Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TViX N1

1086 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 8,59 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8,56 (33) Inga priser
TViX HD M-6600N (Mediaspelare) 7 8,33 (20) Inga priser
TViX HD N1 (Mediaspelare) 8 8,22 (49) Inga priser
72 relaterade trådar
* Officiell tråd - TViX M-6500A * (7525 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 10 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - TViX 6600 * (925 inlägg) 11 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 13 år sedan
Finns det någon som klarar följande ? (40 inlägg) 13 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 13 år sedan
TViX N1 & mp4 - kan inte spela1?! (0 inlägg) 14 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 14 år sedan
Användarvänlig mediaspelare sökes (5 inlägg) 14 år sedan
Nya generationens media extenders (59 inlägg) 14 år sedan
Mediaextender (9 inlägg) 14 år sedan
Spela MP3 (0 inlägg) 14 år sedan
Vilken mediaspelare passar mig? (11 inlägg) 14 år sedan
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg) 14 år sedan
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg) 14 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 14 år sedan
Vilken mediespelare? (6 inlägg) 14 år sedan
Mediaextenders, vilka är bäst? (7 inlägg) 14 år sedan
Vad exakt är skillnaden mellan mede8er och tvix n1 (6 inlägg) 14 år sedan
Styra media extender från datorn? (4 inlägg) 14 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 15 år sedan
Ljudlös mediaspelare (26 inlägg) 15 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 15 år sedan
TViX M-6600N eller Popcorn Hour C-200? (5 inlägg) 15 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 15 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 15 år sedan
Tips på Mediacenter? (5 inlägg) 15 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 15 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 15 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 15 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 15 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 15 år sedan
MP3 (från NAS) utan TV (2 inlägg) 15 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 15 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 15 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 15 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 16 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 16 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 16 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 16 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 16 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 16 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 16 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 16 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 16 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 16 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 16 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 16 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 16 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 16 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 16 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 16 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 16 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 16 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 16 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 16 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 16 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 17 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 17 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 17 år sedan

Postad 17 augusti 2010 - 16:44

Zeezer
  • Zeezer
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

För de mesta när man ska in och söka ut information i ett forum, så får man scrolla igenom meningslösa diskussioner som ovanstående inlägg.

Tråden handlar om Tvix, hade jag velat haft en wd tv live (som jag inte är ett dugg intresserad av pga av urusel fjärr och flera andra anledningar vilket jag inte nämner, då jag tror att vissa här kan tolka det som personliga påhopp).

Hade jag således tittat på tråden om Wd tv live.

Det enda jag undrade över var om den hade stöd för bluray iso vilket den tycks ha, lyckades med att få fram någon information i alla fall. Men är fortfarande inte riktigt säker...

Sen var jag bara tvungen att skriva ett inlägg för jag blev irriterad på allt säljsnack om wd tv..

Det finns andra trådar som jämför just olika mediaspelare men folk verkar inte fatta..

Håller med totalt! Sluta diskutera sånt som inte tillhör tråden!

Postad 17 augusti 2010 - 17:29

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Så eftersom det som TVIX har som inte WD har, är något som DU inte använder, så finns alltså ingen anledning för NÅGON att välja TVIX.

Tog mig tid att kika på WD live forumet. Så om den inte är anpassad för DVD (meny plus .img stöd) så är det alltså MKV den är fantastisk på. Hmmm,,, enda jag såg på forumet var en massa folk som klagade på ljudsynk problem när de körde MKV.
Så WD har en fantastik processor kapacitet och "jättesnabbt" nät. Att den inte är särskilt bra för att visa filmer är inte så noga, eftersom den är ett par hundringar billigare.

Vilka antanganden :blink:

Det är mycket möjligt att det finns anledning till att välja Tvix N1 framför WD TV Live men jag kan inte finna den, än så länge ser jag övervägande fördelar på WD TV Live sidan, just därför har jag kommit in här för att se om ni har något intressant att tillägga som väger upp det hela. Än så länge har jag dock inte sett något som skulle göra Tvix N1 ett bättre val?

Jag har både en WD TV ver1 och en WD TV Live, jag kan ju säga att även om WD TV ver1 fungerar så hade jag helt klart anledning till att titta på andra ex Tvix N1 och Extreamer när jag nu valde ny mediaspelare.

Jag köpte först en LG Blueray spelare som skulle klara av att spela massa olika media format men den åkte tillbaka på grund av problem med undertexter och synkproblem, detta har ju inte ens WD TV ver1.

Att folk hittar synkproblem på WD TV Live kände jag inte till, var har du läst det? Är det i WD TV Live tråden på detta forum? Jag använder WD TV dagligen med massa olika typer av mkv och divx/xvid filer ihop med undertexter utan synkproblem eller liknande? Men om det nu skulle föreligger synkproblem på en viss typ av mkv typ så är det så klart intressant att veta så att man kan rapportera in det och förhoppnings vis få det fixat(om det inte redan är åtgärdat).

Det stora problemet att försöka reda ut vilken spelare som passar bäst är ju att oftast har man bara kört en av dem och vet därmed inget om de andra modellerna som finns.

Jag har sen tidigare endast kört WD TV ver1(custom firmware), WD TV Live, LB BD390 samt XBXO med XBMC och av dem så är lungt XBMC det snyggaste men XBOXen klarar inte av att köra HD media så då är WD TV det bästa ersättare som jag provat. Visst man kan bygga ihop en dator och köra XBMC på den men det blir en väldig massa mer underhåll för att inte prata om vad det kommer kosta. När jag såg att Tvix hade släppt en konkurrent till WD TV så blev jag direkt intresserad. Visst jag visste ju att WD TV fungerade bra men jag hoppades på att få ett steg närmare XBMC när det kommer till GUI, tyvärr vill jag inte på stå att Tvix N1 GUI föll mig i smaken, det känns lika enkelt som WD TV dessutom kanske inte fullt så stilrent (enligt mitt tycke).

Jag försöker bara reda ut om det finns något Tvix har som inte WD TV har, men de ser ju väldigt lika ut. Att hårdvaran är bättre i WD TV kan antingen betyda allt eller så inget alls.

För de mesta när man ska in och söka ut information i ett forum, så får man scrolla igenom meningslösa diskussioner som ovanstående inlägg.

Tråden handlar om Tvix, hade jag velat haft en wd tv live (som jag inte är ett dugg intresserad av pga av urusel fjärr och flera andra anledningar vilket jag inte nämner, då jag tror att vissa här kan tolka det som personliga påhopp).

Hade jag således tittat på tråden om Wd tv live.

Det enda jag undrade över var om den hade stöd för bluray iso vilket den tycks ha, lyckades med att få fram någon information i alla fall. Men är fortfarande inte riktigt säker...

Sen var jag bara tvungen att skriva ett inlägg för jag blev irriterad på allt säljsnack om wd tv..

Det finns andra trådar som jämför just olika mediaspelare men folk verkar inte fatta..

Om man har sökt igenom nätet för att försöka få en bild om vad som skiljer spelarna åt så är väll en officiell tråd ett perfekt ställe för att hitta kunskap om just den produkten, tycker du inte? Chansen är helt enkelt mycket större att få ett bra svar här. Man kan ju dessutom söka inom tråden och man behöver inte läsa en viss användares post om man tror sig veta vad den handlar om.

Dessutom vill jag inte påstå att jag försöker sälja WD TV Live, jag frågar ni som har den, allts ni som vet vad den har hur den fungerar och hur den står sig mot WD TV. Som jag sagt så hade jag lika bra kunnat köpa en Tvix N1 om den hade något extra funktionalitet som jag behövde.

Tog mig tid att kika på WD live forumet. Så den är inte särskilt bra på DVD (meny plus .img stöd) och verkar ha ljudsynk problem för MKV.
Där har du din 300 kronors skillnad. Sen är det upp till var och en att välja.

De e inga problem att köra DVD både ISO och VOB filer fungerar och vill man absolut ha meny system så kommer det i nästa fw. ljudsynk problemet har jag redan skrivit om...

Jag har som sagt inte provat img filer, men i mitt fall kan jag nog leva med det och då få snabbare hårdvara och dubbelt så snabbt nätverksstöd.

Håller med totalt! Sluta diskutera sånt som inte tillhör tråden!

Antar att du menar mig? Isåfall får vi väll anta då att det inte finns någon extra funktionalitet utöver den som finns i WD TV live, det är mer eller samma produkt med något sämre hårdvara. Jag kan nöja mig med att avsluta där om så är läget.

Det var allt jag ville veta.

Postad 17 augusti 2010 - 17:32

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Vilka antanganden :blink:

Yep, sorry about that. Blir rätt irriterad när du frågar om skillnader, och när du ser skillnaderna så dissar du dem för att du inte uppskattar/behöver dessa features själv. För vissa av oss spelar dessa skillnader roll, och kan utan att tveka lägga upp ett par hundringar (eller tusenlappar, kör 6600 själv) för att få den spelare som är närmast de krav man själv har.

Postad 17 augusti 2010 - 18:15

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Yep, sorry about that. Blir rätt irriterad när du frågar om skillnader, och när du ser skillnaderna så dissar du dem för att du inte uppskattar/behöver dessa features själv. För vissa av oss spelar dessa skillnader roll, och kan utan att tveka lägga upp ett par hundringar (eller tusenlappar, kör 6600 själv) för att få den spelare som är närmast de krav man själv har.

Ja det kan jag förstå, då ber jag om ursäkt om jag "dissat" features jag inte behöver. Jag antar att du menar de features som jag inte visste svar på.

Förresten jag har inte blivit klar på vilka HD audio format om Tvix N1 stöder, WD TV Live stöder vad jag förstår endast Dolby True HD och inte DTS-HD MA.

Postad 17 augusti 2010 - 20:36

Zeezer
  • Zeezer
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jaha, jag trodde menyn med photo, movie och music var helt värdelös. Men döper man mapparna som är utdelade till just dessa namn så hoppar tvixen själv in i mappen via menyn. :blink:

Det enda som stör mig nu är att YouTube inte fungerar. Funkar det för er?

Antar att du menar mig? Isåfall får vi väll anta då att det inte finns någon extra funktionalitet utöver den som finns i WD TV live, det är mer eller samma produkt med något sämre hårdvara. Jag kan nöja mig med att avsluta där om så är läget.

Det var allt jag ville veta.

