Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell information om XTZ från Fyndbörsen AB.

485 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 March 2005 - 22:47

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Börjar testerna att bli klara???

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte om samtliga högtalare var beg/låne högtalare, men annars ska de väll spelas in en vecka först antar jag. Sen när de väl bildat sig en uppfattning så ska de fylla i någon form av raport och skicka in den till fyndbörsen som publicerar dem så snart samtliga har kommit in.

Har för mig att det skule fungera något åt det hållet.

Postad 02 March 2005 - 22:48

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
hm attans att jag varit borta från prisjakt senaste tiden, skulle varit kul att vara testpilot annars...
ska bli intressant att läsa hur de står sig mot HFLS1.

Postad 02 March 2005 - 22:50

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0

Håll inte andan, med biltemakomponenter så blev hfls-1 värderade till
"Närmre 20000:- än 10000:-"

Edit:
måste ha mkt kraft för att få ut reslutat av hfls-1.
2x50W t.ex. räcker inte ens inärheten till. Inte min GC iallafall.

Redigerat av KMJ, 02 March 2005 - 22:52.

Postad 02 March 2005 - 22:54

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Håll inte andan, med biltemakomponenter så blev hfls-1 värderade till
"Närmre 20000:- än 10000:-"

<{POST_SNAPBACK}>

hoppsan:) jämfört med xtz då eller nån annan? då tolkar jag det så att hfls1 är nära "dubbelt" så bra? om man nu kan säga så...?

edit: nej kraft behös, nån hade mätt upp känsligheten till 82db, skaplig tungdrivet... 2x200w sitter inte fel till dom.

Redigerat av Unregistered46a10d28, 02 March 2005 - 22:56.

Postad 03 March 2005 - 01:06

Ralle_81
  • Ralle_81
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0
Ja har inte ens fått mina testhögtalare än, får dom imorgon, så testerna lär inte bli publicerade förräns tidigast 2,5 veckor, 2 veckor testperiod sen ngra dagar administrativt arbete (skicka in testprotokoll o sånt)

/Rickard

Postad 03 March 2005 - 08:38

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0

hoppsan:) jämfört med xtz då eller nån annan? då tolkar jag det så att hfls1 är nära "dubbelt" så bra? om man nu kan säga så...?

Nja, inte jämfört med någon. Ett hififöretag bjöd in DIY:arna på träff för nån månad sedan med moroten att de fick testa sina konstruktioner på "riktig" apparatur :)

Då det var ett trevligt initiativ så var det visst ett antal personer med allt från moddade CD-spelare till slutsteg och högtalare närvarande. Det diplomatiska svaret från byggarna var i stil med "Ingen av sakerna fick skämmas" och från företaget så kom den ovan nämnda jämförelsen.

Ett utplock av företagets produkter:
Advantage & Bladelius
Transparent
Burmester
QRS

Postad 03 March 2005 - 12:08

Fyndbörsen AB
  • Fyndbörsen AB
  • 87 inlägg
  • 0
Hej

Nu är alla högtalare utskickade till testpersonerna som blev 9st (En betalde tyvärr in beloppet i tid och har inte hört av sig)

Nu väntar vi på testrapporterna som skall vara klara i mitten på Mars.

MVH Vi på FYNDBÖRSEN AB

Postad 04 March 2005 - 12:56

Unregisteredc786ddee
  • Unregisteredc786ddee
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Såg att KMJ har ett par Monitor Audio bronze i sitt galleri? skule vara väldigt intressant om en gemförelse kunde göras mellan XTZ och dessa högtalare i 6000 kr klassen!

Hej

Jag själv hade ett par MA bronze innan jag impulsköpte ett par WMT 99 och tycker faktiskt att XTZ passar mig och mina öron bättre. Jag har hållit på med hifi sedan slutet av 70-talet och har bla ägt en komplett Linnanläggning för ca 60kkr och rörstärkare mm. Och nej..jag är inte köpt av fyndbörsen :)

Mvh/Dan

Postad 04 March 2005 - 13:07

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Såg att KMJ har ett par Monitor Audio bronze i sitt galleri? skule vara väldigt intressant om en gemförelse kunde göras mellan XTZ och dessa högtalare i 6000 kr klassen!

