Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

2 St Nya Subwoofers från SVS. SVS PB2000 och SVS SB2000

679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 July 2014 - 21:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Exotiskt behöver inte hålla värdet uppe, i dvs fall så är det att dom helt enkelt är extremt prisvärda. Som XTZ var för några år sen. Idag upplever jag att XTZ börjar bli dyra.

Postad 04 July 2014 - 21:36

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Då kör jag på en SVS isåfall, har haft 12" varianten av XTZ och jag var inte alls imponerad av den. Dock gav mina egenbyggda stängda LAB12or detta diagram när jag hade dem:

Postad bild

Jag betalde 2800:-(inkl MDF)+ep4000 för dem, jag har kvar lådorna. Man kanske ska skaffa dem igen istället och en DSP?

Redigerat av Unregistered295546cf, 04 July 2014 - 21:37.

Postad 04 July 2014 - 22:01

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Beror på vilken målsättning du har?
Det är ju väldigt bra element för priset, med minidsp kan du offra lite max spl för mer djupbas och samtidigt lägga in högpassfilter för att skära bort dom djupaste frekvenserna du inte har nytta utav vilket skapar bättre konkontroll hela vägen ner dit. Har du inte gjort detta tidigare så blir det bra skillnad.

Redigerat av MattiasBGD, 04 July 2014 - 22:02.

Postad 04 July 2014 - 22:04

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Det finns ju bättre element att stoppa i slutna 85liters lådor.

Postad 08 July 2014 - 21:08

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Roligt att PB-2000 är out of stock när man ska beställa.... :(

Postad 09 July 2014 - 12:00

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0

Det finns ju bättre element att stoppa i slutna 85liters lådor.

som?:)

Postad 09 July 2014 - 12:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Roligt att PB-2000 är out of stock när man ska beställa.... :(

Otur :( men det kommer fler. Nu hinner du lyssna lite på andra alternativ också, kan vara rätt kul :)

Postad 09 July 2014 - 16:05

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

som? :)

TC sounds Epic 12"
GR SW12-4 12"
Dayton Titanic MK4 12"
Dayton HO 12" eller 15"
iST IXL 15"
Dayton DVC310-88 12"
CSS SDX12
Stereo Integrity 15"

Finns säkert fler.

Alla har bättre output över hela registret förutom 3st som bara har högre under 32hz
Alla har lägre Q i 85liter.
Dock är det i princip inget element som presterar lika bra för 1200-1300kr.

Redigerat av MattiasBGD, 09 July 2014 - 16:05.

Postad 09 July 2014 - 18:54

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Otur :( men det kommer fler. Nu hinner du lyssna lite på andra alternativ också, kan vara rätt kul :)

Finns inte så mycket att lyssna på i malmö-ystad regionen dessvärre så jag chansar mest. Det kostar lite extra att hålla på så men vad ska man göra? :(

Ragnar

Postad 09 July 2014 - 18:58

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Kul att köpa nytt :) man lär sig mkt vad som funkar hemma hos just sig, köpte mina SVS 12òr på känn och blev jättenöjd enda jag ångrar var att ja inte köpte 4

Postad 09 July 2014 - 20:13

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Finns inte så mycket att lyssna på i malmö-ystad regionen dessvärre så jag chansar mest. Det kostar lite extra att hålla på så men vad ska man göra? :(

Ragnar

Det gäller att ha tålamod och vänta ut begagnad grejer på så vis förlorar man nästan inga pengar i vissa fall kan man gå lite plus :)

Postad 09 July 2014 - 20:50

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0

TC sounds Epic 12"
GR SW12-4 12"
Dayton Titanic MK4 12"
Dayton HO 12" eller 15"
iST IXL 15"
Dayton DVC310-88 12"
CSS SDX12
Stereo Integrity 15"

Finns säkert fler.

Alla har bättre output över hela registret förutom 3st som bara har högre under 32hz
Alla har lägre Q i 85liter.
Dock är det i princip inget element som presterar lika bra för 1200-1300kr.

