Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - XTZ 99.36/26 MKII

535 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 oktober 2012 - 20:46

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Sunfire Signature EQ12" :) ;)

Ne, men en REL R528 hade ju passat riktigt bra till dina XTZ, både utseendemässigt och i musiksväng.

vi får se när den dagen kommer :-) dröjer nog en månad eller två ;-)
Sunfire ser onekligen intressant ut

//Mike

Postad 11 oktober 2012 - 11:32

Lovsta
  • Lovsta
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Har fått hem mina 99.26 MKII nu. Håller på att spelar lite, första intrycken jämfört med MKI är att dom spelar med mer lugn och stabilare på något sätt och enhetligare, inget som sticker ut. Sen är dom här nya i kartong, så öppnar dom upp sig ytterligare kommer jag bli tvärnöjd.

MKII spelar helt klart med bättre sammanhållning, och känns till och med som att man skulle kunna pressa dom hårdare än dom gamla om man vill det. Och basen är absolut bättre. Helhetsmässigt är det utan tvekan en bättre högtalare. Och detta kan jag säga trots att det bara spelats musik nån timme på dom nya hittils.

Redigerat av Lovsta, 11 oktober 2012 - 13:29.

Postad 11 oktober 2012 - 15:52

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Har fått hem mina 99.26 MKII nu. Håller på att spelar lite, första intrycken jämfört med MKI är att dom spelar med mer lugn och stabilare på något sätt och enhetligare, inget som sticker ut. Sen är dom här nya i kartong, så öppnar dom upp sig ytterligare kommer jag bli tvärnöjd.

MKII spelar helt klart med bättre sammanhållning, och känns till och med som att man skulle kunna pressa dom hårdare än dom gamla om man vill det. Och basen är absolut bättre. Helhetsmässigt är det utan tvekan en bättre högtalare. Och detta kan jag säga trots att det bara spelats musik nån timme på dom nya hittils.

Ja de är helt fantastiska. Du har ju XTZ sen tidigare och du vet vad som händer efter X antal timmar, alla som köpt dom under 5000 kr måste ju ha gjort årets fynd, men de är klart värda sina 8000 kr som är ord. pris, vet inte om 5990 är tillfälligt pris eller inte.

//Mike

Postad 11 oktober 2012 - 16:18

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
Ska bli grymt intressant imorgon när jag får hem mina. ;)

Postad 11 oktober 2012 - 16:42

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Ska bli grymt intressant imorgon när jag får hem mina. ;)

Men som sagt, har haft 2 veckors heaven and hell med dessa :-) i början tyckte jag de lät bra som fan, sen dåligt, sen bra osv .. men nu 50-60 timmar senare så har de verkligen ändrat karaktär, diskanten har lugnat sig och låter helt underbart, basen sitter som ett smäck (ja inte djupbasen da), innan var den lite blöt och konstig. svårt att förklara. Spela så mycket du kan.

//Mike

Postad 11 oktober 2012 - 19:30

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Men hur spelar man in ett par högtalare? Jag bränner in min St50 genom att gradvis höja kontrast/färgstyrka. Tycker det verkar vettigt; och måste ju vara det nästan. men kan ju inte intensiv-spela-in ett par högtalare, dygnet runt, med grannar åt alla håll. så, hur gör man?

Postad 11 oktober 2012 - 20:37

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Men hur spelar man in ett par högtalare? Jag bränner in min St50 genom att gradvis höja kontrast/färgstyrka. Tycker det verkar vettigt; och måste ju vara det nästan. men kan ju inte intensiv-spela-in ett par högtalare, dygnet runt, med grannar åt alla håll. så, hur gör man?

Det är bara att använda dom som vanligt, hur mkt eller lite du har tillgång till.

Det som skiljer är ju bara tiden det tar innan dom släpper, tex 2 veckor mot 8 veckor.

Postad 12 oktober 2012 - 22:00

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
Har precis testat mina nya xtz 99.26 mkii...
Kan inte spela speciellt högt då lillgrabben sover.
Kan inte uttala mig om huruvida ljudet är mycket bättre än XTZ 99.26 som jag tidigare ägt då det gått något år sedan jag ägde dem nu, men det låter riktigt bra.
Då jag inte vill väcka huset har jag endast kunnat testa lite lugnare musik. (ex Gavin Mikhail, Melissa Horn, Ane Brun osv) Men vilken fin upplösning och seperation utav ljudet. Är allergisk mot essigt ljud (tänk Dali Concept) men märker inget sånt här. Tyckte iofs inte att "sss" var något problem hos mina xtz 99.26 mki heller så..

Negativt är väl att sweetspot blir något snäv med banddiskanterna, men det löste sig lätt genom att vinkla in högtalarna. Nu har jag inte lyssnat in någon bra placering utav högtalarna utan endast kört på känsla mest för att få testa redan idag.

Känns som att ljudet har hittat hem igen på ngt vis. Basen kan jag inte uttala mig om ännu pga låtvalen, men jag tyckte vanliga 99.26 klarade sig mycket bra. Det är trots allt stativare och inga feta partydunkare. Ljud är ju så individuellt, men detta passar verkligen mig. Är en allätare när det gäller musik. Vissa skulle väl säga att man inte har någon musiksmak alls. Men lyssnar på allt från Eminem till Melissa Horn. Dansband och klassik musik som Mozart är väl det jag ännu inte kan ta till mig. (läs gillar inte alls).

Intesseklubben antecknar att det står MKII bak på mina högtalare iaf. (klisterlappen baktill). Så jag förmodar att det är fixat nu. Det jag inte blev lika imponerad över är de "nya" högblanka stativen (99 glossy) som verkar vara lite nyare än de jag tidigare ägt. Den där "nya" XTZ loggan nedtill kan man ju bara slopa. Tankarna för mig till stereo-bänk a la Fischer (typ 80-tal). Men men. Dagens i-landsproblem. ;)

Just nu känns det iaf som välspenderade 4800kr..
Får se om man tycker likadant när förälskelsen lagt sig.

Redigerat av twebbas, 12 oktober 2012 - 23:15.

Postad 13 oktober 2012 - 18:15

Lovsta
  • Lovsta
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Det Blir bättre med inspelning. Redan direkt ur kartong tyckte jag MKII var bättre än mina inspelade MKI. XTZ 99.26 MKII är utan tvekan bästa högtalaren man kan få för pengarna, finns helt enkelt inte bättre!

Postad 15 oktober 2012 - 18:16

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Hur tungdrivna är 99.36 MK2orna skulle ni säga, har en Pioneer SC-LX72. Skulle den funka tror ni?

Redigerat av Mentos, 15 oktober 2012 - 19:23.

Postad 15 oktober 2012 - 18:56

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Hur tungdrivna är 99.36 MK2orna skulle ni säga, har en Pioneer SC-L72. Skulle den funka tror ni?

Det kommer den att göra :-) Har dock aldrig hört Pioneer så jag kan inte uttala mig om det är en bra matchning eller inte. Men XTZ trivs bra med ström starka, dynamiska stärkare, i värsta fall slunga på ett slutsteg för frontarna.

//Mike

Postad 21 oktober 2012 - 21:17

Oflax
  • Oflax
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hur tror ni en H/K 3490 funkar med 99.26orna? Räcker den till?

Postad 21 oktober 2012 - 23:32

HecoNad
  • HecoNad
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Hur tror ni en H/K 3490 funkar med 99.26orna? Räcker den till?

H/K är riktigt strömstarka så den räcker med största säkerhet till!

Postad 24 oktober 2012 - 02:18

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Kör ni med skydden på? Högtalarna är fula oavsett; men snyggare med, och det "känns" som det vore bra för ljudet (transparensen) att ta av dem.

Postad 24 oktober 2012 - 09:58

HecoNad
  • HecoNad
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Kör ni med skydden på? Högtalarna är fula oavsett; men snyggare med, och det "känns" som det vore bra för ljudet (transparensen) att ta av dem.

Jag tycker det är bra mycket snyggare (på 99.26) att köra utan och dessutom behöver diskanten all spridning den kan få...

Postad 24 oktober 2012 - 11:57

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Jag menade utan. Jo, precis; hört att banddiskant är ganska strålande (?). Diskanten låter verkligen sjukt bra...

Postad 05 november 2012 - 12:28

nurdman
  • nurdman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har sneglat på XTZ 99.36 MKII ända sedan jag investerade i en 99W10.16 Subb för ett drygt år sedan. När jag av en slump såg prislappen på 7.990:- var det inte mycket att tveka om. Slog samtidigt till på en ny front 99.26 MKII.
Jag har följt denna tråd och då jag inte är connoisseur av samma rang som övriga medlemmar, har jag fått förlita mig till era omdömen. Alla kommentarer tyder på att detta är hög kvalitet till bra pris, precis som jag eftersökte.
Fick hem burkarna för en vecka sedan och som ni förvarnat om lät de ganska flata till en början. Detta börjar nu släppa och jag får de där rysningarna av välbehag när ljudmattan börjar spricka upp och de separata inslagen träder fram i egen klarhet. Blir ljudkvalitén ännu bättre efter ytterigare inspelningstid, är jag mycket mer än bara nöjd.
Subben uppvisade samma fenomen, med lätt besvikelse i början och ståpäls efter någon vecka. Detta avfärdade jag tidigare som "ljudbögsnonsens" ända tills jag upplevde det själv.
Kör systemet på en NAD T747 vilket säkert ses som lättvikt för er experter, men denna amatör är mer än nöjd.

Tack allihop för vägledningen.! =)

Postad 05 november 2012 - 14:22

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 1
nurdman: Kan bara hålla med :). Haft mina lite mer äön en vecka nu (två kanske?) och blir bara mer o mer nöjd. Kul o höra att du är riktigt nöjd med subban också.. har helt klart haft tankar på en sådan, jag med - om än, då, kanske en större modell. Hur stort är ditt rum och hur väl tycker du kraften/en subb räcker till det? Hade tänkt mig skaffa en grym SVS-subba - för att sedan köpa en till när jag har råd - men det kostar ju verkligen..

Postad 05 november 2012 - 14:40

nurdman
  • nurdman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

nurdman: Kan bara hålla med :). Haft mina lite mer äön en vecka nu (två kanske?) och blir bara mer o mer nöjd. Kul o höra att du är riktigt nöjd med subban också.. har helt klart haft tankar på en sådan, jag med - om än, då, kanske en större modell. Hur stort är ditt rum och hur väl tycker du kraften/en subb räcker till det? Hade tänkt mig skaffa en grym SVS-subba - för att sedan köpa en till när jag har råd - men det kostar ju verkligen..

Öppen planlösning så "rummet" är nog bortemot 20 kvadrat. Subban räcker mer än väl till. Armhåren fladdrar ibland även när jag sitter i ett angränsande rum. ;)
Experterna kallar den ett bra köp, jag kan inte annat än att hålla med. Har svårt att se vitsen att skaffa kraftigare låda med mina förutsättningar. Men, som sagt, jag är en glad amatör.

Postad 05 november 2012 - 14:44

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Skönt som f*n med lite mindre rum... mitt är på 35kvm, med 2.9 till tak (om det spelar nån roll) så jag behöver ju lite större. Sen sen är frontarna, även om de har grym bas, stativare så... hmm... krävs bra subba här alltså. Två såna som du har hade ju kanske varit nåt; men till det priset kan jag lika gärna köpa en fet SVS; och få lite pengar över. Och, alltså... vet inte hur mycket uppgradering ens två XTZ 10:or hade varit i jämförelse med vad jag har nu;
så blir nog inte det ändå.

Du får gärna ta en titt i min nya tråd här i högtalarsektionen; behöver verkligen lite råd.

Postad 15 november 2012 - 11:17

onemike1970
  • onemike1970
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Har följt denna tråd och då jag har ett par 99.26 MK I har jag läst vad ni skrivit om uppgradering av filter. Det skulle vara intressant att veta om skillnaden blir lika stor till film. Jag uppfattar det som att jämförelsen mellan MK I och MK II oftast görs med musik men då jag till 90% använder min utrustning till film är det intressant att veta ur ett bioperspektiv om en uppgradering ger så mycket.
Jag har som sagt ovanstående stativare, center 99.25 MK I, W12.16 ICE L+R och 4 st 93.21 som surrounder. Någon som har erfarenhet av detta.
Har en Pioneer LX-81 som driver dessa och undrar också om ett 2 kanals-steg till frontarna skulle ge mer än en uppgradering av filter. Vad tror ni. Mångar pratar ju sig varma om XTZ:s egna steg och de verkar ju vara strömstarka men jämför man specen för W så är det ju ingen större skillnad mot min receiver. Behöver man inte gå upp mot t ex 2X200W för att det ska ge något? Såklart avlastar man ju receivern med ett extra steg men vad kan man förvänta sig.
Har haft Klipsch förut och märker tydligt att receivern nu får jobba hårda med XTZ frontarna när det vankas musik, Klipsch är ju lättdrivna, så nuvarande system kanske behöver lite hjälp i form av ett extra slutsteg.
Erfarenheter och tankar tas tacksamt emot!

/Micke

Postad 15 november 2012 - 20:47

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
"Har haft Klipsch förut och märker tydligt att receivern nu får jobba hårda med XTZ frontarna när det vankas musik, Klipsch är ju lättdrivna, så nuvarande system kanske behöver lite hjälp i form av ett extra slutsteg."<----Har hört att Pioneer (och många andra) överdriver med watt-talsangivelserna.
Vet inte om det här gäller bara förstärkare - eller även slutsteg - men 125, angivna,
förstärkarwatt kanske egentligen är 100. Det är 20%:ig skillnad; så 100w till - eller
vad du kan prata om - gör större skillnad än du tror. Kanske?

Postad 15 november 2012 - 20:52

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
"Har haft Klipsch förut och märker tydligt att receivern nu får jobba hårda med XTZ frontarna när det vankas musik, Klipsch är ju lättdrivna, så nuvarande system kanske behöver lite hjälp i form av ett extra slutsteg."<----Har hört att Pioneer (och många andra) överdriver med watt-talsangivelserna.
Vet inte om det här gäller bara förstärkare - eller även slutsteg - men 125, angivna,
förstärkarwatt kanske egentligen är 100. Det är 20%:ig skillnad; så 100w till - eller

Edit: nån mod kan väl ta bort mina 14 extraposter..

Redigerat av PavelNedved, 15 november 2012 - 20:53.

Postad 28 november 2012 - 19:46

Unregisteredd190fc4e
  • Unregisteredd190fc4e
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

får kolla kablaget men är ganska säker på att jag gjort det rätt... Har inte hunnit köra audyssey än pga små barn...

jag bytte till en primare spa 22 hd nu låter det magiskt :)

Postad 29 november 2012 - 18:34

Unregisterede44ab590
  • Unregisterede44ab590
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Edit: nån mod kan väl ta bort mina 14 extraposter..

Är det en hemmabioförstärkre så kan du slå av dina 125 på hälften, iaf om vi pratar alla kanaler drivna. Dessutom är det väl många som skryter med mycket effekt. Och hur har effekten uppmäts? Jo oftast vid 1Khz och THD på 1% , inget någon lyssnar på dagligen va?

Har ett Emotiva UPA-1 till varje 99.26mkII. Detta upplever jag som lagom. Vilket är 350 watts RMS @ 4 ohm (0.1% THD)
200 watts RMS @ 8 ohm (0.1% THD) 20hz-20khz.

Högtalarna öppnade upp rätt mycket när jag gick ifrån min marantz 2x50w ;)

Postad 29 november 2012 - 20:48

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
MKII för 5990 :- på cdon.se nu! :)
7490:- på Fyndbörsen, verkar som cdon glömt bort att höja...?

Postad 01 december 2012 - 20:40

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Beställde ett par 99.26 P nu, 2 sort på Fyndbörsen. Måste vara värda 3300:-, kan inte tänka mig annat :)

Nu till min fråga; har någon på forumet prövat att uppdatera passiva 99.26or till MKII? Fyndbörsen har inte det...Tänkte ifall att man blir sugen längre fram - om man läser de gamla inläggen ang 26orna så ska dom ju vara inte alls dumma från start?

Man har väl inte tummen mitt ihanden, så att snickra egna lådor för filtren är lugnt...tänkte bara om någon prövat att skohorna ner mkII-filtret i original-låddorna!

Postad 01 december 2012 - 20:55

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Beställde ett par 99.26 P nu, 2 sort på Fyndbörsen. Måste vara värda 3300:-, kan inte tänka mig annat :)

Nu till min fråga; har någon på forumet prövat att uppdatera passiva 99.26or till MKII? Fyndbörsen har inte det...Tänkte ifall att man blir sugen längre fram - om man läser de gamla inläggen ang 26orna så ska dom ju vara inte alls dumma från start?

Man har väl inte tummen mitt ihanden, så att snickra egna lådor för filtren är lugnt...tänkte bara om någon prövat att skohorna ner mkII-filtret i original-låddorna!

jo dom låter bra som mkI också lite mer ballanserad med mkII och lite lugnare diskant..

är ju samma låda så det ska nog inte vara nå problem att sätta i mkII filter i dom....

Postad 01 december 2012 - 23:25

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

jo dom låter bra som mkI också lite mer ballanserad med mkII och lite lugnare diskant..

är ju samma låda så det ska nog inte vara nå problem att sätta i mkII filter i dom....

Samma högtalarlåda, ja! Men filtret för mkII är ju större och kanske inte passar i mkI-lådan (finns inga 99.26 mkII p)

Postad 02 december 2012 - 11:19

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Samma högtalarlåda, ja! Men filtret för mkII är ju större och kanske inte passar i mkI-lådan (finns inga 99.26 mkII p)

ja men varför inte bara skita i filterlådan och stoppa filtret i högtalarlådan direkt och slippa flera skarvar och kablar dessutom

Postad 02 december 2012 - 11:49

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Finns troligtvis en anledning till att XTZ konstruerat den passiva så att man INTE ska ha det i själva högtalarlådan..
Frågan var om någon prövat att stoppa in nya filtret i gamla filterlådan, annars hade jag ringt Bonn-jocke och bett han skruva.. :P

Postad 02 december 2012 - 13:57

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Finns troligtvis en anledning till att XTZ konstruerat den passiva så att man INTE ska ha det i själva högtalarlådan..
Frågan var om någon prövat att stoppa in nya filtret i gamla filterlådan, annars hade jag ringt Bonn-jocke och bett han skruva.. :P

ja för dom va konstruerade för att ha till bas underdelen XTZ 99 W10.17 P därav utvändigt filter men finns ingen mening med det för det blir bara fler skarvar och kabel vilket aldrig är bra...

så in med filtren i lådan om du inte ska ha bas underdelen...

Postad 27 december 2012 - 18:15

blueesky
  • blueesky
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Någon som har ett tips på vilken receiver jag borde kolla på till ett surround med 99.36 mkii? Prisklass 10-15000

Postad 27 december 2012 - 18:38

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Någon som har ett tips på vilken receiver jag borde kolla på till ett surround med 99.36 mkii? Prisklass 10-15000

Det mesta passar XTZ men högtalarna blommar ut ju mer kräm de har. Tyckte min 99.36 mkI lät bättre med Onkyo 1007 än med Denon 3312

Postad 27 december 2012 - 18:42

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

som sagt redan så passar dom flesta som har bra med kräm.
jag hade nog sprängt budgeten och köpt en yamaha 3020 som hembiobutiken säljer för 17000.

https://www.hembiobu...p?pgrpnr=175610

Postad 27 december 2012 - 19:06

blueesky
  • blueesky
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

som sagt redan så passar dom flesta som har bra med kräm.
jag hade nog sprängt budgeten och köpt en yamaha 3020 som hembiobutiken säljer för 17000.

https://www.hembiobu...p?pgrpnr=175610

Visst är det lockande, men måste nog hålla mig till budgeten. Men jag borde väl inte förlora allt för mycket om jag går ner till yamaha 2020?

Postad 27 december 2012 - 19:10

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Köp en Marantz SR8001. Behöver du mycket moderna funktioner, och inte kan få det via PS3/liknande (vilket du KAN, och jag får, hd-ljud ifrån) så kanske den inte är att rekommendera, men annars så garanterat. Kostade 16000kr ny, för några år sedan (och har, enligt recensioner jag läst, i många fall identiska specifikationer med toppmodellen som kostade 45000kr samtidigit som själva ljudkvalitetén ska vara precis lika bra som Marantz nya 8xxx-modeller). Jag kör SR8001 med ett par XYZ 99.26 MKII o tycker det låter skitbra.

Postad 27 december 2012 - 19:16

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Köp en Marantz SR8001. Behöver du mycket moderna funktioner, och inte kan få det via PS3/liknande (vilket du KAN, och jag får, hd-ljud ifrån) så kanske den inte är att rekommendera, men annars så garanterat. Kostade 16000kr ny, för några år sedan (och har, enligt recensioner jag läst, i många fall identiska specifikationer med toppmodellen som kostade 45000kr samtidigit som själva ljudkvalitetén ska vara precis lika bra som Marantz nya 8xxx-modeller). Jag kör SR8001 med ett par XYZ 99.26 MKII o tycker det låter skitbra.

Kan bara hålla med, har du inte behov av 4k, 3D osv så finns det otroligt fina receivrar som har typ 2-3 år på nacken som var toppmodeller då men säljs för en struntsumma nu

Postad 28 december 2012 - 08:57

Unregistered988a90db
  • Unregistered988a90db
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det någon ägare till 99.36 MKII som har dem i vitt och möjligen kan lägga upp ett foto när näten sitter på?

Postad 29 december 2012 - 09:29

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0

Är det någon ägare till 99.36 MKII som har dem i vitt och möjligen kan lägga upp ett foto när näten sitter på?

Finns i mitt galleri...

Postad 21 januari 2013 - 17:11

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
något som inte kan upprepas för många gånger: Efter ett tag kolla alla högtalarskruvar. Jag kollade mina nu och kunde dra åt över ett halvt varv på varje.

//Mike

Postad 21 januari 2013 - 17:58

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
"Kan bara hålla med, har du inte behov av 4k, 3D osv så finns det otroligt fina receivrar som har typ 2-3 år på nacken som var toppmodeller då men säljs för en struntsumma nu"<----ja, och vissa grejer kan ju fås från andra håll (har man inte hd-ljud fixar en ps3, som går att köpa för 500kr på blocket, det åt en). 3d kanske kan va kul men har man inte 4k på tv:n (o vem har?) så klarar man sig nog där med :)

Kalla mig korkad men vilka skruvar är det du menar, exakt?= :

Postad 21 januari 2013 - 18:12

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

"Kan bara hålla med, har du inte behov av 4k, 3D osv så finns det otroligt fina receivrar som har typ 2-3 år på nacken som var toppmodeller då men säljs för en struntsumma nu"<----ja, och vissa grejer kan ju fås från andra håll (har man inte hd-ljud fixar en ps3, som går att köpa för 500kr på blocket, det åt en). 3d kanske kan va kul men har man inte 4k på tv:n (o vem har?) så klarar man sig nog där med :)

Kalla mig korkad men vilka skruvar är det du menar, exakt?= :

högtalarelement skruvarna ;-)

Postad 23 januari 2013 - 12:16

Perper89
  • Perper89
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 1
Beställde ett par blanksvarta 99.26MKII från CDON igår nu när de säljer dem för 5990 igen. Har sedan tidigare en XTZ 12.16S ICE och en Harman Kardon HK990. Har haft båda sedan i julas, och har hittills bara spelat dem tillsammans med ett par slitna Audio Pro Stage 55 som iofs låter väldigt bra för pengen jag gav (500kr för 5.0), men det ska bli kul att låta HK 990 visa sin potential! Hade tidigare en instegsreceiver från Yamaha, och ville inte köpa ett par fina högtalare utan något vettigt att driva dem med.

Ser verkligen fram emot resultatet, har inte haft chansen att provlyssna XTZ:s sortiment men om jag - mot förmodan - skulle bli missnöjd känner jag mig trygg med Buy & Try. Var urspungligen inställd på KEF:s R-serie, men när jag fått hem och känt på kvaliteten och ljudet på 12.16S fastnade jag för XTZ. Deras support (baselementet behövde bytas ut pga ett missljud) var också top notch.

Planen är att komplettera 99.26:orna med 10.17p vid senare skede och använda högnivå till dem. För att sedan skaffa en till 12.16s ICE att agera sub.

Hoppas nu på leverans av 99.26 innan helgen. Återkommer med intryck!

Postad 23 januari 2013 - 18:28

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Beställde ett par blanksvarta 99.26MKII från CDON igår nu när de säljer dem för 5990 igen. Har sedan tidigare en XTZ 12.16S ICE och en Harman Kardon HK990. Har haft båda sedan i julas, och har hittills bara spelat dem tillsammans med ett par slitna Audio Pro Stage 55 som iofs låter väldigt bra för pengen jag gav (500kr för 5.0), men det ska bli kul att låta HK 990 visa sin potential! Hade tidigare en instegsreceiver från Yamaha, och ville inte köpa ett par fina högtalare utan något vettigt att driva dem med.

Ser verkligen fram emot resultatet, har inte haft chansen att provlyssna XTZ:s sortiment men om jag - mot förmodan - skulle bli missnöjd känner jag mig trygg med Buy & Try. Var urspungligen inställd på KEF:s R-serie, men när jag fått hem och känt på kvaliteten och ljudet på 12.16S fastnade jag för XTZ. Deras support (baselementet behövde bytas ut pga ett missljud) var också top notch.

Planen är att komplettera 99.26:orna med 10.17p vid senare skede och använda högnivå till dem. För att sedan skaffa en till 12.16s ICE att agera sub.

Hoppas nu på leverans av 99.26 innan helgen. Återkommer med intryck!

Ser vi fram emot. ;)

Postad 26 januari 2013 - 16:47

tomasborlin
  • tomasborlin
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ser att XTZ 99.36 MK II Piano Black finns på fyndbörsen nu för 7990:-

Rätt bra pris eller? På cdon ser jag att dom ligger på 4995:- per styck.

Postad 26 januari 2013 - 17:02

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Ser att XTZ 99.36 MK II Piano Black finns på fyndbörsen nu för 7990:-

Rätt bra pris eller? På cdon ser jag att dom ligger på 4995:- per styck.

Normalpris är 9990 kr så 7990 kr e helt klart bra och de är värda varenda krona, enligt mig i alla fall ;-)

Postad 28 januari 2013 - 17:06

martymaar
  • martymaar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ni som kör eller har kört 99.26 med sub... vilken delning fastnade ni för? Håller på att trixa lite själv med detta och är nyfiken på vad ni tycker. Jag varierar min mellan fullregister, 40 hz och 80 hz, för det mesta har jag den på 80 för att jag tycker det ger det där extra trycket till hårdare musik. Har subben på ganska återhållen volym så den tar inte över på något sätt.

Postad 28 januari 2013 - 18:22

tomasborlin
  • tomasborlin
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Normalpris är 9990 kr så 7990 kr e helt klart bra och de är värda varenda krona, enligt mig i alla fall ;-)

Nu är dom uppe i 9990 igen, jag skulle ha slagit till...

Postad 28 januari 2013 - 19:26

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Gör en offert förfrågan så får du dom säkert för samma.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.