Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Benq W1300

483 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 January 2015 - 22:36

emiltinebo
  • emiltinebo
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Jag har nog lokaliserat flimmer-problemet. Efter att ha bytt ut Hdmi-kabeln till hdmi-splittern, funkar det mycket bättre. Får inga störningar nu. Dessa kablar alltså....... :)

Grymt! Vad kör du för kablar?

Postad 22 January 2015 - 10:27

gustis89
  • gustis89
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Grymt! Vad kör du för kablar?

Jag kör vanliga HDMI-kablar från kabelgiganten. Beställde 2 st nya idag. Dessa blev det: http://www.kabelgiga...ar.asp?id=10594

Jag tänkte byta ut min 10m-kabel som går till projektorn. Isåfall blir det en profigold: http://www.kabelgiga...ar.asp?id=16139

När det handlar om bara ett par meters kabel så ska det inte spela så stor roll vilken hdmi-kabel man tar. Jag ska testa mycket mer ikväll och se hur flimret beter sig. Kändes på något sätt att det gick bättre en stund igår när jag bytte ut hdmi-kabeln. Jag återkommer efter testet.

Postad 22 January 2015 - 10:43

Unregistereddb62400b
  • Unregistereddb62400b
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Jag kör vanliga HDMI-kablar från kabelgiganten. Beställde 2 st nya idag. Dessa blev det: http://www.kabelgiga...ar.asp?id=10594

Jag tänkte byta ut min 10m-kabel som går till projektorn. Isåfall blir det en profigold: http://www.kabelgiga...ar.asp?id=16139

När det handlar om bara ett par meters kabel så ska det inte spela så stor roll vilken hdmi-kabel man tar. Jag ska testa mycket mer ikväll och se hur flimret beter sig. Kändes på något sätt att det gick bättre en stund igår när jag bytte ut hdmi-kabeln. Jag återkommer efter testet.

Det skulle vara billigare att byta ut hdmi splittern för 299 kr som ett första test.

Postad 22 January 2015 - 11:21

gustis89
  • gustis89
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det skulle vara billigare att byta ut hdmi splittern för 299 kr som ett första test.

Sant. Dock så testade jag att köra utan splittern igår och det kändes som att det blev flimmer ändå efter ett tag. Jag vet inte om man måste starta om allting innan man sätter igång det, om signalen måste "startas om" på något sätt. Det som är märkligt är att det bara blir flimmer när jag kollar vi min dreambox. När jag kollar på film via mediaspelaren och spelar XBOX så funkar det klockrent!

Postad 23 January 2015 - 22:25

Unregisteredaee893b9
  • Unregisteredaee893b9
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Vad mycket kablar och flimmer det blev i tråden. Ingen som har något intressantare att berätta...?
Ni andra w1300 vad gjorde att ni fastnade för just denna?

Någon som kan svara på vad det betyder när man ska ange kontrasten för en viss projje, så skriver man "on/off"? Är det de projjar som har bländare eller?

Redigerat av Unregisteredaee893b9, 23 January 2015 - 22:50.

Postad 25 January 2015 - 18:56

Findus_boy
  • Findus_boy
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag köpte min w1300 för 1 vecka sedan och är mycket nöjd med vad den presterar.
men det finns några små saker som stör mig

1 ibland tjuter det en ilsken ton. Antagligen från fläkten tror jag. Är det vanligt?

Det är inget som stör mig men är lite nyfiken om det är ett normalt beteende.

2 Ibland när jag starta upp projektorn så fladdrar bilden. (blinkar fort). Ju vitare bilen är desto mer blinkar det.

Startar jag om projektorn så blir den normal igen.
Är detta något jag behöver oroa mig för?//Fredrik

Postad 25 January 2015 - 21:21

zephir
  • zephir
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Köpte en w1300 idag för att ersätta min Epson 3200 som krånglat och till slut tvärdött. Ganska skarp optik och fin bild överlag men... "Svärtan" räcker inte för mig. Det blir alldeles för grådaskigt i mörka scener. Inte heller ljudnivån håller måttet. Jämfört med Epsonen är fläktljudet påtagligt.

Jag åker på att dubbla (och litet till) budgeten och slanta upp för en hw40.

/r

Postad 27 January 2015 - 09:22

gustis89
  • gustis89
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Åkte in till Elgiganten igår med min Benq W1300 då jag haft lite problem med den gällande bilden osv. Det var 1 dag kvar av "öppet köp" Jag trodde att dem skulle skicka in den på service men döm om min förvåning när dem frågar mig om jag vill ta med mig en ny hem och testa istället.........:)

Killen kollade inte ens i den kartongen jag hade mig med om allt var med vilket är kul för att andra kedjor(nämner inga namn) brukar ju göra värsta kontrollen innan man godkänner en retur. Jag satte upp min nya projektor igår kväll och den funkade mycket bättre. Ljudet var inte alls störande och bilden var fantastiskt bra. Så grymt nöjd över hur Elgiganten hanterar dessa ärenden. Inte så konstigt att väldigt många väljer att köpa sina produkter hos dem.
Det sista han sa till mig var följande: "Ta denna och åk hem och testa. Är det så att den strular så får du komma tillbaka så byter vi ut den också mot en ny" Jag gick därifrån med ett stort leende på mina läppar :)

Postad 27 January 2015 - 15:53

Unregistereddb62400b
  • Unregistereddb62400b
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Räknade på vilket ljusutsläpp det blir för de olika bländartalen för BenqW1300 och det skiljer hela 35% i ljusflöde mellan min och max zoom. Eg om man flyttar bak projektorn och behåller samma bildstorlek med hjälp av zoomen tappar man som mest 35% ljus :wacko:

Redigerat av Unregistereddb62400b, 27 January 2015 - 16:20.

Postad 29 January 2015 - 22:59

Unregisteredaee893b9
  • Unregisteredaee893b9
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Intressant. Jag har min 3.3 m från en 90 tum duk. Får rätt bra med ljus då...

Kikade på skoj in till hembiobutiken och de hade hd50/161x bredvid w1070 och märkligt nog hade jag svårt att se någon skillnad. Ändå säger de att hd50 är ett klart steg upp. Kanske går att ställa in bättre dock. Skärpan tex var ungefär lika bra och då påpekade jag hd50 har en extra möjlighet till skärpa. Den var redan på, fick jag till svar...
Man kanske ska känna sig nöjd med w1300. Det skulle vara 3d då. Optoma har ju sin rf sändare som tydligen ska vara bättre än dlp link.

Postad 30 January 2015 - 10:12

Unregistereddb62400b
  • Unregistereddb62400b
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Min sitter på 4 m med full zoom och ger då 90". Nu tycker jag ljuset räcker till bra ändå men här finns det förutsättningar att få ut 40 % mer ljus med en närmare placering. Tycker bildkvaliten är fullt tillräcklig för mina behov. Att kunna köra i ljusare rum står dock på önskelistan men då måste det till en HC-duk :)

Postad 31 January 2015 - 12:35

Unregisteredaee893b9
  • Unregisteredaee893b9
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Fördelen med lite mer ljus är ju att om man har en grå duk som min tupplur typ...så behövs det lite mer tryck. Fast jag behöver den vita duken till 3d, så två dukar är idealiskt!

Man blir lite sur på alla de som testar projektorer. Har nog läst alla tester som finns, och har funderat lite på Optomas modeller. De skriver att skärpan är bra på både Benq och optoma, men skillnaden är rätt tydlig, till Benq´s fördel. Det bästa testet jag läst gav poäng, 1-10 för många olika egenskaper, (titta själv på avforums test), men ingen för skärpan... Sen inser man ju att det borde vara rätt svårt att få till alla poängerna rättvist med tiden. Har själv suttit i jury för olika musik instrument. När man kommer till nr 28 så vet man inte riktigt hur den första lät...Samma med projjar antar jag.

Postad 31 January 2015 - 13:23

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 0
Titta aldrig på poäng-betyg. Det säger inget faktiskt om någonting utan är främst till de för de som inte riktigt orkar läsa hela texten.

Ifall vi talar om optisk skärpa är det stor variation mellan exemplaren i den här prisklassen men alla kan förvänta sig att det är si och så eftersom kvalitetsoptik är dyrt.

Problemet med ordet ”skärpa” i många tester och omdömen är att det används som subjektiv beskrivning på i stort sett vad som helst. Kan lika gärna handla om att testaren har kört med olika nivåer av skärpefilter på modellerna som genomförs.

Postad 31 January 2015 - 17:34

Unregistereddb62400b
  • Unregistereddb62400b
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Varför testar man inte upplösning med tex en Nyqvist karta? Har idag inhandlat en Tupplur på IKEA :) Ska bli intressant att se skillnader mot vit riktig duk i olika situationer.

Postad 01 February 2015 - 13:43

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 0
En multiburst brukar vara standard för att lista ut hur skärpereglagen arbetar och för att kontrollera så att overscan och keystone är avstängt. Men att bedöma och framför allt att kvantifiera OTF är minst sagt besvärligt och ligger bortom möjligheterna för de som skriver recensioner.

Postad 02 February 2015 - 15:10

nisseposse
  • nisseposse
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har funderat på en w1300 med en Media Mount 108tum projektorduk. Har mellan 3-3,5 meter till väggen. Tror ni det skulle funka? Samt vad tror tycker ni om Media mounts dukar, jämfört med ex kingpins? Det är halva priset, värt?

Postad 02 February 2015 - 17:33

Unregistereddb62400b
  • Unregistereddb62400b
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Bet borde blir runt 108 " på 3,5 m. Testa i Benqs avståndskalkylator så ser du exakt.

Postad 03 February 2015 - 08:01

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Igår när jag slog på projektorn flimrade bilden under några minuter innan den stabiliserade sig. Har ej sett detta förut, problem att bekymra sig för?

Postad 03 February 2015 - 11:34

gustis89
  • gustis89
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Igår när jag slog på projektorn flimrade bilden under några minuter innan den stabiliserade sig. Har ej sett detta förut, problem att bekymra sig för?

jag hade samma problem. Flimrade uppe i hörnet vid tv-sändningar. Då använder den sig utav 50hz. Jag åkte in till elgiganten och fick den utbytt direkt. Har funkat perfekt sen det :)

Postad 04 February 2015 - 09:40

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
När jag satte igång projektorn idag så lät den mycket mer än den gjort tidigare. Nu är det ett brummande ljud som låter högt. Märkt att den flimrat en del när man ser tv sändningar framför allt där det är vitt och även då man byter bland de olika lägena på projektorn, cinema, normal osv. Flimrandet är inte jämt utan ibland, kanske inte går få bort helt? Vet inte om man ska oroa sig och åka in med den till elgiganten? Tråkigt om man får en ny som är sämre?

Redigerat av hedstrom, 04 February 2015 - 09:42.

Postad 04 February 2015 - 11:44

gustis89
  • gustis89
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

När jag satte igång projektorn idag så lät den mycket mer än den gjort tidigare. Nu är det ett brummande ljud som låter högt. Märkt att den flimrat en del när man ser tv sändningar framför allt där det är vitt och även då man byter bland de olika lägena på projektorn, cinema, normal osv. Flimrandet är inte jämt utan ibland, kanske inte går få bort helt? Vet inte om man ska oroa sig och åka in med den till elgiganten? Tråkigt om man får en ny som är sämre?

Mitt flimmer har försvunnit helt efter att jag bytte in den på elgiganten. Värt att testa! Du kan ju alltid lämna tillbaka projektorn inom 30 dagar.

Postad 04 February 2015 - 11:48

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Har haft den mer än 30 dagar så det är kört.

Postad 04 February 2015 - 14:06

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Kan nån hjälpa mig med att räkna ut vilken/vilka tum man får med denna projje om man kör med ca 4,90 lins till duk? Får ingen calculator att fungera ordentligt! Funderar på antingen 108" eller 117". Min gamla projje sitter på 4,90 och vill gärna ha denna på samma plats!

Redigerat av vinncent, 04 February 2015 - 14:07.

Postad 04 February 2015 - 15:50

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Kan nån hjälpa mig med att räkna ut vilken/vilka tum man får med denna projje om man kör med ca 4,90 lins till duk? Får ingen calculator att fungera ordentligt! Funderar på antingen 108" eller 117". Min gamla projje sitter på 4,90 och vill gärna ha denna på samma plats!

Du kan ju prova denna Benqs egna http://www.benq.com/...atiocalculator/
enligt den skulle du få 107" från 4,9m med zoom ratio 1,5 och 117 med zoom ratio 1,36 .

Redigerat av jimjans, 04 February 2015 - 15:54.

Postad 04 February 2015 - 16:00

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Du kan ju prova denna Benqs egna http://www.benq.com/...atiocalculator/
enligt den skulle du få 107" från 4,9m med zoom ratio 1,5 och 117 med zoom ratio 1,36 .

Ok tack för hjälpen! Har provat benqs men den funkade inte för mig av nån anledning! Men då verkar det inte vara nån problem för mig då jag även kan flytta projjen både fram och bak hur jag vill i rummet !

Postad 04 February 2015 - 16:07

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Ok tack för hjälpen! Har provat benqs men den funkade inte för mig av nån anledning! Men då verkar det inte vara nån problem för mig då jag även kan flytta projjen både fram och bak hur jag vill i rummet !

Om du skall ha 107 tums duk så är det precis på det avståndet bara så du vet, och det är beräknat från lins...

Postad 04 February 2015 - 16:15

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Om du skall ha 107 tums duk så är det precis på det avståndet bara så du vet, och det är beräknat från lins...

Ok tack! Blir nog 117" . Stod det något om hur långt ner den hänger från taket då?

Redigerat av vinncent, 04 February 2015 - 16:16.

Postad 04 February 2015 - 16:53

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Ok tack! Blir nog 117" . Stod det något om hur långt ner den hänger från taket då?

Beror ju hur högt upp till tak du har :)
Det står ca 2m från golvet...

Postad 04 February 2015 - 17:13

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Beror ju hur högt upp till tak du har :)
Det står ca 2m från golvet...

Har ca 240 cm tror jag! Låter ju konstigt om den ska vara 40 cm ner från taket! Man kanske lensshifta något! Projjen jag har nu är väl kanske 10-15 cm från taket !

Postad 04 February 2015 - 17:29

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Har ca 240 cm tror jag! Låter ju konstigt om den ska vara 40 cm ner från taket! Man kanske lensshifta något! Projjen jag har nu är väl kanske 10-15 cm från taket !

Sorry du måste nästan kolla själv det beror ju hur högt upp duken sitter m.m. Men det går att lenshifta upp och ner så du skall nog kunna få den 10 cm från tak om du inte skall ha någon jättekonstig placering av duk ...

Benqs kalkylator är i flash kanske därför du inte kan se den?

Postad 04 February 2015 - 17:45

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Sorry du måste nästan kolla själv det beror ju hur högt upp duken sitter m.m. Men det går att lenshifta upp och ner så du skall nog kunna få den 10 cm från tak om du inte skall ha någon jättekonstig placering av duk ...

Benqs kalkylator är i flash kanske därför du inte kan se den?

Aha.. Använder en iPad så det är kanske därför! Tack för all hjälp!

Postad 04 February 2015 - 19:50

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0

Mitt flimmer har försvunnit helt efter att jag bytte in den på elgiganten. Värt att testa! Du kan ju alltid lämna tillbaka projektorn inom 30 dagar.

Flimret kommer ibland tyvärr, kanske kan bero på tvsändningen? Fast ljudet projektorn lever idag står jag inte ut med, konstigt att den varit relativt tyst i över en månad men nu brummar massor. Har haft den mer än 30 dagar men tror ni att man skulle kunna byta in den mot en ny ändå eller hur går man till väga?

Redigerat av hedstrom, 04 February 2015 - 19:51.

Postad 04 February 2015 - 21:25

Unregistereddb62400b
  • Unregistereddb62400b
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Om ljudet är över spec borde det vara ett fel och berättiga till reklamation eller reparation. Gissar att något är fel om ljudet ökar markant och plödsligt.

Postad 04 February 2015 - 21:39

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Flimret kommer ibland tyvärr, kanske kan bero på tvsändningen? Fast ljudet projektorn lever idag står jag inte ut med, konstigt att den varit relativt tyst i över en månad men nu brummar massor. Har haft den mer än 30 dagar men tror ni att man skulle kunna byta in den mot en ny ändå eller hur går man till väga?

ringer benq och frågar om du inte vill ta det via Elgiganten... Det är flera som klagat på fläktarna på w1300 undrar om de valt för billiga och dåliga fläktar?

Postad 04 February 2015 - 22:51

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Den har varit relativt tyst sedan jag köpte den men sedan idag börjat låta massor. När man sätter på dynamic går ljudet ner massor sedan när man sätter på cinema går det upp igen. Ljudet är högt i dynamic som det borde. När jag sätter på cinema läget brummar nåt igång, som ett mörkt brummande ljud. Inget som haft samma problem?

Postad 05 February 2015 - 23:33

Robert Lind
  • Robert Lind
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har idag inhandlat en Tupplur på IKEA :) Ska bli intressant att se skillnader mot vit riktig duk i olika situationer.

Intresserad av din undersökning eftersom jag fick hem min w1300 igår och sedan många år har jag en tupplur som jag kör på och tycker bilden är bra. Men jag är inte spec duktig på att utvärdera (lite färgblind) och har därför funderat på att skrota tuppluren och skaffa en passande duk. Men det kanske inte behövs? eller finns det nån duk som passar w1300 som picken över i?
Har ett mörkt biorum med ljusgula väggar och tak, nästan vitt.

Redigerat av Robert Lind, 05 February 2015 - 23:34.

Postad 05 February 2015 - 23:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Har ett mörkt biorum med ljusgula väggar och tak, nästan vitt.

Hur får du ett nästan vitt rum att bli mörkt? Framför allt när du tänder lampa (har projektorn igång)?

Postad 06 February 2015 - 10:20

gustis89
  • gustis89
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Dem kan vara snälla och ge dig en ny. Det beror på vem som hjälper dig. Har du köpt den på elgiganten så är chansen ganska stor att dem hjälper dig direkt. Men vänta inte för länge. Brukar vara 30-35 dagar som gäller. Jag gick in dag 29 och fick en ny över disk. Tydligen så hade min projektor problem med 50hz (tv-sändningar) Det var då flimret kom. När man kollade på film via mediaspelare och spelade XBOX (60 hz) så funkade det perfekt.
Jag hade bytt ut projektorn direkt om jag var du! Kan ju vara sammanhängande med ljudet. Klart att projektorn låter ganska mycket i uppstart då färghjulet börjar snurra. Min blir tystare efter ett par minuter och det är inget jag stör mig på. Vissa stör sig på minsta lilla ljud men det är där vi människor är olika :)

Postad 06 February 2015 - 10:26

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Jag var inne på elgiganten med den igår. Någon ny fick jag inte, de skickade iväg den på reparation. Får hoppas att den fungerar som den ska när man får hem den igen.

Postad 06 February 2015 - 11:39

gustis89
  • gustis89
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag var inne på elgiganten med den igår. Någon ny fick jag inte, de skickade iväg den på reparation. Får hoppas att den fungerar som den ska när man får hem den igen.

Okej. Vi får hoppas på det bästa! Det jobbiga är ju att man är utan den i 3-4 veckor och strular den så måste man skicka in den igen osv :(

Vi håller tummarna! :)

Postad 06 February 2015 - 16:06

Robert Lind
  • Robert Lind
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hur får du ett nästan vitt rum att bli mörkt? Framför allt när du tänder lampa (har projektorn igång)?

Dur har rätt, av gammal vana så tänkte jag på mitt källarrum som mörkt men jag märker ju nu med projektorn igång att det blir rätt så ljust.
Åter till frågan finns det ngn rekomenderad duk till denna proj?

Postad 06 February 2015 - 16:20

Robert Lind
  • Robert Lind
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
dubbel

Redigerat av Robert Lind, 06 February 2015 - 16:22.

Postad 06 February 2015 - 23:03

Unregisteredaee893b9
  • Unregisteredaee893b9
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Såg hd50 och w1070 sida vid sida i dag. Det har ju skrivits så mkt bra om hd50. Hemmabiotidningen tyckte att det var en HELT annan klass på hd50! w1300 "klipper mot svart". "Hd50 har mindre posterisering och nyanser tonar helt enkelt mer elegant"

Var intresserad av hur mkt mer detaljer i mörka partier man skulle se på hd50 också, eftersom man skrivit mkt om det på andra ställen. Gäller fö andra Optoma modeller. Jag ställde in hd50 först och sedan w1070 efter den. Brydde mig inte så mkt om färgerna.

Lite ljus kommer in och slår mest mot högerväggen där w1070 visas.
Jag vet dessutom att bilder inte säger allt, men i detta fallet, en hel del tycker jag.
Vad tycker förståsigpåarna?

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredaee893b9, 07 February 2015 - 14:06.

Postad 07 February 2015 - 04:45

ninjamission
  • ninjamission
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Såg hd50 och w1070 sida vid sida i dag. Det har ju skrivits så mkt bra om hd50. Hemmabiotidningen tyckte att det var en HELT annan klass på hd50! w1300 "klipper i mot svart". "Hd50 har mindre posterisering och nyanser tonar helt enkelt mer elegant"

Var intresserad av hur mkt mer detaljer i mörka partier man skulle se på hd50 också, eftersom man skrivit mkt om det på andra ställen. Gäller fö andra Optoma modeller. Jag ställde in hd50 först och sedan w1070 efter den. Brydde mig inte så mkt om färgerna.

Lite ljus kommer in och slår mest mot högerväggen där w1070 visas.
Jag vet dessutom att bilder inte säger allt, men i detta fallet, en hel del tycker jag.
Vad tycker förståsigpåarna?

Några i avsforum påstod att HD50n hade en hel del bild brus men att 3d tekniken i HD50n är att föredra över Benqn.

Att Benqs 3d har en röd ton över bilden, och man mest ser den i de svarta partierna i 3d.
Har du testat 3dn på Benq 1070?

Redigerat av ninjamission, 07 February 2015 - 05:05.

Postad 07 February 2015 - 14:02

Unregisteredaee893b9
  • Unregisteredaee893b9
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Ja det var lite snack om brus, men det försvann... Inget jag såg något av. Det som skiljer w1300 och hd50 mest är ju att panoreringar går helt utan hack i hd50, men gillar man lite old-feeling så kanske inte w1300 är så dum... Nä men jag tyckte att w1070 som jag jämförde hd50 med, hackade mer än min w1300.

3d är jag också lite undrande över. Har ju sett w1300 och tycker det ser bra ut. Min är lite grön i stället för röd men bara utanför bilden vilket man glömmer snabbt, men Benq glasögonen är inte de bästa. Jag köpte ett par för 100kr och de var bättre och helt utan någon konstig färg.

Postad 07 February 2015 - 15:58

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Menar du att W1300 hackar vid panoreringar ? Och hur menar du att detta skulle vara old school feeling ?

Postad 07 February 2015 - 16:45

Unregisteredaee893b9
  • Unregisteredaee893b9
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Är du sarkastisk eller? Tror inte jag har lust att kommentera det, eftersom du tydligen är en av dom i inlägg nr 113 i "Måla vit duk ljusgrå".
Inte en enda reflektion för övrigt alltså...?
Dessutom var det w1070 som hackade ;)

Postad 07 February 2015 - 17:25

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Är du sarkastisk eller? Tror inte jag har lust att kommentera det, eftersom du tydligen är en av dom i inlägg nr 113 i "Måla vit duk ljusgrå".
Inte en enda reflektion för övrigt alltså...?
Dessutom var det w1070 som hackade ;)

???? Va? Kan du vara snäll och svara på frågorna? Hackar w1300 för då blir det inget köp för min del!

Du skrev ju att hd50 gick utan hack jämfört med w1300! Detta tolkar jag som att den hackar!

Redigerat av vinncent, 07 February 2015 - 17:47.

Postad 07 February 2015 - 17:55

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

???? Va? Kan du vara snäll och svara på frågorna? Hackar w1300 för då blir det inget köp för min del!

Du skrev ju att hd50 gick utan hack jämfört med w1300! Detta tolkar jag som att den hackar!

Kan ju bero på att hd50:an har en PureMotion technology om man gillar sånt blir ju lätt tvbilds känsla men panoreringar blir ju mjukare...

Postad 07 February 2015 - 18:44

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Kan ju bero på att hd50:an har en PureMotion technology om man gillar sånt blir ju lätt tvbilds känsla men panoreringar blir ju mjukare...

Tack!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.