Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson's nya hemmabio modeller 2014, TW5100, TW6600, TW6600W

788 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic PT-AE100 (Projektorer) 1 8.011764 (84) Inga priser
Epson EH-TW6600W (Projektorer) 5 8.071428 (13) Inga priser
Epson EH-TW6600 (Projektorer) 9 7.772726 (21) Inga priser
Epson EH-TW5100 (Projektorer) 2 7.25 (3) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 28 December 2015 - 02:25

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Hur fick man 10% ?
Det står bara 9990kr och jag har gått så lång dom till kortbetalningen. Ändå ändrades inte priset.

Hur lyckades du få 10% ?
Priset är 9990kr ända till betalningen den ändras inte. Utan det står att det skall dras 9990kr. Men fullföljde inte.

Verkar inte gå längre. Gick i ca 15-20min.

Postad 28 December 2015 - 02:34

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Verkar inte gå längre. Gick i ca 15-20min.

Udda. Kanske strular nu på natten. Får försöka imorgon igen.

Redigerat av doo, 28 December 2015 - 02:35.

Postad 28 December 2015 - 04:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Udda. Kanske strular nu på natten. Får försöka imorgon igen.

kan ju varit en bugg som de rättat till, det står ju att 10% inte gäller redan prissänkta varor

Postad 28 December 2015 - 08:58

buffel
  • buffel
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Hur fick man 10% ?
Det står bara 9990kr och jag har gått så lång dom till kortbetalningen. Ändå ändrades inte priset.

Hur lyckades du få 10% ?
Priset är 9990kr ända till betalningen den ändras inte. Utan det står att det skall dras 9990kr. Men fullföljde inte.

Jag hann också beställa med 10% rabatt, men nu när jag tittar igen ser jag att de har tagit bort det. Måste ha gjorts inatt.

Postad 28 December 2015 - 10:09

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1077 inlägg
  • 0
Vad skulle ni ha kombinerat en 6600 med för duk i ett relativt ljust (mattvitt tak och gul tapet) vardagsrum? Jag har ingen projektor sedan tidigare och efter en del läsande så inser jag att detta är minst sagt komplext. Förstår att högkontrast är att föredra men då är det ganska mycket pengar som ska fram (takmonterad duk är aktuellt). Så vad föreslår ni som ett budgetalternativ matchat mot 6600?

Postad 28 December 2015 - 13:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Är det någon av er som beställde inatt, som kommer få den levererad för under 9"? I så fall dubbel grattis :)

Postad 28 December 2015 - 13:49

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Är det någon av er som beställde inatt, som kommer få den levererad för under 9"? I så fall dubbel grattis :)

Jag skrev i projektorduk avdelningen men det verkar tvärdött där. Du verkar ha lite koll på det här så det känns rimligt att fråga i samband med köpet av 6600.

Om jag köper t.ex. denna duk https://www.netonnet...69/124639.9121/

Måste jag rulla ner den hela vägen så hela 60cm blackdrop är synligt? Eller väljer man själv hur långt man rullar ner duken?

Postad 28 December 2015 - 14:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Måste jag rulla ner den hela vägen så hela 60cm blackdrop är synligt? Eller väljer man själv hur långt man rullar ner duken?

Den fungerar som en rullgardin enligt utsago, har ingen erfarenhet själv av dessa :)  Är denna duk vad ekonomin räcker till?

Redigerat av mcmike, 28 December 2015 - 14:18.

Postad 28 December 2015 - 14:35

krabbis
  • krabbis
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag funderar på att införskaffa en 6600, den klarar väl att projicera en 100" bild från ett avstånd av 3854mm vägg till vägg? Är det för övrigt en vettig projektor att ha i ett hyfsat mörklagt rum? Jag köpte en Benq W1350 igår men funderar på att lämna tillbaka den. Är det någon som har koll som kan säga huruvida det är en bra idé? Jag är helt ny på det här..  :)

Är det stor skillnad i ljudnivå på fläktarna förresten?

Redigerat av krabbis, 28 December 2015 - 14:45.

