Swedxs ny Camoserie
419 svar till detta ämne
Postad 06 juni 2009 - 17:43
erikba
-
erikba
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Kan någon svara på om den Pixelmappar via HDMI ifrån PC samt Komponent via Xbox 360?
Vilken modell menar du med "den"? Missade jag något? Min ..
.. pixelmappar mot PS3 och PC, 720p@60hz Och när kommer 50 Tummaren? börjar bli sugen faktiskt... 
I mars sa Jack-SWEDX: Vi planerar att släppa en 52" Full HD Camo. Vi tror att det kommer att ske under maj och priset lär ligga på 9000-10000 kr.
.. men det kanske du redan visste?
Postad 07 juni 2009 - 23:11
ugl
-
ugl
-
Rookie
-
3 inlägg
Vilken modell menar du med "den"? Missade jag något? Min ..
.. pixelmappar mot PS3 och PC, 720p@60hz
Märkligt, jag har en
Den pixelmappar 1360x768 via hdmi från pc, men kör jag 720p@60hz via DVI från pc så stretchas det ut till fullskärm och blir lite luddigt. Nu är ju det inget problem alls eftersom 1360x768 är skarpt som fan och man kör det istället. Kör jag min PS3a i 720p får jag varken pixelmappat till 720p eller uppscaleat till exakt 1360, utan det är några procent overscan, inget man märker dock men jag har inte lyckats stänga av overscan när jag kör ps3 via hdmi. (har direkt-jämfört overscan från ps3an via hdmi mot en iiyama b2403ws)
Postad 09 juni 2009 - 21:49
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Juni nu. Någon update kring 52"?
Postad 12 juni 2009 - 10:10
erikba
-
erikba
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Den pixelmappar 1360x768 via hdmi från pc, men kör jag 720p@60hz via DVI från pc så stretchas det ut till fullskärm och blir lite luddigt. Nu är ju det inget problem alls eftersom 1360x768 är skarpt som fan och man kör det istället.
Det har du rätt i. Strikt taget är det väl till och med 1366x768@30i? I mina ögon ser 720p mycket skarpt ut, medans 1360x768 (som min frus laptop verkar tycka är rätt) ser fan ut. Min lekmannaanalys är att de där offset:ade pixlarna mellan 1366 och 1360 gör att det faktiskt blir sämre än ren 720p.
Postad 12 juni 2009 - 10:14
erikba
-
erikba
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Juni nu. Någon update kring 52"?
Skriv till dem och fråga vettja ( [email protected]). Jag hade lite frågor innan mitt köp, och då svarade de snabbt (jag fick svar samma dag). Berätta gärna i tråden om du får någon info!
Postad 13 juni 2009 - 12:00
nu1mlock
-
nu1mlock
-
Användare
-
-
104 inlägg
Hej!
Jag har funderat lite pa en TV från Camo-serien, men är inte helt säker på exakt vad man behöver köpa till.
Jag hat väggfäste och högtalare, så det behöver jag inte. Då återstår endast en ram i valfri färg. Måste man ha en sådan? Hur ser TV:n ut utan ram?
nu1mlock
Postad 13 juni 2009 - 13:44
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Alltså, jag måste bara fråga vad är pixelmappning som ni snackar om hela tiden? Förklara helst inte med några konstiga termer och liknande, tänk er att ni ska förklara det för en 8 åring så gott det går
En sak till, hur är bilden med ett PS3/Xbox 360? Jag vet att det kanske finns någon som har sagt det redan men jag blir lite förvirrad, vissa säger att det är bra men sen helt plötsligt så.. äh jag vet inte, vill ha synpunkter i alla fall xD.
Funderar på en 32" eller 40, skulle helst behöva 37 men det verka inte finnas.
Jag tackar er för svar på förhand
Redigerat av Unregistered1689, 13 juni 2009 - 13:48.
Postad 13 juni 2009 - 17:38
jos_
-
jos_
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Du kommer ju inte direkt se nån bildkvalité då om det är det du är ute efter. Men jag kan ta några bilder på min med systemkameran så får du iaf se hur bildkvalitén är någorlunda.
Ja tack, gärna! Hade varit riktigt schysst! Sen undrar jag precis som andra hur TVn ser ut utan frontram? "Måste" man köpa en sån? EDIT: Vad gäller för pixelmappningen? Kan jag köra DVI->HDMI->TV och få 1:1-mappning?
Redigerat av jos_, 13 juni 2009 - 17:56.
Postad 14 juni 2009 - 12:41
TheSaurus
-
TheSaurus
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Ja tack, gärna! Hade varit riktigt schysst!
Sen undrar jag precis som andra hur TVn ser ut utan frontram? "Måste" man köpa en sån?
EDIT: Vad gäller för pixelmappningen? Kan jag köra DVI->HDMI->TV och få 1:1-mappning?
32an har iaf en "byggnadsställning" som ram utan ram.. Dvs. grå metallaktig metall ..
Postad 14 juni 2009 - 19:09
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Alltså, jag måste bara fråga vad är pixelmappning som ni snackar om hela tiden? Förklara helst inte med några konstiga termer och liknande, tänk er att ni ska förklara det för en 8 åring så gott det går 
En sak till, hur är bilden med ett PS3/Xbox 360? Jag vet att det kanske finns någon som har sagt det redan men jag blir lite förvirrad, vissa säger att det är bra men sen helt plötsligt så.. äh jag vet inte, vill ha synpunkter i alla fall xD. Funderar på en 32" eller 40, skulle helst behöva 37 men det verka inte finnas.
Jag tackar er för svar på förhand  http://www.pixelmappat.nu/Borde ge dig svar på vad du vill veta!
Postad 15 juni 2009 - 21:46
nu1mlock
-
nu1mlock
-
Användare
-
-
104 inlägg
När man läser i den här tråden så skrivs det att dessa apparater använder Samsungs paneler.
Men vad innebär det egentligen? Är det exakt likadana paneler som Samsung, är det ett s.k. B-lager (som inte går igenom Samsungs egna tester)? Panelerna i Full HD-sortimentet, vilken TV från Samsung kan den jämföras med (modellbeteckning)?
Jag förstår att dessa TV-apparater inte har alla bildförbättringsfunktioner etc. som Samsungs apparater har, utan att det endast är panelen som är densamma.
Skulle ni som äger en Camo-TV säga att dessa apparater är bättre än LG's LH2000-serie (billigaste nya serien från LG)?
nu1mlock
Postad 17 juni 2009 - 19:08
Majorn
-
Majorn
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Fick nyss mail från Swedx, dom har släppt en 26" Camo.. rätt billig http://www.swedx.se/...products_id=270
Postad 19 juni 2009 - 12:08
Unregistered5697a427
-
Unregistered5697a427
-
Användare
-
-
166 inlägg
Hej. Någon som lyckats få ut pixelmappat i 1080P än? Jag har SWEDX Camo SG-46X2-A2 (, men antar att det är samma "problem" med alla 46"... Om ni tankar hem http://www.entechtai...il/moninfo.shtm så verkar det ju osm om den itne ens stödjer 1080P? eller har jag fattat fel?
Redigerat av Unregistered5697a427, 19 juni 2009 - 12:09.
Postad 19 juni 2009 - 14:30
Unregisteredd3fc6a62
-
Unregisteredd3fc6a62
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej. Någon som lyckats få ut pixelmappat i 1080P än? Jag har SWEDX Camo SG-46X2-A2 (, men antar att det är samma "problem" med alla 46"... Om ni tankar hem http://www.entechtai...il/moninfo.shtm så verkar det ju osm om den itne ens stödjer 1080P? eller har jag fattat fel?
Var på samma spår som dig och tänkte nämna detta. Lagt upp min moninfo här. När jag försöker ändra upplösningen på min Xbox 360 så ser jag nu att 1080p inte går att välja, bara 720p eller 1080i. Tidigare hade jag en swedx 40 tum ala träram...om jag minns rätt så uppdaterades firmware för att korrigera så man kan använda 1080p. Kanske något liknande problem nu? (Bilden ser i övrigt jäkligt bra ut IMHO) Trevlig midsommar!
Redigerat av Unregisteredd3fc6a62, 19 juni 2009 - 14:32.
Postad 24 juni 2009 - 13:24
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Om Jack fortfarande är här så vill jag bara fråga om det kommer släppas en 37" ganska snart (september ungefär), ska flytta och ska köpa en TV till Sovrummet. Jag väljer just nu mellan 32" eller 40" så 37" hade ju varit idealiskt.
Postad 28 juni 2009 - 00:14
3bz
-
3bz
-
Rookie
-
2 inlägg
Mailade Swedx och frågade angående pixelmappat i 1080p, fick till svar att det funkar bra med Nvidia men inte ATI
Postad 02 juli 2009 - 21:52
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Har köpt en 32" till grabben - han har datorn kopplad via VGA till den - men det går inte att få pixelmappat samt att färgerna suger. Någon som lyckats med det och hur?
Postad 07 juli 2009 - 12:55
Unregistered44329011
-
Unregistered44329011
-
Användare
-
-
105 inlägg
Har köpt en 32" till grabben - han har datorn kopplad via VGA till den - men det går inte att få pixelmappat samt att färgerna suger. Någon som lyckats med det och hur?
Som sagt, det fungerar med Nvidia men inte med ATI. VGA kabel är inte något jag rekommenderar.
Postad 07 juli 2009 - 19:11
frust
-
frust
-
Användare
-
-
122 inlägg
Som sagt, det fungerar med Nvidia men inte med ATI. VGA kabel är inte något jag rekommenderar.
Bedrövligt för alla oss som sitter med ATI HD3200 på moderkortet
Postad 08 juli 2009 - 14:08
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Bedrövligt för alla oss som sitter med ATI HD3200 på moderkortet
Detta gjorde att jag nu lämnar denna tråd  Surt sa räven... /R
Postad 08 juli 2009 - 14:26
mupp1
-
mupp1
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
På min laptop (som bara har VGA ut) med Radeon X1600, har jag fått det att fungera med Omega drivrutiner. Ati's (med modtool) fixar inte rätt upplösningar. Ah vid närmare eftertanke, jag har ju inte en Camo utan en XV. Men kanske värt att testa Omega ändå.
Postad 08 juli 2009 - 20:05
mupp1
-
mupp1
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Lite andra saker jag kom att tänka på: Har någon prövat på att göra egen fot till den? Swedx fötter är ju bedrövligt dyra och verkar rätt fula. Verkar inte så vettigt att lansera ett koncept med utbytbara frontpaneler och sen slänga på en svart fot som inte alls matchar. Alternativt (för oss med djup tjocktv-anpassad tv-bänk) kanske man kunde låta skärmen vila på lite filt, medan den hålls upprätt med ett teleskopfäste en bit ut från väggen. Typ denna med hemmasnickrad adapter (100x100 till 400x200). Några problem med att göra så? Sedan undrar jag om någon testat mediaspelaren med digitalkamera uppåt 10-12 Mpix? Enligt spec. ska den bara klara jpeg med pixelbredder upp till 3000 vilket verkar lite ynkligt. Och vad händer om man kopplar till hårddisk > 400GB?
Postad 08 juli 2009 - 21:53
Unregistered44329011
-
Unregistered44329011
-
Användare
-
-
105 inlägg
Har någon prövat på att göra egen fot till den? Swedx fötter är ju bedrövligt dyra och verkar rätt fula. Verkar inte så vettigt att lansera ett koncept med utbytbara frontpaneler och sen slänga på en svart fot som inte alls matchar. Nej, men jag funderar på't ! Kan ju inte vara så svårt, bara använda VESA måtten och sätta dit en planka på baksidan med en fastlimmad lackad träbit eller nåt.
Redigerat av Unregistered44329011, 08 juli 2009 - 21:53.
Postad 08 juli 2009 - 22:32
bwr
-
bwr
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hej, köpte mej en 40" full hd idag, och ställde en fråga som jag inte fick det svar jasg vill på, men nån av er kanske har testat eller vet.
Jag:
Hej, Jag beställde idag en SG-40X2-A2 av er. Sen kom jag på att det står att den har en ci slot vilket innebär att man kan sätta i en egen ca modul.
Fungerar SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM) i tvn eller har ni någon som ni rekomenderar för com hem och eran tv?
Mvh Robert
SWEDX:
Hej
Tack för ditt mail.
Comhem fungerar endast med DVB-C TV-tuner. TVns tuner är DVB-T och därmed behöver du använda en extern box från Comehm som du kan koppla till TVn (välj gärna en med HDMI utgång för då får du bättre bild).
Mvh
Jack / SWEDX | www.swedx.com | [email protected]
Svarade på mailet och förklarade bättre min fråga, får se om det ger något resultat, men ni som har en hemma, går det att ta ut deras DVB-T Modul och sätta i en DVB-C. Ligger juh på fjuttig 500 typ för en CA Modul.
Mvh Robert
Postad 09 juli 2009 - 07:47
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Hej, köpte mej en 40" full hd idag, och ställde en fråga som jag inte fick det svar jasg vill på, men nån av er kanske har testat eller vet.
Jag: Hej, Jag beställde idag en SG-40X2-A2 av er. Sen kom jag på att det står att den har en ci slot vilket innebär att man kan sätta i en egen ca modul. Fungerar SCM MICROSYSTEM CA-MODUL TILL CONAX 5.0 (COMHEM) i tvn eller har ni någon som ni rekomenderar för com hem och eran tv?
Mvh Robert
SWEDX: Hej Tack för ditt mail. Comhem fungerar endast med DVB-C TV-tuner. TVns tuner är DVB-T och därmed behöver du använda en extern box från Comehm som du kan koppla till TVn (välj gärna en med HDMI utgång för då får du bättre bild).
Mvh Jack / SWEDX | www.swedx.com | [email protected]
Svarade på mailet och förklarade bättre min fråga, får se om det ger något resultat, men ni som har en hemma, går det att ta ut deras DVB-T Modul och sätta i en DVB-C. Ligger juh på fjuttig 500 typ för en CA Modul.
Mvh Robert
Tunern är av DVB-T typ. Terrestrial, den har ingen C-tuner så du kan inte se kabeltv med den. Ca-modulen har inget med tunertypen att göra, bara korttypen.
Redigerat av Repeat, 09 juli 2009 - 11:15.
Postad 09 juli 2009 - 08:54
bwr
-
bwr
-
Användare
-
-
156 inlägg
Tunern är av DVB-T typ. Terrestrial, den har ingen C-tunder så du kan inte se kabeltv med den. Ca-modulen har inget med tunertypen att göra, bara korttypen.
Så tunern i fråga är själva "boxen" och ca modulen avkodar bara kortet? Trodde det inte spelade någon roll va tunern i tvn va för något. Mvh Robert
Redigerat av bwr, 09 juli 2009 - 09:00.
Postad 09 juli 2009 - 09:02
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Det spelar väl ingen roll va tunern är? eftersom ca modulen är dvb-c och connax, tvn ska väl inte behöva en dvb-c i tuner delen också?
Mvh Robert
Jo självklart måste tv:n ha en DVB-C också. CA.modulen har inget med detta att göra! Du har en conax CA-modul som är ett krypteringssystem och inte ett tunersystem. Det finns idag: DVB-C för kabel-tv DVB-T för mark-tv DVB-S för sattellit-tv (DVB-S2 för HD-TV) Dessa tre är tre olika tuner-typer som alla skall ha CA-modul för att se krypterade sändningar. CA-modul tex: Conax för canal digital med flera Viaccess II för Boxer med flera Cryptoworks mm mm CA-moulen har alltså hand om avkodningen av betal-kanaler Tunern tar hand om de olika sändningsstandarna. Så för att se tex boxers betalutbud måste du ha en tv med DVB-T och en CA-modul för VIACESS II För att se Canal digital via sattellit måste du ha en tv med DVB-S och en CA-modul för CONAX Edit skrivfel som nedanstående påpekade...
Redigerat av junkan, 09 juli 2009 - 09:11.
Postad 09 juli 2009 - 09:06
Ausir
-
Ausir
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Nu blev det väl ändå lite fel? Satelit är DVB-S, alternativt DVB-S2 om det är HD.
Postad 14 juli 2009 - 08:30
crimzor
-
crimzor
-
Rookie
-
7 inlägg
Mailade Swedx och frågade angående pixelmappat i 1080p, fick till svar att det funkar bra med Nvidia men inte ATI
Jag frågade också och fick som svar att jag skulle fråga här. Mitt mail: Hej, Klarar er SG-46X5-A2 av 1:1 pixelmappning via HDMI? Jag planerar att ha en dator med en integrerad grafikkrets från intel med DVI-HDMI-kabel till TVn endast. Vad ska man mata TVn med för att få 1:1 pixelmappning via HDMI?
