Stora Å är som sagt blankt men dom tyska ü:na har jag inte sett till ännu.
Hade dock lite problem med EPG igår då dom flesta kanaler saknade programinfo.
Har inte hunnit kolla om det kvarstår idag med.
11 relaterade trådar
Postad 27 november 2006 - 15:32 ![]() Stora Å är som sagt blankt men dom tyska ü:na har jag inte sett till ännu. Hade dock lite problem med EPG igår då dom flesta kanaler saknade programinfo. Har inte hunnit kolla om det kvarstår idag med. Postad 27 november 2006 - 15:58 FLyttar in i en lägenhet som har comhem nu. Man kan alltså inte spela in tv3 och tv5 än med denna box, pga av dom inte är digitala? korrekt? i så fall måste man ju ha en boxer box med hd för att fixa det... drygt juh Postad 27 november 2006 - 18:53
Det är korrekt! Postad 28 november 2006 - 14:01
Eller en DVD-inspelare (eller en gammal hederlig video) då jag antar att du fortfarande har tillgång till de analoga versionerna av TV3 o kanal5 Postad 28 november 2006 - 15:17
Korrekt som sagt, du kan inte ens titta på dessa kanaler via boxen. ![]() Postad 28 november 2006 - 18:54
Jag hade samma problem i söndags när jag försökte spela in med EPG. Flera kanalerna hade blankt , dvs saknade info.... Usch, dessa barnsjukdomar som denna box har...... Och ingen mjukvara i sikte ännu vad man hört... När skall det komma tro....... Redigerat av Unregistered8bbb5578, 28 november 2006 - 18:55. Postad 28 november 2006 - 22:07 Jag har varit i kontakt med Comhem, dom påstår att citat "Vi har haft det problemet att vi ej fått någon programinformation från programbolaget. Vi jobbar för att få detta att fungera bättre och vi hoppas att det ska fungera korrekt för dig i dagsläget. Slut citat. Vilket jag har svårt att tro på. Det tog dom nästan en månad att svara. Postad 29 november 2006 - 13:01 Postad 29 november 2006 - 13:16 Postad 01 december 2006 - 23:28 kommer ljudet för tidigt på förstärkaren el. kommer den senare genom digital utgången, tänkte om man kan skaffa en förstärkare med delay-funktion, nån som vet?... Postad 02 december 2006 - 14:08
Som jag uppfattar det kommer ljudet lite före bilden, MEN det stora problemet är att detta inte alls är konsekvent. Vissa program/kanaler har större problem än andra tycker jag. Och om jag spelar in verkar det som problemet försvinner på inspelningen.... Men jag börjar nu bli MYCKET IRRITERAD på att det ännu inte kommit nån programvaruuppgradering till boxen. Det mest allvarliga felet är ju textningen på Canal+ som inte hänger med när man spelat in. Satt igår kväll och försökte se en film som jag spelat in men irritationen blev för stor... Jag måste säga att jag INTE rekommenderar någon att köpa denna box om ni precis som jag tänkt spela in en del filmer från Canal+.... Postad 02 december 2006 - 20:02
Kommer INTE köpa denna box förrän alla dessa SK*T-problem är åtgärdade... Pinsamt Comhem och Samsung. ![]() Postad 03 december 2006 - 19:10
Håller med ![]() Såvida man inte gillar att plåga sig med helt osynkad textning. Dock kan man via menyjusteringen välja bort textning och det gör det lättare att sätta sig in i filmen om man nu pallar med att ha det så. Minns ditt inlägg om att det är när boxen sköter textningen själv som det uppstår problem och det stämmer ju 100%. Är programmet förtextat så spelar den ju in allt korrekt. Canalplus vet jag inte hur det fungerar men uppenbarligen så hänger ju inte boxen med i inspelningsläge. Detsamma gäller showtime m fl. Känns som att det är samsung som dröjer med uppdateringen men Comhem borde ligga på ännu mer. Postad 04 december 2006 - 13:10 Postad 09 december 2006 - 08:14 Jag tycker det är svagt av ComHem att inte ställa hårdare krav på tillverkarna för att få ner standby-effekten. ComHem har 1.75 miljoner kunder - har alla en 18W box ståendes i standby dygnet runt drar det mer ström än Sveriges samlade vattenkraftsproduktion. Och det känns lite trist. När man kan få LCDn och dator att dra runt 1W i standby utan att funktionen på något sätt påverkas kan det knappast vara omöjligt att lösa det även för en enkel digitalbox. Även om det låter lite så är problemet att den står på hela tiden och att det finns _många_ boxar. Något för Plus? Postad 14 december 2006 - 18:49 ![]() Jag har sett ett par här som råkat ut för samma sak, 3 röda lampor lyser men inte ett liv. Ringde till Comhem och de sa att den skulle bytas ut, då jag köpt den på Expert i Kalmar så åkte jag till dom och berättade detta. De plockade genast fram en ny till mig, den gång fick jag den svarta modellen. Någon som vet om det möjligvis är någon skillnad på den silverfärgade och den svarta boxen ? Hur många är det för övrigt som har svarta boxar här ? Mvh/Anders Postad 16 december 2006 - 21:47 Vet ej om det är sant men dom sa så. Postad 17 december 2006 - 14:47 Postad 17 december 2006 - 16:34
