Postad 28 oktober 2008 - 12:22
Postad 28 oktober 2008 - 12:26
En fråga till er som samtidigt köpt båda Bond-boxarna från discshop: Hur levereras dom? Schenker eller Posten? Beställde i söndags morse båda från discshop men har inte fått dessa ännu... Suck vill ha NU!!
Mina boxar levererades via posten.
Postad 28 oktober 2008 - 12:34
Postad 28 oktober 2008 - 13:59
....schenker är värdelösa!!
Har aldrig brytt mig att kolla upp varifrån Discshop levererar. (bara gnäller när de inte är snabba...)
Men om du väljer Schenker =privpack så ska allt ner till deras postorder/e-handels/distanshandels hubb i Borås och vända.
Så är det från stockholm det skickas blir det stockholm - borås - stockholm...
Torsk mot både miljö och tid...väljer ALDRIG Schenker/Privpack pga detta.

Redigerat av Unregistered4eba3a31, 28 oktober 2008 - 14:00.
Postad 28 oktober 2008 - 14:16
'Sett igenom Gudfadern-boxen nu. Ingen klockren transfer om du frågar mig. Patton som är ungefär från samm tidpunkt är bra mycket bättre. Upplever inte bilden så värst mycket bättre en den gamla DVD-boxen.
Fick hem de två nya Bond-boxarna igår, skall bli intressant att se hur de lyckats med dem.
Du får nog se över din utrustning

Men om du tar dig tid att se extramaterialet och vad man hade att jobba med
så förstår du nog lite bättre

Vilken tidpunkt filmerna är från, har ingen betydelse. En film från 1945 kan se bättre ut på blu-ray
än en film från 1995. Allt har att göra med hur den filmats, om det finns en konstnärligt ådra i filmen
från regisörens sida. Vilen master som finns kvar och hur många gånger filmen är kopierad osv osv..
Just gudfadern är mycket speciell och därför kan man inte få fram sådant som du kanske tror att
det skall finnas i bilden. För den informationen finns inte.
Är man ett Gudfadern fan, så uppskattar man det vi nu har fått... I annat fall köper man inte filmen
och ser på "Halloween nr 55" istället

Maveric
Ps.. ursäkta mig .. men jag blir så trött ... när den som inte förstår helheten börjar skriva resensioner ..
eller i sin okunnighet tala emot andras..
Redigerat av Unregistered1103, 28 oktober 2008 - 16:25.
Postad 28 oktober 2008 - 16:47
the perfect storm
v för vendetta
the departed
var de som ramlade in.
Postad 28 oktober 2008 - 19:11
Patton har ju fått kritik för att den är nedsudlad med DNR, men det var inte som bekom dig?Sett igenom Gudfadern-boxen nu. Ingen klockren transfer om du frågar mig. Patton som är ungefär från samm tidpunkt är bra mycket bättre. Upplever inte bilden så värst mycket bättre en den gamla DVD-boxen.
Fick hem de två nya Bond-boxarna igår, skall bli intressant att se hur de lyckats med dem.
Postad 28 oktober 2008 - 22:40
bangkokdangerr1arblu.jpg 230,26K
0 Antal nerladdningar
Postad 28 oktober 2008 - 22:48
Redigerat av Motin, 29 oktober 2008 - 07:04.
Postad 28 oktober 2008 - 22:51

Redigerat av Motin, 28 oktober 2008 - 22:51.
Postad 28 oktober 2008 - 22:59
Låt bli att citera inlägg med bilder. Framför allt om de är precis ovanför ditt svar.
Skulle det hända .. använd redigera knappen och ta bort bilden..
Denna tråden är otroligt jobbig att bläddra igenom pga alla bilder som återupprepas gång på gång.
Tack Diablo för alla bilder du lägger upp... Du är en "jäkel" på att hitta nya filmer ...
Maveric
ps. har man varit med på forumet sedan 2002 borde man veta det

Redigerat av Unregistered1103, 28 oktober 2008 - 23:00.
Postad 28 oktober 2008 - 23:03
NpTack Diablo för alla bilder du lägger upp... Du är en "jäkel" på att hitta nya filmer ...

Postad 29 oktober 2008 - 01:25
Men fanns det en funktion för att ladda ner undertexter till sådana?
Jag skulle klara mig med import, antingen med eng eller utan text. Dock så är jag 17 och kan inte köpa över internet själv och tycker webhallen säljer billigt. Dock får man vänta lite längre:(
Postad 29 oktober 2008 - 04:08
Postad 29 oktober 2008 - 04:43
Ja, jag vill också passa på att tacka diabolo för all info han lägger upp. Tack!
U r welcome

Postad 29 oktober 2008 - 04:53
51gALtvULZL.JPG 44,11K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 oktober 2008 - 07:39
"Bottom line:
Well, my suggestion, if you can, would be to have patience for the upcoming Warner Blu-ray - if only for the reported TrueHD offering. Once we get, if we find the differences significant - we can compare the two. The film is so wonderful to revisit and this Blu-ray image looks to be very accurate to theatrical intent. Those less concerned with an audio bump and who can access the PAL extra features might consider getting this now - for the rest of us - let's hold -off for another month or so. "
Redigerat av hassesolo, 29 oktober 2008 - 07:41.
Postad 29 oktober 2008 - 08:59
Ja, jag vill också passa på att tacka diabolo för all info han lägger upp. Tack!
Jag med ... Diablo du är en klippa i höstbiomörkret ! Tackar !
Postad 29 oktober 2008 - 10:58
på bild osv och inse att Gudfadern inte är nån Michael Bay produktion jisses!!
Här kan ni kolla in ett screenshot som visar DVD:ns ursusla bildkvalitet mot
BD:ns inte perfekta men så otroligt mkt bättre. Kolla in ansiktena och andra detaljer
mellan bilderna!!
http://www.avsforum........7721&page=4
Redigerat av henke007, 29 oktober 2008 - 11:13.
Postad 29 oktober 2008 - 12:04
Mailade till Kinowelt , och fick följande svar (tyskaövning!):
Die angefragte Blu-ray Veröffentlichung ist ausschließlich auf Regioncode B Playern abspielbar.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Kinowelt Team
Leon är bara för region B alltså, en besvikelse för mig och andra fans av denna film som sitter med region A spelare...

Postad 29 oktober 2008 - 12:19
Postad 29 oktober 2008 - 12:21
Verkar riktigt fin. En liten varning bara. Jag har hört (men vet ej säkert) att den amerikanska versionen på filmen är nedklippt jämfört med den internationella så det kan vara så att även denna BD är slaktad för att jänkarna inte gillar naket.
Postad 29 oktober 2008 - 12:37
Lions Gate (Signature Series) är enligt alla källor jag hittar oklippt, och BDn har samma springtid som den (plus tio sekunder), vilket bör innebära att BDn är den internationella versionen - för oss som tål tuttar.Mosters Ball review.
Verkar riktigt fin. En liten varning bara. Jag har hört (men vet ej säkert) att den amerikanska versionen på filmen är nedklippt jämfört med den internationella så det kan vara så att även denna BD är slaktad för att jänkarna inte gillar naket.
gutt, då kanske man kan fynda den av ngn som förköpt sigLeon är bara för region B alltså, en besvikelse för mig och andra fans av denna film som sitter med region A spelare...

yey! hoppas den också blir b only (se ovan)I Leon utgåvan så låg en reklamlapp som sade att Fight Club kommer 5/12 även den som Steelbook

Postad 29 oktober 2008 - 12:47
Men då har jag fått nytt fodral/box mig tillsänd och inte behövt retunera filmen.
En gång fick jag ta ett foto av boxen och maila över till dom ..
Beror naturligtvis på var du köpt den, men du kan ju föreslå det själv

Maveric
Postad 29 oktober 2008 - 13:02
Denna vill jag gärna ha,fått bra kritik både ljud och bild.

Bifogad fil(er)
Postad 29 oktober 2008 - 13:16
Kollade hur texten ligger i Die another day och det är i bildfältet.
Lär dröja några år innan jag ser själva filmen, då jag har bestämt mig för att se Bond-filmerna i kronologisk ordning. Maffigt ljud i alla fall på en riktigt fet stereoanläggning.
Kollade på "For Your Eyes Only" samma där med textningen, mkt bra gjort av MGM att placera texten där TACK!

Någon som har nya "Caino Royale Deluxe Edition"och kan svara på om textningen ligger i bildfältet därmed? Gammla CR var bildtexten i svarta LB kanten

Postad 29 oktober 2008 - 13:37

[/quote]
Beställde den nyss,tror oxå väldigt mycket på den,ska bli kul och se om ljudet är så bra som det skrivs.
/Mats
Postad 29 oktober 2008 - 13:38
Leon är bara för region B alltså, en besvikelse för mig och andra fans av denna film som sitter med region A spelare...
Ja verkligen! Köpte den visserligen på vinst och förlust då jag visste att den kunde vara reg B men nu får jag snällt vänta med att se den tills jag skaffat en regionsfri spelare.

Postad 29 oktober 2008 - 13:47
Ja verkligen! Köpte den visserligen på vinst och förlust då jag visste att den kunde vara reg B men nu får jag snällt vänta med att se den tills jag skaffat en regionsfri spelare.
Du kan ju alltid sälja filmen till outdoor_miner...

Inte ofta det händer att en film man vill ha kommer bara på reg B, ofta har det varit tvärtom !
Kanske att man så smånigom lämnar in sin spelare för moddning till multiregion, DVdirect erbjuder ju detta för många spelare. Men 1500 spänn för detta känns lite överkurs i nuläget.
Postad 29 oktober 2008 - 13:51
Du kan få byta den mot min amerikanska House of Flying Daggers om du vill.

Jag kan till och med lägga en slant emellan.

Postad 29 oktober 2008 - 14:53
Postad 29 oktober 2008 - 15:04

Postad 29 oktober 2008 - 15:58
LÖJLIGT billigt för en sån välfylld låda

http://www.discshop....t.php...s&&ref=
Kul även att Dischop fortfarande har kvar Ghostbusters som release den 5 november.
Dom verkar ha missat att den inte kommer på BD än

Postad 29 oktober 2008 - 16:43
Ja ruskigt billigt pris har själv förboka us utgåvan för 545:-
/Mats
Postad 29 oktober 2008 - 16:50
Såg nu på Discshop att Casablanca Ultimate Edition boxen släpps den 10 dec för endast 279 spänn.
LÖJLIGT billigt för en sån välfylld låda
http://www.discshop....t.php...s&&ref=
Tack för tipset, beställd.
Postad 29 oktober 2008 - 19:20
Within Temptation: Black Symphony
fick hem min i slutet på förra veckan så den gick varm i helgen och kan intyga att det är jäkligt bra ljud och bild på den...ett måste köp

Postad 29 oktober 2008 - 19:22
Postad 29 oktober 2008 - 20:05

Mkt bra bild på denna utgåva och grymt DTS ljud , Lionsgate har inte gjort nåt hafsjobb
det är säkert. Skön liten dokumentär om the 2 titans på 14 min då de berättar hur de kom in i branschen osv! Rekommenderas verkligen!
Postad 29 oktober 2008 - 20:16
hehe såg precis Universal Soldier med Dolphan och Van Damme
![]()
Mkt bra bild på denna utgåva och grymt DTS ljud , Lionsgate har inte gjort nåt hafsjobb
det är säkert. Skön liten dokumentär om the 2 titans på 14 min då de berättar hur de kom in i branschen osv! Rekommenderas verkligen!
Givet köp framöver.

Postad 29 oktober 2008 - 20:19
hehe såg precis Universal Soldier med Dolphan och Van Damme
![]()
Vart beställde du den ? Köpte den själv från axelmusic för ca en vecka sen, och dem har inte äns skickat iväg filmen.
Postad 29 oktober 2008 - 21:13
Vart beställde du den ? Köpte den själv från axelmusic för ca en vecka sen, och dem har inte äns skickat iväg filmen.
Swedisc, Orka beställa nåt från Axel

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar