Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Hur mycket lÄter era PS3:or?

4857 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB (Spelkonsoler) 4 9,2 (705) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB (Spelkonsoler) 4 9,16 (383) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9,02 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9,14 (78) Inga priser
107 relaterade trÄdar
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlĂ€gg) 5 år sedan
Playstation Store (2597 inlĂ€gg) 7 år sedan
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlĂ€gg) 7 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlĂ€gg) 7 år sedan
* Officiell trĂ„d - Playstation 3* (8507 inlĂ€gg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-trĂ„den [PS3] (1979 inlĂ€gg) 9 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlĂ€gg) 10 år sedan
PS3 Information (120 inlĂ€gg) 10 år sedan
1080p/24 (575 inlĂ€gg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlĂ€gg) 11 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlĂ€gg) 11 år sedan
HjĂ€lp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlĂ€gg) 12 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjĂ€lp (1 inlĂ€gg) 12 år sedan
DualShock 3 (469 inlĂ€gg) 13 år sedan
Blu-ray frĂ„n PS3 till förstĂ€rkare till projektor ger vita prickar (1 inlĂ€gg) 13 år sedan
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlĂ€gg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlĂ€gg) 13 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlĂ€gg) 13 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlĂ€gg) 13 år sedan
Ny pĂ„ PS3 (26 inlĂ€gg) 14 år sedan
PS3+3D tv (46 inlĂ€gg) 14 år sedan
PS3 Slim med oljud i flĂ€kten (354 inlĂ€gg) 14 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlĂ€gg) 14 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlĂ€gg) 14 år sedan
Call of Duty 5 (1976 inlĂ€gg) 14 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlĂ€gg) 14 år sedan
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlĂ€gg) 14 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlĂ€gg) 14 år sedan
TipstrĂ„d/BildtrĂ„d- Renovering vardagsrum (7 inlĂ€gg) 14 år sedan
HjĂ€lp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlĂ€gg) 14 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlĂ€gg) 14 år sedan
Ny PS3 revision slĂ€ppt (129 inlĂ€gg) 14 år sedan
Lackskada pĂ„ Playstation 3 (9 inlĂ€gg) 14 år sedan
Erbjudanden pĂ„ PS3 (384 inlĂ€gg) 14 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlĂ€gg) 14 år sedan
BĂ€sta stĂ€llet att importera ps3? (424 inlĂ€gg) 15 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlĂ€gg) 15 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlĂ€gg) 15 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlĂ€gg) 15 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
HjĂ€lp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlĂ€gg) 15 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlĂ€gg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlĂ€gg) 15 år sedan
Reciever/FörstĂ€rkare med vĂ€xlare för multipla bild-/ljudkĂ€llor - möjligt (5 inlĂ€gg) 15 år sedan
[Hilfe] PrisvĂ€rt minisystem för spel och filmbruk (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlĂ€gg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlĂ€gg) 15 år sedan
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlĂ€gg) 15 år sedan
En PS3 tvĂ„ TV-apparater (12 inlĂ€gg) 15 år sedan
Playstation 3 - frĂ„n annat land (50 inlĂ€gg) 15 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
Sony sĂ€nker priset pĂ„ Ps3 (95 inlĂ€gg) 15 år sedan
Yellow Dog Linux (379 inlĂ€gg) 15 år sedan
Yamaha RX-V463, nĂ„gra frĂ„gor (17 inlĂ€gg) 15 år sedan
Tips: Formatera USB-hĂ„rddisk större Ă€n 32GB med FAT32. (6 inlĂ€gg) 16 år sedan
Nybliven XBOX 360 Ă€gare (55 inlĂ€gg) 16 år sedan
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlĂ€gg) 16 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild pĂ„ hdmi (8 inlĂ€gg) 16 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlĂ€gg) 16 år sedan
Billigaste PS3an? (12 inlĂ€gg) 16 år sedan
Streama trĂ„dlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlĂ€gg) 16 år sedan
PS3 - BĂ€sta ljud system (30 inlĂ€gg) 16 år sedan
Varför kostar "gamla" PS3 nĂ€ra 9000:-? (12 inlĂ€gg) 16 år sedan
PS2 emulering pĂ„ 40GB i kommande FW? (56 inlĂ€gg) 16 år sedan
BĂ€sta Blu-ray spelarna (21 inlĂ€gg) 16 år sedan
PS3 80Gb (330 inlĂ€gg) 16 år sedan
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlĂ€gg) 16 år sedan
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlĂ€gg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlĂ€gg) 16 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlĂ€gg) 16 år sedan
ps3 (12 inlĂ€gg) 16 år sedan
Import frĂ„n England (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlĂ€gg) 16 år sedan
ps3: usa vs europa? (158 inlĂ€gg) 16 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlĂ€gg) 16 år sedan
Elgiganten sĂ€ljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen Ă„r 2011 (118 inlĂ€gg) 17 år sedan
Importera PS3 frĂ„n USA (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
PS3-ljud till bĂ„de tv och förstĂ€rkare? (32 inlĂ€gg) 17 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlĂ€gg) 17 år sedan
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlĂ€gg) 17 år sedan
Ny Hembio FörstĂ€rkare (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
PS3 spelar inte nĂ€sta lĂ„t (6 inlĂ€gg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlĂ€gg) 17 år sedan
Dimensioner pĂ„ kartongen + vikt (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlĂ€gg) 17 år sedan
PS3 med 65nm! NĂ€r? (43 inlĂ€gg) 17 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Playstation 3 för 5690 kr pĂ„ Media Markt! (83 inlĂ€gg) 17 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlĂ€gg) 17 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Vilken TV Ă€r bĂ€st för Playstation 3 (9 inlĂ€gg) 17 år sedan
Playstation 3 erbjudande (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlĂ€gg) 17 år sedan
PS3 firmware update 1.80 (216 inlĂ€gg) 17 år sedan
SĂ„ billig kan Playstation 3 bli (235 inlĂ€gg) 17 år sedan
Denon 2807 eller vĂ€nta pĂ„ 3808? (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
PS3 Priser i USA (29 inlĂ€gg) 18 år sedan
PS3 som cd-spelare? (4 inlĂ€gg) 18 år sedan
Blu-ray-spelare (38 inlĂ€gg) 18 år sedan

Postad 31 oktober 2007 - 07:59

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlĂ€gg
  • 0
Min PS3 gÄr aldrig över nivÄ 2. Börjar alltid pÄ nivÄ 1, hÄller sig dÀr en halvtimme ungefÀr, sedan varvar den upp till nivÄ 2 och stannar dÀr. Men den hörs knappt frÄn 2 meters hÄll ÀndÄ :)

Postad 31 oktober 2007 - 09:52

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • ForumrĂ€v

• 519 inlĂ€gg
  • 0
Ok nu har jag testat runt lite.