Kan någon som har svart box gå in i menyn (under System tror jag) och se vilken programvaruversion ni har. Har ni något annat än 11 är det mycket intressant... Har ni problem med textningen när ni spelar in från Canal+? Detta problem stör mig SOM F*N. Ni som har problem med fel språk... det borde lösa sig om ni då trycker tre ggr på gul knapp och sedan väljer svenska... Redigerat av briskeby, 17 december 2006 - 16:34. Postad 18 december 2006 - 07:20
Har den svarta som jag fick i veckan från just Expert. Kan säga att det är version 11 på min box och inte någon nyare. Borde det inte finnas uppdatering om det nu fanns en nyare version? Varför inte göra en sådan tillgänglig. Kan även tillägga att jag bara spelet in en enda grej och det var en handbollsmatch. Hela matchen hackade när jag senare skulle spela upp den!! Måste testa spela in något mer och se vad som händer annars får det bli ett byte. Redigerat av Gill, 18 december 2006 - 07:20. Postad 18 december 2006 - 12:14 Briskeby>> Ja, alla har problem med textningen från Canal+. Det tror jag härrör sig från att Canal+ skickar texten separerat från bilden (dvs du har chansen att välja språk - och kan även köra utan textning). Detta problem har vi ju malt sönder och samman i denna tråd tidigare. Jag har också upplevt att inspelningar hackar när man tittar på dem. Alla mina inspelningar hackar de första sekunderna och flyter sedan på. Om jag spelat in ett program och spolar fram en bit, så brukar det hacka mer - inte bara i början på inspelningen. Med tanke på hur länge vi nu väntat på uppdateringen från Samsung så måste det vara nära release nu. Kanske kommer den med tomten? Postad 18 december 2006 - 15:27 Kommer säkert ingen uppdatering, det kommer säkert en ny box istället ![]() Postad 19 december 2006 - 18:15 Kommer säkert ingen uppdatering, det kommer säkert en ny box istället ...med nya buggar. Postad 20 december 2006 - 06:36 En god sak alla kan göra - för oss som inte redan gjort dvs är att maila/ringa comhems kundtjänst och upplysa dem om problemen. De vet säkert redan om problemet men det kan aldrig skada att ligga på. Vi har ju trots allt betalat hårt arbetade slantar för denna produkt. I mitt tycke borde comhem redan ha rättat till barnsjukdomarna vid det här laget. DET DE I ALLA FALL KUNDE GJORT ÄR MAILAT OSS KÖPARE ATT DE ÄR MEDVETNA OM PROBLEMET OCH ATT DE ARBETAR MED DET. ![]() Men ickesan icke, dåligt. Hade alla som köpt boxen hört av sig till comhem hade de säkerligen ökat takten med uppdateringen. Så ett tips är att HÖR AV ER TILL COMHEM!! ![]() //Chuck Spin Postad 20 december 2006 - 12:46
Egentligen borde det väl vara Samsung man ska klaga hos. Det är ju trots allt Samsung som tillverkat boxen. Postad 20 december 2006 - 18:51 Eller så listar man problemen i ett inlägg här i tråden och alla som har problemen "skriver under inlägget" och så mailar man över en länk till inlägget till både Samsung och Comhem. Vi behöver visa på något sätt att vi är många med samma problem vilket borde ge mer effekt. Postad 21 december 2006 - 02:13
Jag har köpt tjänsten, inkl box av Comhem. Mina klagomål och bekymmer framför jag som kund till direkt till min leverantör. Vilka märken min leverantör använder sig utav för deras tjänster är deras eget ansvar inte mitt. Postad 21 december 2006 - 05:50 /Anders Postad 21 december 2006 - 06:21
Den här listan gjordes i samråd m fl användare redan den 9:e september och skickades till comhem. Så det här med listan är inget nytt direkt! Uppdatera och redigera som ni behagar on ni vill, helt OK!! ![]() //Chuck Spin Postad 21 december 2006 - 15:51 1. Textning som tidigare sagt fungerar ej bra vid inspelning, osynkat på Canal+. 2. På TV1000 får jag MtextenM vilket gör att man ej kan läsa "texten". 3. När jag spelat in på TV1000 så hoppar den ibland över till norsk eller dansk text men sekunderna senare så är det svensk text igen. 4. Om man spelar in ett program och kör guiden så kan man inte hoppa till kanal man valt i guiden med enterknappen, man ser heller inte programmet i den lilla rutan upp till vänster. Jobbigt värre att behöva gå in och kolla vad som går och sedan gå tillbaks och välja kanal med "sifferkod". 5. Småhack vid uppspelning av inspelat material. 6. Volymkontroll på digitalbox fungerar ej om man kopplat med optisk kabel till förstärkare. (Kanske är normalt)? Detta är det jag upptäckt på min box efter några timmars användande, och JA det har säkert skrivits förut. ![]() Postad 21 december 2006 - 17:47
Ljud från förstärkare nej den kontrollerar du inte med digitalboxens fjärr. TV ljudet kan du däremot fortfarande styra med fjärrenkolla bara du inte har volymkontrollen på TV'n på 0. Postad 22 december 2006 - 09:08 Postad 28 december 2006 - 15:34 Jag har nyss pratat med ComHem. Staffan eller Stefan hette han visst. Jag blev så paff så jag kom inte ihåg riktigt. Men han lovade att uppgraderingen är på gång till årsskiftet ( inom c:a 1 vecka). Jag utgår ifrån att det är skiftet 2006/2007 (man kan aldrig vara riktigt säker med ComHem). Alla kända buggar skulle vara fixade. Det blir skönt att bli av med ljud synk problemet. Jag har bara fått skit från frugan för det. 'Varför har du köpt en sådan där dyr burk, och så funkar inte ljudet.' PS. Glömde fråga om digital TV3,TV5,TV6. DS. Gott Nytt Digital-TV År Postad 28 december 2006 - 16:58 Dock har andra problem med boxen. Den analoga signalen är kass när man har boxen inkopplad.. plockar man bort boxen ur systemet så får jag kanon bild på min TV. Nu har stora ränder som sveper över bilden vilket är helt värdelöst. Jag använder medföljande kabel dock utan resultat. Postad 28 december 2006 - 17:57
Jag använder ej de medföljande antenn-kablarna och jag har perfekt bild på de analoga kanalerna /Anders Postad 28 december 2006 - 18:35 Postad 28 december 2006 - 19:19
Jag har svårt att tro att det är kabeln. Tar man medföljande kablen och kopplar ihop med kablen som går ut från boxen till TVn så blir bilden bra. (Kopplar förbi boxen). Jag har för mig att jag hade lika dålig bild med en vanlig kabel. Det konstiga är dock att bilden har bilvit sämre med tiden. Postad 28 december 2006 - 22:46
Informationen du fick stämmer inte. Ny mjukvara är på gång, men den kommer inte att vara ute inom en vecka. Postad 28 december 2006 - 23:20 Jaså! Det var det beskedet jag fick. (c:a en vecka) Var har du fått din information ifrån och när kommer uppgraderingen enligt dina uppgifter? Tack och hej. Postad 30 december 2006 - 15:54 Jag har precis köpt en P850Z box och har som hastigast skummat igenom denna tråd. Mina första intryck och åsikter är: * Vilket liv den för !! Har lagt ner 40.000 för att få en tyst projektor...och så slår man igång denna maskin. Den överröstar allt annat i rummet. Otroligt irriterande. Jag har c:a 4 meter till boxen men den hörs tydligt medans projektorn strax ovanför mitt huvud hörs inte alls. Varför är inte fläkten termostatstyrt ? När boxen varit på flera timmar så blåser det enbart sval luft från den. Är det ingen som vågar sig på att koppla bort fläkten. Jag känner nästan att det är ett måste. * Synkproblemet med digitalljud. Hur står Ni ut ?? Läste att detta togs upp redan i nåt inlägg i september. Jag pallar inte att titta 2 minuter med att inte bild och ljud stämmer. Jag trodde att det var min reciver som pajat. Efter att ha läst lite i denna tråd verkar det vara Samsungen som skapar detta fel. Har inte kollat om det är problem med textningen vid inspelning...men det är det säkert eftersom så många skrivit om just detta. Har inget skett under dessa månader denna tråd varit i gång ? Vad gör Ni som har den för att stå ut ? Såg att det "kanske" var en uppdatering på gång. Det hoppas jag verkligen. Jag har köpt denna "ren" för 4.500 SEK. Då får produkten inte ha så här allvarliga fel 5 månader efter lanseringen. Jag lämnar tveklöst tillbaka denna om inte detta fixas inom väldigt snar framtid. Tacksam för svar om någon gjort något åt fläktljudet m.m mvh Svansen Postad 30 december 2006 - 20:22
Jag måste lägga örat på min för att höra att fläkten går. Det gör den, men är så gott som ljudlös. Postad 30 december 2006 - 21:46 Det låter ju inte som det är något fel på fläkten...den låter bara högt. Ser ut att vara liknande typ av fläkt som sitter i de flesta datorer...och de är ju inte direkt tysta :-( Jag tror inte det blir några problem att köra utan fläkt faktiskt. Med tanke på den låga förbrukningen tror jag inte värmen blir så farlig. Min Sagembox hade inte någon fläkt och har bara någon Watt lägre förbrukning. Kanske livslängden blir lite lidande men då har man bytt till HD-box sedan länge. Största problemet är ju utan tvekan den värdelösa synkningen. Den MÅSTE bara fixas till annars är denna box historia för mig ! Redigerat av Svansen, 30 december 2006 - 21:47. Postad 31 december 2006 - 11:10 Är det så för Er andra också ? Synkningen i texten funkade. Felet var att den låste sig 4-5 ggr under filmen. Måste det komma en uppgraderat mjukvara snarast ! Det som är så irriterande är att ComHem/Samsung släpper denna maskin på marknaden trots att de måste veta att det finns massor av fel i den. De måste väl ha testat den själv och sett t.ex att ljudsynken inte funkar. De använder vårt tålamod för att fånga så många kunder som möjligt med att binda fast sig under lång tid. Då kan de sedan i lugn och ro försöka fixa de problem som de redan visste om att denna box hade medans vi kunder inget annat kan än att vänta ! Postad 31 december 2006 - 19:24
Ja, samma sak här. Men jag har aldrig lyckats få det att gå en halvtimme. Snarare 5 minuter, sedan hänger texten sig, eller försvinner. Jag har inte Canal+, men det är samma sak om du spelar in från Showtime. Postad 31 december 2006 - 19:44
Svansen, man lär sig leva med det på någe sätt. Du har ju möjligheten att stänga av texten via mneyn men klart är väl att en synkad text hade varit det självklara. Beträffande ljudet får jag osynk de första sekunderna i ett program. Om det uppstår ett "delay" så har ju vi hembiofreeks redan sett det problemet med dvd-uppspelning, plasma, etc....tillhör den nya digitala världen i mitt tycke.. ![]() Att bara få läsa att det kommer en uppgradering är ju sweet dock... PS) Textosynk uppstår som du kanske märkt på de program där boxen sköter textningen själv...alltså canalplus, showtime mm Postad 01 januari 2007 - 12:03 Tycker inte att det skall tillhöra den digitala världen att inte få ljud och bild att stämma. Kan vi göra rymdpromenader borde det gå att få till detta problem också... ![]() mvh Postad 01 januari 2007 - 15:44 Innan jag hittade in till denna tråd hann jag dock ringa supporten för att jag trodde att problemet med min box var ett måndagsexemplar bara, så nu får jag snart hem en fraktsedel för att kunna byta. Jag ska passa på och byta hur som helst, för att kanske ha lite tur och få en med aningen mindre problem innan den där uppdateringen dyker upp (om den dyker upp). Får hoppas uppdateringen kommer innan ångerperioden går ut i alla fall, så man kan skippa skiten (just nu, för jag tror på produkten annars) och återgå till den gamla Sagem-boxen från slutet på 90-talet, hehe, om problemen trots allt verkar kvarstå. En sak som troligtvis inte kommer att kunna åtgärdas med enbart ny mjukvara är fläkten, som är på tok för högljudd för mina öron. Den låter nog värre än min DVD-recorder från Sony, som jag i sin tur tycker låter på tok för högt den med, och då är det illa. Är det någon här som haft burken en längre tid och funderat på, eller kanske till och med provat, att byta fläkten mot en mer tystare sådan? Det skulle dock inte förvåna mig om den som sitter i är hårdvarureglerad, så att det inte går att byta ut eller ta bort helt. DVD-recordern från Sony är nämligen av det slaget. Där funkar inte apparaten om man kopplar ur fläkten. Apparaten går igång, men stängs sedan av efter några sekunder. Vill även minnas att jag provade med en helt annan fläkt (dock andra kontakter, så fick prova med kablarna "manuellt" i originalkontakten så att säga) och samma sak hände då. Den stora skillnaden mellan denna box och en DVD-recorder är att man gärna vill ha (måste ha) denna igång hela tiden för att kunna dra nytta av alla kanaler när man zappar runt. Men med sådant fläktljud drar man sig för det. :-( Som nån annan påpekade förstår jag inte varför det ska vara så svårt att med dagens teknik lägga in temperaturstyrda fläktar i sådana här produkter, som bara går igång när det verkligen behövs. I DVD-recordern är det ju inte ens en hårddisk, så vad f-n är det som måste kylas så mycket konstant? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |