Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Lg PG7000

387 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 november 2008 - 21:19

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Den är ju bra snygg alltså,,,men grymma reflexer tyvär på ovanståendes bilder:(

Postad 02 november 2008 - 11:22

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Nu ligger det lite bilder på TVn i mitt galleri.

Kul att se lite bilder och tv:n har ju skitfin bild plus att den är snyggast på marknaden just nu!
Finns det fler som kan ge lite utlåtanden och bilder på forumet?

Postad 02 november 2008 - 11:59

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Låt mig poängtera, denna tråd handlar om LG PG7000:an!

Visst, jämförelser mot andra märken kan vara på sin plats, men inte dessa LG vs Pio debatter som ALDRIG verkar sina. Oftast mynnar det ut i personangrepp och annat småaktigt beteende. Låt oss slippa detta!

Det kommer delas ut varningar och avstängningar till de som ej håller sig i linje. Anse er varnade..
//M

Redigerat av Unregistered1ee0a150, 02 november 2008 - 14:51.

Postad 02 november 2008 - 14:47

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Scope, Enator varnade.

Tråden har städats, håll er on topic, plz.
//M

Redigerat av Unregistered1ee0a150, 02 november 2008 - 14:53.

Postad 02 november 2008 - 16:01

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Högre effektivitet är en förutsättning för absolut svärta, dvs att cellerna helt kan släckas och inte kräver en grundladdning för att vara snabba nog.

Om det nu är så att det behövs speciella celler för att uppnå absolut svärta stämmer inte Pioneers uttalande vid nyheten om att de skall lägga ner skärmtillverkningen och i fortsättningen köpa Panasonics skärmar men att det inte skulle spela någon roll då det var deras elektronik som ordnade svärtan.
Det skulle också innebära att LG:s prat om att deras skärm hade utvecklats under två år inte heller stämmer för hur skall de då komma fram till absolut svärta utan att skapa något helt nytt?

Postad 02 november 2008 - 16:57

mindweaver
  • mindweaver
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Kan även rapportera för de som är nyfikna att jag inte upplevt några som helst former av innebränning än. Och då har jag kollat allsvenskan, med deras statiska grafik, en del TV. Resultatskylten i NHL09 (XBOX360) klarar sig fint.

Även låtit XBMC stå på och de som kör MediaStream-skinnet vet att den vita texten är rätt bra på att hänga kvar, så har det iaf varit en del på min förra plasma.
Men än sålänge inget sådan på min 50PG7000.

Redigerat av mindweaver, 02 november 2008 - 17:03.

Postad 02 november 2008 - 17:41

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Kan även rapportera för de som är nyfikna att jag inte upplevt några som helst former av innebränning än. Och då har jag kollat allsvenskan, med deras statiska grafik, en del TV. Resultatskylten i NHL09 (XBOX360) klarar sig fint.

Även låtit XBMC stå på och de som kör MediaStream-skinnet vet att den vita texten är rätt bra på att hänga kvar, så har det iaf varit en del på min förra plasma.
Men än sålänge inget sådan på min 50PG7000.

Gött! Tror jag kommer inhandla denna tv runt JUL! Kan du fixa lite bilder på när du spelar XBOX360? Märker du fall den laggar i spelet? 30msek du vet!?

Postad 02 november 2008 - 18:57

mindweaver
  • mindweaver
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Gött! Tror jag kommer inhandla denna tv runt JUL! Kan du fixa lite bilder på när du spelar XBOX360? Märker du fall den laggar i spelet? 30msek du vet!?

Självklart kan jag fixa bilder, lägger upp imorrn. Nej, absolut ingen lagg. Bara testat NHL09, men där går det ju undan.

Redigerat av mindweaver, 02 november 2008 - 19:00.

Postad 02 november 2008 - 21:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Om det nu är så att det behövs speciella celler för att uppnå absolut svärta stämmer inte Pioneers uttalande vid nyheten om att de skall lägga ner skärmtillverkningen och i fortsättningen köpa Panasonics skärmar men att det inte skulle spela någon roll då det var deras elektronik som ordnade svärtan.
Det skulle också innebära att LG:s prat om att deras skärm hade utvecklats under två år inte heller stämmer för hur skall de då komma fram till absolut svärta utan att skapa något helt nytt?

ECC (Pio-tekniken för "absolut svärta") kräver 5 lm/w teknik. De av Pio och Panna (&Hitachi) utvecklade panelerna som släpps nästa år "är" 5 lm/w och det är då som tidigast vi får se ECC från Pio.

Däremot är det så att det krävs mer än hög effektivitet för att ECC ska funka, så det kommer inte gratis med högre effektivitet kanske är nått sånt uttalande du syftar på.

Finns gott om info om det på Avsforum.

Postad 03 november 2008 - 01:17

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Nu skulle denna tråd handla enbart som LG, men eftersom du ställer frågan direkt så svarar jag. Tycker en mod att det inte passar så får de radera detta inlägg.

Jag skrev aldrig att det behövs "speciella celler", dvs antydde att de skulle vara något helt igenom nyskapande. Jag skrev bara att högre effektivitet än idag är en förutsättning (en av flera). Vidare tror jag knappast att varken Pioneer eller Panasonic är intresserad av att slänga kunskapen bakom panelkonstruktionen som har kommit från projekt Kuro i sopkorgen, oavsett vad som skrevs i ett pressmeddelande, speciellt ett sådant som skyndsamt skrevs ihop för att stoppa vilda spekulationer (om det nu är det uttalandet som du syftar på). Det är ingen som vet, undantaget de som sitter på strikta NDA, om Panasonic och Pioneer kommer att utveckla en gemensam plattform av paneler eller om Panasonic tillverkar Pioneers framtida paneler enligt Pioneers specifikation (för ECC). Vi lär få svar på det i början eller senast mot mitten av nästa år.

Vart har du läst att LGs utveckling inte inkluderar utvecklig av panelen? Elektronik i all ära, men utan förutsättningarna hos panelen så är det bara så mycket som elektronik kan göra.

Edit: Rättade till stavfel.

Redigerat av Wolfy, 03 november 2008 - 12:05.

Postad 03 november 2008 - 11:37

mindweaver
  • mindweaver
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Här kommer lite bilder på NHL09 på skärmen. De är kanske inga höjdare. Svårt att få till det bra, men eftersom du önskade bilder så kommer de här :)

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Blixten slår så att det blir mörkare än verkligheten. Orkade inte plocka fram stativet för att ta utan blixt.

Redigerat av mindweaver, 03 november 2008 - 11:50.

Postad 03 november 2008 - 13:40

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
På grund av upprepade klagomål har jag låst denna tråd i väntan på utredning. Skall läsa igenom allt och återkomma med vad jag kommer fram till.

Postad 03 november 2008 - 14:58

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Nu har även jag gått igenom hela tråden och det är sorgligt att se att endel inte kan hålla sig från provokationer och dålig argumentationsteknik som egentligen skulle höra hemma på dagis.

Denna tråd handlar om LG-PG7000 och ingenting annat. Jag har rensat ur de inlägg som är OT och numera är detta en officiell PG7000-tråd.

Därför gäller numera dethär:

Ser jag NÅGOT som bryter mot reglerna kommer detta rendera i 1 dags read-only på forumet oavsett tidigare varningar. Upprepade regelöverträdelser renderar i ytterligare 1 dag, sedan 2 följt av 3, 5, 8, 13, 21, 34 i sann Fibonacci-anda.

Låser upp tråden i hopp om att ni kan sköta er.

Postad 03 november 2008 - 18:55

skane
  • skane
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Denna tråd handlar om LG-PG7000 och ingenting annat. Jag har rensat ur de inlägg som är OT och numera är detta en officiell PG7000-tråd.

Det känns bra att min första tråd på detta forum nu har blivit en officiell PG7000 tråd.

Men till det väsentliga är det någon som har koll på om det kommmer fler (seriösa) tester av tv snart.

Postad 03 november 2008 - 19:14

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Det känns bra att min första tråd på detta forum nu har blivit en officiell PG7000 tråd.

Men till det väsentliga är det någon som har koll på om det kommmer fler (seriösa) tester av tv snart.

Jag läste i antingen ljud och bild eller hembiotidningen att nästa nr som kommer nästa vecka skulle avhandla panasonic 58" och dess motstånd kan tänkas att pg7000 är med i det testet båda tidningarna kommer den närmsta veckan!

edit: panasonic inte pioneer var det visst!

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 03 november 2008 - 22:18.

Postad 03 november 2008 - 22:06

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
I nästa nummer av Hemmabio (11/11) kommer ett test av som det står
"Stora heta TV. Panasonics 58-tummare mot LG's 60-tummare, bäddat för en tuff fajt!"
Det står inte vilken LG det ska vara, men det borde väl vara 7000.

Postad 04 november 2008 - 14:46

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
Detta måste ses, man kanske har råd med någon av de där nästa sommar/höst!

Postad 04 november 2008 - 15:23

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
öö nästa sommar / höst har nog en ny lg , panasonic , pioneer , samsung tja alla tillverkare släppt en ny plasma tv som är bättre samt billigare antagligen :) så håll koll på nyheter när du väl ska köpa ;)

Postad 07 november 2008 - 01:58

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Kollade på "House" för ett par dagar sen på min PG7000 och kunde bara återigen konstatera hur bra den skalar upp vanlig TV. Men det intressanta är att "House" samtidigt sänds ut i HD och att det jag såg var nerskalat men i och med det också med optimerad bild för standard upplösning.
Kråksången med det här är att en sån bild inte skiljer sig så hemskt mycket från en 720 bild och då mer och mer av det som sänds ut just kommer att vara nerskalat från HD skulle ju den framtida situationen kunna bli att många "Svenssons" nöjer sig med uppskalad standard TV och DVD. Den som lever får se.

Programmerade in PG7000 på min Logitech 885 multifjärr genom att ljuga för den och säga att det var en PG6000 då PG7000 ännu inte finns i databasen. Funkade bra men till min förvåning fick jag lite extrafunktioner som inte finns på originalfjärren som t.ex direktknappar till 16:9 och 4:3. Inte helt fel då min Canal Digital mottagare vägrar att byta automatiskt.

Skriv något klokt nu så att vi får igång den här nästan trollfria tråden igen! ;)

Redigerat av perri, 07 november 2008 - 02:06.

Postad 07 november 2008 - 11:35

Detox
  • Detox
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

I nästa nummer av Hemmabio (11/11) kommer ett test av som det står
"Stora heta TV. Panasonics 58-tummare mot LG's 60-tummare, bäddat för en tuff fajt!"
Det står inte vilken LG det ska vara, men det borde väl vara 7000.

Hemmabiotidningen landade i min brevlåda igår (prenumererar) och till min förvåning verkar inte LG vara med i testet ;) På framsidan stod endast "+55 TUM, TV i Kungaklassen, Samsung och Panasonic utmanar Pioneer". Hann dock bara se framsidan...ska kolla själva testet så fort jag kommer hem från jobbet. (Trist om LG inte får vara med...men de friskriver sig mot ändringar på sidorna om nästa nummer så man kan ju inte vara säker).

Postad 07 november 2008 - 16:33

mindweaver
  • mindweaver
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Programmerade in PG7000 på min Logitech 885 multifjärr genom att ljuga för den och säga att det var en PG6000 då PG7000 ännu inte finns i databasen. Funkade bra men till min förvåning fick jag lite extrafunktioner som inte finns på originalfjärren som t.ex direktknappar till 16:9 och 4:3. Inte helt fel då min Canal Digital mottagare vägrar att byta automatiskt.

Jag behövde inte lägga in den i min Harmony 525, den svarar på precis samma kommandon som min tidigare inlagda 3 år gamla 42PX4RV. LG är duktiga på att tänka till. Jag fick som du, då som nu extra funktioner som inte finns på orginalfjärren så som direktknappar till alla ingångar! guld värt när man kör multifjärr.

Postad 10 november 2008 - 08:16

Unregistered0578bc15
  • Unregistered0578bc15
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hemmabiotidningen landade i min brevlåda igår (prenumererar) och till min förvåning verkar inte LG vara med i testet :D På framsidan stod endast "+55 TUM, TV i Kungaklassen, Samsung och Panasonic utmanar Pioneer". Hann dock bara se framsidan...ska kolla själva testet så fort jag kommer hem från jobbet. (Trist om LG inte får vara med...men de friskriver sig mot ändringar på sidorna om nästa nummer så man kan ju inte vara säker).

Läste igenom nya hemmabiotidningen och det stog nånstans i den att dom inte han få nån LG till sverige i tid för testet så tyvärr så fick dom inte vara med.

Postad 11 november 2008 - 06:35

sman
  • sman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag var och kollade på 60PG7000 på Mediamarkt Nacka häromveckan. Det var tydliga ryckningar i bilden vid panoreringar. Är det så eller var något felinställt? De körde filmen Beowolf på blu-ray

Postad 11 november 2008 - 08:55

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Jag var och kollade på 60PG7000 på Mediamarkt Nacka häromveckan. Det var tydliga ryckningar i bilden vid panoreringar. Är det så eller var något felinställt? De körde filmen Beowolf på blu-ray

Jag tror det måste ha varit någon felinställning. Jag har en LG från förrförra generationen (50PF95) och jag märker inga tydliga ryck i bilden när jag ser samma film. (Bluray 1080p/24 från PS3:an)
Jag har sett det där omtalade 1Hz-juddret i enstaka scener vid långsamma panoreringar.
LG borde ju inte ha blivit sämre på den punkten när allt annat blivit så mycket bättre.

Postad 11 november 2008 - 11:14

bosss
  • bosss
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har en 47" lg7000 lcd. Det är riktigt bra bild. Fungerar bra till både sport och film. Den har en truemotion funktion som är rätt cool, lite 3d känsla. Har inte märkt några nackdelar med den. Flyter riktigt bra, och har inte dålig svärta som vissa påstår. Har inte testat ps3 än. Riktigt prisvärd tv. Fick den till bra pris med :)

Postad 11 november 2008 - 12:25

Unregistered457e76fb
  • Unregistered457e76fb
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jag har en 47" lg7000 lcd. Det är riktigt bra bild. Fungerar bra till både sport och film. Den har en truemotion funktion som är rätt cool, lite 3d känsla. Har inte märkt några nackdelar med den. Flyter riktigt bra, och har inte dålig svärta som vissa påstår. Har inte testat ps3 än. Riktigt prisvärd tv. Fick den till bra pris med :)

Kanon! Fast tråden handlar om PG7000. :) Ganska dåligt av LG att benämna två skilda modeller (och tekniker) med nästan samma namn. Inte konstigt att det råder begreppsförvirring i en redan oändlig djungel av tv-apparater.

Postad 11 november 2008 - 17:45

sman
  • sman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Jag tror det måste ha varit någon felinställning. Jag har en LG från förrförra generationen (50PF95) och jag märker inga tydliga ryck i bilden när jag ser samma film. (Bluray 1080p/24 från PS3:an)
Jag har sett det där omtalade 1Hz-juddret i enstaka scener vid långsamma panoreringar.
LG borde ju inte ha blivit sämre på den punkten när allt annat blivit så mycket bättre.

OK, har själv en 2 år gammal LG PC501R, den har väldigt tydliga ryckningar i vissa filmer i 720 upplösning från dator. Har ej prövat med blu-ray spelare.

Postad 12 november 2008 - 06:04

mindweaver
  • mindweaver
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Allt har med inställningar att göra. Hur det är från en blurayspelare kan jag inte uttala mig om, men jag får perfekt flytande playback från min HTPC på 50PG7000. Inga ryckningar vid panorering. testat 1080p och 720p rippar. (Kör datorn på 24hz när jag ser HD-material)

Postad 12 november 2008 - 19:42

micra
  • micra
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
sitter på en 50pg7000 och en panasonic bd35 o
chanal digital hd

Måste säga att det fungerar mycket bra sd / hd bra, blu-ray mycket bra
bra scaler.
bilden på pgn helt ok enda anmärknigen hittils är som det
pratats om svärten eller som jag ser det att se detaljer i svarta objekt. typ
knappar på en svart skjorta 1080p 24hz funkar utan anm.
Okså bra bild från bd35 från vanlig dvd till 1080p.
Kann också berätta att snitt förbrukningen av ström på dom 60h jag kört var
310W uttan energi spar.
Svara gärna på frågor om jag tid
mvh mama1
:unsure:

Postad 13 november 2008 - 10:53

Becomesoe
  • Becomesoe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

....enda anmärknigen hittils är som det
pratats om svärten eller som jag ser det att se detaljer i svarta objekt. typ
knappar på en svart skjorta....
mvh mama1

:unsure:

Du måste kalibrera din tv för att fixa det så kallade "black crash" då risken är stor att svärtan blir grå.

Postad 13 november 2008 - 11:15

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Du måste kalibrera din tv för att fixa det så kallade "black crash" då risken är stor att svärtan blir grå.

Men svärtan blir ju inte gråare för att man inte ser detaljer i mörka partier eller hur menar du? Kalibrerar man tv-n så ökar ju möjligheten att se mer detaljer i mörka partier.

Postad 13 november 2008 - 15:50

micra
  • micra
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Becomesoe/TIX

Kan ni utveckla hur jag kallibrerar svärtan för att se detaljerna bättre
är ni bussiga !
:)

Postad 13 november 2008 - 16:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Utgå från ett vettigt bildminne, gissar att "Expert" är det bästa. Stäng av alla ev "kontrastförbättrare".

Labba med lite olika val av Gamma och säkerställ att du har rätt nivå på Brightness, använd DVE här. Har du inte DVE köper du ett ex.

Säkerställ även att du har rätt val för [Black Level] (PC eller Video-levels på insignalen).

Postad 13 november 2008 - 20:44

micra
  • micra
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
tack för innlägget pacman

Men jag undrar om man inte kan göra mer avancerade
innställningar när pg7000 har stöd för ISF kalibrering
på Expert bildminnet :)

Postad 13 november 2008 - 20:58

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

tack för innlägget pacman

Men jag undrar om man inte kan göra mer avancerade
innställningar när pg7000 har stöd för ISF kalibrering
på Expert bildminnet :)

Då behöver du en isf utbildning och mät instrument alt ringa en ISF kalibrerare och låta han göra jobbet.Dve kostar väll 300 kr och då kommer man hyffast långt iaf.

Postad 13 november 2008 - 23:03

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Då behöver du en isf utbildning och mät instrument alt ringa en ISF kalibrerare och låta han göra jobbet.Dve kostar väll 300 kr och då kommer man hyffast långt iaf.

Hm! fel av mig...

Redigerat av perri, 13 november 2008 - 23:18.

Postad 13 november 2008 - 23:15

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Själv kör jag med följande inställningar:

Kontrast 74
Ljusstyrka 50
Skärpa 50
Färg 38
Färgton 0

Färgtemperatur mellan
gamma mellan
svartnivå hög

resten av

Blir rätt hyfsat i väntan på farbror kalibreraren. :)

Postad 13 november 2008 - 23:25

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Själv kör jag med följande inställningar:

Kontrast 74
Ljusstyrka 50
Skärpa 50
Färg 38
Färgton 0

Färgtemperatur mellan
gamma mellan
svartnivå hög

resten av

Blir rätt hyfsat i väntan på farbror kalibreraren. :)

Med vilken källa kör du de inställningarna ? Jag har kopierat från en tidning och gjort lite små ändringar till hdmi källa (ps3) samma inställningar till scart ansluten box ser inte alls bra ut :) men efter lite pyssel så är jag nöjd där med har dock pg6000.
Har du beställt isf kalibrering? Det hade varit intressant om du återkom till tråden med resultat och hur du upplever skillnaden!

Postad 13 november 2008 - 23:36

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Med vilken källa kör du de inställningarna ? Jag har kopierat från en tidning och gjort lite små ändringar till hdmi källa (ps3) samma inställningar till scart ansluten box ser inte alls bra ut :) men efter lite pyssel så är jag nöjd där med har dock pg6000.
Har du beställt isf kalibrering? Det hade varit intressant om du återkom till tråden med resultat och hur du upplever skillnaden!

Hoppsan! Glömde att skriva att det var från scart.

Kommer att ringa kalibreringsfarbrorn efter att jag inhandlat en Panasonic BD55 samt övertalat min granne om att han också behöver kalibrera. Blir lite billigare om vi gör det vid samma tillfälle.

Postad 29 november 2008 - 10:17

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
lol hitta denna tråd på sida 12 verkar inte vara nån storsäljare trots allt?!

Postad 30 november 2008 - 14:38

micra
  • micra
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
henke 007

Oj tråden lever

Har nu varit nöjd ägare av en pg 7000 i 3 veckor
Pannna bd35 Bluray mycket bra bild
dvd o divx ( 15 000 )
chanal digital både hd kanaler vanliga sd kanaler
har en kompis som köpt en samsung le-55 led ( 30 000 )
Mycket bra hd bild inte fullt så bra sd prisskillnaden !!!

Tror inte det.

Postad 30 november 2008 - 14:38

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

lol hitta denna tråd på sida 12 verkar inte vara nån storsäljare trots allt?!

Jag letar 50" plasma,full-HD.Och enligt prisjakt så är LG PG7000 den mest sålda....

Postad 30 november 2008 - 14:47

micra
  • micra
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Lisa91
Kan inte annat en rekommendera pg7000 /50
Mycket bra tv
Ingen innbränning
Ingen Ghosting
Mycket bra sd bild

Postad 30 november 2008 - 18:31

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Lisa91
Kan inte annat en rekommendera pg7000 /50
Mycket bra tv
Ingen innbränning
Ingen Ghosting
Mycket bra sd bild

Ingen ghosting alls! Jag ska själv reklamera min PG6000 till veckan, kan inte leva med ghostingen som är alldeles för markant. Kanske ska be att få byta till PG7000 i stället om LG går med på det? För min del så gäller det 42".

Postad 01 december 2008 - 05:58

mindweaver
  • mindweaver
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Även jag är en mycket nöjd ägare av 50PG7000.
Bra på både HD och SD.
Absolut inga spår av inbränning.

Haft min i en månad nu.

Redigerat av mindweaver, 01 december 2008 - 05:59.

Postad 01 december 2008 - 21:49

mindweaver
  • mindweaver
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Någon som har tips om hur man får till 1080p 60hz via HDMI från PC?

Jag har inga problem med att få till "1080p 24hz" eller "1080p 50hz". Men när jag sätter datorn till 1920x1080 och 60hz så visar den oftast "1920x1080@60hz" och då fattar inte tvn att det är en riktig HDupplösning och ger mig då inte tillgång till samma bildinställningar som jag har då den vid enstaka tillfällen faktiskt ger mig "1080p 60hz".

Ja, jag har fått till "1080p 60hz", men jag kan inte se vad det är som skulle ha gjort att jag får till det. Vid ett tillfälle hade jag det, startade om och sen var den tillbaka till den vanliga settingen igen. Jag misstänker att det har något med Vista alt. NVIDIAs drivers och hur jag matar skärmen, att göra, men vet inte riktigt hur jag ska felsöka problemet.

Vill så gärna ha igång det, för det verkar som att den klarar 24p (23.971) mkv-rippar allra bäst vid den settingen. Även om 24hz ska vara en exakt mutipel så känns det mjukare och med mindre judder när den säger sig vara i läget "1080p 60hz".

Hoppas att meddelandet inte är för rörigt och att någon annan kanske stött på samma problem.

---- min HTPC---
Antec Fusion v2 430 Black
Gigabyte GA-73PVM-S2H
Intel E8500
4 GB Corsair DDR
Scythe Ninja Mini

Redigerat av mindweaver, 01 december 2008 - 21:58.

Postad 02 december 2008 - 07:24

mindweaver
  • mindweaver
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Såklart hittade jag själv hur jag skulle göra. Det verkar som att när jag har valt ingångsetikett "PC" på HDMI så är det bara ibland den rapporterar "1080p 60hz". Vad det beror på vet jag inte, så om någon har svar på det får de gärna säga, för det känns som att det borde gå att få till.

Det jag gjorde nu för att få den att fungera var att jag tog bort ingångsetiketten på HDMI-ingången som jag har HTPCn kopplad till. Då blinkade den till och gick från att rapportera "1920x1080@60hz" till att rapportera "1080p 60hz".

Nu flyter allt magiskt i XBMC (SVN build 16402) :P

Postad 09 december 2008 - 13:16

Unregistered0e7e2661
  • Unregistered0e7e2661
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Efter noga granskande och övervägade så har jag kommit fram till beslutet att reklamera min PG7000. Jag är grymt nöjd med skärmen och tar gärna en ny, men de fel som just min skärm lider av kan jag inte stå ut med.

Det första felet, vilket jag upptäckte nästan direkt, är att det finns 2 ljusare spalter (en syns tydligare än den andra) och dessa syns lättast vid panorering över ljusblå bakgrund. Nu när jag väl har upptäckt detta så ser jag spalterna precis överallt, man nästan letar efter dem. Dock så syns den ena så pass väl att den även dyker upp även stillastående bild, speciellt om bakgrunden är ljusblå/grå (perfekt exempel är avslutningsbilden på Windows XP).

Det andra felet upptäckte jag mycket senare, dock förstår jag inte hur jag kan ha missat det tidigare. Nere i vänstra hörnet så sitter det lite damm, inte på glaset utan UNDER glaset/skyddfilmen. Dammet/smutsen täcker väl en yta på 3x3 pixlar och syns mycket tydligt på 4m avstånd vid ljus bakgrund.
Självklart så har jag tagit bort den yttersta skyddsfilmen, men smutsen sitter alltså under nästa film, vilken man ej ska ta bort.

Dessa fel gör att det nästan blir obehagligt så fort skärmen växlar till en ljus miljö, då bilden är klockren så länge som mörka miljöer återgivs. Man väljer nästan bort film/program som är ljusa för att slippa se bristerna.
Nu till min fråga:
Hur fungerar det att reklamera en skärm där man inte längre har kartongen kvar? Jag flyttade nyligen och hade inte möjlighet att spara massa kartonger och därför rök även kartongen till LG'n. Har aldrig reklamerat en TV av denna storlek förut och har dålig koll på hur det går till. TVn är köpt på Fyndbörsen och jag kan alltså inte köra dit den själv.

Postad 14 december 2008 - 00:16

Jonte666
  • Jonte666
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
[quote name='bewk' date='Dec 9 2008, 14:16 ' post='2203334']
Efter noga granskande och övervägade så har jag kommit fram till beslutet att reklamera min PG7000. Jag är grymt nöjd med skärmen och tar gärna en ny, men de fel som just min skärm lider av kan jag inte stå ut med.

Det första felet, vilket jag upptäckte nästan direkt, är att det finns 2 ljusare spalter (en syns tydligare än den andra) och dessa syns lättast vid panorering över ljusblå bakgrund. Nu när jag väl har upptäckt detta så ser jag spalterna precis överallt, man nästan letar efter dem. Dock så syns den ena så pass väl att den även dyker upp även stillastående bild, speciellt om bakgrunden är ljusblå/grå (perfekt exempel är avslutningsbilden på Windows XP).

Det andra felet upptäckte jag mycket senare, dock förstår jag inte hur jag kan ha missat det tidigare. Nere i vänstra hörnet så sitter det lite damm, inte på glaset utan UNDER glaset/skyddfilmen. Dammet/smutsen täcker väl en yta på 3x3 pixlar och syns mycket tydligt på 4m avstånd vid ljus bakgrund.
Självklart så har jag tagit bort den yttersta skyddsfilmen, men smutsen sitter alltså under nästa film, vilken man ej ska ta bort.

Dessa fel gör att det nästan blir obehagligt så fort skärmen växlar till en ljus miljö, då bilden är klockren så länge som mörka miljöer återgivs. Man väljer nästan bort film/program som är ljusa för att slippa se bristerna.
Nu till min fråga:
Hur fungerar det att reklamera en skärm där man inte längre har kartongen kvar? Jag flyttade nyligen och hade inte möjlighet att spara massa kartonger och därför rök även kartongen till LG'n. Har aldrig reklamerat en TV av denna storlek förut och har dålig koll på hur det går till. TVn är köpt på Fyndbörsen och jag kan alltså inte köra dit den själv

Har du pratat med Fynddbörsen?, du borde kunna returnera den, I annat fall kommer de troligtvis hänvisa dig till en serviceverkstad, LG har bra servie och hämtar TV´n kostnadsfritt. Så var det iaf när min 42PXR fick pixelfel efter 1,5 år...chaufören hade dessutom bilen full med bira, så det blev en ny panel i TV`n och 3 flak öl...B)
Lycka till.

Redigerat av Jonte666, 14 december 2008 - 00:16.

Postad 04 januari 2009 - 02:38

forserum
  • forserum
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
NÅGON som kankse har lite inställningar... till en 60 "pg7000

tack på förhand

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.