Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *

5759 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ino Audio piP (Surroundhögtalare) 1 9.734692 (48) Inga priser
Ino Audio Ambiens 1 (Surroundhögtalare) 0 9.124998 (7) Inga priser
Ino Audio Profundus X, basmodul (Subwoofers) 0 9.5 (9) Inga priser
Ino Audio piPcrt (Surroundhögtalare) 0 8.333332 (2) Inga priser
Ino Audio cr8 (Övrigt) 0 8.333332 (2) Inga priser
Ino Audio pi60 signatur (Golvhögtalare) 0 9.5 (9) Inga priser
Ino Audio pi60 (Golvhögtalare) 0 9.624998 (23) Inga priser
Ino Audio bs60 (Subwoofers) 0 9 (4) Inga priser
Ino Audio Profundus P,basmodul (Subwoofers) 0 9.285714 (6) Inga priser
Ino Audio Ambiens 2 (Surroundhögtalare) 0 9 (4) Inga priser
Ino Audio A2 (Surroundhögtalare) 0 9.5 (9) Inga priser
Ino Audio D1 (Centerhögtalare) 0 7.5 (1) Inga priser
Ino Audio i28 (Golvhögtalare) 0 8.75 (3) Inga priser
Ino Audio piPs (Surroundhögtalare) 1 9.399998 (14) Inga priser
Ino Audio i14 (Surroundhögtalare) 0 9.166666 (5) Inga priser
Ino Audio Aco akustikpanel (Övrigt) 0 9 (4) Inga priser
Ino Audio cr80s (Studio Outboard & Signalförädlare) 0 8.874998 (7) Inga priser
Ino Audio D1s (Centerhögtalare) 0 8.333332 (2) Inga priser
Ino Audio i 56, py-4, a3 (Högtalarpaket för hembio) 0 (0) Inga priser
Ino Audio profundus Y-2 (Subwoofers) 0 9.166666 (5) Inga priser
Ino Audio piM (Surroundhögtalare) 0 8.333332 (2) Inga priser
Ino Audio infolink75signatur (il75s) (Ljud- och videokablar) 0 (0) Inga priser
Ino Audio dialog 2 (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
Ino Audio cc-pc2 (st) (Inbyggnadshögtalare) 0 7.5 (1) Inga priser
Ino Audio Dialog 1 (Centerhögtalare) 0 (0) Inga priser
Ino Audio profundus Y-4 (Subwoofers) 0 7.5 (1) Inga priser
Ino Audio piX (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
Ino Audio i16s (Surroundhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
Ino Audio i32s (Golvhögtalare) 0 8.333332 (2) Inga priser
Ino Audio pi60s-s (Golvhögtalare) 0 7.5 (1) Inga priser
Ino Audio i6 (Surroundhögtalare) 0 8.333332 (2) Inga priser
Ino Audio InfraZ-6 (Subwoofers) 0 7.5 (1) Inga priser
Ino Audio Profundus X version 2012 (Subwoofers) 0 7.5 (1) Inga priser
14 relaterade trådar
Ino Audio basmoduler (338 inlägg) 8 mån sedan
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg) 3 år sedan
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Molle M - nyheter i första inlägget (44 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 16 år sedan
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg) 16 år sedan
Ny HI-FI anläggning (9 inlägg) 17 år sedan
Min Ljudresa (121 inlägg) 17 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 17 år sedan
Förstärkare till piP (28 inlägg) 18 år sedan
Bästa ljud (56 inlägg) 19 år sedan
Bästa frontarna för 20000,- (31 inlägg) 19 år sedan
Bästa högtalare för hifi för max 50 000:- (84 inlägg) 19 år sedan

Postad 25 July 2010 - 13:09

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Såhär ser i32s ut med jakaranda fanér
Postad bild

Info:
Modell i32s

Baselement: 2 st 17,4

Diskantelement: 1 st 2,8 cm

Impedans: 4 ohm

Placering: Golv, fritt eller nära dämpad vägg

Kontinuerlig effekt: 140 W (=280 W i 4 ohm)

Max effekt: >5 kW (över 400 Hz)

Känslighet: 92 dB-2,83 V

Rek.först.eff: 5-600 W

Tonkurva –6 / typ.linj: 49 - 22 000 Hz / ±1 dB

Deln.fre./Branthet: 3,2 kHz faslinjärt och -homogent.

Högsta ljudtryck: >125 dB/par, 100 Hz (350 W)

Dimension(b*h*d)/Vikt: 30,4*100*35 (foten är större)

Finish: Valfritt (diverse fanér & lacker)

Postad 25 July 2010 - 13:13

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
En våt dröm. Fin bild också.

Postad 25 July 2010 - 13:36

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Bara att slanta fram pengarna då :D

Postad 25 July 2010 - 14:29

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
49 - 22 000 Hz / ±1 dB inte undra på att dom behöver lite basstöd :D

Fast det är väl uppmätt på Öhmans vis, något specialsätt*retas lite med er*
Imponerande spl som kommer ifrån dom iaf

Postad 25 July 2010 - 14:44

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Dom är ju byggda för att användas med basmoduler, därför går dom inte lägre. Eller, dom går ju såklart lägre men dom tappar en del då. Tror en kille hade 20 hz -10 dB med sina i32s.

Postad 25 July 2010 - 17:35

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0

Bara att slanta fram pengarna då :D

Hur mycket ;)

Postad 25 July 2010 - 22:24

Purre
  • Purre
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Beroende på utförande så 49000 till 70000 typ

Postad 25 July 2010 - 23:26

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Hur mycket :D

Säljer jag dom så kommer det bli till högstbjudande, men räkna med 50K+. i32s med jakaranda fanér kostar ju ca 80 000 kr (63K som monteringssats) och dessa har ju ES filter, säkringar och mätta av Ino (typ 5-6 000 kr).

Postad 26 July 2010 - 08:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Blir väldigt nyfiken på vad det spelades för musik nu :D
Ännu en modell av ino som inte är listad ovan bland länkarna, vad hamnade delning och hur blev nivåerna ställda till slut?

Musik: olika låtar av Infected Mushroom men även med annan "tung" musik, inte enbart elektronisk musik utan en hel del blandat ;)

inställning: inte uppmätt, men subjektivt linjärt :P

Delning: 80Hz HP/LP och "ful delat" i recivern (subbarnas filter avslaget), alltså inte cr80s filter.

49 - 22 000 Hz / ±1 dB inte undra på att dom behöver lite basstöd :blush:

Fast det är väl uppmätt på Öhmans vis, något specialsätt*retas lite med er*
Imponerande spl som kommer ifrån dom iaf

Som sagt, sluten låda och tänkt att spelas med mobuler och delas vid 80Hz LP/HP 30/18oB Okt i branthet för optimalt resultat mot Inos moduler. alltså är ett par iP,iPs,i14,i16s,i28,i32s,i56 eller i64s inte ett komplett system utan dom blir kompletta med moduler till, eller som i detta fallet ett par SVS subbor. dessa är alltså "halva högtalare"... ;)

Säljer jag dom så kommer det bli till högstbjudande, men räkna med 50K+. i32s med jakaranda fanér kostar ju ca 80 000 kr (63K som monteringssats) och dessa har ju ES filter, säkringar och mätta av Ino (typ 5-6 000 kr).

Som hittat ! :D

Säljer jag morsan och katten först så köper jag dina i32'or :P

Postad 03 August 2010 - 14:03

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Dvd ai you got mail!! Skynda dig att kolla!

Postad 03 August 2010 - 14:35

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Dvd -ai vill inte sälja sin mor för att finansiera ett par roliga subbar, så jag postar samma länk jag skickade till honom via PM här.

http://www.blocket.s..._...;w=3&last=1
Hade vart skoj att få höra dom, så jag har första tjing på lyssning om någon här på forumet köper dom :)

Postad 04 August 2010 - 07:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
rättelse: det är 4st moduler, 2st par :)

Postad 04 August 2010 - 14:29

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Jag blev liten sugen fast det var signatur versionen. Y8 hade suttit fint. :)

Postad 04 August 2010 - 23:05

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Ni kan inte mena att inoiterna har kunnat hålla sig?!?!
Detta skall väl vara bland det bästa som finns? :)

Postad 04 August 2010 - 23:20

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Ja, jag är sjukt nöjd med mina Y-4. Men det finns ju stop även för inoiter.

Postad 04 August 2010 - 23:34

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Har du Y 4 så har jag väl viss förstålse, men det är ju ganska få som har en sådan rigg här i tråden vad jag har förstått det som. Upp med sparbössan och låt den gå i bitar nu vetja :)

För ni har väl inte fått sug på subbar formade som gigantiska toalettrullar, eller subbar som ser ut som stora skolådor och heter svs :D

Postad 05 August 2010 - 07:56

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Haha va?

Postad 05 August 2010 - 08:12

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Är detta signatur modellen? Vad innebär det?

Postad 05 August 2010 - 08:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag blev liten sugen fast det var signatur versionen. Y8 hade suttit fint. B)

haha, du ska ha proffesionell hjälp... :D
läggas in på psykhus och dina basar sjänkas till välgörenhet => hela vägen hem till mr DVD-ai :D (får ha som ståendes på höjden i ett hörn tills vidare, så jag själv får plats i rummet dock... :lol: )

Ni kan inte mena att inoiterna har kunnat hålla sig?!?!
Detta skall väl vara bland det bästa som finns? :blush:

Nej, Ino'iterna får alldrig nog, det handlar inte om att "kunna hålla sig" utan om att pY moduler är för mesar, det ska vara pZ för att det ska vara något... B)

Ja, jag är sjukt nöjd med mina Y-4. Men det finns ju stop även för inoiter.

ProfundusY-4, jag vill höra dom...!!! :( :D

Jag tycker att vi snart får göra slag i sak och att jag kommer över en sväng, jag fick kraftig mersmak av i32s (dock ingvarar ritat rum) i Kramfors och vill ha mer :D
Dessutom med ordentligt basstöd* till....

Har du Y 4 så har jag väl viss förstålse, men det är ju ganska få som har en sådan rigg här i tråden vad jag har förstått det som. Upp med sparbössan och låt den gå i bitar nu vetja :)

För ni har väl inte fått sug på subbar formade som gigantiska toalettrullar, eller subbar som ser ut som stora skolådor och heter svs :lol:

*inga mesiga skokartånger... :D

Skämt åsido, pB13Ultra, Ehhh Jag menar skolådorna... va kul att höra, dom skötte sig bra men hängde inte riktigt med i ljudtryck tyvärr... Dessutom hade dom lite problem med den "krystade" placeringen som blev (dom fick inte plats där dom "borde varit"...) och hade en lite "bummlig" karaktär där av... Men jag vet att det inte är enbart subbarnast fel just detta. Men dom hamnade där dom fick plats :D
Lät inte lika bra i basen som PB12Ultra som jag hört i ett mycket bra rum, det va för att placeringen i det falelt va mer uträknad.

Postad 05 August 2010 - 09:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Låter ungefär som min placering av mina lådor, finns inget val alls här. Jo in mot tvbänken men det lät verkligen inget bra.

Det finns ju ett par pi60 på blocket med, dom och Y hade väl inte vart så dåligt.

Postad 05 August 2010 - 09:28

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Det finns ju ett par pi60 på blocket med, dom och Y hade väl inte vart så dåligt.

Bara att slå till! Så kan jag köpa din "skokartonger" svinbilligt av dig sen :)

Postad 05 August 2010 - 09:41

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Låter ungefär som min placering av mina lådor, finns inget val alls här. Jo in mot tvbänken men det lät verkligen inget bra.

Nee, det hade varit mumma ! :D
me njag skulle föredra mina i16s + modulerna

Bara att slå till! Så kan jag köpa din "skokartonger" svinbilligt av dig sen :(

Kan tänka mig det... :)

Postad 05 August 2010 - 09:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Bara att slå till! Så kan jag köpa din "skokartonger" svinbilligt av dig sen :)

Veeeery funny guy!! :D

Postad 05 August 2010 - 10:12

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Är detta signatur modellen? Vad innebär det?

Skillnaden är att den är lite djupare så det kan sitta skydd för elementet. Annars är den lika.

Postad 05 August 2010 - 10:47

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0

Skillnaden är att den är lite djupare så det kan sitta skydd för elementet. Annars är den lika.

det är skruvar till basporten med tror jag, den är lite finare på något sätt iaf.

Postad 05 August 2010 - 10:57

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Skämt åsido, pB13Ultra, Ehhh Jag menar skolådorna... va kul att höra, dom skötte sig bra men hängde inte riktigt med i ljudtryck tyvärr... Dessutom hade dom lite problem med den "krystade" placeringen som blev (dom fick inte plats där dom "borde varit"...) och hade en lite "bummlig" karaktär där av... Men jag vet att det inte är enbart subbarnast fel just detta. Men dom hamnade där dom fick plats :(
Lät inte lika bra i basen som PB12Ultra som jag hört i ett mycket bra rum, det va för att placeringen i det falelt va mer uträknad.

Hallå David!

Tack för senast! :)

Jag kan meddela att profundus Y-4 i mahogny nu är beställda. Duken är också flyttat så att både i32s och dom kommande y-modulerna kommer att få bo precis där Ingvar vill ha dom. :D

Du är välkommen upp till Kramfors igen strax innan jul, när Ingvar trodde att modulerna skulle vara färdiga, för en "riktig" Inolyssning. :blush:

/Christian

Postad 05 August 2010 - 11:35

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

+

det är skruvar till basporten med tror jag, den är lite finare på något sätt iaf.

Jag tror att dom även har portar som ska lägre förluster dessutom, sedan va det något mer som jag vet att Ingvar nämde när jag frågade men nu har jag glömt... :lol:

Hallå David!

Tack för senast! :)

Jag kan meddela att profundus Y-4 i mahogny nu är beställda. Duken är också flyttat så att både i32s och dom kommande y-modulerna kommer att få bo precis där Ingvar vill ha dom. :D

Du är välkommen upp till Kramfors igen strax innan jul, när Ingvar trodde att modulerna skulle vara färdiga, för en "riktig" Inolyssning. :D

/Christian

Man tackar, jo det va väldigt trevligt och kommer gärna upp på besök igen :(
Spännande, kul att det även blev moduler i mahogny! kommer att se riktigt flott ut detta du... :D

Jag (personligen) förhåller mig lite lätt skeptisk till att ni hinner få dom till Jul, om jag bara ska gå på "vad jag hört/upplevt" med väntetiderna. Men har ni tur så kanske det stämmer. Hör av er i sådant fall så gör jag gärna ett återbesök och jag antar att modulerna blev i monteringssats..?! så det blir väll at ta med sig lödutrustningen igen... :D

Bra att duken är på rätt plats nu, hur blev det..?!
Nu hamnade i32s väll på bättre avstond och alltså bättre ljudceneri som följd, även så borde midbasen blir lite "lugnare" för den hade en liten tendens till att kanske vara lite uttalad. Dock inte mycket (så att det knappt märks, men lite lite... det fanns alltså tendenser :blush:)

Edit: Du råkar inte ha sett/ hört om jag glömde min "lödassistent" hos Tobias.. ?! jag kan inte hitta den, som en liten "robbot" med 2st armar med krokodilklämmor på :D

mvh//David

Postad 05 August 2010 - 12:19

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Man tackar, jo det va väldigt trevligt och kommer gärna upp på besök igen :)
Spännande, kul att det även blev moduler i mahogny! kommer att se riktigt flott ut detta du... :D

Jag (personligen) förhåller mig lite lätt skeptisk till att ni hinner få dom till Jul, om jag bara ska gå på "vad jag hört/upplevt" med väntetiderna. Men har ni tur så kanske det stämmer. Hör av er i sådant fall så gör jag gärna ett återbesök och jag antar att modulerna blev i monteringssats..?! så det blir väll at ta med sig lödutrustningen igen... :lol:

Bra att duken är på rätt plats nu, hur blev det..?!
Nu hamnade i32s väll på bättre avstond och alltså bättre ljudceneri som följd, även så borde midbasen blir lite "lugnare" för den hade en liten tendens till att kanske vara lite uttalad. Dock inte mycket (så att det knappt märks, men lite lite... det fanns alltså tendenser :D)

Edit: Du råkar inte ha sett/ hört om jag glömde min "lödassistent" hos Tobias.. ?! jag kan inte hitta den, som en liten "robbot" med 2st armar med krokodilklämmor på :blush:

mvh//David

Ja vi får se hur lång tid det kommer att ta. Det är ju bara att vänta tills man får samtal av Öhman. :( Dom är naturligtvis i monteringssats så även du kanske får ett samtal. :D

Jag har faktiskt inte varit ner och lyssnat själv sen duken flyttades. Men jag ska ner till veckan, då kommer ett fullständigt utlåtande från min sida. Jag hade dock inga problem alls med att midbasen var lite accentuerad, det var nästan tvärtom väldigt härligt. Iaf till lite rockigare musik. Det blev ett ###### drag alltså. :D Men att få till scenen är ju alltid trevligt, speciellt när man inte får lika mycket hotspotting. Men det du nämnde om att sätta en switch på baksidan av i32s för rumsanpassningen var inte alls någon dum idé. Ska ta upp det med Ingvar när vi hämtar basmodulerna. Eller när han kommer upp till Kramfors igen för injustering av systemet.

Jag ska höra med Tobias angående lödassistenten. Han har dock inte nämnt något om den. Så jag är tveksam till att den är kvar hos honom.

/Christian

Postad 05 August 2010 - 12:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Ja vi får se hur lång tid det kommer att ta. Det är ju bara att vänta tills man får samtal av Öhman. :) Dom är naturligtvis i monteringssats så även du kanske får ett samtal. :blush:

Jag har faktiskt inte varit ner och lyssnat själv sen duken flyttades. Men jag ska ner till veckan, då kommer ett fullständigt utlåtande från min sida. Jag hade dock inga problem alls med att midbasen var lite accentuerad, det var nästan tvärtom väldigt härligt. Iaf till lite rockigare musik. Det blev ett ###### drag alltså. :D Men att få till scenen är ju alltid trevligt, speciellt när man inte får lika mycket hotspotting. Men det du nämnde om att sätta en switch på baksidan av i32s för rumsanpassningen var inte alls någon dum idé. Ska ta upp det med Ingvar när vi hämtar basmodulerna. Eller när han kommer upp till Kramfors igen för injustering av systemet.

Jag ska höra med Tobias angående lödassistenten. Han har dock inte nämnt något om den. Så jag är tveksam till att den är kvar hos honom.

/Christian

Säg åt Tobias att inte bara vänta, ring honom typ i november och senast och hör med honom hur det går med modulerna, sedan så gör så ett par gånger typ, han brukar piorytera lite då :D Precis som jag menade, det va inte så att det "lät fel" men jag tror att det gav lite "extra drag" så att säga, vilket kan vara mycket trevligt! Sedan så förväntar jag mig en utförlig bedömning för hur det blev efter flytten av högtalarna! det kommer du inte undan... :D

Prata med ingvar om detta med shwitch, jag har inga problem att montera och koppla ihop en sådan till konstruktionen, så länge Ingvar godkänner och dessutom så kan ni ju köpa en shwitch av honom samtidigt som ni hämtar modulerna. Samma model som sitter i dom omställningsbara bs60/pX-2 lådorna antagligen och sedan ska ni ju ha motstond med passande värden.
(+ 0,5m EKUA högtalarkabel som sitter internt)

Det är ju väldigt praktiskt för då kan man ju med bara ett knapptryck ändra för att anpassa till rummet och (beroende på rummet) i sådan fall även "Boosta" lite i "slam och drag" området 100-200Hz... :lol:

Ehh, den spelar inte så stor roll, kostar typ 70kr, men ändå... skulle bara kolla :(

Postad 12 August 2010 - 05:29

Purre
  • Purre
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Så där ja då finns en till Inoit här :) Har några få bilder i galleriet på högtalarna.

Undrar när man kan få pengar och även tid för att provlyssna på pi60 nu då så det går att köpa sådana :D

Postad 12 August 2010 - 08:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Så där ja då finns en till Inoit här :) Har några få bilder i galleriet på högtalarna.

Undrar när man kan få pengar och även tid för att provlyssna på pi60 nu då så det går att köpa sådana :D

Att du är ägare till ett par piP gör dej inte till en Inoit. :)

Postad 12 August 2010 - 10:20

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Schysst. Ett tips, vinkla in högtalarna så mycket att när du sitter i mitten så ser du båda högtalarnas utsida.
Har du även ställt upp dom enligt 1,18?

Postad 12 August 2010 - 10:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Haha, nej det e något man får jobba sig till menar du.. ?! :D

Postad 12 August 2010 - 14:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Haha, nej det e något man får jobba sig till menar du.. ?! :D

Inoiter är dom som inte inser att annat kan låta lika bra eller t.o.m bättre, och har Ingvar som den enda guden.. :)

Postad 12 August 2010 - 15:28

Purre
  • Purre
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0

Inoiter är dom som inte inser att annat kan låta lika bra eller t.o.m bättre, och har Ingvar som den enda guden.. ;)

och hur vet du att jag inte ser på världen på detta sätt? :D

Schysst. Ett tips, vinkla in högtalarna så mycket att när du sitter i mitten så ser du båda högtalarnas utsida.
Har du även ställt upp dom enligt 1,18?

Nope inte uppstälda enligt 1.18 då det inte kommer gå så bra i dagsläget med alla möbler runtomkring dessvärre. Står inte ens centrerade i rummet utan på ena halvan. Ang att vinkla in högtalarna så har shifts också varit på mig om det så det lär jag göra iaf. Då det inte tar någon tid och billigt :)

Postad 12 August 2010 - 20:52

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Ah, så man får inte tycka det är det bästa man hört, men man får tycka det om andra märken?

Så är det. Vad trodde du? :)

Postad 12 August 2010 - 21:00

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Jo, det brukar vara sån skitsnack när man gillar Ino. Det är väl jantelagen eller något som ställer till det. Fast det är ju andras problem, jag är ju nöjd medan dom är missnöjda :)

Ino är nog jantes ärkefiende.

Postad 12 August 2010 - 21:11

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Nja, jag tror det är missnöjda pojkar som behöver något att klaga över. Dom blir ledsna när dom ser att vissa är nöjda med sina prylar medan dom byter och byter och aldrig blir nöjd :D

Ino är alltså fenomenet som kommer orsaka kapitalismens kollaps. :)

Postad 12 August 2010 - 21:16

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Nöjd blir man nog aldrig, du är/var ju själv på g att byta ut dina talare :)

Byter man inom Ino-familjen räknas det inte. Det vet alla!

Postad 12 August 2010 - 21:35

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Rensat en massa onödiga inlägg. Tillbaks till ämnet tack.

Postad 12 August 2010 - 21:41

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Jaha, jag som trodde att ämnet var diskutioner kring Ino? :)

Givetvis förstår jag att det inte är ok att styra diskutionen alltför långt från topic, men det anser jag inte att vi var heller. 0en kastar man ur sig en massa konstiga påståenden får man vara beredd på att få äta upp dom :D

Redigerat av -Palle-, 12 August 2010 - 21:43.

Postad 12 August 2010 - 21:45

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Diskussionen om att INO är en "sekt" att Öhman är en "gud" är tråkig, gammal, avklarad och helt onödig.
Diskussioner om produkterna INO levererar, hur dom bör placeras, om man tycker dom låter bra osv däremot är ju alltid välkommet.

Postad 12 August 2010 - 21:53

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Absolut, håller med helt! :)

Det var mera påståendet om att 'alla andra' är stjärtgossar bara för att dom inte valt Inovägen som jag syftar på.

Nu låter det som att jag är väldigt anti Ino, men jag kan lugna er med att så inte är fallet. Väntar fortfarande på en inbjudan från DVD-ai om att få komma över och lyssna på hans små inosar :) ;)

Det jag vill ha sagt är bara att det är lättare att ta någon på allvar om man har ett öppet sinne och inte är så insnöad. :D

Redigerat av -Palle-, 12 August 2010 - 21:59.

Postad 12 August 2010 - 22:02

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Det är dom mest fanatiska som syns och hörs mest, det ena ger liksom det andra. Det ger en skev bild av det som tyvärr många kallar "INO:iter". Jag är INO ägare och känner flera andra INO ägare som inte är inne och rabiat försvarar INO i alla situationer och som är öppna för att det finns många bra tillverkare och produkter på marknaden. Bara för att vi råkar ha INO produkter nu behöver det inte betyda att allt annat är dåligt.

Men som sagt, det är inte en diskussion jag vill starta, det finns redan ett grannforum som specialiserat sig på den typen av onödiga inlägg.

Postad 12 August 2010 - 22:14

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Det var mera påståendet om att 'alla andra' är stjärtgossar bara för att dom inte valt Inovägen som jag syftar på.

Då kan du länka till inlägg som har sagt det. Jag tror inte du finner något utan det är påhittade saker helt enkelt.

Postad 12 August 2010 - 22:22

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Då kan du länka till inlägg som har sagt det. Jag tror inte du finner något utan det är påhittade saker helt enkelt.

Det blir ju lite svårt iom att nämda inlägg är dolt ;)

Nu var det inte bokstavligen det du skrev, men innerbörden och underförstått så var det det du menade.

Nu tänker jag inte störa mer i tråden, har någon några synpunkter så går det bra att framföra dessa via PM.

Postad 12 August 2010 - 22:26

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Det jag vill ha sagt är bara att det är lättare att ta någon på allvar om man har ett öppet sinne och inte är så insnöad. ;)

Vilka är insnöade? Jag har åkte land och riket runt för testa olika högtalare. Är det insnöat? Jag vet många som har Ino som lyssnar runt på andra saker, är det insnöat?

Det blir ju lite svårt iom att nämda inlägg är dolt :P

Nu var det inte bokstavligen det du skrev, men innerbörden och underförstått så var det det du menade.

Nej, det var verkligen INTE bokstavligt, utan tvärtom! Jag tycker det är jäkligt illa att man INTE får tycka om Ino, då är man med i en sekt, anser Ingvar är gud eller dyl. Så sluta att hitta på saker som jag och andra sagt är mitt tips.

Postad 12 August 2010 - 22:31

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Tillbaka till Ino, har någon fått den nya listan? Det verkar som det ska vara med någon ny modell med.

Redigerat av MKarlsson74, 12 August 2010 - 22:32.

Postad 13 August 2010 - 05:26

Purre
  • Purre
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Nya listan måste menas 2010-2 isf nä tomt här.

Postad 13 August 2010 - 14:55

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Inoiter är dom som inte inser att annat kan låta lika bra eller t.o.m bättre, och har Ingvar som den enda guden.. ;)

Och så finns det JBeLdioter som mig. Den som är utan synd får
kasta den första bävern i trähuset. :P

Redigerat av Bongo_Mongo, 13 August 2010 - 14:56.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.