/Christian
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 18 juni 2008 - 16:28

Sidan funkade prima!
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 00:43
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 07:20
Postad 19 juni 2008 - 09:28
Det är där kruxet är.. jag skaffade en ny source att hämta spelen ifrån men allla dom har stängts ner så man måste göra det manuellt. Så problemet är alltså hur jag ska få över romsen till podden från min dator. Jag har prövat några olika program men inget som jag fått att funka. SCP vet jag inte vad det är.. typ lika som SSH eller?Har du installerat NES.app så får du SSH:a eller SCP:a in dina ROMs till: /var/mobile/Media/ROMs/NES
Källa
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 09:33
Se till att ha ssh igång och logga in på touchen med winscp.Det är där kruxet är.. jag skaffade en ny source att hämta spelen ifrån men allla dom har stängts ner så man måste göra det manuellt. Så problemet är alltså hur jag ska få över romsen till podden från min dator. Jag har prövat några olika program men inget som jag fått att funka. SCP vet jag inte vad det är.. typ lika som SSH eller?
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 09:42

/Christian
Vilka loginuppgifter är det?
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 09:43
WiFi är nog tyvärr ett krav, skulle eventuellt gå via ifuntastic eller liknande, men inte säker. Har inte koll på windows programen.Det finns inte ett sätt att få över filerna utan att trådlöst igång? Väntar på en ny trådlös router nämligen.. fick in appen igår genom att gå ut på gården och snylta från någon grannes nätverk
/Christian
Vilka loginuppgifter är det?
/Christian
User : root
Pass: alpine
Tips är att byta lösen.
Postad 19 juni 2008 - 09:47
Jag får inte till det..
Varför kan det inte bara vara så enkelt att man kopplar in skiten i iTunes och drar över filerna..nej..inte på apples produkter..
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 10:00
Att det blir krångligt beror ju på att du gör saker som inte är tänkt att man skall göra. Apple utformar i regel sina produkter så att de skall vara enkla att använda så att även icke tekniknördar skall kunna använda dem. Det finns många fördelar med Apples "helhetstänkande" men så fort man försöker ta steg runt det så blir det besvärligt. Dessutom så tänker man ofta lite annorlunda på Mac än vad man kanske är van vid från windowsvärlden.Usch vad dum jag känner mig nu.. jag förstår ingenting av det här. Jag är för van med utforskargränssnittet..
Jag får inte till det..
Varför kan det inte bara vara så enkelt att man kopplar in skiten i iTunes och drar över filerna..nej..inte på apples produkter..
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 10:10
Hur får man igång SSH? Är det bara öppna install.app?Se till att ha ssh igång och logga in på touchen med winscp.
Postad 19 juni 2008 - 10:13
Installera OpenSSH.Hur får man igång SSH? Är det bara öppna install.app?
Postad 19 juni 2008 - 10:49
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 11:07
Hänger inte riktigt med på va du säger, men iclarified har en bra guide, igen.Hm.. jag hade visst inte installerat den.. men nu när jag gör det så går den ut i vanliga rutan när den börjar på att installera, efter den laddat ner?
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 11:55
Vad har hänt?
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 12:06
:S
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 12:07
Du har nog fyllt upp partitionen för program. Var det så att du laddade ned ROMs?Nu är min touch helt borta.. när jag ska ominstalera installer v.3.11 så säger den att det inte finns tillräckligt med minne. 8gb ledigt. Tog bort NES emulatorn..fortfarande för lite minne..? Nu kan jag inte ladda hem något annat än NES emulatorn. Allt annat laddar den hem, sen när den installerar så går den ut i huvudfönstret utan att några nya ikoner dyker upp..
Vad har hänt?
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 12:10
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 12:11
Återställ i iTunes och läs på mer innan du säter igång igen. I och med att du inte har så bra koll på detta så riskerar du mest att förstöra den.Nix, dom har jag ju på datorn. Nej jag har inga program i den. Jag har bara installer och comunity sources. Thats it. Ingen nes-emulator, inga themes eller dylikt.
/Christian
Postad 19 juni 2008 - 13:12

Tack för all hjälp! Jag försöker nog snart igen

/Christian
Postad 24 juni 2008 - 23:13

Det finns många enkla sätt men nu när sourcens är nere blir det krångligare... Men iShare förenklar allting som har med filöverföring och ipod att göra!
I love my iPod touch!! Åtminstone med alla tredjepartsapplikationer.
Går det att få in fler appar än "skrivbordet" klarar?
(skrivet på iPod Touch)
/Christian
Postad 25 juni 2008 - 07:57
Japp. Om du håller inne en app så kan du flytta den till nästa "blad".äntligen! Efter iShare, iFinder och filezender så har jag äntligen lyckats installera nintendo 8-bitars med flera spel
![]()
Det finns många enkla sätt men nu när sourcens är nere blir det krångligare... Men iShare förenklar allting som har med filöverföring och ipod att göra!
I love my iPod touch!! Åtminstone med alla tredjepartsapplikationer.
Går det att få in fler appar än "skrivbordet" klarar?
(skrivet på iPod Touch)
/Christian
Postad 26 juni 2008 - 11:46
/Christian
Postad 26 juni 2008 - 11:58
Börjar inte ikonerna dallra om du håller nere ett par sekunder?Hmm.. nej, det hände ingenting när jag höll den nere och försökte dra..
/Christian
Postad 26 juni 2008 - 14:30
Hur funkar funktionen maps/kartor?
Jag kan pinpointa ställen på google-maps som jag sedan kan fram i min itouch, detta kräver att jag hittar ett trådlöst nätverk så jag kan komma åt google-maps och mina sparade kartor, så långt är jag med...tror jag.
Men måste man alltid vara uppkopplad för att kunna se sina rutter o markeringar mm på google-maps?
Kan man i förväg tagit fram en rutt på google-maps, sedan öppnar jag denna i itouchen (när jag är uppkopplad/wifi) och sparar ner den i itouchen. Sedan när jag sitter i bilen kan jag då ta fram min rutt utan att vara uppkopplad mot wifi??
/D
Postad 26 juni 2008 - 16:47
Nu har ju inte jag en Touch, men som jag har förstått det så krävs WiFi hela tiden för att använda Google Maps iom att inga kartor sparas (förutom senaste). Här finns ju lite information.En liten puckad fråga innan mitt iköp av en itouch;
Hur funkar funktionen maps/kartor?
Jag kan pinpointa ställen på google-maps som jag sedan kan fram i min itouch, detta kräver att jag hittar ett trådlöst nätverk så jag kan komma åt google-maps och mina sparade kartor, så långt är jag med...tror jag.
Men måste man alltid vara uppkopplad för att kunna se sina rutter o markeringar mm på google-maps?
Kan man i förväg tagit fram en rutt på google-maps, sedan öppnar jag denna i itouchen (när jag är uppkopplad/wifi) och sparar ner den i itouchen. Sedan när jag sitter i bilen kan jag då ta fram min rutt utan att vara uppkopplad mot wifi??
/D
Postad 26 juni 2008 - 21:26
NixBörjar inte ikonerna dallra om du håller nere ett par sekunder?

När ni ändå är inne på Googlemaps.. jag har senaste uppdateringen men ingen ikon för googlemaps? När jag går in i Finder.app (file finder) så hittar jag Maps.app under fliken applikationer där allt annat syns. Men inget syns på "skrivbordet"... jag hittar dessutom MobileMail, MobileSlideShow (?), MobileNotes,MobileMusicPlayer, DemoApp.. vart är dessa? Mobilenotes är ju en intressant app?!
/Christian
Redigerat av Unregistered1331, 26 juni 2008 - 21:33.
Postad 26 juni 2008 - 22:08
Nu blir jag förvirrad, vilken FW har du? Från och med 1.1.3 så kan man flytta runt ikonerna samt ha flera sidor, så som i denna video.Nix
När ni ändå är inne på Googlemaps.. jag har senaste uppdateringen men ingen ikon för googlemaps? När jag går in i Finder.app (file finder) så hittar jag Maps.app under fliken applikationer där allt annat syns. Men inget syns på "skrivbordet"... jag hittar dessutom MobileMail, MobileSlideShow (?), MobileNotes,MobileMusicPlayer, DemoApp.. vart är dessa? Mobilenotes är ju en intressant app?!
/Christian
Postad 26 juni 2008 - 22:29
Jag har den senaste? 1.1.4.. jag kan ialla fall inte uppdatera något mer?Nu blir jag förvirrad, vilken FW har du? Från och med 1.1.3 så kan man flytta runt ikonerna samt ha flera sidor, så som i denna video.
Postad 26 juni 2008 - 22:36
Och du kan inte får skakande ikoner, och du har inte flera punkter som i videon längst ned?Jag har den senaste? 1.1.4.. jag kan ialla fall inte uppdatera något mer?
Postad 27 juni 2008 - 08:30
Nix :S Känns som det blir till att återställa den igen nuOch du kan inte får skakande ikoner, och du har inte flera punkter som i videon längst ned?

Allt annat fungerar ju så bra..

/Christian
Redigerat av Unregistered1331, 27 juni 2008 - 08:30.
Postad 02 juli 2008 - 22:01
Jag har hamtat bilder via itunes store men den hittar inte bidler till alla mina latar. Har sedan letet upp omslagsbidler via google som jag manuellt lagger in men dessa blir lagupplosta och ser inte bra ut. Skalar itunes ner bilder om dom inte kommer via itunes store??
Postad 06 juli 2008 - 07:55
- Familjen har sina ipods (3st) normalt synkade till sina egna datorer (3st) och itunes
- Jag har nu samlat familjens samlade mediafiler på en mini-HD för att användas till en bärbar PC för resor.
- Har skapat ett itunes på denna bärbara PC där jag nu för in samtliga mediafiler
Alternativ
1. Jag borde kunna lägga in allt i ett enda stort gemensamt bibliotek på den bärbara och använda manuell överföring av filer till respektive ipods.
2. Som alternativ så skulle jag kunna bygga upp flera olika itunes-bibliotek i den bärbara motsvarande för respektive stationär dators itunes-bibliotek, men jag vet inte om det ger så mycket mervärde för att hålla detta bibliotek i synk med respektive stationär dator kommer inte vara lätt
Därför tror jag på alternativ 1, vad säger ni?
Postad 09 juli 2008 - 08:13
Nåt knasigt har hänt när jag bytte dator. Jag har fler filer i min iPod Nano än i datorn, det har alltså försvunnit filer från datorn. Hur jag än läser och letar så ser jag inte nånstans att det går att föra filer från Nanon till datorn. Är det verkligen så? Om inte, så kan någon förklara för mig hur man gör isåfall?
//T
Postad 10 juli 2008 - 14:54
Min Ipod nano 8gb har hängt sig, det går inte göra någonting. Sitter fast mitt i en pausad spelning.
Finns det något sätt att stänga av/nolla den utöver meny-knappen? För jag har väntat många timmar nu och batteriet ger alldrig upp (skärmen lyser hela tiden).
Mvh Christian
Postad 11 juli 2008 - 12:58
Lite olika på olika modeller, men du kan reseta den. Håll inne mittenknappen och play (tror jag det är) i ett par sekunder. Sök annars på google reset och din modell.Hej!
Min Ipod nano 8gb har hängt sig, det går inte göra någonting. Sitter fast mitt i en pausad spelning.
Finns det något sätt att stänga av/nolla den utöver meny-knappen? För jag har väntat många timmar nu och batteriet ger alldrig upp (skärmen lyser hela tiden).
Mvh Christian
Postad 14 juli 2008 - 11:33

//Mvh Henrik
Postad 14 juli 2008 - 12:44
Filerna blir i reglen inte minre när du för över dem (bilder är ock undantaget då de skalas ned om de är stora).Hej! Har ett par frågor som jag behöver snabbt svar till..
Är i tankarna på att köpa en touch men undrar lite över hur mycket alla filer tar i touchen. Tex om filerna blir mindre när jag fört över dem via itunes eller om de är helt oförändrade. Har inte kört itunes och någon ipod förut nämligen. Undrar också hur mycket plats alla program tar som man laddar ner från tex apple.store.
//Mvh Henrik
Programen varierar i storlek, ~0.1MB - 140MB (efter en snabb titt).
Postad 14 juli 2008 - 13:03

//Mvh Henrik
Postad 14 juli 2008 - 13:06
Ojdå, det visste jag inteOk. Tack för svaret. Får bli en 16 gb i så fall. Vill ju få plats med lite grejer
Musik och filmer framför allt, såg att man kunde lägga ner hela engelska wikipedia som visst tog 2 gb, supercoolt ju
//Mvh Henrik

Postad 19 juli 2008 - 17:22
70% gratis my a*s..
/Christian
Postad 01 augusti 2008 - 21:51
Postad 12 augusti 2008 - 15:48
Postad 14 augusti 2008 - 01:31
Postad 14 augusti 2008 - 16:47
Är det ngn som kopplat komposit eller komponentkabel till er Ipod Touch och kört den på TVn eller via Reciever?
Ngn av dessa kablar ihop med dockningstation(inkl fjärr) verkar bra om man köra det via TV/Stereo.
Min fråga gäller om :
- Få man upp alla menyer på TV
Andra synpunkter?
Tack på förhand/B
Postad 15 augusti 2008 - 13:22
Någon som vet ett smidigt sätt för att få in album art in i en ipod touch?
Det gör du i itnues. Har inte itunes på jobbet men du går in i AVANCERAT -> HÄMTA BILDMATERIAL TILL ALBUM.
Jag fick inte med alla bilder till mina album, tror den hämtar bilder från itunes store (tror dock inte du behöver ha ett reg konto i itunes store). Jag hämtade bilder från nätet på dom som inte itunes kunde hitta, dessa blev dock lågupplösta.
Postad 15 augusti 2008 - 20:23
Postad 15 augusti 2008 - 22:00
Edit: Schysst censur, den går igång igen om man kopplar in den i datorn. Då får man fram så att man kan låsa upp den genom at slida till höger.
Redigerat av mangej, 15 augusti 2008 - 22:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar