Är PS3 40 GB tystare?
550 svar till detta ämne
Postad 29 oktober 2007 - 15:16
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Jag har länge följt "Hur mycket låter din Ps3" samt denna tråd och idag fick jag nog av min läge-3 60GB maskin. Jag traskade till EB-games här i stan och lämnade in ps3an samt några ps2-spel och fick byta mot en 40 GB-maskin. Det är nu med överdriven tok-glädje som jag nu kan rapportera att maskinen är mycket tyst och hörs knappt alls från min soffa två meter bord från konsolen. Mycket tyst!! Visst, apparaten hörs om man anstränger sig och om det är helt knäpptyst i rummet så hörs den givetvis.. Ljudnivån går dock inte att jämföra med det gamla jetplan (60 gb'en) som stod och dundrade på förr bredvid Tvn över huvud taget..! Dagen blir inte heller sämre av att Ratchet & Clank trillade ned i brevlådan idag.. Behöver knappast någon Ps2-bakåtkompatibilitet nu.. Spelhösten och vintern ser ljus ut på ps3-spel-sidan!
Shit, nu är jag NÖJD!!! Ska bli så underbart att kunna titta på en film utan att störas av det förbaskade fläktljudet!
Detta blir OT men jag måste fråga. Du fick alltså byta in din PS3 60GB som begagnad (plus några spel) mot en 40GB? Om det är så som jag förstått det så är det ju faktiskt ganska intressant (iaf för mig som har en högljudd 60GB men nästan gett upp, vill ju inte betala en massa i onödan).
Postad 29 oktober 2007 - 15:22
Radical-_-
-
Radical-_-
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har länge följt "Hur mycket låter din Ps3" samt denna tråd och idag fick jag nog av min läge-3 60GB maskin. Jag traskade till EB-games här i stan och lämnade in ps3an samt några ps2-spel och fick byta mot en 40 GB-maskin. Det är nu med överdriven tok-glädje som jag nu kan rapportera att maskinen är mycket tyst och hörs knappt alls från min soffa två meter bord från konsolen. Mycket tyst!! Visst, apparaten hörs om man anstränger sig och om det är helt knäpptyst i rummet så hörs den givetvis.. Ljudnivån går dock inte att jämföra med det gamla jetplan (60 gb'en) som stod och dundrade på förr bredvid Tvn över huvud taget..! Dagen blir inte heller sämre av att Ratchet & Clank trillade ned i brevlådan idag.. Behöver knappast någon Ps2-bakåtkompatibilitet nu.. Spelhösten och vintern ser ljus ut på ps3-spel-sidan!
Shit, nu är jag NÖJD!!! Ska bli så underbart att kunna titta på en film utan att störas av det förbaskade fläktljudet!
Detta blir OT men jag måste fråga. Du fick alltså byta in din PS3 60GB som begagnad (plus några spel) mot en 40GB? Om det är så som jag förstått det så är det ju faktiskt ganska intressant (iaf för mig som har en högljudd 60GB men nästan gett upp, vill ju inte betala en massa i onödan).
Ja precis, det stämmer. Fick dock lägga ett par hundralappar emellan (400:-) men det var det värt då den förra konsolen höll på att driva mig till vansinne.. : )
Redigerat av Radical-_-, 29 oktober 2007 - 15:22.
Postad 29 oktober 2007 - 19:18
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Ja precis, det stämmer. Fick dock lägga ett par hundralappar emellan (400:-) men det var det värt då den förra konsolen höll på att driva mig till vansinne.. : )
Hmm och jag som fortfarande funderar på att lägga 1000kr extra på en ny 60GB bara för att få bakåtkompabiliteten (och extra USB+minnekortsläsare som jag aldrig kommer använda). Här sitter ni alltså och är beredda att betala extra för en 40GB?
Postad 29 oktober 2007 - 20:25
Radical-_-
-
Radical-_-
-
Rookie
-
6 inlägg
Hmm och jag som fortfarande funderar på att lägga 1000kr extra på en ny 60GB bara för att få bakåtkompabiliteten (och extra USB+minnekortsläsare som jag aldrig kommer använda). Här sitter ni alltså och är beredda att betala extra för en 40GB? 
