![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 10 augusti 2007 - 11:56
Postad 10 augusti 2007 - 12:10
OKej, har du testat hdmi och komponent med? Är 720p för lite för att använda tv,n som datorskärm?Jag kör vga och 720p, testerna jag gjort som finns någonstans här på forumet om pixelmappning tyder på att det fungerar som det ska. Ingen overscan heller, allt hamnar innanför fint.
Postad 10 augusti 2007 - 21:30

Upplösningen jag kör är 1366x768 i 60Hz och det räcker gott och väl som datorskärm. Fungerar helt utmärkt, det är knivskarp bild.
Postad 10 augusti 2007 - 21:33
Körde länge 1360*768 som Nvidia´s standard upplösning.
Det var faktiskt igår som jag tänke att jag skulle titta närmare på saken bara för sakens skull. Använde mig då av "advanced timings" i nvidias kontrollpanel. Bara att ställa in tv:n´s upplösning och............................voilá
Postad 11 augusti 2007 - 01:03
Testade att gå in i Advanced timings också nu och ändra till 1366x768 men det gjorde texter lite suddiga och pixelmappningstester visar att det inte fungerar som det ska. Så 1360x768 på vga är nog det enda rätta.
Postad 12 augusti 2007 - 16:33
Postad 14 augusti 2007 - 02:36
Postad 17 augusti 2007 - 00:28
Postad 17 augusti 2007 - 08:50
Jag har fungerande pixelmapping med dvi-hdmi kabel ifrån kabelgiganten.
Körde länge 1360*768 som Nvidia´s standard upplösning.
Det var faktiskt igår som jag tänke att jag skulle titta närmare på saken bara för sakens skull. Använde mig då av "advanced timings" i nvidias kontrollpanel. Bara att ställa in tv:n´s upplösning och............................voilá
Någon som kan hjälpa mig? Då jag ställer in så att datorn skickar ut 1366*768 i nvidias kontrollpanel så visar tv bara 1360*768. Någon som vet vad det kan bero på? Har ett geforce 6600GT kort med uppdaterade drivrutiner. Kör med en 10 meters "noname" dvi-hdmi sladd tror inte att det beror på den då allt annat har nog fungerat med den.
Har ni testat det som beskrivs ovan typ 2 inlägg ovanför ert?

Har nu beställt 37lc51 efter jag varit och spanat på denna modell. Var först inne på plasma men det blev LCD. Fick ett bra pris på expert på 8999kr och den kommer i lager inom en vecka. Så jag väntar nu med spänning.
Postad 17 augusti 2007 - 11:56
Kör med HDMI > HDMI från min HP dv9000 laptop som även skickar ljudet via HDMI. Jag är väldigt nöjd måste jag säga förutom att jag inte får pixelmappat. Har ett Geforece 7600 Go. Får bara 1360 istället för 1366 som är native för TV:n(eller?). Men jag ska inte använda den som datorskärm, så jag klarar mig nog när jag ska titta på film och liknande. Nu vill jag bara ha ett vettigt hemmabio med HDMI och videoväxel, så jag bara behöver en kabel till TV:n.
Och tack alla på den här tråden för era inlägg, dem har kommit väl till pass vid valet av TV köp

Redigerat av Andela, 17 augusti 2007 - 14:39.
Postad 18 augusti 2007 - 15:42
Har nu köpt mig en 42" lc55. Hängde även upp den med ett väggfäste från rusta för 499 kronor.
Kör med HDMI > HDMI från min HP dv9000 laptop som även skickar ljudet via HDMI. Jag är väldigt nöjd måste jag säga förutom att jag inte får pixelmappat. Har ett Geforece 7600 Go. Får bara 1360 istället för 1366 som är native för TV:n(eller?). Men jag ska inte använda den som datorskärm, så jag klarar mig nog när jag ska titta på film och liknande. Nu vill jag bara ha ett vettigt hemmabio med HDMI och videoväxel, så jag bara behöver en kabel till TV:n.
Och tack alla på den här tråden för era inlägg, dem har kommit väl till pass vid valet av TV köp
Ungefär hur mkt "bygger" fäset från vägen?? Måste man ha vinklade kontakter eller går det med "vanliga"?
Postad 19 augusti 2007 - 10:08
Postad 19 augusti 2007 - 18:56
Kan rapportera hur denna kombination fungerar om ca 1 månad för alla som är intresserade.
Tråkigt för dig som fick kass bild med scarten. Man kan väl säga att LCD/PLASMA och digitalboxarnas tillverkare inte kör riktigt samma race. Det är ju självklart att man ska använda hdmi på digitalboxarna. Sådana boxar börjar ju dyka upp mer och mer nu under namnet HD-boxar. Finns säkert någon som ej är HD men som har hdmi-utgång oxå.
Postad 20 augusti 2007 - 11:32
Det här kanske kommer lite sentHej!
Ang detta med halvkass bild, eftersläpningar vid tex fotboll.
Att se på en match på Tv6 är ju inte helt roligt, håller med er där! Jag har gjort det som går för att få bästa möjliga bild tycker jag. (fribox)
Kör komponentkabel mellan min box (Samsung DTB-P850V) & LG37LC51. Tittar man på TV4 tex så är det oftast mkt bra bild. 1:an & 2:an också. Men 6:ans bild håller ju tyvärr inte samma mått..
En fråga:
Hur mycket bättre/om det blir bättre, bild får jag om jag tar bilden via parabol, typ Canal+ eller Viasat? Är det värt de hundingarna i månaden som man får betala? Ny box måste man ju också ha.. Visst, med en HD-box får man ju förståss de sändningarna bra, men resten??
Dessutom tycker jag det är alldeles för dyrt med dessa abbonemang, en massa skitkanaler får man också som man måste hålla ungarna ifrån....![]()
Kan det löna sig att testa med en bra inomhusantenn tro? Man vill ju försäkra sig om att man har det så bra det bara går utifrån ens förutsättningar...
Tacksam för svar om ni har bra råd..
I övrigt så är jag helt nöjd med TVn. Snygg, bra bild, bra pris.
Ha de bra!
/Danne

Men själv kör jag Humax CXHD-1000C hd box den som Com Hem rekommenderar till sin HD paket och den är riktigt bra, alla vanliga kanaler blir uppskalade till progressive och all flimmer och "ludd" försvinner, har den för tillfället kopplat till en 14" tjock Tv medan min söndriga 37LB2R blir utbytt mot en 37LC55 och måste säga att även där ser kanalerna jävligt bra ut över scart, tycker mig att Discovery HD ser lika fin ut på den lilla burken som den gjorde på LCD'n

Postad 23 augusti 2007 - 19:17
Denna modell har ingen inbyggd box. Dessutom funkar väl bara boxer-abonemang där va? Har tele2vision.
lite sent kanske, men Clas i sjön har 2 väggfästen, ett vikbart för 259:- och ett fast för 149:- billigare kommer du nog inte undan om du inte kan svetsa själv..
Postad 23 augusti 2007 - 22:08
Postad 24 augusti 2007 - 00:09
Vore skönt att bli av med min TV-bänk snart.
Postad 24 augusti 2007 - 14:00
Vem är Clas i sjön?
Hehe, Clas Ohlson i Insjön AB heter företaget

Clas Ohlson helt enkelt, dock hade du väl kanske en 40-tummare, så kolla så det passar, dom flesta ställ upp till 37" verkar klara dagens 40" men inte gårdagens..
Postad 24 augusti 2007 - 21:12

jag har en 37", får kolla upp det och se om det passar. Dessa apparater väger ju inte så mycket och det är ju bra. 600x400 är det mellan hålen där bak på min.
Postad 25 augusti 2007 - 18:13
hehe visste inte att det hette så
jag har en 37", får kolla upp det och se om det passar. Dessa apparater väger ju inte så mycket och det är ju bra. 600x400 är det mellan hålen där bak på min.
Sorry, det är som rätt vanligt där jag kommer ifrån, kanske inte över hela Sverige

har du 600x400 så ska det passa utmärkt.. gratulerar till ett billigt väggställ

Postad 25 augusti 2007 - 20:57
Artikelnummer och namnet på affören han köpt den i? =)
Vore skönt att bli av med min TV-bänk snart.
Claes ohlsson, skulle visst fråga i miniaffären om jag fattat vännen rätt, skulle palla för 75 kilo, som sagt stort och brett men det verkar som en sund investering, var lätt och sätta upp och fanns många skruvhål om man måste passa in träreglar, det är dock så att min andra kompis som köpte tvn igår köpte ett väggfäste, elelr fick med på köpet som vi endast fäste med 6 gipsplug, expanders och jag(102kg) kunde hänga i listen, enligt ryckte ska en sådan plugg palla för 17 kilo i vertikal belastning. Den sitter uppe även idag då det verkar fungera även utan reglar....
Postad 25 augusti 2007 - 23:08
Snabbfråga, har stora lådan i källaren och det är ju krångligare att gå ner där än att fråga här =)
Skruvar att fästa i TVn kommer jag inte ihåg om man fick med. Vilken dimension och vilket djup ska det vara om man nu behöver köpa dem separat?
Postad 27 augusti 2007 - 15:32
Har lite synpunkter på svärtan också, som i de flesta fall är nästintill perfekt. Har dock märkt att om man tittar i snäva vinklar ljusnar den ganska mycket i överkant, någat man får räkna med iofs. Tittar man rakt framifrån är blödningarna nästan obefintliga, vilket är positivt.
Är i överlag ruskigt nöjd, inget man direkt snålat på och plenty med ingångar. Till en början var jag tveksam att köpa något av ett företag som en gång var Goldstar, men som tur är har dom bättrat på sig

Postad 28 augusti 2007 - 11:57
Här är en till som läst denna tråden några gånger
och införskaffat sig en LG av modellen LC55, storlek 37'.
Den kommer på Torsdag, längtar....
Min första platt-tv (den tjocka Philips 32' wide kommer snart ut på annons

Kommer köra DVI-HDMI från min HTPC.
Har några funderingar:
Jag har comhem (3 hål) i huset (inget abonemang) men har en hel del kanaler iaf.
Är det analogt eller digitalt?
För att få bästa bild, räcker det med en vanlig antennkabel?
Eller ska man skaffa en HAMA antennkabel? På expert finns en som heter 85dB, mendans på andra sajter finns 120dB (http://www.scandinav...spx?iID=4715967).
Spelar det någon roll vilken dB?
Hjälper det med antennförstärkare ifall det skulle vara dålig bild?
Tittar jag på TV via HTPCn har jag sämre bild än direkt till TVn.
Tjejen kollar ju mest på TV, så det skulle inte vara ett populärt köp om bilden blir sämre för henne

Någon som testat Clas Ohlson väggfäste? (http://www.clasohlso...aspx?id=7271762)
Jag har inte kollat på väggfästen tidigare, men med denna borde man väl få ut TVn så den hamnar 5-10cm från väggen för att undvika att den blir varm?
Ska göra en bedömning av LGn när jag kopplat in den och testat ett tag, kan dyka upp lite fler frågor på vägen..

Tills vidare...
Ha det bra
/Lager
Redigerat av shirley, 28 augusti 2007 - 11:58.
Postad 28 augusti 2007 - 16:01

De Comhem-kanaler du har gratis är analoga.
Vad Comhem gör är att de tar emot sändningarna digitalt och sen omvandlas de till analoga för att sedan distribueras ut till alla uttag i fastigheten.
Detta är i alla fall hur jag har fått det förklarat.
Jag har också bara gratiskanalerna och måste säga att det inte är något fel på hur de ser ut på TVn.
Jag har en 37" LC51
Postad 28 augusti 2007 - 17:49
- Muggen
Postad 28 augusti 2007 - 21:30
Tänkte mest dela mina erfarenheter av denna tv. Köpte en för 2 veckor sedan, kanon nöjd med bild och ljud. Men efter ett tag så märkte jag att surret och pipandet från baksidan tv'n gick mig på nerverna. Så jag bestämde mig för att åka tillbaka med den. Sagt och gjort, packade jag upp min nya pc-55'a och min dystra upptäckt var att den lät precis lika jäkla illa som den förra. Jag är mycket känslig på högfrekventa pipljud (har haft problem med sånna på gamla tv apparater) Så idag var jag in och förklarade för säljaren i butiken att jag pallar inte med denna tv. Så fick tillslut lämna tebax den och beställde istället en Samsung Q96. Jag hoppas jag har bättre lycka med den (kommer mitten av nästa vecka) kollade på 50 tummaren dom hade uppställd i butik och bildmässigt såg den ut att prestera mkt bra. Men som sagt, LG har gjort sitt hos mig, även om jag bara hade otur så har produktnamnet nu en tung skugga över sig hos mig och jag kommer akta mig för dom i framtiden.
- Muggen
Du pratar om plasma-TVn va?
Den här tråden handlar nämligen om LCD-apparaterna.
Det finns dock en tråd om plasmorna också tror jag. =)
Postad 29 augusti 2007 - 01:00
Men har lite frågor:
Vid helsvart bild så blir det lite marmor över bilden tycker jag, är detta normalt? det är inte mycket men det syns vid mörka partier. bild finns i mitt galleri. syns i hörnen och från vänster nederkant till strax över mitten i mitten...
galleriet
Jag ser en del på animerad film och har märkt att små detaljer i bakgrunden kan få för sig att flimra ganska mycket, har inte märkt detta på min gamla 50Hz CRT tv men på LCD:n så såg jag detta direkt.
Kan det ha att göra med att jag bara kör scart mellan DVD & TV?
Ni som skalar upp genom HDMI (vanlig DVD) vilka spelare kör ni med, och hur bra funkar det? Vill helst ha svar på denna fråga av er som med dvd i 2000:- klassen

Postad 30 augusti 2007 - 11:02
Postad 02 september 2007 - 22:26
Någon som vet vilka inställningar som är de rätta på LC5?
finns det egentligen några "rätta" inställningar.. tycker att även om något proffs ställt in så är min smak lite annorlunda, även andra jag pratat med känner samma sak..
Postad 03 september 2007 - 12:02
Har bara hunnit titta på Tvn lite snabbt en gång, och det verkar lovande!
Den ville inte riktigt ta emot DVI-HDMI signalen från datorn först, men efter ominstallation av Nvidias drivrutiner så fungera det klockrent. Dock fick jag inte 1366 i upplösning, utan bara 1360.
Håller nu på att tapetsera om i Vardagsrummet så Tvn är nerpackad igen.
Återkommer med lite mer reflektioner när jag fått upp den och hunnit gå igenom den lite mer.
/Lager
Postad 04 september 2007 - 17:05
Hur som helst så tyckte jag att bilden hackade vid panoreringar mm, det som visades var en vanlig DVD.
Eftersom jag till 70% kommer att se på vanlig digitaltv (boxer) så vore jag tacksam över synpunkter på hur LC55an klarar det!
Postad 05 september 2007 - 05:35
Postad 06 september 2007 - 22:06
Tänkte köpa mig en LG 37LC51:a idag på Expert. (efter bra omdöme här på prisjakt, tack för det) Men tv-rackaren har ju blank front! Det kom som en överraskning för mig. De bilder jag har sett så har det varit en matt front, vilket jag personligen tycker är mycket snyggare. Jag frågade expediten om detta även gäller 32LC51:an och 37LC55:an men han visste ingenting (eller ville bara gå hem eftersom jag var den sista kunden i butiken kl 18:50

Är det bara jag som är ortodox och tycker att när man tillverkar en "tv-familj" (tex LC51) så låter man alla ha en å samma front OAVSÄTT storlek på displayen? Är LG, enligt mig, knäppa och har dålig smak eller är det butikerna som skyltar dåligt och använder fel bild när man marknadsför tv:n? Eller är det bara jag som tolkar alla bilder jag har sett helt fel.

Vet ni hur det ligger till? Har LG 37LC51:an blank front? Å isåfall har även LG 37LC55:an det? Jag behöver egentligen ingen digitalmodul men är villig att lägga mellanskillnaden ifall 55:an är matt.
Paint it black! (å matt)
Edit:
Jag hittade svaret på min egna fråga på LG:s sida
Front Cabinet Style
Glossy 32LC52/56, 37LC51/55, 42LC51/55
Non Glossy 26LC51/55, 32LC51/55
Men eftersom det här är mitt första inlägg så tar jag inte bort det

Redigerat av Kje11e, 06 september 2007 - 22:18.
Postad 11 september 2007 - 20:16
Jag tänkte koppla in en gammal laptob till TVn via VGA-kabel. Dock har jag inget grafikkort värt namnet (ATI MOBILITY RADEON 7500 AGP, 32 MB). Vidare är det ingen widescreen skärm på datorn. Därför undrar jag:
1. Kommer jag kunna se program och filmer som spelas på datorn, i 16:9 format på TVn eller kommer det skäras i kanterna?
2. Maximal upplösning som jag kan ställa in på laptopskärmen är 1024x768, begränsas detta av mitt grafikkort eller av laptoppens skärm, dvs kommer jag kunna visa högre upplösning när datorn kopplas mot TVn?
Hoppas nån har tid att upplysa en newbie...
Postad 12 september 2007 - 10:49
Har just beställt en LG 42LC55 som bör komma inom ett par dagar. Då jag är väldigt mycket nybörjare på dessa områden har jag några (förmodligen enkla) frågor.
Jag tänkte koppla in en gammal laptob till TVn via VGA-kabel. Dock har jag inget grafikkort värt namnet (ATI MOBILITY RADEON 7500 AGP, 32 MB). Vidare är det ingen widescreen skärm på datorn. Därför undrar jag:
1. Kommer jag kunna se program och filmer som spelas på datorn, i 16:9 format på TVn eller kommer det skäras i kanterna?
2. Maximal upplösning som jag kan ställa in på laptopskärmen är 1024x768, begränsas detta av mitt grafikkort eller av laptoppens skärm, dvs kommer jag kunna visa högre upplösning när datorn kopplas mot TVn?
Hoppas nån har tid att upplysa en newbie...
När du får tv'n är det bara att ställa in TV'n som primär monitor, då märker du om du kan dra upp upplösningen.. då är det heller inga problem med 16:9.
Postad 14 september 2007 - 15:33
Snackade just med hemmabiobutiken där jag beställt. När jag beställde sa de att TV fanns på leverantörens lager. Idag fick jag veta att detta var ett "eko i systemet". Finns just nu inga LG LC55or i hela Sverige, får nog vänta två veckor till... Gaah
Postad 16 september 2007 - 21:13

Efter de första testen idag måste jag i alla fall anse mig nöjd med köpet. Kör analog Comhem och det ser okej ut, ungefär som väntat. Kanske blir det digital-tv på sikt. Testade även spel och film via 'vanlig' Xbox med bra resultat och sist pixelmappat från PC över VGA. HD-material gjorde sig riktigt bra på tv:n!

Notis!
Något som jag snappat upp via en bekant är att denna modell har haft problem med ljusgenomsläpp i panelen (främst från kanterna, ses som ljusare partier vid kanalbyten). Han köpte en LC51 som hade problemet och fick sedan byta till en ny felfri. Enligt säljaren hade någon uppdatering av panelerna gjorts av LG. Den gamla med felet hade serienummer som börjar på 705 och den nya felfria 708. Kanske kan det hjälpa någon att undvika problem. Jag håller på och synar min efter problemet men tror jag klarat mig (har också en 708:a).
Ska ta några bilder vid tillfälle...
/Rotor
Postad 17 september 2007 - 15:54
Jag har också en del lite ljusare partier runtom kanterna men inget som jag stör mig på direkt.
Fast om det nu är så att problemen är bevisade på äldre modeller kanske man ska försöka byta sig till en nyare så man får en TV som är perfekt.
Postad 17 september 2007 - 18:17
https://www.minhembi...howtopic=168799
Så jag vet inte hur jag ska göra... lämna tillbaka och köpa en annan eller leva med det.
Inte extremt på något sätt, men det syns till viss del *sucka*

Postad 17 september 2007 - 20:27
Att vara för petig känns en aning fjantigt tycker jag. Om det nu är något de med säkerhet har åtgärdat på nyare ex av samma modell och de byter ut TVn utan poblem så är det så klart en annan sak.
Men att börja klaga för en liten sak som att det inte är svart över HELA skärmen då en helsvart bild visas och skapa problem både för mig själv och affären, vet inte om det känns berättigat för ett så trivialt problem.
BTW jag skulle fortfarande gärna se bilder på TVn uppsatt på väggen om någon av er har gjort det

Postad 18 september 2007 - 06:17
Postad 18 september 2007 - 10:20

Gost: Kanske du kan göra. Sen beror det väl på hur mycket ljus den släpper igenom. Mest störande för mig är när jag tittar på filmer och ser ett ljusare vänstre nedre hörn och mitt på nertill. Behålla ändå, eller byta till en LB2R är frågan nu.
Postad 20 september 2007 - 17:32
Ska bara ut och kolla om jag hittar den i butikerna här i närheten.
Annars ska jag beställa en på nätet men vill nog helst att de ska va i stan så man slipper trubbel om den är dålig och man vill ha en ny eller lämna tillbaks.
Ni som har den är fortfarande nöjda med den?
Är lite förvirrad över detta med digitalboxen eller inte?
Drar man in anten till den om man har de och de blir bra bild eller funkar de lika bra att dra in den i den gammla vanliga bakpå som funnits där i 100år?
För isåfall så lär de väll bli analogt eftersom de är analogt från väggen?
Tror de är comhem kabel nät där jag bor nu så är inte så insatt hur de funkar. hoppas ni vet?
Annars verkar ju många vara nöjda med denna modell.. nu lär man bara hitta vad man har för grafik kort på datorn och om de funkar att skcika till tvn när man köper en.. är väll säkert 7m allafall.
Hoppas på svar och tack för många bra svar på frågor jag redan haft under forumets gång.
Tack och hej
Postad 20 september 2007 - 17:45
Jag har funderingar på att köpa en 37LC51.
Ska bara ut och kolla om jag hittar den i butikerna här i närheten.
Annars ska jag beställa en på nätet men vill nog helst att de ska va i stan så man slipper trubbel om den är dålig och man vill ha en ny eller lämna tillbaks.
Ni som har den är fortfarande nöjda med den?
Är lite förvirrad över detta med digitalboxen eller inte?
Drar man in anten till den om man har de och de blir bra bild eller funkar de lika bra att dra in den i den gammla vanliga bakpå som funnits där i 100år?
För isåfall så lär de väll bli analogt eftersom de är analogt från väggen?
Tror de är comhem kabel nät där jag bor nu så är inte så insatt hur de funkar. hoppas ni vet?
Annars verkar ju många vara nöjda med denna modell.. nu lär man bara hitta vad man har för grafik kort på datorn och om de funkar att skcika till tvn när man köper en.. är väll säkert 7m allafall.
Hoppas på svar och tack för många bra svar på frågor jag redan haft under forumets gång.
Tack och hej
Jag har 42":aren men jag är väldigt nöjd, har även hjälpt en vän med samma tv att få upp den på väggen och där gör den sig ännu bättre. Om du tar från comhem kabeluttaget så är det det du får, men om du vill ha digitaltv så är det bara att hänga ut antennkabel genom förnstret och byta till digitalmottagning på tv så får du in gratiskanalerna, sedan kan du skaffa en insticksmodul med ett boxerkort så har du även möjligheterna till att titta på alla deras kanaler digitalt utan att behöva en box eller en dosa till.
För att ta upp de frågot du verkar ha om grafikkort så kan jag bara säga att jag har ett ATI Radeon 9800XT 256Mb och en 10m lång DVI - HDMI och det fungerar alldeles ypperligt, får man tag i bra material så är det nästa overkligt bra bild och skärpa, det kanske finns värre men det är nästan så att jag tittar på bilden istället för filmen när heros 720p rullar.
hoppas detta är givande, annars är det bara att fråga igen
Postad 20 september 2007 - 18:14
Men som jag har nu så är de comhem i ett sovrum så man får dra en kabel därifrån till tvn.
SÅ hur gör man om de ska vara digitalt?
Eftersom de nu ska vara digitalt överallt eftersom analogt är nersläckt och man bor i lägenhet med kabel tv så SKA de väll vara digitalt?
Men jag har alltid funderat hur de kan vara de eftersom de går i samma i samma skit genom väggen och i samma kabel?
Så varför då ha en ditalmottagare i sin tv om de funkar genom vanliga uttaget som tydligen ska vara digitalt av nån skum anledning?
Eller ska man då dra den kabeln till digital-mottagaren i sin tv och DÅ blir de digitalt endast och de andra är nå fusk digitalt genom analog ingång?
Lär föresten kolla lite vad jag har för uttag på min dator.. om ja ens har DVI.. HDMI har ja nog inte allafall.
Och man kan väll inte dra en 7m ###### skärm sladd som är tjock som en skithus rör.
Jag har inte pillat grafik-kortet till tvn på länge eller forskat i de hära med vad som är digitalt eller inte därför är man lite "outside".
Hoppas på svar allafall
"senare"
http://www.komplett....5562&view=links
hittade vad jag har för grafik kort.. ser ut som de ska klara hdtv tydligen.
Sen vilken av dom alla uttag man då ska satsa på vet ja inte? nån?
Sen minns jag än att jag ALDRIG hittade dom rätta drivrutinerna för de dära när jag skulle ändra så jag tror ja inte ens hittar en meny som gör att man kan skicka bilden till tvn. Om nån kankse har bra koll på sånt?
Redigerat av Binks, 20 september 2007 - 18:19.
Postad 20 september 2007 - 21:38
Postad 20 september 2007 - 23:06
Vill du ha digitalTV från Comhem får du skaffa dig en digitalbox och teckna ett abbonnemang.
Vill du ha digitalTV from Boxer behöver du ett abbonnemang, en antenn(signalerna går av någon anledning inte genom vanliga antennuttaget i ett Comhemhus) och en digitalbox. Digitalbox finns inte inbyggd i 37LC51.
Vill du ha digitalTV genom satellit blir det en parabol, ett abbonnemang och en mottagare.
Vill du ha digitalTV genom bredbandet behöver du abbonnemang och en mottagare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar