Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 31 October 2007 - 07:59
Postad 31 October 2007 - 09:52
XMB = Nivå1. Hörs enbart när man står precis vid den
Blu-Ray spel = Nivå2. Hörs ej från soffan (vid mute)
demos från HDD, Folding samt PS2 spel = Nivå 2-3. Hörs från soffan vid låg volym men ej om man går ut ur rummet.
Har 22grader inomhus (ska sänka till 21) samt att jag bor på "landet" så jag har inge biljud eller annat som låter på kvällarna.
Soffan står ca 3-3 1/2m från PS3an
Just nu så lägger sig min PS3a mellan min Wii och min PS2 i ljudvolym. Jag störs inte direkt av ljudet. Skulle gissa på att Wiin och PS3ans fläktar snurrar ungefär lika snabbt men ljudet är annorlunda.
Det enda som jag upptäckte är att oavsett vilket fläktläge så blåser det inte ut mer luft från maskinen. Dvs oavsett om den är i "läge1" eller "läge3" så blåser det ut lika mkt luft. Sen så va det bara en väldigt liten del av utblåsen där det verkligen kom ut luft vilket va konstigt.
Ska checka blu-ray o DVD film imorrn.
Summa summarum. Än så länge är jag nöjd men jag är orolig för att det inte blåser ut mer luft när fläkten går upp i varv
Postad 31 October 2007 - 10:14
Fungerar tiltfunktionen då? IR på tilt? har inget spel att testa detta med själv
Med tilt menar jag styra i luften mm.
[/quote]
Hur menar du? Handkontrollen fungerar via Bluetooth så detta påverkar inte rörelserna.
/Frepa
Postad 31 October 2007 - 21:25
Från att ha läst här - ni som har fått tillbaka nya ps3 efter klagomål har någon fortfarande haft problem? Har ni fått betala någon serviceavgift?
Ni borde alla emaila samtidigt.......
Postad 01 November 2007 - 09:40
Är det någon som reklamerat maskinen på grund av detta som inte fått någon ny? Har ingen större lust att lämna tillbaks den om jag inte får den utbytt.
Postad 01 November 2007 - 10:52
Min ps3 60gb är tyst som en mus...klart...det beror på vilken sorts mus vi pratar om...hehe. Jag har dock en annan fråga.
Idag kör jag ps3 med hdmi till tvn. Ljudet går från tvn till förstärkaren på följande sätt, hörlurskabel från tvn som omvandlas till en vanlig rca kabel in till förstärkaren. Därmed får jag ett simulerat 7 kanals ljud. Frågan är då, blir ljudet betydligt bättre om jag köper en optisk kabel som går direkt från ps3 till förstärkare ? (Förstärkare yamaha rxv-567)
Med tanke på att det bllir en direktkoppling som dessutom är digital istället för dagens analog. Eller är det sak samma med tanke på att det blir också simulerat 7 kanals ljud?
Sista frågan, var hittar jag en optisk kabel som är mer än 5 men mindre än 10 meter lång ??? 6,5-7,5 meter behöver jag, verkar vara oerhört svårt att hitta. Tipps??
Någon som kan det här med ljud får gärna höra av sig !
Thanx!!
Postad 01 November 2007 - 11:03
Postad 01 November 2007 - 11:05
Ligger som så många andra i startgropen för att köpa en PS3a.... Men undrar följande... om man vill köra ut ljudet via en förstärkare som INTE har HDMI in/ut gång funkar det med följande koppling då..? PS3-TV=HDMI och PS3-Förstärkare-Optisk kabel eller ska man koppla på nåt annat sätt för att få ut åtminstonde 5.1 ljud...??
Fungerar utmärkt. Jag kör så.
Postad 01 November 2007 - 13:08
När jag så småningom köper en PS3 har jag tänkt köra bilden med HDMI direkt till tv:n, men ljudet via optisk till receivern. Nu låter du ju ljudet gå omvägen via tv:n samt därifrån genom flera skarvade analoga kablar till förstärkaren. Jag skulle i ditt fall föredra optisk och alltså köra direkt till förstärkaren. Det lär inte blir som "natt och dag", du frågar ju om ljudet blir betydligt bättre, och det är inte säkert att det blir men du kan åtminstone slå dig till ro med att du gjort den teoretiskt bästa kopplningen och gjort vad du kan för att få så rent, brusfritt och förlustfritt ljud som möjligt. Sen spelar det ju roll vad du har för förstärkare och högtalare givetvis. Men en optisk kabel kostar ju inte så mycket så varför inte prova.Hi.
Min ps3 60gb är tyst som en mus...klart...det beror på vilken sorts mus vi pratar om...hehe. Jag har dock en annan fråga.
Idag kör jag ps3 med hdmi till tvn. Ljudet går från tvn till förstärkaren på följande sätt, hörlurskabel från tvn som omvandlas till en vanlig rca kabel in till förstärkaren. Därmed får jag ett simulerat 7 kanals ljud. Frågan är då, blir ljudet betydligt bättre om jag köper en optisk kabel som går direkt från ps3 till förstärkare ? (Förstärkare yamaha rxv-567)
Med tanke på att det bllir en direktkoppling som dessutom är digital istället för dagens analog. Eller är det sak samma med tanke på att det blir också simulerat 7 kanals ljud?
Sista frågan, var hittar jag en optisk kabel som är mer än 5 men mindre än 10 meter lång ??? 6,5-7,5 meter behöver jag, verkar vara oerhört svårt att hitta. Tipps??
Thanx!!
Postad 01 November 2007 - 13:33
Innan när jag bodde kvar hos föräldrar hade jag en annan dvd-spelare som jag använde så tänkte inte ens om min PS3 lät mycket.
Men har sedan ett par månader flyttat till eget där PS3:an agerar som cdspelare, dvd, bluray och spelmaskin. Den lät för mycket för att kunna kolla på fiml störningsfritt. Jag är filmfreak också. Även innan låtbyten när jag spelade skivor kunde den låta högt om den stått igång ett tag innan också.
Men 40 GB är så tyst så tyst. Fantastisk maskin. Funderar på att köpa en 120/160 GB hårddisk och byta ut den som sitter i för att säkra inför framtiden.
Postad 01 November 2007 - 13:46
Nej, visserligen kostar optisk kabel inte så mycket. Men VAR hittar jag en längd som passar mig då 10 meter kabel vill jag absolut INTE ha, samtidigt som 5 meter är en aning för kort. 6 meter, till och med 7,5 hade jag acceppterat! Har sökt på kabelgiganten, net on net, kjell o co, claes ohlsson, etc.....hittar inte rätt mått !!
Postad 01 November 2007 - 14:17
Trevligt att du fick en tyst maskin!Bytte min PS3 60GB mot en 40 GB.
Innan när jag bodde kvar hos föräldrar hade jag en annan dvd-spelare som jag använde så tänkte inte ens om min PS3 lät mycket.
Men har sedan ett par månader flyttat till eget där PS3:an agerar som cdspelare, dvd, bluray och spelmaskin. Den lät för mycket för att kunna kolla på fiml störningsfritt. Jag är filmfreak också. Även innan låtbyten när jag spelade skivor kunde den låta högt om den stått igång ett tag innan också.
Men 40 GB är så tyst så tyst. Fantastisk maskin. Funderar på att köpa en 120/160 GB hårddisk och byta ut den som sitter i för att säkra inför framtiden.
Men det där med att "säkra inför framtiden" förstår jag inte. Alltså varför ska du trycka i en ny disk redan nu, bättre att vänta till den dagen du eventuellt behöver mer utrymme. Då kommer du betala hälften av vad får punga ut med nu, alternativt sätta in 500 GB för samma peng.
Postad 01 November 2007 - 14:31
När jag så småningom köper en PS3 har jag tänkt köra bilden med HDMI direkt till tv:n, men ljudet via optisk till receivern. Nu låter du ju ljudet gå omvägen via tv:n samt därifrån genom flera skarvade analoga kablar till förstärkaren. Jag skulle i ditt fall föredra optisk och alltså köra direkt till förstärkaren. Det lär inte blir som "natt och dag", du frågar ju om ljudet blir betydligt bättre, och det är inte säkert att det blir men du kan åtminstone slå dig till ro med att du gjort den teoretiskt bästa kopplningen och gjort vad du kan för att få så rent, brusfritt och förlustfritt ljud som möjligt. Sen spelar det ju roll vad du har för förstärkare och högtalare givetvis. Men en optisk kabel kostar ju inte så mycket så varför inte prova.Hi.
Thanx!!
Det är en intressant fråga. Jag har en Sony D3000 som har en optisk utgång vilken är kopplad till min yamaha stärkarare. Jag utnyttjar idag alla optiska ingångar på stärkaren, förutom den som finns på framsidan. Kommer snart köpa en PS3 och vill av estetiska skäl slippa koppla in ps3:an på framsidan av stärkaren. Om jag istället enbart kopplar PS3:an med hdmi till tv:n och låter ljudet gå via hdmi till tv:n och vidare ut till stärkaren via den optiska kabeln, kommer jag då förlora i ljudkvalite jämfört med att koppla ljudet från ps3:an direkt till stärkaren?
Kan förstå att det blir skillnad om man kör ut ljudet analogt, men när det är digitalt hela vägen spelar det kanske ingen roll?
Kan tillägga att jag nyligen testade att köra med samma koppling på min HTPC och märkte ingen direkt skillnad mot att koppla direkt till stärkaren eller låta ljudet gå ut via tv:n digitala utgång. Nu är jag ingen audiofil direkt, så det skulle vara intressant att få höra några kunniga kommentarer kring detta.
Redigerat av Samplehead, 01 November 2007 - 14:34.
Postad 01 November 2007 - 15:39
Trevligt att du fick en tyst maskin!Bytte min PS3 60GB mot en 40 GB.
Men 40 GB är så tyst så tyst. Fantastisk maskin. Funderar på att köpa en 120/160 GB hårddisk och byta ut den som sitter i för att säkra inför framtiden.![]()
Men det där med att "säkra inför framtiden" förstår jag inte. Alltså varför ska du trycka i en ny disk redan nu, bättre att vänta till den dagen du eventuellt behöver mer utrymme. Då kommer du betala hälften av vad får punga ut med nu, alternativt sätta in 500 GB för samma peng.
120gig kommer jag nog aldrig upp i. Däremot 60-70 gig. Har ett ganska stort musikbibliotek samtidigt som jag är en sucker för småspel och demos. Enda chansen vore väl om PlayTV i Europa även kommer ha plats för Boxerkort. Men det verkar inte bli av ändå så.
Postad 01 November 2007 - 17:36
Postad 02 November 2007 - 08:41
Kan man utläsa från serienumret om det är olika batcher som har problem? har mitt nummer hemma och kan skriva upp det här senare om någon vill jämföra.
betalade för övrigt 5200kr på expert med medmera-kupong!
Ha det!
Postad 02 November 2007 - 10:06
Postad 02 November 2007 - 11:56
Postad 02 November 2007 - 12:15
vill bara rekomendera alla ni som sitter på 60gb hårtorkar att sälja sina snabbt och införskaffa sig en 40gb... kostar ju nu bara 3990 på expert... lycka till
Postad 04 November 2007 - 11:38
Postad 05 November 2007 - 07:27
Kolla i tråden så ser du att det är ganska många som hävt köpet. Men det kan nog vara lite krångligare så här långt efter inköp. Lycka till!men är det ngn som har lyckats häva sitt köp pga fläkljudet? har haft min sen release men inte orkat skicka in den..
Postad 05 November 2007 - 10:55
Kolla i tråden så ser du att det är ganska många som hävt köpet. Men det kan nog vara lite krångligare så här långt efter inköp. Lycka till!men är det ngn som har lyckats häva sitt köp pga fläkljudet? har haft min sen release men inte orkat skicka in den..
Det är väl skillnad på att häva köpet mot att lämna tillbaka den mot öppet köp 30dagar som dom flesta nog använt det sistnämnda?
Postad 05 November 2007 - 11:17
Jo, det har du rätt i. Tänkte inte på det i hastigheten.Kolla i tråden så ser du att det är ganska många som hävt köpet. Men det kan nog vara lite krångligare så här långt efter inköp. Lycka till!men är det ngn som har lyckats häva sitt köp pga fläkljudet? har haft min sen release men inte orkat skicka in den..
Det är väl skillnad på att häva köpet mot att lämna tillbaka den mot öppet köp 30dagar som dom flesta nog använt det sistnämnda?
Postad 06 November 2007 - 00:08
Om du inte är nöjd ska du så klart reklamera. Du har 3 år på dig men ju snabbare desto bättre. Problemen med ljudnivån borde väl vara rätt välkända vid det här laget så säljaren fattar säkert ganska snabbt vad du menar. Häva köpet är inte så värst glasklart, praxis är att säljaren har två försök att reparera, men lyckas inte det så gäller utbyte eller pengarna tillbaka.Jo, det har du rätt i. Tänkte inte på det i hastigheten.Kolla i tråden så ser du att det är ganska många som hävt köpet. Men det kan nog vara lite krångligare så här långt efter inköp. Lycka till!men är det ngn som har lyckats häva sitt köp pga fläkljudet? har haft min sen release men inte orkat skicka in den..
Postad 06 November 2007 - 19:45
Om du inte är nöjd ska du så klart reklamera. Du har 3 år på dig men ju snabbare desto bättre. Problemen med ljudnivån borde väl vara rätt välkända vid det här laget så säljaren fattar säkert ganska snabbt vad du menar. Häva köpet är inte så värst glasklart, praxis är att säljaren har två försök att reparera, men lyckas inte det så gäller utbyte eller pengarna tillbaka.Jo, det har du rätt i. Tänkte inte på det i hastigheten.Kolla i tråden så ser du att det är ganska många som hävt köpet. Men det kan nog vara lite krångligare så här långt efter inköp. Lycka till!men är det ngn som har lyckats häva sitt köp pga fläkljudet? har haft min sen release men inte orkat skicka in den..
Jo men vem har rätt där bara för du tycker att den är för högljud så betyder inte det att du kan reklamera Nordic film kanske tycker att det e "lagom" ljudnivå! Då måste man väl bevisa osv?? Annars så ska ta och reklamera min
Postad 06 November 2007 - 22:10
Så här resonerar jag:Om du inte är nöjd ska du så klart reklamera. Du har 3 år på dig men ju snabbare desto bättre. Problemen med ljudnivån borde väl vara rätt välkända vid det här laget så säljaren fattar säkert ganska snabbt vad du menar. Häva köpet är inte så värst glasklart, praxis är att säljaren har två försök att reparera, men lyckas inte det så gäller utbyte eller pengarna tillbaka.Jo, det har du rätt i. Tänkte inte på det i hastigheten.Kolla i tråden så ser du att det är ganska många som hävt köpet. Men det kan nog vara lite krångligare så här långt efter inköp. Lycka till!men är det ngn som har lyckats häva sitt köp pga fläkljudet? har haft min sen release men inte orkat skicka in den..
Jo men vem har rätt där bara för du tycker att den är för högljud så betyder inte det att du kan reklamera Nordic film kanske tycker att det e "lagom" ljudnivå! Då måste man väl bevisa osv?? Annars så ska ta och reklamera minMen tror inte det bara e så enkelt? Eller?
1. Konsolen marknadsförs som tyst men den är inte tyst. (Finns uppgifter om maxljudnivå på 22 dB)
2. Man kan inte titta på en vanlig film utan att störas av ljudet, alltså går maskinen inte att använda som DVD-/BD-spelare.
3. Olika exemplar av konsolen låter olika mycket vilket antyder att det är fel på någon av dem, mer troligt på dem som låter mycket.
4. Ljudnivån går inte ner i varv trots att man sätter maskinen i idle.
5. Fläkten har förändrats på 40GB-modellen vilket antyder att det var en felaktig fläkt på den ursprungliga modellen.
Men jag ska inte övertala dig, du måste själv vara missnöjd med konsolen och anse att du har rätt till att byta eller häva köpet, om du inte lyckas övertyga dig själv så kommer du nog ha svårt att övertyga säljaren. Men ärligt talat så tror jag att både säljaren och NF vet att det har varit mycket strul med 60GB-modellen så lite medvind borde du ha.
Postad 07 November 2007 - 02:42
Bor i USA och min är absolut tyst - jag stängde av allt annat efter att ha spelat över 8 timmar i sträck och man kan höra fläkten om man sätter örat tilll......... så i princip inte alls.......
Postad 25 November 2007 - 11:46
Postad 25 November 2007 - 12:28
Vil bara tillägga att min är mycket tyst överlag och endast vid uppskalning av DVD blir det knappt hörbart....
Postad 25 November 2007 - 13:07
Postad 25 November 2007 - 13:12
Postad 25 November 2007 - 13:20
undra hur många det hade varit egentligen som hört o stört sig på fläktljudet om de inte hade läst om det här på forumet ?? säkert inte så många.
Alltså det va så högt att det kvittat om jag läst det här och tror inte jag läste det här först.
Men idag fick jag tillbaka min PS3:a efter 3 veckor och det verkar som jag fått en helt ny för den hade sånt där tunnt plastöverdrag typ sånt som sitter som ett skinn och allt jag hade på min förra spelare fanns inte längre! Så jag tror att jag fått en ny det stod inget om det i retur papperna. Och denna fläcktar inte upp i samma ljudnivå! Så antingen har dom fixat det eller så har jag fått en ny! Tror det e en ny i och med det där tunna "extra skinnet" som satt på
Postad 25 November 2007 - 16:38
undra hur många det hade varit egentligen som hört o stört sig på fläktljudet om de inte hade läst om det här på forumet ?? säkert inte så många.
Alltså det va så högt att det kvittat om jag läst det här och tror inte jag läste det här först.
Men idag fick jag tillbaka min PS3:a efter 3 veckor och det verkar som jag fått en helt ny för den hade sånt där tunnt plastöverdrag typ sånt som sitter som ett skinn och allt jag hade på min förra spelare fanns inte längre! Så jag tror att jag fått en ny det stod inget om det i retur papperna. Och denna fläcktar inte upp i samma ljudnivå! Så antingen har dom fixat det eller så har jag fått en ny! Tror det e en ny i och med det där tunna "extra skinnet" som satt på
Låter bra, vart blev den inskickad? Lämmna du tillbaka den till där du köpte den å sedan tog dom han om den? Är det en 60 Gbare?
Kul å höra att de har löst sig till en viss utsträckning.
Postad 25 November 2007 - 18:28
Redigerat av JockeJ, 25 November 2007 - 18:31.
Postad 25 November 2007 - 19:07
Låter bra, vart blev den inskickad? Lämmna du tillbaka den till där du köpte den å sedan tog dom han om den? Är det en 60 Gbare?
Kul å höra att de har löst sig till en viss utsträckning.
Mm det är en 60gigare.
Den va köpt på Game i malmö och dom skicka in den till Nordic Film (e det va?) Inget snack men det kanske va fel på den
Postad 26 November 2007 - 16:24
Är det någon som kan jämföra en läge 3 maskin med en tyst?
I princip omöjligt att göra i skrift...Dessutom är det helt subjektivt hur mycket man störs av fläktljudet. Jag kan däremot förklara hur min korrekt fungerande enhet uppför sig och hur jag upplever att den låter. Förutsättningarna är som följer: Jag bor i villa som är knäpp tyst, inga störiga grannar eller rör som för oväsen. Är jag ensam hemma så är det alltså helt tyst. Min ps3 (60gb) står ovanpå en tv-bänk ca tre meter från min soffa...
Uppstart, läge ett.....i princip helt ljudlös, går endast att förnimma att den är igång om allt annat i huset är avstängt.
Efter ca 10-15 minuter:
Xmb eller vid filmtittande, läge två....Hörs inte alls i soffan där jag sitter, måste pausa filmen eller slå av förstärkaren för att höra konsolen, då hörs ett svagt susande. Men absolut inget som man tänker på!
Vid tuffare workload:
Vid spel, läge tre.....Inte alltid men oftast, i alla fall när konsolen får jobba lite hoppar den upp till läge tre. Stör mig inte ett dugg då jag måste slå av ljudet för att höra den och då jag aldrig spelar utan ljud är det inget problem alls.
Efter att ha avslutat spelet så tar det ungefär 3-5 minuter innan fläkten går ner till nivå 2 igen och då hörs den som sagt i princip inte alls.
Är nöjd och belåten...dessutom är läge tre på min ps3 är mycket tystare än vad min 360 någonsin var, om vi nu ska försöka jämföra ljudvolym. Men som sagt, det är nästan omöjligt att beskriva och det måste nog upplevas med egna öron.
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 26 November 2007 - 16:28.
Postad 26 November 2007 - 17:16
Postad 26 November 2007 - 19:53
Är ny här på forumet, men har smygläst ett tag... Köpte en ps3 för att vara redo när gta4 och gt5 kommer, men de verkar ju aldrig komma, så man får väl kolla på bluray så länge. När jag köpte första bluray-filmen så märkte jag direkt att detta funkar ju inte. Konsolen flåsar ju så j*vligt!! När det är normal rumstemp så går aldrig fläkten ner till sansade nivåer, även när den är obelastad.
Jag provade med att öppna fönstret, då blev det ok efter ett bra tag, maskinen varvar ner till läge 2 skulle jag tro, men då är det bara cirkus 10 plusgrader inomhus... Så är det så pass kallt inne funkar maskinen bra!
Så vad tror ni, är det värt mödan att lämna in konsolen? Jag vill ju helst ha 60gb-versionen. Är helnöjd med den förutom just oljudet. Jag kan leva med det i spel med tung grafik, men inte när man ser på film eller lyssnar på musik.
Så frägan lyder; lämna in och hoppas på att få en bättre maskin eller försöka leva med det och ställa den på balkongen?
Postad 27 November 2007 - 11:04
Postad 01 December 2007 - 20:38
Köpte mig en PS3a (60GB) 2 dagar sen, min andra gång nu. Den är tyst från början sen ändrar den fläkt läge och ytterligare ett till läge. Jag orkar verkligen inte skicka in den till NF och vänta ?3 veckor? Vad ska jag göra? Skicka in den endån?
Alltså är detta ett fel med andra ord? Att den låter så här? Man kan ju inte säga att den låter övermycket, den överröstar inte min TV men visst låter de från ca 3 meters avstånd när det är tyst. Vad säger ni, är den defektad?
Hur många av er har en 60gbare som ändrar fläkt läge utan att gå tillbaka även i idle? Har ni accepterat er PS3a och behållt den? Vill inte ha en 40 Gbare, tycker mer om 60GBaren.
Tacksam för svar!
Redigerat av tinkerbellos, 01 December 2007 - 20:41.
Postad 01 December 2007 - 21:29
?Alltså är detta ett fel med andra ord? Att den låter så här? Man kan ju inte säga att den låter övermycket, den överröstar inte min TV men visst låter de från ca 3 meters avstånd när det är tyst. Vad säger ni, är den defektad?
Hur tyst förväntar du dig att den ska vara?
Låter som det inte är något problem med din.
Postad 01 December 2007 - 22:02
?Alltså är detta ett fel med andra ord? Att den låter så här? Man kan ju inte säga att den låter övermycket, den överröstar inte min TV men visst låter de från ca 3 meters avstånd när det är tyst. Vad säger ni, är den defektad?
Hur tyst förväntar du dig att den ska vara?
Låter som det inte är något problem med din.
Tjena morlock!
Alltså de jag kan säga är att den stannar inte i det läget som den är när man sätter på den, dvs knäpptyst. Det jag märkt är att efter att jag satt på den är den tyst, sedan går den över till nästa läge och ytterligare ett till läge. Och när jag spelar och har ljudet igång på tvn... ca 30-40/100 i volym så överröstar ju TVn PS3an. Somsagt så kan jag säga att jag hör den tydligt på 3 meters avstånd när TVn inte har något ljud. Hur är det med dom som verkligen låter? Hör man dom även när TVn har ljud?
Allt som allt vet jag inte rikgit hur mkt den ska låta för att anses vara "hög". Vad säger ni? Kanske svårt att säga, men gissa! Man pallar ju verkligen inte skicka iväg den till Sony.
Redigerat av tinkerbellos, 01 December 2007 - 22:05.
Postad 01 December 2007 - 22:05
Tja alla...
Köpte mig en PS3a (60GB) 2 dagar sen, min andra gång nu. Den är tyst från början sen ändrar den fläkt läge och ytterligare ett till läge. Jag orkar verkligen inte skicka in den till NF och vänta ?3 veckor? Vad ska jag göra? Skicka in den endån?
Alltså är detta ett fel med andra ord? Att den låter så här? Man kan ju inte säga att den låter övermycket, den överröstar inte min TV men visst låter de från ca 3 meters avstånd när det är tyst. Vad säger ni, är den defektad?
Hur många av er har en 60gbare som ändrar fläkt läge utan att gå tillbaka även i idle? Har ni accepterat er PS3a och behållt den? Vill inte ha en 40 Gbare, tycker mer om 60GBaren.
Tacksam för svar!
Jag har också en 60 GB. Låter precis som din, börjar lugnt om man kollar runt på PSN . Startar man däremot ett spel eller kollar på en film så blir det ett fasligt liv. Men det är väl bara att lära sig att leva med. För lämnar man in den och får den utbytt så blir det väl en 40GB, och jag vill att den ska vara bakåtkompatibel.
Redigerat av edtjope, 01 December 2007 - 22:07.
Postad 01 December 2007 - 22:07
Tja alla...
Tacksam för svar!
Jag har också en 60 GB. Låter precis som din, börjar lugnt om man kollar runt på PSN . Startar man däremot ett spel eller kollar på en film så blir det ett fasligt liv. Men det är väl bara att lära sig att leva med. För lämnar man in den och får den utbytt så blir det väl en 40GB, och jag vill att den ska vara bakåtkompatibel.
Okej, men om du spelar och fläkten går igång, lugnar den sedan ner sig när du har den på i XMB? Alltså idlar.
Postad 03 December 2007 - 18:02
Postad 03 December 2007 - 19:09
Postad 03 December 2007 - 19:12
Har man köpt en 60gb så ska man få en 60gb tillbaka tycker jag, såvida det inte är okej för dig men jag hade aldrig gått med på det.
Jo... sant. Jag är fortfarande osäker på ifall min låter övermkt eller ej. Hur beter din sig? (om du har 60gb). Min hör man från soffan, ungeför 2,5-3 meters avstånd. Först somsagt tyst, sedan byter den läge och återigen ett till läge.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
28 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?