Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic Plasma 2013

4746 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-P50ST60Y (TV) 6 8,71 (30) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42ST60Y (TV) 6 8,6 (4) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42X60E (TV) 3 7,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50X60E (TV) 3 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST60Y (TV) 6 9,13 (15) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65ST60Y (TV) 6 8,35 (22) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65VT60Y (TV) 7 9,15 (19) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55VT60Y (TV) 7 8,74 (18) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50VT60Y (TV) 7 9 (14) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST60E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST60E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50GT60Y (TV) 4 7,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42GT60Y (TV) 2 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P60ZT60E (TV) 7 8,56 (8) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55STW60 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65STW60 (TV) 1 (0) Inga priser
36 relaterade trådar
Panasonic TX-55HZ980E (28 inlägg) 4 år sedan
OLED och Plasma? (34 inlägg) 6 år sedan
Fantastisk TV, som är fantastiskt trasig :/ (8 inlägg) 8 år sedan
Köpt TV (13 inlägg) 8 år sedan
3D-glasögon (4 inlägg) 9 år sedan
Är LG 55EA880W enda alternativet om man vill köpa till våren? (16 inlägg) 10 år sedan
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg) 10 år sedan
köpa stor tv nu (12 inlägg) 10 år sedan
Hur stor bild har du? (174 inlägg) 10 år sedan
Köpa ny plasma! (43 inlägg) 10 år sedan
panasonic st60 hdmi signal (3 inlägg) 10 år sedan
Sony Bravia KDL-55W905A eller Panasonic Viera TX-P55VT60Y (6 inlägg) 10 år sedan
Ny tv 55"-65" Max 25.000:-, Väldigt ljust rum.. (5 inlägg) 10 år sedan
Hjälp med TV-köp, bråttom! (3 inlägg) 11 år sedan
SONY KDL55W905 eller Panasonic TX-P60ZT60E. Ska beställa idag! (15 inlägg) 11 år sedan
P55VT60Y vs UE55F8005 (5 inlägg) 11 år sedan
Bästa valet? P65ST60Y. (18 inlägg) 11 år sedan
Vilken Tv ska jag välja? ST60 eller 8005 (16 inlägg) 11 år sedan
För stor TV? (finns väl inte!) (22 inlägg) 11 år sedan
TX-P50ST60Y kanallista med både analoga och digitala kanaler. (1 inlägg) 11 år sedan
Mellandagsrea 2013 (197 inlägg) 11 år sedan
Bakgrundsbelyst eller kantbelyst LED? (4 inlägg) 11 år sedan
Tv till 5 meter, hjälp! (30 inlägg) 11 år sedan
Letar "dum" prisvärd LED 7-10k (2 inlägg) 11 år sedan
Samsung UE55F6655 eller Panasonic TX-P55ST60Y (30 inlägg) 11 år sedan
PS51F8505 vs. TX-P50VT60Y (3 inlägg) 11 år sedan
Hur bra är Samsung ps64f5005 (10 inlägg) 11 år sedan
Ännu en "vilken ska jag välja"-tråd – PS50ST60Y / 46F8005 / KDL-W80 (6 inlägg) 11 år sedan
Behöver råd ang tv-köp. Lite panik.. (19 inlägg) 11 år sedan
Ersätta Pioneer TV, varför så svårt (17 inlägg) 11 år sedan
Bildfråga panasonic st60y (19 inlägg) 11 år sedan
Hjääälp! Jag blir galen av alla dessa val! (21 inlägg) 11 år sedan
NAS-lösning (3 inlägg) 11 år sedan
Ny plasma - hjälp med val (9 inlägg) 11 år sedan
Panasonic P50GT60, CI+ modul upptäckt, vid varje uppstart (7 inlägg) 11 år sedan
Spela på en TX-P55ST60Y, byta ut en 40A656A1 (0 inlägg) 11 år sedan

Postad 23 januari 2014 - 20:33

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Hejsan! Jag är troligen snart en ägare av en 42ST60 (om inte 50VT60 skulle prisdumpas snart, tror ni det?). Men, fick fria händer med en ST idag, fick testa Hobbit blurayfilm, och la märke till dåliga detaljer i mörka scener, väldigt blå ton och det vita på snöiga berg t.ex. var dåligt, dvs dålig kontrast. Jag får anta detta går att ställa in? Jag försökte, men det finns säkert avancerat nånstans, det borde andra ägare veta?

