Hur mycket låter era PS3:or?
4857 svar till detta ämne
107 relaterade trådar
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
5 år sedan
|
Playstation Store (2597 inlägg)
|
7 år sedan
|
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg)
|
7 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg)
|
7 år sedan
|
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg)
|
9 år sedan
|
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg)
|
9 år sedan
|
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg)
|
10 år sedan
|
PS3 Information (120 inlägg)
|
10 år sedan
|
1080p/24 (575 inlägg)
|
11 år sedan
|
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg)
|
11 år sedan
|
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg)
|
11 år sedan
|
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg)
|
12 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
DualShock 3 (469 inlägg)
|
13 år sedan
|
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg)
|
13 år sedan
|
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg)
|
13 år sedan
|
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg)
|
13 år sedan
|
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg)
|
13 år sedan
|
Ny på PS3 (26 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg)
|
14 år sedan
|
Inget blacker-than-black (18 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Call of Duty 5 (1976 inlägg)
|
14 år sedan
|
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg)
|
14 år sedan
|
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg)
|
14 år sedan
|
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg)
|
14 år sedan
|
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg)
|
14 år sedan
|
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg)
|
15 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg)
|
15 år sedan
|
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg)
|
15 år sedan
|
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg)
|
15 år sedan
|
Yellow Dog Linux (379 inlägg)
|
15 år sedan
|
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg)
|
16 år sedan
|
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg)
|
16 år sedan
|
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg)
|
16 år sedan
|
Billigaste PS3an? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 80Gb (330 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
TVersity för PS3 (24 inlägg)
|
16 år sedan
|
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
ps3 (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Import från England (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg)
|
16 år sedan
|
ps3: usa vs europa? (158 inlägg)
|
16 år sedan
|
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg)
|
16 år sedan
|
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg)
|
17 år sedan
|
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg)
|
17 år sedan
|
Importera PS3 från USA (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg)
|
17 år sedan
|
Nya ps3 versioner (19 inlägg)
|
17 år sedan
|
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg)
|
17 år sedan
|
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg)
|
17 år sedan
|
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg)
|
17 år sedan
|
Söka bland mediafiler (0 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg)
|
17 år sedan
|
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg)
|
17 år sedan
|
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg)
|
17 år sedan
|
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg)
|
17 år sedan
|
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg)
|
17 år sedan
|
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg)
|
17 år sedan
|
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 Priser i USA (29 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg)
|
18 år sedan
|
Blu-ray-spelare (38 inlägg)
|
18 år sedan
|
Postad 27 augusti 2007 - 09:05
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1 069 inlägg
Prova att placera konsolen på lite olika ställen, den behöver mycket luft. Hur är temperaturen i rummet? Som jag skrivit tidigare i tråden vill min ha under 23 grader för att fungera som bäst. Då händer det till och med att den ligger kvar i läge två även om jag kör folding.
Min blev även lite bättre med tiden, typ att kylpasta "satt sig" ordentligt efter en tids användande. Detta är dock inget att räkna med utan bara en lyckosam utveckling i mitt fall.
Om du kan leva med din läge tre maskin så finns det ju ingen anledning att lämna in den.....Risken är att du får en lika dan tillbaka eftersom Sony inte riktigt verkar tycka att läge tre är något problem......Men visst är det retfullt att veta att andra har maskiner som är tystare och därmed upplevs som bättre, jag hade nog lämnat in den och chansat på att få en bättre bara för känslan att jag gjort vad jag kunnat.
Postad 27 augusti 2007 - 12:00
Muukie
-
Muukie
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Har haft min PS3:a i en helg nu, starter pack made in China. Fläkten går ganska snabbt upp till läge 3 ( innom 15 minuter) men sen verkar den stannar där var jag än gör med PS3:an. Jag har inte varit med om att fläkten har gått ner något steg ännu förutom om jag stänger av den. Jag tror att jag kan leva med läge 3 när jag tittar på film men visst hörs den även om det inte är något störande fläktljud. Jag har fram till torsdag att ångra köpet men det känns inte kul att lämna tillbaka den. Jag har en känsla av att det kommer dröja ganska länge innan dom har fixat fläktproblemen och jag har inte lust att vänta typ ett år. Det är förbaskat synd att Sony gick ut och sa att den skulle vara så tyst, hade dom inte gjort det så tror jag inte att man hade brytt sig. Läge 2 på fläkten hade varit perfekt vid filmvisning. Det hade varit fint om dom kunde släppa en uppdatering så att man kunde låsa fläkten på läge 2 vid DVD och BD visning.
Vad skulle ni göra i mitt läge? Skicka tillbaka den i ren protest bara för att dom säger att den ska vara tyst eller bara gilla läget och låta den vara som den är?
Thomas
<{POST_SNAPBACK}>
Sitter i exakt samma position. Min PS3:a beter sig exakt likadant och jag har inte riktigt bestämt mig hur mycket jag stör mig på fläkten. Kollade på en uppskalad DVD igår och visst märkte jag den ibland men det är ju bara för att man är så nojig  . Har iaf tills på onsdag på mig att bestämma om den ska tillbaka. Fan, igår hade jag ju bestämt mig att lämna tillbaka den  . Men chansen att få en tyst maskin verkar ju vara en på tio. Ska testa och sätta den i källaren där det är under 20grader och se hur den beter sig där.
Postad 27 augusti 2007 - 12:09
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Nån som testat att sätta den på någon form av fötter för att den inte skall ligga emot tvhyllan? Det kanske har nån effekt om den cirkulerar luft underifrån me´.
Jag har inte möjlighet själv då jag inte har vad som krävs i "redskap" men det skulle vara kul om nån testade
Postad 27 augusti 2007 - 12:17
Unregistered0e75029f
-
Unregistered0e75029f
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Haft min PS3 en vecka, kört den dagligen. Den står i en IKEA-möbel med cirka 10cm fritt utrymmet åt sidorna och 2 cm i höjd. Jag måste sätta örat mot konsollen för att veta om den är på eller inte. Fläkten har aldrig "gått upp i varv" så som vissa beskriver det. Jag har även haft den påslagen 10-12 timmar i sträck för att ladda ner saker, ej heller då låter den mer än annars.
Postad 27 augusti 2007 - 12:29
Bertil
-
Bertil
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Postad 27 augusti 2007 - 14:39
Yesum
-
Yesum
-
Användare
-
-
220 inlägg
Testat PS3 lite nu... Kollat lägen och sånt.
Startade konsollen och fläkten vaknar till som den brukar göra. Sen går den i Steg 1 och låter ingenting från soffan. Efter 7 minuter och 30 sekunder så går den upp i Steg 2 och detta är en helt okej nivå som jag tyckr det bör vara hela tiden. En halvtimme senare (när konsollen varit påslagen i 38 minuter) så börjar den låta betydligt mer = Steg 3.
Detta är en helt oacceptabel nivå i mina ögon och fläktljudet förstör när man lyssnar på musik eller ser på film. Jag hade dessutom en PSTwo slim och den lät knappt nånting. Ska verkligen fläktljudet vara densamma på PS3? För Steg 3 är åt helsike för högt och mycket högre än den tunna PS2an.
Nån som vet vad Steg 2 och Steg 3 motsvarar i decibel? Jag är säker på att Steg 3 är över 22 dB som PS3 ska hålla sig till.
Sen har jag en annan fråga. Säg att jag får byta ut den här maskinen mot en sprillans ny fast jag egentligen vill ha pengarna tillbaka (häva köpet). Kan jag med nya maskinen (i oöppnad förpackning) åka tillbaka med den dagarna efter och få pengarna tillbaka? Alltså öppet köp.
Det är ju en liten luring.
EDIT: Behöver snabba svar, tack.
Redigerat av Yesum, 27 augusti 2007 - 14:40.
Postad 27 augusti 2007 - 14:43
Unregistered0e75029f
-
Unregistered0e75029f
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Var har du köp din PS3?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte den när elgiganten sålde dom för 4990:-. Känner ingen annan som har en PS3 så har inte kunnat jämföra om min är ovanligt tyst. Det jag vet är dock att jag hade en xbox360 förra hösten, jag gav bort den till min kusin efter en vecka då den lät som en hårfön. Min PS3 låter inte ens i närheten av hur den lät.
Postad 27 augusti 2007 - 15:53
Unregistered02383374
-
Unregistered02383374
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har också köpt en Starterpack, made in china, och har samma utveckling som ni beskriver.
Den går upp i läge 3 efter ca 20 minuter. Sedan stannar den där oavsett om man bara låter den stå i XMB i bra stund.
Var och bytte min idag men har inte hunnit testa ännu om den nya är bättre, men det låter ju inte lovande med det ni beskriver.
Fan, vilken ångest detta är. Som någon skrev, att vänta ett år på en bättre produkt eller godkänna en halvdan vara nu.
Redigerat av Unregistered02383374, 27 augusti 2007 - 15:53.
Postad 27 augusti 2007 - 16:52
Nybbe
-
Nybbe
-
Lärjunge
-
-
490 inlägg
Bytte min läge 3 maskin idag men den nya gick upp lika snabbt till läge 3 i XMB, dessutom var det en glipa mellan locket och framsidan på konsollen (produktionsfel). De skulle få in fler maskiner imorgon så förhoppningsvis blir det tredja gången gillt.
Postad 27 augusti 2007 - 17:07
Latano
-
Latano
-
Rookie
-
2 inlägg
Jeg har ventet på Firmware updates nu isidan mars. Ingenting skjer. Min maskin som ble kjøpt lanseringsdatoen, øker til nivå 3 etter 20-25 min for siden at aldri återvende ner. Det er ikke aktuelt å spela BD filmer då viften er på nivå 3, som er høgt. Jeg ringte til PS support og der sier Jakob at Sony har sagt at slik skal det være (!). Sender du in maskinen får du den samme i retur. Byter du maskinen i butiken, vet du ingen ting om den nye maskinen er likadan. Dette er tragisk men sant. Og slik vil Sony ha det!!! De klarade aldrig å konstruere en tyst maskin! Og de har hållit på noen år!! Så da vet ni svenskar hur läget er i Norge. Først batteriskandalen, så root-kit skandalen og nu detta.
Postad 27 augusti 2007 - 17:35
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Jag tror att sony är livrädda för att få samma stämpel som xbox360 som överhettas och pajjar så de tar hellre lite skit med högt fläktljud. Jag har inga förhoppningar om att nia PS3 kommer att ha mindre olud förren mindre värmeutvecklande komponenter finns i brödrosten
Postad 27 augusti 2007 - 17:46
Yesum
-
Yesum
-
Användare
-
-
220 inlägg
126 sidor och över 3700 kommentarer. Ingen som har svar på mina frågor? Det har antagligen diskuterats hur många gånger som helst men, kom igen nu.
Förövrigt ångrar jag så inni helv*** att jag köpte PS 3.. Med fläktfelet men framförallt priset.
Redigerat av Yesum, 27 augusti 2007 - 17:46.
Postad 27 augusti 2007 - 18:38
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
126 sidor och över 3700 kommentarer. Ingen som har svar på mina frågor? Det har antagligen diskuterats hur många gånger som helst men, kom igen nu. 
Förövrigt ångrar jag så inni helv*** att jag köpte PS 3.. Med fläktfelet men framförallt priset.
<{POST_SNAPBACK}>
Läge 3 låter inte lika på alla maskiner. Men det finns vissa mätresultat postade i tråden.
Postad 27 augusti 2007 - 18:54
Unregistered5ba23dfd
-
Unregistered5ba23dfd
-
Amatör
-
-
88 inlägg
kan det har något med om ps3'et står upp eller ligger? kom precis att tänka på det, jag har iaf inte hört att min gått upp till nivå3, (och ifall den gjort det så har det varit tyst) tänkte att värmen kanske har lättare för att lämna burken om man har den stående? Förövrigt ångrar jag så inni helv*** att jag köpte PS 3.. Med fläktfelet men framförallt priset.
va glad att du inte köpte ett xbox då XD
Postad 27 augusti 2007 - 19:07
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Jag har försökt maila Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) i London ett par gånger (deras presscenter) gällande den högljudda fläkten. Eftersom jag inte fick något svar lackade jag ur och skickade ytterligare ett mail, denna gången till David Reeves (VD SCEE). Det var ett långskott som tydligen satt rakt upp i krysset eftersom jag inte visste den riktiga mailadressen (provade ett antal kombinationer) Efter att han vidarebefordrat mailet till sina medarbetare (skit rinner nedåt som bekant) så kan jag delge er följande utvalda bitar ur konversationen: I notice you have used the word 'silent' in your mail so I feel that I need to explain one very important point. The PlayStation 3 is not a silent console nor is the PlayStation 3 console as quiet as the PS2. If this is the noise level you are expecting, we will not be able to meet your expectation. I just want to be clear so there is no misunderstanding. The PlayStation 3 console has a fan noise level which is normal for the type of fan used and that is unavoidable. Please understand that I am doing my best to help but we can only offer to provide PlayStation 3 consoles of normal noise levels. From your description, the console you are returning is above normal noise levels so you should notice an improvement with the replacement provided. It will not however be silent.
Mitt svar på ovanstående blev en hänvisning till deras pressrelease (se tidigare i tråden) där man hävdar att den är lika tyst som en dåvarande PS2. Svaret tillbaka blev följande: I understand your frustration but would like to explain that the press release to which you refer was made over a year ago on 8th May 06 and was written in good faith, with the information available at that time. Comments made within this statement about comparable fan noise have proved to be inaccurate although the PlayStation 3 console is still one of the quietest of its type. This particular press release did include a small number of other comments which in time have proved to be inaccurate and were therefore not repeated. This included the launch date for Europe of 17th November. To the best of my knowledge, at no point during the European launch period or since have we mentioned any comparison to the noise level of the PlayStation 2 within subsequent literature or within any of the instructions, advertising or packaging of the PlayStation 3.
We have certainly made no effort to falsely advertise the PlayStation 3 console and can only apologise to you if your impression of noise levels was influenced by this original statement dated 8th May 06. I thank you for your understanding in this matter and do hope that you will have no further problems with your replacement console.
Jag skickade alltså min konsol till NF som ombesörjde att den kom SCEE tillhanda för vidare undersökning. Detta var för övrigt min andra konsol - den första byttes ut av butiken. Jag påminde SCEE's representant ännu en gång om pressreleasen och påpekade att eftersom jag inte hade hört något annan produktinformation än det som stod i pressreleasen så baserade jag mitt inköp på densamma. Svaret blev följande: I agree with you it may have been better if we had issued an ammended statement as soon the inaccuracy was realised but unfortunately we didnt get to try out any finished consoles until they were launched in Japan and America and by that time I think we had forgotten all about that old press release. In fact, to be totaly honest with you I was only reminded of it myself quite recently with a couple of complaints such as yours. Of course we removed it from view immediately but I think your right. It might have saved a lot of confusion.
Konsolen jag skickade in hade gått till 'chefen' för teknikavdelningen och skulle testas 'grundligt'. Jag hävdade att fläkten inte varvade ner - trots att konsolen var nedkyld (hade själv provat med kylklampar och en golvfläkt) och utan CPU-last. No, you are right. The fan does not return to it's very lowest setting until it is turned off and allowed to fully cool down. In the original comparison tests we found the fan did reduce from it's highest speed but did not come all the way back down. The other consoles being compared acted in the same way which is why I said it was found to be acting normally. The main thing we were checking for was whether the console had any abnormal noise which it does not, in case there was any mechanical fault.
Konsolen jag skickade in var ett 'läge 3' exemplar så jag svarade att jag ville åtminstone få ner den till läge 2, eftersom det var klart och tydligt att det fanns exemplar som klarade sig i läge 2 och gick upp till läge 3 under last. Consoles will normally reduce their fan speed as the temperature within the console is reduced but they may not always return to the slowest fan speed setting, especially if there is still any residual heat within the console or if the processor is still having to work. This is also true if there is any activity on the Cross Media Bar for example video clips being displayed or when running Folding from home. The fan speed is not controlled by the firmware but is pre programmed to be thermostatically controlled. In the case of your returned console, I agree that it does not appear to return to it's very lowest setting, even when it is inactive however it does step down from the faster speeds to the lower speeds as it cools down.
Please be assured that we are striving to improve many aspects of the PlayStation 3 console including, if possible the fan noise however, at this moment in time I do not have an answer as to how this may happen.
Jag anser att 'slowest setting' är läge 1, det läge fläkten befinner sig i strax efter man tryckt igång konsolen. Läge 2 är givetvis det läge efter 1  och slutligen 3, där mitt exemplar (och många andras) stannar oavsett kylklampar och bordsfläktar. Jag har gjort samma test som SCEE och också funnit att konsolen går ner från de snabbaste lägena (läge 4 och uppåt) men stannar alltid på läge 3 (jag virade handdukar runt konsolen och körde F@H). Utbyteskonsolen då, var den bättre? Nej, det var den inte. Det var också en läge 3-konsol, men kryddad med ett högfrekvent ljud från fläkten som började tjuta vid läge 2 och höll sig stadigt skrikande i det oändliga läge 3. Denna konsolen kommer att få gå i retur tillbaka till butik och om utbyteskonsolen är läge 3, kommer jag att häva köpet. Jag anser jag har gjort mina försök i att få tag på en 'tyst' konsol, som SCEE själva verkar vilja mena att de inte finns, men nu har jag tröttnat. Ni som fått tysta PS3:or kan vara lyckliga, även om de låter när ni kör uppskalade DVD - tänk om ni fick höra det suset efter 20 minuter varje gång ni knäpper på PS3:an - oavsett aktivitet? Nej, f*ck it. Är du missnöjd, skicka den på retur och kräv pengarna tillbaka.
Postad 27 augusti 2007 - 19:36
Yesum
-
Yesum
-
Användare
-
-
220 inlägg
Jag är missnöjd, men har tyvärr inte rättigheten att häva köpet även om jag skulle vilja det mer än något annat. Jag har inte skickat in min konsoll eller pratat med butiken än men jag misstänker att det är fel på den.
Nu har du fått svar där dem skriver att PS3 inte ska låta som en PS2, då det visade sig vara fel. Hade dock vart mer än välkommet att känna till det här innan man köpte skiten.
Jag tycker i alla fall att det är alldeles för lätt att nå Läge 3 och den går inte ner efter det. Lyssnar man lite lågt på sin mp3 samling i PS3an så hör man fläkten nästan överrösta musiken, och det är fel.
Jag har god lust att lämna tillbaka den och återkomma igen om ett halvår när allt det här bör vara löst, men nu är den köpt och jag får nog leva med detta!!
Postad 27 augusti 2007 - 20:40
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag tycker LiMiTs inlägg från Sony bekräftar att det är så här det skall vara och majoriteten av alla sålda PS3:or verkar ju onekligen vara läge 3 maskiner med tanke på hur svårt det är att få tag på en tyst maskin. Med andra ord tror jag vi inte kommer så mycket längre med detta tyvärr.
Sony har ju faktiskt rätt i det de säger, de har ju aldrig marknadsfört konsollen som tyst sen den lanserades. Jag tror inte ett gammalt pressmeddelande från långt innan konsollen ens fanns att köpa kan räknas som falsk marknadsföring och vara grund för ett hävande av köpet tyvärr.
Postad 27 augusti 2007 - 21:28
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Det skulle onekligen vara intressant att ändå få reda på hur det kan komma sig att vissa är tysta medan andra enheter inte är det.
Å andra sidan gick de aldrig ut med ett pressmeddelande som säger 'det vi sade i det första pressmeddelandet stämmer inte' utan lät kunderna upptäcka det själva. De enheterna jag haft hemma har lätt överröstat slim-PS2 - i alla fall den slim-PS2:an jag hade. Klart man hade förväntningar på en tyst enhet efter man läst pressmeddelandet.
Redigerat av LiMiT, 27 augusti 2007 - 21:31.
Postad 27 augusti 2007 - 21:29
Unregistered28641812
-
Unregistered28641812
-
Veteran
-
-
2 286 inlägg
Det kanske slarvas när dom sätts ihop?
Postad 27 augusti 2007 - 21:48
Unregistered5ba23dfd
-
Unregistered5ba23dfd
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Någon som har länk till första pressmeddelandet? skulle vilja se va dom sa ^^
Postad 27 augusti 2007 - 21:59
schnek
-
schnek
-
Amatör
-
-
57 inlägg
@ yesum
jag lämnade in min ps3 på mediamarkt 3 ggr och hävdade att konsollen inte håller det sony lovar, altså oavsett om det skulle vara fel på den eller inte. Jag fick häva köpet, men det krävde att man fick stå på sig lite.
konsumentköpslagen säger att om det är ett fel på produkten som är så allvarligt att det förhindrar att produkten fungerar för sitt ändamål, ska felet åtgärdas. tillverkaren har då två försök att åtgärda felet. detta gäller även om produkten har blivit utbytt.
att den är högljudd förhindrar utan tvekan att den fungerar ändamålsenligt som dvd/bd-spelare.
Postad 27 augusti 2007 - 22:34
Johan-A
-
Johan-A
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jaha, trodde i min enfald att fläktproblemet var löst nu när det har gått ca ett halvår sen release. Köpte ett starterpack på Media Markt idag.
Lycklig över den nya leksaken packar jag upp PS3an och kopplar in allt. Startar upp... väntar med spänning. Efter ca 3 minuter i XMB körs läge 2, kort därefter går fläkten upp i läge 3 för att inte gå tillbaka mer. J*vla skitprodukt! Låter ju som en jäkla jetmotor. Made in China.. duhh.
Blir till att häva köpet i morgon.
/J
Postad 27 augusti 2007 - 22:45
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Det skulle onekligen vara intressant att ändå få reda på hur det kan komma sig att vissa är tysta medan andra enheter inte är det.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag skulle gärna vilja vet det, min första var inte tyst, min andra är väldig tyst läge 2 only, ibland läge 3 efter en bra stund med folding.
Postad 27 augusti 2007 - 23:05
dabman
-
dabman
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Detta tog jag från ett forum (Det kan vara värt att titta till): Det existerar inte något fläktproblem!!!!!! Det har jag iaf fått bekräftat av Nordisk film nu. Men han påpekade det att det visst kan finnas defekta fläktar, men att det skulle vara ett utbrett problem stämmer tydligen inte enligt dem. Detta pga att majoriteten av de PS3or de fått in har enligt dem fungerat precis som de ska. Alltså ser inte Sony detta som ett problem. Det finns defekta fläktar men många med helt fungerande maskiner tror sig ha defekta fläktar. Antagligen då detta "fläktproblem" blåst upp till ett överdrivet stort problem på nätet. Det man kan göra då om man ändå tror att fläkten är trasig är att skicka den till till SONY för att få den utbytt. (Som jag förstod det, mailet var på norska av någon konstig anledning.) Då får man garanterat en som funkar som den ska! Då märker man väl om man tidigare haft en med defekt fläkt eller om man haft en fungerande som låtit mer än man vill. Då är det inte så mycket man kan göra längre. Jag tror dock boven i detta drama är Sonys uttalande om gräns på 22db eller vad det nu var, vilket verkar överdrivet lågt. De tog sig nog vatten över huvudet när de utlovade detta. Lite citat ur mailet: "Lad mig sige det først sådan her: der findes intet fläktproblem. Internettet florerer med mange gode historier, falske udtalelser osv- det er min erfaring at disse tit er ”hypet”, og pludselig har man et stort problem." "Men dermed ikk sagt at der ikke er defekte fläkter, for selvfølgelige er der det, som alle andre ting er ps3 ikke perfekt. ( men tæt på )" "Hvis det er din oplevelse den larmer meget mere end andre, kan du hermed gå til butikken og få sendt din ps3 til ombytning. Men får du en maskine der igen ”larmer” for meget, må det være andet en fläkten der er galt. Men lad os ikke håbe det er tilfældet." Hehe, jag har fått samma svar dock bara svenska versionen. Det dom gör på sonysupporten är bara att välja ett standardsvar som passar och skickar det. Dom kan förmodligen ingenting, slösa ingen tid på att maila dom. <<<<<<<<<<<--->>>>>>>>> Kolla istället vilken fläkt ni har, jag har denna (15 blad) http://content.techr...965.html?seq=69Denna verkar vara bättre, läste om det på ett amerikanskt forum.. (19blad): http://www.therealps...CF0456thumb.jpgKolla vilken fläkt ni har, det går att se genom plasten på undersidan av ps3an med hjälp av ett kolsvart rum, en mörk handduk och en stark bordslampa. det går att räkna bladen... bara testa vilken vinkel man lyser in i ps3an med, testa er fram, beskrev lite bättre tidigare i tråden men orkar inte leta fram det. skriv sen vad ni har för fläkt 15 blad, varvar aldrig ner; 1 19 blad, fungerar perfekt?:
Postad 28 augusti 2007 - 09:14
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
LiMiT: Verkar som du får bra gehör på andra forum. http://www.neogaf.co...ad.php?t=184769
Postad 28 augusti 2007 - 09:31
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1 069 inlägg
Big Smile, Biiiiiig smile...................
Morlock, mannen som ser och hör allt
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 28 augusti 2007 - 09:32.
Postad 28 augusti 2007 - 09:58
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Det var ett j***a ältande i denna tråd, jag har köpt en PS3 fast jag har hört att den kan låta, and guess what, den låter, nu är det så synd om mig... De flesta av er vet om att PS3 kan låta, om den låter "mycket" beror ju helt på vad man jämför med, en x360, en pc eller en utombordsmotor... Det jag vill ha sagt är att ljudnivån är en subjektiv upplevelse, SONY klantade sig med det första meddelandet om konsoller lika tysta som PS2 men har sedan dess aldrig uttalat sig om det. Om ni nu förväntar er en sådan tyst konsoll, lämna tillbaks den och sluta gnäll. Antingen köper man en PS3 nu på vinst eller förlust eller så väntar man några år och "kanske" får en okej konsoll, kolla på x360 som fortfarande har problem... Vill ni ha en knäpptyst konsoll så köp en Wii eller så köper ni PS3 eller X-BOX360 och njuter av vad dom har att erbjuda.
Diskutera gärna om era konsoller har andra ljuddefekter såsom det tjutande ljudet som kan komma från fläkten men för guds skull sluta älta att den skall vara knäpptyst...
För övrigt anser jag att Morlock borde bli moderator, han och Zoiler blir ett bra tag team...
Postad 28 augusti 2007 - 10:04
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Det var ett j***a ältande i denna tråd, jag har köpt en PS3 fast jag har hört att den kan låta, and guess what, den låter, nu är det så synd om mig... De flesta av er vet om att PS3 kan låta, om den låter "mycket" beror ju helt på vad man jämför med, en x360, en pc eller en utombordsmotor... Det jag vill ha sagt är att ljudnivån är en subjektiv upplevelse, SONY klantade sig med det första meddelandet om konsoller lika tysta som PS2 men har sedan dess aldrig uttalat sig om det. Om ni nu förväntar er en sådan tyst konsoll, lämna tillbaks den och sluta gnäll. Antingen köper man en PS3 nu på vinst eller förlust eller så väntar man några år och "kanske" får en okej konsoll, kolla på x360 som fortfarande har problem... Vill ni ha en knäpptyst konsoll så köp en Wii eller så köper ni PS3 eller X-BOX360 och njuter av vad dom har att erbjuda.
Diskutera gärna om era konsoller har andra ljuddefekter såsom det tjutande ljudet som kan komma från fläkten men för guds skull sluta älta att den skall vara knäpptyst...
För övrigt anser jag att Morlock borde bli moderator, han och Zoiler blir ett bra tag team...
<{POST_SNAPBACK}>
Helt rätt. Det är ett evigt tjat om det uppenbara men folk kanske fortfarande blir överraskade. Man kommer inte komma fram till något heller eftersom en och samma PS3 för den ene låter som en hårfön och för den andre är tyst. Bättre då att jämföra med andra saker, tillexempel vanlig tjock PS2 eller vanliga XBOX (att den låter mindre än en 360 kan vi nästan klassa som avgjort). Som referens hör jag min tjocka PS2 från soffan medan 360:n vrålar. Gamla XBOX låter något mindre än min PS2. Det som är intressant för mig är var PS3 hamnar i den listan.
Redigerat av Lindholm R, 28 augusti 2007 - 10:12.
Postad 28 augusti 2007 - 10:17
_green_
-
_green_
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Helt rätt. Det är ett evigt tjat om det uppenbara men folk kanske fortfarande blir överraskade.
Man kommer inte komma fram till något heller eftersom en och samma PS3 för den ene låter som en hårfön och för den andre är tyst.
Bättre då att jämföra med andra saker, tillexempel vanlig tjock PS2 eller vanliga XBOX (att den låter mindre än en 360 kan vi nästan klassa som avgjort).
<{POST_SNAPBACK}>
Om det hade varit så enkelt att det var helt subjektivt så hade tråden varit KLART mycket kortare! Jag har haft oturen att bara råka på olika högljudda maskiner, 6 stycken till råga på allt. Alla dessa sex lät olika mycket. Jag kan säga av egen erfarenhet att olika exemplar av PS3 låter olika mycket även när de ligger i samma "läge". Så tråden kommer fortsätta tills den stängs eller Sony börjar tillverka maskiner som håller en jämnare kvalitet. (Troligen kommer tråden fortsätta ändå...)  Edit: rättstavning
Redigerat av _green_, 28 augusti 2007 - 10:20.
Postad 28 augusti 2007 - 10:30
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1 832 inlägg
Har du gett någon av konsolerna någon chans att "köra in" fläkten?
Min PS3 blev bara tystare med tiden. Hoppas att ni snart börjar inse att den är omöjlig att göra tyst, förutom med inbyggd kylskåp kanske. Vad jag vet, så finns det inga tysta fläktar eller svala komponenter i elektronik, inte ens i idle.
Och alla som kört handdukstestet vet att den går upp i varv, höga varv, och sen kyler den klockrent ner sig. Så kylningen funkar nog exakt som det var tänkt.
Ge upp nu och njut av maskinen istället.
Postad 28 augusti 2007 - 10:58
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Tjena!!
Ni som säger att "sluta gnälla nu" sluta själva att skriva här om ni inte känner att det stör er med en susande fläkt. Om ni nu tycker att det inte är ett problem varför håller ni på och läser tråden då för, håll er till andra trådar och sluta gnäll på oss som ser 6500:- som rätt mycket för en "hårtork".....  .
Tror nog att denna tråd kommer att finnas ett tag till, iallafall tills SONY kommer med ett uttalande, om det någonsin kommer.
Vi alla vet ju att det finns maskiner som låter väldigt lite, min ena kompis har en ps3 köpt i april från webhallen och den är made in china och låter knappt inget förutom vid uppskalad dvd men inte vid BD eller spel....., svara på det om ni kan! kom inte med några dåliga bortförklaringar bara....
Postad 28 augusti 2007 - 11:02
Unregistered87c3dd8f
-
Unregistered87c3dd8f
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ni som säger att det inte går att se på film för att fläkten låter så högt. Sitter ni med ljudlöst på tvn? Det är ju bara att dra upp volymen lite.
Postad 28 augusti 2007 - 11:05
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
LiMiT:
Verkar som du får bra gehör på andra forum.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=184769
<{POST_SNAPBACK}>
Hehe! Översättningen lämnar ju en hel del att önska. Får inflika också att det är inte jag som postat på NeoGAF (vad det nu är för forum). Nu fanns det ju folk även där som har läge 3-konsoler Jag förväntar mig inte direkt någon annan respons från amerikaner - de snarare bekräftar myten om sig själva. United States of Arrogance, typ. Om man då skulle kapitulera och sluta slåss mot väderkvarnar så återstår frågan - vad är det som gör en del PS3:or tystare än andra? Hade jag facit på det och kunnat göra något åt det så skulle jag förmodligen åtgärda det på egen hand. Ett annat lustigt fenomen är att folk säger att 'det inte är konstigt att en PS3 låter - det är en kraftig konsol', men samtidigt bygger en hushbox för sin projektor? 'Den skall låta, det är en lampa stor som solen i den och den behöver kylning' skulle man kunna fnysa. Summa summarum är att det klagas på (vissa) PS3 av samma anledning som folk bygger hushboxar - man vill njuta av sin anläggning på bästa möjliga sätt. De flesta tycker säkert att det inte är optimalt att ha superbild och superljud, samtidigt som en brusande projektor (eller PS3) tränger genom.
Redigerat av LiMiT, 28 augusti 2007 - 11:11.
Postad 28 augusti 2007 - 11:19
_green_
-
_green_
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Om man då skulle kapitulera och sluta slåss mot väderkvarnar så återstår frågan - vad är det som gör en del PS3:or tystare än andra? Hade jag facit på det och kunnat göra något åt det så skulle jag förmodligen åtgärda det på egen hand.
Ett annat lustigt fenomen är att folk säger att 'det inte är konstigt att en PS3 låter - det är en kraftig konsol', men samtidigt bygger en hushbox för sin projektor? 'Den skall låta, det är en lampa stor som solen i den och den behöver kylning' skulle man kunna fnysa. Summa summarum är att det klagas på (vissa) PS3 av samma anledning som folk bygger hushboxar - man vill njuta av sin anläggning på bästa möjliga sätt. De flesta tycker säkert att det inte är optimalt att ha superbild och superljud, samtidigt som en brusande projektor (eller PS3) tränger genom.
<{POST_SNAPBACK}>
Bra skrivet! Du träffar huvudet på spiken där. Hade vi vetat vad som är fel på vissa PS3or så hade det varit klart lättare att fixa. Snart börjar dock priset komma ner i nivåer så att man vågar öppna den och strunta i att garantin ryker. Då kanske man kan testa Toulou's idéer om felaktiga fläktar.
Postad 28 augusti 2007 - 11:23
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
...svara på det om ni kan! kom inte med några dåliga bortförklaringar bara....
<{POST_SNAPBACK}>
Det mesta går säkert att förklara på samma sätt som framgår av turerna kring M3-inskicket.
Redigerat av Lindholm R, 28 augusti 2007 - 11:24.
Postad 28 augusti 2007 - 11:25
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Känns dock som att det (förmodligen) inte är fläktarna som är felaktiga - tänk på att de rullar på serieproduktion hos två tillverkare och att 'Made in Japan'-konsolerna också drogs med läge 3-maskiner.
Undrar om det kan ha något med tempgivaren/termistorn (heter det så?) som känner av temperaturen inne i PS3 och således ökar fläkten? Någon som vet var den sitter alternativt har bild på PS3 i 'nedcabbat' utförande?
Postad 28 augusti 2007 - 12:08
Yesum
-
Yesum
-
Användare
-
-
220 inlägg
Det man kan göra då om man ändå tror att fläkten är trasig är att skicka den till till SONY för att få den utbytt. (Som jag förstod det, mailet var på norska av någon konstig anledning.) Då får man garanterat en som funkar som den ska! Då märker man väl om man tidigare haft en med defekt fläkt eller om man haft en fungerande som låtit mer än man vill. Då är det inte så mycket man kan göra längre.
Så man går inte till butiken och skickar in den på reparation? Man skickar den direkt till Sony?? Kolla istället vilken fläkt ni har, jag har denna (15 blad) http://content.techr...965.html?seq=69
Denna verkar vara bättre, läste om det på ett amerikanskt forum.. (19blad): http://www.therealps...CF0456thumb.jpg
Kolla vilken fläkt ni har, det går att se genom plasten på undersidan av ps3an med hjälp av ett kolsvart rum, en mörk handduk och en stark bordslampa. det går att räkna bladen... bara testa vilken vinkel man lyser in i ps3an med, testa er fram, beskrev lite bättre tidigare i tråden men orkar inte leta fram det.
skriv sen vad ni har för fläkt
15 blad, varvar aldrig ner; 1 19 blad, fungerar perfekt?:
Jag vände upp-o-ner på PS3an igår och lyste upp med en stark lampa men såg ingenting om nån fläkt..inte ett skit. Det går knappt att se igenom plasten på undersidan. När jag höll lampan bredvid ps3an så såg ja nån liten metalbit men det är omöjligt att se nånting. Förstår inte hur du gjorde. Det här med 15 och 19 blad måste ju vara nåt som förklarar varför vissa låter högre. Jag vet inte hur många blad jag har på min men den är från China. Ni som har en TYST ps3 kan väl kolla antal blad på er fläkt så får vi se om vi har nåt samband. Alla med en högljudd maskin kanske har en China maskin med 15 blad?
Postad 28 augusti 2007 - 12:19
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Har du gett någon av konsolerna någon chans att "köra in" fläkten?
Min PS3 blev bara tystare med tiden. Hoppas att ni snart börjar inse att den är omöjlig att göra tyst, förutom med inbyggd kylskåp kanske. Vad jag vet, så finns det inga tysta fläktar eller svala komponenter i elektronik, inte ens i idle.
Och alla som kört handdukstestet vet att den går upp i varv, höga varv, och sen kyler den klockrent ner sig. Så kylningen funkar nog exakt som det var tänkt.
Ge upp nu och njut av maskinen istället.
<{POST_SNAPBACK}>
Hur ska man kunna njuta av konsolen om man störs av fläktljudet? Jag vill köpa PS3 tack vare det är en bra spelkonsol samt även en potent film-visare, allt i samma maskin. Om jag enbart vill ha en potent spelkonsol använder jag X360, och köper en separat BR-spelare. I film vill i alla fall inte jag störas av andra ljud än de som är i själva filmen. I spel har jag däremot inte lika stora krav (jag står ut med X360). Därför kommer jag att gnälla tills jag får tag i en konsol som håller läge 2 i filmer..
Redigerat av Fräddä, 28 augusti 2007 - 12:22.
Postad 28 augusti 2007 - 12:29
_green_
-
_green_
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Jag vände upp-o-ner på PS3an igår och lyste upp med en stark lampa men såg ingenting om nån fläkt..inte ett skit. Det går knappt att se igenom plasten på undersidan. När jag höll lampan bredvid ps3an så såg ja nån liten metalbit men det är omöjligt att se nånting. Förstår inte hur du gjorde.
Det här med 15 och 19 blad måste ju vara nåt som förklarar varför vissa låter högre. Jag vet inte hur många blad jag har på min men den är från China. Ni som har en TYST ps3 kan väl kolla antal blad på er fläkt så får vi se om vi har nåt samband. Alla med en högljudd maskin kanske har en China maskin med 15 blad?
<{POST_SNAPBACK}>
Du måste vara i ett kolsvart rum och lysa in från baksidans utblås med en STARK lampa. Samtidigt måste du blända av lampan med något så att du endast får ljus in i PS3an men inte utanför, för då blir du så bländad av lampan så då kan du inte se fläktbladen. Men, observera att du skall titta på PS3ans undersida, då skall du kunna se bladen underifrån. Har själv inte haft en tillräckligt bra lampa så jag har inte kunnat kolla mina fläktblad. Det står i början på tråden någonstan hur man gör, sök så får du fler tips.
Postad 28 augusti 2007 - 12:42
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Till alla er som tycker vi är gnälliga så kan jag säga at tdet fläktljud som kommer direkt vid uppstart det är det ljud som jag har hela tiden den är påslagen.....Ibland även högre.....
Postad 28 augusti 2007 - 13:39
Yesum
-
Yesum
-
Användare
-
-
220 inlägg
I film vill i alla fall inte jag störas av andra ljud än de som är i själva filmen. I spel har jag däremot inte lika stora krav (jag står ut med X360). Därför kommer jag att gnälla tills jag får tag i en konsol som håller läge 2 i filmer.. 
<{POST_SNAPBACK}>
Finns det verkligen maskiner som håller läge 2 under filmer? Hur mycket man än belastar maskinen med spel, musik, film? Du måste vara i ett kolsvart rum och lysa in från baksidans utblås med en STARK lampa. Samtidigt måste du blända av lampan med något så att du endast får ljus in i PS3an men inte utanför, för då blir du så bländad av lampan så då kan du inte se fläktbladen. Men, observera att du skall titta på PS3ans undersida, då skall du kunna se bladen underifrån. Har själv inte haft en tillräckligt bra lampa så jag har inte kunnat kolla mina fläktblad. Det står i början på tråden någonstan hur man gör, sök så får du fler tips.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag gick in på toaletten och släkte lampan så det blev mörkt. Men en 40 W lampa tycks inte räcka till även om jag såg vissa delar av fläkten. Jag är ganska säker på att det är en med 15 blad. Skulle det vara så enkelt att maskiner med 15 blad låter mer än maskiner med 19 blad, då har vi ju svaret på frågan. Men om tysta maskiner (typ läge 2) har en fläkt med 15 blad så är man tillbaka på ruta 1. Tänkte kasta in maskinen på service i veckan. Vad ska man ta med sig till butiken? Packa ner allting (kontroll, sladdar, maskin) i kartongen eller vad behövs? Har ju läst om folk som missat att medta nånting så dem får skicka grejer två gånger.
Postad 28 augusti 2007 - 13:45
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Tänkte kasta in maskinen på service i veckan. Vad ska man ta med sig till butiken? Packa ner allting (kontroll, sladdar, maskin) i kartongen eller vad behövs? Har ju läst om folk som missat att medta nånting så dem får skicka grejer två gånger.
Bundlade grejer som spel t.ex behöver du inte ta med. Konsolen med handkontroll, nätverkskabel, USB-sladden, strömkabeln, TV-kabeln + scarten, manualer (allt detta helst i den svarta lådan) och så givetvis kvittot.
Redigerat av LiMiT, 28 augusti 2007 - 13:46.
Postad 28 augusti 2007 - 14:01
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Jag testade mitt eget förslag och pallade upp PS3 på ikea-värmeljus så den inte längre har någon direkt kontakt med tv-bänken. Och sedan har temperaturen minskat från ca 30 grader inomhus till ca 21 grader idag här i Skåne och döm av min förvåning att under uppskalad DVD endast läge 2 nås och efter avslutad film och ca 15 minuter ner till läge 1 igen.......
Tidigare kanske den inte gick tillbaka för att den värmde upp tv-bänken till riktigt varm och sedan återfördes denna värme till PS3 så att termostaten aldrig fattade att det var dags att coola ner.....
Bifogad fil(er)
-
002.JPG 2,73MB
131 Antal nerladdningar
Postad 28 augusti 2007 - 14:37
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Kanske läge för ett 'EUREKA!'?
Har du provat F@H för att se om den kilar upp till läge 3 för att sedan när du avslutat folding, går ner till läge 2 (eller 1)?
Postad 28 augusti 2007 - 14:42
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
kör folding nu har gått ca 30 minuter och ännu endast läge 2........
Postad 28 augusti 2007 - 14:43
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Eller dags för alla som vill ha tyst på sina konsoler att börja modda sin tv-bänkar?  Fram med borrmaskinen och sticksågen och kör upp ett riktigt gott ventilationshåls under sin äskling! Faktum är att jag inte hade tvekat inför detta om det verkligen fungerade och jag haft min PS3:a kvar.
Postad 28 augusti 2007 - 14:47
Yesum
-
Yesum
-
Användare
-
-
220 inlägg
Jag testade mitt eget förslag och pallade upp PS3 på ikea-värmeljus så den inte längre har någon direkt kontakt med tv-bänken. Och sedan har temperaturen minskat från ca 30 grader inomhus till ca 21 grader idag här i Skåne och döm av min förvåning att under uppskalad DVD endast läge 2 nås och efter avslutad film och ca 15 minuter ner till läge 1 igen....... Tidigare kanske den inte gick tillbaka för att den värmde upp tv-bänken till riktigt varm och sedan återfördes denna värme till PS3 så att termostaten aldrig fattade att det var dags att coola ner.....
<{POST_SNAPBACK}>
Så ca 2 timmar dvd uppskalad film och endast läge 2?! Now we're talking! Det är ändå ett designfel av Sony tycker jag...om man är tvungen att ställa ps3an på "pelare".
Postad 28 augusti 2007 - 14:52
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1 069 inlägg
Värmeljusen tror jag inte har någon som helst effekt, men det såg faktiskt rätt fint ut. Det som påverkar fläkten och som ger dig en bättre upplevelse är nog att tillluften är sval och fin, 21 grader. Hade det varit så enkelt att bara palla upp konsolen hade du ju inte haft några problem om du hade haft den stående eller?
Postad 28 augusti 2007 - 14:57
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Värmeljusen tror jag inte har någon som helst effekt, men det såg faktiskt rätt fint ut. Det som påverkar fläkten och som ger dig en bättre upplevelse är nog att tillluften är sval och fin, 21 grader. Hade det varit så enkelt att bara palla upp konsolen hade du ju inte haft några problem om du hade haft den stående eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Finns ju ingen sak som är enklare att kontrollera än just detta... ;-)
Postad 28 augusti 2007 - 15:27
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Samma effekt, eller ännu bättre, borde ju vara att ha den stående. De två konsolerna jag testat placerades stående i ett rum med ca 22 grader, de gick aldrig under läge 3.
Men, men, med tanke på den varierande kvalitén på PS3 så kanske vissa får ned ljudnivån på detta sätt...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|