Nån har en aning om vad som kan vara fel?
Panasonic Viera TH-42PX70
(TV)
|
1
|
(137)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-37PV70
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PV70
(TV)
|
1
|
(66)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PV70
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-37PX70
(TV)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PX70
(TV)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PX700
(TV)
Rapporterad
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PX74
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PV7
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-37PX7E
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 09 January 2008 - 19:32
Nån har en aning om vad som kan vara fel?
Postad 09 January 2008 - 20:18
vad är "mpegnr" för nått???Fyfan vad fin den är
KÄR![]()
Kör dessa inställningar + "zoom 3" läget som aspect ratio på MTV, inte ändrat något annat alls.
"Alla bildinställningar av" menar de då "Färghantering" hittar inga andra bildinställningar?
ska den va inställt på minium?jag har min på "av"
för att komma in i servicemenyn ska man ju trycka..Håll inne -/V knappen under luckan och tryck på 0 på fjärrkontrollen tre ggr i rask takt
men hur kommer man ur den????
jag fick stänga av tv:n det ska man väl inte behöva göra
Postad 09 January 2008 - 20:26
Storleken på kartongen för en 42 tum är 137x80x40 för er som undrar
Själv så fick jag butiken att montera på foten så kunde jag ställa hela teven i bilen, var mycke enklare.
Postad 09 January 2008 - 20:28
Varför ska man köra 16:9 format första 200 timmarna?
Du ska inte köra 16:9 tror jag då jag iaf. inte kör det.
Jag har "Zoom 3" som sträcker ut bilden så kanalloggor samt text och andra grejer kommer bort.
Postad 09 January 2008 - 20:36
Vilken upplösning kör du? Jag kör 1360x768 @60 HZ och då får jag upp det, har inte testat med 85hz. Du får endast upp det med datoringången, alltså VGA. Kör du DVI-HDMI så får du automatisk overscan precis som med inkopplingen av en DVD via HDMI.Varför finns inte alternativet "Upplösning" på min meny under Inställningar - PC inställningar? Jag har de andra alternativen som Klockfrekvens, Horisental och Vertikal position etc.
Är det kanske därför jag inte lyckas koppla dvi-hdmi mellan dator och tv? Nu kör jag dvi-vga och när jag spelar upp en dvd-film från datorn står det SVGA 85Hz på tv:n. Bilden blir ok tycker jag! Jag har ett Nvidia GeForce 6800 grafikkort.
Bildinstälningarn menas med färghantering, mpeg nr m.m. Mpeg nr är brusreducering och färghantering är någon inställning som gör typ grönt i en fotbollsplan ännu grönare.vad är "mpegnr" för nått???Fyfan vad fin den är
KÄR![]()
Kör dessa inställningar + "zoom 3" läget som aspect ratio på MTV, inte ändrat något annat alls.
"Alla bildinställningar av" menar de då "Färghantering" hittar inga andra bildinställningar?
ska den va inställt på minium?jag har min på "av"
för att komma in i servicemenyn ska man ju trycka..Håll inne -/V knappen under luckan och tryck på 0 på fjärrkontrollen tre ggr i rask takt
men hur kommer man ur den????
jag fick stänga av tv:n det ska man väl inte behöva göra
Det viktigaste vin inkörningen måste ju ändå vara ljusstyrkan & kontrasten samt lägen Bio eller Normal då bildförbättringarna samt färgtemp inte kan ha någon inverkan på inbränningar utan de bara försämrar bilden och det var ju Hemmabio tidningen m.fl. som rekommenderade att man slog av dessa.
Jag har kört ca 50% på ljusstyrka & kontrast, Normal Färgtemp, Bildförbättringar av samt Normal-läget på TV och Bio-läget på alla andra ingångar. Jag tycker själv detta ger den trevligaste bilden då varm färgtemp ger lite för mkt gulstick men detta är ju efer tycke och smak.
Postad 09 January 2008 - 20:40
Ni som undrar över storleksförhållanden på TV'n
Ladda hem manualen, länk finns i första inlägget i detta forum, se till att ni väljer den som slutar på EA så får ni den med fot. Se på sidan 40 i manualen så får ni alla de 9 olika storleksförhållanden som finns.
Auto, 16:9, 14:9 Anpassad 16:9, 4:3, 4:3 fullbild, Zoom1, Zoom2, Zoom3.
Normalt när det står att ni ska köra med 16:9 så finns det ett Autoläge som i nästan alla fall ser till att fylla ut bilden så att den täcker hela bildrutan. Ibland så kan man få välja något av Zoom lägena som finns för att få bort svarta kanter antingen över-under eller till höger-vänster.
Postad 09 January 2008 - 20:42
Hej alla
Ni som undrar över storleksförhållanden på TV'n
Ladda hem manualen, länk finns i första inlägget i detta forum, se till att ni väljer den som slutar på EA så får ni den med fot. Se på sidan 40 i manualen så får ni alla de 9 olika storleksförhållanden som finns.
Auto, 16:9, 14:9 Anpassad 16:9, 4:3, 4:3 fullbild, Zoom1, Zoom2, Zoom3.
Normalt när det står att ni ska köra med 16:9 så finns det ett Autoläge som i nästan alla fall ser till att fylla ut bilden så att den täcker hela bildrutan. Ibland så kan man få välja något av Zoom lägena som finns för att få bort svarta kanter antingen över-under eller till höger-vänster.
Tänkte om man kör 16:9 så kan det ju vara kanal-loggor och kanske undertext eller "ring in"-text på sådana program de slipper man om man "automatiskt" tvingar att bilden ska dras ut (Ex. "Zoom 3")?
Postad 09 January 2008 - 21:04
Postad 09 January 2008 - 22:37
Eller beror det på min antenn mottagning som kanske är dålig fast jag inte märkt det på min 28”?
Men tycker det är rätt kass bild när jag ser på dvd också dock spela jag dvd på min ps2 kanske inte det mest ultimata källan.
vad ska man göra?
Postad 09 January 2008 - 23:08
Hej köpte min idag och plocka upp den förr någon timme sen!! Men kan ju inte säga att jag är jättenöjd med bilden tycker den är lite halv suddig och släppig! Kommer detta att bli bättre efter dom här 200timmarna?
Eller beror det på min antenn mottagning som kanske är dålig fast jag inte märkt det på min 28”?
Men tycker det är rätt kass bild när jag ser på dvd också dock spela jag dvd på min ps2 kanske inte det mest ultimata källan.
vad ska man göra?
Kör någon bättre signal än analog tv och komposit-signal (PS2 med original-kabel). Dvs scart-RGB, komponent, VGA eller HDMI.
Postad 09 January 2008 - 23:42
När man väl passerat 200h är det bara att köra på de inställningar som ger bäst bild och man kan utan problem kolla på TV3,CNN,Animal Planet osv. i 3h i sträck utan att riskera inbränning av loggan osv.?
Tillikaså film i 16:9 med svarta rader över och under filmen, det efter inkörningen är inget att oroa sig för?
Postad 09 January 2008 - 23:44
Det jag stör mig mest på nu är typ såg något debatt program nyss när det låg några böcker på ett bord och dom blev det ingen skärpa på alls tyckte jag(små saker när kammerna åker fram och tillbaka). Men imorgon ska jag fixa fram en dvd och testa med. Se om jag ser någon skillnad.
Postad 10 January 2008 - 08:25
Hej köpte min idag och plocka upp den förr någon timme sen!! Men kan ju inte säga att jag är jättenöjd med bilden tycker den är lite halv suddig och släppig! Kommer detta att bli bättre efter dom här 200timmarna?
vad ska man göra?
Analog-tv blir riktigt suddigt och släpigt för mig med. Körde en 720p-film från datorn nyss och det ser ruskigt trevligt ut =)
Postad 10 January 2008 - 09:14
Det här med bildstorlekar blir jag inte klok på, om jag tittar på tex svt 1 på analog kabeltv med 16:9 inställt på tvn blir det svarta kanter uppe och nere och sen byter till svt 1 på digitalboxen så fyller den hela bilden och det går inte att ändra till någon annan inställning. Jag fattar inte detta och när ska det vara svarta kanter uppe/nere och när ska det inte vara det.
Blir det lika för någon annan som använder boxen i tvn?
Postad 10 January 2008 - 09:57
Hej
Det här med bildstorlekar blir jag inte klok på, om jag tittar på tex svt 1 på analog kabeltv med 16:9 inställt på tvn blir det svarta kanter uppe och nere och sen byter till svt 1 på digitalboxen så fyller den hela bilden och det går inte att ändra till någon annan inställning. Jag fattar inte detta och när ska det vara svarta kanter uppe/nere och när ska det inte vara det.
Blir det lika för någon annan som använder boxen i tvn?
Hur mycket bilden fyller ut har ju att göra med 1. Vilket format ingångskällan är (fler och fler tvprogram går över till 16/9 sändningar) 2. (aspect) Vad du har tv inställd på, om den ska stretcha bilden.
Oavsett vilken typ av bild som jag får in kan jag alltid ändra bilförhållanden för bilden. 4/3, 16/9, zoom 1, etc
Hade en sony tjocktv tidigare och den ändrade aspecten själv när det va 16/9 utsändning. Px70 verkar göra det med (säg emot mig om jag har fel
Postad 10 January 2008 - 10:05
Någon som kan bjuda på måtten inkl. kartong dvs. som den är från butik?
1020x680x97mm som står på PrisJakt är utan ställ (och kartong?)
Plasman får absolut inte ligga ner under frakt eller hur?
Mätte upp kartongen tidigare. Inte på millimetern exakt men... 1200 x 800. Grymt knivig att få in i en normal bil då höjden ställer till det.
Att den blir så pass mycket längre har att göra med att foten och teven ligger efter varann.
Under min transport i bilen så lutade jag den lite men se inte det som ngn form av säkerhet. På kartongen är det en symbol med helt liggande låda med ett fett kryss över den.
Dom borde veta vad dom pratar om
Postad 10 January 2008 - 10:05
okej kanske är värt att införskaffa sig än vättig dvd eller ps3 kanske men tycker bilden blir bättre och bättre sen sitter jag ju extremt nära tv också typ 2,5meter så måste fixa om lite i rummet så jag får mer plats. För det borde ju inte vara något fel på tvn! I alla fall hoppas jag
Det jag stör mig mest på nu är typ såg något debatt program nyss när det låg några böcker på ett bord och dom blev det ingen skärpa på alls tyckte jag(små saker när kammerna åker fram och tillbaka). Men imorgon ska jag fixa fram en dvd och testa med. Se om jag ser någon skillnad.
Om det är 42" du har så skulle jag inte kalla 2,5m för extremt nära. Sen behöver ni inte alla vara så extremt nojiga över detta med inkörning, att få en permanent inbränning är inget som sker om man använder TVn normalt.
Postad 10 January 2008 - 13:10
Mätte upp kartongen tidigare. Inte på millimetern exakt men... 1200 x 800. Grymt knivig att få in i en normal bil då höjden ställer till det.
Att den blir så pass mycket längre har att göra med att foten och teven ligger efter varann.
Under min transport i bilen så lutade jag den lite men se inte det som ngn form av säkerhet. På kartongen är det en symbol med helt liggande låda med ett fett kryss över den.
Hade otroligt svårt att få in den i bilen även fast bilen hade runt 80 i höjd också. Var precis att den inte gick in, fick skära sönder kartongen och sätta in tv:n och stötta den på frigolit. Som tur är har jag drullegaranti &på platsen service så behöver aldrig skjutsa in tv:n igen. 5-års garanti, ungefär lika länge TV:n kommer användas så det är jag nöjd med.
Postad 10 January 2008 - 13:15
När jag hämtade min px70 hjälpte en som jobbade på SIBA mig att ta tvn till bilen. När vi kom fram sa han att det va omöjlgit att få in tvn i en volvo. Men jag tryckte in den i bagagen så gott det gick, gick fram tills det blev lutning i taket och det sa stopp så halva paketen fick hänga utanför bilen . Det va verkligen på millimetern
Postad 10 January 2008 - 13:48
Postad 10 January 2008 - 14:47
vad ska man göra?
okej kanske är värt att införskaffa sig än vättig dvd eller ps3 kanske men tycker bilden blir bättre och bättre sen sitter jag ju extremt nära tv också typ 2,5meter så måste fixa om lite i rummet så jag får mer plats. För det borde ju inte vara något fel på tvn! I alla fall hoppas jag
Nu har jag lånat en dvd spelare av en kompis men bilden blir ju helt grön måste ju göra något general fel eller så är dvd-spelaren paj. Man börjar tycka ett det här börjar bli pinsamt teknisk som en gammal kärring typ känns det som jag borde fixa sånt här
Postad 10 January 2008 - 16:00
Postad 10 January 2008 - 17:10
Postad 10 January 2008 - 22:55
https://www.minhembi...bild/186879.jpg
Kontaktade mediamarkt som skulle komma och byta och nu efter några veckor har vi kontakt med dom igen och då upptäcker vi att linjen som fanns där här om dagen sedan den var ny är borta.
Tror ni detta är ett fel som kan komma tillbaka?
Teven på bilden jag länkar till fick felet (linjen) efter några månader så vem vet om detta är något som kommer tillbaka.
Eftersom felet inte syns nu kanske det blir lite svårt att hävda att det är fel på teven :-/
För övrigt tycker jag bilden ser bra ut på tittavstånd (några meter) men nära ser man jitter, brus eller vad man ska kalla det på vissa ställen i bilden och även vid dvd-uppspelning. Kan det bero på att scart används?
De tre bildförbättringar som finns är avstängda.
Redigerat av Chippe, 10 January 2008 - 23:53.
Postad 10 January 2008 - 23:43
Tittar jag riktigt nära på min så ser jag också svagt, svagt mönster av myrornas krig men det är endast på analoga ingångar typ scart & komponent och endast med BIO-läget inställt. Slår jag över på Normal eller Dynamiskt så finns det inte så det är bakgrundsbrus från analoga källor som framhävs med Bio-läget.För övrigt tycker jag bilden ser bra ut på tittavstånd (några meter) men nära ser man jitter, brus eller vad man ska kalla det på vissa ställen i bilden och även vid dvd-uppspelning. Kan det bero på att scart används?
Postad 10 January 2008 - 23:49
Tittar jag riktigt nära på min så ser jag också svagt, svagt mönster av myrornas krig men det är endast på analoga ingångar typ scart & komponent och endast med BIO-läget inställt. Slår jag över på Normal eller Dynamiskt så finns det inte så det är bakgrundsbrus från analoga källor som framhävs med Bio-läget.För övrigt tycker jag bilden ser bra ut på tittavstånd (några meter) men nära ser man jitter, brus eller vad man ska kalla det på vissa ställen i bilden och även vid dvd-uppspelning. Kan det bero på att scart används?
Ok, då kanske man slipper detta med ny dvd och digitalbox med hdmi-kontakt. Något man ändå vill ha för bättre uppskalning. Tyvärr verkar ju comhems humaxbox med HDMI vara urkass.
Redigerat av Chippe, 10 January 2008 - 23:49.
Postad 11 January 2008 - 10:43
Är tyvär inte så bra på sånthär.
Just ja, glömde en sak, Hur vet man att man matar tvn med 720p bild från datorn? står det någonstans på tv rutan eller i menyerna?
Postad 11 January 2008 - 10:58
Red: Inställningsmenyn/Tidsgräns för visning/sekunder (ställ in tiden som info rutan visas 0-10sek)
Redigerat av Winter009, 11 January 2008 - 11:01.
Postad 11 January 2008 - 15:20
Låna en DVD-spelare av min syster det var då bilden blev grön gick sen över till min granne och låna ytligare en dvd också någon snik dvd av märket Scott då blev bilden blå!
Då börja man ju undra!
Testa den dvd på min gamla tv bilden även då blå! Bytte till en Scart kabel jag hade till min VHS då man lever på stenåldern, då blev det rätt färger på bilden testa på min tv med samma resultat.
Testa syrrans DVD med min Scart kabel men bilden fortfarande grön ska till läggas att syrrans dvd är av det ”kvalitetsmärket” Elfunk som jag aldrig hört talas om.
Så min gissning är att det kommer helt värdelös signal ur den där Elfunken så att det inte hjälpte med en lite bättre kabel men när man använde sig av Scottt DVD och min kabel blev det tillräckligt bra signal för tv att vissa korrekt bild.
Kan det ligga något i mitt resonemang eller är det bara rappakalja?
Så ska nu köpa en DVD med HDMI fundera på att köpa en blueray spelare men tyckte dom kosta lite väll mycket. Kan ju försöka sälja DVD till någon som är dummare än jag vid en uppgradering till blueray.
Någon som vet om det där Viera systemet funkar bra?
Då kanske man ska köpa en Panasonic DVD någon som har några förslag vilken dvd som är bra?
Postad 11 January 2008 - 15:34
Redigerat av Elwyndaz, 11 January 2008 - 15:36.
Postad 11 January 2008 - 16:30
Jag har nu löst mitt problem med grönbild tror jag!
Låna en DVD-spelare av min syster det var då bilden blev grön gick sen över till min granne och låna ytligare en dvd också någon snik dvd av märket Scott då blev bilden blå!
Då börja man ju undra!
Testa den dvd på min gamla tv bilden även då blå! Bytte till en Scart kabel jag hade till min VHS då man lever på stenåldern, då blev det rätt färger på bilden testa på min tv med samma resultat.
Testa syrrans DVD med min Scart kabel men bilden fortfarande grön ska till läggas att syrrans dvd är av det ”kvalitetsmärket” Elfunk som jag aldrig hört talas om.
Så min gissning är att det kommer helt värdelös signal ur den där Elfunken så att det inte hjälpte med en lite bättre kabel men när man använde sig av Scottt DVD och min kabel blev det tillräckligt bra signal för tv att vissa korrekt bild.
Kan det ligga något i mitt resonemang eller är det bara rappakalja?
Så ska nu köpa en DVD med HDMI fundera på att köpa en blueray spelare men tyckte dom kosta lite väll mycket. Kan ju försöka sälja DVD till någon som är dummare än jag vid en uppgradering till blueray.
Någon som vet om det där Viera systemet funkar bra?
Då kanske man ska köpa en Panasonic DVD någon som har några förslag vilken dvd som är bra?
Köp en Blu-Ray så har du det framtidssäkert.
Antingen Playstation 3 så får du både Blu-Ray/DVD/Spelmaskin i ett eller så lanserar Panasonic nu hemmabiosystem + Blu-Ray men den kommer inte förrens i Maj tyvärr
Annars har du Panasonic Panasonic DMP-BD10 (Blu-Ray) fast den är billigast 6 000kr så IMHO Playstation 3.
Postad 11 January 2008 - 16:46
Kan rekomendera den här:
https://www.prisjakt...ukt.php?p=95347
Köpte den för 599 på onoff.
USB funktionen är riktigt smart. Flytta över filmer på en USB sticka, mata in den i DVD'n och kör.
Går även att koppla in en extern disk men det har jag inte provat än.
Resonerade som så att en blu-ray med dagens priser inte är försvarbart
Postad 11 January 2008 - 17:12
https://www.prisjakt...kt.php?p=160553
https://www.prisjakt...kt.php?p=160878
men den där philips var ju väldigt bra pris på!
fundera lite på ps3 men ska nog vänta ett tag till!
Och är ps3 lika bra på spel blueray filmer som en specifik blueray spelare så fall är ju något skummt med priset!!
Det är blir ju tydligen ganska mycket bättre ljud om man har optiskutgång!!
Redigerat av Litz, 11 January 2008 - 17:14.
Postad 11 January 2008 - 18:32
mm jag har ju kollat lite på en:
https://www.prisjakt...kt.php?p=160553
https://www.prisjakt...kt.php?p=160878
men den där philips var ju väldigt bra pris på!
fundera lite på ps3 men ska nog vänta ett tag till!
Och är ps3 lika bra på spel blueray filmer som en specifik blueray spelare så fall är ju något skummt med priset!!
Det är blir ju tydligen ganska mycket bättre ljud om man har optiskutgång!!
PS3:an har som sagt optisk utgång ja. Finns flera tester av Blu-Ray spelare där PS3 vunnit.
Sony står ju bakom PS3 som också står bakom Blu-Ray så det är väl därför de kan hålla ett bra pris, antagligen också för de vill sprida Blu-Ray spelare och därmed sälja mer Blu-Ray filmer.
Köp en Blu-Ray nu ist. för att köpa en bra DVD för runt 1500-2000kr. 2000kr till för en PS3:a. När du väl köper PS3/Blu-Ray-spelare så blir din DVD bara en till apparat som du aldrig använder om du inte ska ha den i ett annat rum etc.
Bara min mening men iofs. spelar du inte och du ska inte se på Blu-Ray blir det ju onödigt.
Redigerat av TheSwede86, 11 January 2008 - 18:39.
Postad 11 January 2008 - 19:31
Har nu kört min px70 i 200 timmar, blir inte riktigt klok på hur jag ska ställa in den.
Tar gärna emot förslag.
Fredrik
Postad 11 January 2008 - 19:47
Skulle behöva lite hjälp av folk som har lite koll på det här med inställningar på Px70.
Har nu kört min px70 i 200 timmar, blir inte riktigt klok på hur jag ska ställa in den.
Tar gärna emot förslag.
Fredrik
Jag behöver också tips på inställningar, men jag behöver bara färg och kontrast inställningar så är jag good-to-go.
Postad 11 January 2008 - 20:45
Postad 11 January 2008 - 21:31
Skulle behöva lite hjälp av folk som har lite koll på det här med inställningar på Px70.
Tar gärna emot förslag.
Fredrik
Jag behöver också tips på inställningar, men jag behöver bara färg och kontrast inställningar så är jag good-to-go.
Undrar detsamma. Fick fram detta från google för några dagar sedan.
http://www.avforums....ad.php?t=525877
Postad 11 January 2008 - 21:38
vet ej varför någon annan som har samma problem . blev lodräta streck i panelen
Postad 12 January 2008 - 00:17
Joo kollat lite om ps3an värkar ju faktsigt riktigt skarp har ju alla in och utgångar man vill ha har sett den hemma hos en kompis är ju ultimata mediasystemet för vardags rummet börjar luta mer och mer för den det är bara att den kostar över 4000 men värkar ju klart smartast att köpa något som klarar av blueray på en gång istället för att köpa en dvd nu som inte kommer vara värd ett smack om ett halv år eller år! Så fall är det ju smartare om jag plågar mig ett halv år med dvd på ps2an sen köper ps3an.
Tack för du fick mig på lite vättigare banor.
Har hört att man kan lägga in Linux i ps3an också inte för det har något med den här tråden att göra men det är ju rätt ballt!
Postad 12 January 2008 - 05:07
Har haft min px70 nu i några dagar och kan inte säga annat än att jag är riktigt nöjd, är dock en sak som jag stör mig lite på. När jag spelar mitt xbox360 så blir det i vissa spel, en grön färg som släpar efter lite när man rör bilden snabbt. Om det t.ex. är en ljus lampa i ett mörkt rum och så kollar man runt lite så dels laggar ljuset efter en del och så blir det grönt. Kan även ses i fifa, och i allmänhet när det är något ljust mot en mörk bakgrund. Är detta ett fel på tv:n? eller "ska" det vara så? Är det i så fall en garantisak eller får man leva med det?
Postad 12 January 2008 - 09:47
Hejsan.
Har haft min px70 nu i några dagar och kan inte säga annat än att jag är riktigt nöjd, är dock en sak som jag stör mig lite på. När jag spelar mitt xbox360 så blir det i vissa spel, en grön färg som släpar efter lite när man rör bilden snabbt. Om det t.ex. är en ljus lampa i ett mörkt rum och så kollar man runt lite så dels laggar ljuset efter en del och så blir det grönt. Kan även ses i fifa, och i allmänhet när det är något ljust mot en mörk bakgrund. Är detta ett fel på tv:n? eller "ska" det vara så? Är det i så fall en garantisak eller får man leva med det?
Detta är ett fenomen som har med Plasma som teknik att göra. Däremot är det inte alla som ser detta, jag kan också se det på min PV70. Fast när man slutar att tänka på det och leta efter det hela tiden så glömmer man bort det.
Edit: Kallas för Green Phosphor lag
Edit 2: Lite mer info: http://www.hdtvtest....phosphor-trail/
Redigerat av davidrone, 12 January 2008 - 09:52.
Postad 12 January 2008 - 13:55
hej alla glada panna-ägare läste tidigare i tråden hur man kom in i servicemenyn på px70 nu undrar jag om någon vet hur man kommer in i menyn på px70 blir tacksam för bra svar . för övrigt är min tv på rep. PANELBYTE !!!!
Jag postade om samma fel bara några inlägg tidigare. (s.133)
Har tagit mediamarkt 3 veckor att höra av sig och nu verkar linjen vara borta sedan några dagar tillbaka.
Panelen måste ändå vara trasig och man vill ju inte få tillbaka detta fel då garantin har gått ut.
Våran tv hade linjen (horisontell) från början så jag vägrar reperation. Jag ska ha en helt ny.
Postad 12 January 2008 - 19:02
hej alla glada panna-ägare läste tidigare i tråden hur man kom in i servicemenyn på px70 nu undrar jag om någon vet hur man kommer in i menyn på px70 blir tacksam för bra svar . för övrigt är min tv på rep. PANELBYTE !!!!
Min pv70 fick också "streck" på skärmen då var det panelen som pajat och fick bytas. ( jag hävde dock köpet för det tog sån tid.
Postad 12 January 2008 - 20:46
Är det nån annan som har märkt att bilden pulserar? ett brett sträck(ca 5cm) tvärsöver bilden, det börjar uppifrån och går neråt väldigt fort. Syns bäst med svart bild.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Alternativ till 37PX70?
4 bilder
82 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?