* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 23 July 2008 - 11:43
thebiga
-
thebiga
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Funderar lite på att byta fläkten till en tystare som man kan köra för fullt. Vad tror ni om följande modding? :-) http://ogipage.blogs.../06/my-mod.htmlEnligt honom ligger tvixfläkten på 29 dBA Någon som kan tipsa om en bra fläkt som har bra CFM värde och är tyst < 20 db? Hittade denna länk i MPCCLUB forumet: http://www.frozencpu...amp;id=3tB3NiFx
Postad 23 July 2008 - 11:57
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Macen verkar ju köra TViXen som en USB1.1-disk, varför vet jag inte. Han kör inte genom någon antik USB-hubb? Testa annars ett annat USB-uttag, vet sen inte mer eftersom det är en Mac. (GB skulle kanske annars ta 10 minuter, inte 2 timmar.
Ok, han kör ingen hub utan direkt Tvix - Mac. Kan det vara drivrutiner för USB utgången? Har du tips på annan lösning? Hur snabbt går det med trådlös USB?
Postad 23 July 2008 - 12:55
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Jag har en svår fråga att ställa.Hur ska jag göra för att min film skal spelas upp men engelskt språk.jag har tankat hem en film med intaljenskt språk men man kan också spela upp film med engelskt språk, med VLC (man går bara in på ljudspråk och ändrar det till engelska).Men när jag ska spela upp filme på tvixen så spelas ju film upp med italjenskt språk.Kan jag ändra det så att det blir på engelska istälet.Hoppas ni förstår vad jag menar!
Postad 23 July 2008 - 13:10
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Jag har en svår fråga att ställa.Hur ska jag göra för att min film skal spelas upp men engelskt språk.jag har tankat hem en film med intaljenskt språk men man kan också spela upp film med engelskt språk, med VLC (man går bara in på ljudspråk och ändrar det till engelska).Men när jag ska spela upp filme på tvixen så spelas ju film upp med italjenskt språk.Kan jag ändra det så att det blir på engelska istälet.Hoppas ni förstår vad jag menar!
Prova att trycka på "AUDIO"-knappen på fjärren för att byta ljud.
Postad 23 July 2008 - 13:47
petern
-
petern
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Tja!
Någon annan som upplever att bilden hoppar fram ett antal sekunder när man byter ljudspår?
Jag kör fw 1.2.52 just nu då senaste betan gör att mp3 ljud på mina xvid´s inte kommer ut.
/PN
Postad 23 July 2008 - 15:21
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Ok, han kör ingen hub utan direkt Tvix - Mac. Kan det vara drivrutiner för USB utgången? Har du tips på annan lösning? Hur snabbt går det med trådlös USB?
Trådlöst går alltid långsammare, eller - kabel/tråd är alltid bättre, än så länge. Jag skulle gissa att det är något med drivisarna för USB-portarna. Utöver länken nedan, så har jag läst på fler ställen att Macbook har eller i alla fall har haft problem med att USB-portarna är för dåligt strömsatta vilket har lett till att vissa USB-enheter, allt från kameror till eventuellt nu då också TViX tycker att den vill dra ner farten till USB 1.1 eller motsvarande: http://www.idg.se/2.1085/1.124251Det ovan är bara gissningar, men som sagt, drivrutinerna skulle det mycket väl kunna vara, för det ska gå betydligt snabbare att kopiera den mängden data.
Postad 23 July 2008 - 16:29
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Prova att trycka på "AUDIO"-knappen på fjärren för att byta ljud.
när jag trycker på audio knappen så stängs ljudet av eller så kommer det på italjenska.
Postad 23 July 2008 - 17:18
serbaut
-
serbaut
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
hur som haver har jag en liten fråga, går det att titta på tvixen samtidigt som man för över filer till den via usb och dylikt eller kan man inte göra något med den när man har den kopplad via usb?
Kör du samba eller ftp via nätet så kan du titta på film samtidigt. Via USB går det inte har jag för mig. Skulle rekommendera en gigabit-switch så det går hyffsat snabbt att flytta fillmerna.
Postad 23 July 2008 - 19:15
meeep
-
meeep
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Du får vänta de få minuter det tar. I väntan gör du annat som äter, kollar TV, mailar, duschar, tränar, läser en bok, skriver ett brev, ringer en kompis, diskar, stryker tvättar. Du behöver inte sitta och "vänta" så jag hoppas verkligen inte att du stör dig på att man inte kan använda den samtidigt som du kopierar över saker via USB. 
Ok.. men måste man då koppla ur usb-sladden på baksidan eller går det att via mjukvaran stänga av "usb-läget"? Eller hur gör man?
Postad 23 July 2008 - 20:50
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Ok.. men måste man då koppla ur usb-sladden på baksidan eller går det att via mjukvaran stänga av "usb-läget"? Eller hur gör man?
- Anslut USB-kabeln till en USB-port i datorn. - Börja kopiera eller strukturera, skapa mappar, byta namn etc. - När kopieringen är klar, väljer du att göra en "Säker borttagning av maskinvara" som dyker upp som en ikon nere till höger i din taskbar i Windows. - Dra ut USB-kabeln. Klart.
Redigerat av sean.wiklund, 23 July 2008 - 20:50.
Postad 23 July 2008 - 22:08
gixxerpsyco
-
gixxerpsyco
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Tjena!!!
Har funderat på att skaffa en tvix.
Hur har ni kopplat era?
Via yttligare ett nätverkskort,eller via en nätverks switch?????????
Vilket funkar bäst/lättast???
tacksam för svar!!!
MVH
Postad 24 July 2008 - 00:56
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Min bild blev plötsligt väldigt ljus, som om man dragit upp brightness 200%, vart så helt plötsligt mellan två olika filmer. Gick o få bort enbart genom en factory reset. Skumt!
Är det fler än jag som har problem med att när man skall spoola tillbaka blir det alltid 8X direkt och så går det skitfort. När man spoolar fram blir det först 2X, sen 4X sen 8X etc för varje knapptryck.
Men backåt blir det 8X direkt :-/
Både med multifjärr och orginalfjärr...
/N
Postad 24 July 2008 - 07:03
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Trådlöst går alltid långsammare, eller - kabel/tråd är alltid bättre, än så länge.
Jag skulle gissa att det är något med drivisarna för USB-portarna. Utöver länken nedan, så har jag läst på fler ställen att Macbook har eller i alla fall har haft problem med att USB-portarna är för dåligt strömsatta vilket har lett till att vissa USB-enheter, allt från kameror till eventuellt nu då också TViX tycker att den vill dra ner farten till USB 1.1 eller motsvarande: http://www.idg.se/2.1085/1.124251
Det ovan är bara gissningar, men som sagt, drivrutinerna skulle det mycket väl kunna vara, för det ska gå betydligt snabbare att kopiera den mängden data.
Tyckte oxå det verkade troligast. Satt och leta igår på macen hur man skulle uppdatera drivisarna. Jag fattade ingenting som inbiten PC användare. Samtidigt ringde polaren Canman och de gav tydligen ett oroväckande svar. Enl supporten blir det problem genom att Tvixens hårddisk kör NTFS och Mac kör -vad de nu kör. För att kunna ladda över filmer behövs en patch (min polare ladda ner den) som kommunicerar mellan hårddiskarna (annars går det inte) men priset är låååångsam överföring. Är det någon annan Mac användare som känner igen sig eller är det BS?
Redigerat av Unregistered0cfc6754, 24 July 2008 - 07:04.
Postad 24 July 2008 - 07:35
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Tyckte oxå det verkade troligast. Satt och leta igår på macen hur man skulle uppdatera drivisarna. Jag fattade ingenting som inbiten PC användare.
Samtidigt ringde polaren Canman och de gav tydligen ett oroväckande svar. Enl supporten blir det problem genom att Tvixens hårddisk kör NTFS och Mac kör -vad de nu kör. För att kunna ladda över filmer behövs en patch (min polare ladda ner den) som kommunicerar mellan hårddiskarna (annars går det inte) men priset är låååångsam överföring.
Är det någon annan Mac användare som känner igen sig eller är det BS?
Ahh, jag visste inte att det kunde bli problem så, men Macintosh kör ju en egen variant av NTFS som inte är kompatibel med resten av världen, så det kan troligen stämma. Jag har ingen bra lösning på det problemet tyvärr.
Postad 24 July 2008 - 07:52
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Ahh, jag visste inte att det kunde bli problem så, men Macintosh kör ju en egen variant av NTFS som inte är kompatibel med resten av världen, så det kan troligen stämma.
Jag har ingen bra lösning på det problemet tyvärr. 
Tack för snabbt svar! Funderade på om man kan partionera en del av Macens hårddisk till NTFS och sedan ladda ner alla filmer till den partionen för att sedan ladda över till Tvixen. Kan inget om Mac så vet inte om det är möjligt. Andra funderingen är om man sätter upp ett nätverk och kör allt via en router (nätverkskabel). Ingen som laddar över film från dator med Ubuntu (hårddisk format ext3) - samma problem?
Postad 24 July 2008 - 09:06
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
HEy ho, hur funkar Tvixen i ett nätverk? Kan man få upp den som en nätverkshårddisk, eller måst man använda separat programvara för detta? (om det är så, hur jobbigt är det?  )
Postad 24 July 2008 - 09:08
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
tapaza80:Skulle du inte kunna sätta en NAS som matar din Tvix istället?? Många NAS:ar kör ju Linux (Ext2/3 format), det borde väl kunna funka bättre åt bägg håll?? Nu kan jag ju inte Tvix så bra (som vissa känner till...) men det finns väl lite NAS:ar att välja på till Tvixen. Det kanske skulle kunna vara en lösning??
Postad 24 July 2008 - 09:17
visuatrox
-
visuatrox
-
Användare
-
-
130 inlägg
Någon som testat om Tvixen klarar "chapters" i MKV eller MP4 (Nero Digital) filer?
Postad 24 July 2008 - 09:31
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
tapaza80:
Skulle du inte kunna sätta en NAS som matar din Tvix istället?? Många NAS:ar kör ju Linux (Ext2/3 format), det borde väl kunna funka bättre åt bägg håll?? Nu kan jag ju inte Tvix så bra (som vissa känner till...) men det finns väl lite NAS:ar att välja på till Tvixen. Det kanske skulle kunna vara en lösning??

Jag är lite trög.. du tänker att man laddar ner på NASen och sedan flyttar över till Tvixen?
Postad 24 July 2008 - 10:01
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
tapaza80:Nej, min tanke var mer att du streamar med Tvixen ifrån NAS:en... Sen lägger du ditt material från din Mac på NAS:en. Då får du hastigheten som NAS:en klarar o streamar med Tvixen. Borde väl funka?!?...
Postad 24 July 2008 - 10:26
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Någon som testat om Tvixen klarar "chapters" i MKV eller MP4 (Nero Digital) filer?
Tjo! Fungerar inte än så länge med kapitel i MKV-filer.
Postad 24 July 2008 - 11:38
*nonno
-
*nonno
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Så... kan ngn nu svara på om jag ska köpa Samsungs 750gb F1 (32mb cache) eller Wester Digitals 750gb GP (16mb cache) till min tvix!!??? Måste göra en beställning ikväll el imorgon, vill ha disken senast på Fre.
Tack igen!
Postad 24 July 2008 - 12:31
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
tapaza80:
Nej, min tanke var mer att du streamar med Tvixen ifrån NAS:en... Sen lägger du ditt material från din Mac på NAS:en. Då får du hastigheten som NAS:en klarar o streamar med Tvixen. Borde väl funka?!?...
Ok, får se vad polaren säger. Hat försökt förklara många gånger att han ska gå tillbaka till PC - now is the time.
Postad 24 July 2008 - 13:24
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Jag köpte en Tvix M-7000 förra veckan och satte in en Samsung F1 1TB disk, burken är bara ljum när man spelar filmer så den kyler bra.
Är helnöjd med köpet, hade lite problem i början som var buggar i programvaran men nu rullar allting på.
Jag kör mot en switch men lägger filmerna på den interna disken.
Testade med mitt 802.11b/g WLAN och 720p funkade bra att streama från min PC, men 1080p började hacka emellanåt, med trådbundet så funkar det utan problem eller om du satsar på snabbar WLAN än vad jag har.
Postad 24 July 2008 - 13:43
TheHulk
-
TheHulk
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Så... kan ngn nu svara på om jag ska köpa Samsungs 750gb F1 (32mb cache) eller Wester Digitals 750gb GP (16mb cache) till min tvix!!??? Måste göra en beställning ikväll el imorgon, vill ha disken senast på Fre.
Tack igen!
Köp WD GP 750GB tycker jag ,den är tystare...
Postad 24 July 2008 - 14:10
MasterMas
-
MasterMas
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Köp WD GP 750GB tycker jag ,den är tystare...
Jag håller med. Jag har en sådan, fast 500GB. Den är tyst och blir inte allför varm. Prestandan räcker mer än väl.
Postad 24 July 2008 - 14:20
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Jag håller med. Jag har en sådan, fast 500GB. Den är tyst och blir inte allför varm. Prestandan räcker mer än väl.
Jag håller också med, men jag har en WD och 1 TB stor disk. Den är också tyst och blir inte heller alltför varm. Prestandan räcker... mer än väl.
Postad 24 July 2008 - 14:36
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Jag håller också med, men jag har en WD och 1 TB stor disk. Den är också tyst och blir inte heller alltför varm. Prestandan räcker... mer än väl. 
Sean, varför skriver inte Canman ut på sin sida att det är viktigt att man väljer en sval disk och inte en Seagate-disk som genererar mer värme = problem med hack vid filmvisning eftersom att det blir för varmt. Canman rekommenderar inte några speciella diskar och skriver inget om detta. Varför inte upplysa sina kunder om vilka märken som fungerar bra till tvixen. Te.x Western Digital och Samsung? /H
Postad 24 July 2008 - 14:44
*nonno
-
*nonno
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Great! Tack för snabba svar... det blir en WD GP 750gb
Postad 24 July 2008 - 14:55
Unregisteredca15b0a9
-
Unregisteredca15b0a9
-
Forumräv
-
-
703 inlägg
finns det nåt stöd för true hd ljud genom tvixen.. blir ett köp om de funkar annars känns det rätt meningslöst att köpa en tvix... Vore tacksam för svar =)
Postad 24 July 2008 - 15:07
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
finns det nåt stöd för true hd ljud genom tvixen.. blir ett köp om de funkar annars känns det rätt meningslöst att köpa en tvix... Vore tacksam för svar =)
Med senaste firmwaren, som är en beta, så finns stöd, så sammanfattat ska det komma ja och är under utprovning och test nu för alla som vill köra den mjukvaran. http://www.mpcclub.c...e...cle&sid=606
Postad 24 July 2008 - 15:11
Unregisteredca15b0a9
-
Unregisteredca15b0a9
-
Forumräv
-
-
703 inlägg
Med senaste firmwaren, som är en beta, så finns stöd, så sammanfattat ska det komma ja och är under utprovning och test nu för alla som vill köra den mjukvaran. 
http://www.mpcclub.c...e...cle&sid=606 tack för ett snabbt var ..skall genast beställa en men någon som beställt från hemmabiobutiken och fått med någon hdmikabel eller nåt?? kanske är standard i alla paket.. ser att webhallen har med hdmi kabel men de kanske alla har?
Postad 24 July 2008 - 15:13
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
tack för ett snabbt var ..skall genast beställa en men någon som beställt från hemmabiobutiken och fått med någon hdmikabel eller nåt?? kanske är standard i alla paket.. ser att webhallen har med hdmi kabel men de kanske alla har?
Det är standard.  Rock 'n roll!
Postad 24 July 2008 - 17:15
Mr Ma9oo
-
Mr Ma9oo
-
Amatör
-
-
56 inlägg
HEy ho, hur funkar Tvixen i ett nätverk? Kan man få upp den som en nätverkshårddisk, eller måst man använda separat programvara för detta? (om det är så, hur jobbigt är det? )
Jag gör TViX i nätverk. Att mappa upp disken i XP är ju inga problem. Att köra TViXen med en NAS går kanon efter lite meckande. Jag kör en Lacie Ethernet Bigdisk på 1 TB och det fungerar kanon trots att Lacien bara kör SAMBA. Tips för att få igång det är att sätt fasta IP på både TViX:en och NAS:en!
Redigerat av Mr Ma9oo, 24 July 2008 - 17:15.
Postad 24 July 2008 - 21:47
pwillow
-
pwillow
-
Amatör
-
-
73 inlägg
tack för ett snabbt var ..skall genast beställa en men någon som beställt från hemmabiobutiken och fått med någon hdmikabel eller nåt?? kanske är standard i alla paket.. ser att webhallen har med hdmi kabel men de kanske alla har?
Hos Dustin får du dessutom med en Supra HDMI kabel som är 2m. http://www.dustinhom...5010129424.aspx
Postad 25 July 2008 - 09:19
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
Jag gör TViX i nätverk. Att mappa upp disken i XP är ju inga problem. Att köra TViXen med en NAS går kanon efter lite meckande. Jag kör en Lacie Ethernet Bigdisk på 1 TB och det fungerar kanon trots att Lacien bara kör SAMBA.
Tips för att få igång det är att sätt fasta IP på både TViX:en och NAS:en!
Ah... men jag menar om man kan få tvixen att "bete" sig som en NAS. Ursäkta min okunninghet, men om man "mappar" upp disken (som sitter i Tvixen), kommer den dår som typ "H:\(nätverksdisk)" ?
Postad 25 July 2008 - 14:15
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Så då var det dags med FW uppdatering 2 denna månad...Se mer här -> http://www.mpcclub.c...o...pic&t=17626
Redigerat av Peter_sm, 25 July 2008 - 14:15.
Postad 25 July 2008 - 21:06
ex0s
-
ex0s
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Fick min TvIX idag. Fungerar ju (jättebra).
Fick inget ljud när jag spelar upp mkv filer, skall testa med en annan MKV.
Mina mp3 filer hackar var 20:e sekund. Går felfritt i 20sekunder, sedan stannar den upp helt.
Därefter så är det tyst i ½ sekund, sedan fortsätter uppspelandet av mp3filen i 20 sek, sedan samma visa.
Har uppgraderat till senaste stabila FW. Har en Samsung disk 500gb i den.
Det roliga var att vi har spelat musik på den i 2h felfritt tidigare. Har även provat startat om lådan.
Felet började förövrigt då jag förde över en fil till TvIX:ens hårddisk via FTP server. Och har fortsatt sedan dess. Trotts FW upgrade till senaste.
Postad 26 July 2008 - 11:21
ex0s
-
ex0s
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ah... men jag menar om man kan få tvixen att "bete" sig som en NAS. Ursäkta min okunninghet, men om man "mappar" upp disken (som sitter i Tvixen), kommer den dår som typ "H:\(nätverksdisk)" ?
Japp då får du upp disken under "den här datorn" och där beter den sig nästan som en lokal disk. För mer info om hur SAMBA fungerar. Kika på denna länk: http://www.tvix.co.k...x...0&SCATID=18
Postad 26 July 2008 - 15:09
HemoWest
-
HemoWest
-
Användare
-
-
151 inlägg
Japp då får du upp disken under "den här datorn" och där beter den sig nästan som en lokal disk. För mer info om hur SAMBA fungerar. Kika på denna länk: http://www.tvix.co.k...x...0&SCATID=18
Precis... funkar super! Packar upp mina filmer direkt till Tvixen (tar cirka 13 minuter för 4,5GB). Sen är det ju superenkelt att fixa menyer etc. med Movie GUI Builder när man har disken mappad. Jag fick välja "Anslut med ett annat användarnamn" då jag sparade tvixen som nätverksdisk.
Postad 26 July 2008 - 19:30
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Finns det nåt sätt att kopiera filer till TVIX´en över nätverk som är snabbare än att mappa disken över IP ?
FTP får jag inte att fungera alls, både ftp klineten i windows och Filezilla får problem.
Jag kan ansluta över FTP och browsa kataloger men så fort jag vill skicka över en fil fastnar den och får timeout, behövs det några speciela inställningar på FTP klienten eller TVIX´en ?
/N
Redigerat av da.king, 26 July 2008 - 19:31.
Postad 26 July 2008 - 21:58
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Finns det nåt sätt att kopiera filer till TVIX´en över nätverk som är snabbare än att mappa disken över IP ? FTP får jag inte att fungera alls, både ftp klineten i windows och Filezilla får problem. Jag kan ansluta över FTP och browsa kataloger men så fort jag vill skicka över en fil fastnar den och får timeout, behövs det några speciela inställningar på FTP klienten eller TVIX´en ?
/N
Låter konstigt, för mig funkar FTP perfekt.
Postad 26 July 2008 - 22:01
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Hur disablar jag resume när man spelar upp DVD ISOs?
Fruktansvärt irriterande när man stoppat ISOn och sen ska se den igen så resumar den från man stannade.
Sen en annan fråga gällande fjärren, nån annan som irriterar sig på att man måste nästan rikta fjärren precis rakt mot Tvixen för att den ska fungera? nån lösning på detta?
Postad 26 July 2008 - 23:50
MasterMas
-
MasterMas
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Finns det nåt sätt att kopiera filer till TVIX´en över nätverk som är snabbare än att mappa disken över IP ? FTP får jag inte att fungera alls, både ftp klineten i windows och Filezilla får problem. Jag kan ansluta över FTP och browsa kataloger men så fort jag vill skicka över en fil fastnar den och får timeout, behövs det några speciela inställningar på FTP klienten eller TVIX´en ?
/N
Tvixen har inte stöd för flera FTP-sessioner. Om du vill få FTP att funka bättre, så prova att göra så här: Öppna Site manager i FileZilla. Markera din tvixuppkoppling och välj sedan fliken "Transfer settings". Bocka för "Limit number of simultaneous connections" och sätt "Maximum number of connections" till 1. Då borde det funka. I de senaste beta pre-releaserna av firmware stöds upp till tre sessioner, så en förbättring är på väg.
Postad 27 July 2008 - 12:00
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Sen en annan fråga gällande fjärren, nån annan som irriterar sig på att man måste nästan rikta fjärren precis rakt mot Tvixen för att den ska fungera? nån lösning på detta?
Jag upplevde samma sak med fjärren till Tvixen. Som tur var så har jag skaffat en multifjärr som jag styr alla apparater med. En Logitech Harmony 895 och med den behöver man inte ens rikta fjärren mot Tvixen. Den funkar klockrent.
Postad 27 July 2008 - 14:38
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Jag upplevde samma sak med fjärren till Tvixen. Som tur var så har jag skaffat en multifjärr som jag styr alla apparater med. En Logitech Harmony 895 och med den behöver man inte ens rikta fjärren mot Tvixen. Den funkar klockrent.
Ok det var skönt höra att den svaga länken var fjärren och inte mottagaren i Tvixen.
Postad 27 July 2008 - 14:57
softiz
-
softiz
-
Rookie
-
9 inlägg
Vad är det för HDTV ikon i menyn och varför är den gråmarkerad?
Även i inställningar finns en HDTV inställnings-flik som är gråmarkerad.
Jag har en HDTV ! Så vad är detta till för?
Postad 27 July 2008 - 15:26
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Vad är det för HDTV ikon i menyn och varför är den gråmarkerad? Även i inställningar finns en HDTV inställnings-flik som är gråmarkerad.
Jag har en HDTV ! Så vad är detta till för?
Amigo, HDTV-ikonen är gråmarkerad för att du inte har köpt någon DVB-T-tuner och installerat den i TViX:en. Med den, så blir TViX:en en fullfjädrad hårddiskvideo också för alla fria TV-kanaler (alltså inte Comhem etc som går via kabel utan de marksända fria kanalerna som alla får tag på). Det har alltså inget med din TV att göra.
Postad 27 July 2008 - 16:34
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Tvixen har inte stöd för flera FTP-sessioner. Om du vill få FTP att funka bättre, så prova att göra så här: Öppna Site manager i FileZilla. Markera din tvixuppkoppling och välj sedan fliken "Transfer settings". Bocka för "Limit number of simultaneous connections" och sätt "Maximum number of connections" till 1. Då borde det funka.
I de senaste beta pre-releaserna av firmware stöds upp till tre sessioner, så en förbättring är på väg.
Tackar nu funkar det bättre! Vad får ni andra för speed över FTP? Jag verkar ligga på ca 6mb/sek (kör gigabit). Vad är för övrigt fördelen med fler sessioner? /N
Postad 27 July 2008 - 17:17
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Tackar nu funkar det bättre! Vad får ni andra för speed över FTP? Jag verkar ligga på ca 6mb/sek (kör gigabit).
Vad är för övrigt fördelen med fler sessioner?
/N
Samma här med mitt 802.11b/g WLAN.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|