Hehe jo.. Kan tyckas konstigt.. Men om du, som jag har gjort, levt i några månader tillsammans med ett litet reaplan som förstör varenda film man försöker kolla på så hade du förstått att de där 400 kronorna inte gjorde ett dyft ;D
Postad 29 oktober 2007 - 22:30
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
ja, köp en 40 gigare så byter jag gärna med dej sen;)
Postad 30 oktober 2007 - 03:43
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1 716 inlägg
Hmm och jag som fortfarande funderar på att lägga 1000kr extra på en ny 60GB bara för att få bakåtkompabiliteten (och extra USB+minnekortsläsare som jag aldrig kommer använda). Här sitter ni alltså och är beredda att betala extra för en 40GB?  ja, köp en 40 gigare så byter jag gärna med dej sen;)
Samma här. Jag byter gärna min 60-GB:s PS3.  Och då är den ändå tyst, hehe.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 30 oktober 2007 - 03:44.
Postad 30 oktober 2007 - 07:42
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
F-n.. känner att det MÅSTE komma nåt schyss erbjudande nu innan jul på 40gb nånstans... Har ett enormt behov att att spela lite och kolla lite BD filmer på nya tv´n... annars köper jag en iaf..!!
Postad 30 oktober 2007 - 08:33
widde
-
widde
-
Beroende
-
-
1 211 inlägg
Har inte riktigt hitta något svar huruvida den tar SACD-skivor eller inte än, alltså 40Gb-modellen?
Postad 30 oktober 2007 - 08:43
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Har inte riktigt hitta något svar huruvida den tar SACD-skivor eller inte än, alltså 40Gb-modellen?
Då har du sökt dåligt Den tar inte SACD tyvärr.
Postad 30 oktober 2007 - 09:25
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
sitter på jobbet och har som inte direkt tid att leta igenom tråden för detta svar (flåt ;D )
Vilka ps3 är bakåtkompatibla?
och vad är skillnaden på dessa maskiner förutom hdd.
Postad 30 oktober 2007 - 09:50
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
sitter på jobbet och har som inte direkt tid att leta igenom tråden för detta svar (flåt ;D )
Vilka ps3 är bakåtkompatibla? och vad är skillnaden på dessa maskiner förutom hdd.
Bakåtkompabiliteten är skippad på 40GB. Utöver det du nämner har den två istället för fyra USB-portar och spelar inte SACD. Ingen kortläsare heller. Åh, ja just det, så är den tyst också.
Redigerat av Lindholm R, 30 oktober 2007 - 09:51.
Postad 30 oktober 2007 - 10:36
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
F-n.. känner att det MÅSTE komma nåt schyss erbjudande nu innan jul på 40gb nånstans... Har ett enormt behov att att spela lite och kolla lite BD filmer på nya tv´n... annars köper jag en iaf..!!
Köp en för 4290 om du inte vill vänta. Alltså en del köper ju dyrt på releasedagen och är kanonnöjda trots de extra hundralapparna. De njuter av sin konsol ett halvår före oss andra som bara väntar och väntar utan att veta vad vi väntar på.
Postad 30 oktober 2007 - 11:00
Unregistereddc13847d
-
Unregistereddc13847d
-
Rookie
-
3 inlägg
Köpte mig en 40gb förra veckan och är väldigt nöjd förutom en sak.
Fläkten har ett tickande läte. Det hörs tydligare innan den varvar upp till läge 2. Har kört folding och spelat mycket de senaste dagarna för att se om det bara behövde köras in på något sätt, men det är oförändrat.
Någon mer som har varit med om samma beteende ?
Kanske klokast att använda ångerrätten medans man har chansen...
Postad 30 oktober 2007 - 11:18
Mr Fabio
-
Mr Fabio
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Fläkten har ett tickande läte. Det hörs tydligare innan den varvar upp till läge 2. Har kört folding och spelat mycket de senaste dagarna för att se om det bara behövde köras in på något sätt, men det är oförändrat.
Jag upplevde exakt samma som du. Störde mig på det då den tickandet hördes ifrån soffan 3m bort under tysta partier i film. Lämnade tillbaka med en tår i ögat.
Postad 30 oktober 2007 - 15:11
Unregistereddc13847d
-
Unregistereddc13847d
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag upplevde exakt samma som du. Störde mig på det då den tickandet hördes ifrån soffan 3m bort under tysta partier i film. Lämnade tillbaka med en tår i ögat.
Var och lämnade tillbaka den tidigare idag och fick en ny. Den nya har inte alls samma tickande ljud. HÄRLIGT HÄRLIGT
Postad 30 oktober 2007 - 15:37
Unregistereddb3899a2
-
Unregistereddb3899a2
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
40GB PS3 features 65nm chips, lower power consumptionIt's been revealed that the new 40GB PlayStation 3 features more than just a cut down hard disk drive. Sony has also thought to stick the 65nm version of the Cell inside the new console, reducing the power usage down to around 135 Watts (down from 200 Watts.) That means the console also runs cooler and quieter, which is always a plus for a device that usually resides in the living room. Sony also jiggled around a few other components by making the heat pipe smaller, swapping out the motherboard for a new version, and added a button battery to keep time when the system is off. Looks like potential PS3 purchasers will be looking forward to a less noticeable din then. http://www.engadget....er-consumption/
Postad 30 oktober 2007 - 17:07
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
40GB PS3 features 65nm chips, lower power consumption
It's been revealed that the new 40GB PlayStation 3 features more than just a cut down hard disk drive. Sony has also thought to stick the 65nm version of the Cell inside the new console, reducing the power usage down to around 135 Watts (down from 200 Watts.) That means the console also runs cooler and quieter, which is always a plus for a device that usually resides in the living room. Sony also jiggled around a few other components by making the heat pipe smaller, swapping out the motherboard for a new version, and added a button battery to keep time when the system is off. Looks like potential PS3 purchasers will be looking forward to a less noticeable din then.
http://www.engadget....er-consumption/
Rykte eller fakta? Önsketänkande eller bekräftat?
Postad 30 oktober 2007 - 17:10
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Var och lämnade tillbaka den tidigare idag och fick en ny.
Den nya har inte alls samma tickande ljud. HÄRLIGT HÄRLIGT 
Ni som bytt maskiner, var hade ni köpt nånstans? Är det smidigt att byta? Godkänner dom utan att blinka att man klagar på fläktljudet eller ska dom provköra eller skicka i väg maskinen på service? Jag snackar alltså inte om öppet köp, det är ju få säljare som har det, utan jag menar att dom godtar fläktljudet som reklamation.
Postad 30 oktober 2007 - 17:20
Urbanwarfare
-
Urbanwarfare
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag köpte för några dagar sedan en PS3 60 GB - ett så kallat Starter Pack - och tyckte fläktljudet var lite högt. Läste runt på diverse forum och fann att jag inte var ensam om att tycka så. Hävde köpet på Elgiganten och gick till deras konkurrenter och köpte en PS3 40 GB och fläktljudet på denna är som natt och dag - tyst. Ang PS3 40 GB och 65 nm så är det inget rykte. Bara att läsa här.
Postad 30 oktober 2007 - 20:23
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Ett enkelt sätt att nedgradera en högljudd 60 GB till 40 GB är annars att slänga ut den på annons för runt 4.000:-
Tog 30 min så hörde första personen av sig. 30 min senare hade 3 personer ytterligare hört av sig och första personen köpt den.
Återstår bara att pallra mej iväg till närmaste butik som har 40 GB på lager och köpa imorgon. Blir några hundringar i förlust men det betalar jag gärna för att slippa allt krångel som övriga alterntiv innebär.
Kul parantes var att köparen före köpet fick lyssna på fläkten i läge 3 och bara kommenterade att han hade xbox
Postad 31 oktober 2007 - 00:02
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Kul parantes var att köparen före köpet fick lyssna på fläkten i läge 3 och bara kommenterade att han hade xbox 
Bästa botemedlet mot ljudöverkänsligthet. Jag vill också ha en 360 men då måste MS först tillvera en tyst variant, annars blir det inget. Har velat ha en ända sedan de släpptes!
Postad 31 oktober 2007 - 03:40
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1 716 inlägg
Ingen som vill byta sin 40 GB-maskin till en 60 GB:are?  Det är en läge 2 maskin så den låter inte sådär jättemycket. Bara att skicka iväg ett PM isåfall.
Postad 31 oktober 2007 - 11:59
frhape
-
frhape
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
För att svara på trådrubriken:
JA!!!
Mycket dessutom!
Köpte en igår på onoff för 4495:- och den är tyst, väldigt tyst. Har ägt två 60gb förut och de lät som en hårtork.
Så nu är jag nöjd.....nästan.
Ska bara åka dit igen och prismatcha mot experts 3995:-.
Postad 31 oktober 2007 - 12:16
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
För att svara på trådrubriken:
JA!!!
Mycket dessutom!
Köpte en igår på onoff för 4495:- och den är tyst, väldigt tyst. Har ägt två 60gb förut och de lät som en hårtork. Så nu är jag nöjd.....nästan.
Expert säljer väl inte PS3? Det där med prisgaranti gäller väl bara om du kan hitta varan i en fysisk butik i samma stad vid samma tillfälle.
Postad 31 oktober 2007 - 12:17
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Expert stormarknad säljer (DVS fd Coop Power)
Postad 31 oktober 2007 - 12:21
Unregisteredd5c8c3ea
-
Unregisteredd5c8c3ea
-
Användare
-
-
128 inlägg
Vart säljer Expert den för 3995:-?
Redigerat av Unregisteredd5c8c3ea, 31 oktober 2007 - 12:22.
Postad 31 oktober 2007 - 14:22
frhape
-
frhape
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Enligt info i annan tråd så säljer nu expert stormarknad ps3 för 3995:-.
Om inte onoff vill prismatcha expert och betala tillbaka 500 spänn så får jag väl lämna tillbaka den och åka till expert istället!?
Och på samma ort, vad är det som gäller där? Samma kommun eller?
Expert ligger i Sollentuna kommun ca 5km från onoff som ligger i Upplands Väsby kommun. Det borde väl funka???
Postad 31 oktober 2007 - 14:38
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Nu börjar nyheten med 65nm sprida sig: http://www.idg.se/2.1085/1.128870Fast den verkar ju som vanligt på IDG-vis vara rakt kopierad. Inget officiellt från Sony än?
Postad 31 oktober 2007 - 15:12
rodman45
-
rodman45
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
En liten fundering bara...
Jag hade en Tvix 4100 för ett tag sen, men den pajade och jag returnerade den.
Nu har jag en hårddisk på 300 gig full med film(mest .img och .mkv filer.)
Om jag kirrar en kabinett och installerar hårddisken i den, kan jag då koppla hela klabbet till en PS3:a(som jag ska köpa idag) och se alla filmerna någorlunda smidigt?
Det är en S-ATA hårddisk om det hjälper någon.
Jag vill helt enkelt använda PS3an som en mediastaion istället för Tvixen.
Postad 31 oktober 2007 - 16:16
Unregistered9758ed7b
-
Unregistered9758ed7b
-
Amatör
-
-
95 inlägg
40 el 50 gig? Jag skall äntligen införskaffa mig en PS3 konsoll. Jag hade dock missat att det kommit en ny när jag var på Media Markt i Västerås så det blev ingen affär då dom endast hade 40 giggaren och jag visste inte viken som är bäst? Vilken skall man satsa på? 40 gigarn är tystare vad jag förstått och kan inte spela PS1&2 som är helt ointressant för mig. Att det är fääre USB spelar inte heller någon större roll.. Är det 40 giggan man skall köpa, eller är 60 att föredra?
Mvh Henrik, Västerås
Postad 31 oktober 2007 - 17:03
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
40 el 50 gig? Jag skall äntligen införskaffa mig en PS3 konsoll. Jag hade dock missat att det kommit en ny när jag var på Media Markt i Västerås så det blev ingen affär då dom endast hade 40 giggaren och jag visste inte viken som är bäst? Vilken skall man satsa på? 40 gigarn är tystare vad jag förstått och kan inte spela PS1&2 som är helt ointressant för mig. Att det är fääre USB spelar inte heller någon större roll.. Är det 40 giggan man skall köpa, eller är 60 att föredra?
Mvh Henrik, Västerås
Om du inte är intresserad av bakåtkompatibilitet och SACD så köp en 40gig. Du kan ju alltid köpa en större S-ATA disk och sätta i om du mot förmodan skulle få fullt på disken.
Postad 31 oktober 2007 - 17:04
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
En liten fundering bara... Jag hade en Tvix 4100 för ett tag sen, men den pajade och jag returnerade den. Nu har jag en hårddisk på 300 gig full med film(mest .img och .mkv filer.) Om jag kirrar en kabinett och installerar hårddisken i den, kan jag då koppla hela klabbet till en PS3:a(som jag ska köpa idag) och se alla filmerna någorlunda smidigt? Det är en S-ATA hårddisk om det hjälper någon.
Jag vill helt enkelt använda PS3an som en mediastaion istället för Tvixen.
Du kan nog få PS3:an att hitta disken, men den kan inte spela upp .img och .mkv så det hjälper inte dig tyvärr.
Postad 31 oktober 2007 - 17:09
hanjou
-
hanjou
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Om inte onoff vill prismatcha expert och betala tillbaka 500 spänn så får jag väl lämna tillbaka den och åka till expert istället!?
Expert ligger i Sollentuna kommun ca 5km från onoff som ligger i Upplands Väsby kommun. Det borde väl funka???
expert ska även finnas i märsta centrum.
Postad 31 oktober 2007 - 17:12
rodman45
-
rodman45
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Vad ska det vara för format för att PS3an ska gilla det då?
Postad 31 oktober 2007 - 17:27
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Ja det borde ju absolut funka. Bara att fråga dem.
Postad 31 oktober 2007 - 17:32
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
För att återgå till temat.
Har nu en 40gb i min ägo. Och den är "tyst".
Dock hörs det ett dovt tyst sus från ca 2 m håll. Vilket troligen är fläktarna, inget man stör sig på.
Helt tyst är det inte.
Verkligen nöjd än så länge.
Postad 31 oktober 2007 - 18:20
sister ray
-
sister ray
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
Rodman45 Det är inga större problem med att få ps3an att spela upp .mkv. Dock måste du ha filerna på datorn eftersom du måste transcoda dem. Den petige kan säkert klaga på att det inte blir riktigt lika fin kvalité, men jag märker inget. Vidare så behöver man verkligen ingen superdator, funkar finfint för mig med en tre år gammal burk. Finns en tråd här på forumet där det ges en bra beskrivning om hur man gör. https://www.minhembi...p;#entry1597923
Postad 31 oktober 2007 - 19:32
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Ett enkelt sätt att nedgradera en högljudd 60 GB till 40 GB är annars att slänga ut den på annons för runt 4.000:- Tog 30 min så hörde första personen av sig. 30 min senare hade 3 personer ytterligare hört av sig och första personen köpt den.
Återstår bara att pallra mej iväg till närmaste butik som har 40 GB på lager och köpa imorgon. Blir några hundringar i förlust men det betalar jag gärna för att slippa allt krångel som övriga alterntiv innebär.
om man gör detta.. kan man skriva i annonsen att de spel man laddat ner ingår t.ex Warhawk?? kan de spela de om de bara fixar ett eget psn konto eller gäller de bara min inloggning??
Postad 31 oktober 2007 - 20:22
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Prisgaranti Handlar du hos oss kan du vara säker på att du betalar lägsta möjliga pris för den produkt du vill ha. Vi har nämligen en Prisgaranti. Hittar du produkten till ett lägre pris någon annanstans, matchar vi det priset. Ta bara med en annons eller liknande som påvisar att produkten säljs billigare, så får du den för samma pris. Har du redan köpt varan hos oss betalar vi självklart mellanskillnaden. Det är vårt sätt att säga, att du alltid gör en bra affär på ONOFF. Naturligtvis har du också 30 dagars öppet köp på dina varor.
Vår prisgaranti gäller i 30 dagar om du tar med dig kvitto och kan visa på att varan kan köpas billigare någon annanstans. Prisgarantin gäller för vårt befintliga butikssortiment mot lokala fysiska butiker och deras lagerförda sortiment.
Så det där med lokal fysisk butik kan de nog vända på till sin fördel i det oändliga. Måste de ligga på samma gata?  För elgiganten så var det samma riktnummerområde som gällde (åtminstone för något år sedan), de kanske har gjort om nu. I Göteborg är det t.ex. så att EG järnbrått har lägre priser för de ligger nära Mediamarkt och vill konkurrera med dem
Postad 01 november 2007 - 18:14
Nybbe
-
Nybbe
-
Lärjunge
-
-
490 inlägg
Hej, jag har haft tre stycken Ps3 60gb. De första två lade sig på nivå 3 i spel och nivå 4 vid filmuppspelning. Den tredje var nivå 4 rakt igenom dvs ingen höjdare alls för mina känsliga öron.  Idag, efter läst vad som stått här och på andra brädor om att 40gb versionen skulle vara svalare och då också tystare åkte jag till onoff och inhandlade ett ex (priset blev 3990:- tack vare lägsta pris garanti) Denna maskin har jag nu använt i tre timmar, jag har spelat, foldat och kört DVD med uppskalning, och den ljudnivån den har lagt sig på som mest kan jämföras med en nivå mellan 2 och 3 med de tre 60gb jag haft hemma innan. Ljudnivån är nu acceptabel.
Redigerat av Nybbe, 01 november 2007 - 18:21.
Postad 01 november 2007 - 19:29
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Jo, 40gb skall vara tystare då den har ett annat moderkort, ändrat kylsystem och tillverkats i 65nm. Förutom de komponenter man tagit bort till skillnad från 60gb.
Vittnesmålen här är ju målande (jag väntar på min 40gb att levereras) och mycket tyder på att jag också kommer få avnjuta en tyst PS3... (peppar, peppar).
Postad 01 november 2007 - 20:11
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
den låter ju ffs inte mer än något annat direkt. Hämtade en förut.
Jag är van med gamla xboxen på lågt fläktljud, typ 15%, ps3 är tystare
Postad 01 november 2007 - 20:21
Unregistereddb3899a2
-
Unregistereddb3899a2
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Även jag har gjort mig av med min 60 GB PS3a och inhandlat en 40 GB, och jag kan bara instämma i kören. Den är tystare!  HELT underbart, nu kan man äntligen se filmer ostört.
Postad 01 november 2007 - 21:45
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
ytterligare en som instämmer i kören... sony borde ju lägga två öronproppar i sina kvarvarande 60gb bundles ...
Redigerat av tomas_we, 01 november 2007 - 21:46.
Postad 02 november 2007 - 02:00
Massive Damage
-
Massive Damage
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har idag lämnat tillbaka min tredje (3:e) högljudda (läge-3) PS3 60 GB till Elgiganten. Åkte till deras konkurrenter och köpte en PS3 40 GB för knappa 4,000,- (Expert Stormarknad). Bor i etagelägenhet och har spelrummet på övervåningen. Där uppe är det knäpptyst och både tjejen och jag måste närmare än en (1) meter för att ens höra att den är igång. Nu kan man äntligen spela och se på film även med mute på om man så skulle önska utan att störas. Snacka om skillnad mot 60 GB-versionen. PS3 40 GB. Kalluften sugs in från högersidan och varmluften blåser ut baktill. 3 st PS3 60 GB. Kalluften sögs in från högersidan och varmluften blåstes ut baktill. Tyvärr var något felkonstruerat för värmen blåste också ut från högersidan vilket gjorde att kalluften som sögs in inte alls var någon kalluft.  Jag tror (läs tror) att samtliga PS3 60 GB är felkonstruerade eller att åtminstone en eller flera batcher har denna felkonstruktionen för varför skulle annars tråden på denna och en herrans massa andra forum (även utländska) vara så lång(a). Det är ju inte så att vi ägarna inbillar oss oljudet. Har haft 360 och Wii så jag har referens. Edit: Nu skall jag spela GT5. Älskar verkligen Daihatsu OFC-1. Liten 2-sitsare med spinn.
Redigerat av Massive Damage, 02 november 2007 - 16:06.
Postad 02 november 2007 - 04:21
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2 249 inlägg
Grattis då!
Själv har jag haft 2 st 60gb ps3:or, bägge dessa har/är extremt tysta å med jämn gång.
Synd att så många har haft problem med sina konsoller.
När man väl är nöjd med maskinen prestanda mässigt, så kan man ju äntligen börja njuta av den...det är det vi gör nu
Mvh Micke.
Postad 02 november 2007 - 12:31
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Är det fler än jag som hör ett litet "flipprande" ljud från sin ps3:a (40gb), det hörs inte mycket men i tysta partier i filmer eller spel så kan man höra ett svagt "flipprande"
Eller är det bara jag som fått för mig att det låter lite?
Postad 02 november 2007 - 12:41
Grodman
-
Grodman
-
Amatör
-
-
55 inlägg
****Saxat från Nordichardware****
Sony kommer den 2 november att lansera en ny modell av sin PS3 spelkonsol och den nya 40GB modellen är som bekant en bantad version av det nuvarande flaggskeppet. Nu verkar det som att Sony inte bara bantat bort en del funktioner och features utan även sett till att se över själva Cell-processorn i konsolen. Man har nämligen, precis som Microsoft, använt sig av en ny och effektivare 65nm teknik för sin processor som dragit ner strömförbrukningen från 200W till betydligt beskedligare 135W. Utöver processorbytet har Sony även sett över kylningen och moderkortet i konsolen. Detta borde betyda att den nya modellen inte bara blir strömsnålare utan även tystare och svalare. Samt att Sony nog även lyckats dra ner sina höga tillverkningskostnader.
Nu gäller det bara o hitta rätt version...
Redigerat av Grodman, 02 november 2007 - 12:42.
Postad 02 november 2007 - 13:21
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
3 st PS3 60 GB. Kalluften sögs in från högersidan och varmluften blåstes ut baktill. Tyvärr var något felkonstruerat för värmen blåste också ut från högersidan vilket gjorde att kalluften som sögs in inte alls var någon kalluft.
Kalluft sug mest in framtill på 60gig:arn genom dom hål som tagits bort på 40gig:arn. Det mesta kommer ut baktill och lite på sidan. Så din bild stämmer inte helt med i alla fall min 60 gig. EDIT: Jag tror problemet faktiskt ligger i att den sög in framtill. Därmed tar kallluften raka vägen från framsidan och ut bak vid nätagget. På högersidan så cirkulerar bara varmluften runt blu-ray spelaren. Antagligen därför de hålen är borta på 40gig:arn, nu går luften in på högersidan och passerar hela konsollen.
Redigerat av SirIdot, 02 november 2007 - 13:25.
Postad 02 november 2007 - 14:10
snav
-
snav
-
Användare
-
-
241 inlägg
****Saxat från Nordichardware**** Sony kommer den 2 november att lansera en ny modell av sin PS3 spelkonsol och den nya 40GB modellen är som bekant en bantad version av det nuvarande flaggskeppet. Nu verkar det som att Sony inte bara bantat bort en del funktioner och features utan även sett till att se över själva Cell-processorn i konsolen. Man har nämligen, precis som Microsoft, använt sig av en ny och effektivare 65nm teknik för sin processor som dragit ner strömförbrukningen från 200W till betydligt beskedligare 135W. Utöver processorbytet har Sony även sett över kylningen och moderkortet i konsolen. Detta borde betyda att den nya modellen inte bara blir strömsnålare utan även tystare och svalare. Samt att Sony nog även lyckats dra ner sina höga tillverkningskostnader.
Nu gäller det bara o hitta rätt version...
Men... är inte denna lansering för US och att de nya PS3 40Gb som sälj i EU redan har detta. Eller kommer det en nyare variant av 40Gb även i EU??
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|