Postad 28 December 2015 - 15:12

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Den fungerar som en rullgardin enligt utsago, har ingen erfarenhet själv av dessa :)  Är denna duk vad ekonomin räcker till?

Nejdå ekonomin går upp emot 3-4 tusen på duk. Men som nybörjare känns det lagom omotiverat. Jag kan förstå om man är insatt, och tycker att det är jättestor skillnad men för mig känns det som kabeldiskussionen.

Eldriven, klarar jag mig utan om man får mer duk för pengarna med manuell. Ramspänd går tyvärr inte då väggen är för kort då jag har snedtak. Jag har bara 150cm från golv till tak därför jag letar dukar som man inte måste dra ut hela blackdropen på för trots att bildytan är sisådär 112cm så blir det ändå närmare 2m i höjden, suck.

Jag funderar på att införskaffa en 6600, den klarar väl att projicera en 100" bild från ett avstånd av 3854mm vägg till vägg? Är det för övrigt en vettig projektor att ha i ett hyfsat mörklagt rum? Jag köpte en Benq W1350 igår men funderar på att lämna tillbaka den. Är det någon som har koll som kan säga huruvida det är en bra idé? Jag är helt ny på det här..  :)

Ta bara 1,32 x antal tum på duken. Sedan multiplicera med ca 2,53 för att få det i cm. Detta gäller endast för 6600, alla projektorer har olika projiceringsförhållanden. Med andra ord. Ja det går :).

Redigerat av PureBlue, 28 December 2015 - 15:22.

Postad 28 December 2015 - 15:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

23 vs 32db lågt lampläge tror jag det är till fördel Epsonen. Tycker den är väldigt tyst i sovrummet :)

den klarar väl att projicera en 100" bild från ett avstånd av 3854mm vägg till vägg? 

Jadå för att var exakt går den att ha mellan 2.91-4.74 meter lins/duk :)

Postad 28 December 2015 - 16:25

krabbis
  • krabbis
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tack för svaren! Det lutar nog mot Epson faktiskt. Jag läste dock någonstans att den inte inte klarar att leverera en behaglig bild i ett helt mörkt rum. Mitt biorum kommer ha mörkgrå väggar och vitt tak, två fönster med mörkläggningsgardiner är tanken. Är Benqen bättre under sådana förutsättningar?

Postad 28 December 2015 - 16:41

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Tack för svaren! Det lutar nog mot Epson faktiskt. Jag läste dock någonstans att den inte inte klarar att leverera en behaglig bild i ett helt mörkt rum. Mitt biorum kommer ha mörkgrå väggar och vitt tak, två fönster med mörkläggningsgardiner är tanken. Är Benqen bättre under sådana förutsättningar?

Nej det är nog ingen större skillnad finns nog inga projektorer i denna prisklass som levererar en bra svärta.

Då får du kolla efter begagnat istället där du kan få en projektor med bättre svärtabotten + justerbart iris på det viset kan du anpassa ljusstyrkan efter rummet .

När det gäller billigare projektorer tycker jag ofta DLP maskinerna levererar en bättre bild bla bättre rörelseskärpa sen är det väl en smaksak vad man föredrar klarar dock inte av DLP projektorer pga av rbe men det är en annan diskussion.

Redigerat av jimjans, 28 December 2015 - 16:48.

Postad 28 December 2015 - 19:50

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Efter samtal med elgiganten om deras nattpris.
Så fick även jag projektorn till 8990kr. Han tom bjöd på expressfrakt. Så det gäller att försöka iaf. 😄😁😀

Postad 28 December 2015 - 22:35

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Lite sugen på en tw660 nu när min panna ae900 snart fyller tio år :) Fortfarande inte bytt lampa, men det har börjat låta konstigt så jag antar att den är lite trött.

Synd att den vita är så pass mkt dyrare, vill helst inte ha en stor svart klump i taket, allt annat hemma är ju vitt nuförtiden.

Kan någon upplysa mig hur lång strömkabeln är så vore jag tacksam. Har en bit till uttaget så jag hoppas att sladden är tillräckligt lång.

Postad 28 December 2015 - 23:00

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Lite sugen på en tw660 nu när min panna ae900 snart fyller tio år :) Fortfarande inte bytt lampa, men det har börjat låta konstigt så jag antar att den är lite trött.

Synd att den vita är så pass mkt dyrare, vill helst inte ha en stor svart klump i taket, allt annat hemma är ju vitt nuförtiden.

Kan någon upplysa mig hur lång strömkabeln är så vore jag tacksam. Har en bit till uttaget så jag hoppas att sladden är tillräckligt lång.

Längd på kabel är väl ett mindre problem, bara att byta till kabel i lämplig längd. Är "vanlig" apparatkabel och finns på tex. Kjelle i 10m.

Bifogad fil  image.jpeg   11.95K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av lobo, 28 December 2015 - 23:01.

Postad 28 December 2015 - 23:03

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Förvisso. Men Epson kanske körde med nån egen mysko variant. Men den som medföljer är?

Postad 28 December 2015 - 23:15

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

,

Redigerat av Unregistered69f7f285, 28 December 2015 - 23:18.

Postad 29 December 2015 - 09:38

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Så fick även jag projektorn till 8990kr. Han tom bjöd på expressfrakt. Så det gäller att försöka iaf.

Beställde innan jag läste ditt inlägg, men har mailat EG så får se om man får den för 8990... men borde ju gå  :unsure:

Postad 29 December 2015 - 10:02

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Bör Epson 6600 med LCD teknik vara mer ljustarkare bättre svarta än äldre Optoma HD 65 med DLP teknik?

Postad 29 December 2015 - 12:07

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Så fick även jag projektorn till 8990kr. Han tom bjöd på expressfrakt. Så det gäller att försöka iaf.

Beställde innan jag läste ditt inlägg, men har mailat EG så får se om man får den för 8990... men borde ju gå  :unsure:

Jag är faktiskt ytterst förvånad att Elgiganten i efterhand sänker priset med en tusing trots att det egentligen var en tabbe från första början. Elgiganten förtjänar mycket mer cred än vad man vanligtvis ger dem.

Postad 29 December 2015 - 13:57

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

På prisjakt står det att det inte finns några recensioner alls. Varför är det så? 

Finns mängder med recensioner därute.

Ett exempel från ljudochbild.

http://www.ljudochbi...epson-eh-tw6600

Postad 29 December 2015 - 16:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Bör Epson 6600 med LCD teknik vara mer ljustarkare bättre svarta än äldre Optoma HD 65 med DLP teknik?

Epsonen är ljusstarkare och har högre upplösning svärtan vet jag ej det var så länge sen jag såg den .

Du får väl ta med optoman till butik och jämföra.

Postad 29 December 2015 - 19:49

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Jag är faktiskt ytterst förvånad att Elgiganten i efterhand sänker priset med en tusing trots att det egentligen var en tabbe från första början. Elgiganten förtjänar mycket mer cred än vad man vanligtvis ger dem.

Jag fick min projje idag :-)
Tipset är att ringa och prata då det är lättare att övertyga. Jag mailade först men fick nobben. Då ringde jag. Allt handlar nog om personen man pratar med och inte var dom jobbar :- )

Postad 29 December 2015 - 22:21

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Jag fick min projje idag :-)
Tipset är att ringa och prata då det är lättare att övertyga. Jag mailade först men fick nobben. Då ringde jag. Allt handlar nog om personen man pratar med och inte var dom jobbar :- )

Grattis! :) min är i Jönköping borde komma imorgon.

För mig är det inga problem jag fick den för 8991 eller vad det var, för jag var där när det var satt till det priset + 10% rabatt.

Jag är bara förvånad över att du + någon mer som skrev fick den för det rabatterade priset. Grattis ännu en gång.

Redigerat av PureBlue, 29 December 2015 - 22:21.

Postad 30 December 2015 - 17:07

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Kan någon vara go och hjälpa mig?  :)

Jag har har kopplat källan "PCn" till min Onkyo och out från den till projektorn. Bilden täcker inte hela duken, varför?

Eftersom projektorn inte kan stå centralt bakom duken så blir bilden högre på ena sidan, lens shift gör inte så mycket åt det, det verkar bara flytta bilden upp, ned, vänster oc höger men fixar inte själva förvrängningen.

Postad 30 December 2015 - 17:17

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Kan någon vara go och hjälpa mig?  :)

Jag har har kopplat källan "PCn" till min Onkyo och out från den till projektorn. Bilden täcker inte hela duken, varför?

Eftersom projektorn inte kan stå centralt bakom duken så blir bilden högre på ena sidan, lens shift gör inte så mycket åt det, det verkar bara flytta bilden upp, ned, vänster oc höger men fixar inte själva förvrängningen.

Projektorn är inte rakt riktad mot duken.

Postad 30 December 2015 - 17:29

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Hmm okej. Det var olyckligt trodde lens shift var till för det, på någon video där dem marknadsför projektorn så är den vid sidan av soffan och det går bra, lite synd får man säga.

Ang. varför bilden inte täcker hela duken? Ska jag zooma eller förstör det bilden?

Postad 30 December 2015 - 17:35

IZONNET
  • IZONNET
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hmm okej. Det var olyckligt trodde lens shift var till för det, på någon video där dem marknadsför projektorn så är den vid sidan av soffan och det går bra, lite synd får man säga.

Ang. varför bilden inte täcker hela duken? Ska jag zooma eller förstör det bilden?

Förstår inte riktigt vad du inte förstår med det svaret du fick.
Men jag försöker ändå.

Projektorn behöver inte står centrerat varken lodrätt eller vertikalt. Detta hanterar lensshift i den mån projektorn klarar det. Dvs du kan inte ha projektorn 70m från centrum på duken.

Din projektor står inte rakt helt enkelt. Vrid fysiskt på projektorn när den är påslagen så ser du vad som händer med bilden. Och du kan därmed lätt se hur fel projektorn står.

Postad 30 December 2015 - 18:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

klart du kan zooma helst skall det inte vara i ändlägena men prova du förstör inte projektorn huvudsaken är att du är nöjd med bilden.

Och som blev förtydligat i svaret ovan mitt svar hade inget med att göra om den satt centrerat till duken.

Redigerat av jimjans, 30 December 2015 - 18:14.

Postad 30 December 2015 - 19:05

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt vad du inte förstår med det svaret du fick.
Men jag försöker ändå.

Projektorn behöver inte står centrerat varken lodrätt eller vertikalt. Detta hanterar lensshift i den mån projektorn klarar det. Dvs du kan inte ha projektorn 70m från centrum på duken.

Din projektor står inte rakt helt enkelt. Vrid fysiskt på projektorn när den är påslagen så ser du vad som händer med bilden. Och du kan därmed lätt se hur fel projektorn står.

klart du kan zooma helst skall det inte vara i ändlägena men prova du förstör inte projektorn huvudsaken är att du är nöjd med bilden.

Och som blev förtydligat i svaret ovan mitt svar hade inget med att göra om den satt centrerat till duken.

Tack gubbar, jag menar det verkligen. Min första projektor någonsin.

Det jag undrar är om det går att kompensera för en projektor som är vriden snett inåt om jag gör mig begriplig. :P

Det vill säga om lensshift inte går längre åt höger t.ex. så måste jag vrida projektorn lite lite inåt.

Postad 30 December 2015 - 19:17

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Det jag undrar är om det går att kompensera för en projektor som är vriden snett inåt om jag gör mig begriplig. :P
Det vill säga om lensshift inte går längre åt höger t.ex. så måste jag vrida projektorn lite lite inåt.

nej inte utan artefakter det finns keystone men det blir inget bra bättre att placera projektorn rätt.

Postad 30 December 2015 - 19:22

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Då har jag införskaffat denna maffiga projektor. Min gamla var ju nästan en mini jämfört med denna :)

Någon som har lite tips ang inställningar, typ någon som är supernöjd och vill dela med sig. Funderar på att köpa en kalibreriingsskiva på sikt men tänkte kolla era settings avs bilden.

Postad 30 December 2015 - 19:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Jag som krånglade och mätte åt dig :) Blev det ingen bokhylla/hylla?

Postad 30 December 2015 - 19:51

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

nej inte utan artefakter det finns keystone men det blir inget bra bättre att placera projektorn rätt.

Även när den står rakt så är nedersta högra sidan större på något sätt än vänstra, vad beror det på?

Jag som krånglade och mätte åt dig :) Blev det ingen bokhylla/hylla?

Åt mig? :) Du måste ha citerat fel eller blandad ihop mig med någon annan?

Postad 30 December 2015 - 20:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Åt mig? :) Du måste ha citerat fel eller blandad ihop mig med någon annan?

Sorry blandade ihop det var en "rörig" rea natt och morgon :)

Postad 31 December 2015 - 00:05

lassemal
  • lassemal
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det nån som har tips på bra takfäste till 6600.
Den är rätt maffig så jag är osäker på om universalfästena räcker till

Postad 31 December 2015 - 00:28

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Även när den står rakt så är nedersta högra sidan större på något sätt än vänstra, vad beror det på?

Blir det inte bra hur du än vinklar ? Jag tror forfarande att du inte fått den helt rak.

Postad 31 December 2015 - 00:50

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Blir det inte bra hur du än vinklar ? Jag tror forfarande att du inte fått den helt rak.

Om du tänker dig skrivbordet i Windows 10. 

Längst åt vänster är det mer headroom och sen blir det smalare ju mer åt höger där klockan är det går. Skit irriterande faktiskt.

Postad 31 December 2015 - 01:00

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Längst åt vänster är det mer headroom och sen blir det smalare ju mer åt höger där klockan är det går. Skit irriterande faktiskt.

jo jag förstår vad du menar men alla gånger jag sett det har projektorn varit felplacerad.

Får du inte till det helt hundra kan du ju alltid projicera en bit ut på den svarta ramen du har runt duken.

Postad 31 December 2015 - 02:57

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Är det någon som inte fått till sin skärpa till 100% på sin tw6600 ?
Körde första filmen nu ikväll. Och antingen va höger ELLER vänstersida helt skarp men inte båda samtidigt. Inte ok. Men får väl ge den några timmar för att se om den blir bättre.

Är det någon som har eller har hittat några bra inställningar till tw6600 ?

/Olle

Redigerat av doo, 31 December 2015 - 02:57.

Postad 31 December 2015 - 03:37

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Körde första filmen nu ikväll. Och antingen va höger ELLER vänstersida helt skarp men inte båda samtidigt. Inte ok. Men får väl ge den några timmar för att se om den blir bättre.

/Olle

Tror inte 100% är möjligt. Får inte heller skärpan att vara 100 i alla hörn. Däremot finns det en del inställningar som hjälper. Kolla i Signal och sedan super-resolution,

Postad 31 December 2015 - 06:24

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Nollställ alla geometri-parametrar (Keystone och liknande) och ställ projektorn så rakt det bara går. Efter justeringen kan du börja igen med keystone om det behövs.   

Postad 31 December 2015 - 07:49

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Kan man göra något för att förbättra bilden så att panoreringar (kamerasvep, judder, eller vad det kallas) blir jämnare? Kollade på hobbit på blu-ray och kände att bilden inte riktigt presterade vid panoreringar. Har ställt in den på "snabb" men det hjälpte föga. Eller är snabb bara för spel?

Angående bildinställnigar, är det värt att köpa en kalibreriingsskiva? Blir det hyfsat mycket bättre? Har inte det ultimata rummet för bio med vitt tak och vita väggar. Frugan fick spel när jag föreslog att måla om till svart ;)

/Magnus (nyss köpt en tw6600)

Redigerat av magnus76, 31 December 2015 - 07:50.

