Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Alpha DSLR-A700 *

998 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Alpha DSLR-A700 (Systemkameror) 1 8,43 (6) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A700 + 16-80/3,5-4,5 (Systemkameror) 1 (0) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A700 + 18-70/3,5-5,6 (Systemkameror) 1 7 (1) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A700 + 16-105/3,5-5,6 (Systemkameror) 1 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 31 december 2008 - 23:54

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Bäst att införskaffa utrustning osv. ganska snart alså!

Postad 01 januari 2009 - 02:39

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Yup, Sony varnade om detta för någon månad sedan. De förlorar grova pengar på den starka JPY. Detta drabbar alla stora japanska exportföretag.

Postad 01 januari 2009 - 12:21

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0

Yup, Sony varnade om detta för någon månad sedan. De förlorar grova pengar på den starka JPY. Detta drabbar alla stora japanska exportföretag.

Ja tyvärr har ju JPY/USD stigit med ca 30%, om inte mer? så det kommer tyvärr höjningar på alla produkter från japan ... :/ det inkluderar ty palla kamera tillverkare å en hel del annan elektronik. Sedan har ju även usd/sek förändrats vilket gör priserna i sverge än dyrare... men man får köpa från England :lol:

Postad 01 januari 2009 - 17:57

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
Ni behöver inte dra i allt för stora växlar ännu - 70-300 har haft ungefär samma pris sedan det lanserades i våras :rolleyes: Det har legat på i snitt ca 8500 kr sedan start. Se prisutvecklingen: Länk

Den lilla dipp som syns i december är antagligen Kameraexpertens priser som är borttagna.

Postad 01 januari 2009 - 23:34

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0

Ni behöver inte dra i allt för stora växlar ännu - 70-300 har haft ungefär samma pris sedan det lanserades i våras :rolleyes: Det har legat på i snitt ca 8500 kr sedan start. Se prisutvecklingen: Länk

Den lilla dipp som syns i december är antagligen Kameraexpertens priser som är borttagna.

observera höjningen hos många leverantörer med 2000 kr!

Postad 02 januari 2009 - 00:54

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Måste snabbt finna finanser till mitt stf! :rolleyes:
Och inte finns det några begagnade Minolta STF. Fördömt!

Postad 02 januari 2009 - 01:21

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Med stor ångest har jag gått "hela vägen" nu... Så nu skall vi se vad som sker.. Tänk om man handlar en Nikon i stället av bara farten då priset på d90 är så hyfsat ok...Men med bara lite tur och god vilja så blir det fler a700 användare snart på forumet...

Känns underligt att inte ha någon kamera hemma och pilla med lite då o då...... :rolleyes:

Postad 02 januari 2009 - 09:34

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Så du har alså sålt din a300? Eller har jag missat något?

Postad 02 januari 2009 - 12:19

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

änk om man handlar en Nikon i stället av bara farten då priset på d90 är så hyfsat ok..

Hur pass mycket Minolta-glas har du då?

Om videofunktionen lockar på D90 så känns den nästintill oanvändbar iom. "rolling shutter" problemet, alltså fenomenet där hela bilden vobblar när du panorerar med kameran.

http://www.vimeo.com/1945079

Postad 02 januari 2009 - 13:05

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
Dety är märkligt att man ens kan fundera på att d90 när man får A700 för ungefär samma pris. A700 är bättre på alla sätt. Förrutom att den saknar video. Men är det en kamera man är ute efter så ...

Postad 02 januari 2009 - 14:42

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Dety är märkligt att man ens kan fundera på att d90 när man får A700 för ungefär samma pris. A700 är bättre på alla sätt. Förrutom att den saknar video. Men är det en kamera man är ute efter så ...

Skojade bara Ekke.. Nej nej nej.. Jag skall ha Sony igen.. Jag är Minoltagubbe sedan förr.. Och Sonygubbe nu.. Och har ingenting jag anser i bildkvalitet Nikon kan jämföra sig med Sonys bildtyp med liv..

Sony är inga nattkikare..Och jag hoppas att dom inte i hysterin runt brus faller i fällan att börja härma Nikon...

så länge man får bild så är ingen kamera jag sett mer livfull i bildtyp än Sony... Utan dom ser enbart mer bildbehandlade ut ....

jag skrev en gång jag tycker det ser ut som Nikonanvändarna bildbehandlar mer än andra. Och det vart protester.... Men har insett det är kamrorna som ju gör exakt detta.. Bilderna ser brusfria ut. Men dom ser också bildbehandlade ut.. Och det är nog inte användarna som jobbar mer med bilderna utan detta är den Bildtypen man får från start så att säga...

Nej jag byter inte..Absolut inte... Hehe..

Postad 02 januari 2009 - 15:07

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ja tyvärr har ju JPY/USD stigit med ca 30%, om inte mer? så det kommer tyvärr höjningar på alla produkter från japan ... :/ det inkluderar ty palla kamera tillverkare å en hel del annan elektronik. Sedan har ju även usd/sek förändrats vilket gör priserna i sverge än dyrare... men man får köpa från England :)

Hej alla, hoppar direkt in här eftersom en A700-sökning tog mig hit, jag började läsa och blev rätt bestört. Har nämligen nyligen insett att det kanske är dags att köpa upp sig från KM 5D och KM 7D, och i så fall till A700. Hade dock tänkt vänta några månader eftersom jag betalar av på en laptop och på lite fotogrejer, fr.a. ett Tamron 90/2,8. Önskelistan (så fort det verkar möjligt) innehåller Sony Alpha 700, Tamron 200-500mm samt Tamrons kommande vidvinkelzoom. Har under 2008 köpt en hel del äldre Minolta-glas så jag har inte stoppat undan något i madrassen direkt.

Såg på den brittiske länken någon vänlig själ lade upp här (tack!) att A700 gått ner säkert 30% i pris där och är ganska överkomliga i pris - är det tillfälligt tror ni? Kommer de priserna gå upp också eller är kameran på utgång så man kan vänta sig fortsatt lågt pris? För i så fall kanske det är taktiskt att köpa objektiven jag vill ha först innan ev höjningar? Finns det någon duktig ekonomisk analytiker här som kan ge mig råd? För priserna i UK lär ju också påverkas av världens finanser...

Postad 02 januari 2009 - 15:28

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Är du inte för desperat kan du ju alltid vänta tills våren/sommaren då det med största sannolikhet kommer att släppas uppgradering/-ar för vissa befintliga kameror t.ex A700!

Nu jeaklar blev jag nyfiken, vilka "äldre Minolta-glas" är det du har inhandlat?
Det är jag i ett nötskal; Nyfiken som en 5-åring!

/Jonas

Postad 02 januari 2009 - 15:55

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Inget särskilt egentligen, är ny DSLR-entusiast sedan i våras (köpte en beg KM 5D med Sigma 28-200) och när jag då började testa olika objektiv som jag kom över så blev även jag rysligt nyfiken på hur saker och ting skiljer sig åt. Började med ett par Sigma-objektiv som nu ligger och samlar damm eftersom jag hittade generation 2(?) 70-210 (den på 3,5-4,5) samt "vanliga" 35-70 och såklart 50/1,7, sen blev det diverse test med 75-300 som till sist slutade i ett Big Beercan som jag nästan! är nöjd med, ett 35-105 som jag älskar - hur skarpt som helst! , samt såklart Baby Beercan. Sen har jag inte kunnat hålla mina klåfingrar borta från några enklare M42-objektiv med adapter, har försökt ropa in några snabbare Minolta-glas också men förlorat på upploppet. Älskar även mitt Tamron 90 macro-objektiv. Och mitt KM 17-35. Och så till slut sitter jag här på alldeles för många objektiv men vet i alla fall vilka jag gillar och vilka som nog skulle trivas bättre med andra ägare. Tror dock inte så mycket på att prångla ut dem i januari.

Misstänker att ett Tamron 200-500 skulle lösgöra både mitt Big Beercan och mitt Sigma 400/5,6 till försäljning.
Borde egentligen räkna igenom vad jag lagt på detta sedan jag började i april. Med de pengarna kvar i fickan så skulle jag nog inte ha svårt att få råd med den nuvarande önskelistan. Å andra sidan skulle jag inte ha erfarenheten att skriva den önskelistan heller...

Postad 02 januari 2009 - 16:02

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Undrar om Sony byggt upp så stora lager av A700á om man har arbetat i ´bakgrunden med nya serier... Tveksamt...

Så sådana jätteutsälj med under en längre tid superlåga priser som tex Canon och Nikon gör lär man inte se tror jag..

Obs tror...!!. kan ju ha superfel.. Men skulle förvåna mig om ett så erfaret företag skulle göra tabben att ha jättelika lager liggande..

Dessutom så vart uppgraderingen tydligen snabbt genomslag på då Bossiemans A700 hade senaste FW i sig redan..

Så mediamarkt som säkert för leveranser hela tiden hade bara nån månad efter uppdateringen uppenbarligen nya kameror på hyllorna med tillverkningsdatum sen höst.. Detta säger att lagren inte är stora..

Så gissar på en långsam utslussning av kameran med ev på slutet nån drive..

Det ända man undrar är om det är NU sony klappar in en FF kamera i A700 MkII semihus.... Men spelar för min del ingen roll. Har inga pengar ändå till en sådan efterträdare .. Den lär inte kosta under 10,000 i alla händelser...Hehe..

Postad 02 januari 2009 - 16:09

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Undrar om Sony byggt upp så stora lager av A700á om man har arbetat i ´bakgrunden med nya serier... Tveksamt...

Så gissar på en långsam utslussning av kameran med ev på slutet nån drive..

Det ända man undrar är om det är NU sony klappar in en FF kamera i A700 MkII semihus.... Men spelar för min del ingen roll. Har inga pengar ändå till en sådan efterträdare .. Den lär inte kosta under 10,000 i alla händelser...Hehe..

Mja, det är väl så jag trott också, men blev positivt överraskad av de brittiska reapriserna. Vad vet de som inte vi vet??

Fullframe får vara för min del, jag är så lycklig utan så. Vilket är tur med tanke på vad det skulle kosta! Inklusive ersättningsglas för de objektiv som inte klarar övergången.

Men vad tror ni om priserna på objektiv? Kraftigt upp?

Postad 02 januari 2009 - 16:12

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Gamla minoltaglas verkar lira hyfsat på FF.. Dom är ju FF glas...Här finns en del tester med gg och minoltaglas också förutom vanliga A700 då..

http://www.newcamera....com/index.html

kanske slå oss ihop och se om två a700 kameror på ett bräde kan ge ett bättre pris i gamla svedala??

Redigerat av mayro, 02 januari 2009 - 16:15.

Postad 02 januari 2009 - 16:36

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

kanske slå oss ihop och se om två a700 kameror på ett bräde kan ge ett bättre pris i gamla svedala??

Tål att tänka på. Behöver du också en?

Är dock lite "smal" kamera för att lätt få vinst på tror jag. Hängde vid Media Markts dslr-disk ett tag häromdagen, och måste säga att Live View är ett mycket starkare säljargument än jag trodde, A350 verkade vara lättsåld, men ingen tittade på A700. Också ett argument för att vänta och se om den blir prissänkt kanske.

Postad 02 januari 2009 - 16:42

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
A300 A350 är grumma med sin live view.. Inget snack om saken.. Grymma!!... Det var med 51-49 % jag gör bytet till en renodlad semi som A700 mot min A300..

Det säger en hel del som sagt om hur grym jag ansåg min A300 vara.. :)

men nu skall en A700 in här.. Man kan inte vela hit o dit...Det finns alltid en ny eller en billigare runt nästa hörn.. och jag vill fota nu och inte i mars... :(

Postad 02 januari 2009 - 19:54

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Men du, en kamera funkar ju i alla fall inte - en backup måste man ha! Vore inte det det mest perfekta man kan tänka sig: en A700 som huvudkamera och A300 som backup och kanske macrokamera för de där lägena där man inte får in ögat mellan mossan och spindelnätet om det ska få plats ett objektiv också? Där Live View faktiskt är mer än bara en bra-att-ha-pryl?

Jag är jätteglad att ha med två kameror med olika objektiv monterade till nästan det mesta. Det går så fort att bara växla kamera i stället för att böka med objektivbyten när man sett en bild i något!

Postad 02 januari 2009 - 20:16

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
Såg detta på dyxym, bra pris på a700 mm

http://www.dyxum.com...s.asp?TID=40459

Postad 02 januari 2009 - 20:28

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Såg detta på dyxym, bra pris på a700 mm

http://www.dyxum.com...s.asp?TID=40459

Tydligen fler som har samma tanke! Precis samma sida jag var inne på förut idag - har svarat på Dyxum också...

Postad 02 januari 2009 - 21:21

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Lizzie..
är det du som siktar där på lilla bilden med bågen?

Postad 02 januari 2009 - 22:08

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Lizzie..
är det du som siktar där på lilla bilden med bågen?

Jaa då! Jättekul men ännu ett fritidsintresse som sipprat ut i ingenting... Foto är svårare att släppa, tack och lov!

Postad 02 januari 2009 - 22:22

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Vår dotter skjuter pilbåge..

Postad 02 januari 2009 - 22:26

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Mina söner har gjort det i olika omgångar. Tråkigt att stå bredvid och titta på...

Postad 02 januari 2009 - 23:46

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Då är det bara vänta kvar.. Nu är det klappat o klart.. Så mitten typ nästa vecka torde det komma ett paket... :)

Så va vi en till A700 användare här på forumet.. Spännande...

Postad 02 januari 2009 - 23:50

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Grattis Mayro, ser fram emot att höra eventuella åsikter när du har testat den noggrannare! :)

Postad 03 januari 2009 - 02:05

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Inväntar dina första intryck jag med, ska bli intressant. Hoppas även på Lizzie!

Postad 03 januari 2009 - 13:10

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Grattis Mayro - beställde du från England? Det ska bli väldigt roligt att höra vad du tycker.

Tack Bossieman, är bara så velig om hur jag ska göra - köpa nu och tömma alla kontoreserver eller ha is i magen ett tag till. Usch. Vilka i-landsproblem man skaffar sig här i världen!

Postad 03 januari 2009 - 13:19

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Grattis Mayro - beställde du från England? Det ska bli väldigt roligt att höra vad du tycker.

Tack Bossieman, är bara så velig om hur jag ska göra - köpa nu och tömma alla kontoreserver eller ha is i magen ett tag till. Usch. Vilka i-landsproblem man skaffar sig här i världen!

Jag köpte en lätt beg i Sverige. Blir ungefärligt samma kostnad som köpa från England ..

Men jag med min förbaskade Dyslexsi :) får med denna en svensk manual vilket är oerhört mycke värt för mig.. Har ju svårt att läsa in saker med svåra formuleringar eller långa texter. Och på annat språk blir det snudd omöjligt tyvärr..även om jag talar relativt ok så fattar jag inte texter på samma sätt...

Men men. Killen som säljer är urtrevlig.. Samt kameran är köpt på Cyberphoto vilket jag trivs bra med.. 4 månader ca gamal.. Så den kommer göra mig glad...ca 2000 exponeringar med vacker natur runt omkring.... Vilket får kallat "Infotning" endast...Såsom inom hifi´n man har inspelning... ;)

och efter jag såg Bossiemans sista bild på fotoavdelningen här med iso 6400 så kommer jag garanterat bli en mycket lycklig användare för lång tid frammåt...

Redigerat av mayro, 03 januari 2009 - 13:21.

Postad 03 januari 2009 - 13:20

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Med tanke på att CES är mellan den 8 och 11 denna månad så tycker ag du väntar och ser om det kommer några nyheter, annars slår du till på en A700 :)

Postad 03 januari 2009 - 13:45

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Med tanke på att CES är mellan den 8 och 11 denna månad så tycker ag du väntar och ser om det kommer några nyheter, annars slår du till på en A700 ;)

Jag tänkte så jag med..

Men

Allt nytt är dyrare lång tid innan priserna sjunker..

Och en kamera där tillverkaren arbetat med FW som Sony gjort till A700 står nu på sin topp av prestanda. Samt kanske får även nån till fw framöver... Så en sådan kamera kommer hålla länge än samt med stabil funktion då den är genomarbetad.. Det är som sista årsmodellen av gamla 740 eller 940.. Jisses.. Sköter man en sådan slits aldrig den bilmodellen ut.. Dom är odödliga..

Jag skall erkänna jag tittat otrolige mycke på Canon eos5D nu ett tag också.. För den kameran idag efter alla år är en rysare rent ut sagt.. Den har en kapacitet långt utöver många andra.. och för ca samma pris idag som en A700 eller vikken annan semi som helst..

Problemet är att jag har inte råd med Canons dyra is gluggar.. medans tredjeparts finns inom budget.Men där saknas stabiliseringen .... Och. Jag skulle aldrig i livet ha en kamera dår jag inte har stabilisering... Därmed dog den tanken då jag kollade nogrannare på det spåret...Som alltid så fort jag tittat på Canons kameror skall även sägas..och hoppas Canonköparna inser vikken extremt fin kamera som numera går att köpa billigt sett från vad man får.. bara man har stålarna till passande optik också....

och dom ända kameror jag anser har en "liknande" bildtyp är Canon och Sony... Canon lite bättre i sämre ljus. Sony snäppet mer liv i bilderna då ljuset är aningen bättre fenerellt sett då man tittat på bilder över tid.... Men för min del hugget som stucket bildmässigt mellan dom...

Därför tex då jag såg Bossiemans 6400 isobild blev jag så glad så glad .. För det är rent ut sagt en bild med en kvalitet som säger att en A700 kan mäta sig ÄVEN i sämre ljus med en Canon eos5D... Därmed finns inget kvar som jag behöver gråta över ifråga om min feeling att eos 5D var en extremt trevlig kamera att leka med under den vecka man fick småpilla lite på en sådan..

Utan min A700 kommer ta extremt goa bilder..

Däremot. Att den inte har A300áns extremt fina live view.......Hua.. Där kommer i framtiden jag säkert ha mitt framtida skäl att byta kamerahus senare om nått år.....Samt skäl att gnälla o klaga tills sony lyssnar och sätter ihop en A700 med sin fina live view.. Använder dom A900 huset borde grejorna få plats inne i det... :)

Postad 03 januari 2009 - 13:56

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
A700 med LV + vinklingsbar skärm med A900-huset DROOOOL!! :)

Postad 04 januari 2009 - 21:06

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Var idag på mediamarkt Växjö för få klämma lite kameror i alla fall.. Där fanns dessutom många med bra laddning i.. Så det var mycke skoj..

Och min snart ankommande A700á sitter så jäkla fint i näven. Och är ändå relativt diskret i storlek...Och välbyggd till tusen.. Det känns kvalitet.. Pillade lite menyer och undersökte lite... Detta blir suveränt...

Aaaahhhh vad tiden går sakta...

Postad 04 januari 2009 - 21:44

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Jag köpte en lätt beg i Sverige. Blir ungefärligt samma kostnad som köpa från England ..

Men jag med min förbaskade Dyslexsi :) får med denna en svensk manual vilket är oerhört mycke värt för mig.. Har ju svårt att läsa in saker med svåra formuleringar eller långa texter. Och på annat språk blir det snudd omöjligt tyvärr..även om jag talar relativt ok så fattar jag inte texter på samma sätt...

Gratulerar till köpet Mayro.

Angående manualen utifall du hade köpt från England så går den att ladda ner från Sony.se.
Jag ska skriva ut min på jobbet imorgon :lol: då min a350 är på väg från England :P

MVH Kribban

Postad 05 januari 2009 - 00:24

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Den kameran blir du glad med.. Har sett fantastiska bilder ifrån sådan.. Så grattis du med kompis..

Och kribban.. Rökningen kompis,?,
jag gör min tredje vecka idag Söndag.. Och det börjar knalla på med något mer normalare feelings rätt bra... Har du tappat handsken? Ja plocka upp den ... Jag finns här och lider med samt ihop med dig...Så ta upp handsken om du tappat den.. NU är det stopp abslolut för alltid.. Så häng på här.....

Du grejar det...Vi sitter en bunt glada foto/hifi-snubbar o håller dig sällskap med påhejanden då det är jobbigt... :blink:

Redigerat av mayro, 05 januari 2009 - 00:26.

Postad 05 januari 2009 - 12:51

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Suck. En fransyska bjöd över mig på ett A700-hus från e-bay England när det var 12 sekunder kvar...

Kribban, köpte du din A350 från en firma, och i så fall vilken? Jag snurrar runt bland firmorna på nätet men kan inte se att någon av dem skickar utanför UK.

(Slutat röka? Fy, så gräsligt det var. Men jag har klarat mig över 7 år nu efter att ha storrökt sedan tonåren, så det går!)

Postad 05 januari 2009 - 13:18

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Då en ny går att handla relativt billigt. Men med säkrare leverans så kanske länkarna här kan vara mer säkert val..

Dessa tycker jag mig läst gott om. Men jag har ingen egen erfarenhet.. frakt på typ upp till 35 pund nånting tillkommer.. Så vips så har man en billig semikamera..

http://www.warehouse...spx?sku=1023015

http://www.robertwhi...P...1&PT_ID=542

Redigerat av mayro, 05 januari 2009 - 13:31.

Postad 05 januari 2009 - 15:58

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
DigitalDepot ska även vara säkra har jag hört!:
http://www.digitalde...oduct_info.html

Postad 05 januari 2009 - 17:12

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack för alla länkar!

Ingen som hört något om denna firma? http://www.rgb-tech.co.uk/shop
De har nämligen både kamerahuset och det efterlängtade Tamron 200-500mm relativt billigt. Kan dock inte se att de skickar utanför UK, men tänkte ringa och höra om det verkar vara en reko firma som man törs skicka nästan 14' till... Om jag nu får loss pengarna på något inte alltför krångligt sätt.

Postad 05 januari 2009 - 17:19

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Jag har också varit inne på den sidan (rgb-tech), har för mig att jag mailade dom och frågade samma fråga eftersom jag heller inte hittade svaret..Tror dom svarade med att dom inte gjorde det men, jag har mailat exakt samma fråga till över 20 engelska företag de senaste veckorna så jag kan ha fel!

Har mailat deras support nu...

Redigerat av Ponisch, 05 januari 2009 - 17:29.

Postad 05 januari 2009 - 22:38

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
fattar noll. priserna är ju domsamma. Så varför handla av dom för då andra redan man vet säljer samt är seriösa..

Jaja...

Min kamera är på väg äntligen.. Jag ser den på infon under sin resa till Pappsen... :)

Postad 05 januari 2009 - 23:09

Lizzie
  • Lizzie
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag hittade ingen som var billigare på både kamerahus och Tamron-objektiv... Finns det bättre firmor med lika bra priser handlar jag självklart hellre av dem.
Robertwhite var klart dyrare när man räknat in VAT som inte fanns med i utgångspriset, Digitaldepot hade slut på kamerahus. Den där warehouselänken var dock intresseant, dyrare kamera men billigare objektiv - ska kolla vidare i morgon!

Postad 06 januari 2009 - 01:05

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

fattar noll. priserna är ju domsamma. Så varför handla av dom för då andra redan man vet säljer samt är seriösa..

Jaja...

Min kamera är på väg äntligen.. Jag ser den på infon under sin resa till Pappsen... ;)

Dags att börja lusläsa manualen som jag gjorde? ;)

Postad 06 januari 2009 - 02:29

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
ball avatar du skaffat dig... ;)

Postad 06 januari 2009 - 03:05

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

ball avatar du skaffat dig... ;)

Tackar. ;)

Tycker man bör köra med avatar, blir lite personligare på något sätt.

Postad 06 januari 2009 - 12:43

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Neeeeejjj.. Det är röd dag "idaju" kom jag på just... Då kan inte miraklet ske att min lilla kamera kommer idag.. Förbaskat... ;)

Postad 06 januari 2009 - 14:01

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
;)

Jag inväntade två Blu-Ray filmer. Blidde inget med det då. ;)

Postad 07 januari 2009 - 18:32

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
A700 har landat :) .

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.