Så där, då har man gått igenom filmerna, fick låna demo exet i en TV butik av en polare. Kan säga att dom endast kommer att köra trean på skärmarna av förklarliga själv. Ägaren gav mig omdömet "Sunkigt" i betyg
Ettan ser rent utav bedrövlig ut. 90 procent av tiden trodde jag banne mig att jag såg på en uppskalad DVD.
MINST lika mediokert som ryktet. Usel svärta dessutom och allmänt dassigt.
Visst, jag har sett betydligt sämre transfers på BD, men inte på en storfilm av detta slag. Finns enbart ett fåtal ställen där det påminner om en 1080p transfer.
En riktigt SVAG 2:a av 5 möjliga får den av mig i betyg. :/
Tvåan ser bättre ut, men fortfarande inte så bra som en storfilm av denna kaliber SKA se ut på BD.
Svajar mellan hyffsat till HELT okey emellanåt faktiskt. Findetaljerna får fortfarande inte leka fritt, och grainet får heller inte vara med i leken riktigt. Även här är svärtan lite off.
Men en stark 3:a får den iallafall.
Trean däremot är ett riktigt lyft i jämförelse. Här får grainet vara ifred lite mer och detaljer finns det gott om.
Referens? Nja inte riktigt, men här är det faktiskt inte långt ifrån
Hade alla 3 sett så här bra ut så hade jag inte haft NÅT att klaga på.
Att denna ser bäst ut är inte så konstigt då det var först runt denna tidpunkt som HD mastringen började komma på rätt bana. Ni som sett tidiga HD mastrar runt början av 2000 talet vet att dom kan se ut som DVD uppskalningar emellanåt.
Denna är faktiskt värd en STARK 4:a
På ljudfronten håller det faktiskt hela vägen och det är här boxen skiner för fullt.
Precis så maffigt som man förväntar sig
Hade dom mastrat om bilden på 1:an och 2:an så hade dom klarat sig undan med äran i behållning.
Mitt omdöme?
Äger ni extended versionerna på DVD så är kanske ändå trean värd att inköpa om ni kan leva med den kortare versionen.
Om ni INTE äger dom på DVD innan och kan leva med bioversionerna och den otroligt ojämna kvalitén, så, nja, får ni boxen till ett RIKTIGT bra pris så slå till. Annars vänta på kommande rea

Enligt mig är trean den enda som är värd att placera i hyllan.
Kanske tar jag detta lite hårdare än vissa av er andra då ettan är min favorit i trilogin, vilket känns mindre kul när det ser så bedrövlig ut.
Om FOX behandlar Alien och Aliens på liknande sätt i höst/vinter så slutar jag banne mig att köpa film
Som sagt. precis som med Gladiator så stämde ryktet och bildjämförelserna.
Och tack vare allt gnäll från oss som vill ha det BÄSTA så fick vi en ny mastrad Gladiator.
Förhoppningsvis bara en tidsfråga innan det händer även här
En sak är iallafall säker, dom lär ha LITE bättre kvalitéts kontroll på mastrarna när det är dags för Extended Boxen efter all kritik på denna box