Integra
358 svar till detta ämne
Postad 24 August 2011 - 16:23
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
För mig är det inte självklart att dom rekomenderar integra när dom inte tycker att onkyo håller måttet. onkyo 3008 är säkert en mkt bättre maskin men min fråga har jag fortfarande inte fått svar på, angående promblemen med maskinerna. Var dom här problemen nått som bara påverkade dom första maskinerna som kom in i lager?? försöker bara få svar och mer info inför köp så tar gärna all input du/ni har 
ALLA maskiner och märken har fel på vissa % av sina Recivers, Onkyo är världens största Reciver leverantör (Mest folk äger/köper Onkyo gentemot andra märken) Integra ÄR Onkyo, men med andra chassin, namnet isig, och en ngt snävare komponentvals process i tillverkningen. Inte på långa vägar finns det lika många Integra maskiner ute i folkhemmen som det finns Onkyo maskiner, därav så blir det ju mer folk som klagar på sina Onkyo maskiner än vad det finns folk som klagar på sina Integra maskiner. Om du är rädd att din maskin ska ha barnsjukdomar och därför avstår ett köp, så kan du inte köpa ngn maskin överhuvudtaget? Onkyo är riktigt bra och prisvärda maskiner, dock så ska man köpa deras 2 toppmodeller (enligt mig, för att få kvaliteten, men detta gäller även Integra och alla andra märken)
Postad 24 August 2011 - 17:51
Energy145
-
Energy145
-
Användare
-
-
114 inlägg
Inte på långa vägar finns det lika många Integra maskiner ute i folkhemmen som det finns Onkyo maskiner, därav så blir det ju mer folk som klagar på sina Onkyo maskiner än vad det finns folk som klagar på sina Integra maskiner.
Det stämmer säkert,jag har inte tänkt på det så tidigare. Kan samtidigt påpeka att jag har JBL ES80 systemet(2 golv,1 center, 2stativ,1 sub) som kostade mig 12000kr, onkyo/integra borde göra jobbet?
Postad 24 August 2011 - 20:30
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Det stämmer säkert,jag har inte tänkt på det så tidigare. Kan samtidigt påpeka att jag har JBL ES80 systemet(2 golv,1 center, 2stativ,1 sub) som kostade mig 12000kr, onkyo/integra borde göra jobbet?
Jah vilken som, klarar av detta högtalarsystem.. lättdrivet och roligt ljud.
Postad 25 August 2011 - 13:47
Energy145
-
Energy145
-
Användare
-
-
114 inlägg
Jah vilken som, klarar av detta högtalarsystem.. lättdrivet och roligt ljud.
Tack för hjälpen det uppskattas
Postad 29 August 2011 - 17:00
Unregistered2010
-
Unregistered2010
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Frun har ju klagat på alla hifi-prylar här hemma och nu flyttar min Cyrus-anläggning till kontoret och jag har idag inhandlat en 70.2.
Efter att ha läst i tråden om bryggkopplingen, BTL, av frontarna men jag undrar om någon läst något mer om detta läge? Det pratas ju lite i tråden om eventuell varning för detta med 4 ohms högtalare.
Det framgår inget i manualen om begränsningar vid bryggatläge, mina frontar är ett par Dynaudio Confidence C1.
Postad 30 August 2011 - 12:08
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Frun har ju klagat på alla hifi-prylar här hemma och nu flyttar min Cyrus-anläggning till kontoret och jag har idag inhandlat en 70.2.
Efter att ha läst i tråden om bryggkopplingen, BTL, av frontarna men jag undrar om någon läst något mer om detta läge? Det pratas ju lite i tråden om eventuell varning för detta med 4 ohms högtalare.
Det framgår inget i manualen om begränsningar vid bryggatläge, mina frontar är ett par Dynaudio Confidence C1. Jag tror verkligen att Recivern får jobba hårdare när man kör i BTL-läget, speciellt när man spelar starkt/högt. Min Integra 70.2 blev lite varmare i BTL-läget än vad den blev innan när jag körde i Original-läget. MEN.... är detta egentligen ett problem, är den inte byggd för att klara av det, kommer den gå sönder?... Nej!? jag tror det är hur lugnt som helst Dock kan det säkert vara "jobbigt" om man faktiskt har väldigt krävande högtalare, vilka dina C1 är gentemot mina HECO Celan XT 901 var, som jag hade då jag körde Integran I BTL-läget. Testa dig fram i lugn och ro är mitt självklara tips!
Postad 30 August 2011 - 13:14
Unregistered2010
-
Unregistered2010
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Jag tror verkligen att Recivern får jobba hårdare när man kör i BTL-läget, speciellt när man spelar starkt/högt.
...
Testa dig fram i lugn och ro är mitt självklara tips! 
Tack för ditt svar, jag fann dock i manualen och i en annan tråd där man klistrat in en del av manualen där det klart och tydligt framgår att högtalarna måsta vara minst 8 ohm vid BTL  Dallan, såg att du föredrog 5008 före 70.2? Jag lånade en kompis 5008 i helgen och jag måste säga att jag tycker att 70.2 spelar bättre! Har läst på AVS Forums att Integra-modellerna verkar enligt vissa mätningar hålla effektsiffrorna bättre än motsvarande Onkyo-modell vid belastning av många kanaler, kanske därför som jag tyckte 70.2 var bättre till mina "tröga" högtalare? 5008 är ju annars en kanonförstärkare och framför allt till priset som de såldes till nu, självklart så missade jag det men fick ett bra pris på en ny 70.2.
Postad 30 August 2011 - 13:35
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Tack för ditt svar, jag fann dock i manualen och i en annan tråd där man klistrat in en del av manualen där det klart och tydligt framgår att högtalarna måsta vara minst 8 ohm vid BTL 
Dallan, såg att du föredrog 5008 före 70.2? Jag lånade en kompis 5008 i helgen och jag måste säga att jag tycker att 70.2 spelar bättre! Har läst på AVS Forums att Integra-modellerna verkar enligt vissa mätningar hålla effektsiffrorna bättre än motsvarande Onkyo-modell vid belastning av många kanaler, kanske därför som jag tyckte 70.2 var bättre till mina "tröga" högtalare?
5008 är ju annars en kanonförstärkare och framför allt till priset som de såldes till nu, självklart så missade jag det men fick ett bra pris på en ny 70.2.
Jo, men att dom påstår att du måste använda dig utav 8ohms högtalare, är ju bara för att gradera sig för tänkbara missöden, som kanske ngt lättare skulle uppstå vid BTL-läget ihop med 4ohms högtalare. 5008:an har klart mer pulver än min 70.2 hade, jag har ett bättre grundljud med 5008:an än Integras ngt stramare grundljud, detta beror ju på vilka högtalare man kör med och vad man föredrar. Den finare (Onkyos mest påkostade) trafo som sitter i 5008:an och 32 bits daccarna gör sitt, om du ska ha en Integra som motsvarar 5008:an så blir det ju en 80.2. Men är du nöjd med 70.2:an så är det ju helt klart jätte bra
Redigerat av dallan1981, 30 August 2011 - 13:37.
Postad 30 August 2011 - 14:07
Unregistered2010
-
Unregistered2010
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Men är du nöjd med 70.2:an så är det ju helt klart jätte bra 
Jag har tappat intresset så jag ville ha en någorlunda bra förstärkare till ett vettigt pris, och eftersom jag inte fick tag i en 5008 så fick det bli en 70.2. Jag kan ju spontant säga att den låter så pass bra att jag inte hör någon skillnad mot mina monoblock. Däremot tycker jag att min Oppo BDP-95 analogt in i Integran låter bättre än om jag kör ljudet via HDMI jag är dock inte helt 100 på om det är ren inbillning då den analoga signalen från Oppon verkar något starkare (mer volym) än via HDMI. Provade du Audyssey Pro, eller vet du var man kan köpa/hyra micen och köpa licensen?
Postad 30 August 2011 - 17:44
Unregistered2010
-
Unregistered2010
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Hjälp!Efter att ha kört Audyssey-kalibreringen har jag fått ganska ordentliga ljudproblem med min Integra. Integran är satt att för "BD/DVD" så kör jag "Straight Decode" för exempelvis DTS-HD Master osv. så när jag exempelvis kör Madonnas senaste Blu-Ray video så väljs ju DTS-HD Master som default och det visas också i displayen på Integran och också som Audio Output. Problemet är att det dyker upp lite sprak och "poppande" ljud vid ganska exakta punkter, exempelvis vid 49 minuter och 02 sekunder kommer två ljudliga knaster! Likaså om jag väljer "next" på fjärren till min Oppo och byter låt som knastrar det till när Integran tappar ljudsyncen mot Oppon. Märkliga är att om jag ställer Integran i "Direct" så försvinner alla knaster och poppande?!?!?!? Någon som har något bra tips på detta?
Postad 30 August 2011 - 18:18
Unregistered2010
-
Unregistered2010
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Lite uppdatering : Provade med att stänga av Equalizern, alltså från "Audyssey" till "Off" och då försvinner alla konstigheter, men jag antar att då blir det väl ingen skillnad mellan Straight Decode och Direct Mode?
Redigerat av Unregistered2010, 30 August 2011 - 18:18.
Postad 31 August 2011 - 18:57
Rickard-76
-
Rickard-76
-
Användare
-
-
137 inlägg
Lite uppdatering : Provade med att stänga av Equalizern, alltså från "Audyssey" till "Off" och då försvinner alla konstigheter, men jag antar att då blir det väl ingen skillnad mellan Straight Decode och Direct Mode?
Kör du direct mode så använder den inte sig utav audyssey vad jag har förstått utan går förbi den delen. Säkert därför du inte får knaster i direct mode samt när du stängen av audyssey. Kolla så du inte behöver kallibrera om riggen eller göra en uppdate av mjukvaran //Rickard
Postad 31 August 2011 - 20:36
Unregistered2010
-
Unregistered2010
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Kolla så du inte behöver kallibrera om riggen eller göra en uppdate av mjukvaran
Har provat att kalibrera om, först två gånger och sedan uppdaterade jag mjukvaran i förstärkaren och därefter provade jag ytterligare två gånger att kalibrera utan någon som helst skillnad. Det vill säga problemet kvarstår. Har kollat att jag har rätt mic också. Min 70.2 är bara två dagar gammal så det var inga som helst problem att få den utbytt, så jag får en helt ny i morgon eller på fredag. Bra service
Redigerat av Unregistered2010, 31 August 2011 - 20:36.
Postad 02 September 2011 - 15:54
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
Jag har en Integra receiver 70.1 med ett 5.1 högtalarsystem. Tänkte uppgradera till 7.1 nu..
Jag funderar på att skaffa två extra högtalare, stativ/bokhylle högtalare, som jag tänkte placera mot väggen/längst upp vid taket ovanför mina frontar. Hur kopplar jag in dessa till receivern? Har läst i manualen men blir inte klok
Kan någon hjälpa mig och beskriva hur jag ansluter? till vilka terminaler?
Postad 03 September 2011 - 16:40
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Jag har en Integra receiver 70.1 med ett 5.1 högtalarsystem. Tänkte uppgradera till 7.1 nu.. Jag funderar på att skaffa två extra högtalare, stativ/bokhylle högtalare, som jag tänkte placera mot väggen/längst upp vid taket ovanför mina frontar. Hur kopplar jag in dessa till receivern? Har läst i manualen men blir inte klok Kan någon hjälpa mig och beskriva hur jag ansluter? till vilka terminaler?
Surround back?
