Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Swedxs ny Camoserie

419 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX Camo SG-40X3-A2 (TV) 0 8.636362 (10) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T3-A2 (TV) 0 8.75 (3) Inga priser
SWEDX Camo SG-32T3-A2 (TV) 0 8.555554 (8) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T1-A2 (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-40X1-A2 (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-46X2-A2 (TV) 1 7.857142 (6) Inga priser
SWEDX Camo SG-46X5-A2 (TV) 1 7.166666 (5) Inga priser
SWEDX Camo SG-32T2-A2 (TV) 2 7.833332 (5) Inga priser
SWEDX Camo SG-32T5-A2 (TV) 1 7.8 (4) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T5-A2 (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T2-A2 (TV) 1 8.2 (4) Inga priser
SWEDX Camo SG-46X6-A2 (TV) 3 6.5 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-26T2-A2 (TV) 4 (0) Inga priser
SWEDX Camo SG-26T6-A2 (TV) 1 7 (2) Inga priser
SWEDX Camo SG-40X2-A2 (TV) 1 8.142856 (6) Inga priser
SWEDX Camo SG-40X5-A2 (TV) 1 5.666666 (2) Inga priser
7 relaterade trådar

Postad 02 August 2009 - 18:03

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
funderar på en 46' tv från swedx..jag bor i ett hem som har comhem-via väggen..jag använder ingen digitalbox av något slag.

hur är bilden då?
alltså.. jag förstår ju att ju större tv man har desto mer signal(?) krävs för att måla upp hela bilden.. är det risk att det blir urblekt eller rent av brusigt och o-sebart?

anledningen till att jag funderar på att köpa från swedx är det väldigt tilltalande priset... jag är inte intresserad av "betala 5000 extra bara för att det råkar stå bang o olufsen på tvn" ..utan priset + ifall det är bra bild är det som intresserar.

+ .. är det ljud på tvn,eller MÅSTE man köpa med special-högtalare?

Postad 03 August 2009 - 06:47

wOOt
  • wOOt
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Mycket nöjd med min Full HD 40", Riktigt bra bild med Denon DVD ock komponent, samt med XBOX360 också via komponent.

Har dock en fundering, har en Logitech Harmony One och lyckas inte riktigt programera fjärren så den tar alla komandon.
Någon som har någon ide ?

// Nicke

Postad 07 August 2009 - 14:55

Unregistereda045a76e
  • Unregistereda045a76e
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Nu har jag märkt en mindre rolig sak. När jag nu sålt mitt wii och tänkte köra ps2 via komponentkabeln som blev kvar så blir röd färg helt gulaktig, går detta att fixa?

EDIT: Vad dum jag känner mig, jag hade stoppat i den röda kabeln i ljudingången bredvid.

Redigerat av Unregistereda045a76e, 07 August 2009 - 15:58.

Postad 07 August 2009 - 15:11

fyxim
  • fyxim
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som andra Radeon ägare, får ej pixelmappning att fungera över HDMI på SG-40X2-A2. Fungerar klockrent om jag testar med Geforce, jag hoppas att Swedex kan arbeta fram en lösning.

När man använder Geforce upptäcker skärmen signalen som "1920X1080 DVI" när man väljer INFO knappen, men med Radeon visar den istället "1080P 60" och liknande.

Redigerat av fyxim, 07 August 2009 - 15:13.

Postad 18 August 2009 - 07:17

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Kan någon rekommendera ett par högtalare till 26-tummaren med vit ram. Gärna billiga men som passar och blir hyffsat snyggt :D

Har lite tight med plats på sidorna av tv:n så jag måste ha högtalare under tv:n ... vad kan passa tro?

Just det... har tänkt att väggmontera högtalarna. 2.0 eller 2.1 är det som funkar i rummet.

Redigerat av POi2, 18 August 2009 - 07:21.

Postad 18 August 2009 - 11:20

crimzor
  • crimzor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har SWEDX Camo SG-46X6-A2.

Jag hade problem med att få 1080p via VGA från Nvidia ION i Ubuntu. Jag kan lägga upp min xorg.conf här lite senare om någon behöver. Grön färg är mycket kraftigare än andra färger men jag har dragit ned den till 0 på TVn och då ser det bra ut.

Nu har jag problem med ljudet från den inbyggda förstärkaren. Den har RCA-utgångar som jag kopplat till ett par creativehögtalare för test (fungerar utmärkt i annan stärkare). Oavsett vilken ingång på TVn som jag tar ljudet ifrån hörs ett högfrekvent tjut som pitchas lite upp och ned hela tiden. Det är kraftig skillnad mellan volymnivå 0 och volymnivå 1 (låter som att den inbyggda stärkaren slår av sig på 0an). Tjutet är mycket störande, speciellt på högre volymer (ca 20+).

Är det någon annan som har samma problem? Jag passar även på att fråga vad ni andra har för värden på kontrast och brightness: "Vad har ni andra för värden på kontrast och brightness?"

Edit: Min xorg.conf använder en extern binär för EDID-information och forumet tillåter varken .conf eller .bin så ni hojta till om ni behöver så lägger jag upp någon annanstans.

Redigerat av crimzor, 18 August 2009 - 17:44.

Postad 21 August 2009 - 11:52

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
"First impressions" a.k.a "Barnens nya TV"

Detta är mina första intryck av cameo 26-tummaren....

Designmässigt så är den stilren och snygg, fin att ha på väggen, perfekt för barnrummet.

Panelen i sig verkar helt ok, inga pixelfel och väldigt lite ljusinsläpp vid hörnen, dock så ser man att panelen har en lite blåaktig ton (väldigt svagt).

Den analoga tunern i TV:n verkar vara ganska dålig då bilden är rätt usel och full med störningar (har haft en annan TV på samma ställe utan dessa problem). Svårt att få till en bra färgbalans ... mycket rött i bilden. Digital-tv kan jag inte testa, där borde det vara bättre.

Menysystemet är lite "ballt" med ikoner o bubblor men inte helt användarvänligt, ibland lite ologiskt med menyval och fjärrkontroll val.

Kanalbyten går ganska segt och loggan vid uppstart kunde dom gott skippa (räcker i menyn) ... och ska man ha en logga så är det klart snyggare/stilrenare med enbart texten "swedex" och inte en blå boll :unsure:

Media-hubben/spelaren i TV:n funkar relativt bra. Dock så är även den väldigt användarovänlig och skulle klart kunna förbättras.

Det finns några fyndiga features som t.ex. att TV:n stänger av sig själv efter en stund om det inte finns en signal... kanon för barnrummet.

Provade lite snabbt med xbox 360 via HDMI, absolut inget att klaga på! Precis som alla andra sagt så är bilden via en digital källa riktigt bra. Man ska dock se till att stäng av brusreduceringen annars blir det lite grötigt.

Sen får man ta ovanstående med en nypa salt då det är min personliga åsikt B) ... jag är inte missnöjd med TV:n men det finns klart potential att fixa lite saker i mjukvaran. Ungarna är däremot lyriska :lol:

Redigerat av POi2, 21 August 2009 - 11:55.

Postad 21 August 2009 - 20:02

kab30
  • kab30
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Kan någon rekommendera ett par högtalare till 26-tummaren med vit ram. Gärna billiga men som passar och blir hyffsat snyggt :lol:

Har lite tight med plats på sidorna av tv:n så jag måste ha högtalare under tv:n ... vad kan passa tro?

Just det... har tänkt att väggmontera högtalarna. 2.0 eller 2.1 är det som funkar i rummet.

Jag kan rekommendera Logitech Z4. Har ett par svarta själv och jag tycker att dom är riktigt bra, extra plus för att de är snygga. Har för mig att de ska finnas i vitt också, tror de heter Z4i.

Redigerat av kab30, 21 August 2009 - 20:03.

Postad 22 August 2009 - 09:40

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Jag kan rekommendera Logitech Z4. Har ett par svarta själv och jag tycker att dom är riktigt bra, extra plus för att de är snygga. Har för mig att de ska finnas i vitt också, tror de heter Z4i.

Japp, jag var inne på dom också... det blev dock ett par JBL Creature II (vita)... lite roligare till barnens rum.

Postad 25 August 2009 - 11:41

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Någon som har tips på hur man programmerar sin Logitech Harmony 525 för denna tv? TVn kanske kan finnas ute i världen fast under ett annat kändare namn som man kan ta när man uppdaterar fjärren hos Logitech?

Postad 25 August 2009 - 14:42

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Har funderat på att köpa en Swedx 40 tum Full HD då det är bra pris på den. Har några frågor som jag hoppas att ni som äger tv:n kan svara på.
1: Går det att skicka allt ljud som spelas upp i tv:n ut i ett par andra högtalare än de som finns att köpa till?
2: Har endast tänkt använda xbox360 till TV:n, är det bra bild jämfört med andra apparater i ungefär samma prisklass?
3: Vilka filformat kan tv:n spela upp när man ser på video genom en extern hårddisk?

Postad 30 August 2009 - 08:55

Breuno
  • Breuno
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag fyller på med en fråga jag inte kunnat reda ut själv. Kanske står det på hemsidan eller i tråden redan men då måste jag vara i det närmaste blind =)

Får man med fjärrkontrollen eller måste man köpa till den? Modellen i fråga är SG-40X2-A2

Postad 30 August 2009 - 10:03

fyxim
  • fyxim
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag fyller på med en fråga jag inte kunnat reda ut själv. Kanske står det på hemsidan eller i tråden redan men då måste jag vara i det närmaste blind =)

Får man med fjärrkontrollen eller måste man köpa till den? Modellen i fråga är SG-40X2-A2

Ja, man får med en.

Redigerat av fyxim, 30 August 2009 - 10:03.

Postad 31 August 2009 - 08:55

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Har nu läst denna tråd några gånger och Swedx skriver tidigare iår att de ska släppa en 52" för ca 10k. Hittar bara en 52" för ca 22k på sidan. Talar de om en annan tv eller vart priset mer än det dubbla?

/R

Postad 01 September 2009 - 13:16

3bz
  • 3bz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
För de som likt mig har problem att få pixelmappat genom HDMI (med nvidia) bör kolla denna länk där det finns en fix http://forums.nvidia...rt=#entry575813

Tydligen så är det någon förändring i de nyare drivrutinerna som gör att HDMI strular. Jag har kört fixen själv och har nu pixelmappat (1920x1080@60Hz) på min 46" Camo :)

Postad 01 September 2009 - 13:29

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

För de som likt mig har problem att få pixelmappat genom HDMI (med nvidia) bör kolla denna länk där det finns en fix http://forums.nvidia...rt=#entry575813

Tydligen så är det någon förändring i de nyare drivrutinerna som gör att HDMI strular. Jag har kört fixen själv och har nu pixelmappat (1920x1080@60Hz) på min 46" Camo :)

Underbart! Sitter precis och bestämmer färg på ramen ;)
Kör en Asrock Nettop ion 330 med nvidia-godis.
/R

Postad 01 September 2009 - 18:59

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Underbart! Sitter precis och bestämmer färg på ramen :D
Kör en Asrock Nettop ion 330 med nvidia-godis.
/R

Räckte det inte med en MYRICA, ska du ha en skräptv till Robber? :unsure:

Postad 01 September 2009 - 20:09

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Räckte det inte med en MYRICA, ska du ha en skräptv till Robber? :unsure:

Thats me!

Skit dras till varandra!

Spelar ingen roll vad jag än köper för det kommer att gå sönder snabbt med min otur :D

/R

Postad 02 September 2009 - 10:37

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Vill de inte ha kunder eller har de bommat igen? Svarar varken på telefon eller mail.

/R

Postad 02 September 2009 - 13:41

bwr
  • bwr
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Vill de inte ha kunder eller har de bommat igen? Svarar varken på telefon eller mail.

/R

Jag undrar det samma. Min tv kan inte sa anlog tv å jag vill reklamera men inget svar... Har bara haft problem med min tv å vill igentligen ha pengarna tillbaka... Men det kan man juh drömma om nu...

Nån annan som har problem med analog tv på sin? Det är så grynig bild å massa störningar i bilden så det går inte att titta på kabeltvn.. Provat med olika antenkablar och med eller utan galvanisk avskiljare men nada effekt. Kopplar in gamla bildrörstvn å det är klockren bild...

Mvh Robert

Redigerat av bwr, 02 September 2009 - 13:43.

Postad 02 September 2009 - 14:18

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Jag undrar det samma. Min tv kan inte sa anlog tv å jag vill reklamera men inget svar... Har bara haft problem med min tv å vill igentligen ha pengarna tillbaka... Men det kan man juh drömma om nu...

Nån annan som har problem med analog tv på sin? Det är så grynig bild å massa störningar i bilden så det går inte att titta på kabeltvn.. Provat med olika antenkablar och med eller utan galvanisk avskiljare men nada effekt. Kopplar in gamla bildrörstvn å det är klockren bild...

Mvh Robert

Fick tag på de precis!

Analogt på en billig LCD blir aldrig bra. Tips är att skaffa digitaltv om du prompt måste kolla på "tv"

/R

Postad 02 September 2009 - 14:28

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Mvh Robert

Den analoga tunern i dessa apparater är nog det billigaste på marknaden, jag har precis som du usel bild. Har ej testat digitalt men där borde det bli bra mycket bättre.

Postad 02 September 2009 - 15:03

bwr
  • bwr
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Antingen får dom se till att fixa det eller så kommer jag promt hävda att jag ska häva köpet. Har man köpt en tv med analog tuner ska man kunna använda den. Nu är det osebart... Spelar ingenroll om det är billigaste eller dyraste på marknaden tycker jag iaf.

Postad 05 September 2009 - 17:03

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Köpte idag en https://www.prisjakt...kt.php?p=382898 i butiken i Norrviken.
Ska kopplas in imorgon och hårdtestas. Om någon har några frågor om denna så skjut.

/R

Postad 06 September 2009 - 10:40

Unregistered44329011
  • Unregistered44329011
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Köpte idag en https://www.prisjakt...kt.php?p=382898 i butiken i Norrviken.
Ska kopplas in imorgon och hårdtestas. Om någon har några frågor om denna så skjut.

/R

Grymt!! Har nu en 32" swedx och ska nog köpa den du plockade upp om någon vecka eller två.

Skulle vara riktigt schysst om du kunde skriva lite kort om hd-material :)

Postad 06 September 2009 - 12:13

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Grymt!! Har nu en 32" swedx och ska nog köpa den du plockade upp om någon vecka eller två.

Skulle vara riktigt schysst om du kunde skriva lite kort om hd-material :)

Ska sätta upp den snart. Vad med exakt vill du veta?

Kan fota också om du säger mer specifikt vad du vill veta.
Har denna kameran https://www.prisjakt...kt.php?p=270032

/R

Postad 08 September 2009 - 17:43

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Jag kör nu min Asrock Ion 330 i upplösningen 1920x1080 på min Swedex 46" men tycker texten är kladdig. Tagit bort kantlinjetjaffset men tyclker fortfarande text ser kladdigt ut.

Någon som vet vad detta kan bero på?

/R

Postad 09 September 2009 - 13:23

Foxtrott
  • Foxtrott
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Antagligen har du inte heller pixelmappat. Tänkte dock meddela alla andra som sitter med Radeon-kort och inte får pixelmappat så kanske det blir fixat om någon vecka. Skickade mail till Swedx för några dagar sen och fick det här svaret:

Hej

Vi har bett företaget som utvecklar programvaran att ta fram en sådan. Vi hoppas att det blir klart inom 1-2 veckor.

Nu får man ju bara hoppas på att det verkligen funkar också.

Postad 12 September 2009 - 11:05

Unregisteredb4ea4cc4
  • Unregisteredb4ea4cc4
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick hem en 32" för ett par dagar sedan. Att analog kabel-tv ser förjävlig ut kan jag leva med, ser inte på tv så ofta ändå, men är inte helt nöjd med hur det ser ut när jag kör datorn som källa heller. Får inte alls någon ordning på färgerna, känns som att allt som ska vara mörkt blir väldigt grönt. Dessutom verkar ingen annan upplösning än 1280x1024 (60 Hz) fungera. Jag använder nu en dvi - vga-adapter och sedan vga-kabel från datorn till tvn. Kan det bli bättre om jag istället köper en dvi - hdmi-adapter och sedan kopplar med hdmi från datorn?

Postad 12 September 2009 - 17:12

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Jag kör nu min Asrock Ion 330 i upplösningen 1920x1080 på min Swedex 46" men tycker texten är kladdig. Tagit bort kantlinjetjaffset men tyclker fortfarande text ser kladdigt ut.

Någon som vet vad detta kan bero på?

/R

Njet men vill gärna ha ett uttalande om du kört dator via receiver och märkt om 46an också tappar bilden ibland när man switchar källa? Annars är man ju lite sugen på en större skärm...

Fick hem en 32" för ett par dagar sedan. Att analog kabel-tv ser förjävlig ut kan jag leva med, ser inte på tv så ofta ändå, men är inte helt nöjd med hur det ser ut när jag kör datorn som källa heller. Får inte alls någon ordning på färgerna, känns som att allt som ska vara mörkt blir väldigt grönt. Dessutom verkar ingen annan upplösning än 1280x1024 (60 Hz) fungera. Jag använder nu en dvi - vga-adapter och sedan vga-kabel från datorn till tvn. Kan det bli bättre om jag istället köper en dvi - hdmi-adapter och sedan kopplar med hdmi från datorn?

Ser väldigt bra ut med DVI HDMI koppling för mig. Har för mig att jag hade samma problem med VGA fast det kommer jag inte riktigt ihåg :)

Postad 13 September 2009 - 01:00

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Funderar själv på en SG-46X2-A2.
Någon som kör den kopplad till sin ps3 som kan säga något om bildkvaliten och så?

Postad 14 September 2009 - 02:22

fyxim
  • fyxim
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Funderar själv på en SG-46X2-A2.
Någon som kör den kopplad till sin ps3 som kan säga något om bildkvaliten och så?

Jag kör SG-40X2-A2, nästan samma modell. PS3 ser väldigt bra ut med 1080p output ;)

Postad 14 September 2009 - 07:48

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Njet men vill gärna ha ett uttalande om du kört dator via receiver och märkt om 46an också tappar bilden ibland när man switchar källa? Annars är man ju lite sugen på en större skärm...

Kör HDMI från datorn direkt in i datorn samt digitaltv direkt in i tv.

/R

Postad 14 September 2009 - 12:11

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att byta ut min 32LG3000 mot en swedx 46"
Är supernöjd med LGn men jag får ont i ögonen och kan knappt läsa texten när man spelar xbox 360/pc spel så jag behöver en större tv (detta är inget onormalt för en 20 åring va? Jag har inte dålig syn?)

Jag har com hem, är det analog? Behöver ha inbggd DVB-T för att det ska gå ihop då va?
Kollar inte mycket på tv men vill gärna att det ska funka, kvaliteten spelar ingen större roll

Jag spelar däremot mycket xbox 360 med hdmi kabel och har en htpc med hdmi och hd 4850 där jag spelar spel och kollar film

Vilken tv tror ni passar mig? Kanske skulle åka o kolla på storlekarna i nån butik för 40" kanske räcker?

Postad 15 September 2009 - 08:58

Enterprise
  • Enterprise
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Två frågor:

1. Om man inte köper en svart ram blir inte "ramen" svart ändå? Eller är det fult utan så man måste ha en ram ändå?

2. För att få en bra bild för filmvisning via HDMI 1080p från en HTPC till SG-40X5-A2, vilket grafikkort rekommenderas (tänkte köra MP)?

Postad 18 September 2009 - 13:24

Foxtrott
  • Foxtrott
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Sitter själv med en htpc med ett Radeon 4850 och kör via hdmi men får det inte pixelmappat riktigt utan
blivit tvungen att skala om som alla andra med ATI-kort. Har en SG-40X2. Hoppas dock riktigt mycket att den nya utlovade firmwaren kommer fixa detta problem.

Vet dock inte ifall filmer som jag kollar via htpcen kommer bli ännu bättre när man får pixelmappat eller inte,
men går i dagsläget inte göra mycket annat med den för allt blir för suddigt.

Postad 20 September 2009 - 18:59

crimzor
  • crimzor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag skulle säga ja! Jag hade extremt grönaktig bild via vga som försvann helt när jag bytte till hdmi.

Nu är problemet att den inte skalar korrekt från Ubuntu via hdmi (bilden är förskjuten till höger och för stor). Via vga funkade det bra med lite hackande (se tidigare inlägg). I Windows fungerade inte detta heller till en början men sedan kom nya nvidia-drivers och ordnade det... självfallet är inte linux-drivrutinerna uppe i samma version ännu.. suck. Är det någon som fått till detta från ett ION-kort (jag sitter på Asrock ION 330)?

Två frågor:

1. Om man inte köper en svart ram blir inte "ramen" svart ändå? Eller är det fult utan så man måste ha en ram ändå?

2. För att få en bra bild för filmvisning via HDMI 1080p från en HTPC till SG-40X5-A2, vilket grafikkort rekommenderas (tänkte köra MP)?

1. Nej den är metallfärgad. Det ser ballt ut :)

2. Något Nvidia ty ATI verkar strula. Jag är ännu inte helt nöjd med mitt Nvidia ION dock (läs ovan) men jag kör ju inte MP utan XBMC i Ubuntu.

Redigerat av crimzor, 20 September 2009 - 19:05.

Postad 22 September 2009 - 19:29

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Jag är ännu inte helt nöjd med mitt Nvidia ION dock (läs ovan) men jag kör ju inte MP utan XBMC i Ubuntu.

Hej!

Jag kör en Asrock ion 330 och Swedx 46" så vi verkar köra samma setup- Har dy lyckats att få det pixelmappat? Jag får kladdig text mm i winxp men funderar på att köra xbmc + ubuntu vad tycker du om den kombon? värt att lägga massa tid på det?

Tack på förhand

Robin

Postad 22 September 2009 - 20:11

crimzor
  • crimzor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej!

Jag kör en Asrock ion 330 och Swedx 46" så vi verkar köra samma setup- Har dy lyckats att få det pixelmappat? Jag får kladdig text mm i winxp men funderar på att köra xbmc + ubuntu vad tycker du om den kombon? värt att lägga massa tid på det?

Tack på förhand

Robin

Jag får pixelmappning via VGA på både Win7 och Ubuntu. Via HDMI lyckas jag bara pixelmappa i Windows 7. Jag gjorde inget speciellt utan att installera senaste (är 190.36 fortfarande senaste?) Nvidia-drivrutinerna.

Jag tycker du ska vänta till SWEDX släppt den nya firmwaren som det pratas om i denna tråd. XBMC i Ubuntu är fantastiskt om man får det att fungera. Det är klart värt att lägga tid på, men jag har inte fått till pixelmappningen via HDMI och jag har lagt mycket tid... Om det kommer nya Nvidia-drivrutiner för Linux är det värt ett försök även.

Du kan ju alltid pröva om du får till det genom att bara boota på en Live-skiva så slipper du installera. Jag kör Ubuntu 32-bitars då jag inte upplevde lika bra flyt med Nvidias 64-bitars-drivrutiner vid 1080p uppspelning.

Lycka till och säg gärna till om du får till det!

Postad 23 September 2009 - 10:49

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Köpte en sådan här tv igår, 32". Värdelös bild i analog, kanonbild i digital. Har kopplat in en PS3 och det ser bra ut i min tv. Hittar inga fel på det.
Men vad menar ni med ny firmware? Vadå, kan man koppla upp tvn till internet? Hur gör man det i så fall?

Ni som har haft tvn ett tag, vad tycker ni, utöver bildkvalitén? Några andra problem, förutom pixelmappning-grejen, Är inte så teknisk så jag fattar inte det ändå. Men jag menar händer det att den stängs av av sig själv eller någonting. Någon nämnde någonting om att tvn blev svart när man byter källa, hur ofta då?

Funderar på att reklamera den iom den värdelösa bilden på analog-tv där jag har dem favorit-kanalerna. Om allting annat fungerar bra så kanske jag köper någon billig digital-tv från telia, eller något. Fungerar telia i den inbyggda digitalboxen? Eller måste man ha extern då?

Postad 23 September 2009 - 11:12

foppa72
  • foppa72
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Fungerar telia i den inbyggda digitalboxen? Eller måste man ha extern då?

du måste ha en extern box till Telias IP-TV.

Postad 23 September 2009 - 11:31

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Ok, tack.

Lägger till en fråga. Är den inbyggda digital boxen i tvn HD?

Redigerat av Unregistered1689, 23 September 2009 - 11:32.

Postad 23 September 2009 - 11:45

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Men vad menar ni med ny firmware? Vadå, kan man koppla upp tvn till internet? Hur gör man det i så fall?

Det finns en ingång för USB-sticka, om det kommer en uppdatering så kommer den troligen via en fil som man sätter på en USB-sticka.

Ni som har haft tvn ett tag, vad tycker ni, utöver bildkvalitén? Några andra problem, förutom pixelmappning-grejen, Är inte så teknisk så jag fattar inte det ändå. Men jag menar händer det att den stängs av av sig själv eller någonting. Någon nämnde någonting om att tvn blev svart när man byter källa, hur ofta då?

Ungarna har 26-tummaren i sitt rum för att spela xbox 360... till det så är den trevlig. Jag hade aldrig köpt den för att titta på analog TV...tunern är riktigt riktigt dålig. Bilden blir inte svart här ... mer än att det tar lite tid mellan kanalbyten, den är ganska slö, både via källor och mellan kanaler på tuner-delen. Menysystemet ser flashigt ut men är bara jobbigt att navigera i ... men visst det är funktionellt :rolleyes:
Automatisk aspect ratio verkar också lite struligt.

Redigerat av POi2, 23 September 2009 - 11:46.

Postad 23 September 2009 - 14:48

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Ok, tack så mycket låter lovande eftersom jag ringde till dem och klagade lite och dem sa att för 300kr kan man köpa en signalförstärkare. Iofs 300kr, men det känns värt det, för annars är den jättebra än så länge. Bra bild i digital och ps3 osv. Om den fungerar så behåller jag tvn. Att den är lite seg bryr jag mig inte så mycket om

Postad 23 September 2009 - 22:03

Jack-SWEDX
  • Jack-SWEDX
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej

Glädjande besked till er med ATI grafikkort och inte fått pixelmappat (1920x1080). ATI har släppt nya drivrutiner som gör att man får pixelmappad upplösning med camo-serien.

Hör gärna av er till [email protected] om ni inte får till det.

Hälsningar

Jack / SWEDX

Postad 28 September 2009 - 18:18

crimzor
  • crimzor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Kommer det någon uppdatering till firmware?

Pixelmappning funkar fortfarande inte med nVIDIA i Ubuntu via HDMI.

Postad 30 September 2009 - 09:41

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tillbaka pengarna för denna tv som jag lämnade tillbaka i lördags.

Min hade många problem så jag lämnade tillbaka den direkt och lade 1000kr till och fick en 46" Sharp på netonnet.
Sharpen är genomgående bättre på allt så som bild, svärta, menyer och fjärrkontroll.

Mao spar 1000kr till och köp denna istället> https://www.prisjakt...kt.php?p=396202

Edit: Mindre än 1000kr då man måste köpa en ram till tvn

/R

Redigerat av robber, 30 September 2009 - 09:44.

Postad 30 September 2009 - 21:38

ZoDeR
  • ZoDeR
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag är väldigt sugen på denna: http://www.swedx.se/...products_id=240

Blir typ 3850kr med frakt, väggfäste och ram. Är det ett bra pris för TV'n eller är det bättre att satsa på någon för ~4000kr från elgiganten eller dyl.?

Man kan väl sätta i vanliga högtalarkablar i den? Och så undrar jag om jag kommer kunna få in de analoga kanalerna, bor i ett Com hem hus. Är nybörjare inom TV världen men tackar för svar iaf :)

Postad 01 October 2009 - 06:40

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Jag är väldigt sugen på denna: http://www.swedx.se/...products_id=240

Blir typ 3850kr med frakt, väggfäste och ram. Är det ett bra pris för TV'n eller är det bättre att satsa på någon för ~4000kr från elgiganten eller dyl.?

Man kan väl sätta i vanliga högtalarkablar i den? Och så undrar jag om jag kommer kunna få in de analoga kanalerna, bor i ett Com hem hus. Är nybörjare inom TV världen men tackar för svar iaf :)

Glöm inte att du måste köpa högtalare också.

Postad 01 October 2009 - 08:42

ZoDeR
  • ZoDeR
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Glöm inte att du måste köpa högtalare också.

Har ett par gamla klumpar som jag kan ta. Eller kan någon kanske tipsa om ett par _väldigt_ billiga högtalare? Har flyttat in i en liten lägenhet i ett rätt gammalt hus där ljudet hörs rätt tydligt till grannarna (tror jag). Tänkte då att det kanske skulle vara bra att köpa små sourroundhögtalare som man kan placera ut i rummet :) Så, har ni några tips på billiga högtalare, ett 5.0 system kanske skulle passa bra?

Redigerat av ZoDeR, 01 October 2009 - 08:43.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.