800 från http://www.satking.de/ funkade kanon, betalade med paypal, frakten till Sverige tog ca 4 dagar. Rekomenderas!
2, Japp du behöver en DVB-C tuner och det är plug and play.
3, LT - The fifth Campaign, http://www.ltteam.org/ rekomenderas.
4, MgCamd_1.30a eller tidigare version funkar bäst...
Grattis till ett bra köp!

Redigerat av bpl, 26 augusti 2008 - 06:18.
Postad 26 augusti 2008 - 15:04
Jag utelämnade medvetet dig då jag nämnde "saklig" - och det för att du är självklar som saklig och därmed fick representera alla andra konstruktiva här som jag inte nämnde

Då ska jag nog beställa en DM800 ikväll med tuner för DVB-C. Det verkar som om det är samma DVB-C tuner till DM800 som till Dreambox 7025 & Dreambox 600?!
Ska bara avvakta en vän som också eventuellt skulle lösa barnens TV problem och beställa en Dreambox tillsammans med mig

Postad 26 augusti 2008 - 19:56
För det går väl inte bara att sätta in canaldigitals kort och så kommer det upp en bild.
Finns det nåt ställe som man kan läs sig till hur det går till eller står allt i manualen ?
/Andreas
Postad 26 augusti 2008 - 20:19
Dreamboxx.nu hänvisas till flera ggr i denna tråden
Postad 27 augusti 2008 - 07:51
Jag funderar på att köpa denna boxen, men jag är helt ny med dreambox så det jag undrar är om det är svårt att få den att fungera ? Man måste väl göra en hel del själv innan den fungerar.
För det går väl inte bara att sätta in canaldigitals kort och så kommer det upp en bild.
Finns det nåt ställe som man kan läs sig till hur det går till eller står allt i manualen ?
/Andreas
Om du har datorvana och vet vad en server och klient är/fungerar så är det inga problem att få bild...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar