Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Denon 3808CI *

587 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2007 - 23:00

Unregistereda689fd5c
  • Unregistereda689fd5c
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hur fungerar det för er som har denna att spela upp Flac filer.
Jag får inte till det, delar ut min musik på datorn via mediaplayer och hittar alla filer med 3808:an men kan inte spela upp flac filerna, men mp3:er går bra.

Har letat men hittar inget om det.

Tacksam för svar.

Har samma problem, den visar filerna men det går som sagt inte att spela upp dom.. inget bra flac stöd altså.
Men det är bara ett av ett helt gäng problem med denna maskin tyvärr.. Web gränssnittet hänger sig ofta när man försöker styra nät radio via detta.
Ibland går det inte att byta ingång via fjärren, kräver en orentlig omstart.. standby och on hjälper inte.
Det jag ändå stör mig mest på är att det inte går att använda denon link till dvd:n samtidigt som man spelar upp net/usb eller något via digitala ingångar i zoon 2. Det är altså inte bara när dvd är aktivt i main zoone utan så fort man assignat denon link till dvd ingången det tystar i zoon 2. Lösning? Jo man får använda någon annan överföringsteknik eller helt enkelt välja någon annan ingång eller ingen alls för digital signal till dvd ingången när man inte använder den.
Om man av någon anledning tappar kontakten med en nätradio station kan det ta 15-30min för den att återansluta om man inte petar på den, byter man kanal och tillbaka igen går det direkt.

Denna lista skulle kunna bli ganska lång om jag ska ta med allt jag hittat så det känns som den har en hel drös buggar och annat.

Postad 25 December 2007 - 01:07

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Har du provat att göra en reset och sedan uppdaterat programvaran?

Nu har jag bara haft min i ett par veckor men har ännu inte stött på några av dom problem som du har.

Redigerat av Prism, 25 December 2007 - 01:10.

Postad 28 December 2007 - 07:50

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Gjorde också en update av firmwaret idag,det gick bra,tog bara över en timme : ) synd bara att man inte vet vad som är åtgärdat.

Mvh Nicke

Postad 30 December 2007 - 21:21

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Hur och vart hittar man uppdateringsknappen? Har kopplat in nätverkskabeln in i förstärkaren nu och när jag går in på de manuella inställningarna osv så står det där en IP-adress osv som inte jag skrivit in så ja antar att den hittat den själv. men sen då? Hur gör jag för att uppdatera?

Det löste sig.

Redigerat av Lothar, 31 December 2007 - 00:49.

Postad 01 January 2008 - 18:23

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Försöker lägga till P3 Star i added stations på min 3808:a. Får dock felet bad format och hör inget ljud.

Nån som vet vad detta kan bero på?

Postad 02 January 2008 - 02:25

Unregistereda689fd5c
  • Unregistereda689fd5c
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Har du provat att göra en reset och sedan uppdaterat programvaran?

Nu har jag bara haft min i ett par veckor men har ännu inte stött på några av dom problem som du har.

det har inte funnits någon uppgradering tidigare men jag kan testa igen, ser ju ut som att det ska finnas något nytt.
Har bara testat att den saknar flac stöd på ett annat exemplar.

Postad 03 January 2008 - 13:11

Funker242
  • Funker242
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Då har jag kopplat in min 3808 och jag har kopplat från min denon dvd 1930 till 3808 med hdmi och sen från 3808 till tvn för bild. Inga andra kablar mellan dvdn och recievern alltså.

Bild funkar utan problem, det är ljudet jag är lite fundersam över. Väljer jag att skicka DTS från dvd-spelaren så verkar det inte som att 3808an tar emot dts (jag kan ha fel, är novis på det här) alls.

Väljer jag Decode Mode för 1930 dvdn till DTS i 3808 blir det helt tyst, men det låter när jag väljer auto eller PCM.

Tittar jag i manualen för decodern så skall följande DTS-dekoderalternativ finnas när den får dts:

DTS SURROUND
DTS+PLgx CINEMA
DTS+PLgx MUSIC
DTS+NEO:6
DTS ES MTRX6.1 (z1)
DTS ES DSCRT6.1 (z2)
DTS 96/24 (z3
DTS-HD HI RES
DTS-HD MSTR

Inget av dessa ser jag i menyn. Så jag antar att jag inte får dts alls. Vad är fel? Någon som har någon ide? Kan inte hdmi mata recievern med dts eller måste jag ha en separat datakabel?

Dolby digital verkar dock fungera utan problem såvitt jag ser.

Postad 03 January 2008 - 13:29

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag har en Denon 2910.

Jag har kopplat en HDMI kabel för bild och en koaxialkabel för ljud. När jag kör input mode HDMI för ljudet så får jag multikanals PCM ljud från HDMI kabeln. När jag väljer input mode Digital så får jag DTS ljud från koaxialkabeln. Har i båda fallen valt AUTO för ljudet.

Har inte lyckats få ren DTS från HDMI-kabeln.

Postad 03 January 2008 - 13:35

Funker242
  • Funker242
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag har en Denon 2910.

Jag har kopplat en HDMI kabel för bild och en koaxialkabel för ljud. När jag kör input mode HDMI för ljudet så får jag multikanals PCM ljud från HDMI kabeln. När jag väljer input mode Digital så får jag DTS ljud från koaxialkabeln. Har i båda fallen valt AUTO för ljudet.

Har inte lyckats få ren DTS från HDMI-kabeln.

Så långt kommer ju jag med. Men recievern tolkar ju pcm-ljudet (om det är dts) som tvåkanalers om jag fattar det rätt. För i "Standard Playback" menyn får jag endast "Surround Playback of 2-channel Sources" som val. Där kan man ju fejka till DTS NEO:6 tex som format, låter bra, men inte riktig surround... Får väl köra på Dolby digital tills vidare.

Postad 03 January 2008 - 13:41

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Vet inte hur det är i 1930, men på min 2910 kan välja om jag vill ha 5.1 eller 2.0 på PCM-signalen som kommer från DVD:n.

Kanske värt att kolla?

Redigerat av Unregisteredb8bcc3ae, 03 January 2008 - 13:42.

Postad 03 January 2008 - 13:43

Funker242
  • Funker242
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Vet inte hur det är i 1930, men på min 2910 kan välja om jag vill ha 5.1 eller 2.0 på PCM-signalen som kommer från DVD:n.

Kanske värt att kolla?

Låter vettigt, skall kika och se vad som finns. Tack.

Postad 03 January 2008 - 14:01

Funker242
  • Funker242
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Och där hittade jag i manualen:

"HDMI AUDIO (Default: 2 CHANNEL)

Jag fick inte fram menyn igår eftersom jag spelade en dvd samtidigt. Man måste tydligen trycka stopp innan man kan välja multichannel. :)

Hoppas det funkar när jag kommer hem med. :)

Postad 04 January 2008 - 09:47

Funker242
  • Funker242
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
När jag kom hem var det inga problem att få dvdn att skicka dts i flera kanaler. Så nu låter det ruskigt bra. :-D

Dock sitter jag fortfarande fast när jag försöker spela flerkanals super audio cd (sacd). Kan man inte skicka det alls via hdmi? Väljer jag sacd i 6 kanaler på dvdn så går inga signaler in till Recievern...

Måste jag köpa 6 rca-kablar för att skicka det analogt istället?

Postad 08 January 2008 - 09:37

Unregistered2733e8e8
  • Unregistered2733e8e8
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hallå!

Ett par frågor angående 3808:an:

Kan man använda flera monitor-utgångar samtidigt? Tänkte använda HDMI-utgången till projektorn och komponent och komposit till ett par TV-apparater. Ser man menyerna på alla TV-apparater i en sådan uppkoppling? Ställer man in sådant som tex widescreen individuellt eller gäller inställningarna alla monitor-utgångar? Är det något annat som kan strula med en sådan koppling? Då zon 2 bara switchar S-video och komposit skulle jag nog föredra att koppla denna TV till en monitor-utgång istället och bara dra ljudet från zon 2-utgångarna. Eventuellt kan man ju använda en HDMI-splitter istället om det skulle fungera bättre. Vad tror ni om detta?

Hur lång tid tar det att byta källa (tills man har ljud och bild igen)?

Hur allvarliga är problemen att deinterlace:a HD-material? Har hört att 1080i-signaler skapar problem och eftersom HDTV sänds på just detta sätt blir man ju nyfiken. Är det märkbart i vanliga sändningar eller handlar det bara om speciella testbilder som kan visa 3808:ans begränsningar (jämfört med Onkyos 905:a som verkar ha andra brister)?

Redigerat av Unregistered2733e8e8, 08 January 2008 - 13:33.

Postad 10 January 2008 - 18:49

valmont74
  • valmont74
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jag gjorde en master reset och installerade den första firmware uppdateringen som tog kring en timma. Sedan har jag installerat flera som tar 3 minuter. När jag kollar status, så står det som att min MAIN är 01.60 och SUB är 00.38. Hur många finns egentligen, börjar oroa mig för att uppdateringarna inte "tar" eftersom det verkar finnas en ny 3 minuter nästan varje gång jag söker och versionsnumrena 01.60 resp 00.38 står kvar även efter jag uppdaterat.

Har någon lyckats få högre versionsnummer än mig, hur ska jag göra för att få uppdateringarna att "fastna"?

Redigerat av valmont74, 13 January 2008 - 17:35.

Postad 15 January 2008 - 11:54

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Funderar väldigt starkt på att byta min 1908 mot en 3808, av två anledningar lossless format via nätverk och högre effekt.

MEN skulle någon vänlig själ kunna förklara dessa saker lite mer ingående:

Uppspelning av Flac och mp3 på denon 3808.
Jag delar idag ut media via media spelaren 11 till min ps3. Iom att det är wmp 11 som delar ut så är det antingen wma eller mp3 som gäller och ps3 klarar inte wma, så alltså kör jag på mp3. Men saknar ett losslessformat eller något annat i hög kvalitet. Att denonen klarar flac låter mycket intressant, även om jag inte har någon som helst erfarenhet av just det formatet. Hur fungerar det i praktiken med att låta denonen spela upp flac och mp3 från en hdd som ligger på nätverket. Måste jag dela ut via ett serverprogram, som t.ex wmp11 eller räcker det med att dela ut mappen på nätverket så ser denonen den automatiskt?

Läste som hastigast att bilder inte fungerade, men tyckte mig se att det bara var via en hdd kopplad till denonen, men att det gick via nätverk. samma sak där hur pass plug n play är detta?

När jag spelar upp filer från nätverket via min denon, vilken information kan jag få synlig på display respektive tv:n?
Går det att få synlig albumart på tv:n?

Postad 15 January 2008 - 18:51

BigCheese
  • BigCheese
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan,,,jag funderar på att inskaffa en 3808 men är lite orolig över hdmi-handshake problem. Jag hade olösliga problem med en denon-dvd 1910 tror jag det var eller liknande där hela enhet tvärdog under vissa förhållanden.

Min nuvarande hårdvara fungerar fint med min tv och jag undrar om 3808 har möjlighet till endbart HDMI-switchning om man skulle få handshake problem? DVS den gör ingen "processing" överhuvud taget. Jag har hört att osd volym kommer upp även om signalen ska går rakt igenom m.m. som skulle innebära att nån bild-behandling läggs till.

Jag har för övrigt:

Panasonic TH42PV60
PS3
OPPO DV-980H

Om någon mot förmodan har några av dessa och det fungerar fint skulle det vara najs att veta,,,,tv är väl mest intressant att veta att det fungerar med då det var den som strulade med förut och kan inte byta firmware.

MVH

Cheese

Postad 16 January 2008 - 10:55

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
som tillägg till mina funderingar i post #366
fungerar flac bara via usb hdd eller även via nätverk?

Postad 16 January 2008 - 22:45

BarbaLala
  • BarbaLala
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Det ska fungera att köra flac via nätverk också, jag har dock inte fått det att funka.
Förstärkaren hittar filerna men vill inte spela dem.
Va inne på hifiklubben och hörde mig för om saken men de visste inte så mycket mer än att andra hade haft samma problem.
De skulle kolla upp saken och höra av sig, men det har de inte gjort än.
Har en usb hdd som jag kör dem via nu och det fungerar utmärkt.

Postad 21 January 2008 - 10:06

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Nu är min 3808 iallafall beställd.

Försökte kolla i tråden men hittade hittade inget.

Skall konfigurera min lacie 500 gig till min kommande denon. Spelar det någon roll om den är i ntfs eller måste den vara fat 32 precis som det är för att ps3 ska kunna känna igen diskar.

Måste musikmapparna sorteras på något speciellt sätt?

Kan man på något sätt få denon att visa albumart på tv:n?

Snälla ett tips till bra program för att rippa flac, har aldrig gjort det och har alltså noll susning. Hittade ett program som kunde rippa waw direkt från skiva utan att gå förbi ljudkortet, vilket verkade seriöst, men på tok för avancerat att använda. Men kör man på det måste jag ändå kunna konvertera wav till flac. Och gissar på att jag har svårt att palla detta extra steg, så något användarvänligt som rippar direkt till wav vore guld.

Edit: förresten har den stöd för wma lossless? isåfall kanske man inte behöver flac, vet visserligen inte vad skillnaden i kvalitet är mellan de formaten.

edit 2: jepp såg nu att den stödjer Wma Lossless. Kan någon vänlig själ nämna något om skillnaderna mellan flac och wma lossless samt om det finns fördelar respektive nackdelar mellan dessa två.

Redigerat av s.m.f, 21 January 2008 - 10:17.

Postad 21 January 2008 - 12:19

makkan_x
  • makkan_x
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Cdex är ett gratis verktyg som kan rippa direkt till wav.

Postad 22 January 2008 - 16:32

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Disken måste vara FAT32

Man kan ha mapparna hur man vill, men man kan bara köra randomize på filer i en katalog. Stärkaren spelar bara filer i en katalog och fortsätter inte tills nästa när filerna har tagit slut.

Det står i manualen att man ska kunna visa bilder, dock inte som albumart utan bara som bildspel. Har dock inte fått det att fungera.

Jag använder Exact Audio Copy för att rippa CD till flac. Jag använder även foobar2000 för att konvertera wav till flac.

Postad 22 January 2008 - 16:46

BarbaLala
  • BarbaLala
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
dBpoweramp är ett väldigt bra verktyg för att rippa till flac, man kan även konvertera filer med det.
Har även testat exact audio copy, men jag tyckte bättre om dBpoweramp.

Postad 22 January 2008 - 21:56

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Tack för svaren.

då blir det att fixa ett fat32 formateringsprogram.

Laddade ner exact audio copy igår skall testas under morgondagen.

Om man förutsätter att man "alltid" kommer kunna använda sina wma lossless, finns det några speciella skäl att välja flac framför wma lossless?

Postad 24 January 2008 - 20:59

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Då är usb hdd på plats och påbörjat fyllning av den, hoppas att förstärkaren inte är så långt borta bara.

Tills vidare en fråga som jag lurat länge på.

HUR fungerar nätverket till 3808, är det på samma sätt som till ps3, alltså i mitt fall windows media player 11 som delar ut filerna och agerar media server. Eller gör jag på något annat sätt med 3808?

Postad 25 January 2008 - 17:24

BarbaLala
  • BarbaLala
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ja du använder dig av WMP11 och delar ut filerna via den.
Sen sorterar 3808:an dem efter id3 taggarna, alternativt folders, då mappstrukturen ser ut som på datorn.

Postad 26 January 2008 - 10:17

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag är lite sugen på att köpa nya högtalare till min 3808:a

Budgeten som jag tänkt mig är 25 tusen för fyra stativare, en center och en sub.

Har sett att man kan köpa Cantons Ergo serie (4st 602:or, 1st 605:a samt en 650:a) från Tyskland för 23 tusen + frakt.

Skulle dessa passa till 3808:an? Jag använder förstärkarens interna DAC för allt ljud.

Postad 26 January 2008 - 19:01

MotoFast
  • MotoFast
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vad är det man skall vällja under avkodning egentligen, skall man ha den på automatiskt/PCM/DTS? Har en dvd och en Ps3 också och där kan man vällja PCM/Bitstream vad skall man ställa in.. någon som kan förklara för en novice :D ??

// THX

Postad 28 January 2008 - 17:15

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
4308:an vann testet i hemmabiotidningen mellan Denon 4308, Yamaha 3800 och Pioneer LX70. Den tyckte den var bäst men lite dyr.

Undrar hur resultatet hade blivit om de hade tagit med 3808:an istället? Den ligger ju närmre de andra i pris.

Redigerat av Unregisteredb8bcc3ae, 28 January 2008 - 17:20.

Postad 29 January 2008 - 10:17

Unregistered2733e8e8
  • Unregistered2733e8e8
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som har testat att mata 3808:an med 1080i? Testades sådant av hemmabiotidningen?

Redigerat av Unregistered2733e8e8, 29 January 2008 - 10:18.

Postad 31 January 2008 - 02:35

Buckets
  • Buckets
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som har lust o ge en enkel beskrivning på hur jag ska gå till väga för att biampa mina frontar (RS6) på 3808:an..

Postad 31 January 2008 - 10:15

Coca
  • Coca
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Någon som har lust o ge en enkel beskrivning på hur jag ska gå till väga för att biampa mina frontar (RS6) på 3808:an..

Koppla front och surround back till högtalaran, i menyn så hittar du en inställning för högtalar uppställning, 2.0, 2.0+bi-amp, 5.1, 7.1, 5.1+bi-amp osv. Det står tydligt i instruktionsboken hur du skall gå tillväga.

Redigerat av Coca, 31 January 2008 - 10:16.

Postad 02 February 2008 - 09:52

andreas30
  • andreas30
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Jag tycker då inte att det står klart och tydligt i instruktionsboken hur man kopplar.
Är också sugen på att prova om det blir någon skillnad. Kan nån rita ett lättförståeligt
kopplingsschema?

Postad 02 February 2008 - 12:56

BarbaLala
  • BarbaLala
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Koppla högtalarna till Front och Surr Back/Amp Assign.
Sen går du in under Manual Setup --> Option --> Amp Assign.
Där kan du då välja vad du vill att Surr back/Amp Assign ska vara till, välj Bi-Amp.

Postad 02 February 2008 - 13:15

andreas30
  • andreas30
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Ok tack, det var ett tydligare svar.
En annan fråga, har testat att använda 3808: som bildväxlare från dvd till 3808 och vidare till projektor via
komponent, men jag trodde att 3808:an skulle konvertera upp signalen till 720p som min projektor klarar av
men jag får bara 625i upplösning. Har gått igenom menyerna men hittar inget. Nån som har en lösning?

Postad 02 February 2008 - 14:43

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag har provat bi-amping idag.

Audyssey-mätningen blev mer linjär för diskanten.

Tycker det låter lite bättre ....

Postad 03 February 2008 - 22:21

firejfr
  • firejfr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har beställt en 3808 men har 4ohm fronthögtalare. Nån som har erfarenhet om detta , tror ni man kan få problem?

Postad 06 February 2008 - 12:33

Doxie
  • Doxie
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Har inte läst alla inlägg, men på första sidan så nämnde någon att det fanns WiFi i 3808, stämmer det?
Ser inget om det på deras hemsida, står bara att den har en RJ-45 port.

Postad 06 February 2008 - 12:44

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Har inte läst alla inlägg, men på första sidan så nämnde någon att det fanns WiFi i 3808, stämmer det?
Ser inget om det på deras hemsida, står bara att den har en RJ-45 port.

3808 har ej WiFi.

Postad 10 February 2008 - 12:31

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Jag är lite sugen på att köpa nya högtalare till min 3808:a

Budgeten som jag tänkt mig är 25 tusen för fyra stativare, en center och en sub.

Har sett att man kan köpa Cantons Ergo serie (4st 602:or, 1st 605:a samt en 650:a) från Tyskland för 23 tusen + frakt.

Skulle dessa passa till 3808:an? Jag använder förstärkarens interna DAC för allt ljud.

Hej

Var på hifi klubben igår och kan nästan ingenting om det här. köpte en 3808, dock inte fått den än, tydligen riktigt svår att få tag på.

Enligt dem var det inga andra högtalare som slår Dali Ikon 6 i samma prisklass och jag har läst att den har fått toppbetyg i en massa hifitidningar.

Dalis Ikon 6 paket kan ju också kanske vara intressant

http://www.hifiklubb...alarsystem_.htm

Själv satsade jag på dali Ikon 6 fronthögtalare, center vocal 2, bakhögtalare Dali Ikon2, suben blev en mindre, bor i lägenhet ville inte störa för mycket, en B&W ASW608 Subbas.

Annars kanske fyra Dali Ikon2?

Saknar nu 3808 och bakhögtalarna, men kommer nu på onsdag.

Mvh

Omar Brännström

Postad 11 February 2008 - 01:12

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Inte konstigt att de är svåra att få tag i.. gruppköp efter gruppköp från tyskland lär ju sluka upp hela europas centrallager eventuellt ;)

Postad 12 February 2008 - 18:09

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Hej

Hur kopplar man den optiska ljudkablen från tv till var? på receivern för at få ut TV ljud i de stora högtalarna. I övrigt är allt kopplat till HDMI, men jag vet inte vart den optiska kabeln skall in i receivern.

Kanske inte funkar?

Hilfe bitte!

Omar Brännström

Redigerat av Omar Brännström, 12 February 2008 - 19:14.

Postad 12 February 2008 - 19:23

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Du kan koppla in kablen i vilken av de optiska ingångarna som helst.

Genom att göra input-assign binder du ingången till den källa som du vill använda för TV.

Postad 12 February 2008 - 20:17

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Du kan koppla in kablen i vilken av de optiska ingångarna som helst.

Genom att göra input-assign binder du ingången till den källa som du vill använda för TV.

Hej

Tackar för hjälpen, det funkade ju, får ljud i mina två fronthögtalare (5.1 system).

Nu blir det väl bättre om man får ljud i alla högtalare, som tex center, de bakre och suben då man tittar på TV?. Kör jag blueray då får jag ljud i alla högtalare.

Mvh

Omar Brännström

Postad 14 February 2008 - 08:03

Effoc
  • Effoc
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Tjingeling har en fråga fundera på att gå med i gruppköpen här på minhembio av denna förstärkare men har bara en fråga kan man biampa frontarna men fortfarande köra 7.1?

Typ som man kan göra med min gamla rx-v659 köra frontarna på en a och b kanal?

Redigerat av Effoc, 14 February 2008 - 08:20.

Postad 14 February 2008 - 12:51

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Tjena Omar

De flesta kanalerna kör ju inte 5.1 ljud.

Du kan välja någon sourround-effekt så får du ljud i alla högtalare när du ser på TV. Jag brukar köra Dolby Prologic II Movie.

Postad 14 February 2008 - 13:05

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Det finns tyvärr ingen A/B på varken Front eller Surround Back/AMP Assign.

Så jag antar att du måste koppla om kablarna varje gång du vill byta mellan bi-amping och 7.1 ....

Postad 15 February 2008 - 14:08

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Hej

Som nämts innan kan jag också nämna att möjligheten att spela via USB är ju klart smidigt. Jag tror att Denon 2808 saknar denna möjlighet.

Först satte jag in en minnessticka med FLAC. och mp3 låtar utan mappar och då kom det upp att det var tomt. Kollade minnesstickan och den var formaterad i NTFS och formaterade om den i fat32 och då hittade den låtar.

Om man har på tv får man upp hela USB bibloteket av musik i ett klart snyggare gränssnitt (sålklart) och fungerar även bra med de gula data mapparna, dvs lägga varje skiva i en mapp.

Klart smidigt, håller på nu att formatera en av mina externa hårddiskar (500GB) som skall fyllas med musik ;) :)

Mvh

Omar

Postad 15 February 2008 - 18:12

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
... och trycker man två gånger på sökknappen så kan man snabbt bläddra igenom hela alfabetet med kataloger ;)

Postad 16 February 2008 - 09:34

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Hej

Min externa Lacie 500GB USB hårddisk var i NTFS för jag hade foton där. Skulle formatera om den i datorn till FAT 32 eftersom det är det enda som Denon 3808 accepterar. Det går ej att formatera en NTFS 500GB hårddisk till FAT32 i Vista 64 eller Windows XP, valen finns ej, dock går det på usb minnessticka.

Här finns ett gratis program som kan formatera en NTFS hårddisk till FAT 32.

http://www.compuapps.../swissknife.htm

Mvh

Omar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.