Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PX70 *

4443 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-42PX70 (TV) 1 9.442028 (137) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PV70 (TV) 1 8.333332 (2) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV70 (TV) 1 9.776118 (66) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV70 (TV) 1 5.666666 (2) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PX70 (TV) 1 9.434782 (22) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX70 (TV) 1 9.249998 (11) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX700 (TV) Rapporterad 1 7.4 (4) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX74 (TV) 1 7.874998 (7) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV7 (TV) 1 7.666666 (2) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PX7E (TV) 1 6.5 (1) Inga priser
54 relaterade trådar
Alternativ till 37PX70? (5 inlägg) 3 år sedan
uppgradera Panasonic Viera TH-42PX70 (11 inlägg) 6 år sedan
Inbränning, har du drabbats? (603 inlägg) 8 år sedan
LG OLED C7V - Sony Bravia A1 (8 inlägg) 8 år sedan
Panasonic TH-42PX700 (1227 inlägg) 13 år sedan
Panasonic TH-PX70E med HDMI bekymmer (11 inlägg) 13 år sedan
TH-42PX70EA vs UE46D8005 (3 inlägg) 14 år sedan
Panasonic Viera TH-42PV70 på väggen? (7 inlägg) 17 år sedan
Har du knäppningar i din PX70/PV70? (40 inlägg) 17 år sedan
Trassel med upplösning på plasma-tv (2 inlägg) 17 år sedan
Vaio-HDMI-Panasonic PX70 50" (5 inlägg) 17 år sedan
PX70 med statiska bilder (7 inlägg) 17 år sedan
TH42PX70 svärta går upp och ner (80 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PV70 eller Samsung Q97 (203 inlägg) 17 år sedan
Är det bättre att välja PV70 om man redan har digi (7 inlägg) 17 år sedan
Få Z-5500 att spela upp ljud från en TV utan optisk/koaxial utgång? (4 inlägg) 17 år sedan
TV-nojja? Jag delar med mig av mina intryck (24 inlägg) 17 år sedan
panasonic px70/80 eller Samsung LE-40R87BD (4 inlägg) 18 år sedan
Behöver kompisen en digitalbox ändå? (2 inlägg) 18 år sedan
Panasonics PX74 42" plasma, 8990 ! på Expert (30 inlägg) 18 år sedan
Låter alla plasmor? (18 inlägg) 18 år sedan
1080p, 37", 1.5m avstånd - värt eller ej? (15 inlägg) 18 år sedan
TV-ljud till Hemmabion (5 inlägg) 18 år sedan
Sony bravia d3000 vs Panasonic 42px/v70 (17 inlägg) 18 år sedan
Svårt val inför TV-köp (12 inlägg) 18 år sedan
Manuell kanalinställning (0 inlägg) 18 år sedan
Problem med flytströmmar? (10 inlägg) 18 år sedan
Kabel mellan pv70 o datorn (6 inlägg) 18 år sedan
Bäst plasma för pengarna? (11 inlägg) 18 år sedan
HTPC med 50PX70 (4 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PV70 (30 inlägg) 18 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 18 år sedan
Köp panasonic px70 för 9900! (24 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-4270XD eller Panasonic PX-70 (21 inlägg) 18 år sedan
Vilken 37" ska man välja? (6 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-50PX70 - Hjälp innan KÖP! (5 inlägg) 18 år sedan
Samlade tankar från en amatör (35 inlägg) 18 år sedan
Datoruppgradering (6 inlägg) 18 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 18 år sedan
Ljusproblem på plasman (1 inlägg) 18 år sedan
PX70 eller Q96/97 - men varför inte Hitachi P42H01 (0 inlägg) 18 år sedan
Panasonic PV70 eller PX70? (4 inlägg) 18 år sedan
Val mellan 4 olika tv appparater, budget 10k (6 inlägg) 18 år sedan
100hz vs 50hz aka LG vs Panasonic/samsung (9 inlägg) 18 år sedan
Samsung Q96HDX 50" eller Panasonic PX70E 50"? (7 inlägg) 18 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 18 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 18 år sedan
1024x768 är väl inte så bra för en HD-ready? (13 inlägg) 18 år sedan
Panasonic pv600 eller px70? (2 inlägg) 19 år sedan
pioneer PDP-507XA eller panasonic TH-50PX70 (10 inlägg) 19 år sedan
"Surrande/brusning" från Panasonic TH-42PV70 (8 inlägg) 19 år sedan
Panasonic TH-42PX70 bild...... (4 inlägg) 19 år sedan
Hur stor är risken att plasman lossnar... (12 inlägg) 19 år sedan
Gästbok för eriknilsson ( inlägg) 19 år sedan

Postad 12 November 2007 - 22:02

Unregistered28898232
  • Unregistered28898232
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Frågade idag Panasonic Nordics kundtjänst per telefon vad de ansåg om inkörning och vilka inställningar som de rekomenderade. Jag fick till svar att;

Ja, Tvn är som en bil som behöver köras in och med tiden blir den bättre och bättre, efter 200 timmar är den inkörd, men det spelar INTE någon roll vilka inställningar du kör med under tiden. Kundtjänsten tyckte dock att det kunde vara bra att köra i läget "Bio", för då skulle jag komma undan de "problem" som uppstår när utsändningarna switchar mellan 16:9 och 4:3 (ehöö??). Jag påpekade lite blygt att jag trodde att detta sköttes med knapen "ASPECT" på fjärren, men så är det tydligen inte...... :)

Vem ska man tro på vad gäller inkörning och inställningar?
Någon annan som varit i kontakt med Panasonics kundtjänst?