Han kan inte jämföra dessa, i alla fall inte ståendes bredvid varandra.
Högtalarna bor numera i Lund. Jag köpte dom till en polare.......... :)

Postad 04 March 2005 - 13:08

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Hej

Jag själv hade ett par MA bronze innan jag impulsköpte ett par WMT 99 och tycker faktiskt att XTZ passar mig och mina öron bättre. Jag har hållit på med hifi sedan slutet av 70-talet och har bla ägt en komplett Linnanläggning för ca 60kkr och rörstärkare mm. Och nej..jag är inte köpt av fyndbörsen :)

Mvh/Dan

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt vad jag tyckte med!

Postad 04 March 2005 - 13:19

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Fyndbörsen: Jag förstår inte riktigt varför ni känner att ni behöver gå i svaromål här på forumet angående Proson och XTZ? Är  produkterna bra så vet kunderna detta. Alla produkter får både negativ och positiv kritik av kunder, så har det alltid varit, där är Proson och XTZ inget undantag. Om produkterna är bra så kommer den positiva kritiken vara i majoritet, dessutom tror jag inte att de här på forumet som inte gillar dessa högtalare ändrar uppfattning pga att ni som återförsäljare skriver upp dem........ :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det du säger är alltså att ett forum (där man som känt diskuterar) är meningslöst och att en debatt är dömd att misslyckas?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det är inte det jag säger. Men det var en fantasifull tolkning av det jag skrev, det ska du ha credit för...

<{POST_SNAPBACK}>

Du skriver ju själv att det är meningslöst att Fyndbörsen försvarar sina produkter från felaktig smutskastning. Dessutom drar du alla över en kant när du påstår att inga skeptiker kan ändra sig.

Postad 04 March 2005 - 15:01

Unregistered754400a0
  • Unregistered754400a0
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Här la jag en liten "teaser" nyss :) !

Postad 06 March 2005 - 21:17

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Här la jag en liten "teaser" nyss :rolleyes: !

<{POST_SNAPBACK}>

Kan påpeka att jag & Swed2 nu genomfört sida-vid-sida-testen av XTZ W2MT mot Elac FS 207,2 (12 tkr) & JMlab Chorus 716S (6 tkr), med elektronik Primare i-21...(9,5 tkr) och jag måste nog poängtera att det kan finnas en viss orsak till att vänta/längta tills våra omdömen är publicerade... ;)
Kan även tillägga att vi är till 99,99% helt eniga... :lol:

Swed2 är den officiella testpiloten, som dock är borta hela den kommande veckan. Därför blir testresultatet inte klart förrän efter nästa helg...! Och när det sedan får publiceras är väl upp till Fyndbörsen...?

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 06 March 2005 - 21:25.

Postad 06 March 2005 - 23:36

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Här la jag en liten "teaser" nyss :lol: !

<{POST_SNAPBACK}>

Kan påpeka att jag & Swed2 nu genomfört sida-vid-sida-testen av XTZ W2MT mot Elac FS 207,2 (12 tkr) & JMlab Chorus 716S (6 tkr), med elektronik Primare i-21...(9,5 tkr) och jag måste nog poängtera att det kan finnas en viss orsak till att vänta/längta tills våra omdömen är publicerade... :(
Kan även tillägga att vi är till 99,99% helt eniga... :lol:

Swed2 är den officiella testpiloten, som dock är borta hela den kommande veckan. Därför blir testresultatet inte klart förrän efter nästa helg...! Och när det sedan får publiceras är väl upp till Fyndbörsen...?

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Låter mycket intressant!

Bra att ni har valt att även prova mot högtalare i mindre prisklass än den dubbla.

Postad 07 March 2005 - 13:23

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Nämn gärna i raporten hur länge ni utförde testet, och hur länge högtalarna fick spela in sig.

Postad 07 March 2005 - 21:46

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Nämn gärna i raporten hur länge ni utförde testet, och hur länge högtalarna fick spela in sig.

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart... :(

Mvh JB

Postad 08 March 2005 - 07:23

hifiidiot
  • hifiidiot
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Vore lite kul att få veta hur många av testarna som faktiskt kommer behålla högtalarna.

Postad 08 March 2005 - 20:22

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Vore lite kul att få veta hur många av testarna som faktiskt kommer behålla högtalarna.

<{POST_SNAPBACK}>

går nog annars att tolka utifrån deras dokumentering ;)

Postad 09 March 2005 - 11:44

Pepsi
  • Pepsi
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Nu har även jag testat högtalarna (sida vid sida mot BD v.2) med en strömsvag yamaha 440 budgetstärkare... högtalarna har gått fasvända i källaren dygnet runt över en vecka... min sambo har haft en eller två invändingar mot detta. :blink:

En utförlig recension har jag också skrivit och jag publicerar den naturligtvis här på prisjakt när testet är färdigt. Kan avslöja så mycket att det finns både en hög med ris och en med ros. Och då är det inte mellanregistret som ligger i rishögen... :( Skämt åsido, jag har försökt att vara så neutral som möjligt och bara lyssnat på vad JAG gillar och inte gillar. Vad gäller betygen så är jag av den åsikten att jag hellre sätter det lägre betyget om jag är osäker så de betyg jag skickat till fyndbörsen är ärligt avvägda och äkta ur min synvinkel. Säger detta för att poängtera att jag som amatör ändå inte ger högsta betyg till allt som kostar 3-siffrigt (därmed inte sagt att jag inte kan ge höga - eller låga! - betyg).

Postad 09 March 2005 - 11:47

Pepsi
  • Pepsi
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

För 3000 kronor som högtalarna kostade mig (och det faktum att jag letade nya högtalare i den här prisklassen) så kan jag avslöja svaret:

Ja.

Postad 09 March 2005 - 12:14

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
jag ska inte behålla mina, pga att jag behöver pengarna mer än nya högtalare.

Postad 09 March 2005 - 20:34

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Vad gäller betygen så är jag av den åsikten att jag hellre sätter det lägre betyget om jag är osäker så de betyg jag skickat till fyndbörsen är ärligt avvägda och äkta ur min synvinkel. Säger detta för att poängtera att jag som amatör ändå inte ger högsta betyg till allt som kostar 3-siffrigt (därmed inte sagt att jag inte kan ge höga - eller låga! - betyg).

Ja det var ju solklart :blink: :( . Skall bli skoj att läsa era recensioner.

Postad 11 March 2005 - 19:40

pak
  • pak
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
var kommer recensionerna att hamna?är det här eller?

Postad 14 March 2005 - 10:56

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Jag börjar väl bli redo att skriva ihop en liten recension nu då när jag lyssnat en del. Hur ska detta gå till? Är det bara att starta en tråd typ "TZS's recension av XTZ 99 W2MT" ???

:)

Postad 14 March 2005 - 14:25

ButterCake
  • ButterCake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Skulle tycka det vore trevligast om alla som fått chansen att recensera högtalarna skapade en ny gemensam tråd under avdelning högtalare, med lämplig rubrik. Det är min åsikt :)

Redigerat av ButterCake, 14 March 2005 - 14:27.

Postad 14 March 2005 - 15:24

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Ni ska skicka resultaten till Fyndbörsen som sen publicerar dem när samtliga har inkommit!

Var god o följ instruktionerna som vi har disukterat tidigare i tråden så att vi lättare kan gemföra de olika resultaten

Postad 14 March 2005 - 19:35

pak
  • pak
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
det vet vi,men de resultaten kommer inte att säga er andra så värst mycket,då de inte beskriver allt-det är bara poängsättning.men är det det som ni vill se och höra så inte mig emot-då slipper man skriva nåt :) .är ju iofs skönt att slippa försvara sina intryck.

Postad 14 March 2005 - 20:15

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Nu när alla har skickat in sina tester borde det väl vara ok att skriva omdömmen och diskutera lite.

Stod på min att rappoten skulle skulle skickas senast 15/3.

Ångrar att jag satte upp mig som testare faktiskt.
(inget on om högtalarna) men jag tillför ju inte så mycket till testet.
Det hade vart bättre om någon mera kunnig hade gjort det.
Men nu är det gjort iallafall.

Postad 14 March 2005 - 20:53

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Ångrar att jag satte upp mig som testare faktiskt.
(inget on om högtalarna) men jag tillför ju inte så mycket till testet.
Det hade vart bättre om någon mera kunnig hade gjort det.
Men nu är det gjort iallafall.

Det är inte lätt att vara testare :) . Inte nog med att man måste jobba hårt framför högtalarna. Sedan måste man omsätta intrycken i ord och sedan svara på skeptiska och kritiska frågor. Du får slänga ut recensionen någon natt och sedan ta time out i några veckor :P .

Borde vara ok om ni "publicerar" efter den 15:e. Personligen så tycker jag att det är naturligt om recensionerna ligger i högtalaforumet. Frågan är om det skall vara alla i samma tråd eller ej?

Postad 15 March 2005 - 12:30

Pepsi
  • Pepsi
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Borde vara ok om ni "publicerar" efter den 15:e. Personligen så tycker jag att det är naturligt om recensionerna ligger i högtalaforumet. Frågan är om det skall vara alla i samma tråd eller ej?

Jag tycker definitivt att de ska ligga i samma tråd, det är väl det enda vettiga? Annars blir det ju en himla massa trådar om samma sak... dock tycker jag vi ska göra en ny tråd, inte använda någon av de befintliga.

Nu är det ju som sagt den 15:e så om vi bara kan bestämma formerna för det hela så ska ni få min recension i alla fall... ;)

Postad 15 March 2005 - 12:42

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Fyndbörsen har sen tidigare nämnt att de publicerar resultaten så snart samtliga har inkommit.

Om folk börjar posta sina resultat här hej vilt så kommer det bli väldigt ostrukturerat, och om då fyndbörsen ovan på det får in o postar samtliga så får vi massa dubletter.

Så varför inte vänta på att fyndbörsen lägger ut dem?

Angånde hur de ska läggas så löser säkert fyndbörsen detta, men att lägga dem i olika trådar går inte efter som detta forumet inte verkar stöda fler nivår, alltså att man skapar ytterligare kataloger i detta fallet "resultat från XTZ testpoloter".

Postad 15 March 2005 - 13:23

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1302 inlägg
  • 0
Japp, bäst blir nog om fyndbörsen skapar en NY tråd under Högtalar-delen av forumet. Där kan de lägga upp de resultat som testarna har rapporterat in. Sedan får gärna testarna posta inlägg i den tråden för att förtydliga saker och ting, som kanske inte framgick av själva testresultaten.

Och därefter är väl debatten igång igen ;)

Postad 15 March 2005 - 18:12

hifiidiot
  • hifiidiot
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Det är väl helt okej att fyndbörsen lägger upp recentionerna någonstanns. Det jag inte riktigt förstår är varför det verkar finnas någon form av motstånd att var och en lägger sina omdömen 'här' eller vart man så önskar. Får lite känslan att det finns avvaktan att vilja publicera vad man tycker. Finns det 'direktiv' om det ifrån fyndbörsen för dom som är testpiloter?

Postad 15 March 2005 - 18:54

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
hmm för att vi inte vill läsa massa extra.

Om du postar lite om vad du tycker här och sen när Fyndbörsen postar de kompletta raporterna så får man ju läsa igenom dem igen, att endast läsa det som inte redan nämnts här blir väldigt krångligt.

Det kan väll inte vara så svårt att vänta på att Fyndbörsen publicerar raporterna, efter det är det är det bara att disuktera.

Mitt ord är ingen lag, tror dock att det skule bli mindre rörigt, det är trotts allt 9 test piloter eller hur många det nu blev.

Postad 15 March 2005 - 18:59

pak
  • pak
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
det stod ingenting om att recensera här överhuvudtaget,bara att fylla i formuläret.att man sen skriver lite här blir ju bara till er andras fördel/nackdel eller vad det nu kommer att tolkas som.inget måste altså att försöka dela med sig av sin erfarenhet till er andra.sen hur det läggs upp av fyndbörsen ska bli intressant att se,då det i princip bara var att bedöma högtalarna i olika steg-5 har jag för mig,för varje punkt.

