* Officiell tråd - Panasonic PX70 *
4443 svar till detta ämne
Postad 07 February 2008 - 21:08
Jungblom
-
Jungblom
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
En liten fråga bara, vad använder du för något för att spela upp 720p-filmer med? om du använder en dator så kan det vara så att datorn helt enkelt är för klen för att klara av att köra filmen på ett tillfredsställande sätt då hd-material är rätt så krävande för processorn. Men eftersom du skrev att det hackade just vid panoreringar så låter det mer som att det inte är det som är problemet
Jag tror inte datorn ska vara något problem alls faktiskt. Sitter på en Dual core med 2135mhz per kärna, Windows Vista 64bits, 4 gigs ram samt ett Geforce 8800gts 320mb graffe.
Det borde väl vara mer än tillräckligt?
mvh
Hmm verkar väldigt skumt jag har kört på 720p och 1080P genom min Tvix 4100 och det flyter på exakt så som det ska....Vilket filformat var det, och vilket program???
Postad 07 February 2008 - 22:28
Kropotkin
-
Kropotkin
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag misstänker att det kan vara ett vanligt fall av juddering som du har observerat och alltså inget som orsakats av klen datorkraft. Juddering orsakas av filmformat (i regel HD-format) som lagras i 24 bilder/s. Detta kräver särskild hantering av TV:n för att elimineras, vilket inte denna modell klarar. Kort sagt orsakas juddering av att 24 bilder/sekund inte synkar med TV:ns uppdateringsfrekevens på 50/100 bilder/sekund och därför hamnar ur synk. Detta ordnar TV:n genom att i praktiken "hacka i fas" igen med jämna mellanrum. För en mer korrekt/detaljerad beskrivning kan du lätt söka på "juddering" här på forumet exempelvis.
Okej, jag tycker dock att vissa filmer är bättre, och till och med inget hack alls på! Men vad kan jag göra, det måste väl gå att ändra på något vis? Hmm verkar väldigt skumt jag har kört på 720p och 1080P genom min Tvix 4100 och det flyter på exakt så som det ska....Vilket filformat var det, och vilket program???
Vet inte om frågan var riktad till mig, men de filmer jag har kollat på är i .mkv-format, och jag använder mediaplayer classic eller VLC. Mvh
Postad 07 February 2008 - 22:42
Kropotkin
-
Kropotkin
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag har hittintils enbart klonat det jag tittar på, nu ikväll har jag provat att köra Dualview, och måste säga att "juddret" om det nu är det jag lider av i princip är eliminerat, kan detta vara en permanent lösning på problemen jag har haft?
Mvh
Postad 08 February 2008 - 23:35
revhajen
-
revhajen
-
Användare
-
-
160 inlägg
jaha, då har även jag fixat mig en PX70, undrar vad för settings som bör användas från htpc's grafikisntällningar(jag är helt mongo med htpc etc...), provade lite men det såg för djligt ut iofs körde jag bara ut "skrivbordet", ställde in grafikkrets på 720p(testade detta på min datamonitor o det såg ännu värre ut på den), så tips att få ut bra bild till px70 välkommet, jag använder component(YPbPr) ut från htpc
en anann sak, jag koppla på antennsladd(gamla vanliga coax typen från vägguttag), lät tv söka kanaler, visst allt väl, men jag antar att den enbart ska ta emot analog signal el? den fick in ett antal digitala men de flesta av dessa hackade i "uppspelning"/"pixlade" etc artifakter då jag valde dessa som signal, vad beror detta på(ja, jag är TV n00b också(anv enbart proj senaste åren))?? går digital tv signalen genom samma kabel some den analoga signalen eller, ehh?
k.
Postad 09 February 2008 - 11:58
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Jag har hittintils enbart klonat det jag tittar på, nu ikväll har jag provat att köra Dualview, och måste säga att "juddret" om det nu är det jag lider av i princip är eliminerat, kan detta vara en permanent lösning på problemen jag har haft?
Mvh
Det kan det mycket väl vara. Jag förstår inte varför alla envisas med att köra klonat. Det är ju inte så troligt att man vill sitta med 1024x768 på sin primära skärm...
Postad 09 February 2008 - 13:22
Zlim
-
Zlim
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Vad kör ni med för antenn till dvb-t mottagaren?
JAg testade med en vanlig FM-radioantenn och fick klockren bild.
Redigerat av Zlim, 09 February 2008 - 15:44.
Postad 09 February 2008 - 14:40
revhajen
-
revhajen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Vad kör ni med för antenn til dvb-t mottagaren? JAg testade med en vanlig FM-radioantenn och fick klockren bild.
om du menar min antennkabel så köpte jag en 10m på coop, kvalitet på den ser ut att vara OK, kan va att jag har antennkabel liggande lite provosoriskt i en härva av elsladdar etc så detta ger störningnar?. men det måste väl ändå vara så att digitalsignalen går genom samma antennkabel, o den digitala signalen ska väl inte påverkas av av strömkablar som ligger o dräller på golvet? jag har inte sett nån anann inkoppl möjlighet av TV signal? en annan sak är att på vissa kanaler(de analoga) ser jag mkt störande "skuggbild", signalen antagligen, bor i hyreshus o har låtit mig berättas att det i regel är sämsta tänkbara signalförhållande de digital kanalerna kan jag inte titta på, bild o ljud syncar inte pixlar bryts upp etc, vad bör jag göra för att elimenera felkällor? kan väl inte va fel på en sprillans ny TV eller? *edit, f-n nu känner jag mig verkligen som en n00b, man måste väl köpa ett sånt där digitalkort för att se dom digital kanalerna? *edit, lånade en usb dvb och fick in två digitala kanaler, ser jligt mkt bättre ut, analoga signalen ser fortf sunkig ut dock
Redigerat av revhajen, 09 February 2008 - 17:00.
Postad 09 February 2008 - 16:59
Zlim
-
Zlim
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
@revhajen: Nej, jag menar vilken antenn ni kör med till den digitala mottagaren. För att ta emot kanelerna som är fria så behövs bara en antenn. Jag kör med en Fm-antenn samt en dubbelhone-adapter. Funkar perfekt
Postad 09 February 2008 - 17:05
revhajen
-
revhajen
-
Användare
-
-
160 inlägg
ahh!, ok, tack Zlim, ska ta o köpa mig en sån då, vad menar du med dubbelhone-adapt? så du kan använda Fm-antenn för digitala och vanlig coaxantennkablen för analoga?
Postad 09 February 2008 - 17:13
Zlim
-
Zlim
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Fel av mig, ska vara dubbelhane. Fm-antennen har en honkontakt och det har tv också. hona - hona funkar inte så jag har en adapter:
hona - dubbelhane - hona
Redigerat av Zlim, 10 February 2008 - 21:21.
Postad 09 February 2008 - 18:17
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Var och kollade på denna TV idag på SIBA och vart mycket nöjd med det lilla jag fick se ( Discovery HD ). Verkar som majoriteten av alla som köpt denna TV är nöjda med den så blev väldigt sugen på att uppgradera mig från den 27" LCD:n jag har idag 
Kommer använda TV:n till Film (BD/HDDVD) och Tv-spel (360) vilken den vad jag har förstått ska klara alldeles uttmärkt!
Tänkte mest kolla hur det var med inkörning, har förstått att för att undvika diverse bi-effekter så skall man köra in TV:n cirka 200h, räcker det med att följa de stegen som står på första sidan i denna tråd för att klara sig undan det värsta?
Postad 10 February 2008 - 07:40
nashville
-
nashville
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Var och kollade på denna TV idag på SIBA och vart mycket nöjd med det lilla jag fick se ( Discovery HD ). Verkar som majoriteten av alla som köpt denna TV är nöjda med den så blev väldigt sugen på att uppgradera mig från den 27" LCD:n jag har idag  Kommer använda TV:n till Film (BD/HDDVD) och Tv-spel (360) vilken den vad jag har förstått ska klara alldeles uttmärkt! Tänkte mest kolla hur det var med inkörning, har förstått att för att undvika diverse bi-effekter så skall man köra in TV:n cirka 200h, räcker det med att följa de stegen som står på första sidan i denna tråd för att klara sig undan det värsta?
kör på bioläge och allt på medel bara ett tag så är det lugnt. min första skärm pajade men fick en ny fr netonnet, en pixelrad tändes mitt i skärmen, verkar som fler haft detta fel, samt problemet med knäppningar (som försvann efter ett tag på min första skärm) valde en ny likadan ändå ist för att byta modell pga att den är så sjukt bra för filmvisning...
Postad 10 February 2008 - 08:45
nashville
-
nashville
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Ingen färg via PS2
Jag skulle koppla in min gamla PS2 idag, eftersom PX70 saknar Svideo in, så köpte jag en scart adapter.
Men jag får ingen färg, har testat ändra PAL och NTSC men inget hjälper, vad är det som kan vara fel?
När jag kollade bak på min apparat, så såg jag att scart-kontakterna var olika märkta, och det var bara AV2 (tror jag) som hade stöd för s-video. Du kan ju börja med att byta scart-kontakt på tv:n, och om inte det hjälper vet jag inte riktigt vad. Men jag skulle gissa på att det är det iaf.
scartadapters är i allmänhet rätt sunkiga å pajar bilden nåt gruvligt, köp en dyrare adapter eller köp upp dig i utrustning så du slipper en massa scart in i skärmen, antar att du kör t ex dvd med scart vilket är totalt slöseri på denna tv,,,
Postad 10 February 2008 - 11:36
volvo2
-
volvo2
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Mvh
Det kan det mycket väl vara. Jag förstår inte varför alla envisas med att köra klonat. Det är ju inte så troligt att man vill sitta med 1024x768 på sin primära skärm...
Rätta mig om jag har fel, men om jag vill visa mina digitala bilder på tv:n så måste jag väl köra klonat? Vid filmtittande så funkar dualview för mig. Bilden på tv:n börjar då visas så fort jag startar en film, men inte när jag ska visa bilder.
Postad 10 February 2008 - 12:28
MrMagic
-
MrMagic
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Någon som kan rekommendera ett bra och inte allför dyrt väggfäste till PX70.
Vill samtidigt inte att TV:n hamnar för nära väggen, så att inte kablarna man ansluter
bak får plats....
Tack på förhand!!
Postad 10 February 2008 - 12:39
Unregistered3ef89cc7
-
Unregistered3ef89cc7
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har biltemas väggfäste 24-721 för 395:- och det fungerar alldeles utmärkt. Sitter ganska nära väggen men kablarna får plats utan problem.
Mattias
Postad 10 February 2008 - 12:50
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Mvh
Rätta mig om jag har fel, men om jag vill visa mina digitala bilder på tv:n så måste jag väl köra klonat? Vid filmtittande så funkar dualview för mig. Bilden på tv:n börjar då visas så fort jag startar en film, men inte när jag ska visa bilder.
Det är nog för att du kör med Overlay (överlagring?) påslaget. Och som du säger så är det endast video-klipp som den kör upp på fullskärm på TVn. Men det borde gå att hitta nått program som man kan ställa in vilken skärm man vill köra bildspelet på tycker jag.
Postad 10 February 2008 - 16:33
Unregistered1124
-
Unregistered1124
-
Beroende
-
-
1000 inlägg
Ingen färg via PS2
Jag skulle koppla in min gamla PS2 idag, eftersom PX70 saknar Svideo in, så köpte jag en scart adapter.
Men jag får ingen färg, har testat ändra PAL och NTSC men inget hjälper, vad är det som kan vara fel?
Hur funkar det med standardkabeln och scartadaptern du fick med PS2:an? Det blir ju givetvis komposit vilket är sämre än s-video, men börja med att kolla om du får bild med den kabeln.
Postad 10 February 2008 - 17:10
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
kör på bioläge och allt på medel bara ett tag så är det lugnt.
Låter bra. Antar att det är "okej" att kanske se på vanlig TV lite då och då och spela 360 någon gång i veckan även under "inkörningen" ?
Postad 10 February 2008 - 17:31
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
kör på bioläge och allt på medel bara ett tag så är det lugnt.
Låter bra. Antar att det är "okej" att kanske se på vanlig TV lite då och då och spela 360 någon gång i veckan även under "inkörningen" ? 
Jadå, det är lugnt. Dra ner kontrasten till 30-40 % om du vill vara extra säker.
Postad 10 February 2008 - 17:32
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Jadå, det är lugnt. Dra ner kontrasten till 30-40 % om du vill vara extra säker.
Låter perfekt! Såg att den finns för 9900:- på SIBA, så kanske dags att slå till under veckan då
Postad 10 February 2008 - 18:24
Elwyndaz
-
Elwyndaz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hmmm, jag får inte Classic media player att förstora upp bilden till att täcka hela Tvn, I VLC behöver man bara trycka på bildförhållande -> 4:3.
Men i CMP så funkar inte height + eller -, men det gjorde det först när jag testade. Vad gör jag för fel?
Postad 10 February 2008 - 18:41
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Vad är det för skillnad mellan PX70 och PX7 modellerna förutom att de ser olika ut? PX7:  PX70:  Jämför man den tekniska informationen på panasonics hemsida verkar det som PX7 är en sneak variant av PX70?
Postad 10 February 2008 - 19:28
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Hmmm, jag får inte Classic media player att förstora upp bilden till att täcka hela Tvn, I VLC behöver man bara trycka på bildförhållande -> 4:3.
Men i CMP så funkar inte height + eller -, men det gjorde det först när jag testade. Vad gör jag för fel?
I Media Player Classic: View -> pan&scan --> Scale to 16:9 TV Vad är det för skillnad mellan PX70 och PX7 modellerna förutom att de ser olika ut?
PX7:

PX70:

Jämför man den tekniska informationen på panasonics hemsida verkar det som PX7 är en sneak variant av PX70?
Japp, det är en sneak-variant. På PX7 finns ej VGA-anslutning samt endast 1 HDMI.
Redigerat av dirtpop, 10 February 2008 - 19:30.
Postad 10 February 2008 - 19:39
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Har ett litet prob. En polare var här med sin dvd (Kiss DP-600) idag för att jag ville se hur bilden blir om man kör in 1080p.
Men när vi valde 1080p så blev det bara svart i rutan. Det funkade med 720p och 1080i. Nån som vet vad detta kan bero på??
En annan sak. När vi körde med hdmi kunde man inte ens välja 1080p, utan bara de andra. Men med komponent fanns alternativet.
Ska man behöva göra nån inställning på tv´n för at den ska visa 1080p ??
Har en Panasonic 42PX70 förresten. Kan ju va bra att veta.
Redigerat av zitzo, 10 February 2008 - 19:40.
Postad 10 February 2008 - 20:33
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Fel av mig, ska vara dubbelhane. Fm-antennen har en honkontakt och det har tv också. hona - hona funkar inte så jag har en adapter: hona - hane - hona
Vad exakt är det för adapter? Är det en sån med en switch på som man måste manuellt slå om, eller funkar det fint att slänga in två signalkällor? Har själv funderat på det där ett tag, men har inte riktigt orka prova, men eftersom det bara är så gott som digitala kanaler i luften, så känns det som att det inte borde störa ut varandra nåt nämnvärt.. Hur funkar de där antennuttagen egentligen? matar källan nån ström, eller suger liksom tv:n eller vad man ska säga? En bordsantenn har ju ingen strömkälla utan den måste ju bara fungera som en förläning av kontakten.. men hur funkar det i typ comhems kabeltv?
Postad 11 February 2008 - 08:34
revhajen
-
revhajen
-
Användare
-
-
160 inlägg
tror att det är denna som behövs till fm antenn http://www.kjell.com...4200000,4300000
Redigerat av revhajen, 11 February 2008 - 08:36.
Postad 11 February 2008 - 12:53
Zlim
-
Zlim
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
jupp, det är en sån som behövs.
En fråga: är det någon som har fått sin harmony fjärr att fuungera bra med denna tv?
Redigerat av Zlim, 11 February 2008 - 12:58.
Postad 11 February 2008 - 17:36
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
tror att det är denna som behövs till fm antenn http://www.kjell.com...4200000,4300000
jupp, det är en sån som behövs.
En fråga: är det någon som har fått sin harmony fjärr att fuungera bra med denna tv?
Hrm.. var det inte ett motsvarande t-kors som skulle till? den där ser jag inte hur man får in två signalkällor i tv:n
Postad 11 February 2008 - 17:46
xr600
-
xr600
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Min harmony 525 funkar klockrent med min px 70. Vad har du för problem?
Postad 11 February 2008 - 20:15
messier11
-
messier11
-
Rookie
-
8 inlägg
Låter perfekt! Såg att den finns för 9900:- på SIBA, så kanske dags att slå till under veckan då 
var då?? inte står det nåt på hemsidan iaf
Postad 11 February 2008 - 20:57
Zlim
-
Zlim
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
xr600:
Får inte den att välja rätt ingång (bara pc och hdmi)
Postad 11 February 2008 - 22:08
locofinch
-
locofinch
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Köpte PX74:an förra veckan, mycket pga. "Ultra Filter Bright" på Sammyn (Q97), som genererar ränder (persienner) i bilden då den är mörk samt då det är ljust i rummet.
Det visade sig att även denna modell av Pannan hade en liknande antireflex-behandling, fast denna manifesterar sig i form av ett slags rutmönster (galler). Detta gjorde mig besviken då PX70 ej har detta, och jag utgick från att PX74 inte skulle ha det heller då det skall vara "samma TV".
Någon som vet om det är enbart de nya PX74/PX70 som har detta "galler/staket" i reflexbilden? Jag har tittat på PX70 i affärerna och de som funnits framme har inte detta fenomen. Jag har inte kunnat hitta något PX74 uppställd någonstans än, så jag har inte kunnat jämföra.
Om nu inte PX70 har detta "galler", så är ju PX74 definitivt inte "samma TV"!
Postad 12 February 2008 - 10:27
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Zlim: Du har alltså inte mer än en signalkälla till din tv? Jag trodde du hade både en antenn för dvb-t signalerna och en för typ analog kabel-tv! Är det någon som har så man kan se på både anaologa och digitala mottagaren utan att behöva byta sladd i tv:ns antennkontakt? Hur har ni isf löst detta?
Postad 12 February 2008 - 15:02
xr600
-
xr600
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
xr600: Får inte den att välja rätt ingång (bara pc och hdmi)
Jag har bara lagt upp aktiviteter, typ "se på tv" och "se på dvd", då byter den ingång automatiskt, jag har inte kopplat in min dator heller.
Postad 12 February 2008 - 17:24
Kropotkin
-
Kropotkin
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Appropå det här med modellbeteckningar, min variant av denna teve införskaffades på mediamarkt, med modellnamnet Panasonic 9x70EA. Vad står EA för i det här fallet, inte för att det är så jätteviktig fråga, men någon som vet?
eder
Postad 12 February 2008 - 19:19
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Postad 12 February 2008 - 19:56
Skogga
-
Skogga
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Köpte PX74:an förra veckan, mycket pga. "Ultra Filter Bright" på Sammyn (Q97), som genererar ränder (persienner) i bilden då den är mörk samt då det är ljust i rummet. Det visade sig att även denna modell av Pannan hade en liknande antireflex-behandling, fast denna manifesterar sig i form av ett slags rutmönster (galler). Detta gjorde mig besviken då PX70 ej har detta, och jag utgick från att PX74 inte skulle ha det heller då det skall vara "samma TV".
Någon som vet om det är enbart de nya PX74/PX70 som har detta "galler/staket" i reflexbilden? Jag har tittat på PX70 i affärerna och de som funnits framme har inte detta fenomen. Jag har inte kunnat hitta något PX74 uppställd någonstans än, så jag har inte kunnat jämföra.
Om nu inte PX70 har detta "galler", så är ju PX74 definitivt inte "samma TV"!
PX70 och PX74 skall vara samma modell. Antireflexbehandligen på PX70 innebär att panelen innanför det yttre glaset inte är helt spegelblankt utan har en lite mattare yta. På PX700 har panelen än väldigt matt yta vilket sysn om man tittar på apparaten avstängd. Rutmönstret du ser i bilden på Panasonicen måste väl ändå vara mellanrummet mellan pixlarna som syns då man står nära TVn.
Postad 13 February 2008 - 00:41
locofinch
-
locofinch
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Skogga: Det har inget att göra med pixlarna eller om man står nära eller inte. Vad jag menar är att om Du fokuserar på spegelbilden, då ljus reflekteras i den, så uppstår det ett mönster (diagonala streck, som ett gallerstaket) över de mörka partierna av bilden. Om Du sedan rör på huvudet, så ser Du dem ännu tydligare. Det är en del av antireflexbehandlingen, precis som Samsung Q97 har. Just detta har hindrat många från att köpa just Samsungen, och valt Panasonicen istället. Men om det nu visar sig att även Panasonic har börjat med denna typ av "filter" så finns det kanske ingen större anledning till att inte köpa Samsungen istället.
Postad 13 February 2008 - 08:01
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Skogga: Det har inget att göra med pixlarna eller om man står nära eller inte. Vad jag menar är att om Du fokuserar på spegelbilden, då ljus reflekteras i den, så uppstår det ett mönster (diagonala streck, som ett gallerstaket) över de mörka partierna av bilden. Om Du sedan rör på huvudet, så ser Du dem ännu tydligare. Det är en del av antireflexbehandlingen, precis som Samsung Q97 har. Just detta har hindrat många från att köpa just Samsungen, och valt Panasonicen istället. Men om det nu visar sig att även Panasonic har börjat med denna typ av "filter" så finns det kanske ingen större anledning till att inte köpa Samsungen istället. 
Jag har sett detta rutmönster en gång på min PX74. Då var den avstängd och jag tittade snett mot den samt hade mycket ljus speglandes i den.. Har aldrig sett detta när den varit igång.
Redigerat av dirtpop, 13 February 2008 - 08:03.
Postad 13 February 2008 - 11:11
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Skogga: Det har inget att göra med pixlarna eller om man står nära eller inte. Vad jag menar är att om Du fokuserar på spegelbilden, då ljus reflekteras i den, så uppstår det ett mönster (diagonala streck, som ett gallerstaket) över de mörka partierna av bilden. Om Du sedan rör på huvudet, så ser Du dem ännu tydligare. Det är en del av antireflexbehandlingen, precis som Samsung Q97 har. Just detta har hindrat många från att köpa just Samsungen, och valt Panasonicen istället. Men om det nu visar sig att även Panasonic har börjat med denna typ av "filter" så finns det kanske ingen större anledning till att inte köpa Samsungen istället.  Jag har sett detta rutmönster en gång på min PX74. Då var den avstängd och jag tittade snett mot den samt hade mycket ljus speglandes i den.. Har aldrig sett detta när den varit igång.
Jag har ingen aning om vad du pratar om. Jag såg direkt Samsungs antireflex-ränder och det var en av anledningarna till att jag valde PX74. På den har aldrig sett av något rutmönster eller annat störande.
Postad 13 February 2008 - 12:51
locofinch
-
locofinch
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Skogga: Det har inget att göra med pixlarna eller om man står nära eller inte. Vad jag menar är att om Du fokuserar på spegelbilden, då ljus reflekteras i den, så uppstår det ett mönster (diagonala streck, som ett gallerstaket) över de mörka partierna av bilden. Om Du sedan rör på huvudet, så ser Du dem ännu tydligare. Det är en del av antireflexbehandlingen, precis som Samsung Q97 har. Just detta har hindrat många från att köpa just Samsungen, och valt Panasonicen istället. Men om det nu visar sig att även Panasonic har börjat med denna typ av "filter" så finns det kanske ingen större anledning till att inte köpa Samsungen istället.  Jag har sett detta rutmönster en gång på min PX74. Då var den avstängd och jag tittade snett mot den samt hade mycket ljus speglandes i den.. Har aldrig sett detta när den varit igång.
Jag har ingen aning om vad du pratar om. Jag såg direkt Samsungs antireflex-ränder och det var en av anledningarna till att jag valde PX74. På den har aldrig sett av något rutmönster eller annat störande.
Ok, när köpte Du din PX74? Anledningen till att jag frågar är för att se om det kanske är på de senare modellerna detta fenomen tillkommit.
Postad 13 February 2008 - 13:32
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Ok, när köpte Du din PX74? Anledningen till att jag frågar är för att se om det kanske är på de senare modellerna detta fenomen tillkommit.
Nu i mitten av december köpte jag den.
Postad 13 February 2008 - 13:37
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
NU ÄR PX70n UTE:D
PX80 kommer snart med 100hz och 1ms responstid!! den e min:D
Postad 13 February 2008 - 14:37
davidrone
-
davidrone
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
NU ÄR PX70n UTE:D
PX80 kommer snart med 100hz och 1ms responstid!! den e min:D
100Hz finns ju på PV/PX70 också. Sen har väll inte antalet ms varit ett problem på plasma innan heller?
Postad 13 February 2008 - 15:47
locofinch
-
locofinch
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nu i mitten av december köpte jag den.
Ok, köpte min i februari. Hur som, talade nyss med Panasonic om detta, killen i luren sa att detta rutnät finns på samtliga pX70/PX74. Jag antar att jag ser det bättre hemma, då jag har fönster bakom TV'n. Ska dubbelkolla lite på några PX70 ute i handeln när jag har tid. Det är ju inte superstörande, men jag trodde inte Panasonics Palsmor "led" av dessa reflekterande effekter.
Postad 16 February 2008 - 11:12
j0nkan
-
j0nkan
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Någon som har en PX70 som har gått sönder? Min har pajjat, startar inte upp alls, stand-by lampan blinkar grönt när jag försöker starta den(som den brukar göra dvs) men sedan får jag ingen bild utan den stänger bara ner så att säga :S
Ska lämna den till Euronics idag där jag köpte den för ett halvår sedan, man tycker att dom ska hålla bättre..
Postad 16 February 2008 - 15:56
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
Jo klart de borde hålla längre än så annars blir de ju rätt dyra tv-apparater om man ska behöva byta hela tiden. Har inte hunnit packa upp min än men ska göra de på måndag:D Längtar.
Jag undrar lite hur ja ska koppla. Har en Denon 3808 förstärkare och där ska en HDMI kabel gå till projektorn (Panasonic AE2000) och egentligen vill man väl ha en HDMI kabel till tv:n också men de finns bara en utgång ifrån Denon 3808 så frågan är hur och vad man ska koppla till tv:n? Kommer oftast se film på projektorn men känner att man kanske nån gång när man ser nån komedi eller nått och inte vill ha så stor bild köra på tv:n.
Postad 16 February 2008 - 23:01
Unregistered0edbff4a
-
Unregistered0edbff4a
-
Amatör
-
-
70 inlägg
jOnkan: Troligen är det nätdelen i TV:n som lagt av. Råkade ut för samma sak med min PX70, den betedde sig precis som du beskriver.
Postad 17 February 2008 - 12:27
j0nkan
-
j0nkan
-
Amatör
-
-
74 inlägg
jOnkan: Troligen är det nätdelen i TV:n som lagt av. Råkade ut för samma sak med min PX70, den betedde sig precis som du beskriver.
OK. Får väll svar på exakt vad det var för fel när jag får tillbaka TV´n om lite mer än en vecka. Lagade dom din TV eller fick du en ersättnings TV? F.Ö så märker man inte att man saknar TV´n förens den är borta  Får köra med en skruttig CRT meddans, inga Bluray-filmer, PS3-spelande osv.. fruktansvärt hemskt, hur ska jag klara mig tills jag får tillbaka min kära Panna :S
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|