Samsung LE32R86
(TV)
|
1
|
(15)
|
Inga priser | |
Samsung LE32R87BD
(TV)
|
1
|
(24)
|
Inga priser | |
Samsung LE19R86
(TV)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Samsung LE23R86 - LE23R86
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Samsung LE26R87BD
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Samsung LE37R87BD
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Samsung LE40R86
(TV)
|
2
|
(17)
|
Inga priser | |
Samsung LE40R87BD
(TV)
|
1
|
(25)
|
Inga priser | |
Samsung LE32R89BD
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Samsung LE37R86
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung LE26R89BD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung LE26R88BD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung LE32R88BD
(TV)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Samsung LE40R88BD
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung LE26R86
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung LE37R89BD
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung LE37R88BD
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Postad 28 April 2008 - 02:44
Postad 28 April 2008 - 14:18
Får hålla tummarna för dig och har du frågor kring denna annars så kan jag försöka kolla upp och besvara.
Går allt som det ska, så kan jag inget annat än gratulera till ett bra köp för hos Komplett tog dem slut djävligt snabbt såg jag.
Meddela om hur det gick när du fått hem den, säkert fler som funderar på denna tvn.
Ha det bra!
Redigerat av Konsument72, 28 April 2008 - 14:26.
Postad 28 April 2008 - 20:17
i söndags köpt jag en R87 från siba, hämtade från butiken. S panel, svensk såld och underbar tv för 7999.inget clouding eller backlight.
alla som köper från siba garantierad S panel+mm..... har inte hittat nåt fel på teven en så länge.
obs:om ni vill bli säkra att tv´n finns på butiken eller inte, litar inte på web köpet, gå till butiken och fråga. komplett,inwarehous och...... alla dessa butiker som jag tycker lurar folk har inte billiga prylar ,det här priset gäller för deras tv och andra varor som de grå importerar.man förlorar mer än man kännar om man räkna dessa brister och kvalitet och garanti villkor. att sänka o höja priset är ett sätt att lura folk och övertyga dig att det är riktigt fynd.
Redigerat av exoccet, 28 April 2008 - 20:31.
Postad 29 April 2008 - 13:55
Dem flesta har internet så är det nog ganska svårt att lura folk på vad som är billigt eller inte om man utgår från att det är exakt samma modell man får, vilket vi försöker hjälpa till med här. :-)
När det gäller företags metoder, på att hålla priserna nere/uppe så är det helt ointressant för mig, bara jag får samma modell som folk har rosat om och märket Samsung för mig har jag tills dagens datum bara goda erfarenheter av.
Sen att Komplett höjt priset nu kan jag bara spekulera om varför men känns inte helt ologiskt för mig om dem vill ha sålt sina andra modeller. :-)
Känns precis som i Intels fall, att dem kommer på att en allt för prisvärd produkt ställer till det för sina andra modeller.
Så, man kan välja att höjja priset eller tom hålla tillbaka på produkten.. så man får sålt sitt gammla.. och lämnar oss frustrerade.. :-/
Hur som.. om man ska hålla sig till tråden.. ;-)
.. så försöker jag ge all info/kritik på + & - om denna produkt så att folk kan göra sina val själv på lättast sätt.
Ni som nu köpt tvn får ju gärna klämma in en rad här om er egen erfarenhet, särskilt om man fick med den förbannade s-panelen eller inte och var ni då köpt den. :-)
Denna tråden gäller ju hela serien så kom igen nu och skriv förtusan.
Ni måste blivit trötta på mig nu så jag hoppar in nu endast om en fråga ställs om just denna modellen. ;-)
Redigerat av Konsument72, 29 April 2008 - 20:45.
Postad 04 May 2008 - 15:04
Någon som vet vilken Samsung kod man ska knappa in i fjärren för att den ska kunna styra Samsung DCB-850Z STB boxen från comhem? borde ju funka klockrent men ingen av koderna i manualen verkar lira för mig
Postad 06 May 2008 - 18:23
TVn ligger ju på 1366x768 och jag kör nu 1360x768 från datorn och tycker bilden ser bra ut,
men jag är ingen videofil så jag vet inte!
DVD så ser allt ut att vara hemmafilmat om ni förstår vad jag menar. Det ser lite B-igt ut liksom.
Men det tror jag kan bero på DVDn som är en gammal DVD utan hdmi.
Sen tycker jag att man hittar alldeles för lite inställningar i menyn. Finns det fler menyer man
kan komma åt på annat sätt än den vanliga?
Tacksam för svar!
Postad 09 May 2008 - 10:10
Har jämfört dom men hittar inga större skillnader.
Funderar på att inhandla en r87 på siba för 7990:-
Tack för svar PFH!
Postad 16 May 2008 - 20:07
Här kommer antagligen trådens mest hjärndöda fråga
Har tänkt och köpa min första LCD-teve och jag har hittat R89:an på Expert för 6998 kr. som jag är intresserad av.
Jag kollar mycket på film och främst då region 1/3 dvd:er, men enligt samsung.se så är färgsystemet enbart PAL. Det står ingenstans att den stöder NTSC betyder det att jag måste avfärda den här modellen om jag vill kunna se mina reg. 1/3 filmer?
Tacksam för svar.
Postad 17 May 2008 - 09:42
Var nere och snackade med säljaren på Expert idag och han kunde inte svara med 100% säkerhet att den klarar av NTSC.
Dom hade inga regionsfria spelare inne så han tyckte att jag skulle komma ner med min egna spelare.
Argh, orka fan inte lossa kablar och "konka" runt med spelaren runt halva stan.
Det kliar som fan i plånboken så vore ytterst tacksam om någon kunde komma med svar.
Redigerat av Hugh Munguz, 17 May 2008 - 16:03.
Postad 19 May 2008 - 19:44
Redigerat av Unregisteredbae06969, 19 May 2008 - 19:48.
Postad 22 May 2008 - 06:45
Vad tycker ni ? blir mest film tittande och tv.
LCD eller PLASMA.....
Redigerat av rebirth, 22 May 2008 - 07:22.
Postad 27 May 2008 - 19:25
På min LE32R89 står det ett S efter modellbeteckningen på baksidan. Detta ska enligt många anses betyda att det är en S-PVA panel inuti TVn vilket verkar mycket troligt eftersom det är en riktigt fin bild. På denna bild kan man se att det står ett C efter modellbeteckningen och de skriver att de troligen betyder att det är en CMO-panel. Så på detta vis borde man kunna förstå vad det är för sorts panel i TVn.
hmmm fick hem min tv för 3 min sen.. på min står det ett "A" efter mod så varken "c" eller "s".. vad innebär detta?
passar på att fråga om det ska sitta skydds plast på piano lacken på tvn samma som på foten när den kommer ny? är rädd att jag fått ett demo ex
Redigerat av DjHypnoz, 27 May 2008 - 19:26.
Postad 28 May 2008 - 07:41
Postad 28 May 2008 - 14:51
-"Efter att ha sökt litet information om detta så visar det sig att Samsung/R8x-serien tydligen använder olika paneltillverkare och paneltyper ([Cmo] SMVA, [Auo] AMVA, [Samsung] S-pva) och därmed kan man förvänta sig skillnader i egenskaper. Det är tydligen också så att vissa av dessa tillverkare har olika versioner, nyare och äldre, vilket komplicerar ytterligare. Enligt trådar i andra forum så verkar folk tycka att dessa paneler är ganska likvärdiga förutom just detta avseende; betraktningsvinkeln på Cmo är något sämre."
verkar ju som A- klarar sig då... var även i kontakt med samsung sverige .. som för övrigt verkade okunniga.. där som sa att alla nordiska apparater hade samsung paneler. vad mer kunde jag säga? -"men på prisjakt står det .. bla bla.." kanske ingen vidare källa detta forum tyvärr :/
Postad 28 May 2008 - 17:12
googlade till mig denna info:
-"Efter att ha sökt litet information om detta så visar det sig att Samsung/R8x-serien tydligen använder olika paneltillverkare och paneltyper ([Cmo] SMVA, [Auo] AMVA, [Samsung] S-pva) och därmed kan man förvänta sig skillnader i egenskaper. Det är tydligen också så att vissa av dessa tillverkare har olika versioner, nyare och äldre, vilket komplicerar ytterligare. Enligt trådar i andra forum så verkar folk tycka att dessa paneler är ganska likvärdiga förutom just detta avseende; betraktningsvinkeln på Cmo är något sämre."
verkar ju som A- klarar sig då... var även i kontakt med samsung sverige .. som för övrigt verkade okunniga.. där som sa att alla nordiska apparater hade samsung paneler. vad mer kunde jag säga? -"men på prisjakt står det .. bla bla.." kanske ingen vidare källa detta forum tyvärr :/
Jag skulle väl säga att det varierar från Butik till Butik..Vissa importerar ju sina skärmar(komplett,Inwarehouse,Dustin(?),Dustinhome)
Postad 01 June 2008 - 19:36
Postad 06 June 2008 - 14:22
Fösta handlar om energisparfunktionen. Borde inte backlighten ändras automatiskt om man ställer in den på auto? Det gör den inte för mig. Är något fel?
Sen undrar jag vad det är för skillnad på offset och gain när man ställer in vitbalansen?
Och vet någon vad det är för skillnad på "D. gamma" och "M. gamma" inne i servicemenyn under "8. adjust" Vilket är de bästa värdena? Eller beror det helt på vilken tv man har... Tror jag råkade vara här och ställa om det av misstag. Vad har ni för värden? Mina står just nu på s_1 när det gäller D. gamma och off på M gamma.
Postad 12 June 2008 - 23:10
Haft den i 3 dagar nu och det är kanon bild och inga fel :-)
Fotboll på den är klockren.....
Redigerat av rebirth, 12 June 2008 - 23:12.
Postad 14 June 2008 - 07:43
ingen som kan svara på om "A" panelen är bra eller anus? ingen som vet nått om den?
Har en "A" panel och är helnöjd. Har visserligen inte jämfört med "S".
Det är en LE-37R87BD som köptes från Expert och ska inte vara någon gråimport utan tagen via
Svenska samsung med full pixelgaranti. Blev först skeptisk när jag såg A:et på baksidan
men efter att ha använt den ett tag så är jag som sagt helnöjd.
Postad 21 June 2008 - 18:39
Säg att jag vill se på 720p. material genom en hdmi-kabel från datorn. Vilka inställningar bör jag ha? Finns det någon guide till detta som någon skulle kunna länka till?
Postad 27 June 2008 - 15:00
Nu är den till grabbens rum så han lär aldrig leta efter skillnaden på dom olika panelerna i panel lotteriet
Vad för inställningar har nu pluttat in?
Kommer inte att titta själv på den så det är gött om någon kan dela med sig så slipper man sitta & finjustera i all oändlighet, tack på förhand
Postad 29 June 2008 - 22:49
Jag undrar om en vänlig skäl kan assistera mig att kolla vilket alternativ ni har på er R8.
Alternativet jag har nu som verkar fungera bra är CPT_INT och Panel Type: 32"CMO (som är oförändrad)
Ska även passa på om det kan vara skadligt för TVn att den har ett läge som den ursprungligen inte hade?
Postad 21 November 2008 - 11:05
Hon har VGA anslutning på datorn och en sådan ingång finns på samsungen, så långt är allt frid och fröjd.
Men sen när man ska koppla in ljudet så har hon enbart 3.5mm anslutning för ljud från datorn, och som det verkar kan man bara köra ljud via dator via den optiska ingången som sitter bredvid vga anslutningen?
Stämmer detta eller går det att lösa på något sätt, jag har prövat alla ljud ingångar på tvn utan att få igång ljudet.
Postad 23 December 2008 - 15:43
Befinner mig så här i juletid hos svågern som sitter på en sån här (LE40R87). Han har fått nåt vajsing på bilden - vänstra halvan är betydligt mörkare än den högra. Säljaren (Dustin) är kontaktad. De vill att han skickar ner apparaten för kontroll av tekniker, men jag tänker att man kan ju alltid stanna till här först!
Fråga 1. Som jag fårstått det finns ett demoläge med olika inställningar mellan bildhalvorna. Kan det vara så att demoläget oavsiktligt har gått på? I så fall - hur bär man sig åt för att stänga av det? Jag har letat utan att hitta några "demo-inställningar"...
Fråga 2. Om den ändå ska skickas har vi ett problem, för vem sparar på katonger till tv-apparater? Frågan är alltså om det finns någon i närheten av Härjedalen/Sveg som sitter på en kartong till ovanstående tv? Och kan tänka sig att hyra ut den mot skälig ersättning?
I övrigt - En God Jul-puss till alla forumörer! Utan er skulle jag förlora många kudos som släktens hemelektronikexpert.
Postad 23 December 2008 - 15:46
Tjena
Befinner mig så här i juletid hos svågern som sitter på en sån här (LE40R87). Han har fått nåt vajsing på bilden - vänstra halvan är betydligt mörkare än den högra. Säljaren (Dustin) är kontaktad. De vill att han skickar ner apparaten för kontroll av tekniker, men jag tänker att man kan ju alltid stanna till här först!![]()
Fråga 1. Som jag fårstått det finns ett demoläge med olika inställningar mellan bildhalvorna. Kan det vara så att demoläget oavsiktligt har gått på? I så fall - hur bär man sig åt för att stänga av det? Jag har letat utan att hitta några "demo-inställningar"...
Fråga 2. Om den ändå ska skickas har vi ett problem, för vem sparar på katonger till tv-apparater? Frågan är alltså om det finns någon i närheten av Härjedalen/Sveg som sitter på en kartong till ovanstående tv? Och kan tänka sig att hyra ut den mot skälig ersättning?
I övrigt - En God Jul-puss till alla forumörer! Utan er skulle jag förlora många kudos som släktens hemelektronikexpert.
Ett tips vore ju att kontakta samsung direkt, de har service där de åker ut till kunderna och fixar det eventuella problemet utan kostnad.
Förhoppningsvis så gäller detta även för din svågers tv
Postad 23 December 2008 - 15:52
Postad 23 December 2008 - 15:54
Hoppsan! Det låter ju bra. Gäller det även apparater inköpta via Dustin (som enligt ryktet importerar sina)? Ska tipsa svågern direkt. Jag kommer ju förstås att hävda att detta har jag vetat hela tiden.
Men tack ändå.
Jag vågar inte svara på detta men det är ju bara att prova och ringa dem och se vad de säger, det värsta som kan hända är ju att du kan få ett nej
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Hur stor bild har du?
10 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?