* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
Ino Audio piP
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(48)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 1
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X, basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPcrt
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr8
(Övrigt)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60 signatur
(Golvhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60
(Golvhögtalare)
|
0
|
(23)
|
Inga priser | |
Ino Audio bs60
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus P,basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(6)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio A2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i28
(Golvhögtalare)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPs
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Ino Audio i14
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio Aco akustikpanel
(Övrigt)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr80s
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1s
(Centerhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio i 56, py-4, a3
(Högtalarpaket för hembio)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-2
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio piM
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio infolink75signatur (il75s)
(Ljud- och videokablar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio dialog 2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio cc-pc2 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Dialog 1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-4
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio piX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i16s
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio i32s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60s-s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i6
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio InfraZ-6
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X version 2012
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Ino Audio basmoduler (338 inlägg)
|
8 mån sedan |
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg)
|
3 år sedan |
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg)
|
16 år sedan |
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg)
|
16 år sedan |
Gästbok för Molle M - nyheter i första inlägget (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg)
|
16 år sedan |
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Ny HI-FI anläggning (9 inlägg)
|
17 år sedan |
Min Ljudresa (121 inlägg)
|
17 år sedan |
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg)
|
17 år sedan |
Förstärkare till piP (28 inlägg)
|
18 år sedan |
Bästa ljud (56 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa frontarna för 20000,- (31 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa högtalare för hifi för max 50 000:- (84 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 07 November 2010 - 00:45
Postad 07 November 2010 - 13:16
Annars så är det bara att försöka tajma in lyssning hos någon om du ska resa någonstans, typ sthlm lr sånt.
Postad 07 November 2010 - 14:52
blir man besviken på dessa med tanske på storleken/pris så är det absolut större högtalare man skall titta på...jag tror inte att det finns några andra "små högtalare" som kan matcha dessa gulliga legoklossar.
Postad 07 November 2010 - 15:22
Lite vågat att köpa utan att lyssna men dom brukar ha bra andra värde. Finns säkert några på hifimagasinet.
Annars så är det bara att försöka tajma in lyssning hos någon om du ska resa någonstans, typ sthlm lr sånt.
Jo jag tycker också att det är en ganska stor chansning men det verkar vara enda sättet för mig att få lyssna på dom utan att behöva åka mins 20-30 mil, och att få ett par sålda om jag inte skulle gilla dom verkar inte vara svårt alls, sen kommer jag iaf om jag gillar dom vilja ta hem till mig och lyssna då jag alltid vill testa i mitt rum innan jag drar större slutsatser.
Ja jag har en tid att fundera lite, bilj*vlen tycker att när man lagat ett fel så ska ett nytt fel uppstå och det ska gärna kosta en ganska stor summa pengar, bilar är ett ondo, om man ändå kunde vara utan!
Postad 07 November 2010 - 18:56
Postad 07 November 2010 - 19:17
Postad 07 November 2010 - 19:48
Jo, men det kommer att fixas oavsett högtalare jag köper, ingen som kan rekommendera dämpskivor av typen som IÖ säljer som man kan köpa på annat håll?
Dessa kör jag med 60mm tjock och i polyester så de är snarlika ACO plattorna i material och absortionsförmåga.
Dämp
Postad 07 November 2010 - 20:04
Dessa kör jag med 60mm tjock och i polyester så de är snarlika ACO plattorna i material och absortionsförmåga.
Dämp
Stort tack, låg bra i pris.
Nu ska man motivera detta för sambon bara...
Postad 08 November 2010 - 10:21
Dom går ju att klä in som snygga tavlor.
Ja, vet du om det ska vara något speciellt tyg som släpper igenom mycket eller?
Postad 08 November 2010 - 12:05
Och kanske någon skulle kunna skicka mig ett PM med numret till IÖ då jag hade en del frågor om just detta.
Mvh!
Postad 11 November 2010 - 16:11
Verkar dock ha fått något missljud från ena baselementet nu men så länge man inte krämar på så hörs inget tokigt.
Vilket leder mig till nästa del här i inlägget.
Har ju då fått ett missljud, likt ett skaller, från ena elementet. Någon som varit med om samma sak? Antar att man får byta ut elementen då och lika gärna kan skaffa signaturprylarna istället.
http://www.youtube.c...h?v=88Q6dE7GyxE för att höra hur det låter.
Har du skruvat bort elementet och tittat? Jag hade typ samma bekymmer vilket visade sig bara vara att interna kabeln låg emot basröret och skallrade när man drog på lite. Trodde elementet var spräckt innan jag hittade felet..
Postad 15 December 2010 - 18:08
jag vet att jag både kan söka här, googla, och kolla runt..
men om någon har lust att skicka uppdaterade prislistor och kontaktuppgifter hade jag varit tacksam :]
Postad 15 December 2010 - 18:46
jag flyttar till ny lya i sthlm i nästa vecka, och det första jag ska köpa är ett par piP.
jag vet att jag både kan söka här, googla, och kolla runt..
men om någon har lust att skicka uppdaterade prislistor och kontaktuppgifter hade jag varit tacksam :]
Skicka PM så ordnar jag det när jag kommer hem ifrån jobbet om inte nån annan varit snäll redan
Postad 15 December 2010 - 20:10
Jag önskar också ett manifest eller liknande pm:at
Tack på förhand
PMa din mail till mig så skickar jag
Postad 24 December 2010 - 01:23

i64s - i56 - i32s - i28 - pi60s

i16s - i14 - piP - piX - iPs - piM - iX

profundusZ - profundusY - profundusX(Special) - infraY - infraX - profundusX - profundusP
Mer bilder finns här
Postad 05 January 2011 - 12:19
Någon som skulle vilja skicka manifest och prislista?
Mvh
Är också intresserad av manifest och prislista
Postad 05 January 2011 - 17:16
Om du har vägarna förbi Söderhamn kan du få lyssna på pi60 och piX hos mig. Jag kan nog låna grannens piP också.Verkar vara otroligt svårt att hitta nån i Sundsvall som äger piP eller piPs. Funderar på att åka och köpa ett par piP i monteringssats bara för att testa då många höjer dessa till skyarna, verkar ju inte vara så svårt att få dom sålda om man inte skulle gilla det man hör.
mvh
Magnus
Postad 05 January 2011 - 17:58
Ja det kanske inte är lika många som verkligen är intresserade trots allt eller har jag fel?
Postad 06 January 2011 - 12:27
Hmm till er som är intresserade av manifest vad är ni villiga att betala för ett par högtalare och göra för att köpa ett par? Postorder är uteslutet då det kommer till Ino. Dom billigaste börjar på 3500 om jag minns rätt omålade och omonterade då. Dessutom om man nu så gärna vill få tag på en prislista och manifest jobbar man nog lite för det känns det som och inte låter andra göra jobbet åt en.
Ja det kanske inte är lika många som verkligen är intresserade trots allt eller har jag fel?
Är redan ägare av ett par Ino piP, men dock så har jag inte kunnat få tag på manifestet och prislistan.
Har väntat i ett halvår på Ingvars utskick men har ännu inte fått något, så därför frågar jag här.
Mvh
Postad 06 January 2011 - 12:48
Postad 06 January 2011 - 13:20
Postad 07 January 2011 - 20:39
Funderar starkt på att köpa ett par piP högtalare. Men just nu sitter jag på ett par B&W CM7, är det värt att uppgradera?. Har inte lyssnat på piP. Lyssnar på metal/screamo/post hardcore o all annan hård musik. CM7 räcker inte riktigt till när det gäller klarheten i ljudet osv.
Drömmer jag?
Postad 07 January 2011 - 21:23
Postad 08 January 2011 - 11:22
Crotall beroende på var du bor så är det olika lätt att hitta ett par att lyssna på men det är första steget iaf. Finns vissa som inte tycker om Ino och dess ljud samtidigt som det finns dom som gör det.
Nej, det förstår jag också. Har försökt o hitta dessa högtalare så man kunde prov lyssna på dem. Vad TROR du själv av egna erfarenheter? tror du att ino piP kan piska CM7 på fingrarna... CM7 kostade 16k när jag köpte dem o jag tycker att det borde finnas någon rimlig anledning till varför B&W säljer dem så dyrt, måste finnas något bra med dem
Postad 08 January 2011 - 12:23
Dock gick det att spela högre med dom än med mina piPs som är en liten högtalare och säger stopp ganska fort iaf boomern gör det vid musik med mycket bas. Men välljud så tycker jag att mina piPs är bättre på. Men som sagt var beror på lyssningsnivå.
Postad 08 January 2011 - 17:48
Har inte lyssnat på CM7 så ingen aning. Däremot lyssnade jag på CM9 i början på december. Dom låg då på 24000 i prislapp, jag gillade dom inte då dom var för vassa i diskanten enligt min uppfattning, kanske rummet som gjorde det?
Dock gick det att spela högre med dom än med mina piPs som är en liten högtalare och säger stopp ganska fort iaf boomern gör det vid musik med mycket bas. Men välljud så tycker jag att mina piPs är bättre på. Men som sagt var beror på lyssningsnivå.
Mina CM7 är också extremt ljus i diskanten. Blir mycket 'SSSSSSShhhhhhh'
Postad 08 January 2011 - 18:49
Postad 13 January 2011 - 22:26
Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 13 January 2011 - 22:26.
Postad 13 January 2011 - 23:58
Postad 15 January 2011 - 10:31
Min fråga lyder så här jag har fått ett erbjudande att köpa ett Inos Pr 18 toppar med två st X2 basmoduler.
Detta står i en studio idag, Men kan man få detta att fungera i en vanlig hemmiljö ? Förstår att man måste jobba mycket med rummet och det ska jag men....
Pr 18 finns det ju del information på nätet om. Men vad tror ni ?
Vad rekommenderar ni att använda som slutsteg till topparna/basarna ? Dom använder vad jag förstår idag behringer a500.
Inos egna (CR80?) delningsfilter finns oxå tillhanda.
Jag ska åka och provlyssna detta nästa helg.
Mycket mycket tacksam för svar.
Postad 15 January 2011 - 10:57
Det där är lite av en myt också.Förstår att man måste jobba mycket med rummet och det ska jag men....
Man behöver inte jobba mer än med några andra högtalare. Den stora skillnaden är ju att Ingvar kan berätta hur man ska göra för att plocka ur max ur sin anläggning. Det är inte många andra tillverkare som gör det?!
Alla högtalare låter såklart bättre om de akustiska förutsättningarna är bra!
Postad 15 January 2011 - 13:42
Postad 15 January 2011 - 14:05
Jo, provlyssning ska ske innan jag avfärdar detta:) Men som sagt har ju tidigare bara lyssnat till Pi60/Pi60s. med och utan bs60
Så jag vet inte riktigt vad jag väntar mig. Spännade ska det bli iaf.
Postad 16 January 2011 - 10:17
Vad tyckte du om Pi60/Pi60s då?Shifts tack!
Jo, provlyssning ska ske innan jag avfärdar detta:) Men som sagt har ju tidigare bara lyssnat till Pi60/Pi60s. med och utan bs60
Så jag vet inte riktigt vad jag väntar mig. Spännade ska det bli iaf.
Postad 16 January 2011 - 18:20
http://www.faktiskt....o...pic&t=41908
Postad 16 January 2011 - 23:39
Ino_i6.PNG 229.65K
7 Antal nerladdningarLjudet säger jag däremot inget om
Redigerat av -Palle-, 16 January 2011 - 23:44.
Postad 21 January 2011 - 23:25
Redigerat av Timpolanen, 10 February 2011 - 14:57.
Postad 22 January 2011 - 17:46
Jag skulle behöva lite hjälp fort:
Jag står inför ett köp av Pr18 toppar med X2-basar i fint skick med CR80s samt två stycken behringer a500(ett för topparna samt ett för basarna) I mina ögon riktiga skitsteg, men dom ingår som sagt i dealen. Högtalarna är Fanerade/byggda av Öhman själv.
Är detta värt XXpapp ? I mina ögon är det men jag menar men är ju svårt att få reda på nypriserna.
Supertacksam för svar. Mina öron säger JA min plånbok säger JA Men mitt samvete vacklar....
Redigerat av Gubbas83, 23 January 2011 - 16:36.
Postad 22 January 2011 - 18:44
Men ja det är inte ett överdrivet orimligt pris iaf. X2 räkna med 8-10' begagnade. pr18 vet jag inte men såg 14500 enligt en prislista i knottersvart, Så säg 10 även där. cr80 är ett antal tusen till. Sen två slutsteg även om du anser de vara skit. Så min tanke är att 20' inte är helt orimligt. Men sen ska man tycka om ljudet också och inte bara köpa för att de är av ett speciellt märke.
Postad 22 January 2011 - 20:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ino Audio basmoduler
9 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?