Haha okej. Jag vill inte diskutera WD Live i den här tråden. När tråden handlar om Tvix N1 så orkar jag inte läsa sida upp och sida ner med spec på WD Live som man antingen redan vet eller inte bryr sig om. Jag har mina anledningar till varför jag inte vill ha en sån.

Och på frågan vilka ljudformat som stödjs så kolla på prisjakt. Använd prisjakts smarta produktjämförelse och jämför WD Live med N1 så ser du vad som diffar. N1 klarar ju både mer ljudformat och videofiler. Inte för jag tror att det spelar så stor roll, men ändå. Det viktigaste är ju att den är stabil. Att man inte får synkproblem och att den kan spela de vanliga formaten utan att det hackar fram.

Redigerat av Zeezer, 17 augusti 2010 - 20:54.

Postad 17 augusti 2010 - 20:57

Unregistered6e02676c
  • Unregistered6e02676c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Jaha, jag trodde menyn med photo, movie och music var helt värdelös. Men döper man mapparna som är utdelade till just dessa namn så hoppar tvixen själv in i mappen via menyn. :blink:

Tack för infon! Nu ska dom bara fixa så att dom mapparna inte måste vara i tvixhd1, 2 osv. Sen börjar jag bli lite nöjd.

Ps. Youtube funkar inte för mig heller. DS

Postad 17 augusti 2010 - 21:45

Chattras
  • Chattras
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Jaha, då hade man köpt sig en N1. MEN, den spelar inte Apple Lossless om någon undrar. Inte ootb i alla fall. Om någon vet ett sätt att fixa detta så berätta gärna, annars blir det att konvertera över till FLAC.

Postad 17 augusti 2010 - 22:17

Unregistered407b1f4d
  • Unregistered407b1f4d
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem min och testat lite. Mycket snygg välbyggd sak med aluminium runt sidorna. Uppdaterade den direkt och installerade networkshare. Inga problem alls. streamade 1080p filmer utan något problem alls. Testade belasta datorn jag streamade ifrån ordentligt genom att packa upp 2 stora rar filer. Filmen flöt på helt utan hack eller problem. Detta tyder på att den måste buffra en hel del vill jag nog påstå. Tycker även guit ser helt okay ut och gör jobbet som det skall.

Jag körde dock enbart med trådbundet nätverk. Bryr mig inte om trådlöst. Tror inte på kombinationen stora kontinuerliga dataströmmar och stabilitet över wifi. Men har som sagt inte testat. Bara erfarenhet från annat.

Den är ju dessutom billig tycker jag. Får mycket för 1200 nu för tiden. Jag är lite imponerad faktiskt.

Redigerat av Unregistered407b1f4d, 17 augusti 2010 - 22:19.

Postad 18 augusti 2010 - 05:22

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Ps. Youtube funkar inte för mig heller. DS

Youtube slutade fungera för ett par veckor sedan när de gjorde vissa ändringar hos Youtube.
(tror alla märken av mediaspelare tappade Youtube efter det)

Kommer att fungera igen med nästa FW. (De har redan släppt "pre"-beta för 6600 som löser problemet, och om den betan bedöms som stabil så kommer den även för N1.)

Postad 18 augusti 2010 - 10:19

nismo
  • nismo
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Frågar igen ni som kör native framrate i spelaren och 1080p kör ni spelaren i 1080p 50hz eller 60hz under video?

bäst är väl att ha spelaren i 1080p 60hz och sedan native framrate 1080p 50hz?? eller är det tvärtom?

Sedan kan jag säga att tvix n1 känns betydligt bättre än wdtv ver 1 och popcorn hour a-110 då jag har dessa två med.

Dom är så hopplöst slö i menyerna, så man blir galen med! tvixen är betydligt rappare att knappa runt i.

Postad 18 augusti 2010 - 14:32

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Förresten jag har inte blivit klar på vilka HD audio format om Tvix N1 stöder, WD TV Live stöder vad jag förstår endast Dolby True HD och inte DTS-HD MA.

Tvix N1 kan bitstream:a både Dolby True HD och DTS-HD MA. Testat genom ett flertal BD ISO:s, samtliga lampor lyses upp på min receiver.

Notera att du måste installera bluecore-patchen som finns på bl.a. canman.se för att få denna funktionalitet.

Postad 18 augusti 2010 - 15:49

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Frågar igen ni som kör native framrate i spelaren och 1080p kör ni spelaren i 1080p 50hz eller 60hz under video?

bäst är väl att ha spelaren i 1080p 60hz och sedan native framrate 1080p 50hz?? eller är det tvärtom?

Ärligt talat så minns jag inte exakt vad jag ställde in den på. Tror det var 1080p 50hz.
Då TVn stödjer bägge så antog jag att det inte spelade någon roll. Har bra bild iallafall... :)

Postad 19 augusti 2010 - 08:16

Chattras
  • Chattras
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Har googlat utan att hitta nån lösning så kollar med er här. Jag lyckas inte få det att fungera med att ansluta med webremote. Den ip som tvixen påstår sig ha är 192.168.001.008, verkar lite skum. Om jag bankar in den i en browser händer tyvärr inget. Nån som har koll på om det finns någon annan inställningen t.ex. i router eller dyligt som kan vara problemet?

Postad 19 augusti 2010 - 08:16

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

PAL DVD spelas ju upp i 50Hz, det är väl bara amerikanerna som kör på 60Hz. Jag hade nog kört på 1080p 50hz i ditt fall.

Postad 19 augusti 2010 - 11:33

nismo
  • nismo
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

PAL DVD spelas ju upp i 50Hz, det är väl bara amerikanerna som kör på 60Hz. Jag hade nog kört på 1080p 50hz i ditt fall.

Ja men eftersom dom flesta ser på mkvs och blu-ray rips osv osv då är det ju 98% av dessa som är ntsc

därav att ha spelaren på 1080p 60hz i stället, tyckte min ryckte lite då jag körde en 720p mkv då den stog i 50hz.

Men ska titta lite mer då =)

Postad 19 augusti 2010 - 11:34

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Missade en fråga, klarar Tvixen av att visa text som är inbakad i en MKV fil ??

Postad 19 augusti 2010 - 11:56

Unregistered6e02676c
  • Unregistered6e02676c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Missade en fråga, klarar Tvixen av att visa text som är inbakad i en MKV fil ??

Ja

Postad 19 augusti 2010 - 12:49

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Har googlat utan att hitta nån lösning så kollar med er här. Jag lyckas inte få det att fungera med att ansluta med webremote. Den ip som tvixen påstår sig ha är 192.168.001.008, verkar lite skum. Om jag bankar in den i en browser händer tyvärr inget. Nån som har koll på om det finns någon annan inställningen t.ex. i router eller dyligt som kan vara problemet?

Om du inte kör med USB disk så kommer du inte att få Webremoten att funka.
I kommande version 2.0.4 så kommer Webremote att funka med nätverksdiskar också.

//BC

Postad 19 augusti 2010 - 12:59

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Finns det något sätt för N1:an att "väcka upp" datorn från sleep-mode?

Använder man SMB för att dela ut media så ska det tydligen gå men inte om man använder NFS-programmet från Dvico. Men det borde finnas någon work-around tycker jag...

Edit: en fullösning vore ju att ha en av nätverksdiskarna utdelad via SMB och resten via NFS, för att starta datorn går man då in på SMB-diskarna (som inte behöver innehålla något) och sedan kan man gå in på de andra diskarna.

Redigerat av Sailfast, 19 augusti 2010 - 14:03.

Postad 19 augusti 2010 - 16:19

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Funkar det att köra MKV filmer i rätta 24hz, uten ljudder med N1?

Postad 19 augusti 2010 - 18:18

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Tvix N1 kan bitstream:a både Dolby True HD och DTS-HD MA. Testat genom ett flertal BD ISO:s, samtliga lampor lyses upp på min receiver.

Notera att du måste installera bluecore-patchen som finns på bl.a. canman.se för att få denna funktionalitet.

Bra, då har vi fått fram lite mer om vad som verkligen skiljer spelarna åt. Sen är det upp till var och en att avgöra vilken som passar.

Även om jag inte super nöjd med WD TV Live så kan jag helt klart tänka mig en Tvix N1 så länge det inte finns risk för problem med att köra tyngre filer.

Postad 19 augusti 2010 - 20:12

janro
  • janro
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Fråga1) När jag tittar på BD ISO så hamnar textremsan nästan mitt i bilden (vertikalt). Ett tryck på subtitle knappen ger ju menyn att välja språk och text encoding, men storlek och position inställningarna till höger är disablade. Nån som vet hur man fixar det?
(Förresten funkade en 35 Gb ISO nu utan hack via nätverk, medan andra inte)

Funkar på DVD iso, där kan jag flytta texten.

Fråga2) Funkar subtitles filer i format .sup liggandes bredvid en mkv? (Får det inte att funka)

Redigerat av janro, 19 augusti 2010 - 20:24.

Postad 20 augusti 2010 - 07:24

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Funkar det att köra MKV filmer i rätta 24hz, uten ljudder med N1?

Firmware version 2.0.4 stödjer förutom ren 24Hz, även 23,976hz -och detta med alla bildvisare.

//BC

Postad 20 augusti 2010 - 08:12

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Firmware version 2.0.4 stödjer förutom ren 24Hz, även 23,976hz -och detta med alla bildvisare.

//BC

O fasen! Då kanske man skulle ha en sån här just till HD film... har en HTPC, men retar mig lite på att jag inte får till HD filmerna utan ljudder... :)

Postad 20 augusti 2010 - 10:04

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

O fasen! Då kanske man skulle ha en sån här just till HD film... har en HTPC, men retar mig lite på att jag inte får till HD filmerna utan ljudder... :D

Ja, det är ju baksidan med HTPC.
Allt Går att få till, men det är ju sällan helt enkelt. :)
Personligen så tycker jag att en mediaspelares enkelhet trumfar mångsidigheten hos en HTPC.
I N1:ans fall är den dessutom knäpptyst och väldigt billig.
DViCo har hintat om att Firmware 2.0.4 blir officiell till N1 och M6600N när som helst, så då kommer man dessutom åt den från automatiska FW uppgraderingsfunktionen i menyn. Enklare blir det knappast.

//BC

Postad 20 augusti 2010 - 12:45

Unregistered6e02676c
  • Unregistered6e02676c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Ja, det är ju baksidan med HTPC.
Allt Går att få till, men det är ju sällan helt enkelt. :)
Personligen så tycker jag att en mediaspelares enkelhet trumfar mångsidigheten hos en HTPC.
I N1:ans fall är den dessutom knäpptyst och väldigt billig.
DViCo har hintat om att Firmware 2.0.4 blir officiell till N1 och M6600N när som helst, så då kommer man dessutom åt den från automatiska FW uppgraderingsfunktionen i menyn. Enklare blir det knappast.

//BC

Kan inget annat än instämma. Dumpade min htpc efter 4 år av meck, vet inte hur många veckor(månader?) av mitt liv som jag pillat och haft mig. Visst är en htpc överlägsen i mångsidigheten, men gud va skönt med ett liv utan pillande och meckande var och varannan natt. :D

Ser fram emot FW 2.04, BC hur får du all förhandsinfo?

Postad 20 augusti 2010 - 13:59

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Kan inget annat än instämma. Dumpade min htpc efter 4 år av meck, vet inte hur många veckor(månader?) av mitt liv som jag pillat och haft mig. Visst är en htpc överlägsen i mångsidigheten, men gud va skönt med ett liv utan pillande och meckande var och varannan natt. :)

Ser fram emot FW 2.04, BC hur får du all förhandsinfo?

High-Five!
Beta-testare

MPC-club är också med och betatestar, och de brukar dessutom lägga ut alla nyheter.

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 20 augusti 2010 - 14:02.

Postad 20 augusti 2010 - 14:03

Unregistered6e02676c
  • Unregistered6e02676c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

High-Five!
Beta-testare

//BC

Kul! Bra att ha dig här på forumet, så kanske du kan tipsa oss om vad som komma ska. :)

Postad 20 augusti 2010 - 14:07

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Kul! Bra att ha dig här på forumet, så kanske du kan tipsa oss om vad som komma ska. :D

Absolut!
Tidigare var det mest frustrerande, men nu verkar det som att de lagt i en högre växel på mjukvaruutvecklingen!
Saker och ting faller på plats på löpande band.
Om jag förstått det rätt så kommer även någon form av sökfunktion för media.
Vet inte riktigt hur det ska funka, men det låter ju lovande iaf. :)

//BC

Postad 21 augusti 2010 - 12:35

Palle_123
  • Palle_123
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej,

Är en glad ägare utav en TVIX N1.

Har stöt på lite problem. Har försökt läsa mig igenom denna problem via denna tråd och Google utan resultat.

Problemet jag stött på när är:
När jag har min N1 igång så är att den högra och vänstra kanten på både i meny och filmen försvunna.
Man kan säga att bilden är förvräng åt både vänster och höger. Så på den vänstra sidan ser jag inte Exit ikonen när jag är inne i setup menyn och på den högra sidan ser jag bara UoP utav texten Setup.

Jag har en Philips 37" LCD en av de första som kom med Full HD 1080P x 1920i. (Model: 37PF9830/10)
Har en Bose Hemabio system som heter V10.
Jag kör HDMI från N1:an till Bose och sen vidare därirån med HDMI till LCD.

Twixens inställningar på bild uppläsning är 1080P 60Hz med hastigheten 1080P 24hz.

Om jag kör med komposite (Röd, Vit,Gul) så får jag korrekt bild utan att kanterna försvinner.

Jag har den nyaste FW.

Någon som kan tipsa mig på vad som kan ha gått galet eller vad jag kan göra för att få rätt på detta.

Tack på förhand.

Postad 21 augusti 2010 - 12:51

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

Jag har en Philips 37" LCD en av de första som kom med Full HD 1080P x 1920i. (Model: 37PF9830/10)

Det verkar vara det som är problemet. Philips har i all sin vishet bestämt att denna TV alltid ska köra overscan.

Postad 21 augusti 2010 - 21:44

Palle_123
  • Palle_123
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det verkar vara det som är problemet. Philips har i all sin vishet bestämt att denna TV alltid ska köra overscan.

Jag läste under denna tråd något om overscan men jag hitta inget under tv:s meny som gjorde att man kunde ta bort det.

Jag har nu i alla fall lyckats få mina kanter i menyerna på min N1 under kalibrering menyn. Men jag har fortfarande problem med att filmernas kanter är borta. Testade även att kalibrera det men utan resultat. Eftersom inget hände när man tryckte höger pil eller vänster fil. Bara om jag tryckte pil upp och ner.

Vilken är den bästa inställningen för bästa bild på N1:an?

Tack på förhand.

Palle

Postad 21 augusti 2010 - 23:02

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Säkert nån som frågat innan, klarar tvixen vilket network share som helst? t.ex om jag ställer en fullproppad burk i garderoben och sharar ut den i det lokala nätet?

Postad 22 augusti 2010 - 08:25

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Säkert nån som frågat innan, klarar tvixen vilket network share som helst? t.ex om jag ställer en fullproppad burk i garderoben och sharar ut den i det lokala nätet?

Japp

//BC

Postad 22 augusti 2010 - 08:29

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Jag läste under denna tråd något om overscan men jag hitta inget under tv:s meny som gjorde att man kunde ta bort det.

Jag har nu i alla fall lyckats få mina kanter i menyerna på min N1 under kalibrering menyn. Men jag har fortfarande problem med att filmernas kanter är borta. Testade även att kalibrera det men utan resultat. Eftersom inget hände när man tryckte höger pil eller vänster fil. Bara om jag tryckte pil upp och ner.

Vilken är den bästa inställningen för bästa bild på N1:an?

Tack på förhand.

Palle

Du ska kunna ställa in bilden även för video. - verkar ju mysko att inget händer när du försöker.
Tänk på att de yttre hörnen på bilden är de som är blåa när du ställer in detta.
Om TV'n overscannar så ser du bara den vita mittenrutan, men det är alltså den yttre rutan med blåa hörn som ska passas till TV'n.
Om den är mycket utanför bilden så kommer det ta någon sekund av justerande innan du kan se den.

//BC

Postad 22 augusti 2010 - 10:49

Palle_123
  • Palle_123
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Du ska kunna ställa in bilden även för video. - verkar ju mysko att inget händer när du försöker.
Tänk på att de yttre hörnen på bilden är de som är blåa när du ställer in detta.
Om TV'n overscannar så ser du bara den vita mittenrutan, men det är alltså den yttre rutan med blåa hörn som ska passas till TV'n.
Om den är mycket utanför bilden så kommer det ta någon sekund av justerande innan du kan se den.

//BC

När jag ställer in bilden för menyn så finns en mitten ruta samt vita streck på undre och övre delen av bilden.
Först börjar jag med den vänstra sidan där jag trycket höger pil. Efter en stund kommer den vänstra vita strecket med den blåa hörnet. Sen fortsätter jag till punkt två där jag ställer in den högra kanten genom att trycka på vänster pil och efter en stund kommer den vita kanten med blåa hörnet. Detta gäller för menyn.

Sen när jag ställer in för video så existerar inte extra ruta i mitten bara vita streck på den undre och övre delen av bilden. Trycker jag på pil upp och ner rör de sig. Trycker jag på vänster och höger pil händer det inte mycket på bilden. Går man till stek två blir detta samma.

Fick igång min cover art igår fungerar klockrent men där försvinner de vänstra och högra kanten också samt vid film tittande.

Såg några inlägg tidigare där du BC gav råd om samma problem till en annan vet du hur det gick för den personen?

Vet någon varför man kan kalibrera meny bilden men inte video bilden? Vad kan felet vara här?
Är det så att N1:an inte vill kommunicera med tv eller är problemet på N1:an?

Tack på förhand.

//Palle

Postad 23 augusti 2010 - 16:22

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Vilken Firmware skall man köra till Tvix N1 ??
Ibland är ju inte den nyaste den bästa..

Postad 24 augusti 2010 - 10:54

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Sen när jag ställer in för video så existerar inte extra ruta i mitten bara vita streck på den undre och övre delen av bilden. Trycker jag på pil upp och ner rör de sig. Trycker jag på vänster och höger pil händer det inte mycket på bilden. Går man till stek två blir detta samma.

Problemet för dig är nog att du har jätte mycket overscan.

Du ser helt enkelt bara övre och undre sträcket på bilden.

Vid steg ett ska du trycka vänsterpil (håll knappen inne) tills de TVÅ sidosträcken dyker upp på var sida.
Tryck även pil ner för så att de BÅDA sträcken syns i över och underkant.

Vid steg två flyttar du rutan så att den hamnar mitt i bild.

//BC

Postad 24 augusti 2010 - 12:11

Palle_123
  • Palle_123
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Problemet för dig är nog att du har jätte mycket overscan.

Du ser helt enkelt bara övre och undre sträcket på bilden.

Vid steg ett ska du trycka vänsterpil (håll knappen inne) tills de TVÅ sidosträcken dyker upp på var sida.
Tryck även pil ner för så att de BÅDA sträcken syns i över och underkant.

Vid steg två flyttar du rutan så att den hamnar mitt i bild.

//BC

Verkar som jag verkligen har mycket overscan.
Stämmer väl ser bara den övre och undre strecken. Saknar den högra och vänstra.
Testade igår att hålla ner vänster pil riktigt länge typ i 1 min men inget hände.
Skall man hålla in den längre än den tiden?

Skall testa igen när jag kommer hem. Skall även testa att grundinställa boxen och börja om.

Om inte detta skulle fungera var kan felet vara? Är det min TV eller N1:an?
Har du några andra tips som man kan testa?

En sak till jag undrar när man grundinställer N1:an så går den aldrig tillbaka till fabriks FW. Den har den nyaste FW men sllt annat blir grund inställt.

Uppskattar verkligen den hjälp man får. Denna case har blockerat min hjärna en hel vecka. Kommer inte kunna få lugn och ro förän jag fått detta löst :))

//Palle

Postad 24 augusti 2010 - 12:26

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Verkar som jag verkligen har mycket overscan.
Stämmer väl ser bara den övre och undre strecken. Saknar den högra och vänstra.
Testade igår att hålla ner vänster pil riktigt länge typ i 1 min men inget hände.
Skall man hålla in den längre än den tiden?

Nej, verkligen inte. Borde räcka med 5-10 sekunder

Skall testa igen när jag kommer hem. Skall även testa att grundinställa boxen och börja om.

Om inte detta skulle fungera var kan felet vara? Är det min TV eller N1:an?
Har du några andra tips som man kan testa?

Jag kan inte återskapa felet själv, så jag vet inte.
Har ju svårt att tro att det beror på TViX'en om alla andra saker funkar.

En sak till jag undrar när man grundinställer N1:an så går den aldrig tillbaka till fabriks FW. Den har den nyaste FW men sllt annat blir grund inställt.

Nej, den rullar igång den FW som är installerad, men den återställer alla inställningar till standard.

Uppskattar verkligen den hjälp man får. Denna case har blockerat min hjärna en hel vecka. Kommer inte kunna få lugn och ro förän jag fått detta löst :))

//Palle

Jag förstår dig! Det är ju vansinnigt irriterande när det inte funkar som det ska!

//BC

Postad 24 augusti 2010 - 14:48

Palle_123
  • Palle_123
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nej, verkligen inte. Borde räcka med 5-10 sekunder

Jag kan inte återskapa felet själv, så jag vet inte.
Har ju svårt att tro att det beror på TViX'en om alla andra saker funkar.

Nej, den rullar igång den FW som är installerad, men den återställer alla inställningar till standard.

Jag förstår dig! Det är ju vansinnigt irriterande när det inte funkar som det ska!

//BC

Skall testa att ställa in allt som standard än en gång så får vi se vart det leder.
Sen tänkte jag höra med dig om det kan vara min Bose V10 anläggning som kanske ställer till det?
Har min HDMI inkopplad till den och sen vidare därifrån till TV.
Undrar om det finns någon overscan funktion på bose anläggningen som man kan stoppa. Skall även testa att koppla in den direkt till tv.

Får jag inte till det heller så kommer jag testa på en annan tv. Får jag inte till det där med så tror jag då är det något på Tvixen.

Har du någon erfarenhet eller vet var man kan köpa HDMI switch 2 till 1 som är bra?
Kan hända att min Bose är boven och eftersom man bara har en HDMI på tv så vill man ha möjligheten att köra både enheterna på tv men inte smatidigt.
Ljudet får man iställe ta in via den den optiska utgången på N1:an.
Blir det någon ljud skillnad när man kör ljudet via HDMI utgången eller via den digitala optiska utgången?

Som du märker så är man verkligen desperat nu för att få detta att fungera :))

Tack än en gång för all hjälp.

//Palle

Postad 24 augusti 2010 - 15:34

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Skall testa att ställa in allt som standard än en gång så får vi se vart det leder.
Sen tänkte jag höra med dig om det kan vara min Bose V10 anläggning som kanske ställer till det?
Har min HDMI inkopplad till den och sen vidare därifrån till TV.
Undrar om det finns någon overscan funktion på bose anläggningen som man kan stoppa. Skall även testa att koppla in den direkt till tv.

Det låter som en bra idé.
Mycket troligt att Bose-systemet är med och spökar. - Kan du testa att koppla TViX'en direkt till TVn?

Har du någon erfarenhet eller vet var man kan köpa HDMI switch 2 till 1 som är bra?
Kan hända att min Bose är boven och eftersom man bara har en HDMI på tv så vill man ha möjligheten att köra både enheterna på tv men inte smatidigt.

Har inte någon erfarenhet av externa HDMI switchar, men kjell & co har några modeller som är billiga, så det kan ju vara värt att prova en sån, utan att lägga en förmögenhet på det.

Ljudet får man iställe ta in via den den optiska utgången på N1:an.
Blir det någon ljud skillnad när man kör ljudet via HDMI utgången eller via den digitala optiska utgången?

HD-ljuden har för hög bitrate för att köra över SPDIF, men om din förstärkare/receiver ändå inte klarar att koda av dem så spelar det ju inte någon roll. DD, DTS och Stereo blir samma.

Som du märker så är man verkligen desperat nu för att få detta att fungera :))

Tack än en gång för all hjälp.

//Palle

Inga problem! :) hoppas du får fason på grejerna!

//BC

Postad 24 augusti 2010 - 15:45

TimeFliesWithRum
  • TimeFliesWithRum
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Har läst igenom hela tråden (puh!) och är väldigt sugen på en N1 nu.

Verkar som om de flesta som kör nätverk (kabel eller trådlöst) får nån form av problem.
Jag tänkte köra en extern HDD som jag uppdaterar vid datorn då & då.
Sedan HDMI direkt till min LG 50PK550N.

Firmware, uppdaterar man till senaste såhär?

* tanka hem till datorn
* lägg ut på extern HDD
* koppla in extern HDD till N1:an
* köra update

Ha de gott :)

Postad 24 augusti 2010 - 15:51

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Har läst igenom hela tråden (puh!) och är väldigt sugen på en N1 nu.

Verkar som om de flesta som kör nätverk (kabel eller trådlöst) får nån form av problem.

Well, jag har inte haft några problem alls med att köra över nätverk (varken trådat eller trådlöst) :)

Jag tänkte köra en extern HDD som jag uppdaterar vid datorn då & då.
Sedan HDMI direkt till min LG 50PK550N.

Den lösningen är verkligen rock solid!

Firmware, uppdaterar man till senaste såhär?

* tanka hem till datorn
* lägg ut på extern HDD
* koppla in extern HDD till N1:an
* köra update

Ha de gott :)

Man kan göra så, men det är enklare att ha den ansluten till ditt nätverk och uppdatera den "live" från setupmenyn.

//BC

Postad 24 augusti 2010 - 17:32

TimeFliesWithRum
  • TimeFliesWithRum
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Den lösningen är verkligen rock solid!

Tack för svar, vet inte om du var ironisk där? Om inte, varför är just den lösningen rock solid? :)

Postad 24 augusti 2010 - 17:51

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Tack för svar, vet inte om du var ironisk där? Om inte, varför är just den lösningen rock solid? :)

Tjo!

Jag tror inte BoneCutter var ironisk. Den lösning du tänker köra är ju den enklaste; inget nätverk, inget meck med routrar, inga IP-adresser som kan strula osv. om du förstår hur jag och troligen BoneCutter menar. En extern disk ansluten till TViX:en (om man inte har en intern som jag har) är det "enklaste" alternativet (rock solid). :)

Skälet till att en del inte får till det med sin TViX kan ha med hundratals faktorer att göra som att någon port inte är öppen, drivrutinerna är inte uppdaterade och det gör att filmen laggar, hastigheten är inte satt rätt osv. Det är såååå mycket som kan strula och har man dålig koll själv - ja då kan man ge sig på att det inte blir bättre med ytterligare en pryl. Skit bakom spakarna är också en vanlig felkälla när det inte fungerar som det ska. :)

Kort sagt så lär och bör din uppsättning fungera klockrent.

Postad 24 augusti 2010 - 18:01

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Ledsen om det verkade som att jag var ironisk. :)
Jag menade verkligen vad jag sa. USB-kabel till extern hårddisk ÄR rock solid.
Det är ju inget som kan gå fel om grejerna är hela.

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 24 augusti 2010 - 18:10.

Postad 24 augusti 2010 - 18:05

TimeFliesWithRum
  • TimeFliesWithRum
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Tjo!

Jag tror inte BoneCutter var ironisk. Den lösning du tänker köra är ju den enklaste; inget nätverk, inget meck med routrar, inga IP-adresser som kan strula osv. om du förstår hur jag och troligen BoneCutter menar. En extern disk ansluten till TViX:en (om man inte har en intern som jag har) är det "enklaste" alternativet (rock solid). :)

Skälet till att en del inte får till det med sin TViX kan ha med hundratals faktorer att göra som att någon port inte är öppen, drivrutinerna är inte uppdaterade och det gör att filmen laggar, hastigheten är inte satt rätt osv. Det är såååå mycket som kan strula och har man dålig koll själv - ja då kan man ge sig på att det inte blir bättre med ytterligare en pryl. Skit bakom spakarna är också en vanlig felkälla när det inte fungerar som det ska. :)

Kort sagt så lär och bör din uppsättning fungera klockrent.

Ledsen om det verkade som att jag var ironisk. :)
Jag menare verkligen vad jag sa. USB-kabel till extern hårddisk är verkligen rock solid.
Det är ju inget som kan gå fel om grejerna är hela.

//BC

Då är jag med på banan. :)

För mig kommer nog den lösningen vara bra, har inget emot att bära en HDD fram & tillbaka ett par ggr i månaden

Tack för förtydligandet! (trevligt forum detta verkar vara) :)

Redigerat av TimeFliesWithRum, 24 augusti 2010 - 18:06.

Postad 24 augusti 2010 - 19:50

drue
  • drue
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Okej, fick hem min N1 idag. Bild funkar bra, men får inte ut något ljud. Alls. Kör följande setup:

Tvix HD N1
Onkyo TX-SR606
Philips LCD TV
Allt kopplas via HDMI

Har uppdaterat till senaste FW (2.0.3), inställningar för ljudet är ställt till HDMI > allt digitalt. Tvingad passthrough på. Volymen på 15 (duh!). Har testat med filmer via nätverket och via USB. Fick ljud i TV när jag körde HDMI direkt till TVn och alltså utelämnade Onkyon, men går det genom stärkaren så är det knäpptyst. Har försökt googla på det, men närmsta jag kom var http://forum.canman....read.php?t=7433 som inte behandlar samma problematik. Någon som har en idé? Har inte provat att köra via optisk kabel än men vill ju kunna nyttja HD-ljuden så helst skulle jag ju vilja ha fungerande HDMI. Kan tillägga att jag kör PS3, HD tv-box från Comhem och blu-rayspelare felfritt genom Onkyon.

Dessutom hackar det ganska rejält när jag streamar över nätverket. Kör NetShare, men tror att det kanske hänger på att jag kör nätverket via strömuttaget. Anyhow, jag kan köra med USB-disk så länge, men det är rätt trist att inte få något ljud.

Redigerat av drue, 24 augusti 2010 - 20:19.

Postad 24 augusti 2010 - 20:20

TimeFliesWithRum
  • TimeFliesWithRum
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Okej, fick hem min N1 idag. Bild funkar bra, men får inte ut något ljud. Alls. Kör följande setup:

Läste igenom hela tråden tidigare idag och har bestämt för mig att detta problem avhandlats av en hel del personer på tidigare sidor.

Orkar inte leta men sök på i tråden på "stärkare" eller dylikt så hittar du nog rätt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.