Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Integra

358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Integra DTR-70.1 (Förstärkare) 1 8.333332 (2) Inga priser
Integra DTR-50.1 (Förstärkare) 1 (0) Inga priser
Integra DHC-80.2 (Försteg) 0 8.833332 (5) Inga priser
Integra DTR-50.2 (Förstärkare) 1 7.666666 (2) Inga priser
Integra DTR-80.2 (Förstärkare) 1 8.333332 (2) Inga priser
Integra DTR-70.2 (Förstärkare) 1 8.11111 (8) Inga priser
Integra DTR-80.1 (Förstärkare) 0 (0) Inga priser
Integra DTR-70.6 (Förstärkare) 1 (0) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 26 October 2013 - 17:22

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Funderar på att sälja min Integra DTR-70.1 men är lite osäker på vad man kan begära i pris.
Inköpt 2010-06-30 så någon garanti finns tyvärr inte kvar, dock finns inköpskvitto. Förstärkaren funkar helt felfritt, inga skador eller skönhetsfläckar :) Någon som kan tipsa om vad den kan vara värd idag?

Postad 26 October 2013 - 23:14

CynisktLjud
  • CynisktLjud
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
4-5000kr

Postad 13 February 2014 - 15:01

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Verkligen bara 4000-5000kr? Såg exakt en Integra 70.1 för 14 990kr demo som nypriset låg på 33 000kr: http://www.biospecia...189/189-13.html

Hade tänkt att fråga hur en sådan står sig mot en Anthem MRX 310? Jag vet att det går inte att jämföra rakt utav då nypriset är något helt annat men på den butiken så ligger den på ungefär samma pris som Anthem MRX 310 gör nu.

Postad 14 February 2014 - 07:49

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0
70.1 kostade INTE 33 000kr när det begav sig - han måste jämföra mot 70.4 som ligger i det häradet...

70.1 låg snarare runt 20k

Med vänlig hälsning,

Pär

Postad 21 March 2014 - 22:45

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Uppdatering hur det gått med min Integra 70.2 som blev inlämnad för 3:e gången.
Receivern blev inne på service i 2,5 månad.
Fick preliminär information ifrån service verkstaden via återförsäljaren att jag skulle få ett goodwill byte och få en 70.3 eller en 70.4.
Yay! Tänkte jag.
Sen så fick jag svaret, du har fått en utbytt 70.2.

Hm, ok. Jaja trist att dom flaggade för en 70.3/70.4 tänkte jag, men fine jag är glad ändå.
Bara dåligt att ge såna förhoppningar av service verkstaden.

Kommer hem och packar upp receivern.
Skador på chassi i form av bucklor var det första jag såg, wtf?
Det är vare sig min receiver eller fjärrkontroll som jag fått tillbaka, utan någon annans begagnade receiver.
Nåväl, det är acceptabelt.
Ser vid inkoppling fler blämmor på receivern. Metallspån runt skruvhålen mm.
Ok, slarvigt men skitsamma.

Kopplar in allt och hoppas på att få avnjuta ljud hemma igen.
Men ridå.
Receivern klonkar med några sekunders mellanrum.
Det låter som relä klick fast rejält mycket högre, det dunsar, rakt av smäller i chassiet.
Har inte ens någon aning vad som kan låta så illa i en receiver.

Får ett smärre utbrott och har tappat förtroendet för Integra och börjat tappat tålamodet med återförsäljaren.
Det lutar nu alltså åt en 4:e inlämning efter att ha fått en defekt receiver utbytt mot en defekt receiver.

Lite mailväxling med rejält irriterad ton som jag inte väljer att prata om innan jag vet hur ärendet går som.
Ställde ett absolut krav på att få en utbytt receiver som är testad och fungerar innan jag sätter mig och fraktar receivern 20mil för inlämning ännu en gång.
Påpekade iaf att det är i såna här tillfällen man skall få hjälp när man valt att handla av fysisk AV butik och inte på nätet.

To be continued. Med en stor jävla suck.

Postad 21 March 2014 - 22:56

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Fenomenet.

https://www.minhembi...zyntax81/29424/

Redigerat av zyntax81, 21 March 2014 - 23:02.

Postad 21 March 2014 - 23:01

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Fel, det är 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen, inte 3 års garanti.

Korrekt, kalla det vad man vill men inom tre år gäller konsumentköplagen i Sverige.

Uppdatering hur det gått med min Integra 70.2 som blev inlämnad för 3:e gången.
Receivern blev inne på service i 2,5 månad.
Fick preliminär information ifrån service verkstaden via återförsäljaren att jag skulle få ett goodwill byte och få en 70.3 eller en 70.4.
Yay! Tänkte jag.
Sen så fick jag svaret, du har fått en utbytt 70.2.

Hm, ok. Jaja trist att dom flaggade för en 70.3/70.4 tänkte jag, men fine jag är glad ändå.
Bara dåligt att ge såna förhoppningar av service verkstaden.

Kommer hem och packar upp receivern.
Skador på chassi i form av bucklor var det första jag såg, wtf?
Det är vare sig min receiver eller fjärrkontroll som jag fått tillbaka, utan någon annans begagnade receiver.
Nåväl, det är acceptabelt.
Ser vid inkoppling fler blämmor på receivern. Metallspån runt skruvhålen mm.
Ok, slarvigt men skitsamma.

Kopplar in allt och hoppas på att få avnjuta ljud hemma igen.
Men ridå.
Receivern klonkar med några sekunders mellanrum.
Det låter som relä klick fast rejält mycket högre, det dunsar, rakt av smäller i chassiet.
Har inte ens någon aning vad som kan låta så illa i en receiver.

Får ett smärre utbrott och har tappat förtroendet för Integra och börjat tappat tålamodet med återförsäljaren.
Det lutar nu alltså åt en 4:e inlämning efter att ha fått en defekt receiver utbytt mot en defekt receiver.

Lite mailväxling med rejält irriterad ton som jag inte väljer att prata om innan jag vet hur ärendet går som.
Ställde ett absolut krav på att få en utbytt receiver som är testad och fungerar innan jag sätter mig och fraktar receivern 20mil för inlämning ännu en gång.
Påpekade iaf att det är i såna här tillfällen man skall få hjälp när man valt att handla av fysisk AV butik och inte på nätet.

To be continued. Med en stor jävla suck.

Lider med dig! Hoppas att det löser sig, hade nog själv både hängt ut alla inblandade efter den behandlingen i ren ilska. Tack för ditt inlägg iaf du har nog avstyrt alla mina tidigare tankar om integra :mellow:

Postad 21 March 2014 - 23:09

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Jag har haft ett bra tålamod och inte retat upp mig, fram tills nu.
Hänga ut någon annan än Integras produkt vill jag inte göra i dagsläget, men det är sista chansen nu.
Än så länge kan det bli både ris och ros.

Alla som har detta delade intresse vet vilken missär det är att lämna iväg en produkt gång på gång.
Tack för medlidandet :)

Integra är i mitt tycke fortfarande förbannat bra (när de fungerar),
Men att köpa premium produkt och åka på den här resan det ska man inte behöva göra.

Med facit i hand så är hemmabiobutikens service med gratis avhämtning av reklamations produkt hemma hos kund vid vikt över 20kg och 3års+ garanti ett väldigt väldigt lockande alternativ i framtiden.

Det visar sig hur premierad man blir av att vara butikskund när ärendet är avklarat.

Postad 15 June 2014 - 16:22

Unregistered38679ac6
  • Unregistered38679ac6
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 1
Var i Japan i höstas (är flytande i Japanska) och var inne i en hel del hemmabiobutiker och hifi butiker. Där sågs inget spår av Integra. Det som såldes bäst i Japan var tyska märken, helgrymma saker. En massa Onkyo märken fanns förstås. Iof kan det vara som med Toyotas bil Lexus. I Japan heter samma bil Toyota Harrier (ganska coolt tycker jag). Så skulle det kunna vara även för förstärkarna, att Onkyo har en annan modell under samma namn, men på export heter den Integra.

Oavsettt, är helnöjdt med mitt byte från Onkyo till Integra, ger mina Canton 509 golvade en helt ny fantastisk ljudbild!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.