Skulle du rekommendera SDX12 eller Tc epic 12?

Postad 09 July 2014 - 21:01

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Skulle du rekommendera SDX12 eller Tc epic 12?

Jag har inte hört TC Epic 12 men SDX12orna har jag själv och dom knuffar på bra jag har ju dock blivit lite fartblind så jag vill ha mer :)

Postad 09 July 2014 - 21:09

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Hur stora blev dina lådor och hur djupt går de och hur högt spelar de?:)

Postad 10 July 2014 - 05:41

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
85liter minus stag och element.

Jag kan mäta fram Max SPL men bara in room till att börja med. Kan se om det blir tid till de i helgen.

Postad 10 July 2014 - 15:59

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 1
Då jag inte orkade vänta så blev det en PC-12-NSD istället. Återkommer med bilder och intryck :)

Ragnar

Postad 14 July 2014 - 09:23

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0
Har börjat fundera på om jag ska byta ut mina dubbla SB2000, känner att jag inte har någon ordentlig kick i basen, känner sällan någon fysisk bas, och även de flesta explosioner upplever jag som ganska måttliga. Så nu funderar jag på om det är så att min uppställning/rum gör att jag inte får ut så mycket bas som jag önskar, eller om det helt enkelt är så att filmer inte innehåller så mycket bas som jag hade önskat?

Jag kör med en Denon 4520, vid kalibrering av subbarna så ber den en justera in volymen först, och de är inte en i närheten av att vara maxade, så antagligen kan jag spela högre bara det att den inte "vill" för att filmen inte innehåller mer bass än så? Kör med Dynamic Volume, dvs att den höjer de låga frekvenserna när man inte lyssnar på ref. nivå.

Min andra teori är att det som jag saknar är den allra lägsta basen, och att mina två SB2000 helt enkelt inte kan reproducera den. Sitter i ett stort rum som är öppet ner mot våningen under, består även av många vinklar/böjda ytor, så är antingen väldigt bra för stående vågor, eller väldigt dåligt skulle jag tro.. men vet inte vilket ;)

I placeringen av subbarna så körde jag på de klassiska "subben i lyssnings position" approachen, den ena subben står i en hörn där jag fick riktigt bra tryck i basen under testet, den andra står på en långsida där det blev "ok" men inte mer. Jag funderar nu på att göra mig av med de två SB2000'erna och istället bara ha en PC13 i det hörnet med mest koppling? Eller borde jag i så fall spara den ena 2000 och ha kvar den på långsidan?

Eller vorde detta att kasta pengar i sjön, är mitt problem kanske något annat?

Postad 14 July 2014 - 09:45

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
För det första... dynamic volume om jag fortfarande hade använt audyssey (vilket jag inte längre föredrar) så använd endast dynamic när du spelar extremt svagt, typ hela familjen sover i rummet brevid eller extra kick i tv-program med tamt ljud.
Kör hellre utan och höj upp nivån på subbarna tills det är lagom. Är nivån lagom typ nära 0dB i level menyn så vrid upp på volympottarna på subbarna.

Placera subbarna symmetriskt i rummet med samma avstånd till lyssningsposition. Olika avstånd och placering mot olika väggar gör integrering väldigt krånglig i onödan. Du får fasfel mellan subbarna med utsläckning utav vissa frekvenser.

Finns mer att skriva men jag hinner inte nu.
Nya placeringar kräver ny kalibrering.
Googla lite också.

Postad 14 July 2014 - 10:04

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

För det första... dynamic volume om jag fortfarande hade använt audyssey (vilket jag inte längre föredrar) så använd endast dynamic när du spelar extremt svagt, typ hela familjen sover i rummet brevid eller extra kick i tv-program med tamt ljud.
Kör hellre utan och höj upp nivån på subbarna tills det är lagom. Är nivån lagom typ nära 0dB i level menyn så vrid upp på volympottarna på subbarna.

Placera subbarna symmetriskt i rummet med samma avstånd till lyssningsposition. Olika avstånd och placering mot olika väggar gör integrering väldigt krånglig i onödan. Du får fasfel mellan subbarna med utsläckning utav vissa frekvenser.

Finns mer att skriva men jag hinner inte nu.
Nya placeringar kräver ny kalibrering.
Googla lite också.

4520 har SubEQ, så den ska klara av asymmetrisk placeringen av subbar. Det finns inga lämpliga symmetriska placeringar i rummet, det var det första jag testade. Men då är din rekommendation att fimpa idén på dubbla subbar och istället köra på en?

Har provat att slå på/av dynamic volume, och med den på så får jag definitivt mer bass än med den av (vid för mig ganska normal lyssning volym, typ vad de flesta av mina vänner skulle säga är en behaglig ljudnivå). Är avigt inställd till att gå in och pilla på inställningarna för enskilda komponenter efter kalibreringen, känns som att jag då riskerar att förstöra samspelet som kaliberingen har gett upphov till?

(Jag har redan googlat en hel del på ämnet, och kalibrerat om systemet efter varje förändring jag gjort)

Postad 14 July 2014 - 10:19

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 1
Dubbla subbar är bättre.

Testa att stapla subbarna i den placering du har frontarna kanske ger ett bättre hum om singelplaceringprestandan. För en singel portad kommer ge mer output runt avstämningen (runt 20hz)
Om du har gjort omfattande försök så kanske det är prestandan som tryter. 2st 12" i den storleken på lådor har sina begränsningar i djupbas.

Jag tycker dynamic ger en loudnesseffekt som gör basen odefinierad/otight som sagt föredrar den avstängd och höjer upp nivån i recivern eller på subbarna om det behövs för att inte passera 0dB, detta förstör inte kalibreringen.

Postad 14 July 2014 - 10:29

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Har mina SB12-NSD staplade och de trycker på duktigt i de lägre frekvenserna!, bara kikat på 1 film en så länge (Transformers3) men jag blev väldigt imponerad! mkt byxfladder och fysisk bas, dock har jag 29m2 och ja tror där "problemet" ligger hos dig, annars så låter det juh inte svårare än att bara skruva upp subbarna? det är juh en smaksak recivern inte borde bestämma, inte kört kalibrering med min reciver än men jag fick ställa mina subbar på kvart över tolv direkt ur kartongen

Postad 14 July 2014 - 10:57

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Innan du slår till på en pc-13 så kanske buttkickers vore ngt för dig!? :)

Postad 14 July 2014 - 11:10

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Har mina SB12-NSD staplade och de trycker på duktigt i de lägre frekvenserna!, bara kikat på 1 film en så länge (Transformers3) men jag blev väldigt imponerad! mkt byxfladder och fysisk bas, dock har jag 29m2 och ja tror där "problemet" ligger hos dig, annars så låter det juh inte svårare än att bara skruva upp subbarna? det är juh en smaksak recivern inte borde bestämma, inte kört kalibrering med min reciver än men jag fick ställa mina subbar på kvart över tolv direkt ur kartongen

Det är ett jäkla tryck om det blir byxfladder från en sluten låda ;)
Nej men skämt o sido, jag tror det blir ett sånt par alternativt PB2000. Dom verkar prisvärda, ungefär som XTZ men med lite bättre specs :)

Postad 14 July 2014 - 11:33

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Det enda jag ångrar med köpet är antalet... vill ha minst 2 till

Postad 14 July 2014 - 11:36

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

Jo, är såklart en smaksak delvis, samtidigt är jag lite åt det hållet att jag vill se filmen så som filmskaparen tänkte sig i så stor utsträckning som möjligt. Men mitt huvud oros moment när det kommer till att bara skruva upp subbarna är att jag ska få för mycket bas vid de lite högre frekvenserna, när det mest är själva "kicken" vid skott och explosioner som jag känner saknas. (eller trycket på kroppen vid riktigt basstung musik)

Innan du slår till på en pc-13 så kanske buttkickers vore ngt för dig!? :)

Ja, har funderat på om det är den vägen jag borde gå istället. Dock inte så mycket aktivitet här på forument ang. sådant, verkar vara en trend som lite dog ut för ett par år sedan? Rätt många som inte var så nöjda med resultaten enligt vad man kan läsa, men kanske bara så att det som är nöjda är tysta :)

Postad 14 July 2014 - 12:05

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Har börjat fundera på om jag ska byta ut mina dubbla SB2000, känner att jag inte har någon ordentlig kick i basen, känner sällan någon fysisk bas, och även de flesta explosioner upplever jag som ganska måttliga. Så nu funderar jag på om det är så att min uppställning/rum gör att jag inte får ut så mycket bas som jag önskar, eller om det helt enkelt är så att filmer inte innehåller så mycket bas som jag hade önskat?

Jag kör med en Denon 4520, vid kalibrering av subbarna så ber den en justera in volymen först, och de är inte en i närheten av att vara maxade, så antagligen kan jag spela högre bara det att den inte "vill" för att filmen inte innehåller mer bass än så?
Eller vorde detta att kasta pengar i sjön, är mitt problem kanske något annat?

Audyssey är väl känt för att ställa nivån på subbarna för lågt vid autokalibrering. På de förstärkare jag haft har jag alltid fått justera upp nivån för att bli nöjd. På min Denon X4000 har jag dragit upp den 12-15 dB som okmpromiss för att fungera med både film och musik.

Postad 14 July 2014 - 12:54

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0
Jag börjar tänka att jag nog borde analyzera mitt "problem" lite djupare, en bra start är nog att mäta upp mitt rum. Är det en Room Analyzer II Pro som gäller då, eller finns det bättre/billigare alternativ?

Postad 14 July 2014 - 13:15

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag börjar tänka att jag nog borde analyzera mitt "problem" lite djupare, en bra start är nog att mäta upp mitt rum. Är det en Room Analyzer II Pro som gäller då, eller finns det bättre/billigare alternativ?

en mycket bra idé. sitter du i t ex ett null får du inte ut mkt "kick" oavsett vad. jag har placerat om min pb2000, kopplat på en antimode och kör med lift till film och börjar nu närma mig den kick jag vill ha i sweetspot. jag tror nog att dina basar kan spela på bra bara de får rätt förutsättningar

Postad 14 July 2014 - 15:59

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

en mycket bra idé. sitter du i t ex ett null får du inte ut mkt "kick" oavsett vad. jag har placerat om min pb2000, kopplat på en antimode och kör med lift till film och börjar nu närma mig den kick jag vill ha i sweetspot. jag tror nog att dina basar kan spela på bra bara de får rätt förutsättningar

Installerade REW på datorn och har beställt en UMIK-1.. så nu påbörjas det otåliga väntandet på posten.. de skrev 3-5 dagar.. men vågar inte hoppas på innan helgen.

Sen ska placeringen av subbar göras om från början med lite mer fakta än "här låter det mycket i sofftestet"

Postad 14 July 2014 - 16:02

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Jag prioriterar estetiken lika högt som välljudet så har fått göra en kompromiss, då duken till projektorn sitter där den sitter.
Måste nästan skaffa mig en Dspeaker antimode men det är en så tråkig investering :-(

Postad 14 July 2014 - 16:42

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

Installerade REW på datorn och har beställt en UMIK-1.. så nu påbörjas det otåliga väntandet på posten.. de skrev 3-5 dagar.. men vågar inte hoppas på innan helgen.

Sen ska placeringen av subbar göras om från början med lite mer fakta än "här låter det mycket i sofftestet"

Bra idé. UMIK + REW hjälper mycket vid analys av akustikproblem. Finns mycket användbart där, t ex frekvenssvep, tongenerator, THD-mätning, SPL-mätning.

Postad 15 July 2014 - 07:16

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag prioriterar estetiken lika högt som välljudet så har fått göra en kompromiss, då duken till projektorn sitter där den sitter.
Måste nästan skaffa mig en Dspeaker antimode men det är en så tråkig investering :-(

tvärtom anser jag. i synnerhet i efterhand ter sig en beg antimode för 1500 som ett fantastiskt roligt köp sett till vad den gör för subben :)

Postad 16 July 2014 - 08:11

Unregistered0a7c95b6
  • Unregistered0a7c95b6
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jo, är såklart en smaksak delvis, samtidigt är jag lite åt det hållet att jag vill se filmen så som filmskaparen tänkte sig i så stor utsträckning som möjligt. Men mitt huvud oros moment när det kommer till att bara skruva upp subbarna är att jag ska få för mycket bas vid de lite högre frekvenserna, när det mest är själva "kicken" vid skott och explosioner som jag känner saknas. (eller trycket på kroppen vid riktigt basstung musik)

Du kanske skulle kika på Ino Audio då?

Postad 18 July 2014 - 18:27

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Enorm jäkel och det är ändå minstingen :)

Postad bild

Postad 18 July 2014 - 18:28

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Gör den ngt kaos då! :-O

Postad 18 July 2014 - 18:42

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Ja vi vill höra hur nöjd du blir :)

Postad 18 July 2014 - 18:53

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Enorm jäkel och det är ändå minstingen :)

När jag hade ett svs rör så gjorde den sig klart bäst i ett hörn, verkligen intryckt i hörnet så blev det bäst. Vet inte om det är så generellt fast kan vara värt att testa

Postad 18 July 2014 - 19:01

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
SW Episod 3 så började gråta vid introt. Vilken fantastisk bas det blev, den fysiska delen som uppstår har jag aldrig upplevt förut. Tänk väl att jag hade kört den i 15 minuter innan och bara ihopkopplad och en snabb auto audessy. I helgen blir det ommöblering av rum samt inköp av virke till basfällor i rumshörnen. Jag tycker basen är vädligt nävarande och klar definition. Jag kommer att dela vid 80HZ med 99.26mkii center och 99.26mkii frontarna.

Nu ska den bara få en brorsa på andra sidan om tv'n :)

Redigerat av Unregistered295546cf, 18 July 2014 - 19:02.

Postad 18 July 2014 - 21:51

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 1
Låter som en bra affär :) både basfällor och en sub till sen är du i hamn :D

Starwars kan jag också bli tårögd till varje gång man uppgraderar här hemma.

Redigerat av MattiasBGD, 18 July 2014 - 21:51.

Postad 18 July 2014 - 22:29

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
episode tre vilken är det? måste testas! :-)
Drog precis första Thor, är ett jävla hallå när han slåss mot isjättarna, ler från öra till öra

Postad 19 July 2014 - 08:51

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
:)

Det är Revenge of the Sith!

Postad 20 July 2014 - 23:55

omartint
  • omartint
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Står å funderar på antingen pb2000,sb2000 eller klipsch sw-115 och kan inte bestämma mig. Blir nog ungefär 60/40 film/musik.

Samma sak här. Någon som lyssnat på alla dessa tre?

Postad 21 July 2014 - 06:00

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Klipsch är ju en 15" utan att ha hört den och med tanke på Klipsch koncept så prioriterar den nog ljudtryck framför den absolut djupaste basen. Sen är det 15" element så där kan vara en fördel i kapacitet jämfört med dom två andra.

PB-2000 maximal djupbas
SB-2000 en kompromiss för en mindre utrymmeskrävande sub. Betydligt mkt mindre ljudtryck jämfört med PB runt dess avstämning. Är nog mer än 5dB och mycket mer dist men det finns väl mätningar?

Redigerat av MattiasBGD, 21 July 2014 - 06:02.

Postad 21 July 2014 - 06:55

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Googlar du klipsch subwoofer så har den fått mycket skit. Jag tänkte köpa den men sket i det pga. alla som har klagat på den.

Postad 21 July 2014 - 07:43

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Googlar du klipsch subwoofer så har den fått mycket skit. Jag tänkte köpa den men sket i det pga. alla som har klagat på den.

Oh fasen, det var jag inte medveten om. Får se om jag kan googla fram lite då.

Postad 21 July 2014 - 14:35

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Klipsch är ju en 15" utan att ha hört den och med tanke på Klipsch koncept så prioriterar den nog ljudtryck framför den absolut djupaste basen. Sen är det 15" element så där kan vara en fördel i kapacitet jämfört med dom två andra.

PB-2000 maximal djupbas
SB-2000 en kompromiss för en mindre utrymmeskrävande sub. Betydligt mkt mindre ljudtryck jämfört med PB runt dess avstämning. Är nog mer än 5dB och mycket mer dist men det finns väl mätningar?

Of course, the amount of output isn't the only difference between these two subs. The larger PB-2000 has a bit more low extension, dropping down to a bone-rattling 17 Hz. But lest you think the SB-2000 is a slouch, its sealed enclosure will provide a more than respectable 19 Hz. The output differences, however, are pretty significant. Expect the ported PB-2000 to play about 10 dB louder below 30Hz.

vilken scen i sith är det ni orgasmerar över? storskeppets muller precis i början eller...?

Postad 21 July 2014 - 14:48

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Även om PB-2000 har högre output så skyr jag numera portat, slutna lådor spelar så otroligt tajt och nyansrikt utan blåsljud och boomighet, vilket säkert en portad kan också om man är villig att spendera några timmar på alla fyra och några tusen i mätutrustning och dsp men för den glada amatören så är de slutna modellerna så mkt mer tacksamt att hållas med
offrar gärna några DB på att slippa blåsljud :)
för att inte tala om det otroligt smidiga formatet! den portade tar juh upp galet med plats och är allmänt svår integrerad i möbleringen samt porten som inte är centrerad, vill man ha 2st på var sin sida om mediamöbeln så ser ju hela bänken sned ut :-P

Redigerat av Degpojken, 21 July 2014 - 14:50.

Postad 21 July 2014 - 15:05

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Upplever du att du får ut tillräckligt med tryck och ljudnivå i film då?

Postad 21 July 2014 - 15:14

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Även om PB-2000 har högre output så skyr jag numera portat, slutna lådor spelar så otroligt tajt och nyansrikt utan blåsljud och boomighet, vilket säkert en portad kan också om man är villig att spendera några timmar på alla fyra och några tusen i mätutrustning och dsp men för den glada amatören så är de slutna modellerna så mkt mer tacksamt att hållas med
offrar gärna några DB på att slippa blåsljud :)
för att inte tala om det otroligt smidiga formatet! den portade tar juh upp galet med plats och är allmänt svår integrerad i möbleringen samt porten som inte är centrerad, vill man ha 2st på var sin sida om mediamöbeln så ser ju hela bänken sned ut :-P

Tänk på att din referens är en väldigt liten portad XTZ. Fråga Genstruktur om vad han tyckte om mina portade.

Postad 21 July 2014 - 15:15

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Aldrig lyssnat på ett riktigt stort bas system men jag är mer än nöjd med mina NSD!, handtaget på toadörren slår flera CM och basen känns verkligen i kroppen. Att lyssna på Dubstep nu är lika underhållande som film, galna svep som hålelr sig säkert sekunden längre än mina XTZ 12òr jag hade innan
Dock bor jag juh på 29m2 och spelar igentligen på tok för högt för grannsämjan :P men jag ska köpa 2st till om jag hinner innan de utgår ur sortimentet

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.