Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-6500A *

7525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 9.071004 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8.970588 (33) Inga priser
54 relaterade trådar
TViX N1 (1086 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 11 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 12 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 14 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 14 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 15 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 15 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 16 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 16 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 16 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 16 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 16 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 16 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 16 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 16 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 17 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 17 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 17 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 17 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 17 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 17 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 17 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 17 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 17 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 17 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 17 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 17 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 17 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 17 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 17 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 17 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 17 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 18 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 18 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 18 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 18 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 05 August 2008 - 19:46

malvamax
  • malvamax
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Kika My Computer -> tools -> map networkdrive.

Kan vara trevligt om man vill ha något uppmappat som en enhet, precis som interna och andra nätverskdiskar.

Ursäkta, men hur löser man detta på windows vista????????????
kan någon hjälpa till och skriva en enkel guide tack..
mvh

Postad 05 August 2008 - 19:59

pki
  • pki
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Ursäkta, men hur löser man detta på windows vista????????????
kan någon hjälpa till och skriva en enkel guide tack..
mvh

precis på samma sätt.

"Den här datorn/My computer -> Verktyg/Tools -> Anslut nätverksenhet/Map networkdrive"

För att komma åt verktyg/tools tryck ner alt. så kommer menyn fram.

Postad 05 August 2008 - 20:18

malvamax
  • malvamax
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
det står bara kan inte ansluta ???
hur gör jag för att få min tvix att ligga som en nätverksenhet under min dator????
hjälp!

Postad 05 August 2008 - 20:48

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Har dom satt din konversation till "Case closed" också?

Ingen vidare bra taktik att behandla sina kunder med kan jag säga. :)

Det beror kanske på vilken ton man håller i sina frågor.
Om tre stycken visar intresse för en funktion så tror jag knappast att det blir något gjort, men blir de överösta av meddelanden om en viss funktion så blir nog prioriteten lite högre. Vi får se vad som händer helt enkelt.

Jag tycker att mitt problem är av mindre viktig karaktär och att kunna stänga subtitles helt känns än mindre viktigt.
Hur stora resurser och hur många saker de har att stå i har man ingen aning om heller.
Dessutom så hade det blivit en jädrans soppa om alla skulle få sin vilja fram.

Men jag håller med om att det hade varit en liten förändring om det bara var det som ska ändras.

EDIT: Mina "case" är öppna allihop... /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 05 August 2008 - 20:50.

Postad 05 August 2008 - 21:15

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

det står bara kan inte ansluta ???
hur gör jag för att få min tvix att ligga som en nätverksenhet under min dator????
hjälp!

Har du provat att följa instruktionerna på sid. 44 i manualen (engelsk nedladdad från DVICO)?

/Göran

Postad 05 August 2008 - 21:20

Unregisteredd03b0983
  • Unregisteredd03b0983
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Jag har oxo fått svar från Dvico ang. mina frågor,

På första frågan gällande bättre stöd för undertexter:

"1.2.52 only supports text subtitle and the comming release will include SUB subtitle which is image) So please check when this is available."

På andra frågan ang automatiska justeringen av ljusstyrkan/kontrasten:

"This is done by purpose since we found 24Hz has different level of contrast and brightness. we are checking about this and will add an option to disable in the future release. Thank you for your information."

Vettiga svar iaf, men att 24Hz har annan ljusstyrka/kontrast än dom andra och att dom "fixar" detta genom att själva ställa om den?? första ggn jag hör något om att en bildfrekvens orsakar förändringar i ljusstyrka..

Postad 05 August 2008 - 22:16

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Vettiga svar iaf, men att 24Hz har annan ljusstyrka/kontrast än dom andra och att dom "fixar" detta genom att själva ställa om den?? första ggn jag hör något om att en bildfrekvens orsakar förändringar i ljusstyrka..

Nej, jag ställer mig bara frågande till hur deras bildvisare beter... kanske det är anledningen till dessa skillnader?!
Jag har inte heller märkt någon ljus/kontrast/färg-skillnad på min Pioneer-TV eller Panasonic-proj.

Postad 05 August 2008 - 23:30

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
ska köpa M7000a i veckan men har en liten fundering. Jag ska dra lite nätkablar eftersom jag ska använda min tvix endast till att streama. Tror ni, eller vet ni, om det är några problem om man t.ex. streamar mkv filer från datorn till tvixen genom en nätkabel på runt 10 - 15 meter, tänker på störningar och eftersläpningar.

br

Postad 05 August 2008 - 23:31

EuroMartin
  • EuroMartin
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Kan jag köra tvixen trådlöst mot min router?
Vad behöver jag?

Jag vill ha lite bättre hastighet på förbindelsen så jag kan streama HD-material trådlöst till TViXen så jag tänker köpa denna, D-Link DAP-1353:
http://www.dustinhom...5010113939.aspx

Det borde funka tycker jag. Jag har den gamla 11g-bryggan till min gamla XBMC-XBOX vilket funkar fint men den klarar nog inte de hastigheter som behövs för mer högupplöst material. (http://www.dustinhom...5010068222.aspx)

Man kan sätta DAP-1353 i s k WDS-läge (Wireless Distribution System) då den blir en ethernet-brygga som jag kan koppla in TViXen i.
Se här: http://www.dlink.se/...KLjLEwRs Paa4Q=

Det förutsätter förstås att man redan har en Wireless N router hemma.

/Martin

Postad 06 August 2008 - 02:17

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Jag vill ha lite bättre hastighet på förbindelsen så jag kan streama HD-material trådlöst till TViXen så jag tänker köpa denna, D-Link DAP-1353:
http://www.dustinhom...5010113939.aspx

Det borde funka tycker jag. Jag har den gamla 11g-bryggan till min gamla XBMC-XBOX vilket funkar fint men den klarar nog inte de hastigheter som behövs för mer högupplöst material. (http://www.dustinhom...5010068222.aspx)

Man kan sätta DAP-1353 i s k WDS-läge (Wireless Distribution System) då den blir en ethernet-brygga som jag kan koppla in TViXen i.
Se här: http://www.dlink.se/...KLjLEwRs Paa4Q=

Det förutsätter förstås att man redan har en Wireless N router hemma.

/Martin

HD material över W-Lan skulle jag inte rekommendera, dra ehternet kabel istället.

Postad 06 August 2008 - 08:09

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Ojoj..lång tråd.. :)

Någon som vet om man kan spela upp rar-bibliotek och iso-filer i Tvixen?

Var hittar man priser på vad dom kostar i USA? Undrar om det kan vara värt att plocka med en nu när man ändå åker över dit?!
Edit: Såg att den verkar ha inbyggd PSU. Någon som vet om den är förberedd för 110/240V???

-----------------------------------------------
Som svar på alla som försöker koppla upp sig mot sin Tvix ----> Start -> Kör -> Nätverksnamn eller IP adress på Tvixen! Så får ni upp den enkelt. Gör sedan en genväg till ex.vis skrivbordet.

Redigerat av _Lucifer_, 06 August 2008 - 08:34.

Postad 06 August 2008 - 08:55

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

ska köpa M7000a i veckan men har en liten fundering. Jag ska dra lite nätkablar eftersom jag ska använda min tvix endast till att streama. Tror ni, eller vet ni, om det är några problem om man t.ex. streamar mkv filer från datorn till tvixen genom en nätkabel på runt 10 - 15 meter, tänker på störningar och eftersläpningar.

br

Det bör inte vara några problem alls. Jag kör själv med kablar dragna i lägenhetens väggar och tak och längden borde vara någonstans mellan 15-25 meter.

Kolla även här:
http://www.duxcw.com...work/cablng.htm

Postad 06 August 2008 - 09:09

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Ojoj..lång tråd.. :)

Någon som vet om man kan spela upp rar-bibliotek och iso-filer i Tvixen?

Var hittar man priser på vad dom kostar i USA? Undrar om det kan vara värt att plocka med en nu när man ändå åker över dit?!
Edit: Såg att den verkar ha inbyggd PSU. Någon som vet om den är förberedd för 110/240V???

-----------------------------------------------
Som svar på alla som försöker koppla upp sig mot sin Tvix ----> Start -> Kör -> Nätverksnamn eller IP adress på Tvixen! Så får ni upp den enkelt. Gör sedan en genväg till ex.vis skrivbordet.

rar - nej
iso - ja http://www.tvix.co.k...s/HDM6500A.aspx
priser - http://www.tvix.co.k...WhereToBuy.aspx
PSU - 90-420V http://www.tvix.co.k...s/HDM6500A.aspx

Postad 06 August 2008 - 09:52

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

br

Jag kör en Cat5e kabel på ca. 10 meter och jag har inga problem att streama från min NAS med SAMBA. Jag har testat det mesta inkluderat flera MKV filer i 720 upplösning. Allt fungerar kanon.

Redigerat av Mr Ma9oo, 06 August 2008 - 09:53.

Postad 06 August 2008 - 12:24

Unregistered080efb6d
  • Unregistered080efb6d
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag saknar lite bra bakgrundsbilder till TViXen.
För filmer tycker jag Canmans(Bra jobb Sean) Kill Bill svärd är kanon:
http://forum.iriver....read.php?t=5722

Och sen för respektive film så är TViXiE självklar:
TViXiE

Men för musik och TV-serier saknar jag bilder. Någon som har tips?
Bilderna får gärna vara i samma färg på vänstra delen så att namnen syns bra, precis som t.ex Kill Bill svärdet ovan.

Snygga "icons" i rätt storlek har jag sett någonstans men kommer inte ihåg var. Någon som har någon länk?

//Göran

Postad 06 August 2008 - 12:27

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Skulle vilja få svar på ett par frågor. Är det så att TViX:en fortfarande bara stödjer WEP-kryptering eller ingen kryptering (enligt info jag sökt efter i denna tråd) om man kopplar den mot sitt trådlösa nätverk? I realiteten innebär det ingen kryptering eftersom den (en av endast två som TViX:en stödjer) WiFi-adapter jag tänkte inhandla (D-Link DWL-G122) endast stödjer WPA-kryptering och, tyvärr, INTE WEP.

Skulle uppskatta som fan ifall någon med bra kännedom om TViX:en kunde reda ut den här soppan och tala om vad som verkligen gäller och fungerar. Det vore ju bra om TViX:en faktiskt klarar av WPA. Någon som kör trådlöst MED kryptering?

Redigerat av Kapten Zoom, 06 August 2008 - 12:31.

Postad 06 August 2008 - 12:51

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Man ska ju använda netshare när man håller på med tvixen, i alla fall när man streamar. Jag har frågat detta innan men det var ett tag sen och jag kommer inte ihåg. Vilken version av netshare ska man använda och var hittar man den?

Postad 06 August 2008 - 13:20

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Man ska ju använda netshare när man håller på med tvixen, i alla fall när man streamar. Jag har frågat detta innan men det var ett tag sen och jag kommer inte ihåg. Vilken version av netshare ska man använda och var hittar man den?

Kom igen nu... sök i tråden eller på google.
Men som vanligt så är man snäll och ger dig en länk: Canmans hemsida (svenska import-firman) >>>

Postad 06 August 2008 - 13:33

OLNi
  • OLNi
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Skulle vilja få svar på ett par frågor. Är det så att TViX:en fortfarande bara stödjer WEP-kryptering eller ingen kryptering (enligt info jag sökt efter i denna tråd) om man kopplar den mot sitt trådlösa nätverk? I realiteten innebär det ingen kryptering eftersom den (en av endast två som TViX:en stödjer) WiFi-adapter jag tänkte inhandla (D-Link DWL-G122) endast stödjer WPA-kryptering och, tyvärr, INTE WEP.

Skulle uppskatta som fan ifall någon med bra kännedom om TViX:en kunde reda ut den här soppan och tala om vad som verkligen gäller och fungerar. Det vore ju bra om TViX:en faktiskt klarar av WPA. Någon som kör trådlöst MED kryptering?

jaha, jag som precis igår beställde en D-Link till min tvix, kör nu med WEP 128 bits o tänkte ändra till 64 bitars vilket tvixen krävde...missade dock att D-Link stickan som du säger bara stöder WPA.. ;)

antar att jag får köra utan kryptering när jag ska flytta filer till tvixen... ? :P

Edit:
kollade just på webhallen sida om D-Link stickan (jag beställde därifrån) och där står det att den har dessa Funktioner:
• 54Mbps IEEE 802.11g trådlös USB adapter
• USB 2.0
• Kompakt "thumb-drive" format
• Dockningsstation med 1,5 m USB kabel
• WiFi Protected Access (WPA)
• 128-bitars WEP kryptering
• Drivrutiner för Win98 SE, 2000, ME, XP

så det kanske finns hopp... ;)

Redigerat av OLNi, 06 August 2008 - 13:37.

Postad 06 August 2008 - 13:59

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

rar - nej
iso - ja http://www.tvix.co.k...s/HDM6500A.aspx
priser - http://www.tvix.co.k...WhereToBuy.aspx
PSU - 90-420V http://www.tvix.co.k...s/HDM6500A.aspx

Tackar tackar!!! Kort och koncist! Mycket bra!
Det verkar tyvärr som att allt är lika dyrt/billigt i USA som i Sverige.

Postad 06 August 2008 - 14:29

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Ny FW :-)
http://rapidshare.co...1.3.28.fwp.html

Mer info .... http://www.mpcclub.c...o...pic&t=17779

Postad 06 August 2008 - 15:54

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

jaha, jag som precis igår beställde en D-Link till min tvix, kör nu med WEP 128 bits o tänkte ändra till 64 bitars vilket tvixen krävde...missade dock att D-Link stickan som du säger bara stöder WPA.. ;)

antar att jag får köra utan kryptering när jag ska flytta filer till tvixen... ? :P

Edit:
kollade just på webhallen sida om D-Link stickan (jag beställde därifrån) och där står det att den har dessa Funktioner:
• 54Mbps IEEE 802.11g trådlös USB adapter
• USB 2.0
• Kompakt "thumb-drive" format
• Dockningsstation med 1,5 m USB kabel
• WiFi Protected Access (WPA)
• 128-bitars WEP kryptering
• Drivrutiner för Win98 SE, 2000, ME, XP

så det kanske finns hopp... ;)

Du får hemskt gärna skriva och berätta hur det går för dig. Dock ska sägas att WEP inte är särdeles säker kryptering. På en halvtimme har man tagit sig in i ditt nätverk om man har rätt mjukvara, och den mjukvaran finns att ladda ner på I N T E R N E T och kan skötas av vilken planta som helst...

Postad 06 August 2008 - 17:04

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Du får hemskt gärna skriva och berätta hur det går för dig. Dock ska sägas att WEP inte är särdeles säker kryptering. På en halvtimme har man tagit sig in i ditt nätverk om man har rätt mjukvara, och den mjukvaran finns att ladda ner på I N T E R N E T och kan skötas av vilken planta som helst...

Hur är det med MAC-filtrering. Jag inser naturligtvis att det går att avlyssna om man inte krypterar men hur är det med möjligheten att bryta sig in i nätverket om man använder MAC-filtrering?

Personligen kör jag inte data i trådlösa nätverket som kräver kryptering.

/Göran

Postad 06 August 2008 - 17:55

tyson78
  • tyson78
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
hejsan har precis beställt tvix 6500 kommer i morrn jag tänkte köpa en seagate hårdisk funkar dom inget bra? varför? vad gäller annars?

Postad 06 August 2008 - 19:45

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

hejsan har precis beställt tvix 6500 kommer i morrn jag tänkte köpa en seagate hårdisk funkar dom inget bra? varför? vad gäller annars?

Det är en del som har haft värmeproblem ihop med just Seagate's diskar.
Samsung's diskar har funkat bra och WD har en del som ska vara specialanpassade till HTPC/mediamaskiner.
Kolla några sidor bak i tråden så hittar du mycket om det.

HemoWest: vad är det för fel på netshare 2.10 som går att hämta på Dvico's hemsida?

Postad 06 August 2008 - 21:03

GreenGiant
  • GreenGiant
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag funderar mkt starkt att beställa mig en tvix 6500 & en WD 500Gb GP & 2st 1Tb WD My book 2 för min skattepengar som har kommit idag :P
Eller ska man försöka sig på att bygga en HTPC för ungefär samma pengar?
6700-7000kr?

Sen en lite fråga kan man ha den WD my book2 som nätverkshårddisk eller måste man köpa deras WD my book world?
Vad säger ni som kan "lite" mer om detta än en annan nybörjar?

//GG

Postad 06 August 2008 - 22:18

tilldavid
  • tilldavid
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har läst en del om detta med *.img filer som tvixen ej skall klara att spela upp. På canmans hemsida står att man får använda d-tools el något för att köra img filer, el konvertera. Jag har testat att enbart döpa om 4 st *.img filmer till *.iso och detta fungerar ju utan problem för tvixen. Jag streamar allt från datorn.
Kan detta ställa till något problem tro? Eller är det så enkelt att bara byta filnamnstillägget?

