Enligt amazon så kommer den hamna på 299 dollar, tveksamt säger jag.
http://www.amazon.co...KX0DER&v=glance
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 18 August 2005 - 12:28.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Playstation 3*
Startad av
Squeezemaster
, May 17 2005 03:58
8507 svar till detta ämne
126 relaterade trådar
Postad 18 August 2005 - 10:53
Rykten pratar om ca $465 för PS3 så den lär nog hamna på runt 450 euros skulle jag tippa på.
Enligt amazon så kommer den hamna på 299 dollar, tveksamt säger jag. http://www.amazon.co...KX0DER&v=glance Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 18 August 2005 - 12:28. Postad 18 August 2005 - 14:12 Nej, jag tror den blir dyrare. Runt Wmadoss pris. Postad 18 August 2005 - 14:26
Vi får väl se.
Om de inte gör en MS-pryl av det hela, dvs "såhär säljer vi en 3000 kr konsoll för 4000 kr". Postad 18 August 2005 - 14:37
Yepp, blir intressant att se. 360s pris var ganska lätt att gissa sig till, men PS3 och Revolution blir nog mer överraskande.
Postad 19 August 2005 - 21:41 Om Sony nu inte vill differentiera sig ordentligt från MS på ett sätt som kan motivera en prisskilnad på en tusenlapp eller mer, som specarna ser ut idag så har ju 360 mer minne (522 MB inkl. EDRAM) jämfört med PS3. Kan Sony låta det förhållandet bestå och räcker 512 MB om man planerar 10 års livslängd? Vi får väl se, den exakta minneskonfigurationen kan bestämmas ganska sent innan produktionen startar. T.ex. XBox hade en PCB med plats för 128 MB, men MS valde av kostnadsskäl att bara bestycka det med 64 MB när den gick i produktion.
Det ena behöver inte utesluta det andra. Tvärtom så tror jag att det är logiskt att dubbla bussvidden om man går över till 512 MB för att kunna använda de GDDR3-kretsar som finns i volym. Dessutom: varför ge ett evaluation tool som har högre minnesbandbredd än den färdiga produkten? Var jag spelutvecklare skulle jag bli skitförbannad om jag utvecklat något som ser bra ut på utvecklingsmaskinen och som sedan ser ut som skit på den skarpa produkten för att den har sämre prestanda på några punkter. Postad 19 August 2005 - 22:12 tror den här generationen kommer leva länge....MYCKET länge. Inte 10 år kanske men 7-8 år kanske. Postad 19 August 2005 - 23:28 Unreal 4 motorn har varit under konstruktion i 2 år sa Epic i veckan. Den kanske är klar om ca 4 år? Den blir nog grundmotorn i nästa nästa generations konsoler, så det blir antagligen som vanligt: PS4 etc. kommer om ca 5 år.tror den här generationen kommer leva länge....MYCKET länge. PS2 har vart ute 6 år om den kommer i Mars i Japan. GC har vart ute i 5 år när Rev kommer till Japan och Xbox drygt 4 år när 360 kommer?. Spelutvecklarna kommer troligtvis stödja spel till de konsolerna i ca 2 år till, framförallt för att det är billigt att utveckla relativt de nya konsolerna. Så då håller redan denna generationen i 7-8 år (GC har saknat kontinuerligt stöd senaste året dock. Den verkar inte hålla lika länge som de övriga). Och cykeln borde bli något liknande nästa år. Men 10 år...? Knappast. Sen kan man diskutera innebörden i ordet "håller". Konsolerna kanske får spelsupport i en 2 år framåt, men hur blir det med försäljningen? Den kommer naturligtvis succesivt sänkas. När spelutvecklarna inte längre tjänar på att göra spel till de gamla maskinerna fokuserar de istället på de nya. Så det är vi som avgör hur länge generationen håller egentligen Postad 19 August 2005 - 23:46
Sony verkar ha något skoj på gång med deras EyeToy.
Sony Computer Entertainment America The most interesting of the demos came from Richard Marks, Manager of Special Projects at Sony Computer Entertainment America, and involved his increasingly popular EyeToy. The first demo highlighted a “View Tracking” system that allows the EyeToy to adjust the in-game camera based on movements of the player's head in space. Marks played a first-person shooter for the audience, and when his character came to a corner, he was able to “duck” his head around for a brief peek at his opponent. View Tracking uses about 25% of the CPU power of a PS2, Marks said – but less than 1% of the power of the PS3. The second demo featured a gestural interface in which the EyeToy tracks and translates a user's hand motions, based on simple color keying. Holding a simple wedge of neon-colored Styrofoam in his hand, Marks was able to select and rotate objects in the game, effectively turning his hand into a spatial mouse. In addition to eliminating the need for gloves or other devices, he noted that this allows the EyeToy to track multiple objects at once, allowing for two-handed gestural control and other gameplay innovations. ... Mod: What do you think are the key components of a next-generation gaming experience? ... Marks (SCEA): Well at Sony we're working on taking the EyeToy into 3-dimensions…. [At this point he narrated the audience through another demo, in which he used hand gestures to cast magical spells via a dimensional “force field” – a virtual plane located about one foot in front of the player. Only the person crossing the threshold of the plane was able to cast magic – a second person standing in the background was not recognized by the camera.] [He continued the EyeToy demo by showing an idea for a virtual potter's wheel, in which the user rotated their hands around an imaginary lathe to create 3D pottery. In a third demo, he showed how the console could move a group of butterflies both in front of and behind the image of a player, tracking the position and occlusion of a colored ball.] [Lastly, he showed a Matrix-style bullet-dodging game, in which the player physically leaned in various directions to avoid bullets coming at his on-screen character.] http://www.gamasutra...9/kane_01.shtml Postad 20 August 2005 - 13:22
Nu börjar det låta som Minority report... Såg demon på E3 av Sonyspel till PS2 där man filmas och hamnar på tv-skärmen. Sen ska man göra olika saker, TaiChi-liknande övningar/träning, boxningsspel, kampsportsspel, slå sönder bollar på skärmen etc. Låter kanske löjligt men var hur kul som helst. Fick den klassiska dansmattan att kännas lite passé. Och det här som stod ovan får ju demot jag såg att kännas föråldrat. Postad 20 August 2005 - 13:49
[[/quote]
Nu börjar det låta som Minority report... Såg demon på E3 av Sonyspel till PS2 där man filmas och hamnar på tv-skärmen. Sen ska man göra olika saker, TaiChi-liknande övningar/träning, boxningsspel, kampsportsspel, slå sönder bollar på skärmen etc. Låter kanske löjligt men var hur kul som helst. Fick den klassiska dansmattan att kännas lite passé. Och det här som stod ovan får ju demot jag såg att kännas föråldrat. [/quote] den här med en kamra är RUGGIT roligt. särligt på förfest! Postad 21 August 2005 - 05:30
EyeToy och rollspel.... mumma....
kasta iväg några saftiga formler som uppstår i tomma luften när du fifflar med händerna. Trevligt! Kasta man i så falll med kroppen kan göra om hela gränssnittet så man helt och hålllet slipper andra inmatningsenheter såsom t-bord. Följden blir väl att man får en himla motion av att traska runt i framtida stora rollspel. Postad 21 August 2005 - 07:27 Verkar långsökt att tro att konsolutvecklarna anpassar sig efter Epic:s utvecklingscykel. Det är "något" dyrare att ta fram en spelkonsol och marknadsföra den än en spelmotor. Besides, Exhibit 1: När Unreal II släpptes 2003 så sammanföll inte det med någon konsolrelease. Den här historielektionen är lite intressant. 10 år är en rund siffra (bara en värdesiffra X360 kommer nog däremot ha en kortare cykel och frågan är vad som är bättre. Spelutvecklarna vill ju ha en stabil hårdvara som finns i stor volym för att de ska investera resurser i den, typ Epic. Dom vill inte att den ska bytas ut med täta mellanrum innan de fått tillbaka investeringskostnaderna och det samma gäller naturligtvis konsoltillverkarna själva. Det är ju spelen och konsolerna i slutet av livscykeln som ger de bästa marginalerna. Men du har ju rätt i att till syvende och sist är det konsumenterna som styr, är det en spelkonsol som ingen vill köpa så försvinner ju den och ersätts snabbare än en storsäljare. Postad 21 August 2005 - 14:32 Så långsökt tycker jag inte det är. Om man räknar bort första Unrealmotorn då Epic bara var PC-fokuserade så har det kommit en ny motor i samband med eller tätt efter en ny konsolrelease. Nu har det bara hittills funnits två ordentliga uppgraderingar så det går väl inte direkt att räkna med så få stickprov, men det är bättre än inget Exhibit 1 håller inte, eftersom Unreal II inte var den första titeln att släppas med U2 motorn. Splinter Cell släpptes redan 2002 och är U2 baserat. Ett av de tidiga xboxspelen. Vidare om man tittar på Epics hemsida: Fully optimized for and supported on Windows and Xbox Optimerad för xbox alltså. Men man kan strunta i past references så att säga och enbart se framåt. I och med U3-motorn gick de tidigt ut och visade hur det kunde se ut, vilket lockade till sig både MS och sedemera Sony att licensera motorn. Epic har fattat att det finns pengar i konsolbranchen numera. Jag säger inte att konsoltillverkarna anpassar sig efter när U4 blir färdig, men jag är säker på att man redan har påbörjat tankegångarna mot nästa konsoler (vi VET att Sony har det), och att både Epic och konsoltillverkarna arbetar mot att ha sina produkter färdiga om ca 5 år, eftersom de delar med sig till varandra om sin status. Symbios kan man säga. Så PS4 2011 med andra ord Postad 22 August 2005 - 11:53 Unrealmotorn (t.ex UT) kommer både ett år före eller ett år efter de konsoler de supportar. På en del maskiner ser den bättre ut än på andra. Unrealmotorn har hittills kommit med 3 års cykler (jmf UT, U2, U3) och man anpassar den till den hårdvara som finns när den släpps. Men det är möjligt att cyklerna blir längre, jämför trenden med allt längre cykler för nya Windows-versioner (grejerna börjar helt enkelt bli mogna och dessutom ganska komplexa att utveckla och testa av) och varför skulle då inte även konsolerna få längre livslängd? Tja i allt väsentligt är ju Xbox en PC så jag vet inte om detta säger särskilt mycket egentligen. Byt ut PS4 mot Xbox3 så håller jag med. Besides, det finns ju trots allt fler spelmotorer som har andra cykler än Unreal, så Sony kan nog få schysst up-to-date spelsupport oavsett när man släpper PS4. Postad 22 August 2005 - 11:57
"PS4 <= 1 år efter Xbox720" skulle jag vilja säga...
och ja, 2011 ligger nära till hands isf. Men vi kanske ska vänta in PS3 och 360 först? Postad 22 August 2005 - 12:37
nää, jag vill veta release datumen på PS7 när den kommer, kan knappt bärga mig, undrar hur grym den blir?
Postad 22 August 2005 - 12:56 Du kommer inte att spela med PS7, PS7 kommer att spela med dig. Postad 25 August 2005 - 21:05
PS7 kommer att spela med dig ett tag, sedan tröttnar den och börjar spela med andra PS7:or.
Är man intresserad av vilka krafter Cell-processorn besitter så finns det många fina dokument att ladda ner här: http://cell.scei.co.jp/index_e.html När man tittar på C++ tilläggen så förstår man att Cormack och grabbarna tycker att den är "pain in my butt" att programmera. Men får man väl dataflöden och beräkningar att synka, så har den grym prestanda. Hoppas att dev-kiten gör upplärningströskeln låg så att vi inte behöver vänta flera år innan vi får se vad den är kapabel till. Postad 27 August 2005 - 19:42 Du kommer inte att spela med PS7, PS7 kommer att spela med dig. Postad 30 August 2005 - 18:02
Var inne i en spelaffär idag och hörde mig för när PS3:an skulle komma.
Den kommer inte förrän julen -06 Postad 30 August 2005 - 18:53 Ja, de har säkert bra koll Välkommen till forumet Postad 30 August 2005 - 19:16 Finns inget officielt datum ännu för när PS3 ska släppas men jag tippar på att den kommer julen 2006. Alltså ett helt år mellanrum mellan PS3 och xbox 360 och den grafiska skillnaden kommer vara ungefär som xbox mot PS2.Alltså ingen större skillnad. Postad 01 September 2005 - 00:17 Finns inget officielt datum ännu för när PS3 ska släppas men jag tippar på att den kommer julen 2006. Alltså ett helt år mellanrum mellan PS3 och xbox 360 och den grafiska skillnaden kommer vara ungefär som xbox mot PS2.Alltså ingen större skillnad. Skillnaden kommer ligga i möjligheten att göra spelen mycket större än till Xbox360, som bara har DVD att lagra spelen på. Får man dessutom plats med extremt feta texturer så kommer det nog påverka det grafiska en hel del, när speltillverkarna förstår att använda fördelarna med stort utrymme... Den största skillnaden är väl att få en HD-spelare på köpet. Det kommer väga tungt om ett år när HDMI och HDTV kommer att vara på allas läppar... Postad 01 September 2005 - 09:01
Håller absolut med om att en HD-spelare kommer väga tungt!
För mig blir det klockrent att köpa en PS3 istället för en Xbox just på grund av detta. Köpte precis en ny DVD-spelare med uppskalning via DVI, men valde en av de billigaste just med tanke på köpet av PS3 och därmed även en BD-spelare! Tyvärr är det ju fortfarande lite nervöst huruvida BD kommer att "slå" eller ej, men de senaste man kunnat läsa är ju dock att HDDVD tappar mark. Så även om Xbox kommer stödja HDDVD "i framtiden" (?) så lockar ändå PS3 betydligt mer. Mycket också tack vare HDMI som ju Xbox saknar. Tycker det är rätt kasst av MS faktiskt, men det är en annan femma... Vad menar MS förresten när de säger att 360 kommer spela HD-DVD i framtiden? Jag tolkar det som att de kommer börja tillverka konsoler som stödjer HD-DVD senare (om 1 år kanske, lagom till PS3 rellen?) och att man således måste vänta lika lång tid innan man kan köpa en 360. Kommer 360 då att ha någon digital bildutgång??? Postad 01 September 2005 - 09:28
Det är inte spikat att xbox360 kommer ha HD-DVD alls, däremot kommer HD uppselning funka på boxen via streaming från media center, så i mitt fall så kommer det bli att köpa en kombinerad HD-DVD/Blu-Ray spelare (vilket lär komma men det tar troligen itag) och sedan streama alla filmer via datorn (som i mitt fall alltid är på).
Personligen ser jag streaming möjligheterna från dator som en viktigare sak än en BD/HD-DVD spelare då man inte är låst vid ngt format. Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 01 September 2005 - 09:29. Postad 01 September 2005 - 21:15
Vad är egentligen meningen med att streama något från en låda till en annan? Då kan man väl lika gärna köra grejorna från Pc ut till proj, Tv osv direkt? Det låter mest som en flashig grej som har noll betydelse, eller har jag fel? Sen är där inget som säger att Sonys maskin inte skulle ha dessa möjligheter så det är löjligt att säga för mycket än.
Postad 01 September 2005 - 21:35
Tja fråga alla som sitter med xbmc på vanliga xbox idag vad det finns för vits med att streama.
Alla har som bekant inte datorn bredvid tv/projje etc det är så mycket smidigare med mediacentraler ala xbmc. Sen är det möjligt att även ps3 har denna möjlighet men för mig så kvittar det, jag kommer ändå stoppa i en bd/hddvd i datorn när den väl kommer. Postad 02 September 2005 - 17:30
Det är oftast inte helt lämpligt att ha sin filserver i vardagsrummet. Och med tanke på att en XBOX360 verkar ta 2.5" (kanske proptiära) hårddiskar kan den inte konkurera med en filserver med kanske >1TB i lagringsutrymme.
Och för de som inte har en filserver brukar väl istället arbetssationen/speldatorn sitta på ett större antal 100GB. Postad 04 September 2005 - 13:42
VF5 verkar rocka:
http://ps3.ign.com/a...7/647265p1.html Räkna med snarlik PS3-version iaf. Konverteringen från "Lindbergh"-hårdvaran borde vara en barnlek eftersom den är pentium och framförallt nvidia-baserad. Redigerat av pacman, 04 September 2005 - 13:44. Postad 04 September 2005 - 17:32
Tänkte visa hur Virtua Fighter utvecklats genom åren, och det är Sarah som är i fokus.
Hoppet från VF4 till VF5 är verkligen häftigt: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sarah, kom uut till mig, jag väntar vid seven eleven... Postad 04 September 2005 - 19:46
Var iofs inte de snällaste bilderna på de gamla liren, men visst , utvecklingen går framåt. Vad hände med VF1 föresten?
Har kikat på filmer från mässan i japan och jag måste säga att VF5 ser klart snyggt ut. Det roliga är väl att det "bara" är en vanlig pc som driver härligheten. En 3.0 P4 och ett ospecifierat nvidakort (förmodligen G70-chip i nån variant av GF78000 GTX). Håller first-gen spelen denna grafiska nivå är jag nöjd iaf. Redigerat av pacman, 04 September 2005 - 19:48. Postad 06 September 2005 - 12:57
Uppmaning:
Vänner, Jag vill inte förstöra en trevlig diskussion, men är nu tvungen att be er gå tillbaka till trådens ämne. Fortsätt gärna diskussionen i en annan tråd avsedd för plasmaskärmar och projektorer! Tack på förhand för visad hänsyn. Postad 06 September 2005 - 16:47
Snälla Joakim, låt oss please diskutera vad vi ska köra PS3:an på, då detta är Playstation3-tråden och att gå in på respektive maskins tråd blir orimligt om man vill hålla en flytande diskution om just bildkällor till PS3.
Sen är jag nyfiken på vad Pacman har postad en bild på, nått nytt eller? Om Sony släppt den så kanske den är optimerad för PS3? Postad 07 September 2005 - 08:34 Jag menade full allvar med mitt inlägg, och det är inte okej att strunta i det och fortsätta diskussionen i full fart. Det är helt okej att ta ut svängarna i trådens ämne, men i det här fallet handlade det om en lång och ihållande diskussion om något som inte tillhörde trådens ämne. (Exempel: Det är lika fel att diskutera vilken förstärkare man ska ha till en högtalare i högtalarforumet, eller i projektorforumet diskutera vilken DVD-spelare man ska ha till en viss projektor.) Eftersom att detta är en officiell tråd så kräver den något hårdare moderering då den är fullproppad med inlägg som den är. Det är för övrigt ett önskemål som kommer från medlemmarna själva på detta forum. Jag har nu flyttat hela diskussionen om bildenheter till en egen tråd där ni lugnt kan fortsätta. Som en kompromiss på det hela la jag tråden under Spelkonsoler & PC-spel så att ni kan diskutera både plasma och projektorer. Tråden hittar ni här! Har ni tankar eller frågor kring detta, vänligen läs forumets regler först. Därefter är ni välkommen att sända ett PM till mig. Redigerat av Joakim, 07 September 2005 - 09:16. Postad 07 September 2005 - 18:12
Bra pusslat!
Nu åter till Topic: Discussing the topic of controllers at GDC Europe. Sony's leading man on developer support, George Bain, announced that the Playstation 3 console not only supports the new wireless bluetooth controllers but will also be utilizing the functionality of keyboards and mice. No description was given about the nature of freedom developers will be able to apply with the inclusion of such PC peripherals. Though it doesn't require a rocket scientist to predict what'll be the outcome of this move. Game genres, such as 'Real Time Strategy' (RTS) and 'First Person Shooters' have long been using keyboard and mouse on the PC side. Sony making this possible out of the box on their upcoming console suggests that they realize the significance of these two genres. Backing such accessories for developers of PS3 games also approves of Sony's stance on the open nature of things and what lately their executives like to call the company's DNA. Following are some of their attempts at aiding the open source assets. * Working on Collada which is described as an open source toolset for developers, * Creating a special version of Linux (an open source OS) for PS3, * Recent comments from Phil Harrison about Sony keeping their online architecture open ended for Publishers. Despite keyboard and mouse support will now be available for some PS3 titles. It doesn't necessarily imply the new 'boomerang' controller is useless or should be tossed out of the window. Clearing up such fears, Bain explained that Sony would always insist that developers support the included controller in every single PS3 game. So future titles may benefit from keyboard and mouse but at the same time they will also be operable with the default PS3 controller. This news should bring a fresh air of relief to FPS lovers all over the world. The days of whacky controls on Playstation titles are over and with such technological breakthroughs as laser mice, expect Killzone and Unreal Tournament 2007 to play exactly like their PC brethren, next year on your shiny new Playstation 3 console Väldigt bra, enligt mig... Postad 09 September 2005 - 13:30 Kojima Productions, the Konami subsidiary headed up by Metal Gear Solid producer Hideo Kojima, has announced that its Tokyo Game Show showing for Metal Gear Solid 4 will consist of a trailer running on actual PS3 hardware. The site makes it clear that we won't be getting target rendered footage, but actual PS3-generated footage. http://psp.ign.com/a...9/649117p1.html Postad 10 September 2005 - 14:08
nån som har en bra länk till alla filmer i bra kvalite typ HD som släppts ill ps3:ans spel!
Postad 10 September 2005 - 23:19
av de trailers jag har sett så kommer ju PS3 att vara bäst om man bara ser till det man ser idag..
Sen såska det ju bli intressant att se hur mycket bättre spelen blir allt eftersom.. Om man ser till PS2 så är det ju stor skillnad på spel som släpps idag och kom i början.. Längtar tills PS3 kommer.. Det kommer väll dock kosta en slant. =) Postad 11 September 2005 - 00:00 De har ju iofs inte vart helt ärliga med gameplay men visst är det en kapabel maskin. Postad 11 September 2005 - 09:17
inget PS3 har visat upp är in-game graphic jo ett spel ....GUNDAM var in-game.
Redigerat av Zoiler, 11 September 2005 - 13:47. Postad 11 September 2005 - 13:48 Har du kollat om det finns i de officiella trådarna? Redigerat av Zoiler, 11 September 2005 - 13:48. Postad 11 September 2005 - 15:00 Har du kollat om det finns i de officiella trådarna? jopp har börjat me de, men många länkar är döda etc.. vore snällt om nån hade nån samlingslänk tänkte jag! Postad 11 September 2005 - 15:20
PS3: http://www.gametrail...letter=&start=0
Xbox 360: http://www.xbox.com/...2005/videos.htm Håll till godo. Postad 11 September 2005 - 15:35 De har ju iofs inte vart helt ärliga med gameplay men visst är det en kapabel maskin. ja jo det e sant att det är gameplay som är viktigt. men ändå så är ju ps3 bättre i allt det jag sett hittils. Killzone är väll i gameplay? Redigerat av Unregistered990, 11 September 2005 - 15:36. Postad 11 September 2005 - 15:57
tackar... riktigt seegt från microsoft bara.. maxxar i ca: 4 kbs Postad 11 September 2005 - 16:10 Jasså, jag laddade ner DOA trailern i medel 300 kbs Annars kan du ju prova att ladda ner MS grejer från PS3 länken jag gav dig (trycker på x360 istället för ps3). Mja, de gjorde den på PS3 alphakits (som skulle ligga på 70% av ps3, ta med nypa salt), men det gick bara i 5fps så de fick speeda upp det till 60 fps. Så det är inte heller gameplay "på riktigt"... Skulle vart häftigt om de visade typ Killzone på TGS och det såg ut som det gjorde under E3 =P. Då får man sig en tankeställare. MGS4 lär ju äga showen dock. Redigerat av Zoiler, 11 September 2005 - 16:16. Postad 11 September 2005 - 16:33
"Playstation 3 Uncovered!
PSM's information came from developers. Some on the record, some off. ....particularly when it comes to ease of development for the system: how it compares to PS2, and more importantly, Xbox 360. "The *****ing this round sounds opposite of the last. Both are friendly, but the PS3 may actually be friendlier," reports one of out PS2 and Xbox 360 development sources, who wished to remain anonymous. "People are finding that the [xbox] 360 has some stupid bottlenecks." Developers will soon learn more about the ins-and-outs of creating PS3 games, as Sony has started taking orders for final development hardware to be delivered by December. At that time, game creators will be able to tell just how much mroe extra polish they can put on their titles without worrying about them crapping out on a retail PS3. Quote: The latest on PS3's power "Once we have final hardware for both next-gen systems, we'll have a much better idea of how they caompare, but the general consensus right now is that the PS3 is considerably more powerful than the X360 across the board," said another source. "It's important to get a good idea of which is the most powerful soon, since multi-platform games will need to be either ported down from PS3 to 360 or vice-versa." Speaking of multi-platforming games, another of our next-gen contatcts chimed in with the following when we asked them, flat out, which system will ultimatelyl have the best looking games. "Only the games that are exclusive to tiether system will be real technical showcases,"adding "There will be strong points for each, but the cross platform games will most likely look and perform almost identically." Quote: PS3's Promising Online Support In addition to all of the cool Wi-Fi-based PSP to PS3 functionality we've previously reported Sony is working on (transferring media and save data between the two anywhere in the world at a hotspot), there's some actual news to report on the online gameplay front. not only that, it's pretty good. (Although the gradual diminishing of Sony's PS2 online plans over that console's life will always have us taking their goals in this department with a grain of salt.) PS3 is slated to have an actual online community ready to back it up on day one, complete with friend tracking, message services, and a central hub for everything. If it sounds like xbox Live, it should. Sony has been folloowing M$'s moves, and, well, plans to copy most of them, according to our sources. "They [Sony CEA] have a whole division that was put in place after the Network Adaptor was released for PS2 that bascially dropped focus on PS2 and moved to planning the PS3," says one designer working on an online PS3 title. "They knew that early that they were not going to compete during the current gen." Quote: Ramping up for an early release? There's been a lot of talk about Sony's E3 2005 proclamation that PS3 would ship in the spring of 2006. A lot. Would it be in Japan only, or were they talking about the U.S. too? Questioned further on the topic, Sony execs have since stuck to their guns, saying that the system would be available worldwide before next summer. PS3 will have a limited playable presence at TGS 2005. Sony has told PSm to expect a significant presence for the system at January's CES in Las Vegas. If a March launch does occur, it owuld be accompanied by only a couple of first-party titles, another two to three from EA, and one title at most from their other thrid parties. Madden NFL football developer Tiburon has had PS3 dev hardware longer than almost any other U.S. developer. Rockstar North has had stable kits since at least August 2005. There's a lot of talk among the PS3 developer community about the importance of being first-to-market, or at least not letting M$ get too much of an installed base before PS3 ships. The general feeling is that Sony considers xbox 360 to be a possible contender in this generation, so they're not going to just rest on their laurels. In fact, developers report that Sony Japan is taking a much more hands-on role in the U.S. luanch of PS3 than it did with PS2 or PSP. Shades of the PS2 luanch, there. Quote: GTA 4: Rebuilt from the Ground Up The next GTA game is going to look really good. Actually, maybe that should be feel really good. It's a no-brainer that on the most powerful games console yet, one of our favorite series will have better graphics. But, base on developer Rockstar North's technical research, GTA4 will be more about immersion than just mere eye candy. Rockstar North is creating a specialized game engine for PS3 that will bring GTA 4 to life to a degree that the PS2 games could only hint at. Speciafially, they're going to be using the high data transfer bandwidth of the Cell CPU, RSX GPU, and Blu-ray Disc to use several streams of game info simultaneously. The game's city- unfortunately yet to be even hinted at- will still be free roaming and seamless, but broken down into smaller, more deatailed areas at the engine level, into which the game designers are going to eb able to pour more textures, more oject variety, and tons of details (such as discareded soda cans with their own physics), just for starters. The goal is a city that's less repetitive and where everything - and everyone- looks and acts mroe like they would in the real world on every level. MGS 4 Becomes a War Zone One source has described the game to PSM as "a cross between Rambo and Black Hawk Down," with Solid Snake plunged into the middle of a high-intesntiy urban war zone where artillery is taking out cover all aroudn him and AI controlled "sidekicks" fight alongside him as if they were actual human-controlled characters. The new 3D camera will paly a big role in surviving the fight quarters and constantly changing cover. Kojima has an update on teh game planned for TGS. Now onto the new list of the gamelineup for the PS3... Quote: The PS3 Game Lineup So Far Activision Spider-Man 3 Bandai Mobile Suit Gundam EA NFSU 3 Madden NFL 2007 Medal of Honor NBA Live 2007 Fight Night Round 3 Def Jam 3 Tiger Woods PGA Tour 2007 New SSX New Burnout Majesco The Darkness Buena Vista Interactive Pirates of the caribbean: dead man's chest Capcom Return of a "beloved fighting franchise" ( Super Street Fighter?) New Ghouls N' Ghosts DMC 4 RE 5 Rockstar GTA 4 Western-themed action game (likely Red Dead Revolver 2) Sony New Team ICO project ( !!! ) Genji 2 Warhawk I-8 The Getaway 3 Killzone 3 GT 5 New Hot Shots Golf MotorStorm Eyedentify Heavenly Sword Formula One 2007 New Wipeout Sony Online Entertainment Marvel comics MMORPG Untitled Fantasy MMORPG Namco Tekken 6 Ridge Racer 6 Eidos Tomb raider Next-gen Lucas Arts Star Wars: Clone Wars indiana Jones (launch with new movie) Konami MGS4 Suikoden V Castlevania Midway UT 2007 Mortal Kombat Stranglehold Atair Test Drive Unlimited THQ New WWE Project Sega Fifth Phantom Saga Sonic The Hedgehog Condemned: Criminal Origans Tecmo Fatal Frame 4 Ubisoft Prince of Persia 4 Killing Day Koei Ni-oh Also in developemnt... Dark Secotr, Dirty Harry, Battle Angel, Alita, Project Avalon, Endless Saga, Lair, Possession, Death Jr., Metronome, Psychopath, FF XIII, Alan Wake" Klippt från swec... Wipeout till PS3, mmmm 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |