Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - LG 42PX5R

1696 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 oktober 2005 - 12:39

cubic
  • cubic
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag har kollat på 5R på Cinema Concept i Stockholm.
Testade både komponent 720P och HDMI 720P + 1080i
DVD-n var en Marantz för runt 20 000 kr, kommer inte
ihåg modellen...

Håller med om att komponent ger ett mjukare intryck
eftersom den är analog. Vad gäller HDMI misstänker jag
eftersom 720P ligger närmare den faktiska upplösningen
på TV:n att det kan vara att föredra.
Men 1080i ger en markant mjukare bild 720P (HDMI).
Tycke och smak avgör som vanligt.

Jag har en Pioneer 868AVi, kommer definitivt köra
HDMI 1080i!

Postad 09 oktober 2005 - 13:09

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1 330 inlägg
  • 0
Hur är det med inbränningar pånyare plasmor? Är det fortfarande känsligt?

Jag skulle nämligen använda tv:n till mycket tv-spel och där kan ju viss bildinformation vara konstant.

Postad 09 oktober 2005 - 13:13

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Jag kommer nog att fortsätta att köra komponent för vanliga filmer och HDMI för animerade filmer (som barnen gillar).

En fundering: Gamers brukar ju föredra analoga skärmar, de tycker att digitala blir alltför sterila.

mvh J

Postad 09 oktober 2005 - 13:20

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Hur är det med inbränningar pånyare plasmor? Är det fortfarande känsligt?

Jag skulle nämligen använda tv:n till mycket tv-spel och där kan ju viss bildinformation vara konstant.

<{POST_SNAPBACK}>

Detta är gängse uppfattningen ang. inbränning:

om man ägnar sig åt vanligt TV-tittande, dvs byter kanal då och då så är inbränningsrisken inget att bry sig om.

Om man däremot tittar på samma kanal jämt och den kanalen har en fast logga som dessutom är ljusstark så finns en risk för inbränning. Observera dock att även CRT hade risk för inbränning. Jag hade en polare på jobbet som hade ett synligt Windows-skrivbord oavsett om monitorn var påslagen eller inte.

Kör du TV-spel med exakt samma bildinfo på delar av skärmen hela tiden så kanske inte plasma är att rekommendera. Men sannolikt varvar du ju med TV och då borde det inte vara några problem. Kopplar du dessutom på orbiter el liknande så minskar du risken ytterligare.

Mvh J

Postad 09 oktober 2005 - 14:28

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Såg PX5:an på digitalhome igår. Blev inte så där jätteövertygad av bilden. Den matades med HDTV men hur vet jag inte. Såg blekt och matt ut, saknades tryck i bilden helt enkel.

//Lorryquai

Postad 09 oktober 2005 - 16:46

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Såg PX5:an på digitalhome igår. Blev inte så där jätteövertygad av bilden. Den matades med HDTV men hur vet jag inte. Såg blekt och matt ut, saknades tryck i bilden helt enkel.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Det var nog inställningarna samt signalen. De brukar köra med en satellitkanal och splitter, blir aldrig speciellt bra. Jag har sett Pioneer, philips, Samsung och LG alla med skräpbild i affärer men så har jag också sett samtliga (möjligtvis alla utom Samsungs HD) med kanonbild. Min erfarenhet är att det inte går att dra några slutsatser av demoex i affärerna. Kombinationen spelare/TV är nog så viktig.

En liten reflektion är t.ex. att om Intelligent eye är PÅ så varierar kontrast/färg etc mellan 50 och 100 beroende på omgivning.

Själv har jag aldrig sett bättre tryck i någon plasma men så äger jag ju en också :-)

J

Postad 09 oktober 2005 - 16:57

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Tvn har kommet til Norge! veldig fornøyd, men jeg har lagt merke til hikkingnen på visse kanaler. Logoen og texten hikker vært sekund på nrk2,tv2,svt1,svt2,tv4,discovery og anaimal planet. Det er ikke orbitor, for den er slått av. noen som har samme problemet? Går det an å slå av?

Ellers veldig veldig bra TV!:o

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm det stämmer, även om jag stängde av Orbiter så flyttas bilden självmant???

Konstigt!!!

Postad 09 oktober 2005 - 17:13

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ja, snodige greier. Det kan ikke være noe feil på tven, for det er jo bare visste kanaler. Luerer på om det kan ha noe med signalstyrke på de ulike kanalene. Bilder som er statiske tikker mot venstre hvert sekund kun på noen kanaler.. (tekst og logo)

hmmm...litt irriternende.

Postad 09 oktober 2005 - 17:27

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Har uppdaterat mitt galleri med någorlunda bättre bilder, lägger med några bilder till här i tråden också.

Bifogad fil  DSC03801.JPG   1,71MB   195 Antal nerladdningarBifogad fil  DSC03777.JPG   1,75MB   142 Antal nerladdningarBifogad fil  DSC03809.JPG   1,71MB   96 Antal nerladdningarchment]Bifogad fil  DSC03807.JPG   1,82MB   115 Antal nerladdningar

Postad 09 oktober 2005 - 17:37

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Ja, snodige greier. Det kan ikke være noe feil på tven, for det er jo bare visste kanaler. Luerer på om det kan ha noe med signalstyrke på de ulike kanalene. Bilder som er statiske tikker mot venstre hvert sekund kun på noen kanaler.. (tekst og logo)

hmmm...litt irriternende.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är konstigt väldigt konstigt att dem rör sig till vänster trots att man inte har inbränningsskydd på :o :huh:

Postad 09 oktober 2005 - 19:07

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Hnn,

Vad har du för kamera, jag tittade på dina bilder och dessa ser mycket bra ut, inte grötiga som mina gör.

Postad 09 oktober 2005 - 19:13

Unregistered8bb2ec52
  • Unregistered8bb2ec52
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Hnn,

Vad har du för kamera, jag tittade på dina bilder och dessa ser mycket bra ut, inte grötiga som mina gör.

<{POST_SNAPBACK}>

Om du menar bilderna i inlägget tidigare på baksidan och schemat, så är de inte mina, utan hämtade från en grekisk recension på nätet.

Om du menar mina två bilder i galleriet så är de tagna med en simpel Canon Powershot S30.

Hans

Postad 09 oktober 2005 - 19:33

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Hnn,

<{POST_SNAPBACK}>

Om du menar bilderna i inlägget tidigare på baksidan och schemat, så är de inte mina, utan hämtade från en grekisk recension på nätet.

Om du menar mina två bilder i galleriet så är de tagna med en simpel Canon Powershot S30.

Hans

<{POST_SNAPBACK}>

Tack, jag menade dina 2 galleribilder, mna är gryniga i jämnförelse.

Postad 09 oktober 2005 - 19:34

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna vilja veta hur många centimeter hög denna plasman är? Hittar ingen info om mått på den.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror den är 71 cm hög med Stativet!!

Postad 09 oktober 2005 - 20:27

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Tvn har kommet til Norge! veldig fornøyd, men jeg har lagt merke til hikkingnen på visse kanaler. Logoen og texten hikker vært sekund på nrk2,tv2,svt1,svt2,tv4,discovery og anaimal planet. Det er ikke orbitor, for den er slått av. noen som har samme problemet? Går det an å slå av?

Ellers veldig veldig bra TV!:o

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm det stämmer, även om jag stängde av Orbiter så flyttas bilden självmant???

Konstigt!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppar bilden i alla format? Eller är det bara i Spectacle och helskärm? Och framför allt, är det från box du tar signalen? Kanske är det i så fall inte TV:n utan boxen?

J

Mvh J

Redigerat av joreimer, 09 oktober 2005 - 21:10.

Postad 09 oktober 2005 - 22:14

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Hoppar bilden i alla format? Eller är det bara i Spectacle och helskärm? Och framför allt, är det från box du tar signalen? Kanske är det i så fall inte TV:n utan boxen?

För min del är det utan box, jag kör analogt, jag har bilden inställt på 16:9, tror det är default.

Loggan & Textremsan rör sig i sidleds till vänster varje sekund på Z-TV, TV3, TV8, Nature, Fox news. På SVT1, SVT2, Dansk 1 & 2, Kanal5, Discovery, MTV samt TV4 så rör sig inte bilden alls, ibland kan den hoppa ett snäpp antingen till höger eller vänster, men det kan ju bero på att jag har Orbiter aktiverat.

