jag hade tidigare innan jag skaffade en popcorn ett amd690g gigabyte kort (föregångaren till detta) och på det funkade det inte att köra både hdmi och dvi ut från kortet samtidigt. Funkar det nu, eller man är tvungen att t ex byta utgång med snabbkommando?
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
(Moderkort)
|
5
|
(22)
|
Inga priser |
GA-MA78GM-S2H och 4850e (58 inlägg)
|
16 år sedan |
Plockat ihop en HTPC, något som fattas? (21 inlägg)
|
17 år sedan |
Tips på chassi samt CPU kylning (3 inlägg)
|
17 år sedan |
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G (0 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 31 August 2008 - 21:22
jag hade tidigare innan jag skaffade en popcorn ett amd690g gigabyte kort (föregångaren till detta) och på det funkade det inte att köra både hdmi och dvi ut från kortet samtidigt. Funkar det nu, eller man är tvungen att t ex byta utgång med snabbkommando?
Postad 01 September 2008 - 08:28
Passar ex. detta agg på detta kort: http://www.dustinhom...5010071965.aspx
Postad 01 September 2008 - 09:04
Har inte köpt delar på flera år så är ute och cyklar när det gäller nätagg. Tänker främst på strömanslutningen som har förändrats en del på senare år.
Passar ex. detta agg på detta kort: http://www.dustinhom...5010071965.aspx
Framgår ju inte om det är atx 2.0, inte så jag såg det iallafall. hur som helst ska det räcka med atx 2.0 tror jag. Men satsa hellre på ett bättre nätagg, du får ju ett FSP (fortron source) för bara några kr mer. 4850e och ett integrerat grafikkort kan inte dra vidare många W heller..
Postad 01 September 2008 - 12:12
Får mitt htpc chassi och en 4860e samt ett ga-ma78 kort imorgon, ska bli skoj att köra XBMC på linux
Tyvärr inte samtidigt alls. Du ställer antingen DVI-D eller HDMI i bios. Men med ett 300:-'s HD 3450 i kan Du köra DVI från det och HDMI från HD 3200 IGP'n samtidigt. Du kan dessutom köra de båda grafikkretsarna i hybrid cross-fire. Numera både i Vista och XP SP3, t om Linux (om jag förstått det rätt).
Postad 01 September 2008 - 12:29
Postad 01 September 2008 - 12:36
Tyvärr inte samtidigt alls. Du ställer antingen DVI-D eller HDMI i bios. Men med ett 300:-'s HD 3450 i kan Du köra DVI från det och HDMI från HD 3200 IGP'n samtidigt. Du kan dessutom köra de båda grafikkretsarna i hybrid cross-fire. Numera både i Vista och XP SP3, t om Linux (om jag förstått det rätt).
Däremot går det ju bra i IPGn att köra med en digital och en analog utgång samtidigt.
Postad 01 September 2008 - 13:56
Däremot går det ju bra i IPGn att köra med en digital och en analog utgång samtidigt.
jo men vem vill ha det numer?
får väl köra som jag gjorde på popcornen, att ha 2st hdmi och byta manuellt mellan de..tråkigt men sant.
Postad 03 September 2008 - 08:50
Postad 03 September 2008 - 09:36
Jag har två ATX kontakter på nätagget en med 2*12 (24) samt en 2*4pinnar medans lilla kontakten på moderkortet bara har 2*2-pinnar men det kanske inte spelar någon roll?
Postad 03 September 2008 - 12:41
Skall man ansluta båda ATX kontakterna på moderkortet?
Jag har två ATX kontakter på nätagget en med 2*12 (24) samt en 2*4pinnar medans lilla kontakten på moderkortet bara har 2*2-pinnar men det kanske inte spelar någon roll?
Vad har du för nätagg? Den lilla kontakten på moderkortet är väl till för strömmatning vad jag vet (12V) till bl.a CPU och måste vara kopplad till nätagget. Har aldrig sett en sådan kontakt (2x4) du beskriver. Det följde inte med någon adapter då?
Postad 03 September 2008 - 12:46
Vad har du för nätagg? Den lilla kontakten på moderkortet är väl till för strömmatning vad jag vet (12V) till bl.a CPU och måste vara kopplad till nätagget. Har aldrig sett en sådan kontakt (2x4) du beskriver. Det följde inte med någon adapter då?
Ett Fractal Design Newton 500W, smart modular.
När jag läser på hemsidan anger de den lilla som 4/8 så man kanske kan koppla in halva kontakten bara i moderkortet.. får testa helt enkelt.
Postad 22 September 2008 - 14:53
Kan man bota på en ide disk på detta kort?
Mvh Jonas
Postad 22 September 2008 - 16:16
Postad 22 September 2008 - 16:19
Verkar ju som detta kort saknar ide kontakt bara via header, va ska ja köpa för kontakt för att kunna använda mig av en ide disk och vad innebär att det är en header?
Kan man bota på en ide disk på detta kort?
Mvh Jonas
http://www.gigabyte....e=GA-MA78GM-S2H
Där står att det finns en IDE-kontakt.
Postad 22 September 2008 - 18:35
http://www.gigabyte....e=GA-MA78GM-S2H
Där står att det finns en IDE-kontakt.
Gött, måste ha missuppfattat specen
Tackar så mycket för uppklarningen
Mvh Jonas
Postad 24 September 2008 - 20:55
detta kom när jag tryckte in 95w 9750 phenom cpu
Bifogad fil(er)
Postad 24 September 2008 - 21:54
Hur är det med spelande? Har i min stationära dator ett Geforce FX 5200.
Hur är den inbyggda grafiken på ett Gigabyte GA-MA78MG-S2H i förhållade till mitt FX 5200? Kan jag spela samma spel, typ FIFA, NHL (inte de mest krävade spelen), eller går det knappt att spela alls? Vill helst inte köpa ett extra grafik kort, men det vore ju kul att kunna spela lite vid TV:n
Postad 25 September 2008 - 06:07
100 grader Va säger ni
detta kom när jag tryckte in 95w 9750 phenom cpu
Samma sak med mig, kör samma phenom. Känns sådär men installerade Easytune som kom med gigabyte och det visar inga såna temperaturer.
Postad 25 September 2008 - 07:55
Jag har också problem med HDMI.
Jag får ljud via HDMI till min TV. Men varje gång jag startar upp TVn så måste jag dra ur och sätta tillbaks HDMI kontakten för att få tillbaka ljudet. Vista (Playback devices) har dock fortfarande HDMI utgången som aktiv och VU mätaren visar på ljud signal. Dock skickas inget ut på HDMI porten.
Någon som har samma problem? Tips någon?
Bios: Har ställt Bios till HDMI läge, kör Bios F5.
Drivrutiner: Alla senaste drivrutinerna från Gigabyte.
Sladdar: Har testat med olika HDMI sladdar.
TV: Det funkade bra med förra Gigabyte kortet till samma TV. (en Sony KLV-S32A10E 3-4 år gammal LCD)
Fick du något svar/lösning på detta?
Har samma problem som dig jag har dock en ett år gammal Samsung LCD F86 46"
* Vista Premium 32-bits Sp1
Startade till och med en ny tråd om det men inte hört något ännu:
https://www.minhembi...p;#entry2079662
Postad 25 September 2008 - 09:29
Samma sak med mig, kör samma phenom. Känns sådär men installerade Easytune som kom med gigabyte och det visar inga såna temperaturer.
Tacktack ! det var gott att höra
jag har mini ninja cpu kylfläns och en 92 mm nothua fläkt på cpu
sen har jag2 st chassi fläktar nu som inte ger så mycket, men väl så det skall cirkulera men detta e ju löjligt jag har peakat på 106 grader att min core står då i 52 grader det klarar den men jag undar var gränsen går jag får väl stoppa i nya chassi fläktar
men det e ju lite knäppt
någon som vet mer jag har den senaste bios om man skaffar ett grafik kort avbelastas då syd bryggan eller skall man köpa ett annat moder kort kanske
tar tacksamt emot förslag
halledaren
Postad 25 September 2008 - 09:32
Nej, det är så mycket problem så man blir trött. Skippade att köra ljudet via HDMI, tar ut det via 3.5mm till små aktiva högtalare istället.Fick du något svar/lösning på detta?
Min HTPC baserad på detta mobo fungerar verkligen dåligt. Jag kör nu Vista 32bit sp1, TV Pack 2008, FireDTV.
Alla drivrutiner är de senaste och allt helt ominstallerat.
Några av de problem jag upplever:
- datorn krashar, blåskärm. (Dock betydligt värre då jag körde Vista 64bit då den dog ca 1 ggr per dag)
- VMC tappar TV-mottagningen. Måste starta om VMC.
- ljudet faller bort i vissa TV kanaler.
- skärm upplösningen förändras av sig själv.
- kan inte längre köra 1280 x 768 upplösning som min flatscreen vill ha. Då blir det numera "oren" bild.
- epg programinfo faller bort
- det mesta är segt och utan "flyt" i VMC.
Helt ofattbart mycket problem. Jag hade tidigare ett GA-MA69GM-S2H som faktiskt fungerade bättre (så länge som det höll !!) Det är som ett sjukt skämt när man installerar Vista och Microsofts texter rullar upp om att detta är det mest lättarbetade och stabilaste Windows någonsin...
Jag har inte ägt någon Apple dator sedan dinosaurierna dog ut, men när de kommer med en lösning likt Mediacenter där man kan se och spela in TV + epg så ska jag nog allvarligt fundera på att dumpa Windows för gott.
Här bjuder jag på en komponentlista på en helt sjukt dåligt och instabil HTPC förden som vill bygga. Funderar på att lägga ute en film på youtube där jag iklädd finsk folkdräkt skjuter sönder datorskrället innan jag begår harakiri.
Redigerat av Vic Vega, 25 September 2008 - 09:33.
Postad 25 September 2008 - 14:10
Lät ju inget vidare det där.. har som tur var inte upplevt några andra av dina problem ännu, dock kör jag inte Media Center något ännu, sitter ett FloppyDTV-S2 som väntar på att kickas igång, men jag siktar på att köra Mediaportal istället för MS Media Center, ska bara få fingrarna ur..Nej, det är så mycket problem så man blir trött. Skippade att köra ljudet via HDMI, tar ut det via 3.5mm till små aktiva högtalare istället.
/../
Här bjuder jag på en komponentlista på en helt sjukt dåligt och instabil HTPC förden som vill bygga. Funderar på att lägga ute en film på youtube där jag iklädd finsk folkdräkt skjuter sönder datorskrället innan jag begår harakiri.
Men nog så irriterande med ljudet ändå än så länge.
Min komponentlista >
Redigerat av BulanS, 25 September 2008 - 14:11.
Postad 25 September 2008 - 14:34
och jag har hdmi resiver hdmi tv mm , men kör bara bild den vägen och sen har jag optiska kablar till ljudet då dessa ej är strömförande så det inte bränner slutsteg och annat
släng HDMI rena Bluffen helt onödigt
Postad 25 September 2008 - 21:58
Hmmm. I dessa dagar kan du nog få besök av farbror blå om du kombinerar hotfulla filmer/Internet/Finland, och då är det väl bättre med en blåskärm
Skämt åsido: Trist att det funkar så svajigt för dig. Jag har precis samma setup men inga som helst problem. Eller tja, ljudet då. Men det beror mest på att högtalarna är korkade.
Jag har inte ägt någon Apple dator sedan dinosaurierna dog ut, men när de kommer med en lösning likt Mediacenter där man kan se och spela in TV + epg så ska jag nog allvarligt fundera på att dumpa Windows för gott.
Den här biten verkar du inte vara direkt uppdaterad på va? För strax efter dinosaurierna dog ut kom Apple på att göra en MacMini, och som man numera kan koppla in FireDTV på. Dvs. man måste inte längre köra Elgato. Och med FrontRow så har jag uppfattat att man klarar av din kravspec och mer därtill.
Jag har också drömt drömen att byta till en mac, men behöver pengarna till annat
Enda nackdelen är väl att du får så hiskeligt liten hårddisk.
/b
Postad 26 September 2008 - 16:03
TACKSAM FÖR SVAR
Redigerat av halvledaren, 26 September 2008 - 16:04.
Postad 26 September 2008 - 17:23
JAG HAR GLÖMT HUR INSTALLERAR JAG SATA DRIVARN KAN MAN GÖRA DET MED USB SKALL JAG PACKA UPP FILEN INNAN
TACKSAM FÖR SVAR
F-n hjälp det fungerar inte får köra ide sata mode jag har byt hdd ,,
Postad 27 September 2008 - 12:57
Jag uppdaterade idag drivrutinerna till inbyggda grafiken. Efter det råkade jag välja en upplösning som inte stöds av min tv så bilden blev svart. Jag trodde man skulle få bekräfta den nya upplösningen annars skulle den återgå till gamla men så var inte fallet. Hur gör jag nu för att få tillbaka bilden? Kommer ju inte åt några inställningar.
Finns det några snabbkommandon som kan återfå bilden?
[EDIT] Löste det själv genom att koppla in en PC-skärm och ändra tillbaka upplösningen.
Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 27 September 2008 - 13:53.
Postad 27 September 2008 - 16:53
Jag har precis byggt ihop en HTPC på detta moderkortet och allt har fungerat mycket bra. I väntan på mitt Floppy-DTV kopplade jag in en 3,5mm från analoga ljudutgången på moderkortet för att få lite "surf och systemljud" i skärmhögtalarna (tänkte köra HDMI sedan). Det visar sig att jag har ett kraftigt brus i högtalarna. Kopplar jag ur sladden så försvinner det men det spelar ingen roll hur jag ställer volymkontrollerna. Det verkar som det kommer direkt från ljudutgången. Några tips på felsökning/åtgärd?
Prova att köra ojordat det innnebär att du får ha en två ledad kabel till något EL skravdon imellan kontakterna
Jorden är ett elände ett otyg för all ljudutrustning som sitter på alla nybyggnation sen 1981
har du kopplat det i ett ojordat el utag redan, så är det något annat men kan nästan lova att det är problemet
passar på att fråga om du kör sata eller hur installerar ashi fattar inget av det men jag har installerat det en gång tidigare men helt glömt bort hur man gjorde i bios och jag har bara ingen lust att börja leta och mecka i onöden kan någon detta så är jag tacksam för svar ..
mvh H
Postad 27 September 2008 - 18:31
Börja med IDE. Eller snarare: innan Du börjar, kopplar Du Din HD till SATA4 kontakten och SATA brännaren på SATA2. I Bios väljer Du att SATA skall vara AHCI men för portar 4/5 väljer Du IDE.
Boota sedan som valigt och när Du installerat ATI-catalyst med chipsetdrivrutinerna för SB700 kan Du sätta alla SATA portar till AHCI/SATA. Efter det kan Du t ex koppla Din HD till SATA port 0 och Din SATA brännare på SATA port4 (så att Du kan sätta brännaren till EIDE om Du behöver boota från den). Skulle det inte fungera kopplar Du Din HD till SATA4 kontakten och i Bios väljer Du att SATA portar 4/5 körs i EIDE. Boota sedan som valigt och installera SATA/RAID drivrutinen för AMD SB700. Efter det kan Du t ex koppla Din HD till SATA port 0 och Din SATA brännare på SATA port4 (så att Du kan sätta brännaren till EIDE om Du behöver boota från den).
*Edit*
Sista steget (SATA4 för optisk enhet) verkar å andra sidan inte vara så stor mening med, eftersom man verkar behöva sätta alla SATA enheter till EIDE om man skall boota från optisk enhet och behöver komma åt SATA hårddisken/arna. Så koppla den till t ex SATA port2.
*Edit2* Sedan kan man argumentera om huruvida AHCI är att föredra mor EIDE om Du inte skall använda RAID. AHCI ger NCQ och "hot-swap" möjligheter, men inte mycket hastighetsförbättring om man bara kör en hårddisk. EIDE är långt mer kompatibelt och närmast lika snabbt.
En liten notering: Jag hade XP SP3 installerat via MS update redan innan jag installrade alla drivrutiner för moderkort/nätverk/grafik/SATA. Men igår körde jag den fristående uppdateringen från HD. Jag har intrycket att allt känns kvickare mot innan. Det kunde ta flera minuter för Realtek's och ATI's ikoner att dyka upp i aktivitetsfältet men nu tar det sekunder. Kan inte säkert säga att det finns en koppling, rapporterar bara observationen.
Har även High Precision Event Timer, HPET på i BIOS (under Power Management i bios).
TACK FÖR DEN GUIDEN
Redigerat av halvledaren, 27 September 2008 - 18:33.
Postad 29 September 2008 - 09:55
Har tänkt att ha detta kort i min planerade htpc...
Hur är det med spelande? Har i min stationära dator ett Geforce FX 5200.
Hur är den inbyggda grafiken på ett Gigabyte GA-MA78MG-S2H i förhållade till mitt FX 5200? Kan jag spela samma spel, typ FIFA, NHL (inte de mest krävade spelen), eller går det knappt att spela alls? Vill helst inte köpa ett extra grafik kort, men det vore ju kul att kunna spela lite vid TV:n
Ingen som har någon erfarenhet av att spela spel med ett GA-MA78MG-S2H?
Postad 29 September 2008 - 15:10
Går det inte att få 1360x768 pixelmappat i 50hz ?
Postad 04 October 2008 - 11:02
Ingen som har någon erfarenhet av att spela spel med ett GA-MA78MG-S2H?
Spela går fint.
Nu har jag inte testat så många spel men Spore flyter i 1920x1200 och demot till Race flyter bra med medelinställningar.
Du borde kunna hitta några test med grafikkretsen.
Postad 07 October 2008 - 18:45
Det jag har testat är att ansluta datorn via hdmi till min 32" Toshiba LCD och detta fungerar inte varken i OS eller i BIOS, däremot när jag kopplar det mot projektorn så fungerar de klockrent.
Redigerat av Unregistered6aab3424, 07 October 2008 - 18:49.
Postad 07 October 2008 - 21:45
Nån som har problem med att de inte ens får bild via hdmi med det här kortet mot tvn?
Det jag har testat är att ansluta datorn via hdmi till min 32" Toshiba LCD och detta fungerar inte varken i OS eller i BIOS, däremot när jag kopplar det mot projektorn så fungerar de klockrent.
Det första jag tänker är: "Stödjer TVn upplösningen?"
Postad 12 October 2008 - 17:47
http://www.inwarehou...aspx?sku=338134
/Ante
Postad 13 October 2008 - 21:13
Nån som har problem med att de inte ens får bild via hdmi med det här kortet mot tvn?
Japp. Samma problem här på en Pioneer PDP-LX5090H. Skärmen syns i både Win XP SP3 (Pioneer -TV) och Ubuntu men ingen bild. TV:n klagar inte heller på "ingen ingångssignal". Svart ändå. Har provat med en 2m Clicktronic 1.3 1080p stödjande kabel, en likada 1m och en 2m Harmonic HDMI certifierad som fungerar kanon med PS3:an.
Har som sagt perfekt funktion med PS3:an, rätt HDMI kontakt aktiverad i Alternativ menyn, provat sätta HDMI ingången till "PC" men då visas "ingen ingångssignal". Har aktiverat skärm två och valt 1080P@50 och @60Hz och provat 720p med samma svepfrekvens i OS:et.
En enda gång sparkade bilden igång vid uppstart av datorn, bootsekvensen dök upp, och XP startade. När jag skulle prova en film försvann bilden efter några sekunder och har varit svart både vid uppstart och efter boot.
Har provat "HDMION" programmet, inget resultat.
Det är många som haft/har det här problemet och det verkar vara signalstyrkan från moderkortets HDMI signal som är för svag.
Har givet D-SUB/HDMI valt i bios. Har tom flashat om F5 bioset och laddat "optimized defaults" och ställt tillbaks till D-SUB/HDMI till ingen nytta.
VGA-utgången till TV:ns PC ingång fungerar, men det är inte kul att köra en Phenom maskin i 1280X720@60Hz bredvid en superskarp och snygg PS3 som kör i 1080p. PC ingången har inte Pure Cinema eller 24frames stöd.
Om någon har en lösning eller idé så vore jag tacksam.
Postad 18 October 2008 - 23:19
Postad 19 October 2008 - 10:51
Jag kör med Corsair PC6400 2 st 2GB CL5, 800mhz.
Hur kan jag testa om det är fel på minnen?
/A
Redigerat av anteh, 19 October 2008 - 12:43.
Postad 19 October 2008 - 12:51
Någon som kör detta moderkort i en Antec Fusion V1 låda? displayen funkar bra när jag starta upp men om jag stänger ned den till S3 med fjärren så funkar inte displayen när man sedan startar upp den igen. Hur funkar det för er?
Postad 20 October 2008 - 19:35
Tacksam för alla svar
Postad 30 October 2008 - 22:38
Om jag kör speed fan så säger den vid problemet:
Temp1 42C
Temp2 88C
Temp3 102C
HDD0 40C
HDD1 34C
Core 73C
Är detta inte lite höga siffror?
Jag har en schytje ninja proc fläkt och original fläktar till chassiet
Jag har ett Antec Fusion chassie.
Postad 31 October 2008 - 13:14
Core 73C
Om det är din CPU så låter det lite varmt. Vad har tillverkaren angivit för maxtemperatur på den CPU du har i din dator?
Redigerat av d97jro, 31 October 2008 - 13:16.
Postad 01 November 2008 - 16:14
Om det är din CPU så låter det lite varmt. Vad har tillverkaren angivit för maxtemperatur på den CPU du har i din dator?
Vet inte, hur vet man det?
Jag har en AMD 5000+ dual core 2,6
Postad 04 November 2008 - 10:15
Vet inte, hur vet man det?
Jag har en AMD 5000+ dual core 2,6
Man kan hitta den sortens information på AMD:s hemsida:
http://products.amd....i...id=44&id=45
Jag vet inte om du har en 65 nm eller 90 nm-Athlon, men tempereraturspecifikationen är, som du ser ovan, i stort sett samma. Och då ser vi att om det är så att den temperatur som du listar som "Core 73" är temperaturen på processorn, så är det över maxtemperaturen. Moderna processorer brukar stänga av när de blir för varma, eller varna på något sätt. Förr i världen körde de på tills de släppte ut den magiska blå röken...
Det är alltså inte omöjligt att problemet är värmerelaterat så som du misstänker.
Postad 19 November 2008 - 22:45
Tyvärr så fick jag ett rev 1.0. Är det bara att köra på tills det bränns eller? (vilket de lär göra efter allt jag har läst)
Och så får jag ett nytt. Förhoppningsvis 1.1 då.
Postad 20 November 2008 - 11:03
Precis skruvat ihop en burk med detta moderkort, 4850e, 2GB minne.
Testade först med Ubunto & XBMC, LiveXBMC m.m, funkade inte alls bra just nu då ATI drivarna inte verkar lira nå vidare.
Så istället drog jag ner MicroXP, installerade bara det nödvändigaste, nätverk, drivrutinen för grafik endast och inte hela catalystpaketet etc, det är dock lite mera meck med installationen då inget är isntallerat från början så se till att du har drivrutiner till moderkortet, ev andra tillbehöv som trådlösa nätverkskort, firefox m.m , Internet explorer är inte med från början kalrt positivt =).
Jag drog in K-lite full för att fixa FLAC plus andra codecs, kanske onödigt om man enbart för XBMC men vill ha alternativet med Mediaplayer Classic.
Installerade XBMC och satt den som autostart, fungerar nu utmärkt 1700MB ledigt efter boot och allt flyter på väldigt snabbt!
Jag testade Vista innan och då hade jag 300Mb ledigt strax efter boot, hårddisken indexerade och andra tjänster gjorde att videoavspelningen hackade här och var utan anledning.
Nu när jag testar MKV med 1080p (Indiana Jones ) så ligger CPU på ungefär 70% i XBMC.
Mvh Johan
Postad 20 November 2008 - 11:24
Testade rev 1.0 + 2.1 GHz Dual Core. Temp på NB var ca 90-100.
Körde sedan rev 1.1 + 2.3 GHz Quad Core. Temp på NB gick då upp till 100-110 (trots den större kylflänsen på rev 1.1)
Kände mig inte komfortabel med detta så sålde datorn.
Kör nu istället extender DMA2200 med VMC på servern. Jag har nu betydligt bättre TV bild med denna lösning (kör floppy DTV). Bilden led förut av att "utsmetning" och dålig respons. Vet ej var problemet satt men tog då bilden från moderkortets HDMI.
Även om detta kort ger mycket för pengarna så känns det som en för stor konstruktionsmiss med dessa glödheta nordbryggor. Skulle inte rekommendera detta kort.
Redigerat av Vic Vega, 20 November 2008 - 11:25.
Postad 22 November 2008 - 22:13
Postad 22 November 2008 - 22:46
Tvn är som sagt en LG PC-1RR och har en upplösning på just 1024x768. Jag har tidigare kopplat min bärbara dator till tvn och kört "clone" och satt upplösningen 1024x768 på bärbara medans den varit kopplad till tvn och då har jag fått så skarp bild så det ser ut som på en vanlig datorskärm, jättefin skärpa och bild. Då har jag kört med dvi-hdmi kabel och på htpcn har jag testat både hdmi-hdmi och dvi-hdmi, det ska väl inte spela någon roll kanske, men jag testade i alla fall. Men jag får inte så skarp bild som jag får när jag kopplar den bärbara till tvn. Är det några andra inställningar jag kan göra på datorn, förutom upplösning, färger, uppdatering?
Vad är det som kan skilja? Båda två har ATI-grafikkort, bärbara = X1600 och HTPC = HD3200.
Är det bättre att promenera ner till Clas ohlson och köpa en VGA-kabel imorgon istället för att sitta och jäklas med inställningar som kanske inte ens fungerar?
Postad 28 November 2008 - 20:56
Vilken inställning ska man ha på sitt grafikkort för att få den bästa bilden vid filmvisning. Jag har en Samsung plasma Q96 som jag matar med hdmi från datorn.
Hej jag bumpar denna, jag kör på en Panasonic 37PX70, just nu kör jag på 1280*768 och det ger bra bild.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
GA-MA78GM-S2H och 4850e
22 bilder
30 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?