Postad 03 September 2011 - 16:45
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Jag har en Integra receiver 70.1 med ett 5.1 högtalarsystem. Tänkte uppgradera till 7.1 nu.. Jag funderar på att skaffa två extra högtalare, stativ/bokhylle högtalare, som jag tänkte placera mot väggen/längst upp vid taket ovanför mina frontar. Hur kopplar jag in dessa till receivern? Har läst i manualen men blir inte klok Kan någon hjälpa mig och beskriva hur jag ansluter? till vilka terminaler?
Front high
Postad 03 September 2011 - 19:16
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
Front high
spelar det någon roll om jag ansluter till Front High, Front Wide eller Surround Back? alla kanaler matar väl ut samma effekt kontinuerligt?
Postad 03 September 2011 - 19:20
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Front high är ju ett simulerat ljud, det blir nog hemskt obra om du tar ljudet från surr back och lägger det i fram uppe i taket...
Tror du tjänar mer på att bygga ut till 7.1 med back-surr än att lägga till höjdkanaler fram.
Postad 03 September 2011 - 19:26
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
Front high är ju ett simulerat ljud, det blir nog hemskt obra om du tar ljudet från surr back och lägger det i fram uppe i taket... 
Tror du tjänar mer på att bygga ut till 7.1 med back-surr än att lägga till höjdkanaler fram.
så det blir simulerat ljud om jag lyssnar på ett DTS MA 7.1 ljudspår och har Front High inkopplat.. ?
Postad 03 September 2011 - 19:37
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Japp, front high är inget "riktigt" ljudspår utan något som din Integra simulerar fram. 95% av alla filmer har "bara" 5.1 ljud, ett fåtal har äkta 7.1 men dom flesta med 7.1 är ursprungligen 5.1 där man simulerat fram 2 kanaler till och mixat in dessa på skivan.
Postad 03 September 2011 - 20:05
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
Japp, front high är inget "riktigt" ljudspår utan något som din Integra simulerar fram. 95% av alla filmer har "bara" 5.1 ljud, ett fåtal har äkta 7.1 men dom flesta med 7.1 är ursprungligen 5.1 där man simulerat fram 2 kanaler till och mixat in dessa på skivan.
så de filmer där det står "DTS MA 7.1" är egentligen ett simulerat 5.1 ljudspår.. ? hur ska man skilja "äkta 7.1" från detta simulerade fejkljud? Gäller samma sak för Surround Back och Front Wide?
Postad 08 September 2011 - 16:43
NorasPappa
-
NorasPappa
-
Rookie
-
2 inlägg
Postad 31 October 2011 - 21:07
Unregistered38679ac6
-
Unregistered38679ac6
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag har inandlat Integra 40,2 ,- står ouppackad än så länge.
De ska driva mina Canton 509DC frontar och bas + satellter bak.
Ni som har Integra (50) 70 och 80, har ni högtalare som kräver mycket kraft från Receivern? eller har ni överdimensionerat?
Jag frågar därför att innan jag packar upp den vill jag vara säker på att det blir ljudskillnad från min Onkyo 605..
Kommentera gärna.
Postad 31 October 2011 - 22:36
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Jag har en 80.3 som driver Monitor Audio PL300....låter inte direkt dåligt  Jag har flera gånger jämfört onkyo vs integra och tycker att integra är bättre. Speciellt när det kommer till ren stereolyssning. Jag har inandlat Integra 40,2 ,- står ouppackad än så länge. De ska driva mina Canton 509DC frontar och bas + satellter bak. Ni som har Integra (50) 70 och 80, har ni högtalare som kräver mycket kraft från Receivern? eller har ni överdimensionerat? Jag frågar därför att innan jag packar upp den vill jag vara säker på att det blir ljudskillnad från min Onkyo 605.. Kommentera gärna.
Postad 09 November 2011 - 09:34
jonte
-
jonte
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Jag planerar att inhandla en 50.3 till helgen till min MA RX8. Har provlyssnat på denna samt Marantz 7005 där Integran tog hem striden.
Finns det andra märken att ta hänsyn till innan jag slår till
Postad 09 November 2011 - 11:27
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
@jonte:
Inte riktigt svar på din fråga men ville bara bekräfta att 50.3 fungerar kanon ihop med RX8.
Köpte själv nyligen en 70.2 och ett par RX8 och provlyssnade då bland annat på 50.3 innan och det lät riktigt bra. Hade hela tiden tänkt köra på 70.2 men den fanns inte inne för demo och då provlyssnade jag med 50.3 i stället (låter det bra med 50.3 lär det låta ännu bättre med 70.2 tänkte jag). Hade tidigare en Marantz SR8002 och jag föredrar karaktären hos Integra, mer tryck och större ljudbild.
Hoppas du hittar något bra och blir nöjd.
/Martin
Postad 09 November 2011 - 19:40
jonte
-
jonte
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
70.2 skulle vara helt ok, men man måste sätta gränsen någonstans.
Redan 50.3 är på lite över vad jag tänkt mig ge. Men den jag tror som ger mest för den summan
Postad 09 November 2011 - 20:26
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Låter klokt. Både är som sagt riktigt bra förstärkare och RX8 lät grymt även med 50.3. Tror du kommer bli riktigt nöjd med den. Den enda konkurrenten funktions- och specmässigt just nu är väl annars Pioneers toppmodeller misstänker jag. Tror dock de får svårt att klå 50.3 i kombination med RX8, riktigt bra kombo.
För min del var jag redan inställd på 70.2 eller 70.3 så därför fick det bli den framför 50.3 för mig. Kanske främst pga att jag ville säkra med en lite mer effektstark förstärkare samt att jag ville ha Audyssey XT32 (har ett knepigt rum, bättre Audyssey skadar liksom aldrig). Tyckte också möjligheten till Audyssey pro kändes lockande om jag skulle vilja gå ytterligare ett steg utan att behöva köpa nya grejer.
/Martin
Postad 09 November 2011 - 20:51
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Jag har en 80.3 som driver Monitor Audio PL300....låter inte direkt dåligt Jag har flera gånger jämfört onkyo vs integra och tycker att integra är bättre. Speciellt när det kommer till ren stereolyssning.
För mig är det tvärtom, jag tycker Onkyo har en bättre stereobild än Integra när jag tänker efter, mer liv i musiken, Integra låter lite tunnare och snäv. Speciellt när man jämför Onkyos "PureAudio" läge gentemot Integras "Direct" läge, så drar Onkyo det längsta strået. Men både Onkyo och Integra är grymt bra Recivers, och ligger före konkurrenterna på alla plan, både i finesser och i ljudkvalitet, i flerkanal är dom oslagbara..
Redigerat av dallan1981, 09 November 2011 - 20:56.
Postad 10 November 2011 - 00:05
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
För mig är det tvärtom, jag tycker Onkyo har en bättre stereobild än Integra när jag tänker efter, mer liv i musiken, Integra låter lite tunnare och snäv.
Speciellt när man jämför Onkyos "PureAudio" läge gentemot Integras "Direct" läge, så drar Onkyo det längsta strået.
Men både Onkyo och Integra är grymt bra Recivers, och ligger före konkurrenterna på alla plan, både i finesser och i ljudkvalitet, i flerkanal är dom oslagbara..

Tur att man har olika smak då.
Postad 15 November 2011 - 19:08
jonte
-
jonte
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
OK en 50.3 står här hemma och är uppkopplade mot mina MA RX8 och något känns fel. Säkert bara en inställning men frågan är vilken. Jag måste upp till minst 40-45 på volymen för att höra något ö.h.t och till minst 60 för att komma till samtalsnivå.
Har bara provat cd, radio och skivspelare hittills
Fundersam just nu
Postad 15 November 2011 - 19:41
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Tur att man har olika smak då.
Ah.
Postad 15 November 2011 - 20:35
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Men låter det "dåligt" annars då ? OK en 50.3 står här hemma och är uppkopplade mot mina MA RX8 och något känns fel. Säkert bara en inställning men frågan är vilken. Jag måste upp till minst 40-45 på volymen för att höra något ö.h.t och till minst 60 för att komma till samtalsnivå. Har bara provat cd, radio och skivspelare hittills
Fundersam just nu
Postad 15 November 2011 - 21:13
jonte
-
jonte
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Nej det låter inte dåligt. Men det vill inte lyfta ordentligt.
Men det är för sent på kvällen nu att prova ordentligt. Det får bli mer justering imorgon
Postad 15 November 2011 - 22:51
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
Nej det låter inte dåligt. Men det vill inte lyfta ordentligt. Men det är för sent på kvällen nu att prova ordentligt. Det får bli mer justering imorgon
Det är många som verkar missa det här med TXH, en del av det är att "normal" lyssnings volym vid film tittande är 0 dB(REF) alt 82 dB beroende på hur man ställt volym skalan. Detta för att man ska vara säker på så lik upplevelse som möjligt med vad producenten tänkt sig. Kolla sid 53 i manualen kolla även denna tråd jag skrev tidigare den gäller både Onkyo & Integra THX maskiner https://www.minhembi...howtopic=275751
Redigerat av OMD28, 15 November 2011 - 22:52.
Postad 24 November 2011 - 19:18
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Ang. DHC 80.2: Teknisk fråga som jag inte hittat något bra svar på. Är 7.1 bypass ingången en "pure" analog ingång, dvs. med analog linjeförstärkning och volymkontroll?
Läste på ett Am. forum att den "analoga" ingången TV/CD är en analog in -> digital -> analog out, är det så?
Vill veta detta för att ansluta min cd-spelare analogt och är lite allergisk mot onödig omvandling för 2-kanal. Sen använder jag inte Audessy då jag inte är nöjd med det resultat den ger. Har Antimode 8033C och ett hyggligt lyssningsrum med några mindre akustiska åtgärder.
Lennart
Postad 11 December 2011 - 12:42
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Någon som har någon av de nyaste .3 modellerna som kan kolla nedan.
Om jag kör en Audyssey kalibrering och har högtalarna bi-ampade så när andra positionen skall mätas så kommer "test signalen" bara ur baselementen. Detta leder till att resultatet blir skit...
Jag är rätt säker på att detta är en bugg i mjukvaran.
Postad 30 November 2012 - 20:05
jonte
-
jonte
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Hur har ni det i Integraland?
Jag tuffar på här hemma med min 50.3 som levererar det jag vill efter kalibreringar :-)
Postad 30 November 2012 - 20:17
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jo då, Integra sviker en inte. Min 70.2 tuffar också på, låter alldeles strålande.
Har lite löst börjat fundera på att skaffa ett Audyssey Pro kit, en av fördelarna jag såg just med 70.2 och 80.2 när jag skaffade den. Inte för att jag på något sätt är missnöjd med ljudet utan för att snarare se om det kan lyfta ljudet ytterligare en liten nivå och hålla uppgraderingsdjävulen borta så länge som möjligt. Får se hur det slutar.
Postad 30 November 2012 - 23:38
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Blir hyggligt stor skillnad att gå från xt32 till PRO
Postad 01 December 2012 - 18:58
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Skulle ni kört på DTR 80.3 eller DTR 70.4 ?
Postad 02 December 2012 - 08:52
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Blir hyggligt stor skillnad att gå från xt32 till PRO 
Jo, det verkar vara den rådande uppfattningen, känns helt klart lockande måste jag säga.  Ni som kör Pro: Har låtit en leverantör göra kalibreringen eller har ni köpt kit själva? Varifrån har ni i sådant fall köpt kiten och vad fick ni betala för dem?
Postad 02 December 2012 - 17:54
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Postad 23 August 2013 - 16:39
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Har en liten fundering här angående garanti.
Jag har en Integra DTR-70.2 som jag ljudmässigt varit extremt nöjd med.
Däremot kvalitetsmässigt vet jag inte om jag kan hylla min receiver särskilt högt.
Har fått lämna ifrån mig den på lagning två gånger inom första året.
Fjärren slutade fungera sporadiskt och till slut helt och hållet (vanligt problem vad jag hittat på forum).
Det byttes någon krets och den fungerade bra igen.
Nu efter snart 2,5års ägo har den lagt av helt.
Jag får inte ut ljud från någon ingång.
Ingen fara tänkte jag, 3 års garanti ska det vara.
Ringde återförsäljaren och de beklagar att det bara är 2 års garanti.
Känns tämligen surt nu i efterhand att ha pröjsat 22k för en "premium" produkt.
Någon som fått 3 års garanti på sin Integra?
Postad 23 August 2013 - 16:52
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Citat från Perra: "AV Teknik i Göteborg har servicen - det låter som om det är kabelfelet mellan HDMI och mainboard, och om det är så täcks det normalt av garanti även efter garantitidens utgång. Integra kallar det ursprungligt fel, jag har hört att det inte skall/bör vara problem ända upp till åtminstone 5år efter inköp, men kolla med ursprungliga inköpsstället." Be din säljare ringa till Onkyo, jag tror att även din DTR-70.2 lider av denna åkomma. Det är ett välkänt och vanligt förekommande fel, dvs. ett fabrikationsfel från fabrik / konstruktion / materialval.Stå på dig och lycka till, Lennart
Postad 23 August 2013 - 17:15
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Lennart, mången tack för svaret!
Då finns det kanske hopp
Ska ta kontakt med återförsäljaren igen och vidarebefordra informationen om att det är fler med samma som fått det löst.
Bör nog gå att lösa, AVD i Sundsvall har hittills varit mycket bra att ha att göra med.
Postad 23 August 2013 - 19:11
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Har en liten fundering här angående garanti. Jag har en Integra DTR-70.2 som jag ljudmässigt varit extremt nöjd med. Däremot kvalitetsmässigt vet jag inte om jag kan hylla min receiver särskilt högt. Har fått lämna ifrån mig den på lagning två gånger inom första året. Fjärren slutade fungera sporadiskt och till slut helt och hållet (vanligt problem vad jag hittat på forum). Det byttes någon krets och den fungerade bra igen. Nu efter snart 2,5års ägo har den lagt av helt. Jag får inte ut ljud från någon ingång. Ingen fara tänkte jag, 3 års garanti ska det vara. Ringde återförsäljaren och de beklagar att det bara är 2 års garanti.
Känns tämligen surt nu i efterhand att ha pröjsat 22k för en "premium" produkt. Någon som fått 3 års garanti på sin Integra?
3 års garanti som gäller i Sverige enligt konsumentköpslagen.
Postad 23 August 2013 - 19:40
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Postad 25 August 2013 - 12:08
macman
-
macman
-
Beroende
-
-
1078 inlägg
Fel, det är 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen, inte 3 års garanti.
Postad 25 August 2013 - 21:40
mindyoursoul
-
mindyoursoul
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tjû!!
Jag testar min fråga i denna tråd ist för forumsdelen! Jag har lyckats få tag på en helt ny Integra 20.3 till ett jävligt bra pris och jag kommer förmodligen slå till på den. Är ny i game:t och vill ha en förstärkare som jag kan ha ett tag och 20.3:an fyller alla mina krav men undrar om det är stor skillnad på 20.3 och 20.4?? Har fattat att 20.3 är föregående modell. Kommer jag kunna köra remote appar på min iPhone tex om jag kopplar förstärkaren via ethernet kabel? Finns en USB-port på framsidan men är inte så sugen på att koppla in en wifi-usb sticka där pga det estetiska.
Sitter på en gammal Onkyo 607:a och ett par noname bokhyllehögtalare som jag ska byta ut om ett tag men ska köpa 2 golvare och kollat på Canton GLE 490 och Klipsch RF-62, vilka tror ni kommer passa bäst till Integran? Har inte hunnit lyssna på Klipschen ännu men min farsa rekommenderar dessa. Han kör bla med båda Integras high-end stärkare 70.4 och Klipsch RF-7 II och han är grymt nöjd.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|