Postad 31 December 2015 - 08:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det får man räkna med i denna prisklass, men det kan variera från enhet. Båda min har ojämn skärpa, men det syns inte när bilden "rullar" :)

Rådet jag kan ge dig är att köpa denna, då ställer du in grundläggande inställningar efter just dina förutsättningar  :)

http://therock.se/pr...d-basic-bluray/

Kan man göra något för att förbättra bilden så att panoreringar (kamerasvep, judder, eller vad det kallas) blir jämnare? Kollade på hobbit på blu-ray och kände att bilden inte riktigt presterade vid panoreringar. Har ställt in den på "snabb" men det hjälpte föga. Eller är snabb bara för spel?

Det har jag aldrig tänkt på, har inställt på snabb. Prova gärna och återkoppla :)

Angående bildinställnigar, är det värt att köpa en kalibreriingsskiva? Blir det hyfsat mycket bättre? Har inte det ultimata rummet för bio med vitt tak och vita väggar. Frugan fick spel när jag föreslog att måla om till svart ;)

Tycker jag absolut som jag skrev ovan inlägg :)

Efter justeringen kan du börja igen med keystone om det behövs.   

På vilket sätt skulle det hjälpa?

Postad 31 December 2015 - 08:50

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Keystone ska man väl absolut inte använda... :ph34r:  Bättre att få projektorn rakt mot duken... Sen finns väl Lens shift på dessa, vilket underlättar placeringen. :)

Vilket bra pris TW6600 är nere på nu, på elgiganten... Är riktigt sugen på att bli med projj igen, men det som va strängt när jag hade projj innan va ju dom stora fönstren vi har, har mörkläggningsgardiner, men "läcker" ju ändå genom lite under dagtid, och rummet är ganska ljust...

Den passar rätt bra annars som vrums projj?

Har en vit stor euroscreen rullduk liggande, utan svarta ramar, som jag hade kunnat köra på så länge, medans man spar ihop till en bättre duk för Vrummet...

Oh, vad tankarna går nu :ph34r:  :lol:

Redigerat av Garrett, 31 December 2015 - 08:52.

Postad 31 December 2015 - 09:33

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Det som gör 6600 osäker är de omdömen som skriver bilden hackar bla

Postad 31 December 2015 - 10:51

Unregisteredbac5a213
  • Unregisteredbac5a213
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag har inga problem med min tw6600 som jag köpe då elgiganten gav 10% extra dock fick jag inte de 10% i rabatt när jag skulle hämta ut den.

ingen oskärpa,inget hack i bild, inget högt ljud på fläkt

har ej kalibrerat bilden mer än mot tvns kalibrering

dock så undrar jag om duk?

ni som jobbar med detta, vad föreslår ni för duk? duken kommer vara i ett vardagsrum som är i söderläge med stora fönster i närheten

Redigerat av Unregisteredbac5a213, 31 December 2015 - 10:52.

Postad 31 December 2015 - 11:09

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Jag har inga problem med min tw6600 som jag köpe då elgiganten gav 10% extra dock fick jag inte de 10% i rabatt när jag skulle hämta ut den.

ingen oskärpa,inget hack i bild, inget högt ljud på fläkt

har ej kalibrerat bilden mer än mot tvns kalibrering

dock så undrar jag om duk?

ni som jobbar med detta, vad föreslår ni för duk? duken kommer vara i ett vardagsrum som är i söderläge med stora fönster i närheten

Åk och titta .

Jag personligen föredrar en högkontrast duk om projektorn skall sitta i ett vardagsrum de börjar från ca 10000kr och uppåt. 

Varför jag säger att du skall åka och titta är pga av att denna typ av duk har en del bieffekter hotspotting Shine m.m. men du får en kontrastrikare bild i en ljus miljö jämfört med en vit duk.

Om du tycker fördelarna överväger nackdelarna kan ingen  utan just du svara på så åk och titta själv. 

Redigerat av jimjans, 31 December 2015 - 11:10.

Postad 31 December 2015 - 11:19

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Får inte dessa calculatorerna att funka verka det som! Provar med att få en tw6600 att skjuta bilden på en 117" på 4,90 men då verkar det som att projjen ska hänga över 1 meter ner från taket! Kan ju inte stämma väl? Den har ju även lensshift.​

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.