Vi har redan fått väldigt stor respons, så det ska bli kul att få se!

Jag kommer självklart vara där på torsdag också

Att bara vara med o få koppla in den ska bli fint!

Redigerat av EddieC, 28 november 2006 - 23:38.
* Officiell tråd - Playstation 3*
Startad av
Squeezemaster
, maj 17 2005 03:58
8507 svar till detta ämne
126 relaterade trådar
Postad 28 november 2006 - 23:37 Vi har redan fått väldigt stor respons, så det ska bli kul att få se! ![]() Jag kommer självklart vara där på torsdag också ![]() Att bara vara med o få koppla in den ska bli fint! ![]() Redigerat av EddieC, 28 november 2006 - 23:38. Postad 29 november 2006 - 14:26 ![]() Den kommer efter Wii-reportaget...och återkommer igen vid 22a minuten. länken Någon som köpt från Play-Asia och tagit hem den till UK, nu är den sönder.... Redigerat av LeTheMan, 29 november 2006 - 14:38. Postad 30 november 2006 - 21:10
Tjena tjena själv Eddie!! Jag hade tänkt komma in imorron fre och checka!! Hur länge ska ni köra den?? Om den inte pajjar vill säga... sytar till LeTheMan's länk, http://www.ps3forums...ead.php?t=44294 men har england samma volt som sverige? Äh tror ändå det var lite fumel av killen att inte koppla en adaptor. Ett annat stort frågetecken i mina tankar är vilka utgångar för audio den har!? Den ska ju klara SACD vilket jag tycker är attraktivt, men hade helt klart för mig att detta krävde 5.1 analoga utgångar eller vissa iLink..? Har den detta? isf köper jag en av er sen när ni tröttnat eller behöver cash ![]() ![]() Postad 01 december 2006 - 21:52 ![]() Postad 02 december 2006 - 02:46
Det ser nog alla fram mot hiphop_joe!! Vill du kolla om den har 5.1 out?? (6st rca kontakter i grupp typ..) Eller motsvarande. Postad 02 december 2006 - 03:04
Det har den inte. ![]() Postad 02 december 2006 - 13:23 ![]()
Postad 02 december 2006 - 14:26
visst sådant öppnar upp mängder med roliga möjligheter, att den är såpass "lätt tillgänglig". Men finns det inte någon risk för att Sony kommer att ändra mjukvarustöd mm. när dom hör vad folk gör med sin ps3? Visserligen borde dom ju räknat ut vad folk skulle kunna göra med den innan den släpptes ![]() Postad 02 december 2006 - 14:59 Jag undrar om PS3 har någon display, dvs om man kan använda den som CD-spelare utan att behöva dra igång TV:n för att kunna se vilken låt som spelas? Postad 02 december 2006 - 15:21 Svar: Nej. Den kommer dock att fungera utmärkt om du väljer att spara dina CD-skivor som mp3-filer på hårddisken och det är något jag varmt rekommenderar. Det är så himla smidigt att slippa hanteringen av skivor. Postad 02 december 2006 - 15:25 Svar: Nej. Well, well. Lite bökigt bara att behöva sätta på TV:n varje gång man vill lyssna på musik. Postad 02 december 2006 - 20:52
Hur är det tänkt att man ska spela sacd på den då? Var som sagt helt säker på att 5.1 kanal var ett måste för att detta skulle fungera!? Kan man köra via hdmi1.3? Trodde detta inte funka iom kopieringsskyddet eller nått sånt.. Postad 02 december 2006 - 21:59 Den har en likadan optisk ljudutgång (TOS) som PS2:an, om det var nåt sånt du hade i tankarna? Postad 03 december 2006 - 01:14 Den har en likadan optisk ljudutgång (TOS) som PS2:an, om det var nåt sånt du hade i tankarna? Njää såvitt jag vet fungerar inte SACD via någon digital överföring förutom vissa fall av iLink. Detta får jag nog forska lite vidare i, om inte någon har något bra utlägg att tilldela tråden? Postad 03 december 2006 - 01:16 Den har en likadan optisk ljudutgång (TOS) som PS2:an, om det var nåt sånt du hade i tankarna? Denonlink. Postad 03 december 2006 - 01:31 Postad 03 december 2006 - 01:48 1. Multi ( 5:1 ) 2. Stereo ( SACD 2 kanal ) 3. CD ( vanligt cd 2 kanal ) Om dessa skivor är så kallat Hybrid finns det alltid ett CD spår på dessa. Detta kan spelas från vilken cd spelare som helst. Men då faller meningen med SACD Det spår som man helst vill spela, är det 2 kanaliga spåret som heter "stereo" eller Multikanal som heter just "multi" Pioneer och sony har egna lösningar för att spela multikanalspåret medan Denon har sin Denonlink för överföring av 5:1 ljudet till stärkaren. Man kan alltid spela "Stereo" spåret från en SACD spelare via de analoga utgångarna och har man en DVD spelare med SACD funktion och analoga 5:1 utgångar så går dessa också att använda. Det finns bra trådar på detta forum som beskriver SACD på ett bra sätt och det finns massor av info på nätet om just SACD och SACD spelare. Hur det är med PS3 vet jag inte, men det är så mycket som är osäkert med denna att hälften vore nog. Om man är intresserad av SACD bör man satsa på en riktig spelare som som kan spela multikanal, för det är ett fantastisk ljud. Denon DVD 2930 eller 3930 och en stärkare typ 3806 eller 4306 ger valuta för pengarna. Pioneer har fina grejor för detta med och så även Marantz för vettiga pengar. Det var lite offtopic men på förfrågan från en i tråden via PM MaVeRiC ![]() Postad 03 december 2006 - 02:15 Har jag missat något? Detta har väl postats tidigare?
Postad 03 december 2006 - 13:11
Vad bra Morlock ![]() MaVeRiC ![]() Postad 03 december 2006 - 13:50
Tack Morlock nu är iaf jag med.. tror jag! PS3 kodar altså om sacd-infon på skivan och skickar signalen digitalt i pcm. Då var du inne på rätt spår Faceplant !! Dock vet jag ingen annan spelare som gör detta, så då är även detta ytterligare lite revolutionerande teknik från sony i PS3! Tack MaVeRic för du utredde sacd. Tyckte dock du kunde nämnt även Cambridge DVD89 bland exemplen, den fick ju typ bäst i test i tidningen HemmaBio's senaste (nr 11) spelar test.. Bl.a 10/10 för ljud. Hamnade på delad 1.a plats med 'TESTVINNARE' DENON DVD-1730 som fick 8 i ljud men kostar bara 1900kr jämfört med CA DVD89 2500kr. Även hört bra kritik på andra håll ang DVD89 som bättre-bäst budgetspelare.. Kul med alla features PS3 besitter!! Verkar dock som den öppnar för en del pirat-aktivitet, men om detta har det diskuterats tidigare. Om sony bara hängde på en display skulle den i princip vara en fullständig multimedia källa!! Redigerat av YOU, 03 december 2006 - 13:58. Postad 03 december 2006 - 13:54 - tråden är uppe i 97 sidor! Sorry om vi missat det.. ![]() Postad 03 december 2006 - 15:26 Vad är det som skiljer den billiga till den dyrare ps3 konsolen? Är det _bara_ 60GB hårddisk? Alltså lite större på den dyrare. Skiljer det något annat? Postad 03 december 2006 - 15:38
Den dyrare har lite mer krom och den snygga "Spiderman 3" lookalike logo i fronten, men den kan du även byta till om du har 20gb eftersom den är bytbar ![]() 60gb har WiFi och inte 20gb, 60gb har minneskort-läsare och inte 20gb. Det finns bara dessa skillnader. Hårddisken är uppgraderingsbar så du kan lika gärna skippa den extra tusenlappen och satsa på en 100gb. Vill du ha trådlöst internet senare kan du även fixa det genom usb-sticka. Redigerat av LeTheMan, 03 december 2006 - 15:39. Postad 03 december 2006 - 15:58
Är det inte så att den dyrare har HDMI, medans den billigare får klara sig med analoga (bild) utgångar? Redigerat av Grepen, 03 december 2006 - 15:59. Postad 03 december 2006 - 16:04 Så var det ända till någpn vecka innan release då Sony bestämde sig för att peta in en HDMI även på den billigare varianten. Postad 03 december 2006 - 20:15
Du får allt jag äger om alla 7.5 miljoner köper HDDVD strap-on! Postad 03 december 2006 - 20:58
Samtidigt som de skrotade den dubbla HDMI porten på den stora. ![]() Postad 03 december 2006 - 21:05
Jag tror inte ens kunderna visste att konsollen skulle klara 1080p, men när den nu gör det så är det inte HDMI... Postad 03 december 2006 - 21:50
Hörrödu, det låter bra det där. Nu vill vi höra ifler intryck. ![]() Edit: Några bilder skulle inte skada heller så vi får dräggla lite. Redigerat av anti1oop, 03 december 2006 - 21:51. Postad 04 december 2006 - 14:54 Registrerade mig på network men fick använda en USA-adress för att bli godkänd. Jag har inte fått mina blu-ray filmer än men jag laddade ner några filmtrailers från sonystore och körde dom i 720p och det var grym kvalité med en billig hdmi-kabel(jag inväntar en monster M1000 denna vecka).Nu skall erkännas att jag är ingen expert när det gäller dessa grejer. Sedan körd jag lite Resistance och CoD3 och det verkar vara rätt roliga spel trots att jag som "dataspelare" är lite ovan att köra med handkontroll.Det är lite svårt att sikta. Laddade ner Motorstorm-demot och det var verkligen min grej,vilken känsla.Det var rätt häftigt att använda sixaxis-funktionen för att svänga. Den japanska handkontrollen var som min japanska PSP....X och O knapparna har bytt funktion....lite irriterande.Kan man ändra detta? X är bakåt och O bekräfta.Är det så på en Amerikansk PS3 Hur byter man ut bakgrunden?Måste man likt PSP lägga in ny bild i Photo-mappen och sedan använda den som bakgrund? Får man bättre bild om man kör 1080i istället för 720p? Jag har nämligen ingen 1080p-skärm. Mitt tangentbord och mus fungerade också utan problem(logitech). Mycket intryck på en gång jag har bara haft den i ett par timmar och nu ska jag hämta sonen på dagis så jag får vänta tills i natt innan jag kan fortsätta leka.Fick en Wii förra veckan men jag har inte tid att lira.Men jag vill ha och ha. Postad 04 december 2006 - 15:16 ![]() I alla fall.... inga bilder/filmer från er som skaffat den? (Har ej läst igenom alla 130 sidor) Postad 04 december 2006 - 16:32
![]() Har du hunnit ladda ner firmware 1.1 än? När du gjort det kan du då berätta vad den gör? Redigerat av LeTheMan, 04 december 2006 - 16:38. Postad 04 december 2006 - 16:48 Har haft maskinen någgra dagar och har spelat lite ridge racer 7 som är ett helt ok ridge racer men ingen wow känsla eftersom man lirat Gears of war på xboxen... Är man van vid psp´s interface så är PS3 väldigt lätt och menyerna är inga problem. När man kopplar in den och har den kopplad med HDMI så verkar den kunna autosöka bästa upplösning (hur den gör detta har jag ingen aning om..) men den meckade nån sekund och seda ställde den in sig på 720P för spel och 1080I för film och det passar min Mitsubishi HC3000 720P projektor utmärkt... Kontrollen är väldigt lätt och den fungerar som en PS2 handkontroll men trådlös och den har tryckkänsliga L2 och R2 knappar (som xbox kontrollen har), men den har fortfarande samma gamla sladdriga analoka spakar... Ja sen har den en Playstation knapp i mitten där man kan starta konsolen och även hoppa ur spel o filmer med (får upp en meny om man håller den inne i 2 sek). Alltså väldigt lik xboxen.... Jag skrev in en amerikansk adress för att få vara med i playstation network. Jag pluggade bara i en nätverkskabel från min router som automatiskt tilldelar IP nr och så var ång och laddade ner demon... MotorStorm är djävligt coolt (inte lika bra som förra ärets E3 förrenderade trailer...) och vad jag kan se på de nya skärmdumparna så verkar de har boostat grafiken ännu mer... F1 spelet har riktigt bra fartkänsla och kan bli ett kanon spel och demot är ju från i september tror jag och det verkar hända grejer där med... Båda spelen släpps i japan nu i december och jag återkommer med intryck när jag får dem... Bluray spelaren är kanon och den är snabb som en dvd spelare men har mycket mjukare snabbspolning och kan t om snabbspola med ljud framåt i typ 1.5 x hastigheten (säkert en nördgrej för att visa Cell kraften...) Men som det skrivits om i den andra tråden så har den inte BTB och den verkar jobba i RGB men det skall ordnas i framtida firmware förhopningsvis inu i december. Jag köpte PS3 nu pga av Bluray spelaren eftersom det inte finns något egentligt release spel som är intressant och jag har min xbox 360... Och man kan mycket vät integrera den i en fin anläggning utan att den gör bort sig. Bild och ljud från Black Hawk Down är bland det bästa hemmabioupplevelsen hittils och jag sitter med HD-Dvd spelare och PS3 och bluray kan mycket väl konkurrera både i bild och ljud. MEN de måste fixa BTB! För övrigt har jag följande utrustning hemma : Mitsubishi HC3000 projektor XUS 16/9 rullduk Denon 2807 Primare 30.2 slutsteg Toshiba A1 HD-DVD Oppo 971H dvd Audiovector Mi1 Signature front Audiovector AVC3 Super center Audio Pro Cube surround Squeesebox Xbox 360 Postad 04 december 2006 - 16:50 Men jag väntar spänt på nästa stora bluray uppdatering och jag skall köpa min nån SAcd så jag får prova det med... Postad 04 december 2006 - 17:37 Som förgående talare sa så vet jag inte vad som ändras med 1.11,för att jag uppdaterade direkt. Men enligt AVS-forum så är detta vad som ändras med 1.11: General You can now use PLAYSTATION Network services. You can now use the single tap text entry method on the on-screen keyboard for English and other European languages. Settings [Audio CD Output Frequency] has been added as a feature under [Music Settings]. [Enable ATRAC] has been added as a feature under [System Settings]. [Cross Color Reduction Filter] has been added as a feature under [Display Settings]. [After 5 Minutes] has been added as an option to [Screensaver] under [Display Settings]. Video You can now select [Full Screen] under [Screen Mode] when playing video files saved on the hard disk or storage media. An appropriate USB adaptor (not included) is required to use storage media with some models. Network You can now download and save music and video files on the hard disk under [Internet Browser]. You can now download the following types of content under [PLAYSTATION Store]. − PLAYSTATION 3 format software − PLAYSTATION Network titles The term "PLAYSTATION Network titles" refers to PlayStation format games (PS one) downloaded from PLAYSTATION Store and PSP format games distributed electronically. Simplified and traditional Chinese characters can now be displayed under [Internet Browser]. [Online Instruction Manuals] has been added as a feature. Friends New for 1.11: [Account Management] has been added. Other The method of calculating hard disk capacity has been changed. Free space on the hard disk is calculated as 1 GB (1024 x 1024 x 1024) = approx. 1,073,740,000 bytes. As a result, the free space value displayed may be less than the value that is mentioned under specifications in the product documentation. You can check hard disk free space under [Settings] > [System Settings] > [System Information]. Playability status with the PS3 system has changed for some PlayStation and PlayStation2 format titles. To check on the latest status, visit the search site for compatible titles. New for 1.11: Some PLAYSTATION Network features have been revised. Redigerat av Unregistered0e3a6535, 04 december 2006 - 17:42. Postad 04 december 2006 - 18:02 Ledsen att behöva komma med nyheter om PS4:an i det här läget men jag tror ni kan ta det. ![]()
Hoppas hans uppskattning av nya spel till PAL launchen stämmer. ![]() Postad 04 december 2006 - 18:33 Sen det här med 2010, tror jag är bara för att stressa fram ännu en halvdant tillverkad Xbox, eftersom Microsoft har sagt att på slutet av 2009... Postad 04 december 2006 - 18:58 De kommer ju inte att sluta sälja PS2:or bara för att PS3:an släpps och det är ju bara ett halvår sedan PS1:orna slutade tillverkas så en 10 årig livscykel är ju fortfarande möjlig även om de släpper en PS4:a 2010. 2010 låter lite väl tidigt, men han säger också at least 2010 så det finns ju lite svängrum. ![]() Postad 04 december 2006 - 19:05 De räknar med väl med samma livscykel som första playstation-maskinen hade, runt 10 år. Den blev avlöst på halva tiden men fortsatte att leva vidare. Playstation 2 kommer att fortsätta sälja bra många år framöver och kommer säkert få en del titlar som nerkonverteras från Wii de närmaste åren. Postad 04 december 2006 - 19:17 Postad 04 december 2006 - 19:21 Postad 04 december 2006 - 19:23 PS4 = quadcell Eller nåt... Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 december 2006 - 19:24. Postad 04 december 2006 - 19:25
Instämmer. Det är en klar fördel att slippa byta arkitektur mellan varje konsoll ![]() Postad 04 december 2006 - 19:34 ![]() Postad 04 december 2006 - 19:39 Good point! ![]() 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |