Epson lanserar nya projektorer
1011 svar till detta ämne
Postad 11 november 2011 - 15:05
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Jag lyckas inte få 3D i Batman Arkham City. Jag ställer in det i spelet och sen när jag ställer in projektorn till Side-by-Side så blir bilden blå (blue screen). I Crysis 2 fungerade det så allt borde vara kopplat rätt. Någon av er nya Epson-ägare som testat 3d i Batman?
Jag förstår att ni vill veta hur det gått ;-) och nu är det löst. Man var tvungen att göra inställningarna i rätt ordning. Typ först 3d på Epson och sen i spelet. Fick hem mina första glasögon och testade Batman och Crysis 2 och det ser riktigt bra ut. Kul att börja använda den funktionen.
Postad 11 november 2011 - 16:04
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
Jag förstår att ni vill veta hur det gått ;-) och nu är det löst. Man var tvungen att göra inställningarna i rätt ordning. Typ först 3d på Epson och sen i spelet. Fick hem mina första glasögon och testade Batman och Crysis 2 och det ser riktigt bra ut. Kul att börja använda den funktionen.
är det särskilda epson glasögon eller går det med andra märken. 3d på epson är det aktiv, rätt så högt pris på dessa glasögon antar jag.
Postad 11 november 2011 - 16:15
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Börjar få lite ångest för projektor till 30tusen.
Men är det bara 5900/6000 Epson som finns, och är värdig, i 15tusen klassen?
Postad 11 november 2011 - 16:23
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Men är det bara 5900/6000 Epson som finns, och är värdig, i 15tusen klassen?
Absolut inte. Men det känns mest logiskt att det är dem som det diskuteras eftersom det är i en tråd om Epsonprojektorer  De är ju dessutom helt nysläppta och det skapar så klart mer intresse då. De är däremot solklart ljusstarkast på marknaden i sitt segment och det ger både för och nackdelar. De mest om talade konkurrenterna är nog Optoma HD33 och Mitsu HC4000. Äldre maskiner som säljs i en snarlik prisklass är Panna AE4000 och för några tusenlappar mer Sonys HW20. Båda de två är dock ersattta av nya modeller med 3D, men i en högre prisklass. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 11 november 2011 - 20:21
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
är det särskilda epson glasögon eller går det med andra märken. 3d på epson är det aktiv, rätt så högt pris på dessa glasögon antar jag.
Jag tyckte också Epsons egna var för dyra så jag skaffade Panasonics för 800:-. Kommer troligtvis köpa ett par fler nu.
Postad 11 november 2011 - 21:31
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1 521 inlägg
Fick hem å fick upp min 5900 idag. Jag är extremt nöjd, jag har aldrig haft projj innan idag så kan lixom inte jämföra med något annat. Men det viktigaste är att jag är nöjd iaf.
Postad 11 november 2011 - 21:37
Andreas266
-
Andreas266
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Fick hem å fick upp min 5900 idag. Jag är extremt nöjd, jag har aldrig haft projj innan idag så kan lixom inte jämföra med något annat. Men det viktigaste är att jag är nöjd iaf.
Vad har du för duk och hur ser rummet ut?
Postad 11 november 2011 - 21:47
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1 521 inlägg
Vad har du för duk och hur ser rummet ut?
Jag har ett rätt normalt vrum, mörk fondvägg (duk väggen) å lite gräddvitt runt om, inte helt optimalt alltså... Jag köpte en grandview gray, då jag måste ha en rullduk å priset på en react rullduk skenar ju iväg rätt bra...
Postad 11 november 2011 - 23:10
Mr Daniel
-
Mr Daniel
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Du kan titta i mitt galleri på min högkontrast med 5900 (om du inte redan gjort det). Det blev verkligen ett lyft. Jag har "vardagsrumsbio" med ljusa väggar och tak.
Tror att det kanske får bli en sådan duk som har. Kommer nog dröja tills jag får möjlighet att göra en riktigt biorum med total mörkläggning samt mörka väggar. Dessutom kommer den användas mycket till tv-spel och då föredrar jag att inte ha helt mörkt i rummet då jag spelar. Lär bara räkna lite på om jag har råd med allt detta då kalaset ju ändå landar på ca 26 000:-. Men och andra sidan så ska man ju ha någonting att roa sig med under den mörka och kalla vintern också
Postad 12 november 2011 - 11:38
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
HaysJag har haft en helt vanlig vit duk med en svag 480p projektor i ett dåligt mörklagt rum, och det var jag nöjd med i flera år :-)
Postad 12 november 2011 - 17:23
Rob von South
-
Rob von South
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hmmm... undrar i fall dessa glasögon funkar lika bra. "Bör" ju göra det. Billiga är dom iaf. http://www.planetaxe...ls/711719990215
Postad 12 november 2011 - 17:50
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1 521 inlägg
Hmmm... undrar i fall dessa glasögon funkar lika bra. "Bör" ju göra det. Billiga är dom iaf. http://www.planetaxe...ls/711719990215
Tänkte exakt samma sak idag... Har 2 panasonic glasögon, men vill ha ha ett el två par extra vid besök...
Postad 14 november 2011 - 12:40
Mr Daniel
-
Mr Daniel
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Den duk som Pretorian har verkar ge ett bra reultat tillsammans med en Epson TW5900/6000. Såg även denna http://www.hembiobut...p?pgrpnr=161710 (med ReAct 2.0?). Är detta en duk som också skulle fungera (bättre?) med en Epson TW6000? Sen finns den tydigen bara i 113" och det r frågaom det inte blir lite för stort.
Postad 14 november 2011 - 12:45
Karamasha
-
Karamasha
-
Beroende
-
-
1 269 inlägg
Alla reactdukar som säljs nya idag har väven 2.0, en uppdatering sedan drygt ett år tillbaka. Angående storleken så har du ju länkat till ett erbjudande på den storleken. Kolla vanliga priser för duken så hittar du fler storlekar. Dock var det ett riktigt fint pris på den du hittade.
Postad 15 november 2011 - 09:21
Mr Daniel
-
Mr Daniel
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Alla reactdukar som säljs nya idag har väven 2.0, en uppdatering sedan drygt ett år tillbaka. Angående storleken så har du ju länkat till ett erbjudande på den storleken. Kolla vanliga priser för duken så hittar du fler storlekar. Dock var det ett riktigt fint pris på den du hittade.
Aha, så sålänge duken heter ReAct så har den 2.0-väven? Eller man bör kanske kolla på när duken inkom till deras lager också då de äldre dukarna har det gamla materialet? Tillbaka till frågan angående just denna duk som jag länkade till, är det någon som har erfarenhet av den med en projektor jämförbar med Epson TW6000?
Postad 15 november 2011 - 09:27
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Ja, Pretorian har ju uppenbarligen det.
Postad 15 november 2011 - 10:40
Mr Daniel
-
Mr Daniel
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Ja, Pretorian har ju uppenbarligen det. 
Nja det är inte exakt samma duk. Den jag länkar till är lite dyrare (och bättre?). Som sagt jag har noll koll på dukar och såg detta erbjudandet och började fundera om det var någoting värt att nappa på. Såg även att priset på en TW6000 är nere på 13500:- vilket är ett klart attraktivt pris, och ser ut att ge mest/bäst bild för pengarna under de förhållanden jag har.
Postad 15 november 2011 - 10:59
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Jo fast det är exakt samma dukmaterial och eftersom du inte frågade om byggkvalitet och dylikt, utan hur duken fungerar ihop med en specifik projektor, så måste det väl vara bildkvaliteten du är ute att veta mer om. Och då har ju Pretorian lite erfarenhet.
Redigerat av B8, 15 november 2011 - 11:00.
Postad 15 november 2011 - 11:37
Mr Daniel
-
Mr Daniel
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jo fast det är exakt samma dukmaterial och eftersom du inte frågade om byggkvalitet och dylikt, utan hur duken fungerar ihop med en specifik projektor, så måste det väl vara bildkvaliteten du är ute att veta mer om. Och då har ju Pretorian lite erfarenhet. 
Ahaaaa.....jag är som sagt en total "n00b" när det gällr detta. Men då har jag fått svar på min fråga iaf. Tack!
Postad 15 november 2011 - 12:18
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Jag ser att ni nämner mig (trevligt).. :-) Du kan väl åka förbi HBB och titta själv. Mina bilder ger kanske ett hum om hur det ser ut (plus alla min lovord om hur bra det faktiskt är!) men om du bor i Stockholm så är det ju perfekt att titta själv.
En sak jag upptäckte när jag hade min spelkväll i helgen var att man ser den vertikala aluminium-"pinnen" som man har på baksidan för att stabilisera upp duken. Man sätter dit två stycken. Det syns framförallt när det är mycket vitt i tex NHL. Störande. Det står ju att man ska ha denna duk om man vill ha en duk fri från rynkor. Jag måste prata med HBB om det och se hur jag får bort det.
Någon annan som känner till detta? Förstår ni vad jag pratar om?
Postad 15 november 2011 - 13:35
bigbadboogie
-
bigbadboogie
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Hmm, tror TW9000 kommer få det svårt på marknaden ijmf med nya JVC X30. TW6000 däremot lär dock gå åt som smör i solsken (om folk kommer över sin "ingen lensshift"-skräck )
Har man 3,2m i takhöjd och skall köra en 2.35:1 duk så är lens shift rätt trevligt. Jag antar att Epson har en för-inbyggd vertikal shift neråt så att man inte behöver ha projen centrerat framför duken i höjdled. Måste man ha den centrerad får du ha en 1.5-2m lång stativpinne från taket eller hylla på väggen. Oddsen att du skall kunna spela tex ps3 move e.d. spel med en sådan setup = 0% då du kommer stå mitt i ljusfånget. Så som sagt - ingen manuell lens shift är väl ok bara de har "för-shiftat" bilden nedåt (vid takmontering då - blir ju uppåt vid bordsplacering  ) Nu är det helt plötsligt väldigt svårt att välja men tror det ser ut såhär för tillfället i vad jag tror jag kommer gilla i mitt vita vardagsrum mot den kommande 2,8m bred 2.35:1 Stewart Firehawk G3. Är väldigt hooked av 3D så vill att färger skall se bra ut även där men gillar även 2D så tar det nästan för givet att detta skall vara bra i dagsläget. Så bra bilddjup, kontrast, starka klara naturtrogna färger, bra tryck i 3D och kolsvärta i mörka partier även vid blandbilder och gärna så man kan spela "move-spel" med lite ljus tänt...hmmm jag tror jag vill ha allt  Misstänker att jag kommer föredra projarna i följande ordning - priserna gissar jag alla kommer ligga runt 30K-strecket +/- 10K (är det segmentet jag går på iaf). 1. JVC X30 (det utlimata linsminnet och ser väldigt trevlig ut på pappret och den finns i vitt samt storleken ser imponerande ut  ) 2. Epsons R-serie (väldigt spänd hur denna kommer göra ifrån sig) 3. Epson EH-TW9000W (om linsminne saknas går denna bort) 3. Panna 5000 (Har en Panna 3-d videokamera vilket talar för den men "bara LCD" och linsminne men måste ändras innan 3D så funkar väl. Men varför Panna försökte förklara bort med "dåliga ursäkter" att det inte går använda linsminne i 3D direkt efter releasen förstår jag inte...kan man ändra i 2D o sedan switcha o bibehålla i 3D så gär det säkert direkt i 3D. Jag tror det var så att de sade inombords "jag tänkte inte på det  " men ville rädda ansiktet) (5. Sony går bort pga avsaknad av linsminne) Någon som hade ändrat på den ordningsföljden. Prisvärt säger Perra, men bättre än X30 och hur står den sig mot R-serien?
Redigerat av bigbadboogie, 15 november 2011 - 13:36.
Postad 15 november 2011 - 20:55
Mr Daniel
-
Mr Daniel
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag ser att ni nämner mig (trevligt).. :-) Du kan väl åka förbi HBB och titta själv. Mina bilder ger kanske ett hum om hur det ser ut (plus alla min lovord om hur bra det faktiskt är!) men om du bor i Stockholm så är det ju perfekt att titta själv.
En sak jag upptäckte när jag hade min spelkväll i helgen var att man ser den vertikala aluminium-"pinnen" som man har på baksidan för att stabilisera upp duken. Man sätter dit två stycken. Det syns framförallt när det är mycket vitt i tex NHL. Störande. Det står ju att man ska ha denna duk om man vill ha en duk fri från rynkor. Jag måste prata med HBB om det och se hur jag får bort det.
Det lät inte bra att man ser "igenom" duken. Jag vill ju också kunna spela NHL utan att någon bakomliggande "pinne" stör. För det priset borde dukarna väl vara testade så man slipper störningar för sånt som ligger bakom duken. Skriv igen och berätta då du fått något svar på vad man kan göra åt det.
Postad 16 november 2011 - 10:58
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Vi hade en kund som hade läst ditt inlägg och blev orolig. Vi kontaktade därför tillverkaren för att höra om de hade stött på problemet förut. De gissade att du ha monterat stödstagen på fel håll så att de ligger emot dukväven. De hade aldrig haft någon reklamation tidigare med det felet, så om det inte är orsaken så är det nog något som inte stämmer med din duk. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 16 november 2011 - 12:23
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Vi hade en kund som hade läst ditt inlägg och blev orolig. Vi kontaktade därför tillverkaren för att höra om de hade stött på problemet förut. De gissade att du ha monterat stödstagen på fel håll så att de ligger emot dukväven. De hade aldrig haft någon reklamation tidigare med det felet, så om det inte är orsaken så är det nog något som inte stämmer med din duk.
MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Tack för den infon. Jag får ta ner duken och titta. Jag vet att jag satt och funderade (säkert flera sekunder) vilket håll de skulle sitta men det kändes som om det endast fanns ett naturligt alternativ, annars fastnade de inte. Men jag återkommer.
Postad 16 november 2011 - 12:26
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Tack för den infon. Jag får ta ner duken och titta. Jag vet att jag satt och funderade (säkert flera sekunder) vilket håll de skulle sitta men det kändes som om det endast fanns ett naturligt alternativ, annars fastnade de inte. Men jag återkommer.
Om du är osäker så slå en signal till din handlare eller direkt till Draper(tillverkaren) så hjälper de dig så det blir rätt. Ofta är forum bra, men i vissa fall så är det nog bättre att kontakta de som tillverkar produkterna. Så skrämmer du inte upp andra i onödan.  MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 16 november 2011 - 14:37
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Om du är osäker så slå en signal till din handlare eller direkt till Draper(tillverkaren) så hjälper de dig så det blir rätt. Ofta är forum bra, men i vissa fall så är det nog bättre att kontakta de som tillverkar produkterna. Så skrämmer du inte upp andra i onödan. 
Det skulle bli ett väldigt tomt forum om alla frågor om produkter skulle gå direkt till handlaren men jag förstår vad du menar.
Postad 16 november 2011 - 14:52
Mr Daniel
-
Mr Daniel
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Det skulle bli ett väldigt tomt forum om alla frågor om produkter skulle gå direkt till handlaren men jag förstår vad du menar.
Dessutom så slipper vi andra göra om samma misstag
Postad 16 november 2011 - 16:24
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Dessutom så slipper vi andra göra om samma misstag 
Ännu bättre är då att kontakta tillverkaren så att de får reda på att det finns ett problem. För då kan de åtgärda dem eller förtydliga sin manual så att inte fler gör fel.  För alla som köper en likadan duk som Pretorian kommer nog inte att läsa i just denna tråden... MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 18 november 2011 - 13:32
perwik
-
perwik
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej!
Det här med takfäste bekymrar mig mycket. Jag har redan en 120" ramspänd duk på väggen som jag använder till min Panasonic AX-200 med lensshift. Den står på en hylla som är uppskruvad på väggen.
Jag bör nog först köpa projektorn och hålla upp den i luften upp och ner och sedan mäta avståndet från tak till projektor va? Eller är det safe att köpa ett takfäste med stång som går att höja och sänka? I så fall vad för takfäste rekommenderas? Ja jag vet att det är OT, hoppas på svar ändå. Skicka gärna PM om det inte är lämpligt att svara i den här tråden.
Tack!
Per
Postad 18 november 2011 - 15:26
Rob von South
-
Rob von South
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hej!
Det här med takfäste bekymrar mig mycket. Jag har redan en 120" ramspänd duk på väggen som jag använder till min Panasonic AX-200 med lensshift. Den står på en hylla som är uppskruvad på väggen.
Jag bör nog först köpa projektorn och hålla upp den i luften upp och ner och sedan mäta avståndet från tak till projektor va? Eller är det safe att köpa ett takfäste med stång som går att höja och sänka? I så fall vad för takfäste rekommenderas? Ja jag vet att det är OT, hoppas på svar ändå. Skicka gärna PM om det inte är lämpligt att svara i den här tråden.
Tack! Per
Det finns även väggfästen om det skulle vara lättare. Då slipper du ha en stång på en meter.
Postad 20 november 2011 - 00:07
NiKeMaN
-
NiKeMaN
-
Användare
-
-
193 inlägg
Idag, äntligen så gjorde jag slag i saken. Ända sedan November för ett år sedan har jag gått och funderat och letat efter rätt uppsättning prylar till mitt hemmabiorum/vardagsrum.
Suttit och väntat på att någon lokal butik ska få in prylarna för en enkel demo - men har väntat för gäves. Leta reda på närmsta butik som blev HBB i Göteborg (25 mil enkel resa dit) så idag for jag dit och kikade lite. Och jodå - fastnade som väntat för en Epson EH-TW6000 och valde en Euroscreen ReAct ramspänd duk i 104". Till detta blev det ett projektorfäste och en Supra HDMI 15 meters kabel också. Känner mig riktigt nöjd med dagens inköp. Får dock vänta ca en vecka på att duken ska hitta hem.
Vill tacka alla som hjälp mig med alla dumma frågor (och fler lär det iofs komma)...  Ett litet minus till en oengagerad och bakfull säljare på HBB i Göteborg men kände mig tvungen att handla där ändå då allt fanns på lager förutom själva duken som alltid är beställningsvara.
Ska bli grymt spännande att börja montera prylar och dra lite kablar nu iaf
Postad 20 november 2011 - 00:14
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Borde inte TW9000 dyka upp snart? Vore kul att höra hur den står sig mot x30 och andra dyrisar som folk överväger.
Postad 20 november 2011 - 00:28
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2 384 inlägg
Ja det blir intressant, jag tror att lcd modellerna får svårt att rå på lcos maskinerna i svärta , panelkontrast etc.
Historiskt har ju epson modell i denna klass lanserats efter ex. Pannan som har samma paneler och Epson har lyckats få ut lite mer varje gång, får de om så blir fallet eller om det blir en ljusare pjäs. Spänande indeed
Postad 20 november 2011 - 16:03
OlliBoss
-
OlliBoss
-
Rookie
-
4 inlägg
Sitter och funderar på att införskaffa en TW6000 vilket isåfall kommer vara min första projektor! jag hade tänkt ha den i ett helt mörklagt rum där väggarna är gräddvita.
Bör jag ha en grå duk då med tanke på att projektorn är väldigt ljusstark? eller tar bilden mycket stryk när man sen ska titta i 3d, då man vill ha mycket ljus?
Jag ber om ursäkt ifall detta är en dum fråga, men jag har surfat i timmar och bara läst om massa projektorer, dukar och tillbehör i hopp om att få allmän "koll" om vad som behövs och är bäst men det är ju så mycket man måste kunna!
Tack!
//Oliver
Postad 21 november 2011 - 17:06
bigbadboogie
-
bigbadboogie
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Hittade en spec med lite mer info än den svenska sidan i Australien om 9000 modellen. http://www.epson.com.../EH-TW9000W.asp
Postad 22 november 2011 - 05:59
Sylte
-
Sylte
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej.
Jag har en fråga till er som har provat eller har tillgång till EH-TW6000W.
Angående splitscreen, kan jag köra min xbox360 över HDMI kabel till HDMI ingång 1 på projektorn för den vänstra delen av bilden och min PS3 över wirelessHD för den högra delen av bilden?
Har försökt läsa mig till detta i manualen men inte hittat något svar.
Mvh,
Sylte
Postad 22 november 2011 - 06:18
Sylte
-
Sylte
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu till en annan fråga angående de medföljande Epson 3D glasögonen V12H483001. Dessa glasögon är ganska dyra och jag letar efter billigare ersättare. Dessa nya Epson projektorer har en högre uppdateringsfrekvens, 480 Hz, än de äldre projektorerna med 240 Hz som de flesta säkert vet.  Jag har försökt hitta specar på glasögonen men ingenstans där jag har letat har det stått vilken frekvens de klarar av att "blinka" i. Kan det vara så att dom är så dyra för att dom klarar den högre uppdateringsfrekvensen eller tar Epson bara hutlöst betalt? Någon som vet säkert? Mvh, Sylte
Postad 22 november 2011 - 09:23
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Sylte: Håller med om att Epsons är dyra. Själv köpte jag ett par Panasonic för 795:- vilka fungerar jättebra med min Epson. Men jag vet inte om det är någon skillnad på det där med HZen. Står inget om det i specen på Panasonics sida om glasögonen.
Postad 22 november 2011 - 16:04
Sylte
-
Sylte
-
Rookie
-
3 inlägg
Pretorian: Ja, jag läste dina tidigare inlägg och tyckte Panasonic glasögonen verkade som ett bra köp. Frågan är om du skulle få en ljusare 3D bild pga. uppdateringsfrekvensen med Epsonglasögonen.
Någon som kan prova?
Postad 22 november 2011 - 20:37
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Vi hade en kund som hade läst ditt inlägg och blev orolig. Vi kontaktade därför tillverkaren för att höra om de hade stött på problemet förut. De gissade att du ha monterat stödstagen på fel håll så att de ligger emot dukväven. De hade aldrig haft någon reklamation tidigare med det felet, så om det inte är orsaken så är det nog något som inte stämmer med din duk.
Nu har jag tagit ner duken och vänt på den (för att fixa det trasiga hörnet) men stagen sitter rätt med BACK mot väggen. Det går liksom inte att sätta dem på något annat vis. Jag tog en bild som jag får skicka till tillverkaren eller min ÅF så får vi se vad dem säger.
Postad 22 november 2011 - 21:33
NiKeMaN
-
NiKeMaN
-
Användare
-
-
193 inlägg
Pretorian: Lägg upp bild här och visa också! Min duk (Frame V Light React 104") kom idag med "posten" !
Postad 22 november 2011 - 22:20
Andreasthi
-
Andreasthi
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Stämmer det att 5900 inte går att använda med en 2.35:1-duk? Saknar lens-shifting eller vad det nu är.
Postad 23 november 2011 - 00:32
Droom
-
Droom
-
Rookie
-
3 inlägg
Har idag installerat en Epson EH-TW6000 i mitt biorum. Mycket fin bild i både 2 & 3D. Dock har jag ett litet problem med att den låter med ett gnekande ljud när den jobbar, speciellt från början av filmen då förtexterna är. Jag tror och hoppas inte att det ska vara så, eller? Kan någon som också har en TW6000 bekräfta så att jag vet om jag behöver skicka in den för reparation/byte.
Postad 23 november 2011 - 00:48
ragequaker
-
ragequaker
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag har läst alla trådar på avs forum nu om denna proje och känner mig heldäppad! Får hem den snart och trodde den skulle rocka s*tan? Grejen är att jag spelar 90% på min nuvarande proje (Sony vpl-hs10) där det flyter på mycket fint utan lagg. Men enligt trådarna i avs forum så är tw6000w en ren katastrof för fps spelande typ Battlefield3 mm. Om någon här kan bekräfta detta så vore jag mycket tacksam. Även om någon vet om tw3200 fungerar bra till att spela fps spel på.
Självklar önskar jag ljusstark bild, svärta och allt härligt lullull som 3d, trådlös hdmi mm men man kan ju inte få allt tydligen =( !!!
Redigerat av ragequaker, 23 november 2011 - 00:50.
Postad 23 november 2011 - 09:02
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Har idag installerat en Epson EH-TW6000 i mitt biorum. Mycket fin bild i både 2 & 3D. Dock har jag ett litet problem med att den låter med ett gnekande ljud när den jobbar, speciellt från början av filmen då förtexterna är. Jag tror och hoppas inte att det ska vara så, eller? Kan någon som också har en TW6000 bekräfta så att jag vet om jag behöver skicka in den för reparation/byte.
Det är auto-irisen som jobbar, om det låter lite som en hårddisk som jobbar. Går att stänga av om du störs av det, kolla manualen.
Postad 23 november 2011 - 10:03
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Jag har läst alla trådar på avs forum nu om denna proje och känner mig heldäppad! Får hem den snart och trodde den skulle rocka s*tan? Grejen är att jag spelar 90% på min nuvarande proje (Sony vpl-hs10) där det flyter på mycket fint utan lagg. Men enligt trådarna i avs forum så är tw6000w en ren katastrof för fps spelande typ Battlefield3 mm. Om någon här kan bekräfta detta så vore jag mycket tacksam. Även om någon vet om tw3200 fungerar bra till att spela fps spel på.
Självklar önskar jag ljusstark bild, svärta och allt härligt lullull som 3d, trådlös hdmi mm men man kan ju inte få allt tydligen =( !!!
Jag anser mig vara en "gamer" och jag har inga problem att spela på min 5900. Det var fel uttryckt, jag förstår inte vad folk pratar om. 5900 är kanon för spelande och filmtittande. Tror inte du behöver vara orolig eller deppig.
Postad 23 november 2011 - 10:24
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Pretorian: Lägg upp bild här och visa också! Min duk (Frame V Light React 104") kom idag med "posten" !
Jag spände duken till max och då syns det inte lika tydligt:  Uploaded with ImageShack.usHär kan ni se hur baksidan ser ut. Jag har väl gjort rätt?  Uploaded with ImageShack.us
Postad 23 november 2011 - 11:55
ragequaker
-
ragequaker
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag anser mig vara en "gamer" och jag har inga problem att spela på min 5900. Det var fel uttryckt, jag förstår inte vad folk pratar om. 5900 är kanon för spelande och filmtittande. Tror inte du behöver vara orolig eller deppig.
Okej =) Men jag vet inget om 5900 an, är dom snarlika spec? Men det dom i huvudsak talar om på avsf är att lagget kommer från själva lcd tekniken, typ att bilden genomgår en extra process på lcd som i sin tur bidrar till bildlagg i snabba rörelse/effekter så som i fps spel. Några hävdar detta: Quote: Originally Posted by xhonzi Defiancecp or others- Are there ANY tips to reduce input lag on the 3010? I didn't set up the same test you did... but I used Rockband (xbox 360) with the sensing guitar to meaure video lag. My 8 year olf Panny AE500 measured 40 MS and when I did the 3010.. get ready for this... it came up at 118 MS!!! On PS3: Super Stardust played with a little perceptible lag. Wipeout HD was unplayable- you couldn't make turns because every correction was an over correction. From earlier reports, it doesn't sound like other people are experiencing the lag quite that badly. Either it's just my luck, or the lag is in fact worse than it's been reported. I am not using a receiver currently, but I do have the xbox connected through a simple hdmi switch. I will try it without the switch, but I don't have high expectations that will fix anything. Also- with BD on the PS3 I am getting a weird error from time to time. The video feed will start to "blink out" every other half-second or so. Half second of video, half second of black, half second of video, half second of black, and so on. I sort of suspect the HDMI cable, but it works really well with 1080p@60hz in the PS3 dash. It's 1080p@24hz that seems to be problematic. Stopping BD playback and restarting it sometimes fixes it. Restarting both the PJ and the PS3 seems to work as well. Anyone else experience this? Any ideas on how to fix it? DO NOT mention lag on the Epson it will get you in all kinds of trouble. They don't like to admit this. I had the same PJ took it back to bb LAG is very high and not just in games you can see it in fast otion pictures and sports. The Epson 3010 is flawed. If you mention lag they act like your a 14yr fps maniac, I am 40 plus gamer that demands quality. Future buyers pass on this model. source AVS forum.
Postad 23 november 2011 - 12:34
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Okej =) Men jag vet inget om 5900 an, är dom snarlika spec?
TW5900 och TW6000 är i princip samma maskin. Om du är en hardcore gamer och kör från PC så kan det vara så att det är för hög input lag. Om du är vardagsspelare och kör från konsoll, så är nog inte risken jättestor att du får problem. Men för att vara på den säkra sidan så behöver du så klart testa själv för att se om det stör dig. Annars finns det nog någon gammal CRT skärm att hitta på blocket, så slipper du problemet  MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 23 november 2011 - 12:44
ragequaker
-
ragequaker
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hehe ja crt rockar ju! Jo jag är hardcore, men gått över till ps3 för några år sedan så konsoll på proje måste det vara idag då man närmar sig 40 och behöver 90" för aima rätt. Men tack för dina svar iaf, kommer ta hem den å testa. Lägger upp en liten gaming review senare.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|