Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic Plasma 2013

4746 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-P50ST60Y (TV) 6 8,71 (30) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42ST60Y (TV) 6 8,6 (4) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42X60E (TV) 3 7,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50X60E (TV) 3 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST60Y (TV) 6 9,13 (15) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65ST60Y (TV) 6 8,35 (22) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65VT60Y (TV) 7 9,15 (19) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55VT60Y (TV) 7 8,74 (18) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50VT60Y (TV) 7 9 (14) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST60E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST60E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50GT60Y (TV) 4 7,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42GT60Y (TV) 2 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P60ZT60E (TV) 7 8,56 (8) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55STW60 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65STW60 (TV) 1 (0) Inga priser
36 relaterade trådar
Panasonic TX-55HZ980E (28 inlägg) 4 år sedan
OLED och Plasma? (34 inlägg) 6 år sedan
Fantastisk TV, som är fantastiskt trasig :/ (8 inlägg) 8 år sedan
Köpt TV (13 inlägg) 8 år sedan
3D-glasögon (4 inlägg) 9 år sedan
Är LG 55EA880W enda alternativet om man vill köpa till våren? (16 inlägg) 10 år sedan
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg) 10 år sedan
köpa stor tv nu (12 inlägg) 10 år sedan
Hur stor bild har du? (174 inlägg) 10 år sedan
Köpa ny plasma! (43 inlägg) 10 år sedan
panasonic st60 hdmi signal (3 inlägg) 10 år sedan
Sony Bravia KDL-55W905A eller Panasonic Viera TX-P55VT60Y (6 inlägg) 10 år sedan
Ny tv 55"-65" Max 25.000:-, Väldigt ljust rum.. (5 inlägg) 11 år sedan
Hjälp med TV-köp, bråttom! (3 inlägg) 11 år sedan
SONY KDL55W905 eller Panasonic TX-P60ZT60E. Ska beställa idag! (15 inlägg) 11 år sedan
P55VT60Y vs UE55F8005 (5 inlägg) 11 år sedan
Bästa valet? P65ST60Y. (18 inlägg) 11 år sedan
Vilken Tv ska jag välja? ST60 eller 8005 (16 inlägg) 11 år sedan
För stor TV? (finns väl inte!) (22 inlägg) 11 år sedan
TX-P50ST60Y kanallista med både analoga och digitala kanaler. (1 inlägg) 11 år sedan
Mellandagsrea 2013 (197 inlägg) 11 år sedan
Bakgrundsbelyst eller kantbelyst LED? (4 inlägg) 11 år sedan
Tv till 5 meter, hjälp! (30 inlägg) 11 år sedan
Letar "dum" prisvärd LED 7-10k (2 inlägg) 11 år sedan
Samsung UE55F6655 eller Panasonic TX-P55ST60Y (30 inlägg) 11 år sedan
PS51F8505 vs. TX-P50VT60Y (3 inlägg) 11 år sedan
Hur bra är Samsung ps64f5005 (10 inlägg) 11 år sedan
Ännu en "vilken ska jag välja"-tråd – PS50ST60Y / 46F8005 / KDL-W80 (6 inlägg) 11 år sedan
Behöver råd ang tv-köp. Lite panik.. (19 inlägg) 11 år sedan
Ersätta Pioneer TV, varför så svårt (17 inlägg) 11 år sedan
Bildfråga panasonic st60y (19 inlägg) 11 år sedan
Hjääälp! Jag blir galen av alla dessa val! (21 inlägg) 11 år sedan
NAS-lösning (3 inlägg) 11 år sedan
Ny plasma - hjälp med val (9 inlägg) 11 år sedan
Panasonic P50GT60, CI+ modul upptäckt, vid varje uppstart (7 inlägg) 11 år sedan
Spela på en TX-P55ST60Y, byta ut en 40A656A1 (0 inlägg) 11 år sedan

Postad 10 januari 2014 - 21:47

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Ja, TVn kan bara skicka ut 2.0-ljud från andra källor än de inbyggda digitalmottagarna.

Ja, med en riktig receiver är det precis så du ska koppla.

Postad 11 januari 2014 - 04:13

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

SNÄLLA HJÄLP MIG!!

Jag blir snart galen, eller undra iaf om jag är galen...

För 2 dagar sedan skulle jag till Net on Net för att köpa en LG 47LA690V dvs 47" LED tv för 8995kr. Men efter snack med försäljaren blev det istället en Panasonic tx-p50st60y alltså 50" Plasma tv för 8495kr.
Allt är frid å fröjd och bilden är fin både i digital-kabeltv och 720/1080p via hdmi från datorn.

MEN: När jag trycker upp EPG (se vad som kommer på olika kanaler) eller om det är en stillastående bild, ju ljusare desto värre, så upplever jag tydliga "blinkningar" dvs ser ut som om man satte 20Hz på min gamla crt-monitor till datorn. Ser alltså ut som om Hz är för låg, och att hitta annan info än "2400Mhz sub filed" är omöjligt.

Om bilden rör på sig, tex svepande rörelser med kameran på filmer, sport på tv:n eller när jag spelar xbox så är det inga problem. Det märks knappt heller om bilden är någorlunda mörk. Men om bilden är ljus så ser det nästan ut som om allt det ljusa blinkar ca 20 gånger i sekunden. Så det är knappt så att man uppfattar det, men ändå stör jag mig och funderar på att byta till troligtvis LG:n istället (14 dgr öppet köp).

Så snälla, har någon anna här med Panasonic ST60 upplevt något liknande?
Kan tillägga att TV:n transporterades hem med kartongen liggandes i bilen i ca 30 minuter, vilket är big no-no enligt en bekant. Men inte fasen kan detta vara orsaken till min lysrörsblinkande bild vid ljus och/eller stillastående bild?

Jag upplevde inte en tillstymmelse till detta problemet på min förra Andersson LCD Full-HD-tv som inte ens var LED... :-(

PS: Kan tillägga att jag använt bildinställningar från en dansk sida, enligt rekommendation från ett omdömme av tv:n på prisjakt.

EDIT: Jag har en sationär PC med Win7 å GTX580 kopplad till tv:ns HDMI1 uttag. Pga att min datorskärm bara är på 1680x1050 så brukar jag öka den till 1920x1080 när jag skall se på film via datorn. Men vilken Hz skall jag välja? Hittills har jag testat med 50 och 60Hz men tycker att bilden på Tvn blinkar enligt ovanstående. Syns tydligast när man ser skrivbordet och märks inte mycket vid filmtittande.

EDIT2: Nu har jag återställt alla bildinställningarna till standard, och tycker att det blinkar mindre. En konstig sak var att när jag testade olika settings på bakgrundsljuset så verkade medel-läget ge värst blinkningar medan låg och höglägena blinkade mindre.

Testade också att spela upp en 720p-film via usb, och kom brast nästan ut i skratt över den sinnessjuka bildkvaliteten! Som att titta ut genom fönstret ungefär, utan tillstymmelse till blinkningar. Det såg betydligt bättre ut än att spela upp samma film via HDMI från datorn, konstigt nog. Måste vara att jag inte hittat rätt Hz-inställning på datorn när jag kollar film på tvn från datorn...

Hittils känns det som att det sitter ett gammalt lysrör bakom tvskärmen som har så låg hertz så att man kan ana blinkningarna så som man kan på vissa lysrör/lysrörsarmaturer.

EDIT3: Nu sökte jag på "flimmer" i tråden och tydligen är detta vanligt på plasmor. Verkar tyvärr som att vissa är känsligare än andra för detta, och jag verkar höra till dom. Attans!
Får väl åka iväg och kika på alternativa 50"-apparater runt 8-9000kr och se om LCD blir bättre. Förslag på alternativ mottages tacksamt!
Synd bara då bildkvaliteten i övrigt är superb!

Förmodligen pannas vanliga 600hz flimmer.
Du ska absolut inte byta tv pga det!
Detta har bara med varseblivning att göra, alltså att du aktivt uppmärksammar det.
Använd bara tvn normalt så ska du se att det inte är något som stör.
En lcd har konstant belysning och blinkar därmed inte, men pga det så har den problem med överlappande bilder istället.
Nothing is perfect!

Postad 11 januari 2014 - 08:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Mer om Panna LCD. Tillsammans med LCDs naturliga fördelar kan det nog bli riktigt, riktigt bra:
http://ces.cnet.com/...a-like-picture/

Iaf om man bara bryr sig om bilden i sweetspot och tycker att ZT60 var för billig, vill säga. :)

Postad 11 januari 2014 - 11:16

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Mer om Panna LCD. Tillsammans med LCDs naturliga fördelar kan det nog bli riktigt, riktigt bra:
http://ces.cnet.com/...a-like-picture/

Iaf om man bara bryr sig om bilden i sweetspot och tycker att ZT60 var för billig, vill säga. :)

TV-apparater är väl aldrig så bra som under CES. Det blir intressant att se vad som klarar sig ut till faktiskt produktion och vad som förbli prototyper. Kanske dags att starta "Panasonic LCD 2014" tråden nu? :)

Postad 11 januari 2014 - 11:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Absolut, verkligheten tenderar att ge produkterna en känga...

Postad 11 januari 2014 - 13:37

petrovskipalanski
  • petrovskipalanski
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har haft min 55st60 nu i 2 veckor och verkligen hunnit mysa med den utomordentliga bildkvalite den levererar. Jag har dock stött på ett problem med att den inte längre vill koppla upp sig mot Wifi. Den har lyckats hitta och koppla upp sig mot Wifi innan men om jag nu försöker koppla upp så ger den ett meddelande om att den behöver en "Wireless LAN adapter". Det känns alltså som att tv'n verkar ha glömt att den har inbyggt wifi eller att den fått en säljarmentalitet och vill försöka sälja på mig en wifi adapter. Har förgäves försökt att få det att fungera och vet inte riktigt vad jag ska göra. Försökte söka ut om någon haft liknande problem i tråden men hittar inget.

Tacksam för tips!

Postad 11 januari 2014 - 14:01

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Tacksam för tips!

Har du testat en fabriksåterställning?

Postad 11 januari 2014 - 16:22

lazloO9
  • lazloO9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Förmodligen pannas vanliga 600hz flimmer.
Du ska absolut inte byta tv pga det!
Detta har bara med varseblivning att göra, alltså att du aktivt uppmärksammar det.
Använd bara tvn normalt så ska du se att det inte är något som stör.
En lcd har konstant belysning och blinkar därmed inte, men pga det så har den problem med överlappande bilder istället.
Nothing is perfect!

Tack för svaret, och du har rätt!

Har nu haft tvn i ca 3 dagar och börjar redan att vänja mig. Och som du säger så finns det andra nackdelar som jag nog kommer störa mig på om jag byter till en LCD-tv.

Måste säga att bildkvaliteten är helt fenomenal! Så klart särskilt med HD-material. Och inte bara färgerna utan rörelserna hos tex människor och bilar i fimer, det ser helt enkelt ut som det gör om man tittar ut från fönstret.

Och jag måste också lyfta fram SD-material. Allt från lågupplösta filmer som jag laddat ner (ca 1,3Gb per film) till digitaltv via vanliga antennsladden. Tvn:s bildbehandling är riktigt bra, speciellt med icke-HD material!

Och rörelser, alltså inte bara att kameran sveper över en scen, är så naturligt så att hakan börjar skjunka mot golvet om man som jag går från en Andersson tjock-LED för 3000kr.

Förresten, ang detta med digitalljud; borde inte vissa program sändas med digitalljud (dolby digital/dts)? Jag har digital kabel-tv från vanliga antennuttaget och optisk kabel mellan tv och förstärkare.
Sedan hittade jag nyss en optisk utgång från min dator! Kan det vara så att om jag kopplar en kabel från denna till min förstärkare, så får jag digitalljud från förstärkaren? Jag är absolut ingen audiofil och vill ogärna investera i nytt surroundsystem.
Visserligen behöver jag bara förstärkare och baslåda för höger-vänster fram å bak högtalare samt center kan jag ta från min nuvarande surroundsystem...

Postad 11 januari 2014 - 16:25

lazloO9
  • lazloO9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Har haft min 55st60 nu i 2 veckor och verkligen hunnit mysa med den utomordentliga bildkvalite den levererar. Jag har dock stött på ett problem med att den inte längre vill koppla upp sig mot Wifi. Den har lyckats hitta och koppla upp sig mot Wifi innan men om jag nu försöker koppla upp så ger den ett meddelande om att den behöver en "Wireless LAN adapter". Det känns alltså som att tv'n verkar ha glömt att den har inbyggt wifi eller att den fått en säljarmentalitet och vill försöka sälja på mig en wifi adapter. Har förgäves försökt att få det att fungera och vet inte riktigt vad jag ska göra. Försökte söka ut om någon haft liknande problem i tråden men hittar inget.

Tacksam för tips!

Min 50ST60 hittade inte mitt wifi när jag prova att ansluta automatiskt. Jag fick söka manuellt för att hitta min wifi. Men om din tv vill att du skall ansluta "Wireless LAN adapter" så måste något vara fel då den har detta inbyggt!
Testa ringa och/eller maila Panasonic, det kan vara något fel som löses med uppdatering av programvaran. Du kan ju alltid prova koppla med nätverkskabel.

Postad 11 januari 2014 - 19:49

muIder
  • muIder
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det bara jag som håller på att bli vansinnig på det "stutter" som vt60 levererar när man ser film. EU modellerna verkar inte ha möjligheten att välja 96hz mode på 24p film.
Jag matar film från Denon BD spelare och den skickar 24p signal, bilden sig är mycket bra men det är liksom någon ryckighet i filmens flyt som gör det ansträngade att se på film. Svårt att fokusera.

Så här står det på www.avsforum.com:

"I need to know this as well - movies are stuttering and this better be a feature on the EU models as well, otherwise how are we supposed to get a decent motion speed when watching certain content? Watching The Hobbit right now and it's just just terrible, and IFC speeds things up waaaay too much, even on low."

Finns det nån lösning eller är det mina ögon som är problemet?

Postad 11 januari 2014 - 20:41

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Dubbelkolla alltid att du verkligen får 24p matad till TV:n så att inte någon förstärkare på vägen gör om det till 60 Hz. Heter alternativet IFC är det inte längre 24p som matar TV:n, så det avslöjar. Annars fungerar i-knappen på fjärren.

VT60 m.fl. arbetar i 96 Hz-läget vid 24p-inmatning, åtminstone om jag får tro flimmermätningen från Klein K10. IFC/Smooth-grejjen kör i 60 Hz och ger också flimmer vid 60 Hz. Vad som skrivs om amerikanska modeller gäller inte alltid för de europeiska och viceversa.

Jag tycker inte att VT60 och liknande rycker mer än normalt, men kombinationen av panelen periodvis släcker ned och DFC-fenomen (dynamic false contouring) kan göra det mer tydligt. Särskilt ifall man sedan tidigare är van med en LCD, eller en äldre plasma med längre avklingningsperiod/efterglöd.

Redigerat av Ringblixt, 11 januari 2014 - 20:42.

Postad 12 januari 2014 - 14:30

nyllet83
  • nyllet83
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Hej. Jag behöver hjälp med en sak.
Jag har Comhems analoga grundutbud och de fri digitala kanalerna, alltså analogt och dvb-c. Går det att kombinera de analoga och digitala kanalerna så att de ligger i en och samma kanallista i TX-P50ST60Y så man slipper hoppa mellan en kanallista med de digitala och en lista med de analoga?

Postad 12 januari 2014 - 16:16

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Just köpt en ST60 och funderar över några smådetaljer, när jag tycker på power knappen på tv så startas den istället för att bara sättas i standby-läge, går detta att ändra?
När man sedan sätter på TVn så startar även min förstärkare automatiskt, antar att det hänger ihop med ARC, går detta att stänga av?

Postad 12 januari 2014 - 18:18

maximushenke
  • maximushenke
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Sådär, mina problem försvann som jag trodde när man ser till att tvn får 24hz o inte 60. Är fortfarande lika imponerad över bildkvalitén. Blir nog att kalibrera tvn lite bättre sen när den gått ett tag, bilden blir lite mörk i vissa scener. Har inga som helst problem med att tvn skulle ha för lite ljusstyrka, men det kanske beror mer på min tidigare tv jag refererar mot samt vårt tvrum.. Läste något om att man ska vänta lite till tvn gått 200 - 300h, stämmer detta?

Postad 12 januari 2014 - 18:56

lazloO9
  • lazloO9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Sådär, mina problem försvann som jag trodde när man ser till att tvn får 24hz o inte 60. Är fortfarande lika imponerad över bildkvalitén. Blir nog att kalibrera tvn lite bättre sen när den gått ett tag, bilden blir lite mörk i vissa scener. Har inga som helst problem med att tvn skulle ha för lite ljusstyrka, men det kanske beror mer på min tidigare tv jag refererar mot samt vårt tvrum.. Läste något om att man ska vänta lite till tvn gått 200 - 300h, stämmer detta?

Jag har samma problem som dig! Försökte titta på "Captain Philips" igår via hdmi från datorn i 720p och det var väligt ryckigt. Då satte jag IFC på max och då blir allt väldigt följsamt, men själva "filmkänslan" försvinner, dvs det ser ut som att allt är filmat med en hemvideokamera.

Kan jag bli av med detta om jag ser till att datorn matar ut 24Hz ur hdmi istället för nuvarande 60Hz? Jag tycker att 24Hz borde bli mycket ryckigare än 60Hz, men även min ST60 har någon slags 24-inställning bland bildinställningarna.

Postad 12 januari 2014 - 19:23

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som dig! Försökte titta på "Captain Philips" igår via hdmi från datorn i 720p och det var väligt ryckigt.

Jag tror att det är fel på filmen då jag också haft problem med den och då gick allt via mediaspelaren, till 99,9% fungerar allt med annat material bra, men ibland får man tag på "rötägg".

Redigerat av RedMarathon, 12 januari 2014 - 19:24.

Postad 12 januari 2014 - 19:32

lazloO9
  • lazloO9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag tror att det är fel på filmen då jag också haft problem med den och då gick allt via mediaspelaren, till 99,9% fungerar allt med annat material bra, men ibland får man tag på "rötägg".

Haha se där, jag körde också via mediespelaren (usb-minne). Av någon märklig anledning så visar inte min tv alla .mkv-filmer som finns på min dator (via nätverket) men alla andra format går bra att streama. Och kaptenfilmen var ju -mkv.

Postad 13 januari 2014 - 08:27

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
23.990:- för 65" VT60 på Elgiganten nu!

Postad 13 januari 2014 - 10:38

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0

Kan jag bli av med detta om jag ser till att datorn matar ut 24Hz ur hdmi istället för nuvarande 60Hz? Jag tycker att 24Hz borde bli mycket ryckigare än 60Hz, men även min ST60 har någon slags 24-inställning bland bildinställningarna.

Film är så gott som alltid i 24 fps och skickar du det med en frekvens på 60 Hz går det inte jämnt upp och du får ett ojämnt flöde av bildrutor. Därav ryckighet.

Postad 13 januari 2014 - 11:01

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

23.990:- för 65" VT60 på Elgiganten nu!

19990 i Mars ;)

Btw priset på ST 65 :lol:

Redigerat av henke007, 13 januari 2014 - 11:02.

Postad 13 januari 2014 - 11:04

Almighty
  • Almighty
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag är sugen på köpa en 55VT60 för att ersätta min gamla trotjänare Pioneer 4280XA. Jag har dock blivit lite skrämd av många inlägg här med problem med buzzing, ghosting, inbränningar m.m. Verkar som att det är en ganska feldrabbad modell det här eller? Låter som det är en riskfylld affär, vad tycker ni?

Postad 13 januari 2014 - 11:22

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Jag är sugen på köpa en 55VT60 för att ersätta min gamla trotjänare Pioneer 4280XA. Jag har dock blivit lite skrämd av många inlägg här med problem med buzzing, ghosting, inbränningar m.m. Verkar som att det är en ganska feldrabbad modell det här eller? Låter som det är en riskfylld affär, vad tycker ni?

Fast alla vi som INTE har dessa problem låter ju inte lika mycket som de få (?) som skriker sig hesa....

Min 55VT60 varken låter, buzzar, spökar eller har problem med inbränningar. Fast jag ser på film, inte på testfrekvenser.
Under 15000 hos Giggan nu, igen. Klart prisvärd.

Postad 13 januari 2014 - 12:21

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Fast alla vi som INTE har dessa problem låter ju inte lika mycket som de få (?) som skriker sig hesa....

Min 55VT60 varken låter, buzzar, spökar eller har problem med inbränningar. Fast jag ser på film, inte på testfrekvenser.
Under 15000 hos Giggan nu, igen. Klart prisvärd.

Det har du nog absolut rätt i, det gäller väl eg alla TV-apparater att problemen klart dominerar i diskussionerna trots att rätt få är drabbade (varvat med en del sanslöst positiva hyllningar som mest lockar till garv). Har ingen Panasonic-plasma själv men vad jag läst här och på andra ställen är det främst fläktproblemet som retat användare av VT60 och ZT60, inte alla, men så pass många att det nog ska ses som ett reelt problem (om inte annat för att Panasonic tagit fram en fix fö rdet).

Postad 13 januari 2014 - 13:36

lazloO9
  • lazloO9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Film är så gott som alltid i 24 fps och skickar du det med en frekvens på 60 Hz går det inte jämnt upp och du får ett ojämnt flöde av bildrutor. Därav ryckighet.

Jag provade att ändra uppdateringsfrekvensen på datorn så att den skickade 24Hz till tvn via hdmi, och tvn hittade och bekräftade att den tog emot en 24p-signal.
Men det gick inte alls att se på filmen pga horizontella hack/störningar, såg ut som tearings som kan dyka upp vid datorspelande. Så jag fick ändra tillbaka till 60Hz och leka med IFC men det blev en trist filmupplevelse. Filmen var "The East" 720p på 5.47Gb. Jag får väl testa olika Hz från datorn till tvn och se vilken som blir bäst...

Fan alla dessa problem hade jag aldrig på min gamla Andersson-LCD, å andra sidan är det enorm skillnad i bildkvalitet. Och nu kan jag ej ångra köpet längre, har bla slängt kartongen.

Postad 13 januari 2014 - 14:47

Locoloco
  • Locoloco
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
<p>

Jag &auml;r sugen på k&ouml;pa en 55VT60 f&ouml;r att ers&auml;tta min gamla trotj&auml;nare Pioneer 4280XA. Jag har dock blivit lite skr&auml;md av många inl&auml;gg h&auml;r med problem med buzzing, ghosting, inbr&auml;nningar m.m. Verkar som att det &auml;r en ganska feldrabbad modell det h&auml;r eller? Låter som det &auml;r en riskfylld aff&auml;r, vad tycker ni?

</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Tror nog att det v&auml;rsta problemet &auml;r fl&auml;kt oljudet. jag har en 55VT60 d&auml;r jag har gjort fl&auml;kt fixen men &auml;r fortfarande inte n&ouml;jd. Min tech kille la bara skum runt den v&auml;nstra fl&auml;kten sett bakifrån vilket var enligt instruktion men på 65VT60 &auml;r det skum som g&auml;ller får både den v&auml;nstra och den h&ouml;gra. Jag h&ouml;r klart fl&auml;ktarna d&auml;rifrån jag sitter och men nu mest från den h&ouml;gra d&auml;r det inte ligger något skum. Jag k&ouml;pper inte att fan man tittar ju på film med h&ouml;gt ljud och då h&ouml;r man inte fl&auml;ktarna. Jag tittar &auml;ven på nyheter. Bolibompa osv osv också =)</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Jag vet andra som har haft techs och fixat deras sk&auml;rmar d&auml;r resultatet har varit riktigt bra och andra d&auml;r det varit bra out of the box. Indikationerna &auml;r att fixen nu mera &auml;r i produktion från Augusti 2013 så k&ouml;per man en VT60 och får en senare tillverkad TV &auml;r det bara tacka och ta emot annars ring support så skickar de hem en tech.</p>
<div style="position: absolute; top: 8679px; width: 1px; height: 1px; overflow: hidden; left: -1000px;">&nbsp;</div>

Postad 13 januari 2014 - 15:11

maximushenke
  • maximushenke
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag provade att ändra uppdateringsfrekvensen på datorn så att den skickade 24Hz till tvn via hdmi, och tvn hittade och bekräftade att den tog emot en 24p-signal.
Men det gick inte alls att se på filmen pga horizontella hack/störningar, såg ut som tearings som kan dyka upp vid datorspelande. Så jag fick ändra tillbaka till 60Hz och leka med IFC men det blev en trist filmupplevelse. Filmen var "The East" 720p på 5.47Gb. Jag får väl testa olika Hz från datorn till tvn och se vilken som blir bäst...

Fan alla dessa problem hade jag aldrig på min gamla Andersson-LCD, å andra sidan är det enorm skillnad i bildkvalitet. Och nu kan jag ej ångra köpet längre, har bla slängt kartongen.

Bra, se till att den skickar 24fps till tvn och att tvn verkligen får detta, Tror att IFC byter namn till "24hz smooth film" som EVOII skrev i tråden tidigare. Denna kan du testa att stänga av helt.. Jag har som sagt inga problem alls efter att jag ändrar utmatningen från 60 till 24hz.

Postad 13 januari 2014 - 15:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Din dator som är problemet då för jag har inga problem alls hos mig. Jag använder å andra sidan ingen dator för att se film.

Postad 13 januari 2014 - 15:27

Unregistered46588439
  • Unregistered46588439
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nu har transaktionen gått igenom i banken och med dagens växlingskurs jag har betalat 23 629 kr (varav 786 är fraktkostnad) för VT65:an. Som priserna ligger nu innebär det en besparing på 3 361 kr jämfört med att köpa i Sverige. Smart? Vi får väl se...

Funderar på om jag är i rätt tråd, jag tar gärna emot förslag om någon tycker att jag skall byta till en mer passande? Detta handlar ju mer om köpet än om TVn i sig...

Såg just att MediaMarkt slumpar ut VT65 för 23 890. Min besparing är alltså just nu 261 kr. Där ser man...

Postad 13 januari 2014 - 15:33

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Kör du via XBMC ? där kan du välja att den kanske pausar, eller inte pausar när den byter HZ, 60hz i menyer och sen så ändrar den ju HZ beroende på vad för material du matar 25fps/50HZ 30fps/60HZ och såklart 23.xxx/24fps/24HZ du ska ju inte behöva ändra manuellt för varje film... känns ju jävligt jobbigt när det finns bra spelare som gör det åt en. har du inte XBMC eller likvärdig spelare som kan hantera HZ så testa det, är nog större chans det fungerar då än att du ska manuellt välja fram och tillbaka hela tiden.

Postad 13 januari 2014 - 16:00

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Hackig bild från dator är till 99,99% källans fel med en så pass beprövad produkt som Panasonic ST/GT/VT/ZT-plasma. Därför kan det vara bekvämt att köra en riktig Blu-ray eller köra det tankade via en mediaspelare.

Postad 13 januari 2014 - 16:37

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Såg just att MediaMarkt slumpar ut VT65 för 23 890. Min besparing är alltså just nu 261 kr. Där ser man...

Inte bara dom utan även ElGiganten har dumpat priset. Blir nästan sugen på att köpa en själv :)

Postad 13 januari 2014 - 16:46

Gullberg_89
  • Gullberg_89
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Inte bara dom utan även ElGiganten har dumpat priset. Blir nästan sugen på att köpa en själv :)

Samma här, löjligt billigt!!!

Postad 13 januari 2014 - 17:12

lazloO9
  • lazloO9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Kör du via XBMC ? där kan du välja att den kanske pausar, eller inte pausar när den byter HZ, 60hz i menyer och sen så ändrar den ju HZ beroende på vad för material du matar 25fps/50HZ 30fps/60HZ och såklart 23.xxx/24fps/24HZ du ska ju inte behöva ändra manuellt för varje film... känns ju jävligt jobbigt när det finns bra spelare som gör det åt en. har du inte XBMC eller likvärdig spelare som kan hantera HZ så testa det, är nog större chans det fungerar då än att du ska manuellt välja fram och tillbaka hela tiden.

Tack alla andra också för era svar!

Jag har alltid tidigare kört med vlc, men nu har jag testat med PowerDVD13 efter att ha läst gott om den spelaren. Men då får jag kanske testa XBMC, för jag tittar alltid på nerladdad film via datorn. Undantaget är om jag lägger över film till usb-minne och kör direkt i tvn. Nackdelen där är att inte alla undertexter fungerar bra.

Jag testar XBMC och återkommer!

Postad 13 januari 2014 - 18:16

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Är det köpläge på en VT6560 nu? Kommer de sjunka mkt det närmsta? Kanske sticker redan ikväll o köper en : )

Postad 13 januari 2014 - 19:02

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Är det köpläge på en VT6560 nu? Kommer de sjunka mkt det närmsta? Kanske sticker redan ikväll o köper en : )

Alltid en knepig fråga, du får ju 30 dagar prisgaranti på t ex. Elgiganten så går den ner ytterligare under den tiden så är det bara att åka dit så får du pengarna tillbaka. Jag ska dit imorgon och kvittera ut 4,000kr då jag köpte min för 28,000:- och min prisgaranti går ut den 24'e nu :)

Postad 13 januari 2014 - 19:49

lazloO9
  • lazloO9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hade mycket problem med inställningarna i xbmc. Av någon anledning finns ej alternativ att själv välja antal Hz eller fps, bara något auto-alternativ som heter "Pause during refresh rate change". Iaf så var det hack å ryck fest för hela slanten utan maximal IFC = hemmavideo. Men efter mycket om och men så avaktiverade jag ljud via hdmi samt att xbmc skall spelas upp i "true fullscreen", och nu gick det fint med 24p i filmen "Great Gatsby" 720p.

Tack för hjälpen SKIBBE!

Redigerat av lazloO9, 13 januari 2014 - 19:51.

Postad 13 januari 2014 - 21:36

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Alltid en knepig fråga, du får ju 30 dagar prisgaranti på t ex. Elgiganten så går den ner ytterligare under den tiden så är det bara att åka dit så får du pengarna tillbaka. Jag ska dit imorgon och kvittera ut 4,000kr då jag köpte min för 28,000:- och min prisgaranti går ut den 24'e nu :)

Skulle ha köpt den på mediamarkt, tog den ist på HBB som inte verkar ha någon prisgaranti.
Gött att du får pengar tillbaka :D

Postad 13 januari 2014 - 21:44

Gullberg_89
  • Gullberg_89
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Klart det är köpläge, tvivlar på att den kommer sjunka mer än detta (ev. ett demo-ex som får lägre pris) men som tidigare talare sagt, köp och nyttja prisgarantin! Om man skulle tvivla på köpläget så är det väl om du ska vara kylig och se vad Hembiobutiken gör, sänker dom 1000-1500 så är det lätt värt att köpa av dom och få 3 års garanti, just saying! :)

Postad 13 januari 2014 - 21:54

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Att den sänktes ytterligare är ett frågetecken bara det. Verkar som att MediaMarkt och Elgiganten priskrigar med varandra,
Köpte min på HBB för 27.000kr just för 3 års garanti då alla andra tog samma pris men hade inte den längre garantitiden och jag va nästan säker på att den inte skulle sänkas mer.

Har du spanat in denna så slå till? Skulle den sänkas så använd dig av prisgarantin.

Postad 14 januari 2014 - 00:05

se27213
  • se27213
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nån som kan berätta om tv'n enbart stöder DLNA-källor, eller om det går att browsa på cifs, nfs eller liknande ? Har en readynas ultra 4 och är inte imponerad av det jag sett av DLNA än så länge. I värsta fall får man väl skita i inbyggda stödet och köra vidare på tvixen eller bygga en htpc, eller köpa en ny bättre extern mediaspelare.

Postad 14 januari 2014 - 00:24

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Någon som kan vara vänlig och mäta hur högt det är till övre skruvhålen för väggfästet på er 65" ST60. Så jag kan anpassa höjden redan nu när jag ska upp med den nuvarande Tv:n på väggen. Gärna mått från underkanten samt från överkanten.
Tack på förhand. :-)

Postad 14 januari 2014 - 06:19

turbo200
  • turbo200
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är lite sugen på denna tv'n, men är den värd dom pengarna??

Är inte ute en massa flashiga funktioner, utan en bra tv.
Har läst att denna inte ska reflektera så mycket ljus som tex LG apparater.

Mvh Johan

Postad 14 januari 2014 - 07:09

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Någon som kan vara vänlig och mäta hur högt det är till övre skruvhålen för väggfästet på er 65" ST60. Så jag kan anpassa höjden redan nu när jag ska upp med den nuvarande Tv:n på väggen. Gärna mått från underkanten samt från överkanten.
Tack på förhand. :-)

Se sida 23 & 25.

http://tda.panasonic...QB0E2325P11.pdf

Postad 14 januari 2014 - 07:14

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Är lite sugen på denna tv'n, men är den värd dom pengarna??

Är inte ute en massa flashiga funktioner, utan en bra tv.
Har läst att denna inte ska reflektera så mycket ljus som tex LG apparater.

Mvh Johan

Vilken modell syftar du på?
65VT60 har sjunkit ganska bra i pris och ligger på 23.890kr men sen är det frågan om vad du själv tycker är värt dom pengarna.

Postad 14 januari 2014 - 10:13

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Att den sänktes ytterligare är ett frågetecken bara det. Verkar som att MediaMarkt och Elgiganten priskrigar med varandra,
Köpte min på HBB för 27.000kr just för 3 års garanti då alla andra tog samma pris men hade inte den längre garantitiden och jag va nästan säker på att den inte skulle sänkas mer.

Har du spanat in denna så slå till? Skulle den sänkas så använd dig av prisgarantin.

När jag pratade med Elgiganten (har en bra kontakt där) innan jul så hade dom 7st kvar på huvudlagret och deras inpris då var deras webbpris, dvs 26990:- och han trodde att priset skulle gå ner när dom var slut och nästa omgång köptes in (om det fanns fler kvar att få tag på då naturligtvis) Frågan är ju hur mycket dom hinner gå ner, om dom gör det alls om efterfrågan fortsätter finnas.

Postad 14 januari 2014 - 10:44

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Vad sägs om att mata tvn med bluray eller något annat lagligt alternativ som man vet är skapat rätt från början. Knappast tvns fel om din nedladdade film gjord av någon 14 åring inte kan visas rätt.
Är den dessutom i 720p så kan jag ju lova att du aldrig får ut 720p/24p ur tvn då den kombinationen inte existerar, om det ens går att få ut från datorn. Gissningsvis ligger den sparad som 720p/30p och då behöver du speciell mjukvara för att återkonvertera 30 till 24.
Nåt sånt. O ja, jag är bitter då det är jag som betalar för filmerna så ni andra kan se gratis.

Postad 14 januari 2014 - 10:48

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Detta är ett av skälen till att jag inte jobbar i denna bransch längre.

Postad 14 januari 2014 - 11:05

lazloO9
  • lazloO9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Vad sägs om att mata tvn med bluray eller något annat lagligt alternativ som man vet är skapat rätt från början. Knappast tvns fel om din nedladdade film gjord av någon 14 åring inte kan visas rätt.
Är den dessutom i 720p så kan jag ju lova att du aldrig får ut 720p/24p ur tvn då den kombinationen inte existerar, om det ens går att få ut från datorn. Gissningsvis ligger den sparad som 720p/30p och då behöver du speciell mjukvara för att återkonvertera 30 till 24.
Nåt sånt. O ja, jag är bitter då det är jag som betalar för filmerna så ni andra kan se gratis.

Jag har aldrig sagt att jag laddar ner illegalt!
Och är du bitter över dom som gör det så är du fri att göra detsamma själv. Om du tror att priserna hade halverats över en natt om all nerladdning hade försvunnit så tror du fel! En film liksom mycket annat kommer alltid att kosta så mycket som möjligt, och hade nerladdning inte funnits alls så hade dom kostat ännu mer då det ej finns andra alternativ.
Dessutom ser jag till 99% på TV eller Netflix som jag betalar för. Händer det sedan att jag lånar en nerladdad film från en kompis så är det min ensak.
Men nu handlar ju denna tråden inte om illegal nerladdning utan om Panasonic Plasma, och mina frågor handlar om hur jag får bästa ljud och bild till just en Panasonic Plasma.

Postad 14 januari 2014 - 11:39

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Men nu handlar ju denna tråden inte om illegal nerladdning utan om Panasonic Plasma, och mina frågor handlar om hur jag får bästa ljud och bild till just en Panasonic Plasma.

Genom att mata din Panasonic med bästa möjliga material, så klart.
Då går nedladdade tvivelaktiga filmer bort, om dom inte är orörda och okomprimerade dvs.
Här gäller devisen "skit in skit ut".

Postad 14 januari 2014 - 12:44

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Se sida 23 & 25.

http://tda.panasonic...QB0E2325P11.pdf

Hur långt det är mellan skruvhålen vet jag redan samt hur stor Tv:n är, men de är måttet från övre skruvhålen och till underkant/överkant Tv:n, inte till nedre skruvhålen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.