Postad 13 November 2007 - 13:34

Larry Lars
  • Larry Lars
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Vem ska man tro på vad gäller inkörning och inställningar?
Någon annan som varit i kontakt med Panasonics kundtjänst?

Jag föreslår att du litar på det som står i denna tråds första inlägg. En person med goda kunskaper i ämnet och med mångåriga egna erfarenheter av hemmabio skulle aldrig sitta i Panasonics kundtjänst!!! :P

Har själv kört in med de inställningarna utan problem. Har haft TV:n på rejält mycket i början för att komma upp i 200 timmar snabbt. När jag tittat mer ordentligt på film har jag ställt TV:n mer efter vad som passar filmen med färgtemp och verkligen inte ändrat aspect när det varit brevlåda. De låga värdena på ljus, kontrast mm tycker jag funkar bra även efter inkörning. Möjligen ökat kontrasten något.

Jag tycker inte man skall hänga upp sig för mycket på det där med inkörningen. Det är väl inte någon magi direkt.
Eftersom TV:n är känsligast för spökbilder i början ställer man ner kontrast och är extra försiktig med statiska bilder. Undviker det kontrastrika läget "dynamisk" (vilket ju ändå inte är användbart för något) samt låter bilden fylla skärmen i möjligaste mån. Men jag skulle aldrig ha fel aspect ratio när jag verkligen sätter mej ned för att se film. Under inkörningen använde jag "auto" för att fylla bilden, men efteråt gick jag genast över till att se 4:3 i rätt läge med svarta kanter. Aldrig sett några spökbilder annat än svaga märken efter 4:3 mask som ju sedan försvinner genast vid fylld skärm. Vilken färgtemp man använder har jag svårt att tro spelar jättestor roll men i början körde jag varm med byte till normal då och då. Efter inkörningens 200 timmar kör jag oftast normal färgtemp.

Redigerat av Larry Lars, 13 November 2007 - 13:35.

Postad 13 November 2007 - 22:20

BigD
  • BigD
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt om detta är rätt ställe men kanske att någon som läser denna tråd vet vad problemet är. Har en PX70 och har haft den ett tag. Har haft den ihopkopplad med datorn via HDMI-sladd och det har funkat klockrent. Var bakom datorn och städade häromdagen och när jag sen skulle se film på tv'n var det bara svart bild. Kollade bakom datorn och då var sladden ur. Inget mer det tänkte jag och stoppade i sladden igen, men ingen bild. Har provat med det mest nu och får absolut ingen bild. Alla inställningar ska ju vara som förut och inget ska vara ändrat. Är det någon här som upplevt nåt liknande? Kan adaptern ha tagit skada på nåt sätt? Jag fattar ingenting och söker febrilt efter en lösning på problemet.

Mvh. David

Postad 14 November 2007 - 11:21

masse28
  • masse28
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt om detta är rätt ställe men kanske att någon som läser denna tråd vet vad problemet är. Har en PX70 och har haft den ett tag. Har haft den ihopkopplad med datorn via HDMI-sladd och det har funkat klockrent. Var bakom datorn och städade häromdagen och när jag sen skulle se film på tv'n var det bara svart bild. Kollade bakom datorn och då var sladden ur. Inget mer det tänkte jag och stoppade i sladden igen, men ingen bild. Har provat med det mest nu och får absolut ingen bild. Alla inställningar ska ju vara som förut och inget ska vara ändrat. Är det någon här som upplevt nåt liknande? Kan adaptern ha tagit skada på nåt sätt? Jag fattar ingenting och söker febrilt efter en lösning på problemet.

Mvh. David

När sladden åkt ur måste du gå in i inställningarna för grafikkortet och se till så att du kör med två skärmar igen( vilket jag tror att du fick göra första gången du kopplade in TVn). den känner inte av TVn om sladden åkt ur en gång.
Har hänt mig en massa gånger.

Postad 15 November 2007 - 10:14

Brigante
  • Brigante
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Mvh. David

Bara att hoppas att föregående person har rätt ang inställningar, i värsta fall är HDMI sladden bränd, känligt när dessa åker ur då strömmen är påslagen i endera ände

Postad 15 November 2007 - 16:20

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Bara att hoppas att föregående person har rätt ang inställningar, i värsta fall är HDMI sladden bränd, känligt när dessa åker ur då strömmen är påslagen i endera ände

Eller så har hdmi-porten på baksidan av TVn bränt. Det är lättare gjort än man tror. Därför är det viktigt att alltid dra ut strömsladdar innan man börjar rota med sånt.

Redigerat av mabbe, 15 November 2007 - 16:22.

Postad 15 November 2007 - 19:02

BigD
  • BigD
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tack för svar!

Ska försöka svara lite på den svar jag fått. Jo, har ju ställt in så jag fått bild på tv'n förut och tycker jag gjort på samma sätt igen, men ingen bild.
Efter de sista inläggen som skrämde mig lite började jag prova runt lite. Har ju dvd'n i HDMI1 och datorn i HDMI2, och provade därför nyss att dra igång en film på dvd'n. Nu får jag ingen bild där heller. Provade att använda den sladden jag har till datorn och kopplade ihop dvd'n med tv'n men även då svart bild. Känns konstigt att båda sladdarna blivit brända, nu verkar det mer vara som att båda HDMI-portarna på tv'n blivit brända. Men känns konstigt om båda blev brända när jag höll på och krånglade med datorn. Just nu känns situationen väldigt skum när jag varken får bild från tv'n eller datorn, även fast jag provade de båda sladdarna. Börjar bli lite frustrerad nu när ingenting verkar funka, så är tacksam för synpunkter på problemet.

Mvh. David

Postad 15 November 2007 - 21:24

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

För 2 veckor sen skaffade jag mig en Panasonic 42PX70. Jag har prob med "tinnitus"-pip från den. För en vecka sen så var jag inne o bytte den till en ny likadan, men det låter i stort sett likadant från denna.
Det låter inte hela tiden, men kanske 50% av tiden som jag sitter där. Min sambo hör det inte.

Vad ska man göra?? E det jag som e känslig mot det ljudet bara, så att det kommer att höras på alla? Eller kan det va idé att ta hem en tredje o testa?
Jag e så ###### nöjd med allt annat ju, så de e synd att det hänger på ljudet. men tyvärr får jag en rejäl huvudvärk av det så det går inte i längden.

Tacksam för svar. :)

Zitzo

Min PX70 låter lite om man står aldeles vid/bredvid/bakom TV`n, det brummar lite. Annars är den knäpptyst, jag sitter ca 2 meter frå tv´n & jag anser mig vara väldigt ljudkänsling. Se till att få detta fixat på garanti imo.

Har läst på nåt ställe här att det kan vara en spole som ger ifrån sig detta ljud. Och att dom lackar spolarna för att isolera dom. Men när jag pratade med återfösäljaren idag så sa han att det inte finns spolar i tv´n. Vet ni nåt om detta? Det enda han kan göra för mig e att lämna in den och byta nätdelen. Eller så kan jag få byta mot en LG PC55, men jag anser att det är ett rejält steg "neråt". Får ju testa att byta nätdelen, men med tanke på att jag har haft samma prob med 2 st likadana plasmor nu så ser det ju inte ljust ut.

Zitzo

Redigerat av zitzo, 15 November 2007 - 21:25.

Postad 16 November 2007 - 00:03

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Tack för svar!

Ska försöka svara lite på den svar jag fått. Jo, har ju ställt in så jag fått bild på tv'n förut och tycker jag gjort på samma sätt igen, men ingen bild.
Efter de sista inläggen som skrämde mig lite började jag prova runt lite. Har ju dvd'n i HDMI1 och datorn i HDMI2, och provade därför nyss att dra igång en film på dvd'n. Nu får jag ingen bild där heller. Provade att använda den sladden jag har till datorn och kopplade ihop dvd'n med tv'n men även då svart bild. Känns konstigt att båda sladdarna blivit brända, nu verkar det mer vara som att båda HDMI-portarna på tv'n blivit brända. Men känns konstigt om båda blev brända när jag höll på och krånglade med datorn. Just nu känns situationen väldigt skum när jag varken får bild från tv'n eller datorn, även fast jag provade de båda sladdarna. Börjar bli lite frustrerad nu när ingenting verkar funka, så är tacksam för synpunkter på problemet.

Mvh. David

Låter jäkligt trist du.
Jag hade dragit ut strömsladden till TV och dvd, sen testat DVDn i både HDMI1 och HDMI2 på TVn. Antingen med gamla sladden eller en ny (kanske lånad?). Om det går, ta även med din egen (kanske förstörda sladd) till en polare och testa i hans prylar. Om du inte får liv i någon av hdmi-portarna så låter det tråkigt nog som att du bränt något inuti TVn och lär behöva en service på den. Är TVn inte så gammal, så kan du alltid spela ovetande och dum och säga att HDMI inte fungerar och att du kört scart innan eller något. Då går det på garantin. Det går aldrig bevisa att det är du som orsakat felet (tror jag).

Tänk på att alltid dra ut strömmen till alla elektriska apparater när du ska byta och ha dig med sladdarna. Oavsett vad det gäller.

Postad 16 November 2007 - 09:22

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

För 2 veckor sen skaffade jag mig en Panasonic 42PX70. Jag har prob med "tinnitus"-pip från den. För en vecka sen så var jag inne o bytte den till en ny likadan, men det låter i stort sett likadant från denna.
Det låter inte hela tiden, men kanske 50% av tiden som jag sitter där. Min sambo hör det inte.

Vad ska man göra?? E det jag som e känslig mot det ljudet bara, så att det kommer att höras på alla? Eller kan det va idé att ta hem en tredje o testa?
Jag e så ###### nöjd med allt annat ju, så de e synd att det hänger på ljudet. men tyvärr får jag en rejäl huvudvärk av det så det går inte i längden.

Tacksam för svar. :angry:

Zitzo

Min PX70 låter lite om man står aldeles vid/bredvid/bakom TV`n, det brummar lite. Annars är den knäpptyst, jag sitter ca 2 meter frå tv´n & jag anser mig vara väldigt ljudkänsling. Se till att få detta fixat på garanti imo.

Har läst på nåt ställe här att det kan vara en spole som ger ifrån sig detta ljud. Och att dom lackar spolarna för att isolera dom. Men när jag pratade med återfösäljaren idag så sa han att det inte finns spolar i tv´n. Vet ni nåt om detta? Det enda han kan göra för mig e att lämna in den och byta nätdelen. Eller så kan jag få byta mot en LG PC55, men jag anser att det är ett rejält steg "neråt". Får ju testa att byta nätdelen, men med tanke på att jag har haft samma prob med 2 st likadana plasmor nu så ser det ju inte ljust ut.

Zitzo

Ingen spole i tv:n... i nätdelen finns det en transformator och en sådan består väldigt mycket av spolar. Massor av varv med lindad koppartråd.

Postad 16 November 2007 - 09:44

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Zitzo

Tycker inte att du ska nöja dig med detta. Lämna in den och begär att få den servad. Du ska inte behöva byta ner dig till en LG!

Postad 16 November 2007 - 12:07

Kzin
  • Kzin
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Är sugen på den här Tv´n som fan, men sen upptäckte jag det här http://www.youtube.c...h?v=lVw_VvFcV1U
Då jag främst kommer använda tv´n till spel så bådar ju inte det så gott =/

Nån här som använder pv70/px70 till spel?

Postad 16 November 2007 - 16:53

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Zitzo

Tycker inte att du ska nöja dig med detta. Lämna in den och begär att få den servad. Du ska inte behöva byta ner dig till en LG!

Fick samtal idag av återförsäljaren igen. Ska in imorgon o byta till en likadan. Får hoppas det funkar denna gång. Annars får det bli service, men han sa att det inte finns nån typ av spole i nätdelen. ;)
Kommer med uppdateringar om detta imorrn kväll. Håll tummarna.
Tac k för alla svar så länge.

Redigerat av zitzo, 16 November 2007 - 16:54.

Postad 16 November 2007 - 16:58

Beni_shq
  • Beni_shq
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
skumt??Har inte hört nåt sånt från min px70 och jag brukar alltid hitta fel på allt enligt min polare..

Postad 17 November 2007 - 00:41

Syltkorv
  • Syltkorv
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hallå!
Köpte en TH-50PX720E för ett par veckor sedan. Då jag tyckte att den surrade och tjöt för mycket fick jag den utbytt idag. Men efter att ha kollat närmare på den så börjar jag undra om inte den nya TV:n är ett demoex jag fått.

TV:n är dammig på foten och har avtorkningsränder(ej säker på stavning), och går jag in på servicemenyn så står det att den har körts i ca 70 timmar. Jag har endast använt den i ca sju timmar.

Testkör dom TV:n i fabrik innan dom skickas så tiden inte kan vara nollställd?
Försvinner garantin om man går in på servicemenyn?

Snälla! Hjälp mig med dessa frågor... måste veta om jag ska bråka eller om ej.

Tackar för alla svar!

Postad 17 November 2007 - 10:48

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Hmm. Verkar mycket. Måste vara ett demoex. Men om garantin påverkas av att gå in i servicemenyn vet jag inte.
Tycker inte att den borde det, finns ju inget man kan göra i den menyn vad jag vet.

Postad 17 November 2007 - 12:44

nashville
  • nashville
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
den ska vara nollad i servicemenyn, skulle def lämna tillbaka...tycker inte du ska bekymra dig över om du varit inne i servicemenyn eller inte....

ps, vill också ha 50 tummarn nu ;) ds

Postad 17 November 2007 - 17:05

Unregistered407e9ef4
  • Unregistered407e9ef4
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Postorder eller inte..

Hej alla, jag nu lyckats hitta ett samspel mellan bildupplevelse & plånbok.
Det föll ut till fördel för PX70, en 42:a.

Jag gjorde ett expriment med ungarna (11 & 12.5 år) och bad dem att i 5 olika butiker peka ut sin favorit TV.
De valde plasma varje gång och fanns PX70 på vägg i butik valde den, annars Sammy eller LG.

Min fråga till er är om jag skall köpa en 42:a för 12.500 i min lokala butik - "audio video" eller är man smart om man handlar på nätet? det är väl i runda slängar en 1000-1500 att spara-

hur känslig en en Panna Plasma för transport (fungerar det bra med transportföretagen)?
Hur många Pannor har fel där det kan vara bra med en loka handlare?
Om man får ett dåligt exemplar, betalar jag returen?
Får man ofta TV'n hem eller måste man hämta den på sitt utlämningsställe?
Alla kommentarer varmt välkomna, skulle vara kul att veta hur ni andra tänker!

Hälsningar stefan

Postad 17 November 2007 - 18:35

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Postorder eller inte..

Jag gjorde ett expriment med ungarna (11 & 12.5 år) och bad dem att i 5 olika butiker peka ut sin favorit TV.
De valde plasma varje gång och fanns PX70 på vägg i butik valde den, annars Sammy eller LG.

Min fråga till er är om jag skall köpa en 42:a för 12.500 i min lokala butik - "audio video" eller är man smart om man handlar på nätet? det är väl i runda slängar en 1000-1500 att spara-

hur känslig en en Panna Plasma för transport (fungerar det bra med transportföretagen)?

Hälsningar stefan

42PX70 är ett utmärkt val, är själv helnöjd med min. Samsung är inget jag skulle köpa, jag inget förtroende för Samsung över huvudtaget. LG är väl däremot hyffsade IMHO

Plasmor skall levereras "stående" och får ej ligga ner, skulle det mot all förmodan vara som så att den levereras liggande så tror jag inte att det är nån större skada skedd men man kan ju alltid neka att ta emot den om så är fallet.

Fick min ståendes på pall (rejält fastspänd på pall dessutom).

Panasonic brukar det sällan vara något fel med.

Vet ej vem som står för frakt om det blir fel på tv'n (Hör med leverantörern)

Beställer du din TV på nätet så borde du få den levererad till dörren (Det fick jag iaf, även om jag fick hjälpa postjocke att bära upp den för trapporna till lägenheten), ett tips är att även där kolla med leverantören men jag är ganska säker på att du får den hemkörd (Extremt smidigt när man handlar 42" då de är rätt otympliga kartonger att få in i en vanlig personbil), kan du välja fraktsätt och vill ha den hemkörd, kolla alternativen !!

Lycka till !!

Postad 18 November 2007 - 17:46

Unregisterede21f6577
  • Unregisterede21f6577
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Postorder eller inte..

Hälsningar stefan

42PX70 är ett utmärkt val, är själv helnöjd med min. Samsung är inget jag skulle köpa, jag inget förtroende för Samsung över huvudtaget. LG är väl däremot hyffsade IMHO

Plasmor skall levereras "stående" och får ej ligga ner, skulle det mot all förmodan vara som så att den levereras liggande så tror jag inte att det är nån större skada skedd men man kan ju alltid neka att ta emot den om så är fallet.

Fick min ståendes på pall (rejält fastspänd på pall dessutom).

Panasonic brukar det sällan vara något fel med.

Vet ej vem som står för frakt om det blir fel på tv'n (Hör med leverantörern)

Beställer du din TV på nätet så borde du få den levererad till dörren (Det fick jag iaf, även om jag fick hjälpa postjocke att bära upp den för trapporna till lägenheten), ett tips är att även där kolla med leverantören men jag är ganska säker på att du får den hemkörd (Extremt smidigt när man handlar 42" då de är rätt otympliga kartonger att få in i en vanlig personbil), kan du välja fraktsätt och vill ha den hemkörd, kolla alternativen !!

Lycka till !!

Hemkörning kostar som regel extra.Fick min leveread av posten (lastbil) och han som levereade sa att de endast har framkörning till dörr.Gav han en hundring för att få hjälp med att få den uppburen 2 trappor. :)

Postad 18 November 2007 - 18:30

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Tacksam för svar. :)

Zitzo

Fick samtal idag av återförsäljaren igen. Ska in imorgon o byta till en likadan. Får hoppas det funkar denna gång. Annars får det bli service, men han sa att det inte finns nån typ av spole i nätdelen. :lol:
Kommer med uppdateringar om detta imorrn kväll. Håll tummarna.
Tac k för alla svar så länge.

Hämtade hem en ny igår och hörde inga ljud på hela kvällen. Men idag på eftermiddagen så kom det där j***a tjutet.
Får se hur jag gör nu. De e ju inget fel på tv´n, de e bara jag som råkar höra det ljudet, tyvärr.
Ska ringa nån verkstad o höra om det finns den minsta lilla chans att fixa det.

Zitzo

Postad 18 November 2007 - 18:45

bt23
  • bt23
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Hemkörning kostar som regel extra.Fick min leveread av posten (lastbil) och han som levereade sa att de endast har framkörning till dörr.Gav han en hundring för att få hjälp med att få den uppburen 2 trappor. :)

Jag har beställt min från Fyndbörsen nu i helgen. Det fanns dock inga fraktalternativ utan endast förvalt som kostade 400 kronor eller något.

Är det någon slags avisering, d.v.s. att man får veta när de ska komma? Jag bor på andra våningen och således finns det alltså risk att de inte bär upp den åt mig?

Postad 18 November 2007 - 18:47

deception
  • deception
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Någon som har kopplat från DVI på grafikkortet till vga och kan rekomendera en 5meter kabel av bra kvalité, verkar vara svårt att hitta någon på nätet tycker jag, det finns betydligt fler vga-vga att välja på. Tyvärr har jag inte vga ut på mitt grafikkort.

andra möjligheter?

Vad jag förstår skulle man kunna använda sig av DVI-DVI kabel och hdfury och därmed få digital överföring istället för analog.

Någon som har testat HDfury på Px 70 , blir det pixelmappat? Hur blir bilden? Går ljudet fram med separat ljudkabel?
http://www.hdfury.com/

vänligen

Johan

Postad 18 November 2007 - 19:47

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Om jag skulle få för mig att byta till en annan tv pga "pipet" , vilken tv ligger då närmast både i pris o kvalite? Får nog inte ta en dyrare om jag byter. Kanske nån lcd?

Postad 18 November 2007 - 20:52

Andr3as
  • Andr3as
  • Forumräv

• 623 inlägg
  • 0

Om jag skulle få för mig att byta till en annan tv pga "pipet" , vilken tv ligger då närmast både i pris o kvalite? Får nog inte ta en dyrare om jag byter. Kanske nån lcd?

Samsung PS-42Q96HD skulle jag titta på isåfall. Eller kanske LG 42PC5x.

Postad 21 November 2007 - 01:58

Unregisteredcf98335e
  • Unregisteredcf98335e
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jaha då, märker att jag har fått en lysande pixel nere till högra hörnet, lyser lila konstant. störande nu när man vet om det, läste att panasonic har noll tolerans mot lysande pixlar på plasma och lcd. lagar dom det eller byter dom ut hela tv:n någon som vet?? har ju drulle försäkring i värsta fall. Ps. Bifogar 2 bilder på eländet...

Bifogad fil(er)

Postad 21 November 2007 - 18:45

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0
Solskenshistoria:

Hade faktiskt en pixel jag med, som lös lila under de första 10 timmarna. Men den vaknade till liv och jag pustade ut.

Postad 21 November 2007 - 21:32

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Vet inte exakt hur dom gör, om dom byter ut hela panelen eller om dom helt enkelt byter ut apparaten. Men finns väl inget bättre svar på den frågan än att ringa till dom och höra?

Postad 21 November 2007 - 23:39

Unregisteredcf98335e
  • Unregisteredcf98335e
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har idag Varit i kontakt med panasonic och dom sa att att det är noll tolerans mot lysande pixlar oavsett färg den lyser men jag skulle kontakta återförsäljaren. ( ELGIGANTEN ) Sagt och gjort, ringde dit och tjejen på supporten var riktigt tillmötesgående efter att jag förklarat mitt problem så sa hon att dom kommer och hämtar tv:n och fixar den eller byter ut den, lustigt bara att elgiganten inte har PX70e 42" i sortimentet längre men då sa hon att jag får en bättre i sådana fall... ja ja... den som lever får se... ;)

Postad 22 November 2007 - 14:33

j0nkan
  • j0nkan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Har idag Varit i kontakt med panasonic och dom sa att att det är noll tolerans mot lysande pixlar oavsett färg den lyser men jag skulle kontakta återförsäljaren. ( ELGIGANTEN ) Sagt och gjort, ringde dit och tjejen på supporten var riktigt tillmötesgående efter att jag förklarat mitt problem så sa hon att dom kommer och hämtar tv:n och fixar den eller byter ut den, lustigt bara att elgiganten inte har PX70e 42" i sortimentet längre men då sa hon att jag får en bättre i sådana fall... ja ja... den som lever får se... :)

Då ska du kräva en Pioneer som är den plasman som kan mäta sig med denna Pannasonic, den är bra mycket dyrare dock. Men det gör ju inget för det är ju EG som står för kalaset eller hur? :)

Postad 22 November 2007 - 15:59

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Har idag Varit i kontakt med panasonic och dom sa att att det är noll tolerans mot lysande pixlar oavsett färg den lyser men jag skulle kontakta återförsäljaren. ( ELGIGANTEN ) Sagt och gjort, ringde dit och tjejen på supporten var riktigt tillmötesgående efter att jag förklarat mitt problem så sa hon att dom kommer och hämtar tv:n och fixar den eller byter ut den, lustigt bara att elgiganten inte har PX70e 42" i sortimentet längre men då sa hon att jag får en bättre i sådana fall... ja ja... den som lever får se... :)

Likvärdig TV brukar tyvärr betyda LG i EG:s fall. Stå på dig i detta fall! Låter ju väldigt konstigt att EG inte skulle kunna fixa fram en PX70 än om den inte ingår i deras ordinarie sortiment. Det är väl ändå Panasonic som lämnar pixelgarantin...

Postad 22 November 2007 - 23:19

Unregisteredcf98335e
  • Unregisteredcf98335e
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Dom kan glömma i **** att jag tänker acceptera en LG, no way in hell..... panasonic vill jag ha.. hehe!!!!

Postad 23 November 2007 - 10:54

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Dom kan glömma i **** att jag tänker acceptera en LG, no way in hell..... panasonic vill jag ha.. hehe!!!!

That's the spirit! :D Hör gärna av dig med resultat.

Postad 23 November 2007 - 16:39

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Är ute efter min första plattv och läste testet av denna i Hemmabio. Det jag reagerade över där var att dom skrev något om att 1080i från dator funkar utmärkt till film men "ger märkliga effekter på datorgrafiken". Någon som vet vad det är för effekter? :D

Postad 23 November 2007 - 16:39

kobben
  • kobben
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ger PX70 bättre bild på SD material jämfört med PZ70?
Utvecka gärna svaret =)

Det är bara att inse att jag kollar på mycket SD och bara en del HD-film... vill vara hyffsat framtidssäker samtidigt som min nya tv ska klara 720p och 1080p.

Mvh
Daniel

Postad 23 November 2007 - 22:19

bt23
  • bt23
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Fick äntligen hem min PX70 igår. Idag råkade jag köra datorn på den med högsta kontrasten på i några sekunder (blå bakgrund). Nu inbillar (?) jag mig att svärtan blivit sämre, som om den skarpa blåa bakgrunden med max kontrast förstörde den. Kan detta hända eller är jag bara paranoid?

Postad 24 November 2007 - 19:46

bt23
  • bt23
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Vet att det diskuterats förut i tråden men den är så gigantisk. Tåls säkert att upprepas dessutom!

Vilken upplösning kör ni via VGA? Enda jag får pixelmappat på är 1024x768 (XGA, 60hz). Problemet är då att bilder m.m. blir utdragna sidleds. När jag kör filmer känns det dock rätt när jag kör Fullscreen 16:9 i Media Player Classic. Blir det rätt proportioner då? Har inte något att testa med.

Varför ska man köra 1366x768 egentligen? Varför duger inte 1024x768? Blir proportionerna mer rätt?

Redigerat av bt23, 24 November 2007 - 19:52.

Postad 24 November 2007 - 21:59

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
1024*768 är native dvs panelens upplösning och borde således vara den optimala upplösningen. Anledningen till att bilder blir utdragna är att alla pixlar är rektangulära i panelen

Postad 25 November 2007 - 20:58

bt23
  • bt23
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

1024*768 är native dvs panelens upplösning och borde således vara den optimala upplösningen. Anledningen till att bilder blir utdragna är att alla pixlar är rektangulära i panelen

Tack för svaret!

Varför är de rektangulära? Borde inte det innebära att även filmer man spelar upp blir utdragna?

Postad 25 November 2007 - 21:16

kaliz
  • kaliz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tjenna!

Stolt ägare av en PX70 sedan en tid tillbaka. Nu är det så att jag ska flytta och har för avsikt att spika fast tv:n i väggen i nästa lya. Ringde panasonic och pratade med dem... eftersom det står min 7cm avstånd till bakomvarande vägg i instruktionsboken. Dem förklarade att deras väggfästen minsann klarade av det kravet och jag ombades köpa ett sådant. Avståndet till för att fläktarna ska klara av att svalka tv:n.

Jag förklarade att det inte satt några fläktar i tv.. vad jag visste iaf. Men dem upplyste mig om att jag hade troligtvis fel. Diskuterade inte mera med dem sedan.

Min fråga är nu..hur ni andra har löst värmeproblematiken kontra väggmontage? Är ju inte speciellt snyggt att ha den utstickandes 7 cm ifrån väggen heller.

MVH KaliZ

Postad 26 November 2007 - 14:22

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1743 inlägg
  • 0
bt23: Jo det blir utdraget. Men det kan du kontrollera för i de allra flesta mediaspelarna så det är inget problem egentligen. Du får dock ha överseende med att ikoner m.m. blir utdragna. Om det är viktigt för dig att proportionerna på fönster osv är korrekta (alltså förutom film) så kan du köra 1366*768. Det ger dock sämre bilkdvalitet. Testa och se. Kvadratiska pixlar är ingen självklarhet även om det kanske känns intuitivt rätt. DVD i 16:9 är t.ex. anamorfisk. Det vill säga den lagras som för hoptryckt i 4:3 för att sedan kunna dras ut i 16:9.

Angående blå bakgrund och sämre svärta - ja om man när en plasma är ny har något färgstarkt på med hög kontrast på kan det ge vissa spår som efterråt upplevs som lite sämre svärta.Det försvinner dock omgående så var inte orolig över det.

Postad 26 November 2007 - 15:11

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Tjenna!

Stolt ägare av en PX70 sedan en tid tillbaka. Nu är det så att jag ska flytta och har för avsikt att spika fast tv:n i väggen i nästa lya. Ringde panasonic och pratade med dem... eftersom det står min 7cm avstånd till bakomvarande vägg i instruktionsboken. Dem förklarade att deras väggfästen minsann klarade av det kravet och jag ombades köpa ett sådant. Avståndet till för att fläktarna ska klara av att svalka tv:n.

Jag förklarade att det inte satt några fläktar i tv.. vad jag visste iaf. Men dem upplyste mig om att jag hade troligtvis fel. Diskuterade inte mera med dem sedan.

Min fråga är nu..hur ni andra har löst värmeproblematiken kontra väggmontage? Är ju inte speciellt snyggt att ha den utstickandes 7 cm ifrån väggen heller.

MVH KaliZ

Mitt fäste bygger bara ut ca 3 cm. Jag har inte haft några problem och den har suttit på väggen ett halvår.
Värmen stiger uppåt så det verkar inte bli jättevarmt mellan TV´n och väggen.

Har den uppsatt med IKEAS Henke och det fungerar bra. Tyvärr säljs den inte längre.

Postad 26 November 2007 - 19:43

bt23
  • bt23
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

bt23: Jo det blir utdraget. Men det kan du kontrollera för i de allra flesta mediaspelarna så det är inget problem egentligen. Du får dock ha överseende med att ikoner m.m. blir utdragna. Om det är viktigt för dig att proportionerna på fönster osv är korrekta (alltså förutom film) så kan du köra 1366*768. Det ger dock sämre bilkdvalitet. Testa och se. Kvadratiska pixlar är ingen självklarhet även om det kanske känns intuitivt rätt. DVD i 16:9 är t.ex. anamorfisk. Det vill säga den lagras som för hoptryckt i 4:3 för att sedan kunna dras ut i 16:9.

Angående blå bakgrund och sämre svärta - ja om man när en plasma är ny har något färgstarkt på med hög kontrast på kan det ge vissa spår som efterråt upplevs som lite sämre svärta.Det försvinner dock omgående så var inte orolig över det.

Tack för ett mycket utförligt svar! Förstår precis nu. :)

I Media Player Classic verkar det finnas två sätt att ordna aspect ration. Dels genom View->Pan&Scan->Scale to 16:9 TV men även via View->Video Frame->Override Aspect Ratio->16:9. Vad är egentligen skillnaden? Det blir inte exakt samma.

Älskar för övrigt denna TV. Bästa köpet jag gjort på mycket länge.

Redigerat av bt23, 26 November 2007 - 19:48.

Postad 26 November 2007 - 21:51

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Kan inte riktigt förklara skillnaden, men du skall iaf använda panscan-funktionen som drar ut bilden över alla pixlar. (eller väljer funktionen "stretch to window" under Video Frame)

EDIT: Använd inte "stretch to window" med filmer som har aspekten 2.35:1 då det visas fel

Redigerat av Zlim, 27 November 2007 - 12:24.

Postad 26 November 2007 - 23:42

Håkan_LJ
  • Håkan_LJ
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nån som har kommit på lösningen/förklaringen till varför denna tv automatiskt verka skifta i ljus/kontrast framförallt när man ser via dvi-hdmi? Upptäckte det nyligen också via komponent. Det är speciellt tydligt om man ser film med svarta kanter (aspect ratio 2;35:1) eller svartvita filmer. Det verkar heller inte vara konsekvent, ibland störs man inte av det.

Postad 27 November 2007 - 08:51

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Jag har börjat störa mig på detta också rätt rejält. Detta fenomen gäller alla bildkällor. Nån servicemenyguru som hittat nåt att ställa in? :)

Postad 27 November 2007 - 19:20

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

Jag har börjat störa mig på detta också rätt rejält. Detta fenomen gäller alla bildkällor. Nån servicemenyguru som hittat nåt att ställa in? :(

Kolla igenom AVForums trådar om PX70, står mkt där. Dom brukar alltid vara in och pilla i servicemenyer och liknande. Deras trådar brukar dock bli olidligt långa. Jag orkar då inte läsa igenom dom.

Postad 27 November 2007 - 21:04

anteh
  • anteh
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Angående fotenpå 37". Jag tänker placera skärmen på en bänk med hjul för att kunna skjuta fram och vrida hela kalaset och då vill jag inte att skärmen hotar att välta!?
Hur stabil är foten? Finns det något diskret hål på baksidan för att skruva foten i tv-bänken?
/Ante

Redigerat av anteh, 27 November 2007 - 21:04.

Postad 28 November 2007 - 09:42

davidrone
  • davidrone
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Angående fotenpå 37". Jag tänker placera skärmen på en bänk med hjul för att kunna skjuta fram och vrida hela kalaset och då vill jag inte att skärmen hotar att välta!?
Hur stabil är foten? Finns det något diskret hål på baksidan för att skruva foten i tv-bänken?
/Ante

Ja det finns möjlighet att fästa foten, iaf på 42", kommer dock inte ihåg exakt hur.

Postad 28 November 2007 - 19:11

lundstroml
  • lundstroml
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

/Ante

Ja det finns möjlighet att fästa foten, iaf på 42", kommer dock inte ihåg exakt hur.

Det står i manualen på sidan 7-8 om hur man fäster foten, den kan du ladda ner om du kollar in första inlägget i detta forum, kolla att det är TH37PX70EA som du väljer.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.