XMB = NivÄ1. Hörs enbart nÀr man stÄr precis vid den
Blu-Ray spel = NivÄ2. Hörs ej frÄn soffan (vid mute)
demos frÄn HDD, Folding samt PS2 spel = NivÄ 2-3. Hörs frÄn soffan vid lÄg volym men ej om man gÄr ut ur rummet.

Har 22grader inomhus (ska sÀnka till 21) samt att jag bor pÄ "landet" sÄ jag har inge biljud eller annat som lÄter pÄ kvÀllarna.

Soffan stÄr ca 3-3 1/2m frÄn PS3an

Just nu sÄ lÀgger sig min PS3a mellan min Wii och min PS2 i ljudvolym. Jag störs inte direkt av ljudet. Skulle gissa pÄ att Wiin och PS3ans flÀktar snurrar ungefÀr lika snabbt men ljudet Àr annorlunda.

Det enda som jag upptÀckte Àr att oavsett vilket flÀktlÀge sÄ blÄser det inte ut mer luft frÄn maskinen. Dvs oavsett om den Àr i "lÀge1" eller "lÀge3" sÄ blÄser det ut lika mkt luft. Sen sÄ va det bara en vÀldigt liten del av utblÄsen dÀr det verkligen kom ut luft vilket va konstigt.

Ska checka blu-ray o DVD film imorrn.

Summa summarum. Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r jag nöjd men jag Ă€r orolig för att det inte blĂ„ser ut mer luft nĂ€r flĂ€kten gĂ„r upp i varv

Postad 31 oktober 2007 - 10:14

Unregisteredd6b26766
  • Unregisteredd6b26766
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Fungerar tiltfunktionen dÄ? IR pÄ tilt? har inget spel att testa detta med sjÀlv :)

Med tilt menar jag styra i luften mm. :(
[/quote]

Hur menar du? Handkontrollen fungerar via Bluetooth sÄ detta pÄverkar inte rörelserna.

/Frepa

Postad 31 oktober 2007 - 21:25

svenskamerikan
  • svenskamerikan
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som har problem med sin ps3 och har hört en som inte lĂ„ter? Eller vice versa - min har inga problem (bor i USA). Brozzan klagar som fan över sin. Det har knappt varit nĂ„gra klagomĂ„l hĂ€r i USA men det Ă€r sĂ„ mĂ„nga i Sverige att det verkar ligga nĂ„got i problemet....

FrÄn att ha lÀst hÀr - ni som har fÄtt tillbaka nya ps3 efter klagomÄl har nÄgon fortfarande haft problem? Har ni fÄtt betala nÄgon serviceavgift?
Ni borde alla emaila samtidigt.......

Postad 01 november 2007 - 09:40

Dmayr
  • Dmayr
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
Jag har en 60 GB version. Den lĂ„ter sĂ„ pass mycket att man inte kan titta pĂ„ film med den. FlĂ€kten gĂ„r upp i lĂ€ge 3 nĂ€r jag spelar eller kollar pĂ„ film och gĂ„r inte ner i varv nĂ€r jag gĂ„r tillbaka till XMB. Har haft maskinen 1œ mĂ„nad ungefĂ€r.

Är det nĂ„gon som reklamerat maskinen pĂ„ grund av detta som inte fĂ„tt nĂ„gon ny? Har ingen större lust att lĂ€mna tillbaks den om jag inte fĂ„r den utbytt.

Postad 01 november 2007 - 10:52

Hungarian Warrior
  • Hungarian Warrior
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Hi.

Min ps3 60gb Àr tyst som en mus...klart...det beror pÄ vilken sorts mus vi pratar om...hehe. Jag har dock en annan frÄga.

Idag kör jag ps3 med hdmi till tvn. Ljudet gÄr frÄn tvn till förstÀrkaren pÄ följande sÀtt, hörlurskabel frÄn tvn som omvandlas till en vanlig rca kabel in till förstÀrkaren. DÀrmed fÄr jag ett simulerat 7 kanals ljud. FrÄgan Àr dÄ, blir ljudet betydligt bÀttre om jag köper en optisk kabel som gÄr direkt frÄn ps3 till förstÀrkare ? (FörstÀrkare yamaha rxv-567)

Med tanke pÄ att det bllir en direktkoppling som dessutom Àr digital istÀllet för dagens analog. Eller Àr det sak samma med tanke pÄ att det blir ocksÄ simulerat 7 kanals ljud?

Sista frÄgan, var hittar jag en optisk kabel som Àr mer Àn 5 men mindre Àn 10 meter lÄng ??? 6,5-7,5 meter behöver jag, verkar vara oerhört svÄrt att hitta. Tipps??

NÄgon som kan det hÀr med ljud fÄr gÀrna höra av sig !

Thanx!!

Postad 01 november 2007 - 11:03

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

• 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Ligger som sÄ mÄnga andra i startgropen för att köpa en PS3a.... Men undrar följande... om man vill köra ut ljudet via en förstÀrkare som INTE har HDMI in/ut gÄng funkar det med följande koppling dÄ..? PS3-TV=HDMI och PS3-FörstÀrkare-Optisk kabel eller ska man koppla pÄ nÄt annat sÀtt för att fÄ ut Ätminstonde 5.1 ljud...??

Postad 01 november 2007 - 11:05

Dmayr
  • Dmayr
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0

Ligger som sÄ mÄnga andra i startgropen för att köpa en PS3a.... Men undrar följande... om man vill köra ut ljudet via en förstÀrkare som INTE har HDMI in/ut gÄng funkar det med följande koppling dÄ..? PS3-TV=HDMI och PS3-FörstÀrkare-Optisk kabel eller ska man koppla pÄ nÄt annat sÀtt för att fÄ ut Ätminstonde 5.1 ljud...??

Fungerar utmÀrkt. Jag kör sÄ.

Postad 01 november 2007 - 13:08

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

Hi.

Min ps3 60gb Àr tyst som en mus...klart...det beror pÄ vilken sorts mus vi pratar om...hehe. Jag har dock en annan frÄga.

Idag kör jag ps3 med hdmi till tvn. Ljudet gÄr frÄn tvn till förstÀrkaren pÄ följande sÀtt, hörlurskabel frÄn tvn som omvandlas till en vanlig rca kabel in till förstÀrkaren. DÀrmed fÄr jag ett simulerat 7 kanals ljud. FrÄgan Àr dÄ, blir ljudet betydligt bÀttre om jag köper en optisk kabel som gÄr direkt frÄn ps3 till förstÀrkare ? (FörstÀrkare yamaha rxv-567)

Med tanke pÄ att det bllir en direktkoppling som dessutom Àr digital istÀllet för dagens analog. Eller Àr det sak samma med tanke pÄ att det blir ocksÄ simulerat 7 kanals ljud?

Sista frÄgan, var hittar jag en optisk kabel som Àr mer Àn 5 men mindre Àn 10 meter lÄng ??? 6,5-7,5 meter behöver jag, verkar vara oerhört svÄrt att hitta. Tipps??

Thanx!!

NÀr jag sÄ smÄningom köper en PS3 har jag tÀnkt köra bilden med HDMI direkt till tv:n, men ljudet via optisk till receivern. Nu lÄter du ju ljudet gÄ omvÀgen via tv:n samt dÀrifrÄn genom flera skarvade analoga kablar till förstÀrkaren. Jag skulle i ditt fall föredra optisk och alltsÄ köra direkt till förstÀrkaren. Det lÀr inte blir som "natt och dag", du frÄgar ju om ljudet blir betydligt bÀttre, och det Àr inte sÀkert att det blir men du kan Ätminstone slÄ dig till ro med att du gjort den teoretiskt bÀsta kopplningen och gjort vad du kan för att fÄ sÄ rent, brusfritt och förlustfritt ljud som möjligt. Sen spelar det ju roll vad du har för förstÀrkare och högtalare givetvis. Men en optisk kabel kostar ju inte sÄ mycket sÄ varför inte prova. ;)

Postad 01 november 2007 - 13:33

Frenetick
  • Frenetick
  • AnvĂ€ndare

• 166 inlĂ€gg
  • 0
Bytte min PS3 60GB mot en 40 GB.

Innan nÀr jag bodde kvar hos förÀldrar hade jag en annan dvd-spelare som jag anvÀnde sÄ tÀnkte inte ens om min PS3 lÀt mycket.
Men har sedan ett par mĂ„nader flyttat till eget dĂ€r PS3:an agerar som cdspelare, dvd, bluray och spelmaskin. Den lĂ€t för mycket för att kunna kolla pĂ„ fiml störningsfritt. Jag Ă€r filmfreak ocksĂ„. Även innan lĂ„tbyten nĂ€r jag spelade skivor kunde den lĂ„ta högt om den stĂ„tt igĂ„ng ett tag innan ocksĂ„.

Men 40 GB Àr sÄ tyst sÄ tyst. Fantastisk maskin. Funderar pÄ att köpa en 120/160 GB hÄrddisk och byta ut den som sitter i för att sÀkra inför framtiden.

Postad 01 november 2007 - 13:46

Hungarian Warrior
  • Hungarian Warrior
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
[i]NÀr jag sÄ smÄningom köper en PS3 har jag tÀnkt köra bilden med HDMI direkt till tv:n, men ljudet via optisk till receivern. Nu lÄter du ju ljudet gÄ omvÀgen via tv:n samt dÀrifrÄn genom flera skarvade analoga kablar till förstÀrkaren. Jag skulle i ditt fall föredra optisk och alltsÄ köra direkt till förstÀrkaren. Det lÀr inte blir som "natt och dag", du frÄgar ju om ljudet blir betydligt bÀttre, och det Àr inte sÀkert att det blir men du kan Ätminstone slÄ dig till ro med att du gjort den teoretiskt bÀsta kopplningen och gjort vad du kan för att fÄ sÄ rent, brusfritt och förlustfritt ljud som möjligt. Sen spelar det ju roll vad du har för förstÀrkare och högtalare givetvis. Men en optisk kabel kostar ju inte sÄ mycket sÄ varför inte prova.

Nej, visserligen kostar optisk kabel inte sÄ mycket. Men VAR hittar jag en lÀngd som passar mig dÄ 10 meter kabel vill jag absolut INTE ha, samtidigt som 5 meter Àr en aning för kort. 6 meter, till och med 7,5 hade jag acceppterat! Har sökt pÄ kabelgiganten, net on net, kjell o co, claes ohlsson, etc.....hittar inte rÀtt mÄtt !!

Postad 01 november 2007 - 14:17

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

Innan nÀr jag bodde kvar hos förÀldrar hade jag en annan dvd-spelare som jag anvÀnde sÄ tÀnkte inte ens om min PS3 lÀt mycket.
Men har sedan ett par mĂ„nader flyttat till eget dĂ€r PS3:an agerar som cdspelare, dvd, bluray och spelmaskin. Den lĂ€t för mycket för att kunna kolla pĂ„ fiml störningsfritt. Jag Ă€r filmfreak ocksĂ„. Även innan lĂ„tbyten nĂ€r jag spelade skivor kunde den lĂ„ta högt om den stĂ„tt igĂ„ng ett tag innan ocksĂ„.

Men 40 GB Àr sÄ tyst sÄ tyst. Fantastisk maskin. Funderar pÄ att köpa en 120/160 GB hÄrddisk och byta ut den som sitter i för att sÀkra inför framtiden.

Trevligt att du fick en tyst maskin! ;)

Men det dÀr med att "sÀkra inför framtiden" förstÄr jag inte. AlltsÄ varför ska du trycka i en ny disk redan nu, bÀttre att vÀnta till den dagen du eventuellt behöver mer utrymme. DÄ kommer du betala hÀlften av vad fÄr punga ut med nu, alternativt sÀtta in 500 GB för samma peng.

Postad 01 november 2007 - 14:31

Samplehead
  • Samplehead
  • ForumrĂ€v

• 577 inlĂ€gg
  • 0

Hi.

Thanx!!

NÀr jag sÄ smÄningom köper en PS3 har jag tÀnkt köra bilden med HDMI direkt till tv:n, men ljudet via optisk till receivern. Nu lÄter du ju ljudet gÄ omvÀgen via tv:n samt dÀrifrÄn genom flera skarvade analoga kablar till förstÀrkaren. Jag skulle i ditt fall föredra optisk och alltsÄ köra direkt till förstÀrkaren. Det lÀr inte blir som "natt och dag", du frÄgar ju om ljudet blir betydligt bÀttre, och det Àr inte sÀkert att det blir men du kan Ätminstone slÄ dig till ro med att du gjort den teoretiskt bÀsta kopplningen och gjort vad du kan för att fÄ sÄ rent, brusfritt och förlustfritt ljud som möjligt. Sen spelar det ju roll vad du har för förstÀrkare och högtalare givetvis. Men en optisk kabel kostar ju inte sÄ mycket sÄ varför inte prova. ;)

Det Àr en intressant frÄga. Jag har en Sony D3000 som har en optisk utgÄng vilken Àr kopplad till min yamaha stÀrkarare. Jag utnyttjar idag alla optiska ingÄngar pÄ stÀrkaren, förutom den som finns pÄ framsidan. Kommer snart köpa en PS3 och vill av estetiska skÀl slippa koppla in ps3:an pÄ framsidan av stÀrkaren. Om jag istÀllet enbart kopplar PS3:an med hdmi till tv:n och lÄter ljudet gÄ via hdmi till tv:n och vidare ut till stÀrkaren via den optiska kabeln, kommer jag dÄ förlora i ljudkvalite jÀmfört med att koppla ljudet frÄn ps3:an direkt till stÀrkaren?
Kan förstÄ att det blir skillnad om man kör ut ljudet analogt, men nÀr det Àr digitalt hela vÀgen spelar det kanske ingen roll?
Kan tillÀgga att jag nyligen testade att köra med samma koppling pÄ min HTPC och mÀrkte ingen direkt skillnad mot att koppla direkt till stÀrkaren eller lÄta ljudet gÄ ut via tv:n digitala utgÄng. Nu Àr jag ingen audiofil direkt, sÄ det skulle vara intressant att fÄ höra nÄgra kunniga kommentarer kring detta.

Redigerat av Samplehead, 01 november 2007 - 14:34.

Postad 01 november 2007 - 15:02

_green_
  • _green_
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0
Det verkar spÄra ut rejÀlt frÄn topicen nu...

Postad 01 november 2007 - 15:39

Frenetick
  • Frenetick
  • AnvĂ€ndare

• 166 inlĂ€gg
  • 0

Trevligt att du fick en tyst maskin! :(

Men det dÀr med att "sÀkra inför framtiden" förstÄr jag inte. AlltsÄ varför ska du trycka i en ny disk redan nu, bÀttre att vÀnta till den dagen du eventuellt behöver mer utrymme. DÄ kommer du betala hÀlften av vad fÄr punga ut med nu, alternativt sÀtta in 500 GB för samma peng.

120gig kommer jag nog aldrig upp i. DÀremot 60-70 gig. Har ett ganska stort musikbibliotek samtidigt som jag Àr en sucker för smÄspel och demos. Enda chansen vore vÀl om PlayTV i Europa Àven kommer ha plats för Boxerkort. Men det verkar inte bli av ÀndÄ sÄ.

Postad 01 november 2007 - 17:36

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlĂ€gg
  • 0
SÄ nu har jag skicka in min PS3:a pga ljudet fÄr se om dom hittar nÄgot :( Den lÄter som en hÄrttork!!!!

Postad 02 november 2007 - 08:41

jpu
  • jpu
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
Köpte ett 60 GB Starter Pack den 19/10 lÀnmnade in hÀrom dagen pga för hög ljud vid BD avspelning. LÀt fint nÀr den startade upp men efter ca 30-60 min BD avspelning varvade den upp sÄ den lÀt mer Àn min tidigare Pioneer DVDR-530 och den lÀt mycket!

Kan man utlÀsa frÄn serienumret om det Àr olika batcher som har problem? har mitt nummer hemma och kan skriva upp det hÀr senare om nÄgon vill jÀmföra.

betalade för övrigt 5200kr pÄ expert med medmera-kupong!

Ha det!

Postad 02 november 2007 - 10:06

sumpan77
  • sumpan77
  • AnvĂ€ndare

• 170 inlĂ€gg
  • 0
Inatt och nu pÄ morgonen har det varit kallt ute och temperaturen inne har sjunkit ett par grader sÄ nu surrar PS3 Äter i lÀge 2. Men fram pÄ dagen hoppar den upp i lÀge 3 som vanligt antar jag. Funderar pÄ om jag ska försöka sÀlja den och skaffa en 40GB istÀllet. MÄnga sÀger ju att den Àr tystare fast med min otur fÄr jag vÀl en som lÄter lika eller mer Àn min 60GB. ;)

Postad 02 november 2007 - 11:56

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlĂ€gg
  • 0
alltsÄ, jag kanske inte har hunnit pressa min 40gb tillrÀckligt Àn, men frÄgan Àr om jag ens har hört den!

Postad 02 november 2007 - 12:15

tomas_we
  • tomas_we
  • LĂ€rjunge

• 446 inlĂ€gg
  • 0
jag bytte tillbax min 60gb igÄr och köpte en 40gb pÄ kvÀllen... den har nu stÄtt pÄ i 16 timmar i strÀck o jag har spelat warhawk natten lÄng o laddat hem frÄn psn o spelat pes nu pÄ morgonen... lÄter inte mer nu Àn vad den gjorde nÀr jag startar den igÄr kvÀll kl 8.. o dessutom stÄr den inne i ett tvskÄp.... puuuhh vilken maskin den Àr nÀr den Àr tyst alltsÄ....

vill bara rekomendera alla ni som sitter pÄ 60gb hÄrtorkar att sÀlja sina snabbt och införskaffa sig en 40gb... kostar ju nu bara 3990 pÄ expert... lycka till

Postad 04 november 2007 - 11:38

clafa
  • clafa
  • Amatör

• 63 inlĂ€gg
  • 0
men Àr det ngn som har lyckats hÀva sitt köp pga flÀkljudet? har haft min sen release men inte orkat skicka in den..

Postad 05 november 2007 - 07:27

_green_
  • _green_
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

men Àr det ngn som har lyckats hÀva sitt köp pga flÀkljudet? har haft min sen release men inte orkat skicka in den..

Kolla i trÄden sÄ ser du att det Àr ganska mÄnga som hÀvt köpet. Men det kan nog vara lite krÄngligare sÄ hÀr lÄngt efter inköp. Lycka till! ;)

Postad 05 november 2007 - 10:55

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlĂ€gg
  • 0

Kolla i trÄden sÄ ser du att det Àr ganska mÄnga som hÀvt köpet. Men det kan nog vara lite krÄngligare sÄ hÀr lÄngt efter inköp. Lycka till! ;)

Det Àr vÀl skillnad pÄ att hÀva köpet mot att lÀmna tillbaka den mot öppet köp 30dagar som dom flesta nog anvÀnt det sistnÀmnda?

Postad 05 november 2007 - 11:17

_green_
  • _green_
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr vÀl skillnad pÄ att hÀva köpet mot att lÀmna tillbaka den mot öppet köp 30dagar som dom flesta nog anvÀnt det sistnÀmnda?

Jo, det har du rÀtt i. TÀnkte inte pÄ det i hastigheten.

Postad 06 november 2007 - 00:08

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

Kolla i trÄden sÄ ser du att det Àr ganska mÄnga som hÀvt köpet. Men det kan nog vara lite krÄngligare sÄ hÀr lÄngt efter inköp. Lycka till! :wub:

Om du inte Àr nöjd ska du sÄ klart reklamera. Du har 3 Är pÄ dig men ju snabbare desto bÀttre. Problemen med ljudnivÄn borde vÀl vara rÀtt vÀlkÀnda vid det hÀr laget sÄ sÀljaren fattar sÀkert ganska snabbt vad du menar. HÀva köpet Àr inte sÄ vÀrst glasklart, praxis Àr att sÀljaren har tvÄ försök att reparera, men lyckas inte det sÄ gÀller utbyte eller pengarna tillbaka.

Postad 06 november 2007 - 19:45

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlĂ€gg
  • 0

Kolla i trÄden sÄ ser du att det Àr ganska mÄnga som hÀvt köpet. Men det kan nog vara lite krÄngligare sÄ hÀr lÄngt efter inköp. Lycka till! :)

Om du inte Àr nöjd ska du sÄ klart reklamera. Du har 3 Är pÄ dig men ju snabbare desto bÀttre. Problemen med ljudnivÄn borde vÀl vara rÀtt vÀlkÀnda vid det hÀr laget sÄ sÀljaren fattar sÀkert ganska snabbt vad du menar. HÀva köpet Àr inte sÄ vÀrst glasklart, praxis Àr att sÀljaren har tvÄ försök att reparera, men lyckas inte det sÄ gÀller utbyte eller pengarna tillbaka.

Jo men vem har rÀtt dÀr bara för du tycker att den Àr för högljud sÄ betyder inte det att du kan reklamera Nordic film kanske tycker att det e "lagom" ljudnivÄ! DÄ mÄste man vÀl bevisa osv?? Annars sÄ ska ta och reklamera min :) Men tror inte det bara e sÄ enkelt? Eller?

Postad 06 november 2007 - 22:10

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0

Kolla i trÄden sÄ ser du att det Àr ganska mÄnga som hÀvt köpet. Men det kan nog vara lite krÄngligare sÄ hÀr lÄngt efter inköp. Lycka till! B)

Jo men vem har rÀtt dÀr bara för du tycker att den Àr för högljud sÄ betyder inte det att du kan reklamera Nordic film kanske tycker att det e "lagom" ljudnivÄ! DÄ mÄste man vÀl bevisa osv?? Annars sÄ ska ta och reklamera min ;) Men tror inte det bara e sÄ enkelt? Eller?

SÄ hÀr resonerar jag:

1. Konsolen marknadsförs som tyst men den Àr inte tyst. (Finns uppgifter om maxljudnivÄ pÄ 22 dB)
2. Man kan inte titta pÄ en vanlig film utan att störas av ljudet, alltsÄ gÄr maskinen inte att anvÀnda som DVD-/BD-spelare.
3. Olika exemplar av konsolen lÄter olika mycket vilket antyder att det Àr fel pÄ nÄgon av dem, mer troligt pÄ dem som lÄter mycket.
4. LjudnivÄn gÄr inte ner i varv trots att man sÀtter maskinen i idle.
5. FlÀkten har förÀndrats pÄ 40GB-modellen vilket antyder att det var en felaktig flÀkt pÄ den ursprungliga modellen.

Men jag ska inte övertala dig, du mÄste sjÀlv vara missnöjd med konsolen och anse att du har rÀtt till att byta eller hÀva köpet, om du inte lyckas övertyga dig sjÀlv sÄ kommer du nog ha svÄrt att övertyga sÀljaren. Men Àrligt talat sÄ tror jag att bÄde sÀljaren och NF vet att det har varit mycket strul med 60GB-modellen sÄ lite medvind borde du ha.

Postad 07 november 2007 - 02:42

svenskamerikan
  • svenskamerikan
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
PoÀngen som nog kan göras enkelt Àr att vissa ps3 maskiner Àr knÀpptysta och andra inte Àr det (inom 60gb versionen). Vidare sÄ har mÄnga skickat in sin maskin (enligt denna trÄden) och fÄtt tillbaka tysta maskiner. Det Àr ett erkÀnnande att de med högt flÀktljud Àr felaktiga......... om de inte hade varit det sÄ skulle man ha fÄtt tillbaka en maskin som inte lÀt nÄgot.

Bor i USA och min Àr absolut tyst - jag stÀngde av allt annat efter att ha spelat över 8 timmar i strÀck och man kan höra flÀkten om man sÀtter örat tilll......... sÄ i princip inte alls.......

Postad 25 november 2007 - 11:46

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlĂ€gg
  • 0
MÀrkte nÄgot roligt idag! Min PS3 40gb fortsÀtter att flÀkta efter att man stÀngt av den. Inte hörbart, bara nÀr man Àr nÀra. Jag mÄste stÀnga av huvudströmmen om jag vill att den ska stanna. Kan ni kolla era maskiner, ifall det kanske Àr normalt!? Kan tillÀggas att jag spelade 1 timma innan jag stÀngde av, kanske nÄn slags after-cooler?

Postad 25 november 2007 - 12:28

el_zicko
  • el_zicko
  • AnvĂ€ndare

• 232 inlĂ€gg
  • 0
Min hördes med efter att jag stÀngt av den och det var remote play som var aktivt. Den upprÀtthöll ett nÀtverk som min PSP skulle kunna ansluta med. StÀngde av det och sedan dess försvinner flÀktljudet direkt vid avstÀngning.

Vil bara tillÀgga att min Àr mycket tyst överlag och endast vid uppskalning av DVD blir det knappt hörbart....

Postad 25 november 2007 - 13:07

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
undra hur mÄnga det hade varit egentligen som hört o stört sig pÄ flÀktljudet om de inte hade lÀst om det hÀr pÄ forumet ?? sÀkert inte sÄ mÄnga.

Postad 25 november 2007 - 13:12

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlĂ€gg
  • 0
NÀÀ, och mÄnga av dom som klagar förstÄr inte att vÀrmeeffekten som utvecklas mÄste kylas pÄ nÄt sÀtt. Helt passiv kylning Àr ej möjligt.

Postad 25 november 2007 - 13:20

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlĂ€gg
  • 0

undra hur mÄnga det hade varit egentligen som hört o stört sig pÄ flÀktljudet om de inte hade lÀst om det hÀr pÄ forumet ?? sÀkert inte sÄ mÄnga.

AlltsÄ det va sÄ högt att det kvittat om jag lÀst det hÀr och tror inte jag lÀste det hÀr först.

Men idag fick jag tillbaka min PS3:a efter 3 veckor och det verkar som jag fÄtt en helt ny för den hade sÄnt dÀr tunnt plastöverdrag typ sÄnt som sitter som ett skinn och allt jag hade pÄ min förra spelare fanns inte lÀngre! SÄ jag tror att jag fÄtt en ny det stod inget om det i retur papperna. Och denna flÀcktar inte upp i samma ljudnivÄ! SÄ antingen har dom fixat det eller sÄ har jag fÄtt en ny! Tror det e en ny i och med det dÀr tunna "extra skinnet" som satt pÄ ;)

Postad 25 november 2007 - 16:38

tinkerbellos
  • tinkerbellos
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

AlltsÄ det va sÄ högt att det kvittat om jag lÀst det hÀr och tror inte jag lÀste det hÀr först.

Men idag fick jag tillbaka min PS3:a efter 3 veckor och det verkar som jag fÄtt en helt ny för den hade sÄnt dÀr tunnt plastöverdrag typ sÄnt som sitter som ett skinn och allt jag hade pÄ min förra spelare fanns inte lÀngre! SÄ jag tror att jag fÄtt en ny det stod inget om det i retur papperna. Och denna flÀcktar inte upp i samma ljudnivÄ! SÄ antingen har dom fixat det eller sÄ har jag fÄtt en ny! Tror det e en ny i och med det dÀr tunna "extra skinnet" som satt pÄ ;)

LĂ„ter bra, vart blev den inskickad? LĂ€mmna du tillbaka den till dĂ€r du köpte den Ă„ sedan tog dom han om den? Är det en 60 Gbare?

Kul Ä höra att de har löst sig till en viss utstrÀckning.

Postad 25 november 2007 - 18:28

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlĂ€gg
  • 0
Min 40GB lÄter mindre Àn min dvd/hddd-recorder, Sony RDR-HXD870.

Redigerat av JockeJ, 25 november 2007 - 18:31.

Postad 25 november 2007 - 19:07

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlĂ€gg
  • 0

Men idag fick jag tillbaka min PS3:a efter 3 veckor och det verkar som jag fÄtt en helt ny för den hade sÄnt dÀr tunnt plastöverdrag typ sÄnt som sitter som ett skinn och allt jag hade pÄ min förra spelare fanns inte lÀngre! SÄ jag tror att jag fÄtt en ny det stod inget om det i retur papperna. Och denna flÀcktar inte upp i samma ljudnivÄ! SÄ antingen har dom fixat det eller sÄ har jag fÄtt en ny! Tror det e en ny i och med det dÀr tunna "extra skinnet" som satt pÄ :)

LĂ„ter bra, vart blev den inskickad? LĂ€mmna du tillbaka den till dĂ€r du köpte den Ă„ sedan tog dom han om den? Är det en 60 Gbare?

Kul Ä höra att de har löst sig till en viss utstrÀckning.

Mm det Àr en 60gigare.
Den va köpt pÄ Game i malmö och dom skicka in den till Nordic Film (e det va?) Inget snack men det kanske va fel pÄ den :wub:

Postad 26 november 2007 - 12:45

Killbom
  • Killbom
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som kan jĂ€mföra en lĂ€ge 3 maskin med en tyst?

Postad 26 november 2007 - 16:24

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon som kan jĂ€mföra en lĂ€ge 3 maskin med en tyst?

I princip omöjligt att göra i skrift...Dessutom Ă€r det helt subjektivt hur mycket man störs av flĂ€ktljudet. Jag kan dĂ€remot förklara hur min korrekt fungerande enhet uppför sig och hur jag upplever att den lĂ„ter. FörutsĂ€ttningarna Ă€r som följer: Jag bor i villa som Ă€r knĂ€pp tyst, inga störiga grannar eller rör som för ovĂ€sen. Är jag ensam hemma sĂ„ Ă€r det alltsĂ„ helt tyst. Min ps3 (60gb) stĂ„r ovanpĂ„ en tv-bĂ€nk ca tre meter frĂ„n min soffa...

Uppstart, lÀge ett.....i princip helt ljudlös, gÄr endast att förnimma att den Àr igÄng om allt annat i huset Àr avstÀngt.

Efter ca 10-15 minuter:

Xmb eller vid filmtittande, lÀge tvÄ....Hörs inte alls i soffan dÀr jag sitter, mÄste pausa filmen eller slÄ av förstÀrkaren för att höra konsolen, dÄ hörs ett svagt susande. Men absolut inget som man tÀnker pÄ!

Vid tuffare workload:

Vid spel, lÀge tre.....Inte alltid men oftast, i alla fall nÀr konsolen fÄr jobba lite hoppar den upp till lÀge tre. Stör mig inte ett dugg dÄ jag mÄste slÄ av ljudet för att höra den och dÄ jag aldrig spelar utan ljud Àr det inget problem alls.

Efter att ha avslutat spelet sÄ tar det ungefÀr 3-5 minuter innan flÀkten gÄr ner till nivÄ 2 igen och dÄ hörs den som sagt i princip inte alls.

Är nöjd och belĂ„ten...dessutom Ă€r lĂ€ge tre pĂ„ min ps3 Ă€r mycket tystare Ă€n vad min 360 nĂ„gonsin var, om vi nu ska försöka jĂ€mföra ljudvolym. Men som sagt, det Ă€r nĂ€stan omöjligt att beskriva och det mĂ„ste nog upplevas med egna öron.

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 26 november 2007 - 16:28.

Postad 26 november 2007 - 17:16

nborve
  • nborve
  • ForumrĂ€v

• 964 inlĂ€gg
  • 0
skall man inte kunna styra bilar mm med hjÀlp av att röra sjÀlva kontrollern? har för mig att man kunde anvÀnda kolven pÄ sitt vapen i cod3 med hjÀlp av ett knyck med kontrollern. har för mig att detta gick via nÄgon slags ir, annars mÄste det ju sitta ett gyro eller liknande i kontrollern.

Postad 26 november 2007 - 19:53

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Är ny hĂ€r pĂ„ forumet, men har smyglĂ€st ett tag... Köpte en ps3 för att vara redo nĂ€r gta4 och gt5 kommer, men de verkar ju aldrig komma, sĂ„ man fĂ„r vĂ€l kolla pĂ„ bluray sĂ„ lĂ€nge. NĂ€r jag köpte första bluray-filmen sĂ„ mĂ€rkte jag direkt att detta funkar ju inte. Konsolen flĂ„sar ju sĂ„ j*vligt!! NĂ€r det Ă€r normal rumstemp sĂ„ gĂ„r aldrig flĂ€kten ner till sansade nivĂ„er, Ă€ven nĂ€r den Ă€r obelastad.
Jag provade med att öppna fönstret, dÄ blev det ok efter ett bra tag, maskinen varvar ner till lÀge 2 skulle jag tro, men dÄ Àr det bara cirkus 10 plusgrader inomhus... SÄ Àr det sÄ pass kallt inne funkar maskinen bra!

SĂ„ vad tror ni, Ă€r det vĂ€rt mödan att lĂ€mna in konsolen? Jag vill ju helst ha 60gb-versionen. Är helnöjd med den förutom just oljudet. Jag kan leva med det i spel med tung grafik, men inte nĂ€r man ser pĂ„ film eller lyssnar pĂ„ musik.
SÄ frÀgan lyder; lÀmna in och hoppas pÄ att fÄ en bÀttre maskin eller försöka leva med det och stÀlla den pÄ balkongen? :)

Postad 26 november 2007 - 21:38

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlĂ€gg
  • 0
SÀlj den och köp en 40GB sÄ slipper du fundera mer pÄ saken :)

Postad 27 november 2007 - 11:04

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • MĂ€stare

• 3 866 inlĂ€gg
  • 0
Min 40GB hörs ganska tydligt pÄ 2,5 meters hÄll, dock tycker jag inte det lÄter sÄ mycket att jag störs av det, men visst susar det. SÄ ljudlös kan man verkligen inte kalla just min maskin i alla fall. Kommer sÀtta den i en tv-bÀnk med glasdörr fram och helt öppet bak och det Àr ju dÀr varmluften ska ut, sÄ jag kommer nog inte störas vid filmtittning. Hursomhelst tycker jag ljudnivÄn Àr helt ok för att vara en sÄ kraftig maskin.

Postad 01 december 2007 - 20:38

tinkerbellos
  • tinkerbellos
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
Tja alla...

Köpte mig en PS3a (60GB) 2 dagar sen, min andra gÄng nu. Den Àr tyst frÄn början sen Àndrar den flÀkt lÀge och ytterligare ett till lÀge. Jag orkar verkligen inte skicka in den till NF och vÀnta ?3 veckor? Vad ska jag göra? Skicka in den endÄn?

AlltsÄ Àr detta ett fel med andra ord? Att den lÄter sÄ hÀr? Man kan ju inte sÀga att den lÄter övermycket, den överröstar inte min TV men visst lÄter de frÄn ca 3 meters avstÄnd nÀr det Àr tyst. Vad sÀger ni, Àr den defektad? :)

Hur mÄnga av er har en 60gbare som Àndrar flÀkt lÀge utan att gÄ tillbaka Àven i idle? Har ni accepterat er PS3a och behÄllt den? Vill inte ha en 40 Gbare, tycker mer om 60GBaren.

Tacksam för svar!

Redigerat av tinkerbellos, 01 december 2007 - 20:41.

Postad 01 december 2007 - 21:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0

AlltsÄ Àr detta ett fel med andra ord? Att den lÄter sÄ hÀr? Man kan ju inte sÀga att den lÄter övermycket, den överröstar inte min TV men visst lÄter de frÄn ca 3 meters avstÄnd nÀr det Àr tyst. Vad sÀger ni, Àr den defektad? :)

?

Hur tyst förvÀntar du dig att den ska vara?

LÄter som det inte Àr nÄgot problem med din.

Postad 01 december 2007 - 22:02

tinkerbellos
  • tinkerbellos
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

?

Hur tyst förvÀntar du dig att den ska vara?

LÄter som det inte Àr nÄgot problem med din.

Tjena morlock!

AlltsÄ de jag kan sÀga Àr att den stannar inte i det lÀget som den Àr nÀr man sÀtter pÄ den, dvs knÀpptyst. Det jag mÀrkt Àr att efter att jag satt pÄ den Àr den tyst, sedan gÄr den över till nÀsta lÀge och ytterligare ett till lÀge. Och nÀr jag spelar och har ljudet igÄng pÄ tvn... ca 30-40/100 i volym sÄ överröstar ju TVn PS3an. Somsagt sÄ kan jag sÀga att jag hör den tydligt pÄ 3 meters avstÄnd nÀr TVn inte har nÄgot ljud. Hur Àr det med dom som verkligen lÄter? Hör man dom Àven nÀr TVn har ljud?

Allt som allt vet jag inte rikgit hur mkt den ska lÄta för att anses vara "hög". Vad sÀger ni? Kanske svÄrt att sÀga, men gissa! Man pallar ju verkligen inte skicka ivÀg den till Sony.

Redigerat av tinkerbellos, 01 december 2007 - 22:05.

Postad 01 december 2007 - 22:05

edtjope
  • edtjope
  • ForumrĂ€v

• 772 inlĂ€gg
  • 0

Tja alla...

Köpte mig en PS3a (60GB) 2 dagar sen, min andra gÄng nu. Den Àr tyst frÄn början sen Àndrar den flÀkt lÀge och ytterligare ett till lÀge. Jag orkar verkligen inte skicka in den till NF och vÀnta ?3 veckor? Vad ska jag göra? Skicka in den endÄn?

Hur mÄnga av er har en 60gbare som Àndrar flÀkt lÀge utan att gÄ tillbaka Àven i idle? Har ni accepterat er PS3a och behÄllt den? Vill inte ha en 40 Gbare, tycker mer om 60GBaren.

Tacksam för svar!

Jag har ocksÄ en 60 GB. LÄter precis som din, börjar lugnt om man kollar runt pÄ PSN . Startar man dÀremot ett spel eller kollar pÄ en film sÄ blir det ett fasligt liv. Men det Àr vÀl bara att lÀra sig att leva med. För lÀmnar man in den och fÄr den utbytt sÄ blir det vÀl en 40GB, och jag vill att den ska vara bakÄtkompatibel.

Redigerat av edtjope, 01 december 2007 - 22:07.

Postad 01 december 2007 - 22:07

tinkerbellos
  • tinkerbellos
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

Tja alla...

Tacksam för svar!

Jag har ocksÄ en 60 GB. LÄter precis som din, börjar lugnt om man kollar runt pÄ PSN . Startar man dÀremot ett spel eller kollar pÄ en film sÄ blir det ett fasligt liv. Men det Àr vÀl bara att lÀra sig att leva med. För lÀmnar man in den och fÄr den utbytt sÄ blir det vÀl en 40GB, och jag vill att den ska vara bakÄtkompatibel.

Okej, men om du spelar och flÀkten gÄr igÄng, lugnar den sedan ner sig nÀr du har den pÄ i XMB? AlltsÄ idlar.

Postad 03 december 2007 - 18:02

tinkerbellos
  • tinkerbellos
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„gon som har nĂ„got att bidra med? Är det sant ifall man skickar den till NF och man fĂ„r en 40 GBare, dvs om man har en 60 gbare? Om det visar sig att de tĂ€nker byta ut den.

Postad 03 december 2007 - 19:09

swebarb
  • swebarb
  • ForumrĂ€v

• 585 inlĂ€gg
  • 0
Har man köpt en 60gb sÄ ska man fÄ en 60gb tillbaka tycker jag, sÄvida det inte Àr okej för dig men jag hade aldrig gÄtt med pÄ det.

Postad 03 december 2007 - 19:12

tinkerbellos
  • tinkerbellos
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

Har man köpt en 60gb sÄ ska man fÄ en 60gb tillbaka tycker jag, sÄvida det inte Àr okej för dig men jag hade aldrig gÄtt med pÄ det.

Jo... sant. Jag Àr fortfarande osÀker pÄ ifall min lÄter övermkt eller ej. Hur beter din sig? (om du har 60gb). Min hör man frÄn soffan, ungeför 2,5-3 meters avstÄnd. Först somsagt tyst, sedan byter den lÀge och Äterigen ett till lÀge.

2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.