Panasonic Plasma 2013
4746 svar till detta ämne
Postad 30 januari 2014 - 18:34
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Skulle du verkligen beställa denna förra årets "gammal" modell för 19K, varför inte vänta tills i Mars iaf. Tvivlar på att dessa kommer sälja slut innan dess. Riktiga överpriser i dagsläget. Snart kommer Samsung med nya bättre modeller för 20-30 K tar Panna slut så gör de. Aha dom har höjt priset på teven :/
kostade igår 18990kr på hbb
Jag som skulle beställa idag och så höjer dom priset
Redigerat av henke007, 30 januari 2014 - 18:35.
Postad 30 januari 2014 - 20:47
Hamilton
-
Hamilton
-
Användare
-
-
190 inlägg
En ZT60 anlände hit idag!
Otroligt stor låda!
DSC00254.JPG 139,56K
14 Antal nerladdningar
Spännande uppackning!
R0018608.JPG 2,08MB
11 Antal nerladdningar
Redo för power ON test!
R0018611.JPG 2,11MB
11 Antal nerladdningar
Postad 30 januari 2014 - 23:09
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1 322 inlägg
Herr Qahwa hade rätt och vinner en kram från mig : )! Gick till clas ohlson och grep tag i en både stark inomhusantenn och dvb-t powerinserter, eftersom de har öppet köp. Prövade powerinserter först, och vips, kanaler! Signalstyrka 100%, signalkvalitet mellan 90-95%. Det är dock lite irriterande, dels extra kostnad men framförallt extra sladdar och trams, inte vackert precis. Nåja, detta är ju inte Panasonics fel utan parabolens antar jag. Den är då "aktiv" eller vad du sa? Jag vet inte ens vad en powerinserter gör, ger det extra ström? Jag minns nån inställning på Pioneer:en där det fanns "ström till antennen", hade det hjälpt om St60 hade haft det?
Blurayspelaren har också anlänt på posten så nu ska jag hämta den. Men jag känner på mig att ingen hdmi-kabel finns i, så test lär väl inte bli idag... jag längtar efter att smacka i Riddick!
Väntar på leverans av kramen, så det är bara att komma till Sthlm.  Ja du är på helt rätt spår, Power insertern skickar 5v till antennen eftersom TV:n inte kan göra det, har fått lösa det likadant själv.
Postad 31 januari 2014 - 07:55
Gullberg_89
-
Gullberg_89
-
Användare
-
-
138 inlägg
En ZT60 anlände hit idag! 
Otroligt stor låda!
Spännande uppackning!
Redo för power ON test! 
Det där är känsla, sambon garvade åt mig när jag beundrade kartongen men då frågade jag mig själv, är det mig eller henne det är fel på??! Anyway, klarade tvn power on testet?
Postad 31 januari 2014 - 09:17
Chimen
-
Chimen
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Slog till på en VT60 50" från Komplett innan det är försent. Fick hem den igår.
TV:n kändes mycket större än vad jag trodde den skulle göra. Tvekade lite mellan 50 och 55 tum. Känns som att 50 tum var ett bra val. Men jag har en 42" Panasonic G10 sedan innan så det är kanske inte så konstigt.
Det känns verkligen som att det har hänt mycket på 5 år också. Speciellt med designen. Var lite orolig att tv:n inte skulle vara snygg men den är verkligen stilig.
Min största oro, fläktljudet, visade sig dock tyvärr vara befogat.
Först tyckte jag inte att jag hörde någonting, men sen när jag väl hörde ljudet är det svårt att inte tänka på.
Min gamla G10 har också fläktar men det ljudet är av ett annat slag. Inget man tänker på.
Med den här tv:n är fläktljudet faktiskt något man hör även med volym på.
Ska fundera nu över helgen om jag ska skicka tillbaka den eller inte. I övrigt verkar det ju vara en fantastisk tv.
Men jag tror det kan bli svårt att ignorera ljudet nu när jag har lagt märke till det.
Det jobbiga är att jag inte vet vilken tv jag ska köpa istället i så fall.
Postad 31 januari 2014 - 10:11
Hamilton
-
Hamilton
-
Användare
-
-
190 inlägg
Det där är känsla, sambon garvade åt mig när jag beundrade kartongen men då frågade jag mig själv, är det mig eller henne det är fel på??!
Anyway, klarade tvn power on testet?
Haha, ja jag beundrade också lådan där den stod i hallen! Inget fel på oss i min mening...  TVn klarade power on testen och efter man hade tragglat sig genom inställningsguiderna (jobbigt att inte bara kunna skippa det när den ändå inte är inkopplad till annat än ström just nu) så körde jag lite snabba tester från USB. Just nu står den i gästrummet och kör D-Nice's slides. Tänkte köra 100tim och sen när jag kommit hem från en resa i mitten av nästa vecka få hjälp att flytta undan 36"-85kg-klumpen i TV-rummet så den nya får komma på plats.  Inga problem med buzzing eller fläktljud. Båda hörs lite svagt om jag står precis bredvid TVn. Enda lite konstiga var att den hade stängt av sig själv nån gång under natten (efter att ha varit igång i 6tim), men var bara att slå på igen.
Redigerat av Hamilton, 31 januari 2014 - 10:11.
Postad 31 januari 2014 - 10:56
Unregistered09ecb201
-
Unregistered09ecb201
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Vilken inställning rekommenderas Hdmi-range att vara på, Auto, normal eller full?
Och vilken inställning i blu-ray spelaren,Ycbcr, RGB-Full eller limited?
Redigerat av Unregistered09ecb201, 31 januari 2014 - 10:57.
Postad 31 januari 2014 - 11:06
ForsenKD
-
ForsenKD
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Liten uppdatering på vad jag ansåg vara störande buzzing från min nya TX-P50VT60Y. Har använt den i två kvällar nu och märkt att det inte är TVn som buzzar utan något annat i huset. Har rätt öppen planlösning så misstänker kyl och frys... Fläktarna hör jag inte alls.
Håller tummarna för att det fortsätter så här
Postad 31 januari 2014 - 11:23
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 315 inlägg
Vilken inställning rekommenderas Hdmi-range att vara på, Auto, normal eller full? Och vilken inställning i blu-ray spelaren,Ycbcr, RGB-Full eller limited?
Du ska undvika Full/0-255 för digital video. Enda gången "full"-inställningen i TV-n är korrekt är vid koppling mot en dator och användning för annat än film, samt mot källor som av någon anledningen inte levererar videonivåer. Huruvida YCbCr eller RGB är "bäst" varierar med hur källan och TV:n gör chroma upsamplingen och du behöver testbilder för att utvärdera detta. Bäst är S&M-testskivorna men DVE:s chroma zone plate är ofta en givande indikation. I många fall slutar det med RGB på normal/studio levels/16-235 för dem som också kör DVD och använder uppskalning till HD-signal. Kör man YCbCr vid DVD finns stor risk att du får fel färgomvandling av SD-material vilket slutar med mer brunbeiga färger.
Postad 31 januari 2014 - 12:06
Hamilton
-
Hamilton
-
Användare
-
-
190 inlägg
Du ska undvika Full/0-255 för digital video. Enda gången "full"-inställningen i TV-n är korrekt är vid koppling mot en dator och användning för annat än film, samt mot källor som av någon anledningen inte levererar videonivåer.
Huruvida YCbCr eller RGB är "bäst" varierar med hur källan och TV:n gör chroma upsamplingen och du behöver testbilder för att utvärdera detta. Bäst är S&M-testskivorna men DVE:s chroma zone plate är ofta en givande indikation. I många fall slutar det med RGB på normal/studio levels/16-235 för dem som också kör DVD och använder uppskalning till HD-signal. Kör man YCbCr vid DVD finns stor risk att du får fel färgomvandling av SD-material vilket slutar med mer brunbeiga färger.
Det du skriver om YCbCr var intressant då jag just nu kör med komponent från min DVD in i receivern och samma vidare till en Panasonic TX-36PL35 just nu. När jag får upp ZT60n på sin plats blir det HDMI mellan receivern och TVn men fortfarande komponent från DVDn. Hur bör man då ha det inställt?
Postad 31 januari 2014 - 12:07
Unregistered09ecb201
-
Unregistered09ecb201
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Du ska undvika Full/0-255 för digital video. Enda gången "full"-inställningen i TV-n är korrekt är vid koppling mot en dator och användning för annat än film, samt mot källor som av någon anledningen inte levererar videonivåer.
