Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp LC32/37-GA8E/GD8E, GA9E/GD9E

652 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 september 2006 - 13:37

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Har precis bytt TV (och åkt tebax till jobbet så jag kan inte testa) ... Men är det nån mer än jag som upplever Sharp's GA9E som väldigt slö när man tittar på en HDMI källa i 720p ?

Edit:
Med slö menar jag att om man trycker MENU på fjärren för Sharpen och navigerar menyerna där så tar det ofta tid för ett knapptryck att registrera.

<{POST_SNAPBACK}>

Nope, använder bägge HDMI-ingångarna och anser inte att den blir segare än vad den redan är, fast det är främst i kanalbyten som det tar lång tid, upplever inte menyerna speciellt tröga, oavsett källa.

Postad 11 september 2006 - 14:20

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Har precis bytt TV (och åkt tebax till jobbet så jag kan inte testa) ... Men är det nån mer än jag som upplever Sharp's GA9E som väldigt slö när man tittar på en HDMI källa i 720p ?

Edit:
Med slö menar jag att om man trycker MENU på fjärren för Sharpen och navigerar menyerna där så tar det ofta tid för ett knapptryck att registrera.

<{POST_SNAPBACK}>

Nope, använder bägge HDMI-ingångarna och anser inte att den blir segare än vad den redan är, fast det är främst i kanalbyten som det tar lång tid, upplever inte menyerna speciellt tröga, oavsett källa.

Aj aj, låter inte bra det här... för min del. Då kanske även den nya sharpen är kass :D Hann inte köra den längre än kanske 30min (för att provocera fram överhettning) medans jag och en kollega från jobb åt lunch i närheten.

Det märkliga är att så fort som det inte är bild (väljer den HDMI ingång utan anslutning) eller man kör Komponent så är menyn snabb och reaktiv. Endast när jag har bild från HDMI så får jag detta problem :P

Gah! Vill hem och testa NUUUU :)

Postad 11 september 2006 - 14:55

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Jag skall prova lite när jag kommer hem, om det är så på min, att menyerna är tröga när det är bild, jämfört med komponent eller så...återkommer.

Postad 11 september 2006 - 21:00

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Två positiva saker att rapporter för kvällen:

1. Min nya GA9E verkar funka mkt bra, inget vitt flimmer längre :)
2. Felet med slöa menyer berodde på nån skum inställning i min DVD spelare (Panasonic S97)

Gissningsvis så var det inställningen att konvertera allt till 60Hz som förvirrade LCDn... Utan denna inställning så är menyerna snabba vid HDMI användning.

Precis avslutat en två timmars DOA4 session ... Grymt skön skärm att spela på :D Ser fram emot att se lite Midsomer Murders imorgon :P

Postad 14 september 2006 - 18:02

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Halloj Tevenördar,

Till slut, efter en hel del vånda, så står det nu en Sharp LC-32GD8E inne i vardagsrummet! Ni är nog många som sett min signatur i en massa olika trådar rörande LCD-teve på forumet...jag har nog under resans gång haft sammanlagt 15-20 kandidater, men har hela tiden återkommit till Sharp. Har hunit koppla in teven och skruvat litegrann och här är min första intryck.

Ruskigt bra bild på Svt genom den inbyggda DVB-T mottagaren. Hade räknat med bra bild på SVT1,2 och TV4, men den är faktiskt bättre än väntat! Har inget Boxerkort i burken ännu så jag har svårt att avgöra kvalitet på övrigt utbud, men jag kollade lite på Drew Carey (amerikansk sitcom från senare hälften av 90-talet) på 6:an och bilden var faktiskt bättre än väntat där också! Svärtan upplever jag som bra, men har sett ett fåtal mörka områden som haft en tendens att smeta ihop...dvs svårt med detaljerna i riktigt mörka områden. Förmodligen går det att skruva bort...jag får återkomma om det. Ska bli kul att koppla den med HDMI till en DVD med uppskalning..

Ljudet är helt ok...absolut jämförbart med den Samsung CRT som vi också har hemma. Upplever det faktiskt som lite bättre på Sharpen.

Menyerna är något blaffiga, men lätta att navigera. Som väntat...

DVB-T mottagaren verkar klara halvdana signaler bra. Jag har en Digiality DA5000 kopplat till som står i fönstret inomhus och det var inga problem att hitta allt som fanns ute i etern. EPG'n verkar funka bra, men jag har inte hunnit kolla ordentligt på den ännu.

Det sammanlagda intrycket är mycket bra! Kanske lite över vad jag förväntat mig, men jag får återkomma med ett slutomdöme när jag haft teven ett tag!

Svarar gärna på frågor om ni undrar nåt! Kanske kan ta nån bild också...med min sunkiga 2 Mpixel kamera. :o

//P

Postad 14 september 2006 - 20:14

Marcus F
  • Marcus F
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Tjena!
Nu har det också införskaffats Canal Digital-abbonemang med CmoreHD. Väntar på installatören fortfarande, återkommer med intryck...

Postad 14 september 2006 - 21:07

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
EDID från Sharp 37GD9E:

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Postad 14 september 2006 - 22:09

SaJe
  • SaJe
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jeg troede, du havde returneret skærmen igen?

Det gjorde jeg selv i sidste uge.
Der var tydelige pixelfejl på de 2 stk. 37GD9E, jeg har haft hjemme.

Redigerat av SaJe, 14 september 2006 - 22:13.

Postad 15 september 2006 - 00:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

jag vet att denna fråga ställts tidigare men ingen verkar ha svarat. Klarar även GA8E ta emot 1080i signaler? låter lite skumt om den inte skulle klara.. vore väldigt schysst om nån med xbox360 eller liknande kunde ta o testa.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör min 360 i 1080i tycker det funkar kanon! Har testat 720p och tycker inte jag märker någon skillnad! Tycker över huvudtaget att det är en mycket bra och prisvärd lcd!

Postad 15 september 2006 - 07:43

Charlatan
  • Charlatan
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

jag vet att denna fråga ställts tidigare men ingen verkar ha svarat. Klarar även GA8E ta emot 1080i signaler? låter lite skumt om den inte skulle klara.. vore väldigt schysst om nån med xbox360 eller liknande kunde ta o testa.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör min 360 i 1080i tycker det funkar kanon! Har testat 720p och tycker inte jag märker någon skillnad! Tycker över huvudtaget att det är en mycket bra och prisvärd lcd!

<{POST_SNAPBACK}>

Tack :o

Låter bra det där.

Någon som vet om BV8E är identisk med GA8E förutom på färgen då dvs?
På HembioConsults hemsida presenteras den på exakt samma sätt och de tipsade tom om den när jag frågade när GA8E kommer in i lager igen. Konstigt nog finns inte en enda tråd, galleribild, omdöme eller något om just BV8E versionen.

Postad 15 september 2006 - 09:57

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Ser att LC-37GD9E nu sjunkit till 14995:-
...måste väl vara ett klipp?
Fast samtidigt går man ju och suktar efter nå'n av de nya Full-HD-modellerna som dyker upp snart.
(Sharp XD1 och LG LB2)

HS

Postad 18 september 2006 - 19:29

gecko_gônnerske
  • gecko_gônnerske
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tack :P

Låter bra det där.

På HembioConsults hemsida presenteras den på exakt samma sätt och de tipsade tom om den när jag frågade när GA8E kommer in i lager igen. Konstigt nog finns inte en enda tråd, galleribild, omdöme eller något om just BV8E versionen.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej! Jag var också lite förvånad över att det inte finns ngn tråd/omdöme om dessa modeller BV8E/BT8E.. var inne på hifi-klubben i GBG och deras svar var att den mörkare modellen kommer senare...

Beställde en BT8E, och har nu äntligen fått den, till den medföljer samma manual som för GD8E så jag förmodar att det enda som skiljer är färgen... detsamma gäller nog BV8E/GA8E

Måste säga att jag är grymt nöjd med denna tv men har inte vågat mig in i service menyn än...
Ska lägga upp lite bilder så snart jag får hem digitalkameran.....

Postad 18 september 2006 - 19:50

Charlatan
  • Charlatan
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tack :P

Låter bra det där.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej! Jag var också lite förvånad över att det inte finns ngn tråd/omdöme om dessa modeller BV8E/BT8E.. var inne på hifi-klubben i GBG och deras svar var att den mörkare modellen kommer senare...

Beställde en BT8E, och har nu äntligen fått den, till den medföljer samma manual som för GD8E så jag förmodar att det enda som skiljer är färgen... detsamma gäller nog BV8E/GA8E

Måste säga att jag är grymt nöjd med denna tv men har inte vågat mig in i service menyn än...
Ska lägga upp lite bilder så snart jag får hem digitalkameran.....

<{POST_SNAPBACK}>

aha okej.. så BT är en BV med inbyggd digitalbox?
det som är så konstigt med just BV är ju att den inte är dyrare eller nåt heller.. men ändå verkar den va helt okänd.. sen är ju desigenen lite annorlunda men jag tycker personligen inte den ser varken snyggare eller fulare ut.

Postad 18 september 2006 - 20:34

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Vad ger det där TrueD som finns på 9-modellerna?

<{POST_SNAPBACK}>

och här comer ett exp på TrueD

Postad 19 september 2006 - 07:48

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Vad ger det där TrueD som finns på 9-modellerna?

<{POST_SNAPBACK}>

och här comer ett exp på TrueD

<{POST_SNAPBACK}>

Hihi... vilken underbar och informativ demonstration av TruD, jag är såld! :)

Seriously though: Ingen som kollat de-interlacingen med Sharpen än??? Jag har tittat lite på Gladiator (örnkapitlet 12) över PCn, men jag har PC-DVD, så jag kör software-deinterlacing (har testat massa olika program nu och decoders, PureVideo fr Nvidia är riktigt bra än så länge). Ska se om jag kan testa att stänga av deinterlacing helt och hållet (inte så lätt som jag trodde), men vet inte om det är värt det då jag är osäker på om TVn deinterlacar över VGA-ingången?

Redigerat av lillegorenje, 19 september 2006 - 07:50.

Postad 19 september 2006 - 08:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
lillegorenje>> näe det funkar inte att testa tv:ns deintelraceing via vga.

vänta för övrigt med att bli såld på trud tills de sett det på riktigt (iofs, du kanske var ironisk? :) )

Postad 19 september 2006 - 08:05

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
TruD är helt värdelös om man endast kör HDMI och Komponent ... Funkar bara på TV mottagningen som jag fattat det. Kunde sparat pengar där om jag vetat det innan :)

Postad 19 september 2006 - 08:22

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
"TruD är helt värdelös om man endast kör HDMI och Komponent ... Funkar bara på TV mottagningen... "

Är det din egen erfarenhet eller nå't du läst dig till?
Har du i så fall en källa?

Det rycker något lite i beställfingret - OlaRing säljer LC-37GD9E för 14995:- och LC-37GA9E för 14200:-. :)

HS

Redigerat av Unregistereda8f82565, 19 september 2006 - 08:22.

Postad 19 september 2006 - 09:09

Unregistered4629f1b6
  • Unregistered4629f1b6
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Är foten på dom här Sharp:arna vridbar?

Postad 19 september 2006 - 09:36

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Är foten på dom här Sharp:arna vridbar?

<{POST_SNAPBACK}>

Nope!

//P

Postad 19 september 2006 - 09:45

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

"TruD är helt värdelös om man endast kör HDMI och Komponent ... Funkar bara på TV mottagningen... "

Är det din egen erfarenhet eller nå't du läst dig till?
Har du i så fall en källa?

Jag vill minnas att min GD9A gråar ut truD vid HDMI och Komponent, kan kolla ikväll när jag kommit hem.

Postad 19 september 2006 - 09:48

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Tänkte bara ge mina "five cents" vad gäller truD.

Jag har en 32" GD8E och har alltså INTE truD och jag kan ärligt säga att jag inte saknat det en minut! Jag kollade in den lilla reklamsnutten för truD som det länkas till högre upp i tråden, men den ryckighet som tydligen ska finnas (enligt reklamen) om man inte har truD finns iaf inte på min teve. Satt och kollade på hockeykväll på den inbyggda DTV'n igår kväll och det flöt riktigt, riktigt bra! Ingen tendens till ryckighet eller eftersläp!

Som sagt...jag har inte truD och kan kanske inte göra en helgjuten bedömning utan att haft möjlighet att jämföra båda alternativen, men jag är iaf nöjd utan truD!

//P

Postad 21 september 2006 - 21:25

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Jag bara måste skriva ett par rader!!! Har haft min LC32GD8E i en vecka nu och är på det stora hela nöjd. Eftersom det är en LCD så har den givetvis en del brister som den tekniken dras med, men personligen anser jag att den presterar väldigt bra med rätt signaler. Har precis kollat färdigt på dokumentären om expeditionen till Saturnus måne, Titan, på SVT1 via den inbyggda digitalmottagaren. Bilden var otroligt bra, ruggigt bra rent ut sagt. För er som såg dokumentären kan jag meddela att de flygbilder som visades av radioteleskopet i Kalifornien (efter kanske drygt halva filmen), är de bästa bilder jag sett på en teve som inte kommit från en DVD!!! God damn...rent ut sagt!

Visst, man har en tendens att höja "egna" inköp till skyarna och förmodligen är jag partisk, men jag försöker verkligen vara objektiv i mitt omdöme och bilden var verkligen det bästa jag sett nertaget via en "vanlig" antenn!

//P

Postad 23 september 2006 - 18:15

Marcus F
  • Marcus F
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Hallå allihop!
Jag lovade ju er lite feedback på bilden med Canal Digitals HD-box, och efter 2 dagars tittande så är jag så in i h*lvete imponerad av vad denna TV presterar med bra signal. Bilden är helt otrolig helt enkelt. När jag sett en film på CmoreHD så trodde jag att det skulle bli pest att titta på en vanlig kanal igen, men nej. Bilden är även där mycket bättre än med Boxer och Scart-RGB.
Allt är bättre; färger, skärpa och detaljer. Inte i närheten av HD men mycket bra. Sharpen är alltså ganska kräsen med vad den får för signal.

OK, detta beror säkert till viss del på Canal Digitals generella bildkvalité, men jag har sett andra TV-apparater matade med samma signal från samma box och Sharpen krossar en stor del av dessa. Den som jag har sett som är i samma liga (undantaget plasmor) är Sonys V2000.

Men... Allt är inte frid och fröjd med den tyvärr. När man får en 4:3 signal från boxen via HDMI så kan man inte dra ut den över hela skärmen! Helt knäppt. Det verkar som att Sharps programmerare/ingenjörer förutsätter att man får 16:9 signal via HDMI. Men det får gå, bilden blir ju å andra sidan förvrängd när man drar ut den.
Har nån frågor ang. detta ska jag försöka kolla så fort som möjligt.

Redigerat av Marcus F, 23 september 2006 - 18:20.

Postad 26 september 2006 - 09:19

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Halloj,

Äger sedan ca 2 veckor tillbaka en LC32GD8E och är väldigt nöjd med den...det framgår säkert av mina tidigare postar! :)

Nåväl...är det nån mer än jag som varit med om att teven hängt sig? Vid ett par tillfällen när jag varit inne i nån meny och pillat så har teven "tvärhängt" med grafisk smörja på skärmen. Lösningen på detta är att rycka strömkabeln...att trycka på powerknappen funkar inte. Vid de tillfällen detta inträffat så har jag nog varit lite "snabb" vid knapptryckningarna, men det borde ju inte medföra att teven hänger sig. Nån som känner igen fenomenet?

//P

Postad 26 september 2006 - 09:59

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Lustigt att du nämner det idag. Igår satt jag och såg på xboxen när jag fick för mig att öka volymen på centerkanalen. Min yamaha avbröt då komponentfeeden och skickade sin OSD till Sharpen (37GD9A) och jag ändrade inställningarna. När jag sen gick tillbaka till xboxen (ie, stängde OSD menyn) så flippade TVn ut. Visade ingen bild längre och TVns egen OSD visades en bit ner på skärmen och två ggr dessutom.

Gick inte att byta till någon annan input när detta hade hänt. Man fick bara OSDn för en nanosekund och sen försvann den igen. Fick tillsist rycka kabeln för att det skulle lösa sig.

Tack och lov så mekkar jag inte mycket med min förstärkares inställningar numera, men det är bittert att en så pass dyr maskin skall flippa ut när komponentsignalen byts ut utan förvarning.

Postad 26 september 2006 - 10:23

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0
Hej

Tänkte bara meddela att nu har Sharp kontaktat mig angånde mina mail (första mailet skickades den 7 september). Det verkar rulla igång så sakterliga. Killen som ringde fick lite ytterliggare information. han hade pratat med fabriken i Spanien och dom hade inte hört talas om det. Han skulle ta upp det med dom på plats i denna veckan.

/Bäckman

Redigerat av Stefan Bäckman, 26 september 2006 - 10:24.

Postad 26 september 2006 - 10:31

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Hej

Tänkte bara meddela att nu har Sharp kontaktat mig angånde mina mail (första mailet skickades den 7 september). Det verkar rulla igång så sakterliga. Killen som ringde fick lite ytterliggare information. han hade pratat med fabriken i Spanien och dom hade inte hört talas om det. Han skulle ta upp det med dom på plats i denna veckan.

/Bäckman

<{POST_SNAPBACK}>

Härligt... hoppas på det bästa. Hoppas de fixar nedskalningen till 767 linjer på ngt sätt, stör mig på dem mer och mer, går ju inte att läsa vad som står på liten text om man inte går fram nära skärmen :) Sharpen är fin, men kan bli finare :(

Postad 26 september 2006 - 12:12

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Hej

/Bäckman

<{POST_SNAPBACK}>

Härligt... hoppas på det bästa. Hoppas de fixar nedskalningen till 767 linjer på ngt sätt, stör mig på dem mer och mer, går ju inte att läsa vad som står på liten text om man inte går fram nära skärmen :) Sharpen är fin, men kan bli finare :(

<{POST_SNAPBACK}>

"The Sharp is not sharp enough" skulle man kunna säga :ph34r:

Postad 26 september 2006 - 12:33

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
god :)

Postad 26 september 2006 - 19:29

Dancer
  • Dancer
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som har GA9E, blir det svarta fält under och över bilden när ni kollar på dvd?

Tack!

Postad 26 september 2006 - 19:40

Marcus F
  • Marcus F
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Tejna Dancer!
Det beror på hur filmen är inspelad.
Så här: Är filmen inspelad (eller lagrad på dvd-skivan) i 16:9 så blir det inga fält. Men, om den däremot är inspelad i 2.35:1 (det format som används på bio) så blir det svarta fält ovan och under bilden.
Hoppas det hjälpte dig.

Postad 26 september 2006 - 22:15

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Sen kan det också bero på din DVD spelare, om du har ställt in den på att din skärm är 4:3 så kommer den automagiskt slänga på svarta sorgkanter på widescreen material eftersom det annars skulle se fel ut på 4:3

Postad 27 september 2006 - 00:08

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Nån som har koll på vad det är för skillnad på de modeller som har ett*S* i slutet på produktnamnet? har själv en GD8ES, såg att de slålde en GD8E på Netonnet för 1000:- mindre.

Postad 27 september 2006 - 09:46

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Nån som har koll på vad det är för skillnad på de modeller som har ett*S* i slutet på produktnamnet? har själv en GD8ES, såg att de slålde en GD8E på Netonnet för 1000:- mindre.

<{POST_SNAPBACK}>

Netonnet har inte GD8E i sitt sortiment...varken med eller utan S i slutet. :blink:

Har dock sett samma "S" på en del ställen, men jag vet inte vad det betyder...förmodligen inget.

//P

Postad 27 september 2006 - 11:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Netonnet har inte GD8E i sitt sortiment...varken med eller utan S i slutet. :)

Har dock sett samma "S" på en del ställen, men jag vet inte vad det betyder...förmodligen inget.

//P

<{POST_SNAPBACK}>

sorry, GA8E skulle det vara.....
Kloackan var mycket och ögonen trötta :)

Postad 27 september 2006 - 15:51

Dancer
  • Dancer
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tackar för svaren, Marcus F och MrWorf

Postad 27 september 2006 - 20:32

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Har idag satt i en Viaccess CA-modul med ett Boxerkort i min LC32GD8E. Mina intryck:

SVT1, SVT2 och SVT24 har som jag skrivit tidigare bländande bildkvalitet! Övriga kanaler varierar lite beroende på vad som sänds, men generellt är bilden bra även på dessa kanaler. Tom 3:an och 5:an som ofta får mycket kritik för bilden, har bättre bild än väntat. Jag ska dock tillägga att jag inte drar ut 4:3 sändningar över hela skärmen...då förlorar bilden för mycket i kvalitet. Har sett lite tendenser till dåligt färgdjup på vissa sändningar, men jag är ganska säker på att det inte är teven som är boven i dramat utan kvaliteten på sändningarna som orsakar det. På SVT, dvs kanaler med bra sändningar, så är det väldigt bra färger och nyanskillnader, som t ex blått till mörkblått, är mjuka och snygga utan tydliga gränser.

Att möblera om i kanallistan gav mig en hel del huvudbry. För att få teven att ta mina ändringar så fick jag gå in i DTV-menyn och ändra plats på en kanal i taget. Om jag försökte ändra flera kanaler innan jag gick ur menyn så sparades bara den första kanalen som ändrades. Tror jag har gjort rätt så jag bedömmer detta som en bugg. Kanalbyten är tyvärr ganska sega. Vissa kanaler går snabbare att byta till...andra tar betydligt längre tid. Har som tur är haft en Sagem ITD62 i ett år så jag är redan van vid sega kanalbyten...haha! Jag stör mig inte så värst mycket...

EPG'n verkar inte vara nån höjdare. De få gånger jag använt den har jag upplevt den som väldigt råddig, men det kanske är en vanesak. Däremot tycker jag att texttv funkar väldigt bra! Laddar snabbt och har tillräckligt stort minne för att man ska slippa sitta och vänta i onödan.

Återkommer med mer intryck när jag kopplat in en DVD. Måste först bestämma vad jag ska köpa...

//P

Edit: tillägg

Redigerat av peppelito, 27 september 2006 - 20:44.

Postad 28 september 2006 - 16:25

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Föll för frestelsen och köpte en GA9 idag på en lokal affär för 15 500. Jag har inte hunnit kolla så mycket men analog-tv är helt OK och xbox 360 ser mycket bra ut. Återkommer om nån dag med förhoppningsvis lite mer åsikter.

Postad 28 september 2006 - 16:37

maanslongbow64
  • maanslongbow64
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hallå!
Var på Eks radio idag och slog till på en BV8:a. Bra och fin bild, återstår med hemtester sedan... Har en sharp gd7:a idag som skall pensioneras till min bror och jag måste säga att jag gillar sharp. Grym design, speciellt i dödssvart som passar till allt. Om det är någon annan som har 37 BV8:a, dela gärna med er om funderingar och iakttagelser. På söndag går det av stapeln, kan knappt bärga mig.

Postad 28 september 2006 - 17:04

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Var nere på hifiklubben i gbg idag och inhandlade en center. har inte så mycket med seken att göra men jag frågade lite annat när jag ändå var där :)

Han på hifiklubben menade att man skulle koppla sin 360 direkt till hdmi ingången på sharpen, det skulle vara allra bäst. Just nu har jag komponentsladden orginal från microsoft till VGA omvandlarsladden som földe med i Sharpkartongen in i VGA ingången. Han på hifiklubben sa att bilden skulle bli dubbelt så bra med HDMI, försäljningstrick? Tycker bilden är jättebra redan, hur kör ni och vad tror ni är bäst?

Postad 28 september 2006 - 17:20

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Var nere på hifiklubben i gbg idag och inhandlade en center. har inte så mycket med seken att göra men jag frågade lite annat när jag ändå var där :)

Han på hifiklubben menade att man skulle koppla sin 360 direkt till hdmi ingången på sharpen, det skulle vara allra bäst. Just nu har jag komponentsladden orginal från microsoft till VGA omvandlarsladden som földe med i Sharpkartongen in i VGA ingången. Han på hifiklubben sa att bilden skulle bli dubbelt så bra med HDMI, försäljningstrick? Tycker bilden är jättebra redan, hur kör ni och vad tror ni är bäst?

<{POST_SNAPBACK}>

Han snackade i nattmössan! Om jag inte är helt missinformerad så finns det väl inte ens HDMI till Xbox360.

/Bäckman

Postad 28 september 2006 - 17:57

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Han snackade i nattmössan! Om jag inte är helt missinformerad så finns det väl inte ens HDMI till Xbox360.

/Bäckman

<{POST_SNAPBACK}>

Nej inte vad jag vet heller. Men man tror ju att de vet vad de snakcar om, synd att de gör så :(
Fortsättter nog att köra som jag gör om ingen annan kör med HDMI :P

Postad 29 september 2006 - 00:28

Unregisteredd0edda5e
  • Unregisteredd0edda5e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Hejsan

Gd8e e ju med inbyggd digitalmotagare! Är det bara boxer som man kan använda?
Jag har upc digitaltv och funderar på ga8e! Förmodligen kommer jag aldrig att ha boxer!
Så om jag inte har boxer, så kvittar det väl om jag tar ga8e eller gd8a? Eller skall man ta gd8e även om jag ej har boxer?
Är det ngt annat en digitalmotagare gd8e har?

Mvh/B
Rookie på Lcd...

Postad 29 september 2006 - 00:32

Dark_Samus
  • Dark_Samus
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Vad tusan är en boxer?

Och jag blev grymt sugen på en Sharp LC32-GA8E.

Angående LC32-GD8E. Jag vet inte vad man ska ha en Digital Tuner till för? Eller var det DVB-T den hade? Som gör vadå? Är det något man behöver? Eller räcker kanske Sharp LC-32GA8E? Jag kanske ska beställa digitalTV senare när det analoga släcks i november.

Tacksam för svar.

Vänligast,
/Dark_Samus

Postad 29 september 2006 - 00:36

Unregisteredd0edda5e
  • Unregisteredd0edda5e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Detta e http://www.boxer.se/?page=1

Om du inte bor i hus med kabel tv e det nog smidigast att köra på gd8e modellen!

Postad 29 september 2006 - 01:04

Dark_Samus
  • Dark_Samus
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag bor i ComHem hus. Så vi kan välja digitalTV om vi vill. Det analoga nätet ska ändå släckas ner i november. Alltså är det nog bäst om jag väljer LC32-GA8E modellen istället.

Redigerat av Dark_Samus, 29 september 2006 - 02:39.

Postad 29 september 2006 - 07:42

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Jajamänsan.

UPC /ComHem har egna boxar man måste använda.
Visserligen kan man skaffa en bordsantenn och ett boxerkort som man stoppar in i GD8:an.
Men skit i GD modellen tycker jag. Vill man ha digital tv är det lättare med en extern box som kan bytas ut vartefter man flyttar eller tekniken gör framsteg.
(Kommer man över GD modellen billigare än GA, så kan man självfallet ta den...)

/ Mac.

Postad 29 september 2006 - 07:57

freddyk
  • freddyk
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Var nere på hifiklubben i gbg idag och inhandlade en center. har inte så mycket med seken att göra men jag frågade lite annat när jag ändå var där :P

<{POST_SNAPBACK}>

/Bäckman

<{POST_SNAPBACK}>

hehe. Precis som föregående talare skriver... ;) Försäljaren måste ha varit lite seg den dagen. :lol: HDMI finns inte till XBOX360, utan det är component som gäller för bästa bild i dagsläget. Det kommer finnas HDMI på HD-DVDn som Microsoft släpper till boxen senare i år/nästa år men ingen HDMI till original-boxen. :P

Kör precis som alla andra component via VGA-omvandlaren som följer med Sharpen (har en 37GA9E, nyligen inköpt förresten) och jag måste säga att TVn presterar mkt bra redan där. Det räcker ju långt, om inte längre! :P

EDIT://
TVn är grym den med förresten! :lol: :P

Redigerat av freddyk, 29 september 2006 - 08:02.

Postad 29 september 2006 - 08:40

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0
Boxer är en slarvig benämning på en digital-tv mottagare för det marksända nätet. Iom att vi bara har en operatör i det marksända nätet som heter Boxer har det helt enkelt blivit så. Dock så refereras det bara till en mottagare för marksända digitalTV nätet när man skriver boxer.

Marksänd digital-tv sänder med en standard som heter DVB-T, Digital Video Broadcast - Terrestrial (Marksänt). Tar man emot en digital tv-signal från ComHem eller Tele2 så följer den standarden DVB-C (Cable) och tar man en digital signal från en satellit så heter den den standarden DVB-S (satelite) eller DVB-S2.

Ska man skaffa en mottagare för något av näten så måste den vara anpassad för just det nätet. Dvs en DVB-T mottagare kan du inte använda för ett kabelnät t.ex.

Alla TV-apparater med inbyggd digitalmottagare är anpassade för marksänd digitaltv. Den finns några få som har DVB-C inbyggd, bl.a Loewe.

Man ska heller inte glömma att så gott som alla tv-apparater med digitalmottagare OCKSÅ har den gammla vanliga analoga mottagaren.

Jag hoppas detta förklarar en del.

/Bäckman

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.