Annan fråga, trodde inte jag skulle bry mig om smart-funktioner, för jag har hela tiden tänkt "sätta till dator via hdmi och köra viaplay den vägen", men det kanske går direkt i tv'n, i så fall, hur upplever ni det och går det smärtfritt? Samt, hur funkar det att se film via usb-stickan?

Första frågan, vilket bildläge var den ställd i? Det enda läget som ger en dugligt korrekt bild utan allt för mycket justeringar är True Cinema. Hur var kontrasten ställd, skärpa, gamma och färgtemperatur?

Man kan säkert skylla en ST60 för en del saker men dålig kontrast är inte en av dem, den tillsammans med GT och VT är de apparater som har om inte den bästa native kontrasten så absolut bland de bästa bortsett från OLED. ST60 tappar en del kontrast i en ljus miljö dock jämfört med VT60 men i en typisk hemmamiljö med lite dämpad belysning är det inget problem med den eller.

Postad 23 januari 2014 - 20:49

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
True cinema, färgtemperatur varm, skärpan... ja mittemellan ungefär (jag höjde den till det), gamma vet ej, var aldrig inne på den inställningen. Så den kanske kan ändra saker? Fick just nya Riddick i näven, den sägs vara krävande i kontrast och skärpa så kan ju gå dit och testa med den. Men ni andra tycker det är bra detaljer i mörker, bra färg och bra kontrast då? Det är ju huvudsaken, för i så fall måste det vara en inställningsfråga.

Postad 23 januari 2014 - 21:13

Spiros
  • Spiros
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hejsan! Jag är troligen snart en ägare av en 42ST60 (om inte 50VT60 skulle prisdumpas snart, tror ni det?). Men, fick fria händer med en ST idag, fick testa Hobbit blurayfilm, och la märke till dåliga detaljer i mörka scener, väldigt blå ton och det vita på snöiga berg t.ex. var dåligt, dvs dålig kontrast. Jag får anta detta går att ställa in? Jag försökte, men det finns säkert avancerat nånstans, det borde andra ägare veta?

Annan fråga, trodde inte jag skulle bry mig om smart-funktioner, för jag har hela tiden tänkt "sätta till dator via hdmi och köra viaplay den vägen", men det kanske går direkt i tv'n, i så fall, hur upplever ni det och går det smärtfritt? Samt, hur funkar det att se film via usb-stickan?

P50VT60 för 10990:- på Siba just nu.

http://www.siba.se/p...asma-tv-med-3d-

Postad 23 januari 2014 - 21:13

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

True cinema, färgtemperatur varm, skärpan... ja mittemellan ungefär (jag höjde den till det), gamma vet ej, var aldrig inne på den inställningen. Så den kanske kan ändra saker? Fick just nya Riddick i näven, den sägs vara krävande i kontrast och skärpa så kan ju gå dit och testa med den. Men ni andra tycker det är bra detaljer i mörker, bra färg och bra kontrast då? Det är ju huvudsaken, för i så fall måste det vara en inställningsfråga.

Om det är bra kontrast du är ute efter så hittar du inte en teve som är bättre än ST60 i den prisklassen. Rätt inställd så får du en väldigt kontrastrik bild som inte har några som helst problem att visa detaljer i mörka scener. Vad gäller Smart TV så kör jag Viaplay på en ST50 (dvs föregångaren till ST60) och det fungerar jättebra.

Postad 23 januari 2014 - 21:23

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
11 lakan är fortfarande för mycket för mig, måste ner par tre tusen och det är ändå svettigt för min budget. Vet inte om jag ska vara iskall, vänta och hoppas det gör det, samtidigt så rapporteras det på en del ställen (hifiklubben t.ex.) att panna plasmorna försvinner som smör i solen för varenda dag nu och att lagren töms, så det är riskabelt kanske.

Vad bra, det är ju en jäkla bonus jag inte räknat med, viaplay appen alltså : ) Fast i vissa utländska recensioner säger de det blivit sämre i nya st60, därför min fråga... Äh, det låter bra, det är väl bara pengafrågan kvar om de sjunker, som det är nu tar jag en st60 42tum, och hade inte skadat med 50.

Postad 23 januari 2014 - 21:32

Unregistered09ecb201
  • Unregistered09ecb201
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Är det någon som kan svara på hur stor kartongen är till en 50" ST60? Ska nämligen hämta en imorgon och funderat på hur jag ska lasta den i bilen eller eventuellt släpkärra.

Postad 23 januari 2014 - 22:06

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Kollade just lite seriösa butiker och en del har bara mycket få ex kvar, framförallt av 50-tummarna. ST 50 tum kostar nu 9000, men jag tror 50-tummarna ryker nu och sänks inget mer... De verkar vara dem, och större, som folk köper först. Tror 42:an också försvinner snabbt, ska jag slå till?

Grejen är nu när jag köper en ganska vettig tv, att jag hellre köper hos t.ex. Hembiobutiken så jag får 3 års bra garanti. De har 3 ex kvar bara av 42:an ser jag! De sa åt mig i förrgår de hade 6...

Redigerat av avalancher, 23 januari 2014 - 22:08.

Postad 23 januari 2014 - 22:22

Spiros
  • Spiros
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Kollade just lite seriösa butiker och en del har bara mycket få ex kvar, framförallt av 50-tummarna. ST 50 tum kostar nu 9000, men jag tror 50-tummarna ryker nu och sänks inget mer... De verkar vara dem, och större, som folk köper först. Tror 42:an också försvinner snabbt, ska jag slå till?

Grejen är nu när jag köper en ganska vettig tv, att jag hellre köper hos t.ex. Hembiobutiken så jag får 3 års bra garanti. De har 3 ex kvar bara av 42:an ser jag! De sa åt mig i förrgår de hade 6...

Du gör nog rätt i att satsa på ett köp ifrån Hembiobutiken eller Hifiklubben, såtillvida du inte vill riskera att hamna i samma situation som jag är i. ;)

Postad 23 januari 2014 - 22:29

ForsenKD
  • ForsenKD
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

De har "5+" i lager på e-handeln (42-tummaren) så du kan ju alltid beställa därifrån om de tar slut i butik. 50-tummaren verkar det ju finnas en del av i flera nätbutiker? Jag beställde en VT60 igår, den verkar det börja bli rätt tunt av.

Postad 23 januari 2014 - 22:34

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Har du handlat på elgiganten eller liknande Spiros? ;) Nej, tittar man närmre så är det bara 3 ex kvar. Men fick just lite kalla fötter och ska gå dit igen och kolla med annan film, förutom Riddick. Hyr någon, vilken film är bäst att testa rörelsehantering? Animerat?

Postad 23 januari 2014 - 22:50

Spiros
  • Spiros
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Har du handlat på elgiganten eller liknande Spiros? ;) Nej, tittar man närmre så är det bara 3 ex kvar. Men fick just lite kalla fötter och ska gå dit igen och kolla med annan film, förutom Riddick. Hyr någon, vilken film är bäst att testa rörelsehantering? Animerat?

Ja, visst har jag det, kan varmt rekommendera dom.... :rolleyes:

Postad 23 januari 2014 - 22:57

Gullberg_89
  • Gullberg_89
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Ja, visst har jag det, kan varmt rekommendera dom.... :rolleyes:

Inte hört något mer angående ditt ärende hos dom? Är ivrig att veta hur dom tar ställning :)

Postad 23 januari 2014 - 22:59

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Du gör nog rätt i att satsa på ett köp ifrån Hembiobutiken eller Hifiklubben, såtillvida du inte vill riskera att hamna i samma situation som jag är i. ;)

Har hela tiden varit inställd på att beställa en ZT från Hembiobutiken men efter jag såg den här kampanjen, http://panasonicos.refundere.com/, funderar jag på att göra det genom nån Euronicsbutik, t.ex. Lars Bengtsson som också har 3 års garanti och samma pris(nästan...), och då få längdskidutrustning för 5000kr.

Postad 23 januari 2014 - 23:00

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Hmm, sitter nu och dunkar mig i huvet med toffeln, nu får jag sluta hatta. Lär inte få nåt bättre för de pengarna ändå, då får jag gå upp till vt:n, eller snegla på Sonyw805-905. Sitter just nu och begrundar hembiobutikens delbetalning, har alltid räknat bort såna möjligheter då jag inte har fast inkomst, men de kanske inte kräver nåt sånt? Är helt fri från anmärkningar. I så fall KAN jag ta en VT, skulle vara snällt mot min plånbok, dock blir slutpriset då i praktiken 17 lakan, hu...

Ps. Det var som f-m, men vet man verkligen värdet på skidpaketet är 5000? Du vet hur de är med fakta..

Redigerat av avalancher, 23 januari 2014 - 23:01.

