* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
5759 svar till detta ämne
Postad 01 June 2012 - 21:58
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
MED rummet inräknat som äter upp allt ?! 
HAha, bara jävlas med dig, men undrar hur mycket du får ut av det du BORDE.. ?
Skulle vara kul å lyssna 
Får kanske ut 50% av vad jag borde. Fördelen är att jag slipper resonanser...  Bastrycket är mer än vad många mäktar med innan dom går ut..  Skulle inte byta mina fyra mot Z4, utan att jag ens har lyssnat på Z4. Fysiken talar sitt enkla språk.  D.v.s Xmax x Sd / 1000 = Vd i liter.  Edit: Jag klämmer in en till.
Redigerat av Bakerman, 01 June 2012 - 22:01.
Postad 01 June 2012 - 22:01
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ja i ditt rum så hade det inte varit något hitt... och då även infraZ är slutna moduler så fungerar ju formeln alldeles ypperligt.
Men jag anser rummet vara en del av anläggningen, så helheten är ju det viktigaste, hur prestandan blir i praktiken.
Men nog borde det basa på bra, men då får du ha bort 15dB boosten i basen : P
Postad 01 June 2012 - 22:03
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Ja i ditt rum så hade det inte varit något hitt... och då även infraZ är slutna moduler så fungerar ju formeln alldeles ypperligt. Men jag anser rummet vara en del av anläggningen, så helheten är ju det viktigaste, hur prestandan blir i praktiken. 
Men nog borde det basa på bra, men då får du ha bort 15dB boosten i basen : P
Klart att rummet är en del. Förmodligen den allra största delen. Men i det här rummet har jag inget val. Har lagt ner för mycket tid och pengar för att börja riva. Det basar "tillräckligt". Boosten tänker jag ALDRIG ta bort.
Postad 01 June 2012 - 22:15
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Nej, lägenhet först ! inge ett ruttet öre blir här utbetalt till ljud för en lägenhet är fixat !!!
Då lär det vara mer tajt med pengar skulle jag tro. Det bästa är nog som komorok, att köpa allt innan man skaffa dyr bostad.
Postad 01 June 2012 - 22:20
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Om du skulle frigöra lite mer cash för toppar dvdai, vad är tanken då? Eftersom du redan har testat med i16s hos dig så finns väl inget vettigt alternativ i Ino's sortiment iaf?
Något från DA?
Redigerat av spuj, 01 June 2012 - 22:20.
Postad 01 June 2012 - 23:19
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Om du skulle frigöra lite mer cash för toppar dvdai, vad är tanken då? Eftersom du redan har testat med i16s hos dig så finns väl inget vettigt alternativ i Ino's sortiment iaf?
Något från DA?
Boende torde vara högsta prio....
Postad 01 June 2012 - 23:48
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Ja för fasiken David, lätt inte ett öre till på ljudet innan du skaffat egen lya. När du gjort det kan du gå bananas hur mkt du vill!!!
Postad 01 June 2012 - 23:54
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
precis
Postad 02 June 2012 - 00:01
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Visst är det så, lät bara som att det kunde bli nya grejjer innan det. Men jag håller med grabbarna, ge inte upp i sökandet för till slut dyker det upp något  Fyfaan vad gött det vore med ett hus där man slipper grannar och kan spela/väsnas bäst man vill! Min pensionärsgranne ovanför som inte verkar ha alla hemma kan knacka i taket på natten pga ljudet från mina hörlurar när jag sitter och lyssnar i vardagsrummet, det mina vänner är inte kul. Hur ska man kunna spela med stora stereon och njuta av musiken med en sådan granne som man hela tiden sitter och tänker på, bleh.
Postad 02 June 2012 - 01:29
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Usch Spuj, det där lät inge vidare... Fan va surt, och du som har så otroligt fina talare dessutom...
Om jag vore i dina skor så skulle jag flytta därifrån, hus hade väl varit optimalt, men bara en annan lägenhet utan konstiga grannar vore ju bättre än nu...
Hur går det med planerna att få ihop i32:orna då? Visst är dom fantastiskt vackra att titta på, men dom låter ju inte kattskit heller
Postad 02 June 2012 - 07:24
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Visst är det så, lät bara som att det kunde bli nya grejjer innan det.
Men jag håller med grabbarna, ge inte upp i sökandet för till slut dyker det upp något 
Fyfaan vad gött det vore med ett hus där man slipper grannar och kan spela/väsnas bäst man vill! Min pensionärsgranne ovanför som inte verkar ha alla hemma kan knacka i taket på natten pga ljudet från mina hörlurar när jag sitter och lyssnar i vardagsrummet, det mina vänner är inte kul. Hur ska man kunna spela med stora stereon och njuta av musiken med en sådan granne som man hela tiden sitter och tänker på, bleh.
Du måste ha att riktigt fuskbygge till lägenhet... Flytta för feeaaannn ! skulle inte stå ut två sekunder med det du beskriver!!!!
Postad 02 June 2012 - 11:57
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Det vore skitkul att få lyssna igen på en stor INO rigg. Det blev för kort session förra gången. Det är därför jag har svårt att komma ihåg hur det låter. Men jag är bara orolig att Ni spelar
så förbannat högt.  Jag pallar ju inte det längre.
Postad 02 June 2012 - 12:06
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Du kan nog vara lugn Bongo, dom flesta vettiga anpassar nog volymen efter den med känsligast hörsel!
Postad 02 June 2012 - 12:36
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag brukar lämna över fjärren till den som är på besök. Spela precis hur högt eller lågt du vill.
Du får dock pröjsa varenda bagare om du spelar sönder något.
Postad 02 June 2012 - 12:51
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Haha, har det hänt? Om man är flera som lyssnar vore det dock trist att vara
den som begränsar. Tro inget annat, jag tycker det är bäst när volymen är
så hög så plomberna lossnar. F'n vad jag saknar det.......
Postad 02 June 2012 - 15:34
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ja de e underbart...
Men samtidigt har jag på något vis tröttnat på det...
Kan varq kul ibland med ett par, inte helt neutrala högtalare som "disstar rätt" så att man får den där "extra knuffen i dynamiken" bara men utan att det låter disstat eller att detaljer och helheten förvanskas för mycket.
Sketans kul å lyssna högt då !!
JBL Arrey 1400 är en sådan högtalare, som kan spela stört högt, och har dessa kvaliteer!
Perfekta party och "Möörchh" högtalare men där kvalitee är viktigt som fan !
Postad 02 June 2012 - 15:38
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Postad 02 June 2012 - 17:01
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Usch Spuj, det där lät inge vidare... Fan va surt, och du som har så otroligt fina talare dessutom... 
Om jag vore i dina skor så skulle jag flytta därifrån, hus hade väl varit optimalt, men bara en annan lägenhet utan konstiga grannar vore ju bättre än nu...
Hur går det med planerna att få ihop i32:orna då? Visst är dom fantastiskt vackra att titta på, men dom låter ju inte kattskit heller 
Nästa boende blir hus, jag orkar inte flytta till någon annan lägenhet och dessutom vet man ju inte hur det blir i den. Så det blir till att spara lite mer deg och se om man kan hitta något lämpligt. i32s är monterade och har även spelat, inte för tillfället dock då det är stiltje och ganska rörigt i bygget, jag har svårt att komma någonstans för tillfället  Det har varit mycket funderande på hur jag ska göra med saker och ting men jag tror jag är på rätt spår igen, så förhoppningsvis får de snart spela i ett färdigt rum
Postad 03 June 2012 - 11:52
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Ja de e underbart... 
Men samtidigt har jag på något vis tröttnat på det... Kan varq kul ibland med ett par, inte helt neutrala högtalare som "disstar rätt" så att man får den där "extra knuffen i dynamiken" bara men utan att det låter disstat eller att detaljer och helheten förvanskas för mycket. Sketans kul å lyssna högt då !! 
JBL Arrey 1400 är en sådan högtalare, som kan spela stört högt, och har dessa kvaliteer! Perfekta party och "Möörchh" högtalare men där kvalitee är viktigt som fan ! 
Synd bara att jag inte kan utnyttja dom fullt ut längre. Men dom funkar bra på mina nuvarande volymer också. Lite som att köra min nuvarande moppe. Pöttrar på bra med fett vridmoment. Vansinnet finns bara en knyck med gasshandtaget/fjärrkontrollen bort. Och att sälja är bara dumt. Men fick jag vrida tillbaks klockan hade urvalet sett annat ut. Varför inte ett par pi60, Men gjort är gjort....
Postad 03 June 2012 - 12:57
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Hehe, ja ett par pi60 skulle ju vara mer "lagom" i dagsläget
Postad 03 June 2012 - 19:50
Careface
-
Careface
-
Användare
-
-
228 inlägg
Tjena! Nu såg jag en Ino som väckte visuellt habegär hos mig. Vad heter den stora modellen på bilden och har någon en ungefärlig prisbild på den?  Bilden är lånad från hififorum.nu
Redigerat av Careface, 03 June 2012 - 19:51.
Postad 03 June 2012 - 19:55
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Tjena!
Nu såg jag en Ino som väckte visuellt habegär hos mig. Vad heter den stora modellen på bilden och har någon en ungefärlig prisbild på den?

Bilden är lånad från hififorum.nu
Den högtalaren finns inte. Det togs fram av HA för att användas vid demo. Du får ungefär samma prestanda av ett par i14/i16s och Prof Y-4.
Postad 03 June 2012 - 19:58
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
Är inte dom däre stativen på tok för höga för piP? 
Kika på vart "mellanbasen" mitt plupp på darth vader är om man jämnför med piP. Det är ingen slump
Postad 03 June 2012 - 20:01
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Man kan tro att det är en Ino. Den ÄR BRUTAL. Har hört den i Jönköping på Sweetspot mässan. HA har byggt den själva i demo syfte. Om den vore till salu så lär den kosta 200k uppåt hehe. Men man kan inte låta bil att misstänka IÖ:s inblandning i konstruktionen hehe. Den heter för övrigt. Darth Vader.
Postad 03 June 2012 - 20:04
gflar
-
gflar
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hur skulle ett par pi60+bs60 stå sig i jämförelse med B&W 803D?
Någon som jämfört?
Postad 03 June 2012 - 20:04
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Den högtalaren finns inte. Det togs fram av HA för att användas vid demo. Du får ungefär samma prestanda av ett par i14/i16s och Prof Y-4.
Hmmm tack för tipset. Det är så jag vill att det ska låta här hämma. Mumma
Postad 03 June 2012 - 21:41
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Kika på vart "mellanbasen" mitt plupp på darth vader är om man jämnför med piP. Det är ingen slump 
Nej känns inte som typen som lämnar välljud åt slumpen direkt...
Postad 03 June 2012 - 22:01
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Om man delar vid 300 hz som jag vill minnas HA högtalare gör.
Postad 03 June 2012 - 23:10
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Man kan tro att det är en Ino.
Man behöver inte tro...
Postad 04 June 2012 - 00:36
Careface
-
Careface
-
Användare
-
-
228 inlägg
Okey! Vad tråkigt. Alla Ino jag har sett är så fula/trista så man vill kräkas. Den modellen ovan i pianolack skulle man ju kunna titta på när man inte lyssnar.
Postad 04 June 2012 - 00:42
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
i28 + prof y-4 t.o.m. Rejält med pulver.
Postad 04 June 2012 - 04:55
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Okey! Vad tråkigt.
Alla Ino jag har sett är så fula/trista så man vill kräkas. Den modellen ovan i pianolack skulle man ju kunna titta på när man inte lyssnar.
Jag kan hålla med om att man vill ha en högtalare som även ser bra ut förutom att den låter bra. Tyckte oxå att Ino såg lite egna ut när jag såg dom i början. Men det är just det jag gillar med dom nu, att dom öre lite egna  Sen att du vill spy kan nog bero på att du ätit nåt konstigt. Hehe. Ju mer man tittar på dom desto mer gillar man dom  Man behöver inte tro...
Menas med... Har för mig att det va en del diskussion om att dom har byggt den själva utan någon annan...
Redigerat av RobNB, 04 June 2012 - 05:34.
Postad 04 June 2012 - 05:02
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Officiellt sett ja, Original varsionen som Ingvar ritat är lite annorlunda bara, och finns inte riktigt än... Men kanske snart  Det handlar alltså om "trevägaren" som dröjt ett tag... Och detta är ju en "variant av den" så att säga. Men denna spelar klart mycket bättre i hela området >80Hz än vad i16s + profundusY4 gör... Detta då mellanregistret (som jag även har för mig ! är ett helt nytt framtaget element och inte kan jämföras med dom andra) är delat ca 300Hz och därmed lever ett "lätt liv". Denna ska tydligen inte vara sämre än ca i32s och PrfundusY-4, snarare något LÄGRE disst i området >80Hz faktiskt  Så denna högtalare "ersätter" ju något i stil med i32s + profundusY4, för den som ändå inte vill/ kan placera basmoduler på något vettigt sätt...
Postad 04 June 2012 - 05:06
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
i28 + prof y-4 t.o.m. Rejält med pulver.
Ne, mer till och med  Dom e antagligen lite blyga... Disstar antagligen klart mindre än vad i32s gör ! Så nog fan e detta ett par kapabla golvare...
Postad 04 June 2012 - 06:59
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Officiellt sett ja, Original varsionen som Ingvar ritat är lite annorlunda bara, och finns inte riktigt än... Men kanske snart  Det handlar alltså om "trevägaren" som dröjt ett tag... Och detta är ju en "variant av den" så att säga.
Men denna spelar klart mycket bättre i hela området >80Hz än vad i16s + profundusY4 gör... Detta då mellanregistret (som jag även har för mig ! är ett helt nytt framtaget element och inte kan jämföras med dom andra) är delat ca 300Hz och därmed lever ett "lätt liv". Denna ska tydligen inte vara sämre än ca i32s och PrfundusY-4, snarare något LÄGRE disst i området >80Hz faktiskt 
Så denna högtalare "ersätter" ju något i stil med i32s + profundusY4, för den som ändå inte vill/ kan placera basmoduler på något vettigt sätt...
Vågar vi gissa vad ett sådant monster skulle kosta om del släpps fri hehe. DaX att börja spara, monstret lär ju vara hungrig... Monster käk så som HA:s TwentySeven för blyga 4995€ är nog bra tilltugg för att mätta den hungrige. .. Brutalt...
Postad 04 June 2012 - 07:42
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
en "bättre" lösning är ju i32 - i56 med moduler till då du ju kan placera modulerna mer optinmalt i rummet 
Men om du "ändå inte kan göra det oavsett" så är ju denna variant "smidigare"
Det jag vet är att Ingvars trevägare, den kommer att kosta mycket, fel sida om 200kkr i alla fall... Så JAG hade köpt delat system och gömt undan modulerna för att få ett mer "smutt" intryck 
jag tycker att i56 ser bra mycket mer "smutta" ut än vad DV gör på bilderna ! jäkla "häffaklumpar"...  (undrar hur pass lika trevägaren kommer att vara ?!)
Edit: sedan har ju i56 fördelar med sättet som dom sprider på som är värda att ta med i beräkningen, men dom kräver dock att större rum också !
i32s kanske är att bättre val "i dom flesta fall" och i32s är ju lite mer smalspridande än vad trevägaren lär vara.
Edit2: jag tror inte den är "så hungrig" utan ganska lättdriven, men klart att man ska ju ha lite effekt till dom för att det ska kännas balancerat 
och det är ju kul att ha så att man kan utnytja dom fullt ut !
Redigerat av DVD-ai, 04 June 2012 - 07:43.
Postad 04 June 2012 - 08:59
Purre
-
Purre
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
Okey! Vad tråkigt.
Alla Ino jag har sett är så fula/trista så man vill kräkas. Den modellen ovan i pianolack skulle man ju kunna titta på när man inte lyssnar.
Vad som är snyggt är ju upp till var och en men måste ändå säga att jag själv gillar utseendet på mina piPs som jag nu dock inte ska ta åt mig äran för. Finns två andra som knåpat ihop utseendet och jag har tagit idén ifrån dom men är grymt nöjd över hur det ser ut och låter iaf. Så det handlar till stor del att skapa ett utseende på dom som man själv gillar och trivs med. Möjligheterna är i stort sett oändliga bara man har lite fantasi. Bild på mina piPs finns i mitt galleri så får du se hur det kan se ut.
Postad 04 June 2012 - 09:11
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Vad som är snyggt är ju upp till var och en men måste ändå säga att jag själv gillar utseendet på mina piPs som jag nu dock inte ska ta åt mig äran för. Finns två andra som knåpat ihop utseendet och jag har tagit idén ifrån dom men är grymt nöjd över hur det ser ut och låter iaf. Så det handlar till stor del att skapa ett utseende på dom som man själv gillar och trivs med. Möjligheterna är i stort sett oändliga bara man har lite fantasi. Bild på mina piPs finns i mitt galleri så får du se hur det kan se ut.
Håller med till 100
Postad 04 June 2012 - 17:56
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Alla Ino jag har sett är så fula/trista så man vill kräkas.
Man kan välja egen lack eller fanér som man själv vill. Så utseendet är ganska varierande. Denna ska tydligen inte vara sämre än ca i32s och PrfundusY-4, snarare något LÄGRE disst i området >80Hz faktiskt 
Det beror ju på hur man delar. Skulle man dela i32s vid 300 hz så skulle de klara klart mer, t ex.
Postad 04 June 2012 - 17:59
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ja självklart....
Men nu gör man ju inte det normalt sätt så...
Postad 04 June 2012 - 20:18
Careface
-
Careface
-
Användare
-
-
228 inlägg
Ser ganska retro ut och kan nog passa in i just en sådan miljö. Formen kan man ju dessvärre inte sminka bort.
Postad 05 June 2012 - 11:42
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Man kan välja egen lack eller fanér som man själv vill. Så utseendet är ganska varierande.
Det beror ju på hur man delar. Skulle man dela i32s vid 300 hz så skulle de klara klart mer, t ex. 
Är du säker på det? Den undre basen lär inte bidra med särskilt mycket över en 3-500Hz Tror snarare att det skulle bli väldigt jämnt skägg med i16 och DV.
Postad 05 June 2012 - 11:54
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Fast begränsningen i i16 är ju just boomern, om man då avlastar den genom högre delning mot woofern så förstår jag inte hur det skulle kunna bli sämre?
Sen är det klart att ett delat system har andra fördelar som att det går att integrera bättre..
Postad 05 June 2012 - 12:13
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Fast begränsningen i i16 är ju just boomern, om man då avlastar den genom högre delning mot woofern så förstår jag inte hur det skulle kunna bli sämre?
Sen är det klart att ett delat system har andra fördelar som att det går att integrera bättre..
Du förstod mig inte riktigt: i16 har en boomer i32 har en woofer o en boomer t=diskant B=boomer, spelar 0-delning till t W=woofer, spelar 0-~500Hz Varför spelar woofern bara upp till en 300-500Hz, jo det är där baffelstödet kommer in. så, om man använder W till att öka känsligheten under 300-500Hz så har man ett mer lättdrivet system och en mer punktformig utstråling av ljudet vid delningsfrekvensen. mao: du får ingen markant kapacitetsökning med i32 om då delar kring 300Hz över i16. Dock är i32 känsligare då boomern inte har baffelstödskorrigering i filtret. möjligtvis att du får ut 3db extra från känslighetsökningen. eller är det bara extra värme i basspolen hos i16 så att max spl blir samma ändå? Så det är inte den högre delningen i sig som skulle kunna ge lite mer output utan att i32 är bättre anpassad för den högre delningen. Samma filter i i16 som i32 har i B skulle ge nästan samma prestanda. skulle jag tro edit: En bild förklarar det enklare: Titta vad som sker om man delar en 2.5vägare vid 300Hz  Bullen mellan 200-400Hz på boomern är där baffelstödet kommer.
Redigerat av gsson, 05 June 2012 - 12:37.
Postad 05 June 2012 - 13:05
Purre
-
Purre
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
Enligt manifest och prislista så sitter det enbart 2st boomer-element i i32 och inget woofer-element
Postad 05 June 2012 - 13:08
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Det är väl klart, men nu definierade jag vad jag menade med woofer resp boomer. o då passar in på hur vi kan se på ino-elementen med. 
Det är inte vad vi kallar elementen som är det intressanta här
Postad 05 June 2012 - 20:50
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
i32s är en 2,5 vägare. Det är likadana element. Alltså finns det en boomer och en woofer. Det är bara delningen som skiljer dom åt. Sen vad man kallar dom har ingen betydelse.
Jag håller med gsson.
Det blir ungefär lika tokigt att dela i32s vid 300Hz som när jag delade mina Kappa 600 vid 80, och den sidomonterade tiotummaren delades i det passiva filtret vid 100...
EDIT: På monteringsanvisningen till i28 står det boomer och woofer.
Redigerat av Bakerman, 05 June 2012 - 20:52.
Postad 13 July 2012 - 13:49
d00m
-
d00m
-
Veteran
-
-
1679 inlägg
Jag satt och läste lite i den här tråden av rent intresse, jag har i princip ingen erfarenhet alls av Ino (tror dock jag eventuellt snubblade förbi ett par Pip på en mässa). Men jag funderade lite över hur högt vissa spelar här... Jag har aldrig kollat förut med ljudtrycksmätaren så jag satte mig vid lyssningsplatsen och drog på till en volym som i alla fall för mig är alldeles för högt. Jag mätte ca 110 dB vid lyssningsplatsen som är ca 3 meter från ena fronthögtalaren. Det lät ju fint och utan tendens till dist eller så, men JISSES vad högt det är. NiN, hur sjutton pallar du att sitta och lyssna i 115 dB?!
Postad 13 July 2012 - 13:53
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Det beror väldigt mycket på inspelningen, om den är komprimerad eller dynamisk. Vad var det du spelade?
Och sen har det väl att göra med hur man mäter också, men det har jag mindre koll på.
Redigerat av spuj, 13 July 2012 - 13:56.
Postad 13 July 2012 - 14:00
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|