En sak till.
När jag mäter hastigheten från tvixen till datorn så kommer jag upp i ca 44-45 Mbps. Jag kör med Dlink 655 och har Gigabit inställt på tvixen. Även gigabit på datorn givetvis. Borde inte hastigheten bli högre?? Kör via tp kabel
/D

Redigerat av tilldavid, 06 August 2008 - 22:29.

Postad 06 August 2008 - 23:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag har läst en del om detta med *.img filer som tvixen ej skall klara att spela upp. På canmans hemsida står att man får använda d-tools el något för att köra img filer, el konvertera. Jag har testat att enbart döpa om 4 st *.img filmer till *.iso och detta fungerar ju utan problem för tvixen. Jag streamar allt från datorn.
Kan detta ställa till något problem tro? Eller är det så enkelt att bara byta filnamnstillägget?

En sak till.
När jag mäter hastigheten från tvixen till datorn så kommer jag upp i ca 44-45 Mbps. Jag kör med Dlink 655 och har Gigabit inställt på tvixen. Även gigabit på datorn givetvis. Borde inte hastigheten bli högre?? Kör via tp kabel
/D

Öhhm...vad skulle kunna hända bara för att du byter filnamn???

Postad 07 August 2008 - 07:53

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag saknar lite bra bakgrundsbilder till TViXen.
För filmer tycker jag Canmans(Bra jobb Sean) Kill Bill svärd är kanon:
http://forum.iriver....read.php?t=5722

Och sen för respektive film så är TViXiE självklar:
TViXiE

Men för musik och TV-serier saknar jag bilder. Någon som har tips?
Bilderna får gärna vara i samma färg på vänstra delen så att namnen syns bra, precis som t.ex Kill Bill svärdet ovan.

Snygga "icons" i rätt storlek har jag sett någonstans men kommer inte ihåg var. Någon som har någon länk?

//Göran

Titta runt lite här:
http://www.aeonproje...?cat=bg_tvshows

Det är ett skin byggt för XBMC men det finns massa snygga bakgrunder att ladda ner. De är som sagt inte anpassade för TVIXen men med lite justeringar kan de nog bli väldigt bra. Det finns bakgrunder till TV, film, musik osv.

Postad 07 August 2008 - 08:41

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

HemoWest: vad är det för fel på netshare 2.10 som går att hämta på Dvico's hemsida?

Inget fel alls... men man ska väl inte leda en blind höna hela vägen till guldet? Jag förespråkar "sök på Google", vilket herren vars fråga jag svarade på inte hade gjort. :P

Postad 07 August 2008 - 08:43

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Hur är det med MAC-filtrering. Jag inser naturligtvis att det går att avlyssna om man inte krypterar men hur är det med möjligheten att bryta sig in i nätverket om man använder MAC-filtrering?

Ska vara enkelt att ta sig in:
http://ct.techrepubl...0...EPUBLIC&s=5

Postad 07 August 2008 - 17:03

OLNi
  • OLNi
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag har nu kopplat min D-Link pinne till tvixen o satt routern på no security (tillfälligt...)
Jag får upp info när jag kör en WiFi info på tvixen med ip o allt annat men när jag sen skriver den adessen i mitt IE fönster på PC'n så ska jag ju komma åt disken i tvixen om jag har förstått instruktionen rätt?

Men jag får bara "fel vid sidhämtning" på den ip adressen som min tvix har fått...???

Har jag missat nåt?

Postad 07 August 2008 - 18:07

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Jag har nu kopplat min D-Link pinne till tvixen o satt routern på no security (tillfälligt...)
Jag får upp info när jag kör en WiFi info på tvixen med ip o allt annat men när jag sen skriver den adessen i mitt IE fönster på PC'n så ska jag ju komma åt disken i tvixen om jag har förstått instruktionen rätt?

Men jag får bara "fel vid sidhämtning" på den ip adressen som min tvix har fått...???

Har jag missat nåt?

Testa att öppna utforskaren och skriv in \\ip.adress.till.tvixen

Då kanske den dyker upp som en enhet i utforskaren under dina nätverksplatser.

Redigerat av Kapten Zoom, 07 August 2008 - 18:07.

Postad 07 August 2008 - 18:14

OLNi
  • OLNi
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Det var precis vad jag har gjort och det funkar inte.
Testade att öppna port 21 i routern och sen connecta med ett ftp program.
Med de ID o password som står i tvixmenyn för ftp så kommer jag nu in på disken ;)

Tyvärr så verkar det som om min D-Link pinne bara får ip adress av routern om jag kör utan nån kryptering på den.. :D

Får inget ip på varken WEP 64 lr 128...

Får kolla mer senare.

Nån som kör med kryptering på D-Link pinnen o fått det att funka?

Postad 07 August 2008 - 18:24

OLNi
  • OLNi
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jaha, så länge varade den lyckan...

45s tillåts jag ladda upp till tvixen sen startar filen om i mitt ftp prog...???

Nån som har nån ide?

Postad 07 August 2008 - 19:47

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jag har testat att spela upp en iso-fil (I am legend) som inte vill funka i tvixen. Det är en fullständig blu-ray-kopia (runt 40Gb) innehållandes ett gäng m2ts-filer. m2ts-filer ska väl tvixen klara av men kanske är det något annat som tvixen inte stödjer vad det gäller fullständig iso från blu-ray? Någon som kan bringa klarhet i detta fall?

Postad 08 August 2008 - 06:55

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag har testat att spela upp en iso-fil (I am legend) som inte vill funka i tvixen. Det är en fullständig blu-ray-kopia (runt 40Gb) innehållandes ett gäng m2ts-filer. m2ts-filer ska väl tvixen klara av men kanske är det något annat som tvixen inte stödjer vad det gäller fullständig iso från blu-ray? Någon som kan bringa klarhet i detta fall?

Jag har testat samma ISO-fil och den funkade inte för mig heller. Det är nog som du säger att Tvixen kanske inte stödjer blu-ray ISO. Kanske nåt som kommer.

Postad 08 August 2008 - 09:57

GreenGiant
  • GreenGiant
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej på er!
Jag hade tänkte att köpa en tvix 6500 & 2st WD My Book 2 1Tb & ha tvix kopplad till min nätverk.
men min fråga är kan jag andvända dom externa hdd utan att ha igång min dator för att kunna steam från dom till tvixen?
Eller måste jag köpa My Book World 1Tb för att få det att fungera så?
Har någon testat någon av dom alternativen som jag räknade upp eller något liknade.
Jag skulle helst vilja ha dom externa vid min dator på ovanvåningen & steam från dom ner till tvixen men då måste jag väl andvända My book world som NAS HDD eller vad säger ni som kna detta lite mer än mig.

//GG

Postad 08 August 2008 - 11:57

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Om du vill ha de externa diskarna ansluta till datorn (via USB) så måste datorn vara igång. Annars är alternativet nätverksdisk och då kan du ha dem vid datorn. Jag kör Lacie Ethernet BigDisk på 1 TB och dessa kan snslutas med både RJ45 och USB.

Postad 08 August 2008 - 13:52

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Lite spännande rykten om Tvix...

Postad 08 August 2008 - 13:58

Unregistered18774338
  • Unregistered18774338
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej på er!
Jag hade tänkte att köpa en tvix 6500 & 2st WD My Book 2 1Tb & ha tvix kopplad till min nätverk.
men min fråga är kan jag andvända dom externa hdd utan att ha igång min dator för att kunna steam från dom till

Om du har spenderbyxorna på så kan du ju fundera över en riktig NAS istället. Skaffade en QNAP för ett tag sedan och har inte ångrat mig en sekund. Det kostar lite mer, men du kan å andra sidan få en riktig Raid-5 konfiguration och slipper ha igång någon annan dator. MEN - den låter en del så jag skulle inte rekommendera den för någon som vill ha den i ett sov- eller vardagsrum. Jag har min i min datorhall (källare).

Postad 08 August 2008 - 16:28

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Hej på er!
men min fråga är kan jag andvända dom externa hdd utan att ha igång min dator för att kunna steam från dom till tvixen?
Eller måste jag köpa My Book World 1Tb för att få det att fungera så?
Har någon testat någon av dom alternativen som jag räknade upp eller något liknade.
Jag skulle helst vilja ha dom externa vid min dator på ovanvåningen & steam från dom ner till tvixen men då måste jag väl andvända My book world som NAS HDD eller vad säger ni som kna detta lite mer än mig.

//GG

Är de kopplade direkt till TViXen behöver inte datorn vara på, vill du varken ha diskarna kopplade till TViXen eller datorn igång är det NAS som gäller. Jag har aldrig varit så förtjust i WD:s olika NAS, har dock inte prövat nuvarande modellerna.

Postad 08 August 2008 - 17:17

GreenGiant
  • GreenGiant
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Är de kopplade direkt till TViXen behöver inte datorn vara på, vill du varken ha diskarna kopplade till TViXen eller datorn igång är det NAS som gäller. Jag har aldrig varit så förtjust i WD:s olika NAS, har dock inte prövat nuvarande modellerna.

Det var som jag misstänkte :/
Jag har läst lite om WD NAS diskar & 1tb har inte fått så bra betyg en 3 av 10 på prisjakt.
Så jag tror att det får bli att köpa 2 ev.3st 1TB My book 2 & ha en kopplad till tvix & ha 1-2st uppe vid datorn ;)
Har du(eller någon annan) något annat tips på NAS diskar som inte kostar så att man trillar av pinnen :rolleyes:
Jag vill ha iaf 2TB mer i utrymme än vad jag har idag.
Tack för hjälpen hittils

//GG

Edit:
Så nu har jag beställt 3st 1TB My book2 & en tvix med 500Gb WD GP till ;)
Nu vill jag bara att det ska komma på måndag :D
Ha en trevlig helg alla!

Redigerat av GreenGiant, 08 August 2008 - 17:49.

Postad 08 August 2008 - 18:08

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
DViCo going Blu-Ray?

http://www.mpcclub.c...e...r=0&thold=0

Postad 08 August 2008 - 19:22

peter7256
  • peter7256
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag valde fel språk av misstag när jag kopplade in min nyinköpta Twix idag, hur byter jag till Svenska?
Tacksam för alla svar...
Har Koreanska lr nått nu :rolleyes:

Redigerat av peter7256, 08 August 2008 - 19:22.

Postad 08 August 2008 - 19:40

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jag valde fel språk av misstag när jag kopplade in min nyinköpta Twix idag, hur byter jag till Svenska?
Tacksam för alla svar...
Har Koreanska lr nått nu :rolleyes:

Här har du kombinationen:

Boota upp och vänta tills du är inne (Video, Audio etc...).
Tryck vänster (hamnar på SETUP)
Tryck OK
Tryck ner (hamnar på GUI-inställningarna)
Tryck höger
Tryck ner 3 gånger (hamnar på språk)
Tryck höger
Tryck OK (för att välja engelska)

Hoppas det hjälper... men du, jag hittar inga asiatiska språk i min lista!? Passa på att uppdatera FW samtidigt...

Postad 08 August 2008 - 19:49

peter7256
  • peter7256
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ok tack för svaret..
Jag uppgraderade firmware sen satte jag det på fabriksinställningar, sen fick jag t.om Svensk meny..
Och kunde därefter sätta inställningarna som jag ville ha dom

Redigerat av peter7256, 08 August 2008 - 23:58.

Postad 08 August 2008 - 21:59

Unregistereddbbd14ec
  • Unregistereddbbd14ec
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Netgear readynas Duo och håller på att bli gråhårig av ilska/irritation!! Jag har externa HDs kopplade till NAS:en och vill komma åt dessa via LAN till Tvixen. Hur konfigurerar jag Nasen och tvixen så att mina foldrar hittas? Mappen på den externa HD:n heter "Filmer", så inga konstiga tecken etc.

/Tack.

Postad 09 August 2008 - 02:02

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag har en NAS och jag har skapar en "share" som heter Media. I denna har jag lagt alla min mappar, Video, Audio, Photo mm. Jag har ställt in så min router har fasta ip nummer till alla enheter. Ställ in ip, nätmask gatway osv i TViXen. Lägg till nätverksdisken på e av de 4 plasterna udner setup. Skriv in nätverksdiskens ipnummer och den mapp du delar ut (i mitt fall MEDIA).

Klart!

Skapar du mappar som heter Video, Audio, Photo så fungerar snabbknaparna på fjärren förutsatt att du står i rooten på nätverksdisken.

Postad 09 August 2008 - 08:30

Unregistereddbbd14ec
  • Unregistereddbbd14ec
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tack för svar. Jag får samba att fungera, men inte med nfs. Samba rycker oerhört vid videouppspelning. Kan någon beskriva exakt hur sharen ska se ut i tvixen (share name, eventuell user, eventuell password)? Kan någon dessutom beskriva hur man får Netgear readynas Duon att faktiskt dela med sig av sin externa USB hårddisk via nfs så att detta funkar så vore jag mycket glad.

/Thomas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.