Postad 23 januari 2014 - 23:08

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Vore jag du skulle jag lätt ta en ST istället för VT om budgeten är tajt. Får du verkligen en så pass mycket bättre teve med en VT så det motiverar avbetalning fast du saknar fast inkomst? Knappast om du frågar mig. Lusläs recensioner om VT och ST så lär du säkert hitta avsnitt där testarna jämför dem med varandra så kanske du kan bilda dig en uppfattning om det är värt en avbetalning för dig. Men läs inte för länge...snart är lagren tömda. Tick - tick - tick - tick - tick... :)

Postad 23 januari 2014 - 23:15

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ja det är mest att jag tittade på en VT idag också, och den blev man ju såld på... men, du har rätt och tänkte just i samma banor, min framtid just nu är lite osäker och skulle jag stå där om ett halvår och få problem så vore det urkorkat att dra skit över sig för första gången i livet bara för man varit girig. Var mest lockad av 50tum, men tycker inte det är värt knappt 3000kr mer på ST 50 tummaren heller. Nej, bättre att spara till högtalare senare, ljudet suger har jag förstått.

Sådär. BESTÄLLD!!!! :D

Ps. Var jag dum nu rent praktiskt som inte tog Hifiklubben, de finns ju i stan, men det kvittar väl för blir det fel på den ska den till Panasonic? Gillar liksom HBB, har handlat där i så många år.

Redigerat av avalancher, 23 januari 2014 - 23:19.

Postad 23 januari 2014 - 23:18

henkson
  • henkson
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Nya problem :(

Denna gång är det ARC (Audio return channel) som spökar.
Nuvarande setup är TV(HDMI2 som är ARC) <--> (HDMI1 som är arc) Reciever <-- HTPC
<-- Digitalbox

När jag kör HTPC och digital-tv är det inga problem att få ljudet rätt via recievern,
Sen skulle jag testa apparna på TV'n och efter att ha ställt in inställningarna på recievern funkade även ljudet via recievern! Perfekt!

Men efter att ha bytt källa ett par gånger funkar det inte! Recievern visar rätt men inget ljud :(
Drog ut HDMI på tv'n och satte in den igen. Då funkade det!
Struligt värre!
Har en Yamaha V773 nyinköpt.

Någon som haft liknande problem?

Postad 23 januari 2014 - 23:24

Spiros
  • Spiros
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Inte hört något mer angående ditt ärende hos dom? Är ivrig att veta hur dom tar ställning :)

Under all kritik än så länge, har fått jaga dom med ljus och lykta. Ikväll blev vi dock uppringda av personal ifrån butiken ifråga som menade på att dom inte kunde förstå hur detta hade kunnat hända... :rolleyes:
Nu tycker man ju att efter att jag offentligt har gått ut och skrivit om mitt ärende att dom skulle fatta allvaret i situationen och kompensera oss med en skälig ersättning. Istället försöker dom deala till sig en lägre ersättning på max en tusenlapp med motiveringen att det ju trots allt redan var ett kampanjpris på varan ifråga och att dom hade kunnat ge en bättre ersättning om det varit ordinarie pris.

Vi vägrade naturligtvis och krävde ett högre belopp, vilket han inte kunde lova utan var tvungen att ta upp med ansvarig säljare? , trodde det var chefer som fattade beslut om sådant. Förstår inte hur dom kan sitta och deala om det här för att spara slantar åt sig själv. Jag struntar fullständigt i vilket pris dom hade vid köptillfället, dom har klantat sig å det grövsta, och fortsätter villigt att göra bort sig genom sitt agerande.

Hursomhelst så skall de ringa upp igen imorgon för vidare diskussion. Är dom inte mera samarbetsvilliga blir nästa steg att gråta ut i media!

Redigerat av Spiros, 23 januari 2014 - 23:28.

Postad 23 januari 2014 - 23:27

Spiros
  • Spiros
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Ja det är mest att jag tittade på en VT idag också, och den blev man ju såld på... men, du har rätt och tänkte just i samma banor, min framtid just nu är lite osäker och skulle jag stå där om ett halvår och få problem så vore det urkorkat att dra skit över sig för första gången i livet bara för man varit girig. Var mest lockad av 50tum, men tycker inte det är värt knappt 3000kr mer på ST 50 tummaren heller. Nej, bättre att spara till högtalare senare, ljudet suger har jag förstått.

Sådär. BESTÄLLD!!!! :D

Ps. Var jag dum nu rent praktiskt som inte tog Hifiklubben, de finns ju i stan, men det kvittar väl för blir det fel på den ska den till Panasonic? Gillar liksom HBB, har handlat där i så många år.

Tja, Hifiklubben erbjuder ju också 3 års garanti om du är medlem, så där är det ingen större skillnad. Tror att HBB fixar med leverans som hämtar Tvn hos dig om den skulle behöva repareras, vet inte hur det fungerar med Hifiklubben.

Postad 23 januari 2014 - 23:37

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 1
Har bara hört elände om Elgigantens kundservice i garantiärenden så jag är glad man slipper köpa därifrån.

Postad 24 januari 2014 - 00:54

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Har bara hört elände om Elgigantens kundservice i garantiärenden så jag är glad man slipper köpa därifrån.

Jag har enbart positiva erfarenheter av ElGigantens service, och då menar jag Elgiganten.se. När min Sony TV strulade ställde dom upp helt och hållet vilket är mer än vad man kan sägs om Sony (även om dom tillslut erbjöd en ok kompensation efter att allt var löst).

Postad 24 januari 2014 - 00:59

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
har en 50 tummare VT60 att sälja här i gbg.. någon månad gammal med kvitto för 9000 om någon vill ha :) köpte en 65 tummare nu istället.

Postad 24 januari 2014 - 10:50

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Om du kan köra upp den till mig så ; )

Postad 24 januari 2014 - 12:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Nya problem :(

Denna gång är det ARC (Audio return channel) som spökar.
Nuvarande setup är TV(HDMI2 som är ARC) <--> (HDMI1 som är arc) Reciever <-- HTPC

En gång är ingen gång. ARC har bråkat enstaka gång även för mig, en omstart av TVn (inte med fjärr, på riktigt) (och hemmabio) har löst det för mig (ST60)

Postad 24 januari 2014 - 16:36

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Ny software ute ........64 ->...........75, iaf på min GT60

GUI ser ut att ha ändrats
Web Browser verkar rappare

Redigerat av ljudnisse, 24 januari 2014 - 16:49.

Postad 24 januari 2014 - 18:06

Unregistered09ecb201
  • Unregistered09ecb201
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Vilka inställningar rekommenderas att köra på en helt ny ST60?

Postad 24 januari 2014 - 20:33

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Den frågan kan jag instämma i då jag också väntar en. Har någon testat viaplay appen, får man ut hela bilden fullskärm, flyter det på bra?

Jo , har fått veta idag, det skiljer sig åt. Hifiklubben säger man ska komma in med produkten för garantiproblem, men de säljer till en försäkring som kostar några hundra om året, och då kan de hämta på plats. Det skulle alltså bli en tusenlapp extra i pris! Bra för andra här att veta. (Extra plus dock är att du kan få försäkringen i 5 år...). OBS OBS! För två dar sen hade Hifiklubben 52st ST60 i huvudlagret, nu har de 16!! Jag kan bara anta det är likadant överallt, så för den som funderar, sluta fundera och köp!

Postad 24 januari 2014 - 21:58

Resal
  • Resal
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
En fråga är det bild i bild på någon av dem VT60 & ST60
Står inget i info om det,
Det är sak jag inte skulle klara mig utan, jag ser på fotboll/hockey på ena halvan och frugan får se det hon vill på den andra halvan, båda nöjda och slipper sitta i varsitt rum

Har just nu en Samsung PS50B850 just nu men tänker köpa nytt,
Den är helt suverän men vill ha större bild :)

Annars får man nog sikta in sig på Samsung PS64F8505
för den har bild i bild.

Postad 24 januari 2014 - 22:23

Spiros
  • Spiros
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Den frågan kan jag instämma i då jag också väntar en. Har någon testat viaplay appen, får man ut hela bilden fullskärm, flyter det på bra?

Jo , har fått veta idag, det skiljer sig åt. Hifiklubben säger man ska komma in med produkten för garantiproblem, men de säljer till en försäkring som kostar några hundra om året, och då kan de hämta på plats. Det skulle alltså bli en tusenlapp extra i pris! Bra för andra här att veta. (Extra plus dock är att du kan få försäkringen i 5 år...). OBS OBS! För två dar sen hade Hifiklubben 52st ST60 i huvudlagret, nu har de 16!! Jag kan bara anta det är likadant överallt, så för den som funderar, sluta fundera och köp!

Så med andra ord måste man betala 600 kronor extra för att få den hämtad lika lång tid som HBB erbjuder i sitt ordinarie pris.
Förvisso kan man sedan lägga till 400 kr efter tredje året och få hämtning i ytterligare 2 år.
Det måste då jämföras med vad det skulle kosta att själv hosta upp för leverans tur & retur av en 50+ Tv efter tredje året vid ett eventuellt inköp ifrån HBB, eftersom jag antar att HBB inte erbjuder något liknande för år 4 och 5 ?

Postad 24 januari 2014 - 23:15

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Han sa några hundra, så jag antar ca 300-nånting, därmed en tusenlapp extra för 3 år. Ska man ta den försäkringen så är det enbart för att få 5 år, dvs kanske 1500 eller nåt. Till den tv jag köper, för 6500, tycker jag inte det är värt de pengarna. Hade jag köpt en dyrare VT för över tio lakan... jo, troligen! Men jag bara jämförde med 3 år, varför betala extra för samma sak? ; ) Jag tror den försäkringen är mycket lämplig för dyrare grejer helt enkelt.

Redigerat av avalancher, 24 januari 2014 - 23:55.

Postad 24 januari 2014 - 23:55

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0
Inte mkt att göra med Panasonic-plasmor men de flesta serviceverkstäder jag haft att göra med brukar komma ut och hämta tv:n om den är typ större än 42" eller liknande (utan extra kostnad). Och nä, jag har aldrig köpt några extraförsäkringar, tilläggspaket och liknande.

Postad 24 januari 2014 - 23:59

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ja, tycker väl jag med, men hifiklubben sa specifikt de inte gör det utan man får köpa till då. Men struntsamma, det är bra det finns försäkringar att ta på 5 år för de som vill!

Postad 25 januari 2014 - 00:55

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Ja, tycker väl jag med, men hifiklubben sa specifikt de inte gör det utan man får köpa till då. Men struntsamma, det är bra det finns försäkringar att ta på 5 år för de som vill!

Det var nog iof sant, för normalt är det väl tillverkaren som sköter garantiärenden via en kontrakterad serviceverkstad. Så riktigt vad de tar betalt för är väl oklart, men kanske med fördel diskuteras på annat håll :)

Postad 25 januari 2014 - 03:04

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 1

Hursomhelst så skall de ringa upp igen imorgon för vidare diskussion. Är dom inte mera samarbetsvilliga blir nästa steg att gråta ut i media!

Jag tror den bästa propplösaren i ärendet är att du vänder dig till din konsumentvägledare i den stad du bor i och tillsammans bollar ärendet med ARN, bedömer konsumntvägledaren att den skall skickas till ARN så vill nog inte Elgiganten hamna på "svarta listan". Sedan har du ett ännu bättre läge att hänga ut dem i media.

Du skulle prova MediaMarkt i ett garantiärende så skulle du tycka att Elgiganten är väldigt kundvänliga.

Redigerat av RedMarathon, 25 januari 2014 - 03:08.

Postad 25 januari 2014 - 09:25

Papillon
  • Papillon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

En fråga är det bild i bild på någon av dem VT60 & ST60
Står inget i info om det,
Det är sak jag inte skulle klara mig utan, jag ser på fotboll/hockey på ena halvan och frugan får se det hon vill på den andra halvan, båda nöjda och slipper sitta i varsitt rum

Har just nu en Samsung PS50B850 just nu men tänker köpa nytt,
Den är helt suverän men vill ha större bild :)

Annars får man nog sikta in sig på Samsung PS64F8505
för den har bild i bild.

VT60 har bild i bild. Eller i alla fall bild bredvid bild. Något jag inte tror den har är full bild på ena och liten bild i ett hörn på andra som jag kan sakna från Pioneer. Fast det kanske inte din fru skulle uppskatta lika mycket.

Postad 25 januari 2014 - 10:01

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1 621 inlägg
  • 1

Blir förvånad om de erbjuder något mer. De brukar inte dra av mycket när de säljer deras demo-ex och då det redan var ett lågt pris så tror jag inte de sänker mer. Kommer snarare handla om du accepterar det eller om de hämtar igen TVn. Fast blir intressant att höra vad de säger. :)

Postad 25 januari 2014 - 12:45

Spiros
  • Spiros
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Han sa några hundra, så jag antar ca 300-nånting, därmed en tusenlapp extra för 3 år. Ska man ta den försäkringen så är det enbart för att få 5 år, dvs kanske 1500 eller nåt. Till den tv jag köper, för 6500, tycker jag inte det är värt de pengarna. Hade jag köpt en dyrare VT för över tio lakan... jo, troligen! Men jag bara jämförde med 3 år, varför betala extra för samma sak? ; ) Jag tror den försäkringen är mycket lämplig för dyrare grejer helt enkelt.