Huruvida YCbCr eller RGB är "bäst" varierar med hur källan och TV:n gör chroma upsamplingen och du behöver testbilder för att utvärdera detta. Bäst är S&M-testskivorna men DVE:s chroma zone plate är ofta en givande indikation. I många fall slutar det med RGB på normal/studio levels/16-235 för dem som också kör DVD och använder uppskalning till HD-signal. Kör man YCbCr vid DVD finns stor risk att du får fel färgomvandling av SD-material vilket slutar med mer brunbeiga färger.
Tack. Ska sätta mig i helgen och fixa och trixa med min tv tänkte jag. Ska antigen beställa Spears & munsil eller Disney Wow, underlättar ju en del om man har testbilder att köra
Postad 31 januari 2014 - 13:19
Gullberg_89
-
Gullberg_89
-
Användare
-
-
138 inlägg
Haha, ja jag beundrade också lådan där den stod i hallen! Inget fel på oss i min mening... 
TVn klarade power on testen och efter man hade tragglat sig genom inställningsguiderna (jobbigt att inte bara kunna skippa det när den ändå inte är inkopplad till annat än ström just nu) så körde jag lite snabba tester från USB. Just nu står den i gästrummet och kör D-Nice's slides. Tänkte köra 100tim och sen när jag kommit hem från en resa i mitten av nästa vecka få hjälp att flytta undan 36"-85kg-klumpen i TV-rummet så den nya får komma på plats. 
Inga problem med buzzing eller fläktljud. Båda hörs lite svagt om jag står precis bredvid TVn. Enda lite konstiga var att den hade stängt av sig själv nån gång under natten (efter att ha varit igång i 6tim), men var bara att slå på igen.
Det går att stänga av, någon Eco funktion som är igång men jag ahr stängt av den så nu får jag inte upp det längre...
Postad 31 januari 2014 - 15:51
Bengtsan
-
Bengtsan
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Ni som har VT50 eller VT60 eller ST50 eller ST60 och har Telia digital TV ser ni och har problem med bilder i närmiljö, då kameran sveper i sidled eller personer rör sig fort i sidled? Jag ser det tydligt på min VT50 och ansiktena blir dubbla och skuggiga o suddiga man blir nästan åksjuk. Ser det även på HD-kanalerna vilket förvånar mig. Boxen är en Motorola och den är inställd på 720p.
Är det någon inställning som kan ta bort detta eller är inte TV:en VT50 bättre på detta som var en sk referens TV.
Eller kan man reklamera detta?
Postad 31 januari 2014 - 16:07
Gullberg_89
-
Gullberg_89
-
Användare
-
-
138 inlägg
Ni som har VT50 eller VT60 eller ST50 eller ST60 och har Telia digital TV ser ni och har problem med bilder i närmiljö, då kameran sveper i sidled eller personer rör sig fort i sidled? Jag ser det tydligt på min VT50 och ansiktena blir dubbla och skuggiga o suddiga man blir nästan åksjuk. Ser det även på HD-kanalerna vilket förvånar mig. Boxen är en Motorola och den är inställd på 720p. Är det någon inställning som kan ta bort detta eller är inte TV:en VT50 bättre på detta som var en sk referens TV. Eller kan man reklamera detta?
Hade liknande problem, hade stallt in den på 1080p/24 men ändrade till 1080p/50 elr 60 och då försvann mitt problem. Om det inte hjälper så kan du behöva göra en firmware reset eller be Telia skicka en uppdatering till dig. Om du vill göra en firmware reset så gör du på följande sätt: Dra ur strömkablen och koppla tillbaka den. När du ser första pricken på din TV trycker du på info-knappen på Telia fjärren, det kommer nu upp en blå meny varpå du går ner till system och väljer "remove software". Efter detta bekräftar du med "yes" och sen går du till "exit" och väljer "reboot without saving". Lycka till!
Postad 31 januari 2014 - 17:36
avalancher
-
avalancher
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Ah, redo för testning, har redan testat en del. Inställningar, ska jag gå efter Mark's på avforum? ( http://www.avforums....ttings.1785807/) Har prövat, men hur gör man så det sparas, nästa gång jag slog på tv'n kom den bara ihåg "true cinema".
Det där med fläktljud, fläktljud har jag inte upplevt alls, bara buzzing. Får ta tillbaks lite att man inte behöver bry sig, när jag sätter på Kon-Tiki och det är mycket vitt på bilden med massa snö så blev det en jäkla buzzing, trots ljudet hyfsat högt och faktiskt lite störande (men scenen var ju ganska tyst). Så okej, irritationsmoment, men jag tror till 90% att man inte märker det då det mesta man ser på inte har tysta scener eller massa vitt.
