Ny VIERA: Panasonic TH-37/42 PA50 och PV500
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 17 maj 2005 - 12:02
Grattis,har du fått den nu?Nu är den köpt, kommer en kille och installerar den imorgon vid 10 tiden

Postad 17 maj 2005 - 12:22
Hade samma problem med min JVC-dvd,var tvungen att ändra på en väljarspak bak på dvd:n.ja får inte färgerna att funka genom min komponent gör jag nåt fel blir helt skumma färger

Postad 17 maj 2005 - 13:18
www.24store.se har 42PA50 för 18995 jämfört med Fyndbörsens 19290, alltid nåt om man vill köpa den i Sverige...
Postad 17 maj 2005 - 17:19
Grattis,har du fått den nu?Nu är den köpt, kommer en kille och installerar den imorgon vid 10 tiden
Japp, den är riktigt stooor alltså, ändå är jag van med 32"
Men fy fan va sjyst den verkar, återkommer med en recension om någon vecka.
Postad 18 maj 2005 - 21:03
Jag får min PA50 om ett par dagar.
Har ni några rekomendationer gällande kablar (scart, component eller s-video)?
Om jag anväder component från dvd:n med vilken kabel skikas ljudet då med?
Några tips på instälningar?

Postad 18 maj 2005 - 22:41
Annars går det även att skicka ljudet analogt genom RCA-utgångarna också (röd/svart).
Komponent är att föredra före scart och s-video rent bildmässigt. Vilket som är bäst ljudmässigt av optiskt och coaxialt tvista de lärde, det är bara att bestämma sig för vad man själv tycker låter bäst (om man nu har båda valmöjligheterna på sin dvdspelare).

Postad 19 maj 2005 - 13:47

Postad 19 maj 2005 - 14:23

http://www.preissuchmaschine.de kan du titta på om du vill se priser från tyskland. Frakten varierar rätt kraftigt mellan olika företag dock.
Postad 19 maj 2005 - 14:40
16070:- kostade min med bankens avgifter och frakt och allting från digitalo.de. Det tar ju dock lite längre tid och är väl rätt mycket jobbigare om något skulle gå fel, men jag tyckte att det var värt det. Får väl se om jag tycker samma när jag får den
http://www.preissuchmaschine.de kan du titta på om du vill se priser från tyskland. Frakten varierar rätt kraftigt mellan olika företag dock.
Var det med stativ eller väggfäste?
Postad 19 maj 2005 - 14:47
Stativet kostade 1289:- eller nåt sånt på inwarehouse så det blir ju 17300 ca för TVn med stativet då.
Postad 19 maj 2005 - 16:18
På technikdirekt.de finns ju 37" pv500 för 23,816,70 kr.

technikdirekt
Redigerat av Don Walther, 19 maj 2005 - 16:19.
Postad 20 maj 2005 - 10:32

Lite svårt att få en överblick över "rätt" information.
Postad 20 maj 2005 - 10:53
"Spela in TV-program direkt på digitalt minneskort och se sedan programmet på din handdator (ingår ej) eller annan utrustning som kan visa MPEG4."
Innbär detta att man även kan spela upp inspelat material från minneskortet på TV'n?
/micke
Postad 20 maj 2005 - 11:42
Från Panasonics hemsida:
"Spela in TV-program direkt på digitalt minneskort och se sedan programmet på din handdator (ingår ej) eller annan utrustning som kan visa MPEG4."
Innbär detta att man även kan spela upp inspelat material från minneskortet på TV'n?
/micke
Man spelar in på ett litet SD kort av samma typ som man har i sin digitalkamera.
Det skulle vara katastrof om man inte kunde spela upp det man spelat in! Så det kan vi nog förutsätta att man kan.

Vad dem menar är att du även kan ta ut SD kortat ur tv:n och titta på programmen i andra apparater som har SD-slot och klarar mpeg4.
Postad 20 maj 2005 - 12:18
/m
Postad 20 maj 2005 - 12:44

Postad 20 maj 2005 - 12:45

Postad 20 maj 2005 - 13:21
Vi hoppas att kunna ha den här i butiken inom 2-3 veckor.
/micke
Postad 20 maj 2005 - 13:58
mailade Reference Audio i Sthlm och fick detta svar:
/micke
Suck....

Postad 20 maj 2005 - 15:43
mailade Reference Audio i Sthlm och fick detta svar:
/micke
Suck....
Ringde Söders Ljud o Bild, dom skulle fått i den idag (fredag) men den är försenad och kan komma in tisdag eller onsdag nästa vecka!!! Måste ju titta på den innan man beställer!

Postad 21 maj 2005 - 15:38
Nån som har lite input?
Postad 22 maj 2005 - 13:13

Någon som har butik & vet mer exakt?

Postad 23 maj 2005 - 14:02
Någon som vet om även vi i Europa kommer få modellerna med
silverram.......... som i USA
??
Tyckte den var mycket snyggare med silver, än med svart

Postad 23 maj 2005 - 14:31
Gah! När kommer pv500:an till butikerna, jag orkar inte vänta mycket längre
Jag kollade på avforum och där hade butikerna i England fått in den och den ska tydligen ha riktigt bra bild, nu undrar man bara när den kommer till Sverige, enligt Panasonic's hemsida borde den ju finnas ute redan.
Håller med, frustrerande. Panasonic Sverige skickar den idag (måndag) till utvalda återförsäljare men t.ex. Söders Ljud o Bild kunde inte säga om den kommer tisdag, onsdag eller torsdag, förhoppningsvis tisdag trodde dom...

Sen tar det väl två dagar och rigga den också, bara hoppas att dom inte kör nån sunkig analog TV eller nåt, accepterar ingen annan uppsättning än HDMI från en S97!

Postad 24 maj 2005 - 11:43

Postad 24 maj 2005 - 11:49
De fletsa svenska kanalerna kommer förmodligen att sända HDTV redan nu till hösten så om ni är ute efter det så bör ni inte köpa PA50 eller om ni inte bryr er om HDTV kvalité så är det ändå bättre att vänta tills hösten för då kommer priset på PA50 ha sjunk betydligt...ha tålamod ni kommer tjäna på de
De flesta??? vad grundar du det påståendet på?? Vad jag vet är det bara 1 kanal på Canal digital som kommer att sända i HD i höst.
Redigerat av Unregistered9615d083, 24 maj 2005 - 11:49.
Postad 24 maj 2005 - 12:02
Redigerat av Unregistered9615d083, 24 maj 2005 - 12:05.
Postad 24 maj 2005 - 12:17

Postad 24 maj 2005 - 13:27
Gah! När kommer pv500:an till butikerna, jag orkar inte vänta mycket längre
Jag kollade på avforum och där hade butikerna i England fått in den och den ska tydligen ha riktigt bra bild, nu undrar man bara när den kommer till Sverige, enligt Panasonic's hemsida borde den ju finnas ute redan.
Håller med, frustrerande. Panasonic Sverige skickar den idag (måndag) till utvalda återförsäljare men t.ex. Söders Ljud o Bild kunde inte säga om den kommer tisdag, onsdag eller torsdag, förhoppningsvis tisdag trodde dom...![]()
Sen tar det väl två dagar och rigga den också, bara hoppas att dom inte kör nån sunkig analog TV eller nåt, accepterar ingen annan uppsättning än HDMI från en S97!
Söders Ljud o Bild har fortfarande inte fått in den och visste inte mycket mer, dock denna vecka...

Dom kommer köra HD-material på den i första hand men att koppla den till en S97:a lät inte som ett problem, uppskalad DVD i 720p eller 1080i vill man ju se, ska bli mycket intressant!

Postad 24 maj 2005 - 13:32
Tänk på att svt samt tv4 kommer köra HDTV och är man sport intresserad som jag så ska man inte köpa en tv utan HDTV..OS,VM o allt annat sänd ju via de kanalerna
Att TV4 ska sända HD visste jag inte. Ju fler desto bättre...

Postad 24 maj 2005 - 18:42
Bifogad fil(er)
Redigerat av Grasshopper, 24 maj 2005 - 18:58.
Postad 24 maj 2005 - 21:44
Så du vill inte se HDTV på denna skärm då?Sen tar det väl två dagar och rigga den också, bara hoppas att dom inte kör nån sunkig analog TV eller nåt, accepterar ingen annan uppsättning än HDMI från en S97!
Iofs roligt att se vanlig tv och dvd också iofs.
Postad 25 maj 2005 - 07:17
Så du vill inte se HDTV på denna skärm då?Sen tar det väl två dagar och rigga den också, bara hoppas att dom inte kör nån sunkig analog TV eller nåt, accepterar ingen annan uppsättning än HDMI från en S97!
Iofs roligt att se vanlig tv och dvd också iofs.
Självklart är HDTV intressant men jag tror inte jag kommer använda den till det de närmaste åren, största tiden blir det väl Boxer och DVD och då vill man ju kolla hur det funkar...
Postad 25 maj 2005 - 07:38
"Den har inte kommit till Sverige än. Vi blir den första butiken i stan att få och bekräftad leverans är 1/6-05 in till Panasonic. Lägg till några dagar så finns de här.
Ser precis att det är 37" som kommer då. 42" ligger nog nån månad ytterligare bort. Inget datum finns på den."
Redigerat av craezy, 25 maj 2005 - 07:38.
Postad 25 maj 2005 - 09:30
Panasonic TH-42PA50 inklusive bordsstativ och frakt till Göteborg för 16 500:- ?
Skicka mig ett PM vid intresse!!
Postad 25 maj 2005 - 09:34
Postad 25 maj 2005 - 10:16
Postad 25 maj 2005 - 16:14
Tänk på att svt samt tv4 kommer köra HDTV och är man sport intresserad som jag så ska man inte köpa en tv utan HDTV..OS,VM o allt annat sänd ju via de kanalerna
Känns som att dom kommer att ta extra betalt för dom kanaler dom sänder i HDTV..Men de ä bara vad jag tror

Postad 25 maj 2005 - 16:53
Hej
Kan ngn förklara skillnaden mellan TH42PA50E och TH42PA50PDS
Aldrig hört talas om PDS, E står för Europa och är den modell som säljs i europa dvs den utan bordsstativ eller väggfäste. De som heter 50S är modellen med stativ och den som heter WH är den med väggfäste. PDS hittar jag inte ens om jag söker på google men som sagt de olika bokstäverna står generellt för olika tillbehör.
Och min PA50 kommer i morgon! Då är det bara hoppas att folket på DHL inte misshandlat den!
Redigerat av miss_peel, 25 maj 2005 - 16:54.
Postad 25 maj 2005 - 17:37
Jag har haft min 37' i en vecka nu och nu skickar jag tillbaka den.
Varför?
Jag blir inte riktigt klok på denna plasma. Vissa scener i ex vis en film på DVD eller Canal+ är det lysande bild på! Klara färger, suverän svärta mm. ibland blir det nästan 3d-känsla, men så i vissa scener i samma film med samma källa så är bilden full av pixelhopar som rör sig i bakgrunden, svårartade färggraderingar retar man också upp mig på och vid vissa snabba rörelser hänger plasman inte riktigt med. Ex vis hockey-VM på 3:an är det ju rent förskräcklig bild på.
För de pengar man lägger ut, i mitt fall 18.000 kr förväntar jag banne mig att bilden ska vara betydligt bättre än på min 5 år gamla 32-tummare.
Så nu är det dags att börja leta efter en annan tv. Fan tro't om man inte ska vänta ett par år till innan plasman kommit ifatt och förbi det gamla hederliga bildröret.
/G
Vad matade du plasman med för nått? Digitaltv? bra kablar ?
Ehum..Inge svar!?

Postad 26 maj 2005 - 09:48
Tror inte det är Tele-Hås fel då dom får sina grejer från svenska Panasonic. Svenska Panasonic däremot kan inte beskyllas för att varken vara snabba eller billiga... Netonnet exempelvis får sina grejer från tyska Panasonic vad jag förstått, vilket gör att handlare som får grejer från Panasonic Sverige inte har en chans prismässigt. Sorgligt att det ska vara på det viset. Men det har väl som vanligt att göra med skyhöga svenska skatter...
Jag tror att Tele-Hås inte är så prioriterade, I DENNA STUND står dom på Söders Ljud o Bild och packar upp en PV500!!!!

Ska dit på lunchen, dom trodde att den är uppe och rullar då, senast under dagen! Några månaders väntan är över...

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar