* Officiell tråd - Panasonic PX70 *
4443 svar till detta ämne
Postad 24 December 2007 - 12:43
baxer21
-
baxer21
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
I det nya SIBA-bladet som precis kom ut med "mellandags-rea" så återfinns 42PX70E för endast 9990:-!
42PX700 verkar ju dock att ligga på ca 13500:- och uppåt..! 42PX700 är ju en mer exklusivare modell med mycket bättre ljud, minneskortsläsare samt antireflex-glas. Men är det värt att lägga ut minst 3500:- extra för en 42PX700 ??
Vad säger ni som stod i valet och kvalet mellan att köpa en 42PX70 eller en 42PX700 och tillslut valde en 42PX70, har ni någon gång "ångrat" er och velat lägga till 3500:- för en 42PX700 istället?? "Saknar" ni saker på 42PX70 som gör det det värt och motiverar de extra 3500:- för en 42PX700 ??
Köper jag en TV för såpass mycket pengar så vill jag ju bli riktigt nöjd med den för jag tänker ju behålla den ett bra tag. Så jag är beredd att lägga till lite extra för att bli riktigt nöjd. Men är prisskillnaden melland PX700 och PX70 försvarbar för att jag ska bli så mycket mer "nöjd"??
/Makusi
Jag ångrar att jag köpte px70 istället för px700 px700 hade varit bättre att ha nu när man har en playstation 3 då man inte kan skicka ljudet till förstärkaren om man använder hdmi-kabel utan först till tvn och sen från tvn analogt till förstärkaren, hade varit bättre skicka ljudet digitalt till förstärkaren med px700.
Och den extra hdmi-ingången hade varit bra att ha, nu får jag köpa en extern hdmi-switch istället så hade nästan blivit billigare med en px700 direkt
Va! Går det inte att skicka ljudet från ps3 genom optiska utgången när man kör bilden genom hdmi-kabel? Det verkar ju helsjukt.
Redigerat av baxer21, 24 December 2007 - 12:44.
Postad 24 December 2007 - 20:42
eightan
-
eightan
-
Rookie
-
7 inlägg
uhm rätt mig om jag har fel..
Men är det inte bara att stänga av ljudet på tv'n och koppla den optiska till stereon?
Jag ska nog köpa en på siba till veckan iaf !
(hoppas jag inte missuppfatta frågan)
Redigerat av eightan, 24 December 2007 - 22:18.
Postad 24 December 2007 - 21:20
Kocho
-
Kocho
-
Användare
-
-
237 inlägg
Har hela tiden varit inne på samsung q96 men nu kan jag inte stå emot rean på siba så det blir en px70 imorgon  Får hoppas man inte blir besviken, men det är nog ingen risk om man jämför med det man har nu
Redigerat av Kocho, 24 December 2007 - 21:21.
Postad 24 December 2007 - 22:42
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Men är det inte bara att stänga av ljudet på tv'n och koppla den optiska till stereon?
(hoppas jag inte missuppfatta frågan)
tyvärr är det inte så enkelt, utan ska du få ljud från ps3 till förstärkaren så måste du ta ljudet genom tvn
Postad 25 December 2007 - 12:15
yoniii
-
yoniii
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hej!
Funderar på köpa denna idag men har en del frågor först..
a) Är den låga upplösningen (1024x768) en stor nackdel för mig, som mest ser serier i 720p format? (och filmer i DVD).
Idag har jag en "HD-Ready" LCD på 32", som har en högreupplösning.. kommer PX70 fortfarande ge bättre bild?
 Mitt grafikkort har endast DVI-utgång, vilken inkoppling ska jag köra med för bästa bild? (DVI -> HDMI eller DVI -> VGA), för just denna tv..
Redigerat av yoniii, 25 December 2007 - 12:27.
Postad 25 December 2007 - 13:04
Unregistered8e065576
-
Unregistered8e065576
-
Användare
-
-
116 inlägg
Det är väl inga problem ALLS att få ljuden från PS3:an digitalt till receivern bara för att du kopplar den med HDMI till TV:n? Fungerar utmärkt för mig. Man behöver inte alls plocka ljuden från TV:n, vilket vore dumt värre.
Postad 25 December 2007 - 13:37
Zlim
-
Zlim
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Yes! Nu är man ägare till en 42px70 från siba. Bilden är helt otrolig! ska bara kalibrera för inkörning och sen blir det åka av!
Postad 25 December 2007 - 14:43
tuppel
-
tuppel
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tänkte åka och köpa mig en PX70 på Siba i Uppsala imorgon, nog fan är den slut nu när man kollar lagerstatusen när de har haft öppet i 4 timmar. Har ju vissa misstankar om att de ljugit om lagerstatusen för att den är slut på alla utom fyra ställen i Sverige. Nu blir det väl att jaga PX/PV70 någon annanstans, jag vill inte ändra tillbaka mig till en PX7 nu när jag ställt mig in på en PX70.
En kort fråga också; skillnaden mellan PX och PV är BARA digitalmottagaren, right? Det är olika på ett par andra specifikationer på Prisjakt som gjort mig osäker.
Postad 25 December 2007 - 14:50
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
den enda skillnaden är just digitalmottagning
Postad 25 December 2007 - 15:25
JwK
-
JwK
-
Användare
-
-
107 inlägg
Hej!
E oxå lite sugen på denna tv. Skall åka å "känna" på den imrogon.
Undrar därför vad ni kör med för inställningar.
De borde ju vara rätt så uppskruvade när den står inne på Siba.
Mvh Jonas
Postad 25 December 2007 - 15:29
yoniii
-
yoniii
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Slut i hela Stockholm (hos Siba).. Jag undrar om mediamarkt kommer erbjuda några "chock" priser
Postad 25 December 2007 - 15:39
nborve
-
nborve
-
Forumräv
-
-
964 inlägg
(hoppas jag inte missuppfatta frågan) tyvärr är det inte så enkelt, utan ska du få ljud från ps3 till förstärkaren så måste du ta ljudet genom tvn
Jag måste säga ett det fungerar utmärkt, jag kör ju in HDMI kabeln till TV:n och kör optiskt från PS3an till ett Logitech 5.1 system. Hoppas att jag inte missförstått det hela .
Redigerat av nborve, 25 December 2007 - 15:42.
Postad 25 December 2007 - 16:10
danill
-
danill
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Nu är även jag ägare till den här trevliga tvn. Är mycket nöjd änsålänge. Någon som har några tips nu under inkörningstiden? Vill helst komma förbi den så snabbt som möjligt då jag inte gillar bio-läget överhuvudtaget. Vad ska jag ha för inställningar för bästa bild, under och efter inkörningsperiod?
Postad 25 December 2007 - 17:00
Kocho
-
Kocho
-
Användare
-
-
237 inlägg
Även jag har inhandlat en px70. Nu undrar jag vad -Av med alla bildeffekter betyder(som trådskaparen har skrivit om inkörning) vilka inställningar gäller det?
Tacksam för svar
Postad 25 December 2007 - 19:55
_JF_
-
_JF_
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har lyckats få inbränningar av textremsan. Går det att få bort med att köra myrornaskrig eller finns det något annat sätt?
Kan man reklamera pga. inbränningar?
Tacksam för svar!
Postad 26 December 2007 - 11:04
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Va ska man köra för inställningar på datorn för att få pixelmapping via VGA?
Postad 26 December 2007 - 11:42
Skogga
-
Skogga
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Har lyckats få inbränningar av textremsan. Går det att få bort med att köra myrornaskrig eller finns det något annat sätt? Kan man reklamera pga. inbränningar? Tacksam för svar!
Vad har du kört för bildinställningar? Vad har du för driftstid på den? Är det inte bara tillfällig ghosting som finns på alla Plasmaapparater som försvinner efter en liten stund? Du kan inte reklammera apparaten då detta inte innefattas av garantin. Du kan testa att köra myrornas krig en stund så försvinner det säkert om det nu är en inbränning.
Postad 26 December 2007 - 11:51
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
vilket är bäst..om man har dvi kontakt på datorn...
1:köra dvi från datorn å hdmi till tv:n
2: köra dvi från datorn å vga till pc ingången på tv:n
är det nån större skilnad bildmässigt å göra så?
tänkte på om man vill se 720p klipp å sånt...(serier)m.m
Postad 26 December 2007 - 11:59
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
vilket är bäst..om man har dvi kontakt på datorn...
1:köra dvi från datorn å hdmi till tv:n
2: köra dvi från datorn å vga till pc ingången på tv:n
är det nån större skilnad bildmässigt å göra så?
tänkte på om man vill se 720p klipp å sånt...(serier)m.m
Pixelmapping via VGA (pc-port) har jag läst är bäst.
Postad 26 December 2007 - 12:14
MrMagic
-
MrMagic
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nu är även jag ägare till den här trevliga tvn. Är mycket nöjd änsålänge. Någon som har några tips nu under inkörningstiden? Vill helst komma förbi den så snabbt som möjligt då jag inte gillar bio-läget överhuvudtaget. Vad ska jag ha för inställningar för bästa bild, under och efter inkörningsperiod?
Jag har också köpt en PX70 och håller på att köra Plasma Break-in DVD på den (när jag inte kollar på tv).... Finna att ladda ner gratis här: http://www.eaprogram...wnload_main.htmMvh MrMagic
Redigerat av MrMagic, 26 December 2007 - 12:27.
Postad 26 December 2007 - 13:07
danill
-
danill
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag har också köpt en PX70 och håller på att köra Plasma Break-in DVD på den (när jag inte kollar på tv)....
Finna att ladda ner gratis här: http://www.eaprogram...wnload_main.htm
Mvh MrMagic
Så jag ska alltså spela upp det där på min tv under 16 timmar, efter det kan jag brassa på med de inställningar jag vill ha?
Postad 26 December 2007 - 13:22
MrMagic
-
MrMagic
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag har också köpt en PX70 och håller på att köra Plasma Break-in DVD på den (när jag inte kollar på tv)....
Mvh MrMagic
Så jag ska alltså spela upp det där på min tv under 16 timmar, efter det kan jag brassa på med de inställningar jag vill ha?
Om du läser på sidan jag länkade till så rekommenderar Plasma-tillverkarna en "Break-In"-period på 100-200 timmar... Så jag satsar väl på att ta det lugnt och varva TV-tittandet med att köra Break-In DVD:n under ca 100 timmar...
Postad 26 December 2007 - 13:24
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Mvh MrMagic
nja.....upp mot en 250 timmar bör du köra skivan(i allafall minst 150 timmar..)...det låter mycket,men det går fort...
Postad 26 December 2007 - 13:30
danill
-
danill
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Okej, men hur vet man att man har "klarat av" inkörningen? Alltså när vet man att det är klart?
Edit:
Till er som har PS3/Xbox 360, jag encodade break-in dvdn till XviD så nu kan man överföra det till PS3 och spela upp därifrån istället för att hålla på med bränning och skit. Säg till om det finns intresse för att jag ska lägga upp filen så gör jag det.
Redigerat av danill, 26 December 2007 - 14:20.
Postad 26 December 2007 - 15:56
jonte
-
jonte
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Har hela tiden varit inne på samsung q96 men nu kan jag inte stå emot rean på siba så det blir en px70 imorgon Får hoppas man inte blir besviken, men det är nog ingen risk om man jämför med det man har nu 
Hade precis samma funderingar som dig, men nu är PX70:an inhandlad och sonen kör Lego Star Wars Complete saga just nu på 360:in. Ser mycket bra ut - Av med alla bildeffekter
Är det av på Färghantering, P-NR och MPEG NR?
Ja någon kan väl namge vad som är bildeffekter och vad som skall ställas av? Alla som har en PX70 borde ju nästan kunna det utantill.
Edit: laddade hem manual och antar att följande är de bildeffekter som ska vara av. Färghantering P-NR MPEG NR
Precis som remindme skrev.
Vad är P-NR, hittar det inte i min bildmeny Hur ska det vara med Färgtempen? Enda missen av mig är att jag trodde man skulle kunna köra in Boxerkortet direkt i tv:n, men nu har jag förstått att det behövs en CA-modul. Får kolla upp om det är värt att skaffa en sådan eller om det blir sämre än en extern box. Skulle helst vilja ha bort en enhet ur tv-bänken
Postad 26 December 2007 - 19:03
Zlim
-
Zlim
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Tjena, jag har ett problem. Jag kan inte få rätt bildförhållande när jag ser på 2,35:1 från min pc. Jag använder Media player classic och har testat inställningarna "Video frame -> stretch to window" samt "Pan&scan -> scale to 16:9 tv". Jag kör pixelmappat via vga och filmerna är främst i 720p
Postad 26 December 2007 - 19:07
Unregistered407e9ef4
-
Unregistered407e9ef4
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej!
Köpte mig en PX70 idag efter mycket velande hit och dit, nej - inge SIBA men väl en Audio&Video för några hundra mer, fast fick ett år längre garanti och köpte lokalt så jag e nöjd!
Jag e supernöjd med TV-n men börjar tröttna på inkörnings-DVD'n, händer inte så mycket..
Jag har ett problem som är mycket mysko och det är att min Boxer SAGEM box har börjat bete sig lustigt, byter man kanal eller använder fjörren till annat så fortsätter SAGEM-boxen själv helt vilt efter att jag slutat trycka på fjärren... Alltså byta från ettan till tvåan och boxen bara fortsätter bläddra och kan sluta var som helst...
Jag ser att den gröna lampan som visa aktvitet på fjärren blinkar frenetiskt.
Stänger jag av PX70 fungerar boxen som den skall.
Har märkt att det blir bättre om jag flyttar bort boxen från TV'n men inte helt bra.. (sladdarna e ju inte så långa)
Någon som sett något liknande eller har något tips?
Kopplar jag boxen till den gamla TV'n som jag flyttat till övervåningen fungerar den som vanligt- alltså utmärkt.
/Steffo
En i övrigt glad PX70-ägare
Postad 26 December 2007 - 20:50
bt23
-
bt23
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Tjena, jag har ett problem. Jag kan inte få rätt bildförhållande när jag ser på 2,35:1 från min pc. Jag använder Media player classic och har testat inställningarna "Video frame -> stretch to window" samt "Pan&scan -> scale to 16:9 tv". Jag kör pixelmappat via vga och filmerna är främst i 720p
Hur blir det när du kör pan&scan till 16:9?
Postad 26 December 2007 - 21:02
Zlim
-
Zlim
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
ingen förändring på plasman
Postad 26 December 2007 - 21:57
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
ni som har denna...upplever ni att filmer hacker i bland,typ vid panoreringar å sånt?
har hört att samsungen(q97)ska hantera sånt bättre...
Postad 26 December 2007 - 22:22
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Nån som vet om det går att flytta bilden i höjdled när man kör zoom-läge (inte i servicemeny).
Om inte saknar jag denna funktion från min gamla tv.
ex.
en film med ratio 2,35:1 med textning i den nedre svarta kanten. Sändningen är i 4:3 ( vissa tv-kanaler sänder så ibland). Man vill då gärna kunna köra zoom och flytta "upp" bilden lite så att man ser hela texten.
Visst tv:n har ett autoläge som fungerar hyffsat när man kör tv:s tuner, med olika externa boxar hanterar utsändningen på olika sätt. Jag har satt min sony HXD870 dvd/boxer på att jag har en 16:9 tv och kör man den via HDMI så sänds alltid signalen ut som 16:9 vilket gör att autoläget inte reagerar.
Postad 26 December 2007 - 23:22
Zlim
-
Zlim
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Jag löste mina bildförhållande-problem genom att byta renderare. Nu funkar allt som det ska.'
Edit: någon som vet på rak arm vilken svärta de olika renderarna sänder ut?
Redigerat av Zlim, 26 December 2007 - 23:26.
Postad 27 December 2007 - 13:53
bt23
-
bt23
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag löste mina bildförhållande-problem genom att byta renderare. Nu funkar allt som det ska.'
Edit: någon som vet på rak arm vilken svärta de olika renderarna sänder ut?
Ah, så var det för mig också förut. D.v.s. att Pan&Scan endast gav effekt med VMR9. Med Overlay hände ingenting. Var mycket störande eftersom VMR9 hackar lite smått för mig. Formaterade dock datorn och nu funkar det att köra Pan&Scan även med Overlay. Mycket konstigt. Ang. svärtan så är Overlay mycket mörkare för mig. VMR9 känns som ett ljust filter över men kan hända att den blir lika mörk och fin om jag drar ner inställningarna (kan ändå inte köra den som sagt p.g.a. seg dator). Har läst någonstans att Overlay kör 0-255 och VMR9 16-235. Vad som är bäst vet jag inte.
Postad 27 December 2007 - 13:59
dinler
-
dinler
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hej! Funderar på att köpa en PX70 och undrar om någon märkt av ett liknande problem som detta: http://www.youtube.c...h?v=lVw_VvFcV1U ? Tack på förhand!
Postad 27 December 2007 - 15:27
Unregistered407e9ef4
-
Unregistered407e9ef4
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Koppla PX70:an till datorn..
Hej, tänkte fråga hur man bäst gör detta (har verkligen letat i forum men hittar bara spridda skurar av kommentarer).. - min avsikt är att kolla film och eventuellt lira lite warcraft på Sylvanas 
Datorn har Nvidia GeForceGo 7600 med VGA & HDMI-utgångar
PX70:an har.. - det vet ni
Köpte en HDMI-kabel idag och med windows media center kopplat via HDMI rycker bilden till ibland, väldigt tydligt måste jag säga. Körde via HDMI2. Körde 720P.
Blir det bättre med VGA?
Jag fick heller inget ljud från TV'n.
Tacksam för svar på fördelar / nackdelar med VGA vs. HDMI. Är inte alls nöjd med att bilden hackade vid HDMI..'
MVh Steffo
Postad 27 December 2007 - 15:57
bt23
-
bt23
-
Amatör
-
-
54 inlägg
ni som har denna...upplever ni att filmer hacker i bland,typ vid panoreringar å sånt?
Matar min PX70 med 1080p uppskalat och har aldrig sett att det hackar.
M
Vad kör du för upplösning, kabel, HZ o.s.v.? För mig hackar det rätt mycket vid panorering. Vet inte om det är det som kallas 3:2-judder.
Postad 27 December 2007 - 16:23
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Matar min PX70 med 1080p uppskalat och har aldrig sett att det hackar.
M
Vad kör du för upplösning, kabel, HZ o.s.v.? För mig hackar det rätt mycket vid panorering. Vet inte om det är det som kallas 3:2-judder.
är det vid dvd tittande det hackar?å vid vilka tillfällen? funderar nu på denna tv...säljs på panasonic center(skanstull)...för 12500...då ingår 3 års försäkring,å det hämntar tv:n hos dig om det är fel på den å du får en låne tv..
Postad 27 December 2007 - 20:34
MrZapp
-
MrZapp
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej! Har i stort sätt bestämt mig för en px70 42'. Ny på detta så i stort sätt all info jag baserat mitt val på kommer härifrån. Några av mina slutsatser. Rätta mig gärna om jag är ute och cycklar.
Lcd/plasma? - Plasma pgr av att bildupplevelsen är högre. Kommer mest att titta på tv via boxer samt en del dvd.
Storlek? 50' vore maffigt men 42 ger "störst bild för pengarna". 37' känns för litet i vardagsrummet.
Märke? Mycket tyckande som är svårt att värdera på den fronten men EISA's utmärkelse avgjorde för mig.
Min övriga utrustning är en Samsung DTB-P850V, ett gammalt surroundsystem från en dator och ett playstation 2. Bärbardator med (lagligt) hemladdade filmer kan också nämnas.
Jag har blivit lite "fartblind" när jag knatat runt i butiker och tycker att 42'orna ser lite taniga ut brevid 50'orna men prishoppet upp är för stort idag. Lite sugen på att avvakta prisutvecklingen mot sommaren men frugan har synpunkter gällande inredning. Vad är era synpunkter på storleken? (har den betydelse eller ej  Sitter mellan 3-5 meter från tv'n
Postad 28 December 2007 - 00:49
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Hej! Har i stort sätt bestämt mig för en px70 42'. Ny på detta så i stort sätt all info jag baserat mitt val på kommer härifrån. Några av mina slutsatser. Rätta mig gärna om jag är ute och cycklar.
Lcd/plasma? - Plasma pgr av att bildupplevelsen är högre. Kommer mest att titta på tv via boxer samt en del dvd.
Storlek? 50' vore maffigt men 42 ger "störst bild för pengarna". 37' känns för litet i vardagsrummet.
Märke? Mycket tyckande som är svårt att värdera på den fronten men EISA's utmärkelse avgjorde för mig.
Min övriga utrustning är en Samsung DTB-P850V, ett gammalt surroundsystem från en dator och ett playstation 2. Bärbardator med (lagligt) hemladdade filmer kan också nämnas.
Jag har blivit lite "fartblind" när jag knatat runt i butiker och tycker att 42'orna ser lite taniga ut brevid 50'orna men prishoppet upp är för stort idag. Lite sugen på att avvakta prisutvecklingen mot sommaren men frugan har synpunkter gällande inredning. Vad är era synpunkter på storleken? (har den betydelse eller ej Sitter mellan 3-5 meter från tv'n
Min mor har Px70 hemma hos sig och den känns stor i hemmamiljö och avståndet är ca 3-5 meter beroende på om man vinklar teven. 42" ser kanske liten ut bredvid 50-tummarna men från 3 meter är väl en 42" bra. Satt jag på 5 meters avstånd skulle jag köpt en 50" och jag tycker inte dom är så mycket dyrare. Denna tex verkar inte allt för tokig och dyr: https://www.prisjakt...kt.php?p=164518
Postad 28 December 2007 - 06:06
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3254 inlägg
Har äntligen fått en PX70 37" och första intrycket är väldigt bra. Med comhemsignaler så har den, som förhoppningen var, en mycket mer crt-lik bild än dotterns Samsung S67 LCD, vilket för mig bara är positivt (överlägsen bild). Plasma var nog rätt beslut för mig iaf.
Med våra tidigare CRT har vi alltid försökt att stänga av även standbyknappen på TVn. Vad är rekommenderat på plasma (om något alls)?
Redigerat av Unregistered1013, 28 December 2007 - 06:07.
Postad 28 December 2007 - 11:02
MrZapp
-
MrZapp
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Min mor har Px70 hemma hos sig och den känns stor i hemmamiljö och avståndet är ca 3-5 meter beroende på om man vinklar teven. 42" ser kanske liten ut bredvid 50-tummarna men från 3 meter är väl en 42" bra. Satt jag på 5 meters avstånd skulle jag köpt en 50" och jag tycker inte dom är så mycket dyrare. Denna tex verkar inte allt för tokig och dyr: https://www.prisjakt...kt.php?p=164518[/quote] Du har rätt i att det går att få en 50'' för bra pengar idag men eftersom jag siktat in mig på px70 så kollade jag vad den kostar som större modell och då hamnar vi i skrivande stund på 18479:- jämfört med 10620:- Känns som 8 dyra tum
Postad 28 December 2007 - 17:40
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Du har rätt i att det går att få en 50'' för bra pengar idag men eftersom jag siktat in mig på px70 så kollade jag vad den kostar som större modell och då hamnar vi i skrivande stund på 18479:- jämfört med 10620:- Känns som 8 dyra tum 
ahaa.. :-) Ganska stor prisskillnad
Postad 28 December 2007 - 19:49
bt23
-
bt23
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Vad kör du för upplösning, kabel, HZ o.s.v.? För mig hackar det rätt mycket vid panorering. Vet inte om det är det som kallas 3:2-judder. 1080p, 50Hz (tv'n inställd på 100hz) nån hdmi-kabel för 500kr (Siba), DVD'n.. Sony NS78.
Hm, jag kör 60 hz från datorn. Kanske det det beror på? Jag får inte fram 50 hz dock. Testat med 75 hz men det blir samma judder. Det är alltså inte jätteallvarligt. Jag ser det endast när det är svepande snabba panoreringar, typ som över landskap på Planet Earth. Actionscener är det omöjligt att upptäcka i. rutan: Nej, jag har ingen DVD. Det är vid t.ex. HD-material från datorn.
Postad 28 December 2007 - 20:03
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Har en 42PX70 och har under längre tid haft prob med högfrekventa tjut. Har haft hemma 3 st exemplar men samma på alla. Ska nu byta tv en sista gång mot en annan.
Vad hade ni gjort: Bytt mot en 42PV70 eller en Samsung Q96 ?? Vill inte krångla med försäljaren mer sen så detta e SISTA bytet.
Tack på förhand.
Postad 28 December 2007 - 22:44
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
nu har man äntligen köpt denna tv.../pv70-42tum)...måste faktiskt säga att bilden är bra..vid dvd är den grym...å jag kan inte se att den hackar(introt på ice age2)...tv bilden är okey vid analog tv,å ennu bättre vid digitalbox..
ångrar att jag inte köpt den tidigare...har nu alla intsällningar under 50%...å ska köra lite breakin dvd..
föresten har jag inga ljud när ljudet är avständ...
Redigerat av Unregistered8244c3d5, 28 December 2007 - 22:45.
Postad 29 December 2007 - 00:02
boilingpoint
-
boilingpoint
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har en 42PX70 och har under längre tid haft prob med högfrekventa tjut. Har haft hemma 3 st exemplar men samma på alla. Ska nu byta tv en sista gång mot en annan. Vad hade ni gjort: Bytt mot en 42PV70 eller en Samsung Q96 ?? Vill inte krångla med försäljaren mer sen så detta e SISTA bytet.
Tack på förhand.
Hej,hade samma problem med tjut på 2 st LG 42PC51 som jag hade hemma.Bytte sen mot en Samsung Q97 och blev nöjd,inget tjut och är nöjd med bilden.Sen finns det ju dom som klagar på Samsung också men enligt min mening så är det en kanon tv.Men det är klart,vill man leta fel så finns det väl nån svag punkt på alla märken.Men ingen som jag retar mig på på denna.Att den var tyst var ju underbart efter att man har haft två tjutande före.Så väljer du Samsungen så tror jag du kommer bli nöjd som jag.
Postad 29 December 2007 - 09:55
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
tänkte fråga igen ,har inte fått nå riktiga svar ännu..
har nu en pv70..
blir det bra bild på filmer(720p)..om jag kör dvi-vga?vill använda hdmi kontakterna till annat...(har inte köpt sladd ännu)
jag har ett ...ATI RADEON X1900XT grafikkort..
om jag ställer in kortet på 1024/768...å öppnar en 720p film på datorn å ser den på tv:n,blir det då verkligen 720p???
eller måste jag göra mera inställningar på grafikortet?
för jag har sett förut på inställningarna,att det fanns nått om 720p..
kan nån förklara för mig hur man gör..
å vad är en 720p x264 film?vad är det för skillnad mot en vanlig 720p?
Postad 29 December 2007 - 12:31
stenkulla
-
stenkulla
-
Rookie
-
3 inlägg
min px70 som jag haft i 6 månader nu har både knäppt o fräst som det tidigare skrivits om
1. efter ca 1 månad började apparaten och knäppa och fräsa . för att senare övergå till fräsa . som slutade först när jag drog ur sladden . upphörde efter ca 3 veckor. tog kontakt med supporten på inköpsstället och pannas support
2. nu till det roliga i mellandagarna så fick jag ett lodrätt streck i rutan ca 1/3 från mitten åt höger.
efter kontakt med support ska skärmen troligen bytas ut
hembiobutiken som apparaten är köpt av har skickat handlingar för retur till service som dom bjuder på
någon som har liknande erfarnhet av plasmor och dessa problem
Postad 29 December 2007 - 12:46
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
å vad är en 720p x264 film?vad är det för skillnad mot en vanlig 720p?
x264 är en codec, precis som Xvid, divx, osv.
Redigerat av dirtpop, 29 December 2007 - 12:46.
Postad 29 December 2007 - 21:05
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Har ett par frågor ang denna TV: 1) Den accepterar bara pixelmapping via VGA, pixelmapping = varje pixel som datorn skickar ut motsvaras av det på TV:n, om jag istället kör med DVI till HDMI konverter på grafikkortet (som är HD3870 och kan skicka ljud också) kommer jag märke skillnad mot VGA då HDMI inte är pixelmappat, vad menas med att varje pixel motsvarar varandra, vad blir själva resultatet att den inte pixelmappar / att den pixelmappar? Läst att det ska vara svarta rader över och under bilden om det inte är pixelmappat men om man jämför de två anslutningsmöjligheterna från datorn till tv:n antingen VGA och separat sladd för ljud (måste bli en 3,5mm från datorn till 2x RCA om jag inte tänker fel) eller HDMI som är en sladd för allt vad är att föredra tanke på bildkvalitè etc.? 2) Inbränningen via antingen DVD:n eller via inställningarna i inlägg 1 vad är att rekommendera? Om jag använder mig av DVD:n kan jag då bara köra in den eller måste jag ändå kalibrera de inställningar som rekommenderas i inlägg 1? Om jag använder mig av DVD:n kan jag stoppa den och se på film / tv etc. och undvika statiska menyer etc. eller är det att rekommendera att hårdköra den på inbränningsdvd:n och titta bara lite på TV / Film? 3) Något annat att tänka på än att vara glad och nöjd det ev. inköpet? I princip tänker jag bara antingen ställa in inställningarna i inlägg 1 och vara aningen försiktig med TV-spelsmenyer och "Ring in på " rutor eller köra DVD:n stenhårt är det något mer som man måste tänka på när den är ny eller rent generellt för plasma under TV:ns liv? Edit: 4) Jag kan inte så mycket om kablar men folk säger att denna inte har komponent och jag som då inte kan något speciellt observerar bara följande på denna bild, en länk till medlemmens R1 Uffe's fotoalbum och det är den andra bilden. Bild på vad jag menarDen bilden ovan har en grön,röd och blå utgång och under den finns en vit och röd för ljud. Denna sladd som är en komposit-sladd (?) har en grön, röd och blå kabel samt vit och röd, kan jag då inte koppla dessa i nämnda uttag och då är det komposit (även om jag lär få slita så jag får mer sladd för att nå ljudutgångarna)? Tacksam för svar - TheSwede86
Redigerat av TheSwede86, 29 December 2007 - 21:31.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|