Är det inte deras Plus-försäkring han pratade om? Antagligen en form av Drulleförsäkring som täcker upp till 5 år av din inköpta vara, står förvisso ingenting om någon form av hämtservice. Synd dock att man måste teckna den vid köpet, annars hade det ju varit förmånligt som ett tillägg efter ordinarie garanti har upphört.

http://www.hifiklubb...ger/Forsakring/

Prislista: ( Lcd & Plasma TV mellan 10.000-20.000 , 319kr/per år)

http://www.hifiklubb...2012_AON_SE.pdf

Postad 25 januari 2014 - 12:58

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Känns som att VT60 håller på att ta slut överallt nu. Har lite panik över det. Vill egentligen vänta lite med att köpa ny tv.

Postad 25 januari 2014 - 13:00

Spiros
  • Spiros
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Blir förvånad om de erbjuder något mer. De brukar inte dra av mycket när de säljer deras demo-ex och då det redan var ett lågt pris så tror jag inte de sänker mer. Kommer snarare handla om du accepterar det eller om de hämtar igen TVn. Fast blir intressant att höra vad de säger. :)

Stämmer bra, 1000kr eller utbyte av TVn var slutbudet. Det fick bli 1000 kr samt att dom naturligtvis fixade fram 2 par korrekta 3D glasögon. Läste någonstans att det tydligen är vanligt förekommande att returexemplar dammas av och säljs som nytt under deras "kampanjer". Läxan är lärd och jag håller mig i fortsättningen till butiker såsom Hifiklubben och HBB.

Postad 25 januari 2014 - 13:21

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Apropå HBB, deras telefon funkar inte trots att de ska ha öppet och gåtan är olöst, gäller hämtservien när bara tv'n väger 17kg? (De har en >20kg gräns) Är jättenervös nu! Kan ju inte bära 17kg till posten direkt, om det skulle behövas.

Spiros: det är en bra läxa, om inte priset skiljer väldigt mycket bör man alltid ta en seriös affär. Lärde jag mig på ett kameraköp en gång, sen dess köper jag alltid hos cyberphoto istället, och kan jag hålla mig till Hbb när det gäller tv m.m. så gör jag det.

Postad 25 januari 2014 - 13:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 1

Apropå HBB, deras telefon funkar inte trots att de ska ha öppet och gåtan är olöst, gäller hämtservien när bara tv'n väger 17kg? (De har en >20kg gräns) Är jättenervös nu! Kan ju inte bära 17kg till posten direkt, om det skulle behövas.

Om emballage och tv tillsammans väger under 20kg ej hämt service..

Postad 25 januari 2014 - 13:40

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ah så du tror de räknar med kartong och sånt? Ja det bör väl gå över 20kg... hoppas jag.

Postad 25 januari 2014 - 13:40

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Kan ju inte bära 17kg till posten direkt, om det skulle behövas.

Nej, men du får väl be någon med bil om hjälp? Men varför ens tänka i dom banorna innan du fått hem tvn?

/Fredrik

Postad 25 januari 2014 - 13:56

Spiros
  • Spiros
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Spiros: det är en bra läxa, om inte priset skiljer väldigt mycket bör man alltid ta en seriös affär. Lärde jag mig på ett kameraköp en gång, sen dess köper jag alltid hos cyberphoto istället, och kan jag hålla mig till Hbb när det gäller tv m.m. så gör jag det.

De andra butikerna tar ju 18990:- för den modellen jag köpte så med tanke på att jag köpte den för 14990 minus 1000 kr i rabatt för sveda och värk, så hamnade vi ju till slut på 13990:-. Lägger vi sedan på kostnad gällande försäkring i upp till 3 år så blir det 690 x 3= 2070:- Summa summarum totalt 16060 kronor. Så nästan 3000 kr billigare emot vad övriga aktörer tar för den.

Postad 25 januari 2014 - 14:03

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Jag tänker ALLTID i de banorna : ) Man ska tänka framåt, och på alla eventuella problem som kan uppstå. Gör man inte det så sitter man i skiten sen. Garantivillkor, hämtservice osv är en viktig del av ett köp och avgör ofta för mig var jag köper. Hur man tänker kanske beror på om man har bra med pengar eller inte, och hur rörlig man är.

Spiros: ja 3000 är en stor skillnad, då kan jag förstå man väljer annan affär.

Postad 25 januari 2014 - 14:09

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Jag tänker ALLTID i de banorna : ) Man ska tänka framåt, och på alla eventuella problem som kan uppstå. Gör man inte det så sitter man i skiten sen. Garantivillkor, hämtservice osv är en viktig del av ett köp och avgör ofta för mig var jag köper. Hur man tänker kanske beror på om man har bra med pengar eller inte, och hur rörlig man är.

Fast nu har du ju köpt av Hembiobutiken. Dessutom skickar de en returfraktsedel om tvn inte kommer upp i 20 kg. Vilken den nog inte gör i ditt fall.

Allt det du listar upp ska göras innan köp, nu har du redan ju gjort ditt val av butik.

Sluta oroa dig, strular det med tvn fixar butiken det!

/Fredrik

Redigerat av porch123, 25 januari 2014 - 14:09.

Postad 25 januari 2014 - 14:17

Crax
  • Crax
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Kan ni hitta avancerade ljudinställningar på st60? Det står med i e-help men jag hittar inte alternativet i menyn.

Postad 25 januari 2014 - 14:19

Simon_L
  • Simon_L
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har nu fått min P65VT60 och hunnit titta på ca 12-13 timmar film, och jag måste säga att bilden är grymt bra, även i dagsljus. Det här är min första plasma så för er vana användare så kanske VT60in inte är så märkvärdig bildmässigt, men att gå från LED LCD till denna, wow :)

Jag har dock ett par funderingar, nu har jag turen att fläktarna inte låter mycket alls, som en tyst dator kanske. Men tyvärr så buzzar den rätt mycket, vad är en "normal" ljudnivå på buzzing?

Jag sitter ca 3 meter från tvn och vid normal dialog så hörs det tydligt, tämligen irriterande vid växlande ljus/mörk scen. Är man på hemskärmen så låter det riktigt mycket (typ riktigt kass crt), så pass att jag drar mig för att öppna hemskärmen i onödan.

Låter era VT60 också så pass mycket? Om det är så, så får jag väl leva med det, för apparaten är ju underbar i övrigt, men jag vill ju inte ha en deffekt tv :)

Tacksam för hjälp!

Postad 25 januari 2014 - 14:38

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Fredrik, jag fick sån panik att de skulle ta slut så jag hann liksom inte : )

Edit: Nej det är fel, nu minns jag varför jag inte tänkte på det, för han jag pratade med i Göteborgs-butiken för några dar se om flera modeller sa att hämtservice ingick. Men han kanske inte tänkte på viktgränsen själv.

Men whatever, dags att sluta oroa sig som sagt! Vill ju inte misshandla min nya tv, men skulle en sån här bluray-spelare duga till? (Har 500kr presentkort på Discshop)

http://www.discshop....spelare/P112078

Redigerat av avalancher, 25 januari 2014 - 15:05.

Postad 25 januari 2014 - 16:37

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag har nu fått min P65VT60 och hunnit titta på ca 12-13 timmar film, och jag måste säga att bilden är grymt bra, även i dagsljus. Det här är min första plasma så för er vana användare så kanske VT60in inte är så märkvärdig bildmässigt, men att gå från LED LCD till denna, wow :)

Jag har dock ett par funderingar, nu har jag turen att fläktarna inte låter mycket alls, som en tyst dator kanske. Men tyvärr så buzzar den rätt mycket, vad är en "normal" ljudnivå på buzzing?

Jag sitter ca 3 meter från tvn och vid normal dialog så hörs det tydligt, tämligen irriterande vid växlande ljus/mörk scen. Är man på hemskärmen så låter det riktigt mycket (typ riktigt kass crt), så pass att jag drar mig för att öppna hemskärmen i onödan.

Låter era VT60 också så pass mycket? Om det är så, så får jag väl leva med det, för apparaten är ju underbar i övrigt, men jag vill ju inte ha en deffekt tv :)

Tacksam för hjälp!

Vad har du för bildinställning?
Buzzing kan vara ganska varierande mellan apparaterna men brukar kunna dämpas ganska bra med rätt inställningar.
Min låter knappt någonting och sitter också på ca 3 m.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.