Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray Filmer

9284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 september 2008 - 09:52

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Har hört att det ska vara lite ont om BD50 skivor, så dom sparar dom för stora release, t.ex. The Dark Knight osv, kör resterande på BD25:or, och det kan vara orsaken till att dom inte lägger på HD-ljud på visa filmer. Finns en diskussion om det på blu-ray.com.

/P

Kan man inte tillverka fler? Eller då ha 2st 25GB med extra på den andra.
Trisst om man börjar plocka bort HD spåren, det är ju halva grejen tycker jag.

Redigerat av Unregistered6f585bed, 19 september 2008 - 09:53.

Postad 19 september 2008 - 10:00

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Finns ju hur mkt BD25.or som helst med DTS HD MA osv en film på 90 minuter ska ju självklart ha
lossless på en BD25. Är det en längre film används BD50 per automatik!

Warner är dock sämst på lossless se bara på alla TV serier!

Postad 19 september 2008 - 12:50

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Bifogad fil  51eXStatZ_2BL.JPG   33,62K   0 Antal nerladdningar

Postad 19 september 2008 - 22:00

Mums
  • Mums
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
How The West Was Won :P

Har kikat lite på denna 46 år gamla rulle nu och det här är nog det mest imponerande jag sett hittills på BD...helt otrolig bildkvalitet!

Lite info. och bilder:
http://www.dvdbeaver...won_blu-ray.htm

Edit - mera bilder:
http://www.avsforum....d.php?t=1067722

P.S. Köpte den amerikanska utgåvan och den har svensk text :rolleyes:

Redigerat av Mums, 19 september 2008 - 22:02.

Postad 19 september 2008 - 23:20

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

How The West Was Won :P

Har kikat lite på denna 46 år gamla rulle nu och det här är nog det mest imponerande jag sett hittills på BD...helt otrolig bildkvalitet!

Lite info. och bilder:

Edit - mera bilder:

Visst är den bra. Men vill du se imponerande gammal western så titta på The Searchers. Otroliga bilder från öknen. Över 50 år gammalt. Eller prova Robin Hood. Inte riktigt lika bra bild men med tanke på att det är en färgfilm från 1936 (det blir 72 år gammalt för alla som har svårt för matten) så är det helt otroligt.

Sprang på en annan amerikansk utgåva som hade svensk text. Pale Rider tror jag det var. Minnet är kort.

Postad 19 september 2008 - 23:42

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Så mycket att se, så mycket att köpa :rolleyes: Så illa att frugan fick mig att sälja av hälften av alla filmer innan det får köpas nya..... Nån som har ett en friggebod att hyra ut?

Postad 20 september 2008 - 09:05

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
November 11 i amerika.

Bifogad fil(er)

Postad 20 september 2008 - 09:50

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

How The West Was Won ;)

Lite info. och bilder:

Edit - mera bilder:

Jag har inte sett den, konstigt nog, när jag är ett stort västernfan. :P
Ska lätt köpa den på BD när den släpps i Sverige, vilket är ganska snart.

Postad 20 september 2008 - 10:14

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Jag har inte sett den, konstigt nog, när jag är ett stort västernfan. :rolleyes:
Ska lätt köpa den på BD när den släpps i Sverige, vilket är ganska snart.

Fast du skulle kunna köpa den amerikanska IDAG eftersom den är regionsfri och har svensk text. Blir med all säkerhet billigare också.

Postad 20 september 2008 - 10:59

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Det står Reg. A på Axelmusic...

Kostar iofs bara 229kr på Discshop, 30kr dyrare än Axel.

Postad 20 september 2008 - 15:21

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Kostar iofs bara 229kr på Discshop, 30kr dyrare än Axel.

Warner = regionsfri (och den har svensk text så mer bevis behövs knappast)

Postad 20 september 2008 - 17:30

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Warner = regionsfri (och den har svensk text så mer bevis behövs knappast)

Okej :)
Jag hade även fel om priset, kostar 299kr ;)

Postad 21 september 2008 - 11:52

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

How the West Was Won är defenitivt regionsfri. Det verkar som om han som provspelar filmerna hos Axel har varit sjukskriven imellanåt eftersom de varit sena med att uppdatera regionen på många nyheter.

För att klargöra så skriver de alltid region A på Amerikanska utgåvor när dom läggs in till förhandsbeställning och sen brukar de korrigera efterhand.

Kan väl tillägga att även om How the West Was Won är en storslagen produktion, har mycket bra bildkvalite och en intressant teknisk bakgrund eftersom den är gjord med Cinerama tekniken, så är den som film betraktad ganska daterad.

Redigerat av Unregistered81406615, 21 september 2008 - 11:56.

Postad 21 september 2008 - 14:18

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Känns ju amatör mässigt att skriva reg A överhuvudtaget då de senaste 100 Warner Uni och para osv varit regionsfria öhhhh!?!

Postad 21 september 2008 - 15:46

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Känns ju amatör mässigt att skriva reg A överhuvudtaget då de senaste 100 Warner Uni och para osv varit regionsfria öhhhh!?!

Ja därför blir det extra förvirrande.

Postad 21 september 2008 - 19:24

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Men halleda.

De skriver det som anges i pressrelease eller på utlämnade baksidor. Klickar du sen på titeln så står det på vissa bolag att de baserat på tidigare releaser förmodligen är regionfritt. Hur skulle det se ut om de skrev regionsfritt och det sen visade sig att ett bolag bytt till att köra med regioner. Skulle bli ett himla liv och stora kostnader med returnerade filmer.

Men om du lovar dem att pröjsa alla kostnader och ta alla klagomål om det händer så kanske de gör som du föreslår.

Postad 21 september 2008 - 20:01

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Jag håller med ovan talare innan det är 100% säkert att den är regionsfri är det bättre att de skriver region A.

Postad 21 september 2008 - 20:10

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Men halleda.

De skriver det som anges i pressrelease eller på utlämnade baksidor. Klickar du sen på titeln så står det på vissa bolag att de baserat på tidigare releaser förmodligen är regionfritt. Hur skulle det se ut om de skrev regionsfritt och det sen visade sig att ett bolag bytt till att köra med regioner. Skulle bli ett himla liv och stora kostnader med returnerade filmer.

Men om du lovar dem att pröjsa alla kostnader och ta alla klagomål om det händer så kanske de gör som du föreslår.

LoL du tror inte att det skulle komma i en press release om bolag som i 2 år släppt utan regionskodning
börjar med det!! Omg...

HDMS skriver ABC med sunt förnuft innan release, det är Axel som loosar på att skriva reg A då
osäkra personer handlar nån annanstans isf!!

Dessutom borde du veta vid det här laget att Universal, Paramount och Warner inte ens har
några regioner utskrivna på sina fodral, så då sätter vi punkt för den debatten! :)

Postad 22 september 2008 - 09:54

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

3 from Sony in December

Sony Pictures Home Entertainment have announced the US Blu-ray Disc release of 3 catalogue titles on 2nd December 2008. Priced at $28.95 SRP each are Luc Besson’s La Femme Nikita and Messenger: The Story of Joan of Arc. Also released is Stranger than Fiction, labelled as a new Special Edition and available the same day as the new Will Ferrell film Step Brothers.

Features and region coding are TBC.

Postad 22 september 2008 - 11:17

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

LoL du tror inte att det skulle komma i en press release om bolag som i 2 år släppt utan regionskodning
börjar med det!! Omg...

HDMS skriver ABC med sunt förnuft innan release, det är Axel som loosar på att skriva reg A då
osäkra personer handlar nån annanstans isf!!

Dessutom borde du veta vid det här laget att Universal, Paramount och Warner inte ens har
några regioner utskrivna på sina fodral, så då sätter vi punkt för den debatten! ;)

Tycker fortfarande du har fel. Har man jobbat i postorderbranschen så vet man att det sämsta man kan göra är att chansa med info. Hur liten risken än är. Returer och diskussioner med kunder blir ohyggligt mycket dyrare.

Men det bryr jag mig inte om för idag trillade min Gudfadern ner i brevlådan. Stör mig inte de nästa 177 minuterna tack.

Postad 22 september 2008 - 13:41

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Fick just ett mail av Glen på hdmoviesource om att Iron Man US släppet har blivit tillbakadraget pga av kompabilitets bekymmer, har ingen mer info än det. De trodde på hdmoviesource att de skulle få in andra pressningar senare i veckan.

Ni som har fått ett ex som fungerar är det bara till att gratulera.

Redigerat av thewall, 22 september 2008 - 14:03.

Postad 22 september 2008 - 13:56

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Skriv hellre US släppet då det ej finns några regioner på Paramounts utgåvor!!

Får Iron Man imorrn från Swedisc hoppas faen inte det är problem med den!!

Postad 22 september 2008 - 14:02

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Fick just ett mail av Glen på hdmoviesource om att Iron Man US släppet har blivit tillbakadraget pga av kompabilitets bekymmer, har ingen mer info än det. De trodde på hdmoviesource att de skulle få in andra pressningar senare i veckan.

Postad 22 september 2008 - 14:29

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Är väl bara Samsung-spelarna som har problem (alternativt får vänta på ny Firmware)?

Postad 22 september 2008 - 14:39

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Är väl bara Samsung-spelarna som har problem (alternativt får vänta på ny Firmware)?

Enligt hdmoviesource så har Paramount gjort en "recall", får väl se hur det hela artar sig.

Postad 22 september 2008 - 18:52

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Jag har en Samsung BDP1400 och Ironman i lådan imorrn så jag kan meddela om
den funkar!! ;)

Postad 22 september 2008 - 18:59

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Jag har en Samsung BDP1400 och Ironman i lådan imorrn så jag kan meddela om
den funkar!! :)

Funkade på min idag...först kom ett meddelande "unplayable disc", efter det funkade utan problem. Nu kollar jag på Godfather I ;)

Postad 22 september 2008 - 19:02

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Enligt hdmoviesource så har Paramount gjort en "recall", får väl se hur det hela artar sig.

Hoppas inte Futureshop (Canada) har samma problem ;)

Postad 22 september 2008 - 21:57

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Nu har dom ändrat på How the west was won till reg free på Axelmusic.

Postad 22 september 2008 - 22:17

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Lämpligt nog var jag hemma sjuk idag när Gudfadern kom.

Så det blev ett maraton med alla tre filmerna idag. 9 timmar sådär. Har sett de två första ganska många gånger men de flesta gångerna på en taskig vhs inspelad från tv. Dessutom ganska många år sen senast. Tror aldrig jag sett dem från DVD och definitivt aldrig på en större tv. Enda gången jag sett dom på bio var i samband med att trean gick upp.

De håller verkligen fortfarande. Underbart berättad story med fina skådespelarinsatser. Har som sagt inte mycket att jämföra med. De ser ut ungefär som man förväntar sig sjuttiotalsfilmer. Inte helt perfekt men så bra som inspelningskvaliten tillåter. Det syns verkligen att dom är övergångna ruta för ruta. Inget skräp på filmen och perfekt ljus och färg som känns helt rätt. Ljudet är bra men det är ju mest dialog så det viktiga är ju att det är tydligt. Inga problem med att förstå Marlo Brandos mumlingar.

Båda hör hemma bland världens 10 bästa filmer. Det måste vara omöjligt att se de första minuterna av öppningsscenen när begravningsentreprenören är på Don Corleones kontor och inte omedelbart inse att det är en fantastisk film.

Trean är inte lika bra men inte heller lika dålig som ryktet gör gällande. Det syns även att den inte är fullständigt renoverad. Några gånger ser man ljusstyrkan förändras i en scen. Dessutom ser man på återblickarna från de två första filmerna att kvaliten är klart sämre än vad motsvarande klipp är som restaurerade.

Utgåvan hör hemma i varje filmsamling.

Får se hur mycket av extramaterialet jag orkar ikväll.

Postad 23 september 2008 - 04:32

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Nu kollar jag på Godfather I :)

Ljud och bildkvaliteten är riktigt bra hoppas jag...??

Postad 23 september 2008 - 06:21

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Into the Wild, Hot Rod Venturing onto Blu-ray

Paramount Home Entertainment has announced two former HD DVD exclusives, Into the Wild starring Emile Hirsch and Hot Rod starring Andy Shamberg, are making their way onto Blu-ray Disc December 16.

Hot Rod will be presented in widescreen 1080p video and offer a choice between 5.1 Dolby TrueHD and 5.1 PCM uncompressed audio tracks.

Supplemental features are identical to those found on the HD DVD version as follows.

Commentary by Akiva Schaffer, Andy Samberg, Jorma Taccone
Featurette: Ancestors Protect Me: Behind the Scenes of Hot Rod
Featurette: Home Video Footage of Orchestra Recording Session
Featurette: Punch- Dance
Featurette: Kevin's Videos:
Featurette: Stuntman Forever
Featurette: Training Video #1: Shimmy Exercise
Featurette: Training Video #2: Wall Exercise
Featurette: Jetski: The Real Deal
Featurette: Remembering Rod
Featurette: Training Video #3: Dexterity Exercise
Featurette: Training Video #4: Cone Slalom
Featurette: Donut King!
15 DELETED AND EXTENDED SCENES with optional commentary by Akiva Schaffer, Andy Samberg, Jorma Taccone
Outtakes Reel
Theatrical Trailer HD
EASTER EGG- Kevin Karoake
Into the Wild will be presented in widescreen 1080p video with 5.1 Dolby TrueHD audio. It's extras, also plucked from the HD DVD, are as follows.

Into the Wild: The Story, The Characters
Into the Wild: The Experience
Theatrical Trailer
We expect to have high resolution cover art and pre-order information to share in the near future, so check back regularly for updates.

Hellboy II: The Golden Army Blu-ray Details

Universal Studios Home Entertainment has announced Hellboy II: The Golden Army is coming to Blu-ray Disc on November 11, one week earlier than we were initially led to believe (assuming the new date is not a typo on Universal's behalf).

Hellboy II: The Golden Army will be presented in widescreen 1.85:1 1080p video and 7.1 DTS-HD Master Audio. This will be the first 7.1 channel Blu-ray release from the studio.

Supplemental features will span two discs with the majority crammed onto disc one with the feature film. The full list is as follows.

Disc One

Feature Commentary with Director Guillermo del Toro
Feature Commentary with Cast Members Jeffrey Tambor, Selma Blair & Luke Gross
Troll Market Tour with Guillermo del Toro
Production Workshop
Animated Comic Zinco Epilogue
Comic Book Builder
Gallery
Deleteed Scenes with Optional Commentary by Director Guillermo del Toro
U Control - Scene Explorer: Schufften Goggle View
U Control - Director's Notebook
U Control - Set Visits
U Control - Concept Art Gallery
BD Live - My Chat
BD Live - My Scenes Sharing
BD Live - Exclusive Content
Disc Two

Video Prologue II
Hellboy: In Service of the Demon
Marketing Campaign
Digital Copy
Script
Hellboy II: The Golden Army high resolution cover art and pre-order information is expected shortly, so please keep checking back for updates.

Redigerat av diabolo, 23 september 2008 - 06:49.

Postad 23 september 2008 - 06:37

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Ljud och bildkvaliteten är riktigt bra hoppas jag...??

PQn 3,5-4/5, AQ 2,5-3/5(Del I)....men jag köpte inte Godfather Trilogy för att jämföra den med Matrix Trilogy PQ/AQ :).

Postad 23 september 2008 - 06:49

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Bifogad fil  HotRod.jpg   140,31K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IntoTheWild.jpg   146,12K   0 Antal nerladdningar

Postad 23 september 2008 - 10:02

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Funkade på min idag...först kom ett meddelande "unplayable disc", efter det funkade utan problem. Nu kollar jag på Godfather I ;)

inga problem med iron man på min 1400:a heller !! :)

Postad 23 september 2008 - 10:07

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

PQn 3,5-4/5, AQ 2,5-3/5(Del I)....men jag köpte inte Godfather Trilogy för att jämföra den med Matrix Trilogy PQ/AQ :).

Det tror jag inte någon gör men man har ju förhoppningar om att det ska vara en förbättring jämfört med dvd utgåvan och det är det förstår jag...!!

Postad 23 september 2008 - 10:15

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Äntligen Into The Wild, bara en evighet efter den franska utgåvan :)

Postad 23 september 2008 - 11:47

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Det tror jag inte någon gör men man har ju förhoppningar om att det ska vara en förbättring jämfört med dvd utgåvan och det är det förstår jag...!!

I extramaterialet finns ett avsnitt som handlar om restaureringen. Klart intressant. Om man säger att Coppola var nöjd med resultatet så överdriver man inte.

För att återgå till How the West was Won som diskuterats tidigare så har den en mycket intressant och lång (1½ timme) dokumentär om Cinerama formatet. Mycket sevärd.

Brukar inte ha intresse eller tid att kolla på extramaterial men på utgåvor av klassiska filmer brukar det alltid finnas några guldkorn.

Postad 23 september 2008 - 14:09

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Ang. Gudfadern så är det jäkligt roligt att vi kan köpa den med Svensk text i Sverige till samma pris som den säljs på t.ex. Axelmusic och HDMoviesource!
Tummen upp för det :) !

Postad 23 september 2008 - 14:39

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
hehe jepp jag väntar på svensk release, vilket är första gången på en Paramount titel!

Postad 23 september 2008 - 17:22

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
fast and the furious på bluray? någon som hört något???

Postad 23 september 2008 - 17:30

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Ang. Gudfadern så är det jäkligt roligt att vi kan köpa den med Svensk text i Sverige till samma pris som den säljs på t.ex. Axelmusic och HDMoviesource!
Tummen upp för det :) !

Ja det är ju lite annorlunda mot hur det brukar vara.

Tyvärr tror jag dock att det beror mer på att Paramount bedömer intresset som väldigt stort i USA och att de därför kan ta ut ett förhållandevis högt pris. Gudfadern filmerna är ohyggligt stora där. Även om de flesta i Europa nog skulle hålla med om att det är klassiska filmer hade nog inte många varit beredda att betala 7-800 kr eller så vilket det "borde" varit om prisskillnaden varit som normalt.

Postad 23 september 2008 - 20:04

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
på tower kostade boxen 59 dollar som lägst och fri frakt så Jenkarna har det rätt bra!! våga inte chansa iaf!!

Postad 24 september 2008 - 09:06

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Såg Iron Man igår och säger bara OMFG vilken grym rulle, Robert Downey Jr äger
hela filmen och ljudet var ett av de bästa spåren hittills. Bilden imponerade dock inte men var Bra!!

Postad 24 september 2008 - 12:05

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
För alla oss som gillar RUSH kommer julen tidigt i år ... :D

I november släpper RUSH en (vad jag förstod) 3-disc Blu-Ray konsert från Snakes & Arrows turnén. :)

Mer info här. Och här.

Classic rockers Rush are set to debut their first-ever concert Blu-ray release with the late-November release of 'Snakes & Arrows Live.'

Marking the next-gen debut of indie Zoe Vision (in association with Anthem Entertainment) the three-disc 'Rush: Snakes & Arrows Live' will debut on November 25, day-and-date with the standard DVD. Captured entirely with HD cameras during a stop on the band's recent world tour, 'Snakes & Arrows' will include over two dozen of the band's classic hits.

Tech specs will see the complete concert spread across two Blu-ray discs, presented in 1080p video (1.78:1) with English PCM 5.1 Surround and Dolby Digital 5.1 Surround audio options.

Extras on the third disc include a four-song "bootleg" mini-concert, the "What's That Smell?" featurette, outtakes, alternate takes of songs, and the bonus track "Red Sector A."

Redigerat av Mr. Smith, 24 september 2008 - 12:08.

Postad 24 september 2008 - 13:44

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

För alla oss som gillar RUSH kommer julen tidigt i år ... :D

I november släpper RUSH en (vad jag förstod) 3-disc Blu-Ray konsert från Snakes & Arrows turnén. :)

Mer info här. Och här.

Classic rockers Rush are set to debut their first-ever concert Blu-ray release with the late-November release of 'Snakes & Arrows Live.'

Marking the next-gen debut of indie Zoe Vision (in association with Anthem Entertainment) the three-disc 'Rush: Snakes & Arrows Live' will debut on November 25, day-and-date with the standard DVD. Captured entirely with HD cameras during a stop on the band's recent world tour, 'Snakes & Arrows' will include over two dozen of the band's classic hits.

Tech specs will see the complete concert spread across two Blu-ray discs, presented in 1080p video (1.78:1) with English PCM 5.1 Surround and Dolby Digital 5.1 Surround audio options.

Extras on the third disc include a four-song "bootleg" mini-concert, the "What's That Smell?" featurette, outtakes, alternate takes of songs, and the bonus track "Red Sector A."

Trevligt kul lite roliga konserter på blu-ray

Postad 24 september 2008 - 19:51

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Drog precis en beställning på How The West Was Won, Assembly, Dirty Harry & The Proposition. :)

Postad 24 september 2008 - 23:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
En liten "HEADS UP" för er som tänkt importera "The Thing" på BD från USA.

Ge fäen i det, för USA utgåvan saknar massvis av det extra material som var med på DVD och HD-DVD:n tack vare att den ligger på en BD25 skiva.

Den europeiska versionen ligger dock på en BD50 komplett med ALLT extra godis intakt ;)

http://www.dvdtimes....contentid=68986

Undrar om detta gäller fler kommande europeiska Universal släpp som är "slaktade" i USA.

Redigerat av Svante Skoog, 24 september 2008 - 23:20.

Postad 25 september 2008 - 07:13

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Dom har slaktat endel i stortsett alla filmer hitils, mumien filmerna med flera ser värrre ut än vad hd dvd versionen gjorde.

Redigerat av Scrapanatchi, 25 september 2008 - 07:15.

Postad 25 september 2008 - 07:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Mutant Chronicles - Steelbook - Limited Uncut Edition Oct

Postad bild
Sprachen:Deutsch DTS-HD Master Audio 7.1
Englisch DTS-HD Master Audio 7.1

Untertitel:Deutsch, Englisch

Region:B
Disc Kapazität:BD-50 GB
Bildformat(e):HD-Widescreen (16:9, 1.85:1) 1920x1080p
Video-Codec:VC-1

Har du nån koll på om man kan förbeställa denna någonstans?

Ett måste ha även om den suger stenhårt efter många års rollspelande av alla versioner av mutant och chronicles :)

DTS Master Audio 7.1 och sci-fi ... det låter som en fin kombo hur som helst ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.