Panasonic Viera TH-42PX70
(TV)
|
1
|
(137)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-37PV70
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PV70
(TV)
|
1
|
(66)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PV70
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-37PX70
(TV)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PX70
(TV)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PX700
(TV)
Rapporterad
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PX74
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PV7
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-37PX7E
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 29 December 2007 - 23:51
Postad 30 December 2007 - 10:18
Redigerat av MrZapp, 30 December 2007 - 10:20.
Postad 30 December 2007 - 10:27
Postad 30 December 2007 - 14:50
Skulle aldrig byta min Panasonic imot nått annat märke. Självklart imot Pioneers plasmor, men snackar vi en helt annan prisklass. Den som kollar mkt film så är panasonics G10 panel ett bra val i mitt tycke:)
Postad 30 December 2007 - 21:43
Hyrde Mr.Brooks för ett tag sedan och den filmen var otroligt grå, enormt störande. Trodde först att tv'n flippat ur eller dvd spelaren. Men när jag satte i en annan film så var allt normalt igen. Satt i Mr.Brooks igen och samma dåliga svärta uppenbarade sig....
Ikväll händer samma sak. Hyrde Next med Nicholas Cage....Precis lika där. Satte i en annan film och tv'n funkar som vanligt. Satte i Next igen och samma skit svärta igen.
Är detta nåt nytt fenomen på nya skivor eller? Har nån annan lagt märke till det?
Postad 30 December 2007 - 22:12
Postad 30 December 2007 - 23:22
Jag har haft samma problem med mr brooks, men inte på tvn utan på datorn. Verkar vara fel på skivan/batchen
ja då är det tydligen det som är problemet...dåligt av bränneriet eller vad det nu är för nån som gör det. Det innebär att alla kopior är likadana....
Postad 31 December 2007 - 00:11
Hej,hade samma problem med tjut på 2 st LG 42PC51 som jag hade hemma.Bytte sen mot en Samsung Q97 och blev nöjd,inget tjut och är nöjd med bilden.Sen finns det ju dom som klagar på Samsung också men enligt min mening så är det en kanon tv.Men det är klart,vill man leta fel så finns det väl nån svag punkt på alla märken.Men ingen som jag retar mig på på denna.Att den var tyst var ju underbart efter att man har haft två tjutande före.Så väljer du Samsungen så tror jag du kommer bli nöjd som jag.Har en 42PX70 och har under längre tid haft prob med högfrekventa tjut. Har haft hemma 3 st exemplar men samma på alla. Ska nu byta tv en sista gång mot en annan.
Vad hade ni gjort: Bytt mot en 42PV70 eller en Samsung Q96 ?? Vill inte krångla med försäljaren mer sen så detta e SISTA bytet.
Tack på förhand.
Säker på att du inte fick tillbaka samma tv av säljaren? 3st ex från samma affär till samma person låter ju som en alldeles otrolig högoddsare! 2st kan väl hända om man har riktig riktig otur men 3gånger?!? Hur seriös är säljaren/affären egentligen?
Postad 31 December 2007 - 00:18
Postad 01 January 2008 - 05:26
Varit sugen på att köpa en ny 50" ett tag nu och vill ha en Plasma så, och dessa nuvarande modeller verkar prisvärd så.
Postad 01 January 2008 - 05:40
Jag har haft min PX70 i över 6mån.. Hade problem i början med att den klippte ljudet på vissa kanaler i analoga tunern. & Under tiden hade ja hemma en Samsung plasma q97 & enligt mig kändes den som en dålig lcd i bilden.
Skulle aldrig byta min Panasonic imot nått annat märke. Självklart imot Pioneers plasmor, men snackar vi en helt annan prisklass. Den som kollar mkt film så är panasonics G10 panel ett bra val i mitt tycke:)
Det där var väl lite överdrivet? Nog för att att jag gillar bilden i PX70, men en rätt inställd Q97 vete tusan om den slår. Försökte du överhuvudtaget att jobba nåt med inställningarna på den? Den kräver rätt mkt jobb innan bilden blir bra och inställningarna "out of the box" är gräsliga. Inte minst det dynamsika bildläget som onekligen påminner om en dålig lcd. Fördelen med PX70 är ju att den är så bra inställd från start. Jag tycker förövrigt inte att Pioneers skärmar är speciellt mycket vassare än Q97 om man kollar på dvd eller högupplöst material. Svärtan är ungefär lika bra och faktum är att Q97 tom hanterar panoreringar bättre. Nackdelen är vanlig tv samt att färgåtergivningen inte är riktigt lika naturlig. PX70 å sin sida är så normalbra på allt det nästan blir trist. Ingen lär bli besviken på bilden, men ingen lär bli särdeles imponerad heller. En Svensson-tv helt enkelt.. haha.. Rekommenderade den till morsan så jag kan inte påstå att jag tycker att den är ett dåligt köp.
Postad 01 January 2008 - 12:14
Har sett dessa två filmer jag också, samma usla svärta i bilden i bägge filmerna. Provade dem också på somrumstvn med samma resultat, trodde först att det var fel på både TV och DVDn.Shit va konstigt.....detta hör egentligen inte till tråden men.....
Hyrde Mr.Brooks för ett tag sedan och den filmen var otroligt grå, enormt störande. Trodde först att tv'n flippat ur eller dvd spelaren. Men när jag satte i en annan film så var allt normalt igen. Satt i Mr.Brooks igen och samma dåliga svärta uppenbarade sig....
Ikväll händer samma sak. Hyrde Next med Nicholas Cage....Precis lika där. Satte i en annan film och tv'n funkar som vanligt. Satte i Next igen och samma skit svärta igen.
Är detta nåt nytt fenomen på nya skivor eller? Har nån annan lagt märke till det?
Postad 01 January 2008 - 12:38
Vad är det för skillnad på PX7 och PX70 ?
tex. px70 har kontrastvärde 10.000:1 och px7 har kontrastvärde 8500:1 och px70 har fler ingångar.
Postad 01 January 2008 - 12:53
Jag antar att det inte är en nyhet men hur stort är problemet? Lite spelande kommer det bli även om det huvudsakligen kommer att vara tv/film som konsumeras. En av sidovinsterna med stor skärm som jag hoppats på är ju en annorlunda spelupplevelse.
Postad 01 January 2008 - 13:59
Uhm... den här TV'n är en Ful-HD va? (Inte Full-HD)
HD-ready, ja
oki...
Postad 01 January 2008 - 17:51
Jag vet inte om jag gillar eller ej. Skulle vilja ha lite synpunkter.
Standardläge för "Bio".
+ är höger och - är vänster
+30 steg för kontrast
+9 steg för ljus
- 4 för färg
skärpa orörd
färgkontroll av
inställning Varm för färgtemp
OM det finns "Tint" så -3
Postad 01 January 2008 - 18:48
jag har ett ati radeon x1900xt grafikkort å en hyundaiL90D+ dator skärm...där maxupplösngen är 1280x1024..å en pv70 tv..
nu kör jag med en dvi-i-vga sladd mellan datorn å tv:n..å kör 1024x768 xga 60 mhz å bilden är klonad till tv:n..
jag har läst att det ska va bättre med 1366x768 XWGA...men jag kan ju inte ställa in den upplösningen eftersom min datorskärm inte klarar det..
kan man ställa in så att på datorn är det 1024x768 å tv:n är det 1366x768 samtidigt?eller måste man ha en i taget?
jag lyckades en gång få 1366x768 på tv:n men då såg man bara bakgrunden(inte skrivbordet) på datorskärmen..
kan nån förklara för mig hur jag ska göra för att få det funka..gärna steg för steg...=)
eller måste man köpa en ny datorskärm som klarar 1366x768 å klona bilden..
Postad 01 January 2008 - 19:57
Redigerat av Unregistered8244c3d5, 01 January 2008 - 20:04.
Postad 01 January 2008 - 20:07
oki..så man kan inte få så att man ser skrivbordet samtidigt på båda skärmarna om man kör dual?dra över fönstret med filmen till tvn
Postad 01 January 2008 - 20:08
Det är väl bara att du drar iväg fönstret till tv:n (åt höger vanligtvis).nu kör jag dual..men jag ser bara bakrundsbilden inte skrivbordet på tv:n skärmen...å när jag startar en film på datorn så syns den inte på tv:n..vad är felet?
Edit: Crap, borde uppdatera sidan innan jag svarar. Nåväl, ingen skada skedd.
Redigerat av tuppel, 01 January 2008 - 20:09.
Postad 01 January 2008 - 20:18
Postad 01 January 2008 - 21:32
Fast arean på en 50" är 42% större än på en 42"Du har rätt i att det går att få en 50'' för bra pengar idag men eftersom jag siktat in mig på px70 så kollade jag vad den kostar som större modell och då hamnar vi i skrivande stund på 18479:- jämfört med 10620:-
Känns som 8 dyra tum
Postad 01 January 2008 - 22:14
Wow, nu blev det matte.. Eftersom jag måste få både plånbok och frugan med på tåget (på tal om avancerad matte..) så ligger köpet på is så länge. Men som sagt, ju mer jag titta desto sugnare blir jag på stooort. dvs 50''.Fast arean på en 50" är 42% större än på en 42"Du har rätt i att det går att få en 50'' för bra pengar idag men eftersom jag siktat in mig på px70 så kollade jag vad den kostar som större modell och då hamnar vi i skrivande stund på 18479:- jämfört med 10620:-
Känns som 8 dyra tum
Fler frågor:
Går det att titta på vanlig tv via boxer och scart kabel på en 50''are? eller blir bilden för kass?
Och hur är det med plasma och spelande? Fattar inte att en snabbare teknik (plasma?) ska ge problem med
"eftersläpningar i ljusa partier vid snabba förflyttningar och panoreringar i sidled."
Hur kan det funka att titta på sport men ge problem med tv/data spel?
Ingen egen erfarenhet annat än en 32'' lcd med kass tv bild hos en äldre släkting som garanterat inte pillat med några bildinställningar. Bilden där är så utsmetad att folk nästan ser konstgjorda ut.
Postad 01 January 2008 - 22:21
Redigerat av dirtpop, 01 January 2008 - 22:21.
Postad 01 January 2008 - 22:33
Jag fick byta renderare för att det skulle fungera, testa det och skriv igen om det itne fungerar.
Postad 01 January 2008 - 22:54
teposen:
Jag fick byta renderare för att det skulle fungera, testa det och skriv igen om det itne fungerar.
Jag testade nyss VLC (då används ju inte ffdshow) och det blev likadant. Så de e nog källan som är felet.. Förstår inte varför det ska va så ultra-widescreen =/
Postad 02 January 2008 - 06:23
Jag hade ett litet dilemma om jag skulle valt 42px700 i stället men så här i efterhand är jag bara nöjd. Det var inte värt mellanskillnaden på c:a 5000kr
Har sett en del klagat på ljudet. Har inget att klaga. Räcker gott och väl att köra tv-ljud för vanligt tv-tittande
Antireflexglas. När jag kollar på film så tänker jag inte på det. Jag har ändå vit vägg med saker hängda på väggen som reflekterar. Och solen har knappt stört något alls. Ändå är rummets ena vägg nästan helt glas. Söderläge 10 timmar per dag. Men en bra och snygg kombination av drapeier, persienner och gardiner tar bort det mesta
Nån som kan rekommendera universal fjärr till denna?
Redigerat av Zeaed, 02 January 2008 - 06:25.
Postad 02 January 2008 - 10:50
Postad 02 January 2008 - 14:53
Postad 02 January 2008 - 15:22
renderare väljer du i options under output. testa vmr9 renderless och se om det fungerar. du måste starta om mpc efter du har ändrat för att det ska fungera
Postad 02 January 2008 - 16:59
teposen:
renderare väljer du i options under output. testa vmr9 renderless och se om det fungerar. du måste starta om mpc efter du har ändrat för att det ska fungera
Tack för tipset, men det blev samma storlek fast sämre bild samt väldigt mkt lagg..
Postad 02 January 2008 - 17:07
Nej, jag tor inte att du blir lika nöjd med PX70 som med Samsungen, utan jag är nog ganska säker på att du blir nöjdare med en PX70.Tror ni att jag kommer bli likna nöjd över bilden på en px70 som jag blev på denna samsung? Om svaret är jag så slår jag till och beställer en px70!
Plasma är fortfarande bättre än LCD, så är det bara...
Postad 03 January 2008 - 00:37
Nej, jag tor inte att du blir lika nöjd med PX70 som med Samsungen, utan jag är nog ganska säker på att du blir nöjdare med en PX70.Tror ni att jag kommer bli likna nöjd över bilden på en px70 som jag blev på denna samsung? Om svaret är jag så slår jag till och beställer en px70!
Ja, de låter ju minst sagt lovande, då tar jag och slår till! Tack för hjälpen.
Postad 03 January 2008 - 00:43
Ja, de låter ju minst sagt lovande, då tar jag och slår till! Tack för hjälpen.
Jag har haft den där m87 hemma och det är rena skräpet. Det enda som den var bra på var HD matrial rakt framifrån.
Kör nu på en panasonic px700 som är många många ggr bättre än m87.
Så kör du på en px70, det kommer du inte ångra
Postad 03 January 2008 - 02:10
Ska ju finnas på Technix enligt prisjämförelsesidorna men på deras hemsida står det att den inte finns i lager. Ska slå dem en signal och se vad som gäller men tänkte se om ni kunde komma med lite alternativ.
Tack på förhand.
Postad 03 January 2008 - 02:11
Du ska köra Pan&Scan -> 16:9, inte Zoom to Widescreen.teposen:
Tack för tipset, men det blev samma storlek fast sämre bild samt väldigt mkt lagg..
Postad 03 January 2008 - 06:10
Postad 03 January 2008 - 09:39
Jag har snirklat igenom denna tråden och har nästan fått svar på en fråga gällande Comhem och CA modulen.
PX70 har ju endast stöd för DVB-T vad det verkar som och vad ni skrivit i tråden, men borde det inte gå att stoppa in en kortläsare som har stöd för DVB-C ändå? Tänkte om det bara var antenkopplingen som låg knuten till DVB-T? Hade varit nice om man kunde köra in en kortläsare istället för extern box. (Och om detta fungerar hur bra är denna modul om man kör digitaltv med CA kortläsare?)
Postad 03 January 2008 - 09:55
Jag funderar på att slå till på en 37PX70 samt en Mac mini. Skall primärt använda Mac:en som mediacenter. Kör någon denna setup idag och hur fungerar det för er? Tror ni att jag riskerar inbränningsproblem om jag kör frontrow under längre stunder?
Tack på förhand!
Postad 03 January 2008 - 12:05
det borde fungera, om inte testa vmr9 igen
Redigerat av Zlim, 03 January 2008 - 12:05.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Alternativ till 37PX70?
44 filmer
55 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?