Postad 09 oktober 2005 - 22:23

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jepp! kjører analogt signal. kabeltv. hikker kun til venstre 1 pixel for så å sige tilbake til utgangpunktet. deretter gentar det hele seg. ser det kun når du ser på logoen eller teksten, eller at hele bildet er statisk.
litt plagsomt. skal ringe LG i morgen.....merkelig at det bare er på noen kanaler.

Postad 09 oktober 2005 - 22:30

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Jepp! kjører analogt signal. kabeltv. hikker kun til venstre 1 pixel for så  å sige tilbake til utgangpunktet. deretter gentar det hele seg. ser det kun når du ser på logoen eller teksten, eller at hele bildet er statisk.
litt plagsomt. skal ringe LG i morgen.....merkelig at det bare er på noen kanaler.

<{POST_SNAPBACK}>

Håll oss informerade!!

Tror det är någon sorts av inbränningskydd, för det är loggan + subtittles som man ser rör sig, själva bilden verkar vara stilla.

Ju mer jag ser på denna plasma detso mindre vill jag göra andra saker såsom, äta, toabesök, umgås med familj & vänner. Speciellt när man kollar på dvd via hdmi, jag vill bara se filmen om och om igen. LG borde ju ha varnat om detta innan man köpte tv;n ju :o

Postad 09 oktober 2005 - 23:07

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Låter mer som instabil insignal tycker jag. Byt till bättre kablar, kolla antennen (om ni har sådan), prova också att fininställa bilden. Något inbränningsskydd är det inte, jag har prick stilla bild på de kanaler ni nämner. Att LG skulle ha något inbränningsskydd som inte finns nämnt eller inte går att stänga av är inte heller särskilt troligt. Det kan ju faktiskt också vara insignalen som är dålig men att det inte beror på kablar etc utan på sändaren (om ni bor i flerbostadshus kan det mycket väl vara antennförstärkaren). Som sagt, det finns många orsaker till det ni nämner, men en sak verkar ju inte troligt -- att det skulle vara TV:n. Ni har ju stilla bild på en del kanaler som sagt.

J

PS. Om det bara är logorna som rör sig så kanske det är kanalerna som har plasma-anpassat sig :o :huh:

Redigerat av joreimer, 09 oktober 2005 - 23:11.

Postad 10 oktober 2005 - 06:31

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Låter mer som instabil insignal tycker jag. Byt till bättre kablar, kolla antennen (om ni har sådan), prova också att fininställa bilden. Något inbränningsskydd är det inte, jag har prick stilla bild på de kanaler ni nämner.  Att LG skulle ha något inbränningsskydd som inte finns nämnt eller inte går att stänga av är inte heller särskilt troligt. Det kan ju faktiskt också vara insignalen som är dålig men att det inte beror på kablar etc utan på sändaren (om ni bor i flerbostadshus kan det mycket väl vara antennförstärkaren). Som sagt, det finns många orsaker till det ni nämner, men en sak verkar ju inte troligt -- att det skulle vara TV:n. Ni har ju stilla bild på en del kanaler som sagt.

J

PS. Om det bara är logorna som rör sig så kanske det är kanalerna som har plasma-anpassat sig  :o  :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har skaffat mig bra antenn kablar, s.k 100 Hz kabel, den går från splittern i väggen direkt till plasman. Jag ska ring lg idag också och höra vad dem säger.

Postad 10 oktober 2005 - 07:17

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Kom på en grej:

Om du har någon gammal video eller annan utrustning (DVD-inspelare, HD-inspelare mm) som har egen tuner, låt den utrustningen "tuna" in en av de problemfyllda kanalerna och kör sedan den till TV:n.

Om du fortfarande har hackig bild så är det ju med största sannolikhet insignalen det är fel på.

Kanske är värt att prova?

Mvh J

Postad 10 oktober 2005 - 07:50

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Kom på en grej:

Om du har någon gammal video eller annan utrustning (DVD-inspelare, HD-inspelare mm) som har egen tuner, låt den utrustningen "tuna" in en av de problemfyllda kanalerna och kör sedan den till TV:n.

Om du fortfarande har hackig bild så är det ju med största sannolikhet insignalen det är fel på.

Kanske är värt att prova?

Mvh J

<{POST_SNAPBACK}>

Bra idé, jag har en video som jag kan pröva det med, ska testa när jag kommer hem ikväll.

Postad 10 oktober 2005 - 08:46

Unregistered8a0675b4
  • Unregistered8a0675b4
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nya rön angående ingångar:

Jag har nu testat (med min Samsung HD-850):

- komponent
- HDMI

och kommit fram till att komponent ger bättre bild!

Med HDMI blir gråskalorna taskiga, en klar "bit-effekt" kan skönjas. Detta syns inte när man kör färgglada och animerade filmer som t.ex. Hitta Nemo men när jag satte i Rånarna blev det markant! Rånarna har ju nästan bara gråskalor...

Med komponent blev bilden lika bra men "bit-effekten" försvann nästan helt.

Kan någon annan testa detta också?

Kanske beror på min DVD?

Hälsn J

<{POST_SNAPBACK}>

Hej LG fans!

Själv har jag lillebror px4rv men tycker den här frågan är värd att lyfta upp. Tror att dom har samma bildbehandling.
Testet av px4rv i hemmabiotidningen nr 7 avslutas så här "köp inte LG42px4rv promt för att du väntar dig bättre bild via HDMI" Man säger även att Tv;ns faroudja DCDi kretsar är välanvända. Funderar på att skaffa en BBK 971 utan HDMI för 1000 spänn, någon som kör så?

Alltså fler utlåtanden om LG;n HDMI jämfört med komponet.

Postad 10 oktober 2005 - 08:50

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Hej LG fans!

Själv har jag lillebror px4rv men tycker den här frågan är värd att lyfta upp. Tror att dom har samma bildbehandling.
Testet av px4rv i hemmabiotidningen nr 7 avslutas så här "köp inte LG42px4rv promt för att du väntar dig bättre bild via HDMI" Man säger även att Tv;ns faroudja DCDi kretsar är välanvända. Funderar på att skaffa en BBK 971 utan HDMI för 1000 spänn, någon som kör så?

Hade dem ett stort test av plasma i den tidningen?? Vem vann i så fall, vilken plats kom respektive plasma på??

Kan ju säga att jag har klockren bild på HDMI via min Philips DVP 9000S

Postad 10 oktober 2005 - 09:08

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
En liten uppdatering, jag pratade med Joakim på lg som för övrigt är mycket kunnig, anledningen till att loggan och textremsan flyttar sig är att det tydligen är svag insginal, dessa kanaler har med andra ord väldigt svag signal, så Joremeir du hade helt rätt, det är taskig signal från Kabelnätet. Jag stör mig inte på detta, utan tvärtom inbräning av logga kan ju omöjligen hända nu lol

Postad 10 oktober 2005 - 09:40

danbys
  • danbys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
HNN & Danhill,

på alla era bilder (har även sett andra bilder från andra ägare av denna tv) så är reflexerna av omgivningen oehört synliga. Har kommenterat detta tidigare. Ni säger att så inte är fallet, men bilderna säger något annat. Kan tänka mig att den inte reflekterar så mycket på kvällen.

Redigerat av danbys, 10 oktober 2005 - 09:41.

Postad 10 oktober 2005 - 09:44

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Nej, det är mest på dagen när solen står på, då blir det mycket ljus in i rummet har fönster från 2 håll i vardagsrummet!!

Postad 10 oktober 2005 - 09:51

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Puh! :o håper du har rett:) Det er ikke bare teksten og logoen som flytter seg. Faktisk hele bildet, men du ser det kun når det er statisk, men ikke når det er bevegelse i bildet. F.eks. på Jeopardy vil du se at hele spørsmål/svar-alternativene beveger seg èn pixel til venstre, for så å sige tilbake.
Bra at det mest sannsynlig skyldes svakt signal:) Fikk ikke kontakt med LG i dag, men skal undersøke for sikkerhetsskyld.

Postad 10 oktober 2005 - 09:52

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Puh! :o håper du har rett:) Det er ikke bare teksten og logoen som flytter seg. Faktisk hele bildet, men du ser det kun når det er statisk, men ikke når det er bevegelse i bildet. F.eks. på Jeopardy vil du se at hele spørsmål/svar-alternativene beveger seg èn pixel til venstre, for så å sige tilbake.
Bra at det mest sannsynlig skyldes svakt signal:) Fikk ikke kontakt med LG i dag, men skal undersøke for sikkerhetsskyld.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var det som Joakim på lg sa till mig, han är rätt kunnig i dessa frågor, tror han är produktchef.

Postad 10 oktober 2005 - 10:05

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det var det som Joakim på lg sa till mig, han är rätt kunnig i dessa frågor, tror han är produktchef.

<{POST_SNAPBACK}>

Høres bra ut Danhill!! :huh:

Postad 10 oktober 2005 - 10:27

Unregistered8a0675b4
  • Unregistered8a0675b4
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hej LG fans!

Hade dem ett stort test av plasma i den tidningen?? Vem vann i så fall, vilken plats kom respektive plasma på??

<{POST_SNAPBACK}>

Det var LG;n som vann. Testet var av lågupplösta plasma. Tycker det var mot dåligt motstånd. Pannasonics 42PA50 var inte med men nämndes som likvärdig rival matad med bra bildmatrial. Annars var LG;n bättre.

Men det är aldrig någon som sagt att det inte är väldigt bra bild på LG;n via HDMI, det man säger är att det är så otroligt bra bild från alla ingångskällor att skillnaden mellan komponent och HDMI inte är så stor.
Det som nu var intresant att höra är att det var någon som t.o.m tyckte att bilden var bättre på hans samsung 850 via komponent än HDMI. Jag tyckte det lät otroligt men samtidigt intresant eftersom jag håller på att spana på dels samsung 850 och en BBK971H som har DVI utgång. Problemet med BBK971H är att vissa upplever att den har ljudsynkproblem i nuvarande firmware när man kör via DVI-HDMI. Det finns en variant av BBK971 utan DVI som då är mycket billigare men fortfarande har fördelarna att ta alla möjliga format och ge bra bild ut via komponet.

Jag skulle spara en bra slant, slippa ljudsynkproblemet om jag köpte den. Det är därför jag gärna hör mer från er som har DVD spelare som har HDMI (eller DVI) och kan jämföra det mot er bild via komponent.

Postad 10 oktober 2005 - 10:43

Fredrik4xxxx
  • Fredrik4xxxx
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hoppande bild!!

Hör att ni verkar ha samma problem som jag råkat ut med min "gamla" 36 tums traditionella Philips TV. För tre år sedan då Comhem gjorde en uppdatering i nätet, började flera av mina kanaler att hoppa i sidled, främst två av Canals+ kanaler samt SVT24 och några andra. Ringde sedan runt till återförsäljaren, Philips och Comhem. Ingen kunde lösa problemet, vilket är jätte irriterande :o :huh: . Det går inte att titta på kanaler som rycker på detta vis. Fick slutligen besked från Comhem att en del Philips apparater har problem med detta. Tydligen är Philips bildbehandlig på något vis inte helt kompatibelt med Comhems sändningar. Det var i alla fall de svar jag fick. Nu har tiden gått och tack o lov har problemet blivit mindre med tiden, utan att något gjorts.

Kan det vara samma problem som ställer till det med LG:n.
/Fredde

Postad 10 oktober 2005 - 11:17

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Hej LG fans!

<{POST_SNAPBACK}>

Det var LG;n som vann. Testet var av lågupplösta plasma. Tycker det var mot dåligt motstånd. Pannasonics 42PA50 var inte med men nämndes som likvärdig rival matad med bra bildmatrial. Annars var LG;n bättre.

Men det är aldrig någon som sagt att det inte är väldigt bra bild på LG;n via HDMI, det man säger är att det är så otroligt bra bild från alla ingångskällor att skillnaden mellan komponent och HDMI inte är så stor.
Det som nu var intresant att höra är att det var någon som t.o.m tyckte att bilden var bättre på hans samsung 850 via komponent än HDMI. Jag tyckte det lät otroligt men samtidigt intresant eftersom jag håller på att spana på dels samsung 850 och en BBK971H som har DVI utgång. Problemet med BBK971H är att vissa upplever att den har ljudsynkproblem i nuvarande firmware när man kör via DVI-HDMI. Det finns en variant av BBK971 utan DVI som då är mycket billigare men fortfarande har fördelarna att ta alla möjliga format och ge bra bild ut via komponet.

Jag skulle spara en bra slant, slippa ljudsynkproblemet om jag köpte den. Det är därför jag gärna hör mer från er som har DVD spelare som har HDMI (eller DVI) och kan jämföra det mot er bild via komponent.

<{POST_SNAPBACK}>

Av dem högupplösta, vilka var det som vann??

Postad 10 oktober 2005 - 11:53

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hoppande bild!!

Hör att ni verkar ha samma problem som jag råkat ut med min "gamla" 36 tums traditionella Philips TV. För tre år sedan då Comhem gjorde en uppdatering i nätet, började flera av mina kanaler att hoppa i sidled, främst två av Canals+ kanaler samt SVT24 och några andra. Ringde sedan runt till återförsäljaren, Philips och Comhem. Ingen kunde lösa problemet, vilket är jätte irriterande :o  :huh: . Det går inte att titta på kanaler som rycker på detta vis. Fick slutligen besked från Comhem att en del Philips apparater har problem med detta. Tydligen är Philips bildbehandlig på något vis inte helt kompatibelt med Comhems sändningar. Det var i alla fall de svar jag fick. Nu har tiden gått och tack o lov har problemet blivit mindre med tiden, utan att något gjorts.

Kan det vara samma problem som ställer till det med LG:n.
/Fredde

<{POST_SNAPBACK}>

Okei! Bra at det egentlig ikke er noe galt med Tven. Men gjelder dette kun analoge siganaler, eller hadde du digitalt? Kan noe gjøres for å forbedre det hele? skifte kabel, antenneforsterker etc?

Postad 10 oktober 2005 - 16:25

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Hej LG fans!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vidhåller att bilden är klockren på HDMI men bättre på Komponent vid filmer med mycket gråskala. Kanske inte lika "ren" men ändå bättre. Och med "bättre" så menar jag bättre färgåtergivning.

Tycker inte det är så konstigt, bara för att signalen är digital så behöver det inte betyda att den är bättre. Som jag sagt tidigare, fråga vilken gamer som helst vilka ingångar de väljer. Ögat är trots allt väldigt analogt och det har ju fungerat bra rätt länge...

MEN, kvaliteten har med spelaren att göra, den är viktigare än utgången. Jag skulle aldrig köpa en spelare bara för att den har HDMI, Komponent kan som jag sagt tidigare t.o.m. i vissa fall bli bättre.

BBK har fått toppresultat i internationella tester så det är nog inget dumt val. utklassade de flesta betydligt dyrare spelarna.

Hälsn J

Redigerat av joreimer, 10 oktober 2005 - 16:27.

Postad 10 oktober 2005 - 16:31

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
BBK 971H-modellen, dvs den MED DVI har fått bäst betyg enligt bifogad länk såg jag:

http://www.hometheat...ch&articles=122

Enligt det testet fick tydligen en Pana liak höga betyg på Komponent som på HDMI. Min Samsung klarade sig dock sämre på komponent än på HDMI. Men i slutänden är det det egna ögat som måste avgöra.

J

Redigerat av joreimer, 10 oktober 2005 - 17:18.

Postad 10 oktober 2005 - 21:08

qutach
  • qutach
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
42PX4R vs. 42PX5R ?

Det verkar enbart skilja ca en tusenlapp mellan dessa modeller.
Vad får man då för denna tusenlapp ??
Är det en TV med ett "mycket" bättre ljudsystem/kvalité , svart ram istället för silver, annan modell av fjärrkontroll(uppgiften osäker), minneskorts läsare, och leveranstid verka skilja ?
4R verkar vara enklare att få tag på än 5R, varför ?

Blir knas på alla uppgifter som man läser hit o dit...

Vad har ni för reflektioner ??

Postad 10 oktober 2005 - 21:11

1UP
  • 1UP
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag tycker att bara desigen är värd tusen kronor mer på PX5

Resten är ren bonus... :blink: ;)

Redigerat av 1UP, 10 oktober 2005 - 21:12.

Postad 10 oktober 2005 - 21:57

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Det är väldigt bra ljud i denna, designen föll mig inte i smaken först, men när jag såg den live, då blev jag såld direkt.

Postad 10 oktober 2005 - 22:15

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Resten är ren bonus... :blink:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis till inköpet Johan L !!!! Nice nice tv.
Hoppas du är nöjd.

MVH Christian L

Postad 10 oktober 2005 - 22:36

qutach
  • qutach
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det är väldigt bra ljud i denna, designen föll mig inte i smaken först, men när jag såg den live, då blev jag såld direkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Men är det stor skillnad mellan ljudet på x4R och x5R ??

Postad 11 oktober 2005 - 04:30

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Är det någon som har förslag på ett skapligt grafikkort man kan mata tv'n med.
Vilken ut/ingång använder man? Skulle helst vilja ha ett kort som stöder att ha både plasman och min monitor på samtidigt. Tacksam för förslag....

Postad 11 oktober 2005 - 06:36

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Men är det stor skillnad mellan ljudet på x4R och x5R ??

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte hört på 4R.

Postad 11 oktober 2005 - 11:21

Unregistered79bc8481
  • Unregistered79bc8481
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Denna finns nu för 23495:- + frakt från MegaStyle

http://www.megastyle...d=32762&catid=1

Jag går själv i köptankar och nu börjar priset kännas rätt också :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Borde vi inte kunna addera den leverantören på prisjakts sökningen? Jag ser att dom hade ett överlägset pris även på LG RZ-42LP1R.

Nån som handlat från denna leverantör tidigare och känner till den? Kan man lita på dom med mera? Tycker att priserna var lite "väl bra" på vissa produkter.

Postad 11 oktober 2005 - 11:36

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Eftersom Megastyles pris är en bra bit under det som andra leverantörer själva köper in den för så känns det inte så trovärdigt!

Postad 11 oktober 2005 - 11:48

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Det är några som handlat från Megastyle tidigare och har gett följande omdöme: Megastyle

Postad 11 oktober 2005 - 12:05

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Jag kan säga att dem exen som fyndbörsen hade inte var importerade, dessa var svenska s.k, svensk intruktionsbok m.m

Postad 11 oktober 2005 - 16:41

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Är det någon som har förslag på ett skapligt grafikkort man kan mata tv'n med.
Vilken ut/ingång använder man? Skulle helst vilja ha ett kort som stöder att ha både plasman och min monitor på  samtidigt. Tacksam för förslag....

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med ett gammalt grafikkort med DVI och VGA utgångar, funkar perfekt. Se som sagt bara till att det finns två utgångar, en DVI (gärna både analog och digital) och en VGA, alternativt två DVI (om din ordinarie monitor klarar det).

Finns billiga grafikkort med två utgångar, och de flesta dyra har det. Vilket du väljer beror på vilka övriga krav du har på prestanda. (?).

Jag måste mjukvaruväxla mellan de två monitorerna (ett musklick) om jag vill köra film. Vet inte om det är så på nyare kort.

Hälsn J

Postad 11 oktober 2005 - 17:13

Grodman
  • Grodman
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hmm

Då var plasman beställd.
LG sverige får in 250st vecka 44.
Sen kommer det en laddning till i mitten av november, ingen vet hur många.
Det är bara några få länder i europa som får denna plasman och Sverige är givetvis det land som får minst antal.
Men man får väl hålla tummarna att man får den innan jul.

Postad 11 oktober 2005 - 17:25

1UP
  • 1UP
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Tjenare Doktorn!

Jag är nöjd! Enda problemet är att jag vill skaffa ny DVD-spelare och nya högtalare. MicroPod fick tydligen bra betyg i nåt test nyligen. Skulle passa bra ihop med TVn...

Enda nackdelen med denna tv... att man kommer på en massa nya saker man "behöver" :(

Resten är ren bonus... :)  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis till inköpet Johan L !!!! Nice nice tv.
Hoppas du är nöjd.

MVH Christian L

<{POST_SNAPBACK}>

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.