PS. 42ST60 är nu slut på HBB, visst står det 5+, men ingen finns kvar i Gbg/sthlm, så jag tror det innebär i verkligheten det är tomt på huvudlagret, hifiklubben har också slut nu förutom enstaka exemplar. Nöjd jag tog när jag kunde mao
Postad 31 januari 2014 - 18:20
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 315 inlägg
Det du skriver om YCbCr var intressant då jag just nu kör med komponent från min DVD in i receivern och samma vidare till en Panasonic TX-36PL35 just nu. När jag får upp ZT60n på sin plats blir det HDMI mellan receivern och TVn men fortfarande komponent från DVDn. Hur bör man då ha det inställt?
Kör du analog komponentvideo YPbPr från DVD:n till stärkaren är det i stärkaren det kommer ske en omvanding och dessa reglage finns. Förhoppningsvis - det är inte självklart - genomför stärkaren rätt färgomvandling.
Postad 31 januari 2014 - 18:36
Hamilton
-
Hamilton
-
Användare
-
-
190 inlägg
Kör du analog komponentvideo YPbPr från DVD:n till stärkaren är det i stärkaren det kommer ske en omvanding och dessa reglage finns. Förhoppningsvis - det är inte självklart - genomför stärkaren rätt färgomvandling.
Ja, jag kör analog komponent 480p/576p från DVD till en Denon 3808. Kollade just i manualen till stärkaren och där kan jag ställa in Colorspace för utsignalen när jag kör HDMI-ut. Tack för info iaf!
Postad 31 januari 2014 - 19:13
Bengtsan
-
Bengtsan
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hade liknande problem, hade stallt in den på 1080p/24 men ändrade till 1080p/50 elr 60 och då försvann mitt problem. Om det inte hjälper så kan du behöva göra en firmware reset eller be Telia skicka en uppdatering till dig.
Om du vill göra en firmware reset så gör du på följande sätt:
Dra ur strömkablen och koppla tillbaka den. När du ser första pricken på din TV trycker du på info-knappen på Telia fjärren, det kommer nu upp en blå meny varpå du går ner till system och väljer "remove software". Efter detta bekräftar du med "yes" och sen går du till "exit" och väljer "reboot without saving".
Lycka till!
Jag testar det nu o återkommer hur det blev, tack för infon!!!
Postad 31 januari 2014 - 21:30
Unregistered09ecb201
-
Unregistered09ecb201
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Jag har problem när jag stömmar film via Plex till min ST60.
Den spelar inte upp filmerna i rätt format utan drar ut bilden till fullskärm precis som om overscan skulle vara aktiverat och det går inte ändra aspect-ratio. Var inne och läste i Plex forum och såg några andra som hade samma problem men inte har lyckats hitta någon lösning. Jag har provat flera olika versioner utav Plex och även gjort en fabriksåterställning av tvn samt provat Plex på en annan burk här hemma.
Hade tidigare en Lg tv och där fungerade Plex utan några problem.
Jag har testat att strömma via Media Player i windows och då skalar tvn upp bilden korrekt och det går att ändra aspect-ratio osv
Någon mer som har samma problem?
Postad 31 januari 2014 - 22:39
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Har testat flera olika program att strömma med. Det absolut bästa för min del är Mezzmo. Det kostar visserligen några kronor men det är värt pengarna. Jag har iofs en Samsung TV men tänkte att detta kanske kan hjälpa dig ändå.
Postad 31 januari 2014 - 22:45
MIIKE888
-
MIIKE888
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Slog till på en VT60 50" från Komplett innan det är försent. Fick hem den igår. TV:n kändes mycket större än vad jag trodde den skulle göra. Tvekade lite mellan 50 och 55 tum. Känns som att 50 tum var ett bra val. Men jag har en 42" Panasonic G10 sedan innan så det är kanske inte så konstigt. Det känns verkligen som att det har hänt mycket på 5 år också. Speciellt med designen. Var lite orolig att tv:n inte skulle vara snygg men den är verkligen stilig.
Min största oro, fläktljudet, visade sig dock tyvärr vara befogat. Först tyckte jag inte att jag hörde någonting, men sen när jag väl hörde ljudet är det svårt att inte tänka på. Min gamla G10 har också fläktar men det ljudet är av ett annat slag. Inget man tänker på. Med den här tv:n är fläktljudet faktiskt något man hör även med volym på.
Ska fundera nu över helgen om jag ska skicka tillbaka den eller inte. I övrigt verkar det ju vara en fantastisk tv. Men jag tror det kan bli svårt att ignorera ljudet nu när jag har lagt märke till det.
Panasonic ST60 om du inte tänker spela på den.
Postad 31 januari 2014 - 23:32
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1 322 inlägg
Min största oro, fläktljudet, visade sig dock tyvärr vara befogat. Först tyckte jag inte att jag hörde någonting, men sen när jag väl hörde ljudet är det svårt att inte tänka på. Min gamla G10 har också fläktar men det ljudet är av ett annat slag. Inget man tänker på. Med den här tv:n är fläktljudet faktiskt något man hör även med volym på.
Ska fundera nu över helgen om jag ska skicka tillbaka den eller inte. I övrigt verkar det ju vara en fantastisk tv. Men jag tror det kan bli svårt att ignorera ljudet nu när jag har lagt märke till det.
Jag har också varit missnöjd med fläktarna, men tog nyligen tag i att beställa fläktfixen, nu kan jag leva med det ljud som finns kvar, jag märker inte av det i tysta partier som jag gjorde tidigare. Trots att jag har 50" fick jag monterat vid bägge fläktarna och teknikern efterdrog alla skruvar som fanns i TV:n, så till skillnad från några tidigare är jag nöjd med Assist. Så överväg det innan du byter TV, annars finns det väl bara ST60 eller Samsung 8505 att köpa om man vill ha liknande bild men utan fläktar. Det där med fläktljud, fläktljud har jag inte upplevt alls
ST60 har inga fläktar, så konstigt vore det annars.
Postad 01 februari 2014 - 10:27
Chimen
-
Chimen
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Jag har också varit missnöjd med fläktarna, men tog nyligen tag i att beställa fläktfixen, nu kan jag leva med det ljud som finns kvar, jag märker inte av det i tysta partier som jag gjorde tidigare.
Trots att jag har 50" fick jag monterat vid bägge fläktarna och teknikern efterdrog alla skruvar som fanns i TV:n, så till skillnad från några tidigare är jag nöjd med Assist.
Så överväg det innan du byter TV, annars finns det väl bara ST60 eller Samsung 8505 att köpa om man vill ha liknande bild men utan fläktar.
ST60 har inga fläktar, så konstigt vore det annars. 
Just nu är jag inne på att ha kvar tv:n. Har vant mig lite och tänker att det kanske går att fixa. Tack för tipset! Hur gör man för att få fläktfixen? Ringer man Panasonic. Kommer någon serviceperson hem eller behöver man köra tv:n någonstans?
Postad 01 februari 2014 - 11:26
Gullberg_89
-
Gullberg_89
-
Användare
-
-
138 inlägg
Just nu är jag inne på att ha kvar tv:n. Har vant mig lite och tänker att det kanske går att fixa. Tack för tipset! Hur gör man för att få fläktfixen? Ringer man Panasonic. Kommer någon serviceperson hem eller behöver man köra tv:n någonstans?
Om du använder sök funktionen i detta forum så finns det nog ca 10 svar på den frågan...
Postad 01 februari 2014 - 14:18
Unregistered285c4efa
-
Unregistered285c4efa
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Varför fungerar inte mina USB-minnen i TVn?
Jag har en P55V60Y och försöker ansluta lagring för inspelning.
Jag ansluter lagringsenheten och går in i menyn.
Enheten upptäcks och identifieras helt OK men jag får felmeddelande när jag försöker formatera den.
"Formateringen misslyckades. Denna enhet stöds inte"
Jag har försökt med 4 olika USB-minnen, från 4-32GB, av olika fabrikat samt en 160GB hårddisk (separat spänningsmatad)
Har provat dem i alla tre USB-portarna
Någon annan som råkat ut för detta och hittat en lösning?
Postad 01 februari 2014 - 14:59
ForsenKD
-
ForsenKD
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Varför fungerar inte mina USB-minnen i TVn? Jag har en P55V60Y och försöker ansluta lagring för inspelning. Jag ansluter lagringsenheten och går in i menyn. Enheten upptäcks och identifieras helt OK men jag får felmeddelande när jag försöker formatera den. "Formateringen misslyckades. Denna enhet stöds inte"
Jag har försökt med 4 olika USB-minnen, från 4-32GB, av olika fabrikat samt en 160GB hårddisk (separat spänningsmatad) Har provat dem i alla tre USB-portarna
Det är väl bara porten märkt "HDD" som går att använda? Jag provade en Sandisk 32gb memorystick först o fick samma fel. Sen provade jag med en 5 år gammal HD i ett kabinett o då funkade det direkt. Kabinetten har inte separat ström utan får det från usbkontakten. Denna använder jag http://www.dustinhom...0-black-silver/
Postad 01 februari 2014 - 16:30
Unregistered285c4efa
-
Unregistered285c4efa
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Det är väl bara porten märkt "HDD" som går att använda? Jag provade en Sandisk 32gb memorystick först o fick samma fel. Sen provade jag med en 5 år gammal HD i ett kabinett o då funkade det direkt. Kabinetten har inte separat ström utan får det från usbkontakten.
Denna använder jag http://www.dustinhom...0-black-silver/
Jag har provat den porten också (USB3), utan resultat. Ska prova med en annan HD nu
Postad 01 februari 2014 - 16:32
TurboJonte
-
TurboJonte
-
Användare
-
-
151 inlägg
Tänk på att det måste vara formaterat med FAT32 eller exFAT.
Postad 01 februari 2014 - 17:12
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Fick hem min 65" VT60 igår och grymt stor låda  Lyckades dock lyfta ur den med barnens hjälp innan frun kom hem... annars hade det nog blivit svårt  Ställde först upp den på min bänk på foten, men den såg då grymt stor ut och kom alldeles för långt från väggen. Monterade istället upp den på väggen senare på kvällen (efter några glas vin). Såg perfekt ut även i morse
Till min fråga. Har HD inspelningsbar box från Canal digital (ADB) och Tizzbird för fil. Finns det någon vinst med att använda TVns mottagare och mediaspelare? Är funktionerna för inspelning mm likvärdiga med ADB boxen?
Postad 01 februari 2014 - 17:35
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
@Honda
Du kommer inte kunna titta på en kanal och spela in en annan samtidigt (eller för den delen spela in två kanaler samtidigt...) med tevens mottagare eftersom den saknar dubbla tuners (tror jag...).
Postad 01 februari 2014 - 17:42
Hamilton
-
Hamilton
-
Användare
-
-
190 inlägg
@Honda
Du kommer inte kunna titta på en kanal och spela in en annan samtidigt (eller för den delen spela in två kanaler samtidigt...) med tevens mottagare eftersom den saknar dubbla tuners (tror jag...).
Den har dubbla SAT-ingångar iaf men osäker på om det innebär dubbla tuners...
Postad 01 februari 2014 - 19:05
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Den har dubbla SAT-ingångar iaf men osäker på om det innebär dubbla tuners...
Den ska klara att spela in två kanaler samtidigt, har sett nån demo på youtube. Dock så krävs det två CA-moduler med varsitt programkort i. Money talks! Å andra sidan så är en annan cool feature att tv'n kan dela ut sin tuner via dlna till andra medieenheter. Så om man själv sitter å tittar på internet eller nåt från hemmanätverket så kan t ex min vt30 via dlna ta över tunern från vt60 å få kanalen streamad till sig, alt så kan man göra det via vlc i datorn...
Postad 01 februari 2014 - 19:06
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Kollade precis på Panasonics sajt och det står faktiskt "Twin tuner - Yes", så jag får nog backa på mitt förra inlägg. Har dock för mig att jag läst nånstans att man inte kan spela in en kanal samtidigt som man tittar på en annan...
Postad 01 februari 2014 - 19:15
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Kollade precis på Panasonics sajt och det står faktiskt "Twin tuner - Yes", så jag får nog backa på mitt förra inlägg. Har dock för mig att jag läst nånstans att man inte kan spela in en kanal samtidigt som man tittar på en annan...
Här påstås det att det går: http://m.youtube.com...h?v=PISc76zi2wUDessutom tar dem upp utdelningen av tunern som jag nämnde ovan lite.
Redigerat av MiWa, 01 februari 2014 - 19:18.
Postad 01 februari 2014 - 19:57
ForsenKD
-
ForsenKD
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag gjorde detta igår, spelade in en kanal o kollade på en annan
Redigerat av ForsenKD, 01 februari 2014 - 19:58.
Postad 01 februari 2014 - 20:05
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Jag gjorde detta igår, spelade in en kanal o kollade på en annan 
Och båda kanalerna var krypterade och krävde tillgång till programkort?
Postad 01 februari 2014 - 21:36
ForsenKD
-
ForsenKD
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Och båda kanalerna var krypterade och krävde tillgång till programkort?
Hmm, den ena var SVT HD så nej...
Redigerat av ForsenKD, 01 februari 2014 - 21:37.
Postad 02 februari 2014 - 07:33
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15 622 inlägg
Tja, har haft en PV70 42" sen lansering. Den har tjänat oss väl och stått på jämt. Varit grymt nöjd med den. Enda minuset är den något pulserande svärtan/ljuset när man tittar i mörk belysning.
I går dog den i alla fall. Såg på nätet att Elgiganten hade några 42" X60 kvar så jag åkte och hämtade en omedelbart. Supernöjd med det!
Så, vill man ha en tv utan massa lull med en bra plasma panel i, så kan jag rekommendera den.
http://www.avforums....a-tv-review.514
http://www.youtube.c...h?v=RrH5fVwKE6o
Postad 02 februari 2014 - 12:41
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Den ska klara att spela in två kanaler samtidigt, har sett nån demo på youtube. Dock så krävs det två CA-moduler med varsitt programkort i. Money talks!
Å andra sidan så är en annan cool feature att tv'n kan dela ut sin tuner via dlna till andra medieenheter. Så om man själv sitter å tittar på internet eller nåt från hemmanätverket så kan t ex min vt30 via dlna ta över tunern från vt60 å få kanalen streamad till sig, alt så kan man göra det via vlc i datorn...
OK, tack. Det låter som det är enklare att fortsätta använda TVn som bildskärm och växla program med boxen. La istället upp extra Smart TV aktivitet på min Logitech och tar då ljudet via opt till förstärkaren för användande av appar i TVn. Provade först ARC, men det fungerade lite intermittent om jag fick ljud eller inte.
Postad 02 februari 2014 - 13:22
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Varför fungerar inte mina USB-minnen i TVn? Jag har en P55V60Y och försöker ansluta lagring för inspelning. Jag ansluter lagringsenheten och går in i menyn. Enheten upptäcks och identifieras helt OK men jag får felmeddelande när jag försöker formatera den. "Formateringen misslyckades. Denna enhet stöds inte"
Jag har försökt med 4 olika USB-minnen, från 4-32GB, av olika fabrikat samt en 160GB hårddisk (separat spänningsmatad) Har provat dem i alla tre USB-portarna
USB stick stöds inte, måste var minst 320 GB, och disken formateras av TV när den kopplas in, och det går inte att ha något annat på disken, tror det är tredje gng jag skriver detta i denna tråd !
Postad 02 februari 2014 - 16:19
Bengtsan
-
Bengtsan
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Någon som vet om man kan ställa en Panasonic ST60 (50tum) med kartong på golvet i baksätet mellan baksätet o framsätena på en V70 00:a?
Eller kan man lägga ner en nyköpt ST60 i kartong? I så fall får den ju plats i bak på V70:en?
Tacksam om någon vet eftersom vi skall köpa den i morgon. Mätte till ca 140 cm i baksätet på bredden i bilen.
Postad 02 februari 2014 - 19:29
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
När det är tyst i rummet hör man fläkten på min VT60 och funderar på fläktfixen som beskrivs i tråden. Tänkte därför kolla serienummer på apparaten. Är det verkligen så att man bara lyckas hitta serienumret på baksidan av apparaten? Är inte så sugen att lyfta ner den från väggen igen  .
En annan sak. Vad är smidigast när sonen pausar PS3 i tex FIFA14. Då står bilden och speciellt tid och lag stilla i bilden. På min förra Pioneer brukade vi stänga TVn framme på TVn medan resten av systemet behölls igång, men på VT60n sitter on/off knappen på andra sidan på TVn och därför inte så smidig att komma åt. Några tips?
Postad 02 februari 2014 - 19:42
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Kan du inte bara stänga av den med fjärren istället..
Postad 02 februari 2014 - 19:52
amuZed
-
amuZed
-
Amatör
-
-
61 inlägg
När det är tyst i rummet hör man fläkten på min VT60 och funderar på fläktfixen som beskrivs i tråden. Tänkte därför kolla serienummer på apparaten. Är det verkligen så att man bara lyckas hitta serienumret på baksidan av apparaten? Är inte så sugen att lyfta ner den från väggen igen .
Det står på kartongen också om du har kvar den, en klisterlapp med streckkoder på. Tror dock jag att det är oundvikligt att inte höra den något. Min ska ha fläkt-fixen om nu det stämmer att FZ-345**** har det installerat från fabrik och jag hör den också när det är helt tyst. Speciellt när tv:n har varit igång väldigt länge och blivit varm.
Redigerat av amuZed, 02 februari 2014 - 19:58.
Postad 02 februari 2014 - 20:20
lazloO9
-
lazloO9
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Någon som vet om man kan ställa en Panasonic ST60 (50tum) med kartong på golvet i baksätet mellan baksätet o framsätena på en V70 00:a? Eller kan man lägga ner en nyköpt ST60 i kartong? I så fall får den ju plats i bak på V70:en?
Tacksam om någon vet eftersom vi skall köpa den i morgon. Mätte till ca 140 cm i baksätet på bredden i bilen.
Min 50" ST60 körde jag hem liggandes ner i kartongen over ett fällt baksäte, och det var inte ens plant. Vet ej vilken sida som hamnade uppåt men körde ca 5 mil på hyfsade vägar och hade inga problem. Enligt förståsigpåarna så skall den aldrig ligga ner (men går bra enligt andra) och om den ändå ligger ner så skall själva framsidan/glaset ligga neråt då det är tyngst. Vissa sägar också att det går bra att luta kartongen. Min åsikt: Lägg kartongen på något mjuk, tex dubbla samt vikta duntäcken, för extra stötdämpning och kör lungt. Men jag garanterar så klart inget mer än att det gick utmärkt för mig med samma tv.
Redigerat av lazloO9, 02 februari 2014 - 20:21.
Postad 02 februari 2014 - 22:43
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Det står på kartongen också om du har kvar den, en klisterlapp med streckkoder på.
Tror dock jag att det är oundvikligt att inte höra den något. Min ska ha fläkt-fixen om nu det stämmer att FZ-345**** har det installerat från fabrik och jag hör den också när det är helt tyst. Speciellt när tv:n har varit igång väldigt länge och blivit varm.
Tack, hittade serienumret på lådan och det var FZ-336*** Mailade Panasonic supporten. Får se vad de säger. Förklaringen varför jag inte bara stänger av den med fjärren var att jag inte använder den utan en multifjärr som då stänger av hela systemet, men det är ju i och för sig enkelt att lägga en extra knapp i fjärren för att stänga TVn
Postad 02 februari 2014 - 22:53
amuZed
-
amuZed
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tack, hittade serienumret på lådan och det var FZ-336*** Mailade Panasonic supporten. Får se vad de säger.
Varsågod, funderar också på att göra det. Mest för att se vad det säger. Är väldigt nöjd med bilden på tv:n men måste faktiskt erkänna att fläktljudet och buzzingen är ganska irriterande. Inte för att man hör det hela tiden men vid de tillfällen som man gör det så hörs det väldigt tydligt.
Redigerat av amuZed, 02 februari 2014 - 22:55.
Postad 03 februari 2014 - 05:19
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Tack, hittade serienumret på lådan och det var FZ-336*** Mailade Panasonic supporten. Får se vad de säger.
Förklaringen varför jag inte bara stänger av den med fjärren var att jag inte använder den utan en multifjärr som då stänger av hela systemet, men det är ju i och för sig enkelt att lägga en extra knapp i fjärren för att stänga TVn 
Du kan även under bildinställningar stänga av skärmbilden, gissningsvis om man te x ska lyssna på radio via tv'n eller liknande. När bilden är av så tänds den igen när man trycker valfri knapp på fjärren...
Postad 03 februari 2014 - 13:06
Gullberg_89
-
Gullberg_89
-
Användare
-
-
138 inlägg
65vt60 23990kr hos Elgiganten igen  Sista chansen?
Postad 03 februari 2014 - 15:24
Unregisteredd21a8587
-
Unregisteredd21a8587
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Var in till Elgiganten idag för att bevittna 65vt60 innan ett ev. köp. Fick se en HD film och måste tyvärr medge att bilden kändes ganska blek i jämförelse med de 4K alternativ som också fanns att tillgå.
Vad är det a missar om jag väljer en 4K 65´ istället? Vet att många hävdar att det inte finns 4K material etc. men Philips 65´ har ju en uppskalare som jag förstått ska fungera bra. Dessutom ambilight XL.
Vet att ni pratar om svärta etc. men jag vart inte direkt imponerad
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|