Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(46)
|
149:- |
Postad 14 June 2008 - 11:13
Postad 14 June 2008 - 11:32
Jag körde betan tidigare och gillade inte någonting då. Dock körde jag välidgt lite och gav det ingen ärlig chans om jag ska vara ärlig (och det ska man ju vara). Har en känsla av att efter 20 timmar singleplayer så har man ett annat perspektiv på MGS online då främst kontrollen inte funkade för mig på betan - något som funkar riktigt bra nu.Är det någon som spelar online något?
När jag klarat singleplayer ska jag ge mig på MGO igen. Jag gillar dock inte att de inte gör som alla andra och använder sig av PSN ID... utterly retarded.
(Lär väl falla tilbaka till COD4 ändå sen...)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 June 2008 - 11:33.
Postad 14 June 2008 - 11:53
Postad 14 June 2008 - 11:58
Undra hur mkt Apple fått betala Konami för all reklam. Används ju iPod och iMac
.
Vad jag har hört så betalar aldrig Apple för produktplaceringar, men i det här spelet kan man ju undra om de inte har gjort ett undantag?
Tillägg: Tydligen finns det en podcast i spelet där dom pratar om att dom har slängt in Appleprylar för att dom gillar dom. Kanske Apple fick det gratis ändå?
Lustigt på sätt och vis med tanke på att det är ett "Sonyspel" och Sony och Apple är ju konkurrenter vad gäller bärbara datorer, skärmar och MP3-spelare samt lite annat. Men det har kanske gjort gemensam sak i kriget mot MS?
Redigerat av Unregistered50fe2819, 14 June 2008 - 12:16.
Postad 14 June 2008 - 12:03
Små subtila skakningar här och där som är relevanta och verkligen ökar närvarokänslan. Helt klart den bästa användningen jag har känt i ett spel.
Postad 14 June 2008 - 12:06
(Lär väl falla tilbaka till COD4 ändå sen...)
Kommer nog bli så för mig också när jag spelat single player klart... tycker inte onlinedelen är lika bra som på cod4...
Postad 14 June 2008 - 12:56
Banan som spelades var dessutom bland det sämsta och tråkigaste jag sett, förhoppningsvis är inte det ett genomgående tema.
Jag vill smyga och skjuta! Om jag vill se vem som kan trycka på flest meleeknappar fortast så finns ju Tekken :\
Postad 14 June 2008 - 14:00
Läste om en kille som spelat akt 1 och 2 utan att ha ihjäl någon. Känns som en omöjlighet med triggerfingret man utvecklat... men lär ju göra ett försök sen.
Postad 14 June 2008 - 14:07
Postad 14 June 2008 - 14:13
Ryck ur strömmen och starta om. Det brukar kunna hoppa igång.För mig är det slutspelat nu
Fick ett meddelande när jag slog igång ps3:an att filsystemet på hdd:n var korrupt och efter att ha tryckt på x för att göra en restore så har den nu fastnat på 48%. Har stått så i säkert 40 minuter....I´m screwed! Känns som att det bara är att köpe en ny hdd, eller vad tror ni? Det tråkiga är att det är månader sedan jag gjorde ngn backup på mina game saves.....kul det här!
Postad 14 June 2008 - 15:18
Ryck ur strömmen och starta om. Det brukar kunna hoppa igång.
Tack för tipset! Fungerar inte i alla fall....fastnar på 48% hela tiden. Bestält en ny på 250 gig i stället. Det enda sura är att bli av med alla saves. Ja ja, vad är väl en bal på slottet......
Postad 14 June 2008 - 21:14
Tack för tipset! Fungerar inte i alla fall....fastnar på 48% hela tiden. Bestält en ny på 250 gig i stället. Det enda sura är att bli av med alla saves. Ja ja, vad är väl en bal på slottet......
Såna gånger är en extern hdd bra, kan rädda alla saves.
Postad 14 June 2008 - 22:31
Det här spelet är lätt ett av dom bästa jag spelat!
Postad 14 June 2008 - 23:23
Jaha då var man klar med spelet! Fick ranking Eagle. Nu får man ta och testa online-delen.
Det här spelet är lätt ett av dom bästa jag spelat!
haha shit har du spelat 24/7 ?
Postad 15 June 2008 - 07:22
Ljudet är, som många påpekat, fantastiskt
edit: Det var visst MGS2 jag spelat tidigare, inte MGS3. Missat trean helt och hållet.
Redigerat av VincentVegaSWE, 18 June 2008 - 14:45.
Postad 15 June 2008 - 07:27
Det ska tydligen gå att klara spelet utan att döda någon!
Här var det härlig nostalgi!
http://www.gametrail...ayer/33740.html
Postad 15 June 2008 - 07:32
Din länk verkar inte fungera, men det gick bra att kopiera den och klistra in i adressfältet.Ja det vart en hel del spelande, åkte på en förkylning så det fanns inte mycket mer att göra!
![]()
Det ska tydligen gå att klara spelet utan att döda någon!
Här var det härlig nostalgi!
http://www.gametrail...ayer/33740.html
edit: Skrev det inte för att klaga, utan bara för att folk ska slippa bli frustrerade
Redigerat av VincentVegaSWE, 15 June 2008 - 07:37.
Postad 15 June 2008 - 08:45
För mig är det slutspelat nu
Fick ett meddelande när jag slog igång ps3:an att filsystemet på hdd:n var korrupt och efter att ha tryckt på x för att göra en restore så har den nu fastnat på 48%. Har stått så i säkert 40 minuter....I´m screwed! Känns som att det bara är att köpe en ny hdd, eller vad tror ni? Det tråkiga är att det är månader sedan jag gjorde ngn backup på mina game saves.....kul det här!
Hör av dig om du vill ha hjälp, jag fixade samma porbelm på min, dock kunde jag inte spara mina saves.
Postad 15 June 2008 - 09:31
Roligare att köra verkligt och springa runt
Postad 15 June 2008 - 09:42
När jag var in och kikade i Options har jag för mig att jag såg något om "Lock first persion view". Kanske värt att kolla upp.Kan man spela Online som FPS? jag hatar 3:e person
Roligare att köra verkligt och springa runt
Postad 15 June 2008 - 11:11
Det är helt otroligt vilken grafik de målar upp i realtid på mellenasekvenserna, man sitter helt mållös en del stunder.
Allt är helt klockrent i detta spel, grafiken, musiken, ljudeffekterna, storyn, kontrollen - allt är så extremt välgjort så man kan undra om det kommer att toppas överhuvudtaget i denna generation.
En grej i akt 4....
EDIT: Vart är omröstningen på tråden så jag kan ge det en femma?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 June 2008 - 11:35.
Postad 15 June 2008 - 11:31
Nu väntar jag bara på min nya hdd så att jag ska kunna spela klart det.
Lasse
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 15 June 2008 - 11:32.
Postad 15 June 2008 - 12:37
Postad 15 June 2008 - 16:50
Hur kan du ha avbokat det ?
Såå..Tror ni en som jag som inte spelat nått tidigare har nån behållning av MGS 4 ?
Postad 15 June 2008 - 17:31
Såå..Tror ni en som jag som inte spelat nått tidigare har nån behållning av MGS 4 ?
Absolut! Spelet är fullt med flashbacks som på ett bra sätt samanfattar vad som hänt fram tills nu. Om det inte skulle räcka är ett annat tips att läsa någon sammanfattning av spelserien på nätet innan du börjar lira. (bakgrunden är bitvis lite rörig och ologisk....lojaliter ändras och sidor byts)
Det går inte att komma förbi det här spelet! För mig är det här det första Ps3-spelet som motiverar ett köp av konsolen. För mig känns det som att det är nu "next gen" börjar.....det var värt all väntan! Spelet är helt fantastiskt och det kanske bästa jag upplevt i spelväg någonsin
För guds skull köp det karl!
Lasse
Postad 15 June 2008 - 17:59
Jag måste ha gjort något fel då varje gång det dök upp ett X för flashback så fick jag bara fram en bild i två millisekunder typ?Spelet är fullt med flashbacks som på ett bra sätt samanfattar vad som hänt fram tills nu.
Postad 15 June 2008 - 18:41
Ja det var lika för mig.. men man såg ju lite av bilderna!Jag måste ha gjort något fel då varje gång det dök upp ett X för flashback så fick jag bara fram en bild i två millisekunder typ?
Postad 15 June 2008 - 19:24
Gillade spelet helhjärtat! Saknade lite av sneak pulsen som man upplevde i de tidigare spelen..fick en liten vibb över hela spelet att skaparna 'tar för givet' att man spelat dom andra spelen? Om man nu ska leta fel..
Var det en stor pik mot avsaknaden av rumble kontrollen i slutet eller? haha..
Postad 15 June 2008 - 19:32
Dock ska det vara väldigt mycket svårare på Big Boss Hard eller Big Boss Extreme. Får se om jag ska försöka fixa hela spelet utan att bli upptäckt. Förstår inte hur det ska gå till bara. Klara spelet utan att ha ihjäl någon ska väl vara lättare, skrapade ihop en 500 kills första igenomspelningen...
Var det en stor pik mot avsaknaden av rumble kontrollen i slutet eller? haha..
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 June 2008 - 19:33.
Postad 15 June 2008 - 20:46
Ja det var lika för mig.. men man såg ju lite av bilderna!
du skall peppra på X
och du som ångrade limited edition var rätt osmart va? =) du kan lätt få 2000 för det nu =)
Redigerat av ESAFESA, 15 June 2008 - 20:47.
Postad 15 June 2008 - 20:56
Jag vill ha ett spel som håller en längre tid
Postad 15 June 2008 - 20:56
Postad 15 June 2008 - 21:16
Imorrn kanske de kommer...hoppas hoppas.
Postad 15 June 2008 - 21:31
En normal igenomspelning tar mellan 20 och 30 timmar vad det verkar. Sen kan du göra "speedruns" på under 5 timmar.Tvekar nästan på att köpa det för runt 500 när man ser folk som redan spelat klart det. Är det så ******** kort?
Postad 15 June 2008 - 21:47
Sen kan du göra "speedruns" på under 5 timmar.
Det är inte roligt, tycker jag iaf.
Postad 16 June 2008 - 08:31
Tvekar nästan på att köpa det för runt 500 när man ser folk som redan spelat klart det. Är det så ******** kort?
De andra spelen i serien var inte speciellt långa heller. 20 timmar är bra längd på ett spel.
Postad 16 June 2008 - 08:48
De andra spelen i serien var inte speciellt långa heller. 20 timmar är bra längd på ett spel.
Tycker jag också, dessutom har alla metal gear spel varit kul att spela igenom flera gånger. Jag vet t ex inte hur många gånger jag spelade "tankerbanan" i mgs2. I fyran är det extra intressant då det finns så många olika sätt att lösa "problemen" på. Gillar man spelet kommer man säkert att spela om det flera gånger!
Att det dessutom går att lira online gör att jag tycker man får väldigt mycket underhållning per krona!
Postad 16 June 2008 - 09:05
Har kört lite online nu.. helt ok. Skulle vara kul om vi från MHB kunde köra lite online ihop!
Postad 16 June 2008 - 11:28
Som sagt så har man blivit kraftigt bortskämd kvalitetsmässigt av CoD4 och nästan allt man testar nu förtiden blir mer eller mindre besvikelser, men detta verkar riktigt fett!
Postad 16 June 2008 - 11:54
Är det någon som kommer spela onlinedelen? Jag kör nog igenom singleplayer å går nog tillbaks till COD sen....
Som sagt, JAG VILL SKJUTA....
Postad 16 June 2008 - 11:59
Jag hade tänkt importera det från VG+ för en billigare peng, men har fått information om att Online-läget inte skall fungera här i Sverige då?
Någon som kan bekräfta eller avfärda?
Postad 16 June 2008 - 12:07
Har svårt för tredjepersonsläget, annars är det välgjort.
Är det någon som kommer spela onlinedelen? Jag kör nog igenom singleplayer å går nog tillbaks till COD sen....
Som sagt, JAG VILL SKJUTA....
Du fixade ju tredjepersonsläget i warhawk......
Postad 16 June 2008 - 12:10
Postad 16 June 2008 - 12:26
Postad 16 June 2008 - 12:30
Du fixade ju tredjepersonsläget i warhawk......
Så sant men då hade jag ju inte spelat COD.....
Måste nog lägga ner mer tid helt enkelt. Men det är inte lätt såhär på sommaren å under FotbollsEM. Var på IKEA å köpte svart tyg för att blocka ljus. Blir ju lite mer ljuskänsligt nu när man kör projektor.
Fast jag tror att jag är mer en "Onlinespelare". Det är nog där skon klämmer.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Hävda din rätt mot Discshop!
21 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?