Att konsumenterna är en trög massa. Det som gjorde att jag inte bytte var faktiskt frugan som inte ville förlora sina favoritkanaler som ligger i familjepaketet. Så jag fick ge mig, Allsvenskan, La Liga, Erdedivision, Championsship samt Bundesliga får bli mitt surrogat.Vad tror ni om det här?
http://www.dagensmed...icle2455878.ece
Viasat tar över Premier League 2010-2011
Postad 13 augusti 2010 - 19:51
Postad 13 augusti 2010 - 20:13

Och skicka över hockeyn tillbaka till Canal+.
Redigerat av Leatherface, 13 augusti 2010 - 20:14.
Postad 13 augusti 2010 - 21:49
Postad 14 augusti 2010 - 07:08
Vad tror ni om det här?
http://www.dagensmed...icle2455878.ece
Skit snack ifrån Canal +. Det var rejäl kö när jag ringde och sa upp mitt avtal.
Postad 14 augusti 2010 - 08:46
Postad 14 augusti 2010 - 09:10
Har alltid varit rejäla köer i varenda kundtjänst jag ringt till och oavsett vad det gäller.Skit snack ifrån Canal +. Det var rejäl kö när jag ringde och sa upp mitt avtal.
Många jag känner bryr sig inte ett skit om Premier League utan enbart hoceyn och filmerna.
Mycket mer värt pengarna än dom 199:- som Viasat Sport kostar nu.
Postad 14 augusti 2010 - 12:28
Har alltid varit rejäla köer i varenda kundtjänst jag ringt till och oavsett vad det gäller.
Många jag känner bryr sig inte ett skit om Premier League utan enbart hoceyn och filmerna.
Mycket mer värt pengarna än dom 199:- som Viasat Sport kostar nu.
Det stämmer inte alls. Många jag känner bryr sig inte ett skit om Holländska liga, speedway, golf, elitserien etc som sänds via Canal+.
Det är bättre sport urval på Viasat, Champions League, Premier League, NHL, Euroleague basket, FA Cup etc så det är absolut värt 199 kr per månad, även 289 kr per månad för Viasat Premium HD paket är mycket bättre än 449 kr per månad för Canal+Max! Canal+ abonnemang är överdrivet dyrt!
Postad 14 augusti 2010 - 12:43
Fotboll har jag noll intresse av.
Sen så har Canal+ mycket bättre filmer än vad TV1000 har.
Redigerat av Leatherface, 14 augusti 2010 - 12:44.
Postad 14 augusti 2010 - 13:27
Nej 449:- är billigt för att kunna se alla elitserie matcher + försäsongs matcher.
Fotboll har jag noll intresse av.
Sen så har Canal+ mycket bättre filmer än vad TV1000 har.
+1
Elitserien är mycket mer värt än de rättigheter som Viasat har. Visserligen var det inte kul att dom tog PL, för det var kul att se på då och då, men det är inte värt att lägga 200 kr i månaden för att få se det. Men jag tycker det är värt att lägga 449 kr för att se alla Elitserie-matcher, hockey-fantasten som ja e. NHL kan man ju se på ESPN America.
Men det var filmerna och serierna som fick mig att skaffa Canal+ från första början. Satt och valde mellan C+ & Tv1000 och bestämde genom att kolla igenom tablån en vanlig torsdag. TV1000 hade en film som jag ville se, C+ hade tolv

Postad 14 augusti 2010 - 13:44

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 14 augusti 2010 - 13:45.
Postad 14 augusti 2010 - 13:47
Postad 14 augusti 2010 - 14:22
Postad 14 augusti 2010 - 14:53
periodvisa problem med bild och ljud på viasat P.L HD, men detta beror nog på sändningarna från sky sport än på viasat eller comhem.... annars bättre än canal+sport hd
Japp. Sändningen från Sky var inte bra i 2. halvlek.
Postad 14 augusti 2010 - 15:17
BTW är det pling på 6:an ?
Annars tycker jag studion skötte sig hyfsat.
(Där satt 1:an på Villa)
Postad 14 augusti 2010 - 15:37
Elitserien är skit sportevangemang!
Hur många filmer från Canal+ kanalerna ser du per år??? Var ärlig nu!
Det handlar om en hel del repriser.
Postad 14 augusti 2010 - 15:50
Man får tycka vad man vill, du tycker att det är skit, det gör inte jag. Man bestämmer ju själv vad man vill titta på. Du tycker att Viasat har bäst utbud för pengarna, jag tycker Canal+. Jag tycker man får mycket för pengarna hos Viasat men det är inget som lockar mig. Då betalar jag hellre mer för att se det jag vill.
Postad 14 augusti 2010 - 16:40
Det ska vara engelsk kommentator på PL, så är det bara.
Postad 14 augusti 2010 - 20:44
Elitserien är mycket mer värt än de rättigheter som Viasat har.
Mao tycker du att elitserien är mer värt än CL,PL,FA Cup,EM-kval,F1,NHL?
Ja...vad ska man säga, tur att vi tycker olika.
Postad 14 augusti 2010 - 20:58
Att kolla på´PL med svensk kommentator är som att göka med kondom, ingen känsla alls.
Det ska vara engelsk kommentator på PL, så är det bara.
Helt rätt! Och på La Liga skall det vara spanska kommentatorer, vilket förklarar varför jag inte ser skiten. Och i Cl skall det vara...? Och på VM...? Esperanto?
Postad 14 augusti 2010 - 21:00
Mao tycker du att elitserien är mer värt än CL,PL,FA Cup,EM-kval,F1,NHL?
Ja...vad ska man säga, tur att vi tycker olika.
De enda jättebra sportevangemangen på Canal+ är LA LIGA och NBA basket! Eventuellt ATP tennis i hög klass om de nu visar allt detta i HD-kvalité?!?! Annars tycker jag att NBA basket utan Amerikanska kommentatörer är, precis som någon skrev tidigare om Premier League utan Engelska kommentatörer, "att göka med kondom".

LA LIGA i HD-kvalité, NBA i HD-kvalité, ATP tennis i HD-kvalite med mera... TACK!
Först då kan vi snacka om att Canal+Max abonnemang är värt 449 kr per månad!
Jag upprepar, hade några av Er som berömmer Canal+, sett andra Europeiska sportpaket som direktsänder högklassig världssport, då hade Ni spottat på Canal+ ALLA DAGAR i VECKAN!
Ni hade sagt att man fått skitsport för dessa pengar då! Så var tysta och dämpa ner beröm om Canal+, snälla!

Postad 14 augusti 2010 - 21:02
När Viasat uppträder som ett seriöst företag och betalar tillbaka det som de blåst mig på kan jag kanske tänka om, men det är väl helt otroligt med de som sitter på kundstänst i dagsläget då nya kunder är i fokus och de som redan skrivit på är helt ointressanta.
Redigerat av Huddingebo, 14 augusti 2010 - 21:03.
Postad 14 augusti 2010 - 22:13
Från Canal+ hemsida som ingen tycks kunna läsa.De enda jättebra sportevangemangen på Canal+ är LA LIGA och NBA basket! Eventuellt ATP tennis i hög klass om de nu visar allt detta i HD-kvalité?!?! Annars tycker jag att NBA basket utan Amerikanska kommentatörer är, precis som någon skrev tidigare om Premier League utan Engelska kommentatörer, "att göka med kondom".
![]()
LA LIGA i HD-kvalité, NBA i HD-kvalité, ATP tennis i HD-kvalite med mera... TACK!
Först då kan vi snacka om att Canal+Max abonnemang är värt 449 kr per månad!
Jag upprepar, hade några av Er som berömmer Canal+, sett andra Europeiska sportpaket som direktsänder högklassig världssport, då hade Ni spottat på Canal+ ALLA DAGAR i VECKAN!
Ni hade sagt att man fått skitsport för dessa pengar då! Så var tysta och dämpa ner beröm om Canal+, snälla!
Utöver La Liga, Elitserien i ishockey och Allsvenskan, kan du på CANAL+ Sport HD också följa italienska Serie A i HD-kvalitet, liksom tennis, NBA, Major League Soccer och Ultimate Fighting Championship (UFC) i överlägsen bildkvalitet..
Och för Canal+ Sport HD så räcker det med abbonemang på Canal+ Sport eller Total.
Och jag håller med Elitserien är värt mer än allt det Viasat Sport har som jag inte tycker är värt 199:-/mån.
NHL är ju intressant så möjligen Viasat Hockey kanalen på sin höjd men känns lite dyrt med 119:-/mån för den och har ju redan ESPN America också.
KHL/Hockeyallsvenskan är ju såklart lite intressant med men kan leva utan det.
Får väl se hur jag gör efter bindningstiden är slut ifall man behåller Viasat Sport.
Redigerat av Leatherface, 15 augusti 2010 - 02:05.
Postad 15 augusti 2010 - 09:38
Postad 15 augusti 2010 - 10:15
Postad 15 augusti 2010 - 10:33
Detta kanske inte är helt rätt tråd att fråga i, men vet någon om svenska kanaler har köpt rättigheter för Serie A? Och vilka i så fall?
Tv4 sport
http://www.fotbollsk...rt_nasta_sasong
Redigerat av Unregistered99f076a3, 15 augusti 2010 - 10:35.
Postad 15 augusti 2010 - 11:26
Så 'Viasat PL HD' sänder i 1080i medans 'Viasat Sport HD' kör 720p som vanligt?Efter 1. halvlek mellan Spurs o City ser Viasats PL-satsning mycket bra ut. Holmström/Strömberg är duktiga kommentatorer, bilden och ljudet är kanon (två mindre sandningsstörningar dock). PL HD är sannolikt från Sky sport HD med engelska komentatorer. Denna kanal sänder i 1080i medan Vaisat Sport HD kör i 720p. Bäggge sändningarna är klart bättre bildmässigt än Canal + Sport HD, som led av tydliga problem med sin 1080i-sändning
Postad 15 augusti 2010 - 12:19
Serie A och La Liga kommer även sändas på Canal+ Extra kanalerna utöver dom vanliga sändningarna på Canal+ Sport och TV4 Sport.Detta kanske inte är helt rätt tråd att fråga i, men vet någon om svenska kanaler har köpt rättigheter för Serie A? Och vilka i så fall?
Redigerat av Leatherface, 15 augusti 2010 - 12:41.
Postad 15 augusti 2010 - 12:25
Så 'Viasat PL HD' sänder i 1080i medans 'Viasat Sport HD' kör 720p som vanligt?
Viasat Sport HD kommer att byta till 1080i i slutet av september
Postad 15 augusti 2010 - 15:40
Fan också! Det kan ju inte bli bättre bild än vad det är nu

Postad 15 augusti 2010 - 18:10
OK, kommer dom då sända allt i 1080i på den kanalen inklusive Champions League? För dom kommer väl knappast switcha upplösning fram och tillbaka...Viasat Sport HD kommer att byta till 1080i i slutet av september.
Postad 16 augusti 2010 - 11:57
dom verkar redan ha bytt.. jag hade 1080i igår iaf..
Postad 16 augusti 2010 - 12:03
Postad 16 augusti 2010 - 17:07
Irriterande att bilden hade en sekunds fördröjning jämfört med ljudet på Viasat Sport HD igår, har upplevt detta när man tittar på amerikansk fotboll också.
Jag håller med, när ska de få ordning p dessa problem? Har ju varit likadant på nästan alla HD kanaler i flera år.
Postad 16 augusti 2010 - 17:12
Postad 16 augusti 2010 - 17:18
OT men bevisar att skilsmässan mellan C+ och PL inte är helt smärtfri.
Postad 16 augusti 2010 - 19:48
Jag håller med, när ska de få ordning p dessa problem? Har ju varit likadant på nästan alla HD kanaler i flera år.
Ser via Comhem
Kändes som mer än en sekund i första halvlek på Liverpool-Arsenal. Dock verkade det ha fixats i andra halvlek. Kan inte hålla med om att HD kanalerna generellt har detta problem längre. Har i princip inte märkt av det sen det första året 1996-97. Har både ComHem och Canal Digital
Värre var ju när man kom hem till sin inspelade match och börjar titta och de lyckats med konststycket att lägga ut en kamera som följer en spelare i början. Eftersom det var inspelat kunde jag inte slå över till SD iheller. Vilket fiasko. Någon som vet om det var likadant i SD varianten?
En annan undring är varför dom inte kan lägga ut sin studio sändning i HD kanalerna i pauserna?
Canal+ gjorde aldrig det men vi fick ibland den norska studion (som var mycket bättre än den svenska så tack för det), ibland de engelska pausrepriserna (också helt ok) men ofta ingenting. Viasat körde de engelska repriserna i alla fall i denna matchen. Eftersom jag pga jobb oftast tittar inspelat så slutar det oftast med att jag bara snabbspolar förbi pausen men det verkar konstigt och helt slumpmässigt.
En annan fråga är varför Viasat har samma problem som Canal+ hade med att byta över från de engelska kommentatorerna till de svenska direkt i början på sändningarna? Hade inte haft något emot att de körde med de engelska (även om jag förstår att det inte kommer att bli standard, kul om man kunnat välja dock) men de kunde väl i alla fall göra jobbet lite proffesionellt? Känns som om någon slitter och leker lite slumpmässigt med reglagen som skickar ut ljudet. I Liverpool matchen var det dessutom mp3 ljud i 32kbps klassen. Känns som om de köpt över samma folk som skötte det praktiska hos Canal+. Kanske varit bra om de kollat kompetensen först.
Så kortfattat efter första matchen jag sett:
Kasst ljud (som dom bad om ursäkt för själva), rejält felsynkat ljud, fel kamerabild i inledningen (5 minuter?), ingen pausstudio och fel resultat. Ingen bra början Viasat.
Redigerat av Unregistered81406615, 16 augusti 2010 - 19:50.
Postad 17 augusti 2010 - 00:06
Canal+ HD Mix kommer om ett par månader till Boxer. Är i princip Canal+ Film HD och Canal+ Sport HDFick precis erbjudande från Boxer att "prova på" C+ i 12 månader för 114:- de första sex månaderna och sedan 214:- resterande sex. Killen visste dock inget om HD-kanalerna så jag tackade nej.
OT men bevisar att skilsmässan mellan C+ och PL inte är helt smärtfri.

On topic: Såg att Premier League HD hamnat i kanallistan nu. Någon som vet hur länge den frivisas hos Com Hem?
Redigerat av jan_bananberg, 17 augusti 2010 - 00:17.
Postad 17 augusti 2010 - 15:15
Canal+ HD Mix kommer om ett par månader till Boxer. Är i princip Canal+ Film HD och Canal+ Sport HD
Killen jag pratade med hävdade att sändningstillstånden inte var klara så han hade inte mycket koll:)
Postad 18 augusti 2010 - 10:10
On topic: Såg att Premier League HD hamnat i kanallistan nu. Någon som vet hur länge den frivisas hos Com Hem?
Månaden ut tror jag
Postad 18 augusti 2010 - 12:31
Irriterande att bilden hade en sekunds fördröjning jämfört med ljudet på Viasat Sport HD igår, har upplevt detta när man tittar på amerikansk fotboll också.
Hallå Tinboy!
Väldigt tråkigt att du upplevde problem med ljudet under matchen i söndags.
Får man fråga via vilken platform du såg matchen? Comhem, IPTV eller parabol?
Var i kontakt med våran tekniska support för bara en liten stund sedan, de bevaka Liverpool-Arsenal i söndags och lade inte märke till några problem med synkningen mellan ljud och bild. Det inkom så vitt jag vet heller inga samtal om detta till våran support. Det ska tilläggas att detta gäller sändningen via parabol.
Skulle vara kanon bra om du kunde skicka mig ett PM eller svara i den här tråden med information om vilken TV leverantör du har, modell av digitalbox samt vilken match och kanal detta gällde.
Om du skulle kunna skicka mig ovan information så ska jag ta och titta mer ingående på ditt problem.
MVH Linus Eriksson
Viasat Support
Redigerat av Linus Viasat support, 18 augusti 2010 - 12:32.
Postad 18 augusti 2010 - 12:59
Hallå Tinboy!
Var i kontakt med våran tekniska support för bara en liten stund sedan, de bevaka Liverpool-Arsenal i söndags och lade inte märke till några problem med synkningen mellan ljud och bild. Det inkom så vitt jag vet heller inga samtal om detta till våran support. Det ska tilläggas att detta gäller sändningen via parabol.
Skulle vara kanon bra om du kunde skicka mig ett PM eller svara i den här tråden med information om vilken TV leverantör du har, modell av digitalbox samt vilken match och kanal detta gällde.
Om du skulle kunna skicka mig ovan information så ska jag ta och titta mer ingående på ditt problem.
MVH Linus Eriksson
Viasat Support
De ljudfördröjningproblem som uppstår för mig vid Viasats direktsändningar i HD-kanalen (t ex NFL-matcherna och PL-matcjerna i helgen) levereras av Comehem. Lustigt nog så är det aldrig problem med Comhems sändningar av Canal + Sport HD

Postad 18 augusti 2010 - 13:10
Alltså har inte comhem problem allmänt med ljudet till hdkanalerna... det har ju varit uppe förr många ggr.TV4 HD är konstant ur synk för mig o andra kanaler då o då.Men eftersom inte ALLA har det och åren går blir det aldrig nån lösniung.De ljudfördröjningproblem som uppstår för mig vid Viasats direktsändningar i HD-kanalen (t ex NFL-matcherna och PL-matcjerna i helgen) levereras av Comehem. Lustigt nog så är det aldrig problem med Comhems sändningar av Canal + Sport HD
Har läst i en annan tråd att Tinboy också har Comhem, med det får han verifiera själv.
Postad 18 augusti 2010 - 13:56
Har Comhem som leverantör och kör med Humax HDPVR-1000c.
Precis som edsvallakung säger så är det flera kanaler som det är ljudsynkproblem.
Men det verkar bara vara när det är livesändningar.
Dock så har jag aldrig upplevt det på Canal+.
Postad 18 augusti 2010 - 17:13
Hejsan du kanske kan svara på varför man gjorde reklam på viasatondemand för PL för någon må¨nad sedan och tog bort det och verkar inte vilja sälja sina tjänster där.Hallå Tinboy!
MVH Linus Eriksson
Viasat Support
För mig med begränsad budget p.g.a studier hade det vart ett utmärkt alternativ och hade varit beredd betala en del för få se både NHL och PL.
Postad 18 augusti 2010 - 18:05
Jag också. Som jag tidigare skrivit var det också problem både med kvaliten på ljudet vilket var ett viasat eller Uk problem efter som man bad om ursäkt för det i sändningen samt problem med att fel kamera lades ut i sändning de första 5 minuterna eller så. Gissar att det var ett Viasat problem.
Har Comhem som leverantör och kör med Humax HDPVR-1000c.
Jag också
Precis som edsvallakung säger så är det flera kanaler som det är ljudsynkproblem.
Inget jag noterat men tittat väldigt lite på sistone
Men det verkar bara vara när det är livesändningar.
Vet ej tittat för lite
Dock så har jag aldrig upplevt det på Canal+.
Jag har men det var säker 3-4 år sen minst
Postad 20 augusti 2010 - 09:32
Jag svarade nyligen i en annan tråd angåpende detta ärende, länken till tråden hittar ni i slutet av detta inlägg.
När det gäller frågan angående reklam om premier league på www.viasatondemand.com så får jag be att få återkomma då jag inte har den informationen just nu. Dock kan jag säga vi inte kommer att sända några premier league matcher den vägen.
Länken till den andra tråden:
https://www.minhembi...howtopic=266741
MVH Linus Eriksson
Viasat Support
Redigerat av Linus Viasat support, 20 augusti 2010 - 10:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar