* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
Ino Audio piP
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(48)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 1
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X, basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPcrt
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr8
(Övrigt)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60 signatur
(Golvhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60
(Golvhögtalare)
|
0
|
(23)
|
Inga priser | |
Ino Audio bs60
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus P,basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(6)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio A2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i28
(Golvhögtalare)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPs
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Ino Audio i14
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio Aco akustikpanel
(Övrigt)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr80s
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1s
(Centerhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio i 56, py-4, a3
(Högtalarpaket för hembio)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-2
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio piM
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio infolink75signatur (il75s)
(Ljud- och videokablar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio dialog 2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio cc-pc2 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Dialog 1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-4
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio piX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i16s
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio i32s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60s-s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i6
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio InfraZ-6
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X version 2012
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Ino Audio basmoduler (338 inlägg)
|
8 mån sedan |
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg)
|
3 år sedan |
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg)
|
16 år sedan |
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg)
|
16 år sedan |
Gästbok för Molle M - nyheter i första inlägget (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg)
|
16 år sedan |
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Ny HI-FI anläggning (9 inlägg)
|
17 år sedan |
Min Ljudresa (121 inlägg)
|
17 år sedan |
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg)
|
17 år sedan |
Förstärkare till piP (28 inlägg)
|
18 år sedan |
Bästa ljud (56 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa frontarna för 20000,- (31 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa högtalare för hifi för max 50 000:- (84 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 27 September 2010 - 09:50
Eller har du något värre och vill ha besök så kommer jag gärna och lyssnar ändå
Tar med fikabröd och ett glatt humör.
Mvh
Postad 27 September 2010 - 12:29
Någon i Sundsvallsområdet som kan bjuda på en lyssning? Gärna ett delat system med PiP eller IP med pp-2
Eller har du något värre och vill ha besök så kommer jag gärna och lyssnar ändå![]()
Tar med fikabröd och ett glatt humör.
Mvh
Om du kollar upp två poster så har jag skrivit lite om brorsans rum som är ritat av Ingvar och har bland annat i32s. Den anläggningen finns i Kramfors. Skicka ett PM till honom om du är sugen på att lyssna på ett riktigt bra system.
/Christian
Postad 27 September 2010 - 17:20
Om du kollar upp två poster så har jag skrivit lite om brorsans rum som är ritat av Ingvar och har bland annat i32s. Den anläggningen finns i Kramfors. Skicka ett PM till honom om du är sugen på att lyssna på ett riktigt bra system.
/Christian
Ja jag får ta och göra det! verkar vara ett riktigt trevligt system han har.
Ingen som har några bättre bilder på iP? har letat men hittar bara nån bild men då är det närbilder så man får ingen uppfattning om hur dom ser ut i en stereo-setup.
Postad 27 September 2010 - 18:04
Ingen som har några bättre bilder på iP? har letat men hittar bara nån bild men då är det närbilder så man får ingen uppfattning om hur dom ser ut i en stereo-setup.
Kan bli svårt att få en bild i en stereo setup från mig då jag bara har en och DVD-ai's bilder försvann när han avregistrerade sig.
Men jag kan säga att det ser otroligt diskret ut i ett normalt vardagsrum (även andra rum för den delen).
Postad 27 September 2010 - 18:13
Kan bli svårt att få en bild i en stereo setup från mig då jag bara har en och DVD-ai's bilder försvann när han avregistrerade sig.
Men jag kan säga att det ser otroligt diskret ut i ett normalt vardagsrum (även andra rum för den delen).
Jo jag kom ihåg att han hade iPs, synd att bilderna är borta. Skulle vara intressant att se hur folk har ställt upp sina i vanliga vardagsrum, om dom har dom på stativ eller placerade på p-2.
Postad 27 September 2010 - 18:27
Tror det kan se lite fjantigt ut om de står på stativ
ip_och_pip.png 1.01MB
0 Antal nerladdningar
Postad 27 September 2010 - 18:32
Finns nog inte så många ute landet, men de jag sett/lyssnat på så sitter iP på vägg med fäste. Fästet i sin tur sitter på en "tavla" (dämpmaterial med tyg) och basar gömda i TV-bänken. Mycket snyggt och diskret.
Tror det kan se lite fjantigt ut om de står på stativip_och_pip.png 1.01MB 0 Antal nerladdningar
Stort tack för bilden
Ja det ser sådär ut med dom på stativ, då är det bra mycket snyggare med piP.
Måste hitta någon i Sundsvall bara som har dessa små och kan bjuda på en lyssning så att jag kan få mig en uppfattning, när man läser om vad folk tycker om dom så verkar ju dom vara den optimala högtalaren, vet inte om jag hört någon som inte gillar dom.
Postad 27 September 2010 - 21:05
Fortfarande inte fått något svar. Han verkar inte vilja sälja något åt mig.För att få tag i manifestet skickar man ett e-brev till [email protected] och väntar tålmodigt.
Postad 27 September 2010 - 21:32
Bara och boka en tid för demo, sen vänta... och väntaAH! Nu har jag en prislista. Nästa utmaning: lägga en beställning.
Postad 27 September 2010 - 21:33
Postad 27 September 2010 - 22:39
Postad 28 September 2010 - 07:36
Det jag är intresserad av är ett filter visserligen. Kanske får använda mig av någon langare, eller sekundärmarknaden.
Filter får du köpa vad jag vet.
Postad 28 September 2010 - 08:35
Det är telefon som gäller, oavsett om man gillar det eller inteSvårt att köpa någonting när man inte får svar.
Postad 28 September 2010 - 10:42
Hm, varför ligger denna tråd under högtalare medan andra märkestrådar ligger under off topic?
Postad 28 September 2010 - 14:06
Postad 30 September 2010 - 08:59
Sen lite a1 eller a2 sen är det klart.
Som sambon sa när jag bar in dem "är det där dom onödiga högtalarna?"
Postad 30 September 2010 - 09:09
Haha.Som sambon sa när jag bar in dem "är det där dom onödiga högtalarna?"
Postad 30 September 2010 - 13:22
Mitt största problem är inte att jag inte får ta hem stora högtalare eller förstärkare(inte vad jag märkt än iaf) utan att när jag nämner att jag vill sätta upp något på väggarna för att ordna lite med akustiken eller ändra på möblemanget, DÅ är det andra bullar. Mitt intresse för HIFI är liksom accepterat men det sträcker sig så långt som själva elektroniken.
Ska åka och lyssna på ett par pIP när någon visar sig att ha det i min närhet och kan bjuda på en lyssning. Dom är enligt sambon små och väldigt snygga. Gillar jag dom så får jag väll testa hennes tålamod med akustfix som en överraskning
Postad 30 September 2010 - 13:40
Postad 30 September 2010 - 13:43
Ah attans. Men jag tror det finns gubbar där i krokarna som borde kunna uppfylla din önskan. Tycker att jag har i minnet att det finns Inoägare där.
Ja det hoppas jag på, fick i denna tråd reda på en i kramfors. Dock har han liiite feta prylar så jag kan nog inte basera ett köp av ett par pIP om jag skulle lyssna på hans grejor.
Postad 30 September 2010 - 18:56
Postad 30 September 2010 - 20:26
Ja Sundsvall var ju en bit bort. Sitter själv med piPs (signaturmodellen) men sitter då 45 mil söderut så jag är inget alternativ iaf.
Ja det är tyvärr lite väl långt. Kan tänka mig 10 mil eller så då dom inte verkar vara allt för vanliga här uppe.
Postad 30 September 2010 - 21:13
Postad 30 September 2010 - 21:25
Du har ju killen i kramfors som har ett Ino system du kunde lyssna på.
Jo absolut, skulle vara skitkul att åka och lyssna. Ska när jag får tid höra av mig till han och åka och lyssna. Dock är jag i köpartagen av nya talare och min budget ligger LÅNG ifrån hans prylar och då vill jag även ha lyssnat på det jag faktiskt har råd med.
Postad 30 September 2010 - 21:34
Postad 30 September 2010 - 21:38
Förstår. Men rent klangmässigt så låter pip och hans system (samma system jag har) lika. Så om du inte tycker det låter bra så kommer du inte gilla pip heller.
Det låter bra, ska ta mig tid och höra om han kan ta emot mig för en lyssning. En annan fördel är ju att man får höra ett rejält delat system så man har något att sträva efter om det är så att jag gillar det jag hör
Postad 06 October 2010 - 19:06
Postad 08 October 2010 - 08:41
Postad 09 October 2010 - 07:02
Postad 16 October 2010 - 22:37
Postad 16 October 2010 - 22:43
Postad 16 October 2010 - 23:50
Postad 17 October 2010 - 09:24
Postad 17 October 2010 - 10:40
"som nu flyttar delar av produktionen till Asien " Står det i slutet på artikeln, kan det verkligen stämma. Hur skall han då ha koll på sakerna?
Någon blir ju ansvarig i fabriken att se till att ihopsättandet av högtalarna sker på rätt sätt. Själva delarna behöver ju inte ändras bara för att ihopsättandet ska ske på annan plats. Tar ihopsättandet 10 timmar, ingen aning om hur lång tid det egentligen tar så blir det ju en rätt stor skillnad om du kollar på vad en svensk/europe kostar i timlön jämfört med vad en billigare asiat kostar. Förhoppningsvis kommer den billigare produktionen kunderna till godo i slutskedet och inte bara producenten.
Redigerat av SalkinA, 17 October 2010 - 10:40.
Postad 17 October 2010 - 11:58
"som nu flyttar delar av produktionen till Asien " Står det i slutet på artikeln, kan det verkligen stämma. Hur skall han då ha koll på sakerna?
Det är möjligt dom flyttar tillverkningen av lådor mm i asien och behåller ihopsättandet och filterlödandet kvar i SVerige.
Postad 17 October 2010 - 21:24
För det måste det ju göra nu när en asiat skall skruva lådorna för en tiondel utav vad en svensk hade gjort det för
Eller skall en svensk fortfarande kvalitetskontrollera så är vinsten plus minus noll eller hur.
Postad 17 October 2010 - 21:33
Postad 17 October 2010 - 21:40
Flyttar om två veckor och kommer då få ett rum på ~6*6 meter med en väldigt sned vägg, takhöjden är ~3-5m. Lägenhetshuset är från 1890 så det är en gammal byggnad. Om jag förstått det hela rätt så är Ino Audios alster ganska känsliga för placering och rum, kommer hyra lägenhet så kan ju inte göra några större förbättringar på rummet.
Kan denna högtalare rent av spela dåligt i ett "sämre" rum eller är den som vilken högtalare som helst när det kommer till den biten.
Tänkte ev. försöka få tag på Ingvar imorgon då jag ska till Stockholm och jobba på tisdag så skulle kan kanske passa på att ta med sig ett par hem.
Postad 17 October 2010 - 21:48
Har sålt mina CV och nu tänkte jag byte bana och testa på ett par piP =)
Tänkte ev. försöka få tag på Ingvar imorgon då jag ska till Stockholm och jobba på tisdag så skulle kan kanske passa på att ta med sig ett par hem.
Kanske vänta med inköp tills asiat versionerna börjar komma ?
Skall du prata med Öhman imorgon så kan du väl fråga om priserna kommer sjunka något nu när dom inte skall göras här längre, och vilka delar som kommer göras här och vilka som skall göras på annan plats.
Postad 17 October 2010 - 21:59
Postad 17 October 2010 - 22:01
Har sålt mina CV och nu tänkte jag byte bana och testa på ett par piP =)
Flyttar om två veckor och kommer då få ett rum på ~6*6 meter med en väldigt sned vägg, takhöjden är ~3-5m. Lägenhetshuset är från 1890 så det är en gammal byggnad. Om jag förstått det hela rätt så är Ino Audios alster ganska känsliga för placering och rum, kommer hyra lägenhet så kan ju inte göra några större förbättringar på rummet.
Kan denna högtalare rent av spela dåligt i ett "sämre" rum eller är den som vilken högtalare som helst när det kommer till den biten.
Nja, Ino högtalare är inte mer känsla för placeringen än vad andra högtalare är, förutom pip. Den är lite mer känslig eftersom den är byggd att stå mot en lätt dämpad vägg på en viss höjd.
Vart bor du? Lättaste är ju om du lyssnar på pip innan hos någon så får du mer kött på benet iaf detta är något för dig.
Postad 06 November 2010 - 23:47
Det låter bra, ska ta mig tid och höra om han kan ta emot mig för en lyssning. En annan fördel är ju att man får höra ett rejält delat system så man har något att sträva efter om det är så att jag gillar det jag hör
Jag bor i Sollefteå och har piP matade med en Onkyo 707. Biltema dämpmatta på väggen bakom och fyra stycken a1 på motsatt vägg.
Helt klart ett system många har råd med och det går att lyssna på
Verkar dock ha fått något missljud från ena baselementet nu men så länge man inte krämar på så hörs inget tokigt.
Vilket leder mig till nästa del här i inlägget.
Har ju då fått ett missljud, likt ett skaller, från ena elementet. Någon som varit med om samma sak? Antar att man får byta ut elementen då och lika gärna kan skaffa signaturprylarna istället.
http://www.youtube.c...h?v=88Q6dE7GyxE för att höra hur det låter.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ino Audio basmoduler
9 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?