Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

1181 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 December 2009 - 23:46

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Bara 150GB?

Tycker man borde gå över till digitalt oavsett kostnad, hehe..

sen en annan sak jag funderade över. Man säger ju att filmen dragit in lite över 600 miljoner dollar. Är det FOX som får dom pengarna eller hur sker detta. Och vet någon hur det går till för SF; säg avatar, köpte dom filmen för mångmiljonbelopp för att sedan rulla på hur mycket dom vill, eller betalar SF för VARJE gång filmen visas på en biograf?

Postad 30 December 2009 - 23:49

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Biografer tar 50% efter öppningshelgen som går helt till studion.
= Worldwide: $661,284,488

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 30 December 2009 - 23:51.

Postad 31 December 2009 - 10:54

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Såg den igår och måste säga att det var en sjuukt bra film!

Postad 31 December 2009 - 11:17

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0

Va å såg den nu på bio,var första gången jag å kärringa gick på bio sen starshiptroopers hade premiär,efter filmen kom jag ihåg varför ja slutat gått på bio,ont i ryggen små less på alla idioter som smsar å snackar under filmens gång,lyset tändes å kärringa tittar på mig å säger precis som jag tänkte vilket ###### dravvel,en riktig barn film tyckte vi,snyggt gjord men seg å tråkig fram å tebaka å ett jädra flummande bara hela tiden.Den får betyg godkänd för en snygg film.

Håller med helt och hållet. Men som sagt, man kanske är för gammal... Ju längre tid det går sedan jag såg filmen ju sämre tycker jag att den är också, märkligt fenomen. Det är väl effekterna och glansen som rinner av och bleknar med tiden antar jag, kvar finns endast en mycket medioker berättelse, kassa skådespelare och stereotypa karaktärer.

Postad 01 January 2010 - 05:31

leviterande
  • leviterande
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
det är så ofta i hollywood, ingen bra eller speciell berättelese men effecter och explosioner och bilar, skott, etc etc och nu 3d tar stor del av filmen, inget fel tycker jag men det har blivit övergränsen med många filmer. Avatar skiljer sig trots alla dessa effekter.. för att cameron har bakat in känslor i filmen oavsett den faktist ytterst vanliga storyn. och det är såklart wow! det är det viktigaste i filmen, juste hur man visar och berättar en story:D, jag vet inte om ja ska se den igen fast då vill jag se den i 3d, synd synd att det är kort tid de visas i 3d. Jag såg den bara i 2d men vet att i smedjebacken så hard 3d duk, nån som vet om den är värd, är det stor skillnad på 2d och 3d?

Postad 01 January 2010 - 08:59

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Håller med helt och hållet. Men som sagt, man kanske är för gammal... Ju längre tid det går sedan jag såg filmen ju sämre tycker jag att den är också, märkligt fenomen. Det är väl effekterna och glansen som rinner av och bleknar med tiden antar jag, kvar finns endast en mycket medioker berättelse, kassa skådespelare och stereotypa karaktärer.

Jag tror man kopierar filmen och distribuerar den. Därför blir filmen sämre rent bildmässigt. Hade filmen kopierats digitalt skulle den se likadan ut hela tiden. Ända tills det blir fel på kopieringen...naturligtvis..hehe.

Postad 01 January 2010 - 20:52

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Var och såg filmen i 3d på bio här i Umeå. Några korta ord om den. Jättefina miljöer som de har byggt upp i filmen, annars tycker jag inte att den hade något nytt att komma med.

Sensmoralen som man ska känna har jag då sett i andra filmer förrut och tyckte inte att storyn direkt var ny. 3d tyckte jag inte heller var fullt utvecklad och upplevde många detaljer som felaktiga. Ljudmässigt är filmen oxå en katastrof iallafall på våra biografer.

Kommer inte att vidareutveckla speciellt mycket för att inte förstöra för de som inte sett filmen än och kommer att göra det.

Mitt betyg blir 3+/5.

De vackra miljöerna är det som drar upp +et.

// Sat

Postad 01 January 2010 - 21:57

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Bara 150GB?

Tycker man borde gå över till digitalt oavsett kostnad, hehe..

sen en annan sak jag funderade över. Man säger ju att filmen dragit in lite över 600 miljoner dollar. Är det FOX som får dom pengarna eller hur sker detta. Och vet någon hur det går till för SF; säg avatar, köpte dom filmen för mångmiljonbelopp för att sedan rulla på hur mycket dom vill, eller betalar SF för VARJE gång filmen visas på en biograf?

Här har du en rätt fin artikel om hur det funkar..

How film studios make money

Redigerat av pcch7, 01 January 2010 - 21:58.

Postad 02 January 2010 - 22:50

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Var och såg denna film idag med 6,st andra och vi alla tyckte den var grymt bra och så snyggt gjort.
Fina färger, klart och tydligt, fina bakgrunder och musiken var bra.
2,st trodde människorna inte ens var gjorde i datorn så :blink:

6,år, 9,år, 12,år, 26, 36, 41, 55 var vi som gick och såg denna film idag och det blir ett garanterat köp på Bd sen så man kan avnjuta den hemma med. Dock lär man inte bli lika imponerad hemma med tanke på vilken jäkla upplevelse det blev med allt som den grymt stora duken förmedlade.

Postad 02 January 2010 - 23:16

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
$300.000.000 har den spelat in nu :blink:

wut? Såg att jag skrev att den spelat in 600 000 000 dollar i mitt förra inlägg? har jag fått det ifrån?

Denna skrevs för 4h sedan på en filmsite:

"'Avatar' passes $300 million mark on Friday, and Sandra Bullock makes box-office history" ?

Biografer tar 50% efter öppningshelgen som går helt till studion.
= Worldwide: $661,284,488

så om filmen dragit in 600 000 000 dollar så har fox fått 300 000 000 dollar eller?

Redigerat av suffix, 02 January 2010 - 23:31.

Postad 02 January 2010 - 23:52

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Har sett den för tredje gången (andra gången i 3d) och jag måste säga att filmen bara bli bättre för varje gång jag ser den. Känns kortare och kortare på något sätt.

Givet köp när bd versionen kommer.

Postad 03 January 2010 - 00:10

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag var och kollade på Avatar tidigare ikväll och jag håller med flertalet i den här tråden att den var riktigt jäkla bra. Kanske inte "bästa filmen någonsin!"-bra, men i alla fall "en av de bättre filmerna jag sett på länge"-bra. Om ni förstår vad jag menar... :blink:

Filmens handling följde mer eller mindre standardmallen, vilket betyder att den var rätt förutsägbar och aningen klyschig. Det blev dock aldrig tråkigt i biofåtöljen, då de flesta scener var både spännande och otroligt välgjorda. Animationen är naturligtvis filmens ess och jag tycker oftast att det såg helt makalöst bra ut. Efter 10 minuter in i filmen tänkte jag aldrig på vad som var animerat eller ej, utan allt kändes helt naturligt. Jag brukar oftast reagera när något ser overkligt ut och då kan jag verkligen sitta och irritera mig över det, men det inträffade inte en enda gång när jag såg Avatar.

Efter jag lämnade biografen funderade jag på hur otroligt det egentligen är att en sådan här film kan göras överhuvudtaget. Jag menar, det var ju faktiskt inte för så speciellt många år sedan som "vanliga" specialeffekter och animationer såg skitdåliga ut, men nu kan man göra en hel datoranimerad långfilm som nästintill ser helt verklig ut.

Nåväl, Avatar är en av de bästa filmerna på senare år och jag ska absolut köpa den på Blu-ray när den kommer. Rekommenderas!

9/10 djungelvrål får den av mig.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 03 January 2010 - 11:33.

Postad 03 January 2010 - 00:25

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
I've seen the future...

Var och såg filmen i 3d i Ängelholm. Var helt tagen efteråt. Historien i sig är egentligen ganska medelmåttig och väldigt förutsägbar, men sättet den presenteras på... WOW! När askan faller i biosalongen...

Vad ska man nu göra med sin vanliga tv? Och var går man på bio när man bor i hålan linköping? För 2D var verkligen SÅ förra deceniet :blink:

Postad 03 January 2010 - 01:41

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Såg den på Royal i 3D och ger den 3+/5. Standard handling vilket gjorde den Väldigt förutsägbar. Det som drar upp betyget till 3+ var de snygga miljöerna och att den var väldigt välgjord. 3D kan nog bli bra om så där 5-10år, idag är nackdelarna fler än fördelarna så skulle jag se den igen (vilket jag absolut inte kommer göra, dvs. inget BD köp) så skulle det bli i 2D.

Postad 03 January 2010 - 02:09

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
3D bra om sådär 5-10år?

Vad var fel?

många klagade att det tog lång tid att vänja sig, jag tänkte inte på det överhuvudtaget utan det föll naturligt, sen tyckte jag hela filmen i stort sett var klockren 3D, visst vissa delar bli en aning suddiga, men absolut inget man stör sig på, eller inte jag i alla fall

Postad 03 January 2010 - 02:38

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Den har dragit in 785,203,825 dollar på 16 dagar. :blink:

Postad 03 January 2010 - 08:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ska se den här på Bergakungen i Göteborg under veckan. Antar att det är sal 1 som gäller (den går i 3D i sal 9 också)?

Postad 03 January 2010 - 14:39

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Den har dragit in 785,203,825 dollar på 16 dagar. :blink:

den har gått över 800 miljoner dollar nu :P .. Känns som att den kommer bli en ekonomisk succe också, vilket betyder uppföljare

Postad 03 January 2010 - 16:48

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

3D bra om sådär 5-10år?

Vad var fel?

många klagade att det tog lång tid att vänja sig, jag tänkte inte på det överhuvudtaget utan det föll naturligt, sen tyckte jag hela filmen i stort sett var klockren 3D, visst vissa delar bli en aning suddiga, men absolut inget man stör sig på, eller inte jag i alla fall

Vissa scener var riktigt bra i 3D. Vet många som klagat över att de tycker det är ansträngande för ögonen och att de tom får ont. Själv stör jag mig mest på den dåliga skärpan och förvrängningen av bilden. Sen var glasögonen direkt störande, men det är ju lätt åtgärdat. Jag hoppas dock att de fortsätter att satsa på 3D, det kan nog bli bra med tiden.

Postad 03 January 2010 - 19:14

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

den har gått över 800 miljoner dollar nu :) .. Känns som att den kommer bli en ekonomisk succe också, vilket betyder uppföljare

Var hittar ni info om hur mycket filmen dragit in? :)

sen är jag lite osäker på vad som menas men "dragit in", är det vad alla människor i världen betalat biografer för att se den eller är det vad FOX (eller vilken studio det nu är) som fått detta?

Postad 03 January 2010 - 19:18

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
De andra hittar det säkert på andra ställen, men en sida som håller reda på sådant är Variety - filmbranschens tidning (typ)

Postad 03 January 2010 - 19:21

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

De andra hittar det säkert på andra ställen, men en sida som håller reda på sådant är Variety - filmbranschens tidning (typ)

En annan bra sida är http://boxofficemojo.com
Där finns info ang det mesta

Postad 03 January 2010 - 19:26

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ska se den här på Bergakungen i Göteborg under veckan. Antar att det är sal 1 som gäller (den går i 3D i sal 9 också)?

Känns verkligen att den är populär den här filmen, eller har jag fel?

Tänkte frågat farsan först om han var sugen att gå i veckan men jag upptäckte att det var sablar svårt att få några bra platser denna veckan, beslöt mig för att dumpa farsan och gå själv :), hittade 1 bra plats som fanns över, så det gällde att smida medans järnet var varmt tänkte jag! Jag vill ha en sjysst plats, nu när det är 3Dpremiär för mig! Verkar som den inte kommer visas i 3D så länge heller enligt er i tråden, fick lite panik kände jag :) .

Blev någon rad bakom mitten, mitt i salongen på torsdag! Bergakungen 1.....

Tvpiraterna here i come!

Redigerat av genstruktur, 03 January 2010 - 19:39.

Postad 03 January 2010 - 20:54

RalphA
  • RalphA
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Såg den på Röda Kvarn i Ängelholm för en stund sen.
Salongen använder Dolby 3D och har THX Certifiering.

Shit säger jag bara, hur ska man nu kunna se på en 2D rulle efter detta.... allt kommer bara kännas platt och tråkigt... :)

En scen där jag tyckte det var riktigt häftigt med 3D, var i en ganska meningslös scen igentligen. Det var när översten står och pratar inför massa människor som sitter i en "aula". Där fick man verkligen känslan av att man tittade in i lokalen bort på de som satt längst bak... riktigt häftigt.

Jag blev också glatt förvånad av skärpan och färgerna på filmen, mycket bättre än jag hade föreställt mig.
Och jag blev glad att det inte kom "ut" massa pilar och saker mot en, utan att de hade främst använt 3D effekterna för att få detta fantastiska djup...

Klart den bästa filmupplevelsen på mååånga år...

Shit, nu känns det bara tråkigt att slå på sin "platta" proj efter detta. Jag vill ha DJUUUPET i filmen... :)

Postad 03 January 2010 - 20:57

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Jag o min familj såg filmen idag, 14:00 visningen (4 platser tomma...) i halmstad. Fantastisk film!! Bra bild (speciellt med med tanke på hur filmerna brukar se ut här i stan...) Storyn är kanske lite förutsägbar men so what... 10/10!

Känns bra att bidraga (!?) till en fortsättning, även om historien kan ses som "avslutad"

Rekommenderar ALLA att gå och se den!!

(Såg den i 2D, kan bara tänka mig hur bra den är i 3D...)

Redigerat av Der Wiking, 03 January 2010 - 20:58.

Postad 03 January 2010 - 21:05

RalphA
  • RalphA
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

I've seen the future...

Var och såg filmen i 3d i Ängelholm. Var helt tagen efteråt. Historien i sig är egentligen ganska medelmåttig och väldigt förutsägbar, men sättet den presenteras på... WOW! När askan faller i biosalongen...

Vad ska man nu göra med sin vanliga tv? Och var går man på bio när man bor i hålan linköping? För 2D var verkligen SÅ förra deceniet :)

När jag läser inlägg här så verkar det som om Ä-holm har fått till inställningarna bra. Bra betyg från oss som har tittat där.
Men det är ju iofs väldigt teknik- och filmintresserade människor som driver den bion också.

Jag tyckte det var lika avslappnande att titta på denna filmen i 3D som jag tyckte att det var att titta på Star Wars och Sagan om Ringen i 2D där.
Jag menar att 3D tekniken gör inte att det blir jobbigare eller sämre bildupplevelse bara för att man har glasögon och tittar i 3D, i alla fall inte i Ä-holm verkar det som.

Postad 03 January 2010 - 21:36

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Känns bra att bidraga (!?) till en fortsättning, även om historien kan ses som "avslutad"

Så har det ju blivit i många filmer som från början inte är tilltänkta att innefattas i triologier. Kolla exempelvis på "The Matrix", eller första "Pirates of the Carribean" som ju båda slutar bra, men då filmerna blivit omtyckta och således stora inkomstkällor för filmbolagen så ser de sin stora chans och då ska det bli en trilogi av det hela.

Jag gillar film och har inga problem med uppföljare, så jag ser självklart fram emot en fortsättning på en, eller flera, uppföljare till en så bra film som Avatar.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 03 January 2010 - 21:40.

Postad 04 January 2010 - 01:13

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Nu har Avatar nått 1 miljard dollar, på endast 17 dagar helt sanslöst snabbt.
Nu får Titanic se upp.

Postad 04 January 2010 - 07:58

keffo
  • keffo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Såg filmen i 3D igår och jag måste ju säga att den placerar sig helt klart TOPP 3 på min filmlista.
Riktigt grymma effekter och jag gillade tom handligen. Okej, man kunde ju förutspå vad som kunde hända ibland, men säg nån film man inte kan de med!!
Blir nog å se den igen tror jag.

Postad 04 January 2010 - 08:11

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Roligt att 3D har blivit en succe med denna filmen

Nu kanske biograferna kan få det uppsving som de så väl behöver för att vi inte skall förlora dom

Själv har jag inte varit på bio på 3 år, då min egen bio är minst lika bra i 2D

Maveric

Postad 04 January 2010 - 08:26

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Nu har Avatar nått 1 miljard dollar, på endast 17 dagar helt sanslöst snabbt.
Nu får Titanic se upp.

Jo, jag tror att alltime #1 får lämna över platsen :)

Postad 04 January 2010 - 08:37

Hellspawn2
  • Hellspawn2
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Så har det ju blivit i många filmer som från början inte är tilltänkta att innefattas i triologier. Kolla exempelvis på "The Matrix", eller första "Pirates of the Carribean" som ju båda slutar bra, men då filmerna blivit omtyckta och således stora inkomstkällor för filmbolagen så ser de sin stora chans och då ska det bli en trilogi av det hela.

Jag gillar film och har inga problem med uppföljare, så jag ser självklart fram emot en fortsättning på en, eller flera, uppföljare till en så bra film som Avatar.

Nu har jag ifs för mig att Matrix baseras på en boktrilogi. Kommer inte ihåg vad författaren heter just nu. Har även läst någonstans att PoTc var skriven som en trilogi från början, men denna är jag inte lika säker på. Men förstår din poäng, andra exempel skulle kunna var Terminator serien som ju Cameron själv medverkat i.

Postad 04 January 2010 - 08:43

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Såg filmen i helgen.
Tyckte filmen i sig (själva handlingen) var lite blaha, medan det visuella vart helt otroligt, var fört efter filmen som jag insåg att det mesta var ju igentligen CGI och att se filmen i 3D var verkligen en upplevelse, något som gör det värt att gå på bio.

Filmen: 3/5
Upplevelsen: 5/5

Redigerat av Fredrik HL, 04 January 2010 - 08:44.

Postad 04 January 2010 - 15:44

leviterande
  • leviterande
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jag väntade mig precis det, verkligen roligt att nr 1 Titanic kommer att skjutas bakåt av just samma regissör och av den enda filmen efter Titanic, Cameron har receptet och håller det hårt och noga! .. det kommer passera 1,5miljarder utan tvekan, men anledningen tror jag oxå att det finns a tre olika sätt att se filmen och det gör att folk se inte bara om filmen men även att de kollar på varje typ of bio.(2d, 3d, IMAX3d)

Postad 04 January 2010 - 15:47

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Såg filmen i helgen.
Tyckte filmen i sig (själva handlingen) var lite blaha, medan det visuella vart helt otroligt, var fört efter filmen som jag insåg att det mesta var ju igentligen CGI och att se filmen i 3D var verkligen en upplevelse, något som gör det värt att gå på bio.

Filmen: 3/5
Upplevelsen: 5/5

Kan bara instämma i detta, handlingen som sådan lämnar definitivt mer att önska, men effekterna var riktigt fina! =)

Postad 04 January 2010 - 16:49

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Jag läste att den spelat in en miljard men fick ändå Haksläpp:

ALL TIME WORLDWIDE
1. Titanic $1,842,879,955
2. Return of the King $1,119,110,941
3. Dead Man's Chest $1,066,179,725
4. Avatar $1,018,811,000
5. The Dark Knight $1,001,921,825

Postad 04 January 2010 - 17:21

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Föga förvånande att den snart är klar 2a, då den är bättre än både Return of the King och Dead Man's Chest.

Postad 04 January 2010 - 18:35

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Den där listan på inspelade pengar är ju egentligen ointressant då den inte tar hänsyn till inflationen.

Justerar man för inflation ligger Titanic bara på 6:e plats.

Borta med Vinden är etta följt av Star Wars Episode 4 och Sound of Music.

Avatar är inte ens topp 30 (än så länge.

Postad 05 January 2010 - 01:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag såg den nyss i 3D och jag tycker att den var riktigt bra. Otroligt snygg och genomtänkt visuellt. Fint berättad historia också. Inte för pretto men lite lagom känslosam. Många indiankulturellt och marinbiologiskt inspirerade inslag.
Jag tycker dock att själva 3D-inslaget var mer störande än häftigt. Filmen blir något suddig och förvrängd och det distraherar och får en att sitta och fundera mer över själva 3D-effekterna än filmen i sig.
Jag skall lätt köpa den på BD och se om den hemma med knivskarp 2D-bild och bra ljud. Var är djupbasen och bastrycket på bio?? Den finns ju inte ens i THX-salonger. :o

Postad 05 January 2010 - 01:27

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
då har du inte varit på bergakungen hassesolo, där är det gött ljudtryck :o

Postad 05 January 2010 - 01:44

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Jag såg den nyss i 3D och jag tycker att den var riktigt bra. Otroligt snygg och genomtänkt visuellt. Fint berättad historia också. Inte för pretto men lite lagom känslosam. Många indiankulturellt och marinbiologiskt inspirerade inslag.
Jag tycker dock att själva 3D-inslaget var mer störande än häftigt. Filmen blir något suddig och förvrängd och det distraherar och får en att sitta och fundera mer över själva 3D-effekterna än filmen i sig.
Jag skall lätt köpa den på BD och se om den hemma med knivskarp 2D-bild och bra ljud. Var är djupbasen och bastrycket på bio?? Den finns ju inte ens i THX-salonger. :o

Det där med ljudkvalitet samt någon form av ljudtryck + bastryck tror jag både du o jag kan glömma att få uppleva på en biograf igen efter att ha köpt XXX audio system som håller typ samma mått,så enkelt är det bio är bäst hemma,men nu med ny teknik så är det kul igen o TITTA på film fast ljudet är oftast tokuselt : (

Mvh Nicke

Postad 05 January 2010 - 10:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Det där med ljudkvalitet samt någon form av ljudtryck + bastryck tror jag både du o jag kan glömma att få uppleva på en biograf igen efter att ha köpt XXX audio system som håller typ samma mått,så enkelt är det bio är bäst hemma,men nu med ny teknik så är det kul igen o TITTA på film fast ljudet är oftast tokuselt : (

Mvh Nicke

Nej, det är nog så. Jag får testa Bergakungen någon gång om jag är i Göteborg för att se om det är bättre där.

Postad 05 January 2010 - 13:31

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Jag tror jag ska se om filmen snart på Royal =)

Postad 05 January 2010 - 22:32

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Nej, det är nog så. Jag får testa Bergakungen någon gång om jag är i Göteborg för att se om det är bättre där.

Såg AVATAR 3D i salong 1 på bergakungen och kan meddela att det var både bra djudtryck och saftigt med bas. ;)

Postad 06 January 2010 - 02:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ja, att Bergakungen sal 1 har bra ljud vet jag sedan tidigare, det bästa ljud jag upplevt på biograf. I och för sig har jag inte så mycket att jämföra med (Karlstad och de andra i Göteborg), men tycker det är riktigt bra.

Postad 06 January 2010 - 02:37

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Såg AVATAR 3D i salong 1 på bergakungen och kan meddela att det var både bra djudtryck och saftigt med bas. ;)

Låter lovande för mig på torsdag! :)

Postad 06 January 2010 - 05:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Inte helt säkert att Avatar släpps med 3D på blu-ray, med stor sannolikhet släpps den med 2D istället.

Postad 06 January 2010 - 08:54

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Inte helt säkert att Avatar släpps med 3D på blu-ray, med stor sannolikhet släpps den med 2D istället.

Med tanke på att det inte finns någon "hemma-3D-teknik" värt namnet i dagsläget låter väl det som ett bra beslut ?

Det närmaste som finns är väl samma teknik som användes av TV-piraterna ?

Det är väl tekniken som används för de 3D-filmer som släppts för hemmabruk idag ? typ Resan till jordens medelpunkt

Då tycker jag att det låter vettigare att lansera 3D-versionen av Avatar i samband med en ny "riktig" 3D-teknik för hemmen (vet ej vad detta egentligen innebär ?)

Känns som man behöver en ny 3D-TV hemma innan det blir aktuellt.

Postad 06 January 2010 - 09:05

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Ja absolut, den så kallade 3d teknik som finns till hemma bruk är ju rena skämtet.

Postad 06 January 2010 - 18:41

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Det får bli att inhandla en Real D 3D projje för några mille, är ju rena kapet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.