Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-6500A *

7525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 9.071004 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8.970588 (33) Inga priser
54 relaterade trådar
TViX N1 (1086 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 11 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 12 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 14 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 14 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 15 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 15 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 16 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 16 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 16 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 16 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 16 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 16 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 16 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 16 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 17 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 17 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 17 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 17 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 17 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 17 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 17 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 17 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 17 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 17 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 17 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 17 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 17 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 17 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 17 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 17 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 17 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 18 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 18 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 18 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 18 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 02 October 2008 - 08:24

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag hade problem med förra firmwaren att filer bara försvann från den inre hd:n, är det löst med denna nya???

/P

Jag vet ju inte i vilket sammanhang de försvann för dig. Själv har jag i 1.2.52 råkat ut för att filer "försvunnit" när jag via SAMBA-servern i TVIX döpt om filen till ett namn med å,ä eller ö i. Efter det har filen försvunnit både i SAMBA och i TVIX men däremot har jag kunnat se den via USB.

Om det skulle vara samma problem som du haft så verkar det löst i nya betan.

/Göran

Postad 02 October 2008 - 08:44

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Sen den här Auto BC de lagt in som ändrar ljus och kontrast i 24hz förstår jag inte riktigt, inte orkat läsa på om varför de lagt in den.

Själva ändringen av ljus/kontrast lade de in tidigare, och de flesta ville inte ha den. I stort sett ingen förstår för vem den ska vara bra. Det man gjort nu är, på begäran, att ge möjlighet att stänga av den funktionen.

Postad 02 October 2008 - 14:06

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Jag vet ju inte i vilket sammanhang de försvann för dig. Själv har jag i 1.2.52 råkat ut för att filer "försvunnit" när jag via SAMBA-servern i TVIX döpt om filen till ett namn med å,ä eller ö i. Efter det har filen försvunnit både i SAMBA och i TVIX men däremot har jag kunnat se den via USB.

Om det skulle vara samma problem som du haft så verkar det löst i nya betan.

/Göran

Jag kör inte samba.
Jag kan ha tittat på nån film, stängt av den och sen nästa dag så startar jag upp tvixen och då var filer som jag la där helt väck, hela mappar har försvunnit, detta var då med 1.3.42 firmwaren.
Nu har jag lagt in 1.2.52 och då funkar det som vanligt, men nu har jag ju inte dts hd-ma ljud.
Man kan ju hoppas att 1.3.52 e bättre än 1.3.42 :-)

Jag skall bara spara undan filer som jag vill spara på sen kan jag testa 1.3.52, för det är lite surt att filmer är borta när man vill se dom :-)

/P

Postad 02 October 2008 - 15:04

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Har den fått bättre musikspelning nu än tidigare? kan man bläddra bland mappar och låtar på displayen eller måste man ha tv på för att lysna på musik?

Postad 02 October 2008 - 15:14

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Har den fått bättre musikspelning nu än tidigare? kan man bläddra bland mappar och låtar på displayen eller måste man ha tv på för att lysna på musik?

Bättre än tidigare vet jag inte men du kan bläddra på displayen mellan musikmapparna utan att ha tvn på vid musiklyssnande/navigerande (enklare och överskådligare via tvn dock).

Postad 02 October 2008 - 15:29

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Bättre än tidigare vet jag inte men du kan bläddra på displayen mellan musikmapparna utan att ha tvn på vid musiklyssnande/navigerande (enklare och överskådligare via tvn dock).

Och ja, det går att bläddra runt bland alla mapparna undertiden man lyssnar. Det har även gått tidigare. :)

Postad 02 October 2008 - 16:41

eway
  • eway
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Eftersom det fungerar dålig med 5 meter så är det logiskt att 10 fungera ändå sämre.
Om du ändå ska dra en kabel varför inte en nätverkskabel då?

Ah, tänkte inte på det, men fungerar den på samma sätt som om man skulle använt sig av usb, dvs som en "disk" i datorn där man kan köra "drag n' drop"

Postad 02 October 2008 - 17:13

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Har hittat lite mer buggar i Beta-firmwaren.
OBS! Detta är inget klagomål från min sida....jag vet att det är en Beta-firmware.
Det är mer som en upplysning till de som funderar på att lägga in den.

Spelade nyss några FLAC-filer och efter ca 5-6 låtar bootade Tvixen om.
Gick sedan över till att spela MP3.
Nu spelar den bara halva låtarna innan den byter till nästa.

Postad 02 October 2008 - 19:07

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ah, tänkte inte på det, men fungerar den på samma sätt som om man skulle använt sig av usb, dvs som en "disk" i datorn där man kan köra "drag n' drop"

ja om du mappar upp den som nätverksenhet.....tvixhd1 ska du använda som både användarnamn och lösen

Postad 02 October 2008 - 19:22

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Har har en fråga angående tvix och att streama HD material.

Jag var hos en kompis och vi kollade på en film i HD (1080p) och ljudet var ständigt lite lite ur sync. Det var ytterst lite men tillräckligt för att jag skulle störa mig på det.

Jag trodde det var en engångsföreteelse men sedan såg jag en kommentar om en tvix på prisjakt där någon varnade om att ljudet ständigt är lite ur sync.

Han har en rätt ny tvix och det är varianten som är rund. Den är cirka 6 månader gammal, vet inte namnet dock.

Han kopplar in den med hdmi till förstärkaren. Är det så när man kollar på HD material? Kan någon bekräfta eller dementera?

Postad 02 October 2008 - 19:42

Jimb000
  • Jimb000
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag köpte en TViX m-6500a idag kommer hem och kopplar in den får bild men inget ljud via hdmi har testat med en annan hdmi kabel men när jag använder rca ljud och bild så funkar allt vad är felet?

Skulle vara tacksam för svar. :)

Postad 02 October 2008 - 19:55

eway
  • eway
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

ja om du mappar upp den som nätverksenhet.....tvixhd1 ska du använda som både användarnamn och lösen

gött kött! tack!

Postad 02 October 2008 - 20:37

Zaph
  • Zaph
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att tvixen fryser bilden lite då och då under uppspelning? Ljudet fortsätter och bilden kommer tillbaks efter några sekunder. Detta händer flera gånger per minut och sker bara (vad jag upptäckt) när jag kollar på tecknade serier i xvid så som family guy och american dad. Använder senate FW men har även testat en tidigare samt senaste Betan men det är exakt samma fel. Provat alla möjliga bild/ljuinställningar.

Postad 02 October 2008 - 21:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Har har en fråga angående tvix och att streama HD material.

Jag var hos en kompis och vi kollade på en film i HD (1080p) och ljudet var ständigt lite lite ur sync. Det var ytterst lite men tillräckligt för att jag skulle störa mig på det.

Jag trodde det var en engångsföreteelse men sedan såg jag en kommentar om en tvix på prisjakt där någon varnade om att ljudet ständigt är lite ur sync.

Han har en rätt ny tvix och det är varianten som är rund. Den är cirka 6 månader gammal, vet inte namnet dock.

Han kopplar in den med hdmi till förstärkaren. Är det så när man kollar på HD material? Kan någon bekräfta eller dementera?

Har inga som helst problem med osyncat ljud och jag har sett säkert 20-30 HD-filmer

Postad 02 October 2008 - 22:28

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hej,

Har 2st frågor:

Kan man använda flera bildkällor samtidigt? tex köra en hdmi och en rgb samtidigt någon som testat?
Eller väljer den en av dom?

Någon som kört canal digital genom tv-addonen(T430)?

/Jugge

Jag kör HDMI till projektorn och RGB till TV:n och man får tyvärr ändra i inställningarna varje gång. Det blir svart på TV:n när bilden är på projektorn och jag kan alltid få ner bilden till TV:n med att ändra på "TV out"-knappen. Men jag kan inte få upp bilden på projjen (HDMI) med "TV Out", utan måste då först starta tv:n för att sedan ändra inställningarna och då kommer det upp på projjen. Jag har inte hittat något sett runt detta med det kanske finns.

Otroligt störande men man lär sig leva med det :P

Postad 03 October 2008 - 00:57

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Jag köpte en TViX m-6500a idag kommer hem och kopplar in den får bild men inget ljud via hdmi har testat med en annan hdmi kabel men när jag använder rca ljud och bild så funkar allt vad är felet?

Skulle vara tacksam för svar. :P

Gå in i settings och aktivera HDMI när du har den igång med komposit.
En av de korkade grejerna med Tvix är att den inte står default på HDMI som de flesta använder.

EDIT: Du kan så klart trycka upprepade gånger på "TV out"-knappen också. Tryck med lite paus mellan varje tryck så den hinner ändra signalen. /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 03 October 2008 - 02:02.

Postad 03 October 2008 - 06:37

Jimb000
  • Jimb000
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det jag inte blir klok på är att jag har ju valt hdmi som den utgång den ska använda får ju bild på hdmi men ljudet får jag inte att funka kan det vara så att TViXen har en trasig hdmi-utgång ???

Postad 03 October 2008 - 11:08

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
En till fråga om musik, om man lagt en skiva på hdd hur spelar den då upp den, om man börjar lyssna på låt 1 i mappen fortsätter den sen till låt 2 när 1an är slut eller måste man välja 2an manuellt??

Postad 03 October 2008 - 11:18

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Det jag inte blir klok på är att jag har ju valt hdmi som den utgång den ska använda får ju bild på hdmi men ljudet får jag inte att funka kan det vara så att TViXen har en trasig hdmi-utgång ???

Har du ändrat ljudet på fjärrkontrollen för TViX:en? Volymen måste stå på exakt 25, varken mer eller mindre, annars blir det knäpptyst om du har ställt in digitalt ljud.

Postad 03 October 2008 - 11:21

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

En till fråga om musik, om man lagt en skiva på hdd hur spelar den då upp den, om man börjar lyssna på låt 1 i mappen fortsätter den sen till låt 2 när 1an är slut eller måste man välja 2an manuellt??

Den fortsätter automatiskt att spela upp alla låtar som finns i mappen

Postad 03 October 2008 - 12:22

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Har råkat ut för ett litet problem för första gången med Tvixen.
Vet inte om detta har något med senaste Beta-firmwaren att göra.
Jag kom fram till att jag måste gå tillbaka till 1.2.46 som funkar bäst för mig.
Efter att jag lagt in 1.2.46 igen så kan jag inte längre komma åt Tvixen genom att mappa upp med
Map Network Drive (\\IP-adress\tvixhd1) och användare tvixhd1 och lösen tvixhd1.
Jag får upp följande felmeddelande som verkar helskumt.

"The mapped network drive could not be created because the following error has occured:
Configuration information could not be read from the domain controller, either because the machine is unavailable, or access has been denied."

Har aldrig haft problem med 1.2.46 förut så det verkar ju lite konstigt.

Postad 03 October 2008 - 13:00

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Jag hade problem med förra firmwaren att filer bara försvann från den inre hd:n, är det löst med denna nya???

/P

Jag har aldrig haft det problemet förut och så sista dagarna har det bara dykt upp för mig. (både med senaste officiella firmwaren och den nyaste betan).
Jag kör utdelning till tvixen via en Windows Home Server över NFS (inte buggiga netshare utan rätta NFS i 2003).
Rätt vad det var så fattades de nyaste filmerna jag vet att jag lagt in, även serier.
Tänkte wtf nu då och gick och kollade på stationära datorn i samma mapp över samba. Och där syntes dom.
Skumt? Provade massa grejer hit och dit men till slut så flyttade jag filerna från den utdelade mappen till en lokal mapp på stationära burken och sen flyttade jag tillbaka dom till samma mapp i utdelningen. Voila då syns dom.
Väldigt konstig bugg, ifall det är samma problem vi pratar om förutom att ditt är från interna hårddisken då.

Postad 03 October 2008 - 13:02

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Jag tror att jag missförstod dig inatt.

Kolla först volymen som Sean säger, den måste stå på 25 om digitalutgångarna ska fungera på rätt sätt.
Sen har det betydelse vad din HDMI-kabel går till också... om det är en TV så ska alla ljudsettings stå på "Analog/PCM".

Postad 03 October 2008 - 13:11

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Den fortsätter automatiskt att spela upp alla låtar som finns i mappen

Tack för svaren på alla frågor, har funderat på denna eller den nya popcorn men det blir denna nu när dustin har den med en HDMI kabel igen, ska ha den till mest fillm och serier och det verkar den ju klara bra men det blir nor oxå en och annan mp3.

Postad 03 October 2008 - 14:21

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Tack för svaren på alla frågor, har funderat på denna eller den nya popcorn men det blir denna nu när dustin har den med en HDMI kabel igen, ska ha den till mest fillm och serier och det verkar den ju klara bra men det blir nor oxå en och annan mp3.

Det funkar faktiskt bra till musik. Jag har inget att klaga på angeånde ljudkvalitén heller (har iofs inte jämfört den med en Squeezebox men jag är ganska kräsen och är nöjd med det ljud tvixen presterar). Är man van XBMC eller interfacet till squeezeboxen så kanske man blir lite besviken men för mig som har gått från just XBMC till tvix så är det inga större problem.
Det folk klagar på mest är väl avsaknanden av en funktion för att kunna skapa spellistor med hjälp av tvixen men det kan du istället skapa via din dator samt att spelaren i sig grafiskt kunde ha varit lite roligare att se på...

Tror att du kommer att bli nöjd. Köpte oxå från Dustin och fick Supra-kablen "på köpet".

Postad 03 October 2008 - 16:32

Jimb000
  • Jimb000
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag tror att jag missförstod dig inatt.

Kolla först volymen som Sean säger, den måste stå på 25 om digitalutgångarna ska fungera på rätt sätt.
Sen har det betydelse vad din HDMI-kabel går till också... om det är en TV så ska alla ljudsettings stå på "Analog/PCM".

Jo ljudet står på 25 nu hade inte det förut men det funkar ändå inte och TViXen är kopplad till tvn har alla ljudsettings på Analog/PCM men det funkar ändå inte ;)

Postad 03 October 2008 - 16:49

Jimb000
  • Jimb000
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har testat att ändra hdmi ingång på tvn har testat att ändra i setup både att ha Audio i digital och i analogt testat och HDMI audio är on har även testat off men inget funkar

Postad 03 October 2008 - 17:15

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Har testat att ändra hdmi ingång på tvn har testat att ändra i setup både att ha Audio i digital och i analogt testat och HDMI audio är on har även testat off men inget funkar

Jag gissar ändå på att det är någon inställning du har gjort/inte har gjort i TV:n. Mitt tips är att du tar med dig TViX:en till en kompis som också har en TV med HDMI-ingång och testar där med din HDMI-kabel. Fungerar inte heller det, byt till kompisens HDMI-kabel. Det är ett enkelt sätt att snabbt undersöka det kanske kan vara kabeln, eller någon inställning i TV:n...

Postad 03 October 2008 - 19:25

Jimb000
  • Jimb000
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har testat med en annan hdmi kabel tror det skulle kanske vara nåt i tvns inställningar har kollat men hittar inget det skulle kunna vara nåt där ändå men går det att få ut ljudet via typ rca eller?

Postad 03 October 2008 - 19:58

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Har testat med en annan hdmi kabel tror det skulle kanske vara nåt i tvns inställningar har kollat men hittar inget det skulle kunna vara nåt där ändå men går det att få ut ljudet via typ rca eller?

Du har väl fått med andra kablar också när du köpte TViX:en? Testa med dem.

Postad 03 October 2008 - 20:09

ålänning
  • ålänning
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag undrar om man kan få tvixen att "öppna" en multicast address?

Postad 03 October 2008 - 21:22

Unregisteredaf46939b
  • Unregisteredaf46939b
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Tjenare

Har köpt en tvix 6500 och en Panasonic plasma 50pz80 ;) Här ska tittas på HD filmer :D

Men jag har några frågor.

1. Kan man ha en 1TB hdd i den? Jag hade tänkt köpa denna https://www.prisjakt...kt.php?e=273583.
Är den bra?
Ska man ha sata hdd?

2. Ska jag formatera den i min PC först och sen sätta in den I tvixen?
Ska jag formatera den i Fat32 eller ntfs? Vad är skillnaden?
Jag tänkte sätta in programet Tvixie i den (hur man nu gör det :D ) så läste jag att man måste ha fat32
eller ntfs på den men kommer inte ihåg vilket man skulle ha.

3. Kan man koppla en extern inspellningsbar Blu-ray spelare till tvixen? Så man kan kolla på blu-ray filmer.
Tänkte köpa denna https://www.prisjakt...kt.php?p=287616.

Tacksam för svar.
Det kommer säkert fler frågor.

Postad 03 October 2008 - 22:20

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Tjenare

Har köpt en tvix 6500 och en Panasonic plasma 50pz80 ;) Här ska tittas på HD filmer :D

Men jag har några frågor.

1. Kan man ha en 1TB hdd i den? Jag hade tänkt köpa denna https://www.prisjakt...kt.php?e=273583.
Är den bra?
Ska man ha sata hdd?

2. Ska jag formatera den i min PC först och sen sätta in den I tvixen?
Ska jag formatera den i Fat32 eller ntfs? Vad är skillnaden?
Jag tänkte sätta in programet Tvixie i den (hur man nu gör det :D ) så läste jag att man måste ha fat32
eller ntfs på den men kommer inte ihåg vilket man skulle ha.

3. Kan man koppla en extern inspellningsbar Blu-ray spelare till tvixen? Så man kan kolla på blu-ray filmer.
Tänkte köpa denna https://www.prisjakt...kt.php?p=287616.

Tacksam för svar.
Det kommer säkert fler frågor.

Svarar på de två första o "gissar" på 3an...

1. Du ska ha en SATA. Ja du kan ha en TB-disk i Tvixen. De diskar som rekommenderas i tråden är Samsung Spinpoint och Western Digital GP (jag har den senare av de två).

2. När du har satt i disken i Tvixen och startar upp den så får du en fråga om du vill formatera disken, det är bara att svara JA så sköter Tvixen resten. Du ska alltså inte göra någon med disken i din dator
Angående tvixie så kan du nog läsa en hel del här

3. Spontant nej (kan ha fel men...)

Postad 04 October 2008 - 12:18

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Tvixen vill inte spela upp mov formatet. Den ska ju stödja det?

Vad kan vara fel? Det är en film jag gjort i iMovie HD och sen exporterat till mov.

Postad 04 October 2008 - 19:48

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Tvixen vill inte spela upp mov formatet. Den ska ju stödja det?

Vad kan vara fel? Det är en film jag gjort i iMovie HD och sen exporterat till mov.

Har också sprungit på det problemet, men har även fått andra .mov-filmer att funka.
Troligtvis är det knepigt (läs svårt för Tvixen) kodat i mov-containern bara.

Skicka en snutt till Dvico på deras FAQ, så kan de kanske göra stöd för den eller förklara varför den inte funkar.
(Jo, jag vet att det kan ta tid för dem att svara... men man måste ju försöka i alla fall.)

Postad 05 October 2008 - 06:12

Neil_Peart
  • Neil_Peart
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
då kör man nya betan också, de verkar funka bra totalt sett förutom att ljud i m2ts filer verkar vara problem med
kör jag en m2ts där jag har använt tsmuxer och strippat ljudet till ett spår bara så finns inget ljud
men lägger jag tbx de strippade spåren så funkar det igen
alltid kul när DTS-HD MSTR tänds på displayen :wacko:

Postad 05 October 2008 - 07:39

thebiga
  • thebiga
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Vilken font kör ni för subtitle?

Jag irriterade mig på att system fonten var så stor och att lilla L blir ett stort i.

Jag har provat både arial och verdana, men times är den som blir minst och snyggast tycker jag.

Postad 05 October 2008 - 08:19

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

då kör man nya betan också, de verkar funka bra totalt sett förutom att ljud i m2ts filer verkar vara problem med
kör jag en m2ts där jag har använt tsmuxer och strippat ljudet till ett spår bara så finns inget ljud
men lägger jag tbx de strippade spåren så funkar det igen
alltid kul när DTS-HD MSTR tänds på displayen :wacko:

Den senaste FW så fungerar DTS-HD om man har flera ljudspår växlar man mellan dom och väljer DTS-HD så får man ljud, MEN har man bara ett DTS-HD spår så fungerar det inte.

Men tänk på när ni demuxar en m2ts fil.......l
tsMuxer - fungerar för PCM and DTS-HD
TsRemux - för TrueHD

//Peter

Postad 05 October 2008 - 09:21

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Vilken font kör ni för subtitle?

Jag irriterade mig på att system fonten var så stor och att lilla L blir ett stort i.

Jag har provat både arial och verdana, men times är den som blir minst och snyggast tycker jag.

Du vet väl om att du kan ändra storleken på subtitles när du kollar på en film så att du får pyttepytteliten text, om du nu vill ha det? :)

Postad 05 October 2008 - 10:18

Unregistered31c970fc
  • Unregistered31c970fc
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej...
Har köpt ny dator och har såklart lite problem. Kör med vista ultimate 64 bit.
Har sökt men vet inte riktigt vilket fel det är jag har, Samba / ntfs lr båda..
Vill kunna använda tvixen som en nätverkshårddisk ( Kunna se den som som en enhet i Dator)
Och använda Netshare...

Detta har jag gjort:
Använder Netshare 2.10.
Har varit inne i regedit o gjort "den" ändringen.
Skriver i bara ip när jag försöker lägga till nätverksenhet.

Postad 05 October 2008 - 10:38

thebiga
  • thebiga
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Du vet väl om att du kan ändra storleken på subtitles när du kollar på en film så att du får pyttepytteliten text, om du nu vill ha det? :)

Njae, vad är det för knapp, subtitle mode och... ?

Upptäckte igår när man trycker setup under filmen att man kan ändra ljusstyrka etc.... :-)

Postad 05 October 2008 - 10:43

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Njae, vad är det för knapp, subtitle mode och... ?

Upptäckte igår när man trycker setup under filmen att man kan ändra ljusstyrka etc.... :-)

Tryck på Subtitle-knappen samtidigt som du tittar på en film och ganska direkt därefter trycker du "pil höger" eller "pil vänster", alltså höger eller vänster av navigationsknapparna. Då ändrar du storleken på texten.

Postad 05 October 2008 - 19:12

Unregisteredaf46939b
  • Unregisteredaf46939b
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Tack för svaren Colonel

Jag tänker köpa Western Digital Caviar Green WD10EACS 16MB 1TB e det en av dom diskarna du menar?
https://www.prisjakt...kt.php?p=208526

Sen läste jag någonstans att folk har blivit av med filer på disken dom har installerat i Tvixen.
Kan man inte få tibax dom på något sett? Inte roligt om man fyllar disken med filmer som sen försvinner.

Ingen som vet om man kan koppla in en extern usb blu-ray spelare?

Postad 05 October 2008 - 21:45

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Tack för svaren Colonel

Jag tänker köpa Western Digital Caviar Green WD10EACS 16MB 1TB e det en av dom diskarna du menar?

Sen läste jag någonstans att folk har blivit av med filer på disken dom har installerat i Tvixen.
Kan man inte få tibax dom på något sett? Inte roligt om man fyllar disken med filmer som sen försvinner.

Det var så lite så :)

Ja det stämmer, det är en av de diskarna jag menar och jag är mycket nöjd med min.

De övriga frågorna lämnar jag till någon som har blivit av med filer för det har inte jag blivit

Redigerat av Colonel, 05 October 2008 - 21:45.

Postad 05 October 2008 - 22:02

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag kan ha fel men jag har inget minne av att någon har blivit av med filer som inte har gått att få tillbaka (utom ren diskkrasch). I de flesta fall har det hjälpt att köra scandisk och i några fall har har det varit problem med å, ä eller ö.

Sen har någon skrivit att WD GP har lätt för att krascha. Jag bytte en Samsung Spinpoint 500 GB till en WD GP för några veckor sedan och tar hellre risken att den kraschar än jag byter tillbaka. TVIXen har blivit mycket tustare sedan jag bytte. Innan bytet förde fläkten i TVIX ett nästan outhärdligt oväsen. Effter bytet störs jag inte alls av ljudet från TVIX.

/Göran

Postad 06 October 2008 - 05:17

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Tack för svaren Colonel

Jag har blivit av med filer, men det var firmware 1.3.42 som ställde till det, sen jag bytade till 1.2.52 så funkar allt igen och ingen filer har försvunnit ännu

Postad 06 October 2008 - 08:01

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Så vart TViX:en testvinnare - igen. :)

Gläd er alla ni som har en M-6500. Den må inte vara perfekt ännu och det fixas och korrigeras fortfarande saker, men den rockar ändå hårdast jämfört med vad som finns där ute på marknaden. :P

http://www.idg.se/2.1085/1.179166

Postad 06 October 2008 - 08:13

ttxx
  • ttxx
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Nej det går inte

Postad 06 October 2008 - 08:17

ttxx
  • ttxx
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Hej...
Har köpt ny dator och har såklart lite problem. Kör med vista ultimate 64 bit.
Har sökt men vet inte riktigt vilket fel det är jag har, Samba / ntfs lr båda..
Vill kunna använda tvixen som en nätverkshårddisk ( Kunna se den som som en enhet i Dator)
Och använda Netshare...

Detta har jag gjort:
Använder Netshare 2.10.
Har varit inne i regedit o gjort "den" ändringen.
Skriver i bara ip när jag försöker lägga till nätverksenhet.

Du beskriver inte riktigt vad som är felet...

Men har du gett tvixen en fast ip adress så når du den genom \\ipadress via startmenyn/kör

har för mig att du måste ange användarnamn och lösenord, tvixhd1/tvixhd1 för att kunna se hårddisken i Windows Explorer..

När jag "browsar" mitt nätverk via Windows Explorern så dyker tvixen upp i en workgroup som heter tvix och därunder presenterar den sig som en 6500:a fastän jag har en 7000:a så jag antar att dvico hårdkodat det i sin firmware som är samma för 6500an och 7000 :)

Postad 06 October 2008 - 09:40

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Hur pass bra fungerar denna maskin till att använda som musik spelare?
Leter efter alternativ till min xbox med XBMC som inte klarar av HD material. Titta först på en popcorn hour, men den skulle tydligen inte vara nått vidare på att hantera musik. Hur är det med denna? Då det skulle vara riktigt smidigt att ha en enhet för all media?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.