Svaret: Hej Vi har tyvärr inte testat med Intels grafikkort så jag kan inte säga om man kan få 1:1 eller inte. Du kan prova att ställa frågan på forumet minhembio.com
Är det någon som har fått till det ännu?
Postad 14 juli 2009 - 18:12
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Fallet är löst.
Efter ett samtal med KO så går Swedx med på kraven.
Skönt att de följer vad KO säger och man inte behövde dra vidare i ARN och så vidare.
Ny ram utan problem.
Alla gör fel så all heder till att man ändrade sig.
Redigerat av PalmiNio, 28 juli 2009 - 16:44.
Postad 19 juli 2009 - 11:26
bwr
-
bwr
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hej, har nu fått hem min tv å jag är inte glad... Ni kan läsa mitt mail jag skickade till jack nyss och kolla på bilderna i länken så kanske ni förstår vad jag menar. Bilden på tvn är det absolut inget fel på ennligt mej, har inte provat kabeltv dock. Hej, har nu fått min tv, men det va inte riktigt som jag förväntat mej... Bilden är är jag nöjd med och tvn i sin helhet med, men... BILDER "TRASIGT SWEDX" Titta på bilderna där. Första problemet: Gängan för skruvarna till foten är inte i hålet, utan man ser bara halva gängan. Fick ta en kniv och karva i tvn så jag kunde få fram gängorna och skruva fast foten. Inget tvn lider av, men så ska det inte vara.... Problem 2: Kolla lacksläppen på ramen. Totalt är det 4 lacksläpp på ramen, det är inte okej... Problem 3: Vad är alla dessa jag som är överallt i tvn? Ser inte bra ut.... Jag är väldig nöjd med tvn i övrigt å den möter mina förväntningar, så jag har ingen lust att skicka tillbaka allt för att få nya hela saker... Hur löser vi detta? Mvh Robert Persson PS. Finns bilder i mitt galleri med.
Redigerat av bwr, 19 juli 2009 - 11:54.
Postad 19 juli 2009 - 12:52
bwr
-
bwr
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag frågade också och fick som svar att jag skulle fråga här.
Mitt mail:
Svaret:
Är det någon som har fått till det ännu?
Hur vet man om det där 1:1? Jag kör min med ATI hd 4870 med medföljande ati dvi till hdmi. Ställer in 1080P och sen rullar all på som det ska. Man får fixa overscan så man får full skärm bara. Om du förklarar hur jag ska göra så kan jag testa åt dej. Mvh Robert
Postad 19 juli 2009 - 15:15
bwr
-
bwr
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hej, har nu fått hem min tv å jag är inte glad... Ni kan läsa mitt mail jag skickade till jack nyss och kolla på bilderna i länken så kanske ni förstår vad jag menar. Bilden på tvn är det absolut inget fel på ennligt mej, har inte provat kabeltv dock.
Hej, har nu fått min tv, men det va inte riktigt som jag förväntat mej... Bilden är är jag nöjd med och tvn i sin helhet med, men... BILDER "TRASIGT SWEDX" Titta på bilderna där. Första problemet: Gängan för skruvarna till foten är inte i hålet, utan man ser bara halva gängan. Fick ta en kniv och karva i tvn så jag kunde få fram gängorna och skruva fast foten. Inget tvn lider av, men så ska det inte vara.... Problem 2: Kolla lacksläppen på ramen. Totalt är det 4 lacksläpp på ramen, det är inte okej... Problem 3: Vad är alla dessa jag som är överallt i tvn? Ser inte bra ut.... Jag är väldig nöjd med tvn i övrigt å den möter mina förväntningar, så jag har ingen lust att skicka tillbaka allt för att få nya hela saker... Hur löser vi detta? Mvh Robert Persson
PS. Finns bilder i mitt galleri med.
Fick svar från Jack nu: Hej Tack för ditt mail. Jag har tittat på bilderna. När det gäller gängan, det är tråkigt att hålet inte möter gängan 100%, men det är bra att det har löst sig. Det beror på att kabinettet är tillverkat av MDF och fräses i maskiner, sådana mindre fel kan förekomma, men är acceptabla så länge de inte påverkar funktionen. Gällande ramen, jag vet inte hur lacken har släppt. När fick du ramen första gången? Och har du reklamerat den? Gällande punkt 3. Kabinettet är konstruerad av ihopsatta bitar av MDF. Denna konstruktion är för att få bästa hållbarhet. Mindre släppningar mellan träbitarna kan förekomma men detta påverkar inte funktionen. Mvh Jack / SWEDX | www.swedx.com | [email protected]Svarade tillbaka: Hej, så du tycker det är fullt acceptabelt alla bristande punkter vid mitt köp? Hade du gjort samma köp av en större tillverkare hade du aldrig blevit utsatt för liknande och dom hade direkt återkallat produkten!. Jag vill helt klart ha någon form av kompensation för det inträffade ... Jag fick ramen nu med tvn och nej det här är första kontakten med er gällande det. Ångående märken så är det absolut inte något som inte blevit ihop limmat, det är skär märken i trät. Finns inte någon som helst tillstymmelse till att det där är massa småbitar som är ihoplimmade. // Robert Får se vad som händer, men jag tycker inte det är acceptabelt ... Så om man köper en bil å har lite lackskador och nyckel inte passar i hålet utan du får kapa å grejja lite så är det okej. Finns inte nån annan tillverkare som skulle reagera likadant... Sen att det är lite svetsfogar kvar så gär det juh inget, det ska juh synas att man satt ihop det...
Redigerat av bwr, 19 juli 2009 - 15:18.
Postad 20 juli 2009 - 08:47
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Hur vet man om det där 1:1?
Jag kör min med ATI hd 4870 med medföljande ati dvi till hdmi. Ställer in 1080P och sen rullar all på som det ska. Man får fixa overscan så man får full skärm bara.
Om du förklarar hur jag ska göra så kan jag testa åt dej.
Mvh Robert
Hejsan! Vill slå ett slag för denna sida: http://www.pixelmappat.nu/ Där ser du och lär hur 1:1 pixelmappat ska se ut. Det är en bra guide!
Postad 20 juli 2009 - 08:53
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Fick svar från Jack nu:
Hej
Tack för ditt mail.
Jag har tittat på bilderna.
När det gäller gängan, det är tråkigt att hålet inte möter gängan 100%, men det är bra att det har löst sig. Det beror på att kabinettet är tillverkat av MDF och fräses i maskiner, sådana mindre fel kan förekomma, men är acceptabla så länge de inte påverkar funktionen.
Gällande ramen, jag vet inte hur lacken har släppt. När fick du ramen första gången? Och har du reklamerat den?
Gällande punkt 3. Kabinettet är konstruerad av ihopsatta bitar av MDF. Denna konstruktion är för att få bästa hållbarhet. Mindre släppningar mellan träbitarna kan förekomma men detta påverkar inte funktionen.
Mvh
Jack / SWEDX | www.swedx.com | [email protected]
Tycker detta är rent tragiskt förhållningssätt från Swedx och helt oacceptabelt. Det mest horribla med vad Jack skirver är ju att du i princip kan få en panel med elektroniken i en påse brevid och ett trasigt chassie så länge det inte "påverkar funktionen" dvs du har ju en bild.....jisses. Men å andra sidan säger väl det det mesta om Swedx och borde få folk att hålla sig ifrån att köpa nåt därifrån i fortsättningen.
Redigerat av masse70, 20 juli 2009 - 08:56.
Postad 20 juli 2009 - 10:40
bwr
-
bwr
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hejsan! Vill slå ett slag för denna sida: http://www.pixelmappat.nu/ Där ser du och lär hur 1:1 pixelmappat ska se ut. Det är en bra guide!
Kikade på den där sidan på tvn nu. http://www.tystpc.nu...ppat/index2.asp Den bilden är helt grå bara på håll. Dom andra är juh så randig så man får synvillor att bilden förändras. som att kolla på ett rutnät efter den grå pricken typ. Men bara den där jag länkar där som blir helt grå, dom andra ser man ränderna på, men dom är skarpa. Finns det något annat test? Mvh Robert
Postad 20 juli 2009 - 12:45
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Kikade på den där sidan på tvn nu.
http://www.tystpc.nu...ppat/index2.asp Den bilden är helt grå bara på håll. Dom andra är juh så randig så man får synvillor att bilden förändras. som att kolla på ett rutnät efter den grå pricken typ. Men bara den där jag länkar där som blir helt grå, dom andra ser man ränderna på, men dom är skarpa.
Finns det något annat test?
Mvh Robert
Hejsan! Vitsen med sidan är att du ska se lodräta linjer, vågräta linjer, horisontella linjer etc. Gör du inte det (grått, eller förvridet) kör du inte pixelmappat (1:1) utan bilden är på något vis förändrad.
Postad 20 juli 2009 - 19:26
Jack-SWEDX
-
Jack-SWEDX
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jack / SWEDX
Redigerat av Jack-SWEDX, 29 juli 2009 - 10:51.
Postad 20 juli 2009 - 22:24
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Hej
Skadan på ramen anmäldes efter 19 dagar från att paketet mottogs. Lagen säger att transportskadan skall anmälas inom skälig tid och 14 dagar anses vara skälig tid.
Mvh Jack / SWEDX
Så Jack, tycker du det är god affärssed att låta en sån sak falla pga några dagars tid hit eller dit? 14 dagar eller 19 dagar, är det nån avgörande skillnad tycker du, bortsett från att ni med det sistnämnda kan gömma er bakom diverse lagar och föreskrifter och på så sätt hålla ryggen fri? Personligen tycker jag ni gör bort er mer och mer ju mer man läser om era konsumentfall och reklamationsärenden. Ni uppvisar synnerligen dålig affärsetik genom att agera som man kunnat läsa om i dina svar. Själv hoppas jag att KO och ARN får upp ögonen på er så man slipper mer av detta i framtiden.
Redigerat av masse70, 20 juli 2009 - 22:26.
Postad 20 juli 2009 - 22:42
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Fallet är löst
Redigerat av PalmiNio, 28 juli 2009 - 16:44.
Postad 20 juli 2009 - 23:03
fredst
-
fredst
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
En liten insticksrfåga sähär i flammornas krig.
Jag finner det osannolikt att de extrema yttermåtten (bredd) på 40-tummaren bara är 975mm
Skulle någon kunna verifiera detta måttet åt mig så det inte är frågan om nån kreativ mätning som gjorts av Swedx?
tacktacktack
Postad 20 juli 2009 - 23:07
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
fallet är löst
Redigerat av PalmiNio, 28 juli 2009 - 16:45.
Postad 20 juli 2009 - 23:34
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Själv undrar man ju bara hur lång tid det ska ta och hur mycket negativ läsning om Swedx, dess ägare, deras affärsetik och synsätt på kunder det ska krävas för att få folk att inse att man gör bäst i att hålla sig långt borta från detta skojeriföretag?
Postad 21 juli 2009 - 21:50
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
har någon sett hdtv med en swedx tv är bilden bra och då menar jag med en hdtv box
Postad 22 juli 2009 - 17:17
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Om Jack fortfarande är här så vill jag bara fråga om det kommer släppas en 37" ganska snart. Ska köpa en TV till Sovrummet. Jag väljer just nu mellan 32" eller 40" så 37" hade ju varit idealiskt.
Jag vill bara uppdatera min fråga, så den inte glöms.
Postad 28 juli 2009 - 10:06
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Efter prat med KO har Swedx nu hjälp med en ny ram. Det är mänskligt att fel men stort att acceptera det sen.
Fallet löst.
Redigerat av PalmiNio, 29 juli 2009 - 22:54.
Postad 29 juli 2009 - 10:49
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Ska man verkligen ta bort sina synpunkter och åsikter och sätta dit en text där det står att fallet är löst. Känns inte så seriöst. Det är väll bättre att låta texten vara kvar.
Postad 29 juli 2009 - 22:55
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Ska man verkligen ta bort sina synpunkter och åsikter och sätta dit en text där det står att fallet är löst. Känns inte så seriöst. Det är väll bättre att låta texten vara kvar.
Min uppfattning om butiken har ändrats. De har mött min vän bra nu så då tycker jag det är OK att ändra min åsikt efteråt. Som sagt, man får göra fel och sen göra rätt.
Postad 30 juli 2009 - 08:07
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Texten kan vara kvar då fast med ett tillägg
Postad 31 juli 2009 - 12:58
Unregistereda045a76e
-
Unregistereda045a76e
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Fick hem min 46" för någon timme sen. Skitnöjd hittils.
Det enda man kan anmärka på är att på produktbilden finns det klämkontaker för högtalare. Dom finns inte, istället är det RCA kontaker. Står även i beskrivningen att digitala ljudutgången är optisk, det är en koax.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|