Postad 15 March 2005 - 19:00

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

• 753 inlägg
  • 0
Håller med mneminic

Skriv klart era recensioner och skicka dom till fyndbörsen. När dom fått in alla recensioner skapar dom en ny tråd i högtalarfrorumet och samlar alla recensioner i just den tråden. Därefter kan diskussionen starta. På detta sett får vi lite struktur på det hela.

edit, förtydligar lite, diskussionerna bör föras i samma tråd.

Ni får gärna bli klara så fort så möjligt ;)

Redigerat av Unregistered0ac7936c, 15 March 2005 - 19:05.

Postad 15 March 2005 - 19:13

pak
  • pak
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
visst är det så.
det är just därför jag undrar hur det ska läggas upp då ingen vet hur och var.speciellt när det aldrig har bestämts av nån alls-bara spekulationer.
men de kanske lägger upp en ny tråd då hoppas jag.

Postad 15 March 2005 - 19:32

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

• 753 inlägg
  • 0
Jag tycker det är synd att fyndbörsen inte tar tag i det hela. Dom verkar knappt bry sig. Vi har framfört massor med förslag men inget händer.

FYNDBÖRSEN kan ni tala om hur ni vill ha det, skriv svaret i denna tråd.

Personligen har jag fått den uppfattningen att detta kommer ske

"Skriv klart era recensioner och skicka dom till fyndbörsen. När dom fått in alla recensioner skapar dom en ny tråd i högtalarfrorumet och samlar alla recensioner i just den tråden. Därefter kan diskussionen starta. På detta vis får vi lite struktur på det hela."

Postad 15 March 2005 - 19:53

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1832 inlägg
  • 0
Ur en ren moderator-syn tycker jag det är bättre att ni skapar nya trådar för varje recension så att de kommenteras enskilt. Jag tror det blir för oöversiktligt med en jätte tråd med alla recensioner.
Sen kopplar ni tråden till produkten så kan man snabbt hitta mellan de olika recensionerna.

//Jonas

Redigerat av jonasbonde, 15 March 2005 - 19:53.

Postad 15 March 2005 - 20:22

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0
Kan vi bestämma att ni följer Jonas förslag om separata recensioner i högtalarforumet?

Om detta är ok så är det tidpunkten det hänger på. När som helst eller "samtidigt"?

För att få ofärgade recensioner så tycker jag det är bra om testarna pmar dessa när de är klara till en mod som, när han fått in alla, meddelar (i denna tråd) att det nu är ok att "publicera". Om ingen mod hänger på detta så får ni gärna pma mig så meddelar jag istället.

Postad 15 March 2005 - 20:32

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

• 753 inlägg
  • 0

Ur en ren moderator-syn tycker jag det är bättre att ni skapar nya trådar för varje recension så att de kommenteras enskilt. Jag tror det blir för oöversiktligt med en jätte tråd med alla recensioner.
Sen kopplar ni tråden till produkten så kan man snabbt hitta mellan de olika recensionerna.

//Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Vid närmare eftertanke är detta förslag bättre ;)
Men då får man se till att alla trådar har ett gemensamt namn så det lätt går att söka efter dom, typ

Recension av XTZ W2MT nr1
Recension av XTZ W2MT nr2
Recension av XTZ W2MT nr3
osv

Vad säger ni fyndbörsen? vad har ni för deadline?

Postad 15 March 2005 - 23:32

Mephisto
  • Mephisto
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Men då får man se till att alla trådar har ett gemensamt namn så det lätt går att söka efter dom, typ

Recension av XTZ W2MT nr1
Recension av XTZ W2MT nr2
Recension av XTZ W2MT nr3
osv

Eller kanske uppge testpilotens namn, i trådtiteln.

Recension av XTZ W2MT (Johan)
Recension av XTZ W2MT (Anders)
Recension av XTZ W2MT (Kalle)
osv

Då ser man direkt vem det är som har testat & har man varit här ett tag, har man väl lärt sig vem som kan mycket & bara lite.

Man slipper då öppna en tråd i onödan.

Redigerat av Mephisto, 15 March 2005 - 23:32.

Postad 16 March 2005 - 00:24

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

• 753 inlägg
  • 0
Jag gav bara exempel, dock tycker jag att recesenterna bör avgöra ifall dom ska köra med eller utan namn.

Postad 16 March 2005 - 01:36

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Kan vi bestämma att ni följer Jonas förslag om separata recensioner i högtalarforumet?

Om detta är ok så är det tidpunkten det hänger på. När som helst eller "samtidigt"?

För att få ofärgade recensioner så tycker jag det är bra om testarna pmar dessa när de är klara till en mod som, när han fått in alla, meddelar (i denna tråd) att det nu är ok att "publicera". Om ingen mod hänger på detta så får ni gärna pma mig så meddelar jag istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför komplicera det och riskera så kallade "färgade rapporter"? låt fyndbörsen ta hand det helt och hållet.

På så vis kommer allas raporter att publiceras samtidigt.

Sen när Fyndbörsen kommer genomföra detta är ovisst, men det är bara luta sig bak och vänta ;)

om det är så att det skule ta onaturligt långt tid, då kanske man kan börja fundera på någon liknande det du nämner.

Postad 16 March 2005 - 07:49

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Varför komplicera det och riskera så kallade "färgade rapporter"? låt fyndbörsen ta hand det helt och hållet.
På så vis kommer allas raporter att publiceras samtidigt.

Tycker Fyndbörsen har visat att de inte kan/vill ta hand om detta. Förstår inte vad du menar med "riskera". Om testarna pmar till mod (eller mig/annan) först så lär ju inte recensionerna bli ändrade (recensionen skall vara en kopia av den som pmats).

Tycker någon av de rutinerade testarna tar ett beslut nu så att det händer något. Annars så kan vi vänta på börsen igen men då får vi nog vänta är jag rädd...

Postad 16 March 2005 - 07:58

hifiidiot
  • hifiidiot
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag förstår inte argementen mot att var och en lägger upp sina omdömen. Jag tror mer på det testarna skriver själva än det som fyndbörsen eventuellt administrerar. Är inte det lite anledningen till testpiloter. För att var och en av testpiloterna ska kunna 'sprida' vad dom tycker eftersom det varit mycket debatt om hurvida fyndbörsen 'färgar' sitt omdömme om högtalarna.

Sedan har väl fyndbörsen fått in testpiloternas intryck.

Postad 16 March 2005 - 08:15

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Varför komplicera det och riskera så kallade "färgade rapporter"? låt fyndbörsen ta hand det helt och hållet

Då, om nån gång borde det bli färg......., ;)

Postad 16 March 2005 - 08:26

Pepsi
  • Pepsi
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Fyndbörsen har ju inga recensioner, bara några betyg 1 - 5 på olika områden... klart vi ska skriva recensioner också!?

Postad 16 March 2005 - 08:54

Unregistered1e1bc208
  • Unregistered1e1bc208
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Håper det går bra med norsk også.;)

Klart test personene må skrive sine recensioner her på forumet.

Det skader da ingen, å gå via fyndborsen er bare en unødvendig omveg. Fyndborsen kan uansett ikke endre på recensionene, det ville da blitt en form for sensur, noe som blir helt feil..

Det er jo tilbakemeldinger fyndborsen har ønsket, og det er unødvendig at en skal gi via fyndborsen når det finnes et slikt godt forum som her.

Jeg og sikkert mange flere har ventet på recensionene lenge, så kom med dem.:D

Det høres ut som en utmerket ide å lage tråder som Mephisto har forslått,

Recension av XTZ W2MT (Johan)
Recension av XTZ W2MT (Anders)
Recension av XTZ W2MT (Kalle)

Helsing
Runar

Redigerat av Unregistered1e1bc208, 16 March 2005 - 08:55.

Postad 16 March 2005 - 11:33

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
hehe inget av det jag säger är lag som sagt.

Men om fyndbörsen agerar så får ni hålla med om att det hade blivit mycket mer strukturerat.

det verkar dock som om inte fyndbörsen agerar, samtliga raporter skule ha inkommit till dem i går, vilket betyder att de kunda ha postat dem i går eftermiddag eller idag.

Sen trode jag att raporten till fyndbörsen var mer avancerad än att sätta betyg på 5 punkter? :P

Just nu känns det bättre om någon annan villig tar handom raporterna, och när samtliga har inkommit(vilket säkert kan ta tid) så publiceras dem i vars en tråd som tidigare nämnts.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.